Gå til innhold

Førstegangs prøver!


lillevenn17

Anbefalte innlegg

Slenger meg på her! 😊 Endelig har jeg bestemt meg for å prøve å bli gravid (mannen har vært klar for det leeenge). Etter god samtale med jordmor så har jeg kommet frem til at jeg er mye mer klar for dette enn jeg trodde. Har faktisk begynt å glede meg! Og jeg som ALDRI har hatt lyst på barn 🙈😳 har pga bivirkninger av p-piller, ikke brukt annen prevensjon enn kondomer i 2 år nå. Har veldig stabil syklus på 24 dager og tydelig el-slim 3-4 dager etter siste mensdag. Så nå setter vi i gang. I følge min hoderegning er første el om kun noen dager! Så da spør jeg dere: god råd til å ikke begynne å teste med en gang?? 😂 Vet jeg kommer til å teste altfor mye. Hvordan er status for dere her inne nå? Og ja: førstegangs prøver 😁👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Hirka skrev:

Slenger meg på her! 😊 Endelig har jeg bestemt meg for å prøve å bli gravid (mannen har vært klar for det leeenge). Etter god samtale med jordmor så har jeg kommet frem til at jeg er mye mer klar for dette enn jeg trodde. Har faktisk begynt å glede meg! Og jeg som ALDRI har hatt lyst på barn 🙈😳 har pga bivirkninger av p-piller, ikke brukt annen prevensjon enn kondomer i 2 år nå. Har veldig stabil syklus på 24 dager og tydelig el-slim 3-4 dager etter siste mensdag. Så nå setter vi i gang. I følge min hoderegning er første el om kun noen dager! Så da spør jeg dere: god råd til å ikke begynne å teste med en gang?? 😂 Vet jeg kommer til å teste altfor mye. Hvordan er status for dere her inne nå? Og ja: førstegangs prøver 😁👍🏻

Herlig! Da kan det jo hende dere blir raskt gravidr 😃 hvor gamle er dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillevenn17 skrev:

Herlig! Da kan det jo hende dere blir raskt gravidr 😃 hvor gamle er dere?

Lov å håpe 😁 Men er også ganske avslappet til om det tar litt tid.... prøver å ikke få opp forhåpningene (selv om jeg sikkert får det før hver ikm uansett 😂🙈)  vi er 28 og 32 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 40 nå. Kjedelig at syklusene blir lengre. Første var 34, så 39 og nå 40. Tør ikke teste heller, blir så skuffet. 

Eneste "symptom" jeg har er at puppene føles litt tyngre, men det er nok relatert til at jeg har gått opp 3kg på kort tid, som jeg tror er pga. pilleslutt. Og 3kg er mye for meg som ALLTID har vært tynn/slank, og det gjør ingenting å få litt mer kg på kroppen 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, lillevenn17 skrev:

Dag 40 nå. Kjedelig at syklusene blir lengre. Første var 34, så 39 og nå 40. Tør ikke teste heller, blir så skuffet. 

Eneste "symptom" jeg har er at puppene føles litt tyngre, men det er nok relatert til at jeg har gått opp 3kg på kort tid, som jeg tror er pga. pilleslutt. Og 3kg er mye for meg som ALLTID har vært tynn/slank, og det gjør ingenting å få litt mer kg på kroppen 😃

Huff, ja skjønner at det er kjedelig med lange sykluser. Har du snakket med legen din om det? Jeg regner med at det er normalt, fordi det tar tid for kroppen å justere seg etter p piller. Håper du får positiv test eller TR snart :) Jeg er 8 dpo i dag, krysser fingrene for at det har klaffet denne gangen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillevenn17 skrev:

Dag 40 nå. Kjedelig at syklusene blir lengre. Første var 34, så 39 og nå 40. Tør ikke teste heller, blir så skuffet. 

