Gå til innhold

Førstegangs prøver!


lillevenn17

Anbefalte innlegg

Hvorfor får jeg positiv EL test når jeg er 2dpo? Var hos gynekologen torsdag forrige uke, hun mente at jeg skulle ha eggløsning lørdagen som var. Tok denne testen sent i går kveld (kl.22) noen som vet eller har opplevd det samme??

IMG_2041.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, fsa skrev:

Hvorfor får jeg positiv EL test når jeg er 2dpo? Var hos gynekologen torsdag forrige uke, hun mente at jeg skulle ha eggløsning lørdagen som var. Tok denne testen sent i går kveld (kl.22) noen som vet eller har opplevd det samme??

IMG_2041.JPG

Jeg fikk høre av ei annen at positiv eggløsningstest ikke nødvendigvis betyr at egget slepper. Den viser jo forhøyet LH verdi.
Ta gjerne flere så kan du sammenligne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Er førstegangsprøver jeg og. Er i pp3 og skjønner ikke kroppen min:/
Jeg er ca 6 dpo og siden el har jeg hatt menssmerter. Ikke sånne kramper, men sånne smerter jeg pleier å få 1-2 daer før mensen. Nå har jeg de hver dag hele dagene men mensen skal jo ikke komme enda. Har ikke blødd noe.

Noen som vet hva dette kan være? åh, dette er så tungt :(

Anonymkode: 2ea3a...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2017 den 18.06, lillevenn17 skrev:

Jeg har kommet til dag 35 nå i syklus. Ingen TR, ingen positive tester.. 

Kanskje du skal dra til legen og ta en blodprøve hvis TR ikke kommer snart? Det kan jo være at du begynner å produsere hcg seint. Eller så er kroppen kanskje ikke helt i rute ennå. Krysser fingrene for positiv test :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nymeria1 skrev:

Kanskje du skal dra til legen og ta en blodprøve hvis TR ikke kommer snart? Det kan jo være at du begynner å produsere hcg seint. Eller så er kroppen kanskje ikke helt i rute ennå. Krysser fingrene for positiv test :) 

Har kjent på livmorhalsen i noen dager nå, tidligere var den myk-hard (mest hardt) og lukket, nå var den kjempemyk og åpen. Veldig lett å nå. Ingen TR i dag heller, kjente noe murring i noen minutter i går. Avtalt med samboer å ta en ny test på lørdag hvis TR ikke har kommet. 

Håper det er at jeg produserer hcg seint, for hvis EL var en del seinere enn det jeg trodde, så har vi nok bommet pga. lite sex. 

Må til legen snart uansett for å sjekke sink og d-vitamin nivå, så hvis TR ikke kommer til neste uke tror jeg at jeg skal få meg en ø-hjelpstime. (Påskestengt??? Evt. legevakt?? Er det lov?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsinket TR er nok ikke ø-hjelp eller legevakt-mat. Bestill time hos fastlegen eller vent og se er mitt råd :)

Anonymkode: b2353...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig med TR og er klar for min første "ordentlige" syklus etter p-piller :) satser på eggløsning og full klaff :) ikm slutten av uke 17/tidlig 18 da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forsinket TR er nok ikke ø-hjelp eller legevakt-mat. Bestill time hos fastlegen eller vent og se er mitt råd :)

Anonymkode: b2353...ef7

Tenkte ift. HCG da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg ikke bør skrive og jinxe dette, men må lette litt på trykket :-)

Er 9 dpo. Det er første måned jeg har testet el med clear blue, og det viser seg at jeg har el mye senere enn jeg trodde. De siste månedene har jeg har 24dagers sykluser. I dag er jeg på dag 25. I følge appen skal jeg få mensen neste onsdag, men har Alltid fått den tidligere... så det er nervepirrende dager! For å si det mildt :-) 

Går det ikke, er det også helt greit, det er kanskje bedre med et 2018-barn enn desember-barn? Men vi vil så gjerne!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom mensen, 39 dager ble denne syklusen. Forrige var 34. Håper ikke kroppen har planer om å fortsette med 5 dagers økning 😋 kan heller minske med 10!!!