Eneste "symptom" jeg har er at puppene føles litt tyngre, men det er nok relatert til at jeg har gått opp 3kg på kort tid, som jeg tror er pga. pilleslutt. Og 3kg er mye for meg som ALLTID har vært tynn/slank, og det gjør ingenting å få litt mer kg på kroppen 😃

Hei! Jeg opplevde det samme som deg at syklusene stadig ble lenger. Begynte på 28 dager og endte gradvis på 74 dager i løpet av et år. Tok etterhvert kontakt med fastlege og ble henvist til gyn for undersøkelse og blodprøver. Fikk god hjelp og oppfølging :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, lillevenn17 skrev:

Dag 40 nå. Kjedelig at syklusene blir lengre. Første var 34, så 39 og nå 40. Tør ikke teste heller, blir så skuffet. 

Eneste "symptom" jeg har er at puppene føles litt tyngre, men det er nok relatert til at jeg har gått opp 3kg på kort tid, som jeg tror er pga. pilleslutt. Og 3kg er mye for meg som ALLTID har vært tynn/slank, og det gjør ingenting å få litt mer kg på kroppen 😃

 

Skjønner at du ikke tør teste! Hvor lenge har dere prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nymeria1 skrev:

Huff, ja skjønner at det er kjedelig med lange sykluser. Har du snakket med legen din om det? Jeg regner med at det er normalt, fordi det tar tid for kroppen å justere seg etter p piller. Håper du får positiv test eller TR snart :) Jeg er 8 dpo i dag, krysser fingrene for at det har klaffet denne gangen ;) 

Nei, har ikke vært hos lege. Tror nok han bare vil si at det er normalt etter pilleslutt, som det forhåpentligvis er.

Krysser fingrene for deg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rullgardin skrev:

Hei! Jeg opplevde det samme som deg at syklusene stadig ble lenger. Begynte på 28 dager og endte gradvis på 74 dager i løpet av et år. Tok etterhvert kontakt med fastlege og ble henvist til gyn for undersøkelse og blodprøver. Fikk god hjelp og oppfølging :) 

Huffa, det hørtes veldig kjedelig ut. Kanskje jeg skal sette en grense på 50 dager? Hvilke undersøkelset og blodprøver ble det, og hva ble planen videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, FruAnonym skrev:

 

Skjønner at du ikke tør teste! Hvor lenge har dere prøvd?

Sluttet på pillen i slutten av januar, så veldig tidlig fase enda. Har virkelig ikke lyst å teste, det er ikke noe gøy. Må jeg det før jeg går til legen? Har null symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillevenn17 skrev:

Huffa, det hørtes veldig kjedelig ut. Kanskje jeg skal sette en grense på 50 dager? Hvilke undersøkelset og blodprøver ble det, og hva ble planen videre?

Nevnte for fastlegen at jeg ønsket henvisning til gyn da syklusene var helt på bærtur, noe som gjorde det vanskelig mtp prøving. Han tok meg på alvor og sendte henvisning. Gyn tok ultralyd og hormonprøver. Videre plan ble lagt ut i fra svaret på disse. Da hadde det gått nesten et år fra jeg sluttet på p-piller, så forhåpentligvis stabiliserer det seg hos deg før den tid:) Det er kjedelig å vente, men det kan jo løsne hos deg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: TR kom i dag, på 11 dpo 😢. Jeg trodde man alltid fikk den 14dpo? Det betyr at jeg hadde en syklus på 25 dager. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok to tester i dag av RFSU, fikk svak strek på begge, tolket det å være gravid? Forrige pp jeg testet var det ingen skyggestrek eller noe 

IMG_0129.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Nymeria1 skrev:

Oppdatering: TR kom i dag, på 11 dpo 😢. Jeg trodde man alltid fikk den 14dpo? Det betyr at jeg hadde en syklus på 25 dager. 🤔

Ånei! 🙁 nå tenkte jeg at du hadde testet positivt. Akkurat det med når mensen kommer er jeg ikke så god på. Det blir jo snakket om lutheal-fase på 9-14 dager, som er fra når egget slipper til ikm hvis jeg har forstått det rett. 

25 dagers syklus er innenfor normalen det også, er det ikke? 

Stor klem til deg ❣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jentepå25 skrev:

Tok to tester i dag av RFSU, fikk svak strek på begge, tolket det å være gravid? Forrige pp jeg testet var det ingen skyggestrek eller noe 

IMG_0129.JPG

Ser veldig positiv ut! Gratulerer 😃

Hvor mange dpo testet du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei førstegangsprøvere!

Er det noen andre som har opplevd vektøkning etter pilleslutt? Sluttet som sagt i slutten av januar og har gått opp 4kg nå, som er mye for meg. 400g siden sist uke.

Jeg syns det er kjempeflott, men lurer på når det skal stoppe 😋

Er forøvrig på syklusdag 44 nå... "kjenner" noe i livmorområdet av og tiln, litt stikking og nesten litt luftsmerter innimellom, men ikke noe mer. Kjedelig, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, lillevenn17 skrev:

Ser veldig positiv ut! Gratulerer 😃

Hvor mange dpo testet du?

Skulle hatt mensen i går :) så testet i morges! Og tusen takk 💕💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på p-piller i begynnelsen av desember. Begynte å bruke el-test denne syklusen, så traff nok for første gang på el denne måneden (ustabil syklus). Er i dag 13 dpo.

Fryktelig lyst å teste, men prøver å vente noen dager.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jentepå25 skrev:

Tok to tester i dag av RFSU, fikk svak strek på begge, tolket det å være gravid? Forrige pp jeg testet var det ingen skyggestrek eller noe 

IMG_0129.JPG

Gratulerer 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillevenn17 skrev:

Ånei! 🙁 nå tenkte jeg at du hadde testet positivt. Akkurat det med når mensen kommer er jeg ikke så god på. Det blir jo snakket om lutheal-fase på 9-14 dager, som er fra når egget slipper til ikm hvis jeg har forstått det rett. 

25 dagers syklus er innenfor normalen det også, er det ikke? 

Stor klem til deg ❣

Åja, ja, da kan det nok stemme. Jeg tror 25 dager er innafor normalen ja. Jeg skal ikke klage på det. Håper de stabiliserer seg for deg snart! 

Takk, trengte en klem nå. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Solstråle92 skrev:

Jeg sluttet på p-piller i begynnelsen av desember. Begynte å bruke el-test denne syklusen, så traff nok for første gang på el denne måneden (ustabil syklus). Er i dag 13 dpo.

Fryktelig lyst å teste, men prøver å vente noen dager.. 😅

Når hadde dere begynt å teste...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Slenger meg på her. Jeg og min samboer har endelig bestemt oss for å prøve å bli gravid. Jeg sluttet med prevensjon for 1 år siden, men har ikke aktivt prøvd å bli gravid. Har tenkt "skjer det, så skjer det", uten at det har skjedd noe enda :) Ble derfor veldig glad og rørt når samboer tok opp at han føler seg klar for å få barn nå, og at vi virkelig skal prøve. 

Har kjøpt eggløsningstester fra billigetester, og graviditetstester selvfølgelig. Har menssyklus på 24 dager, sist mens var 15.mai, tenker å starte med å ta eggløsningstester nå. Har også kjøpt Solvipect hostesaft i god tro på at spiren skal feste seg:fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Esida skrev:

Hei! Slenger meg på her. Jeg og min samboer har endelig bestemt oss for å prøve å bli gravid. Jeg sluttet med prevensjon for 1 år siden, men har ikke aktivt prøvd å bli gravid. Har tenkt "skjer det, så skjer det", uten at det har skjedd noe enda :) Ble derfor veldig glad og rørt når samboer tok opp at han føler seg klar for å få barn nå, og at vi virkelig skal prøve. 

Har kjøpt eggløsningstester fra billigetester, og graviditetstester selvfølgelig. Har menssyklus på 24 dager, sist mens var 15.mai, tenker å starte med å ta eggløsningstester nå. Har også kjøpt Solvipect hostesaft i god tro på at spiren skal feste seg:fnise:

 

Hei og velkommen 😀 jeg tenker at hvis du har veldig stabile sykluser, så trenger du ikke EL tester. Begynner du å stresse med det kan hele syklusen bli forskjøvet. Ha heller sex annenhver dag og gjerne hver dag fra syklusdag 8, hvis dere orker og ikke føler dere presset🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ordnet meg legetime til syklusdag 59. Samme morgen tar jeg en test. Hvis den er positiv er det derfor vi drar til lege - for bekreftelse, hvis negativ så blir det fordi jeg har utrolig lang syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...