Har skjønt at det ikke gikk denne gangen pga. negative tester, så har ventet såå lenge på TR nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MajaThorup skrev:

6+2 I dag. Veldig oppblåst.. Sliter nesten med å skjule det allerede..

Du får bare lure deg til å si at det er nettopp det du er, så roer det seg forhåpentligvis ☺☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, lillevenn17 skrev:

Endelig kom mensen, 39 dager ble denne syklusen. Forrige var 34. Håper ikke kroppen har planer om å fortsette med 5 dagers økning 😋 kan heller minske med 10!!!

Har skjønt at det ikke gikk denne gangen pga. negative tester, så har ventet såå lenge på TR nå!

Husk at el mest trolig var på syklusdag 25 denne gangen. Nesten alltid er el 14 dager før neste el :) lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, C'est la vie skrev:

Husk at el mest trolig var på syklusdag 25 denne gangen. Nesten alltid er el 14 dager før neste el :) lykke til :)

Neste pp orker jeg ikke å telle, blir så mye press om å ha sex når vi bør at det gir meg avsmak 😕 men takk, da vet jeg det ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lillevenn17 skrev:

Endelig kom mensen, 39 dager ble denne syklusen. Forrige var 34. Håper ikke kroppen har planer om å fortsette med 5 dagers økning 😋 kan heller minske med 10!!!

Har skjønt at det ikke gikk denne gangen pga. negative tester, så har ventet såå lenge på TR nå!

Så bra at TR endelig kom. Slitsomt å vente så lenge på den! :) Jeg har eggløsning i påskeuka, så passer "bra" med fjelltur med familien 🙈😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nymeria1 skrev:

Så bra at TR endelig kom. Slitsomt å vente så lenge på den! :) Jeg har eggløsning i påskeuka, så passer "bra" med fjelltur med familien 🙈😊

Hehe, dere får snike dere unnå på skitur 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, FruAnonym skrev:

11 dpo!! Når kan man egentlig begynne å teste??

Er mange som får positiv test 11 dpo, men mange som trenger flere dager også.. er ikke lett å si. Men hvis du tester i dag å får negativ, så bør du teste igjen om noen dager. Ville jeg gjort hvertfall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, fsa skrev:

Er mange som får positiv test 11 dpo, men mange som trenger flere dager også.. er ikke lett å si. Men hvis du tester i dag å får negativ, så bør du teste igjen om noen dager. Ville jeg gjort hvertfall. :) 

Takk for raskt svar :) sitter på jobb og er passe ukonsentrert av dette! Vet ikke om jeg "tør" teste. Lurer på om jeg skal ha tålmodighet til onsdag.. tenker det er greit å sjekke før påskeferie og afterski ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FruAnonym skrev:

Takk for raskt svar :) sitter på jobb og er passe ukonsentrert av dette! Vet ikke om jeg "tør" teste. Lurer på om jeg skal ha tålmodighet til onsdag.. tenker det er greit å sjekke før påskeferie og afterski ;) 

Prøv å vente, hvis du klarer! Bedre å få en positiv test på onsdag, enn hvis den skulle bli negativ i dag.

Anonymkode: 612f1...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2017 den 10.35, Nymeria1 skrev:

Så bra at TR endelig kom. Slitsomt å vente så lenge på den! :) Jeg har eggløsning i påskeuka, så passer "bra" med fjelltur med familien 🙈😊

Samme her😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Prøv å vente, hvis du klarer! Bedre å få en positiv test på onsdag, enn hvis den skulle bli negativ i dag.

Anonymkode: 612f1...bd5

Greide ikke vente.. Og den var negativ :( Kaaan jo være jeg testet tidlig, men har en følelse av at det ikke gikk denne måneden heller.. Bare skjønner ikke hvorfor mensen er så forsinket, når den normalt går etter klokka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2017 den 20.09, Milisa skrev:

Så godt å høre vi er flere :) ja samme tankene her også ja :):) 

Jeg tok test i dag....2 tester......begge med 2 streker (2 streker = positiv) :hakeslepp::Hehe::daane::hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Milisa skrev:

Jeg tok test i dag....2 tester......begge med 2 streker (2 streker = positiv) :hakeslepp::Hehe::daane::hjerter_rundt:

Gratulerer!! 😃😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...