Gå til innhold

Førstegangs prøver!


lillevenn17

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, Pudding23 skrev:

Nå er jeg helt i skyene, følte meg absolutt gravid, men tørr aldri å håpe siden har hatt 7 mnd med negative tester. Men igjen redd synet mitt lurer meg så er det flere som ser mitt + tegn? Vanskelig å tro det etter å ha prøvd en stund 😅

IMG_2504.JPG

Der er det et tydelig +-tegn ja! Så moro, gratulerer! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Solstråle92 skrev:

Åh, så gøy! Gratulerer😀 Det gir håp for meg som har prøvd 6 mnd.

Tuuusen takk😁 Ja ikke mist håpet, første mnd jeg ikke stressa så mye med det og da klaffa det endelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tusenfryd84 skrev:

Der er det et tydelig +-tegn ja! Så moro, gratulerer! 😄

Tusen hjertelig takk, føler øynene mine vil lure meh 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj! 

Er på pp8 nå og er ganske utolmodig! Prøver Wild yam og fructus femina(babyklister) denne perioden, men sistnevnte smakar jo pyton! Fysj! Spørs kor lenge eg orker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! slenger meg på her jeg :)

jeg sluttet på p-pillen i slutten av desemer 2016 og fikk bortfalls blødning. tok 4 mnd før mensen kom tilbake og nå er syklussene mine veeeldig lange 37-40 dager og veldig vanskelig og finne eggløsning. tok blodprøve for og sjekke hormonnivåene og de var greie.

hadde med nå sist 17 jun-22 jun. har hatt sex så si annen hver dag etter, er nå på dag 28 i syklusen og har hatt brun utflod i 3 dager nå, kan dette være festeblødning eller er det bare spotting ?

ønsker så gjerne at det skal klaffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 5.7.2017 den 20.21, Nymeria1 skrev:

Jeg tror jeg får mensen 12 dpo og spotter gjerne noen dager før. Forrige måned var det ekstremt med spotting fra 9 dpo. Det er derfor jeg tenker at lutealfasen blir for kort. 

Hvordan går det med deg?

Selv er jeg på CD 32, med positive EL tester CD 30 og 31. Ingen tempstigning enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.8.2017 den 12.21, lillevenn17 skrev:

Hvordan går det med deg?

Selv er jeg på CD 32, med positive EL tester CD 30 og 31. Ingen tempstigning enda.

Ikke noe nytt :( Er 7 dpo nå da. Krysser fingrene for oss begge! Hvis den blir negativ nå skal jeg få henvisning til gynekolog. :) Jeg har forsøkt å ikke stresse med det i sommer, men det er ikke så lett. Er det sånn at temperaturen stiger under el? Jeg har ikke så peiling ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, March 25, 2017 den 17.01, bringeb skrev:

Hei dere! :)

Her har jeg akkurat (typ for to dager siden) sluttet med prevensjon og vi skal igang med prøvingen. Jeg har gått på p-piller i 10 år, før jeg gikk over til p-ring som jeg nå har brukt i 2 år, så jeg er meget spent på å "bli kjent på nytt" med kroppen og hvordan syklusen blir! Begynte på prevensjon som 14-åring, så jeg husker helt ærlig ikke om jeg har hatt noen tegn på eggløsning tidligere heller...:klo:

Jeg og samboer hadde egentlig tenkt å vente et par år med barn, men da jeg for et par uker siden fikk vite at jeg har en tett eggleder og en delvis tett, noe som så klart kan være et hinder, bestemte vi oss bare for å hoppe i det! Alt er jo på stell ellers med jobber, hus og biler, og det passer vel egentlig aldri heelt å få barn, så det er vel like greit nå som om to år - det viktigste for meg nå er at det går - tanken på å bli barnløs er knusende, så det vil jeg ikke se for meg en gang... 

Fint med en tråd hvor man kan stå litt sammen og spørre om alt mulig man lurer på i en sånn prosess! :) Vi har bestemt oss for å holde prøvingen hemmelig foreløpig, så er godt å ha et sted å "rope det ut" så lenge! :D

Hei 😊 nå er det lenge siden jeg har vært her inne, men håper at det har klaffet for dere 😊 men om det ikke har det har vel dere krav på ivf? ❤

Anonymkode: a9334...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nymeria1 skrev:

Ikke noe nytt :( Er 7 dpo nå da. Krysser fingrene for oss begge! Hvis den blir negativ nå skal jeg få henvisning til gynekolog. :) Jeg har forsøkt å ikke stresse med det i sommer, men det er ikke så lett. Er det sånn at temperaturen stiger under el? Jeg har ikke så peiling ☺️

Tempen skal stige og holde seg forhøyet i minst 3 dager for å bekrefte EL. Jeg har ikke helt troen på at det stemmer, fordi jeg temper oralt. Og tempen er fremdeles veeeldig lav. Men hvis det stemmer hadde jeg EL på CD 30 og er 3dpo nå. Har ihvertfall hatt nok sex denne syklusen 😊

Screenshot_20170803-204100.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nymeria1 skrev:

Ikke noe nytt :( Er 7 dpo nå da. Krysser fingrene for oss begge! Hvis den blir negativ nå skal jeg få henvisning til gynekolog. :) Jeg har forsøkt å ikke stresse med det i sommer, men det er ikke så lett. Er det sånn at temperaturen stiger under el? Jeg har ikke så peiling ☺️

Forresten veldig bra at du får henvisning til gyn.! Jeg tar også kontakt med lege på nytt for henvisning til gyn hvis det ikke klaffer nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei. Ser ut som det har vært stille på tråden en stund nå, og lurer på hvordan det går med alle?? 

Har lest igjennom hele tråden, siden jeg og min samboer også er førstegangsprøvere, og veldig nysgjerrig på hvilke "hjelpemidler" dere bruker og hvor lang tid folk bruker.  Veldig ferske enda da, da jeg sluttet på p-piller for kun litt over to uker siden. Har jo veldig lyst til at det skal skje fort, og som nevnt av andre så - skulle jeg helst vært gravid i går :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2017 den 21.17, Stinej skrev:

Hei. Ser ut som det har vært stille på tråden en stund nå, og lurer på hvordan det går med alle?? 

Har lest igjennom hele tråden, siden jeg og min samboer også er førstegangsprøvere, og veldig nysgjerrig på hvilke "hjelpemidler" dere bruker og hvor lang tid folk bruker.  Veldig ferske enda da, da jeg sluttet på p-piller for kun litt over to uker siden. Har jo veldig lyst til at det skal skje fort, og som nevnt av andre så - skulle jeg helst vært gravid i går :D

 

Vi er blitt henvist til gyn nå pga manglende EL og menstruasjon. Fastlege tok bilder med UL av eggstokkene mine, som hadde mange små poser på- typisk for pco. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.8.2017 den 21.17, Stinej skrev:

Hei. Ser ut som det har vært stille på tråden en stund nå, og lurer på hvordan det går med alle?? 

Har lest igjennom hele tråden, siden jeg og min samboer også er førstegangsprøvere, og veldig nysgjerrig på hvilke "hjelpemidler" dere bruker og hvor lang tid folk bruker.  Veldig ferske enda da, da jeg sluttet på p-piller for kun litt over to uker siden. Har jo veldig lyst til at det skal skje fort, og som nevnt av andre så - skulle jeg helst vært gravid i går :D

 

Vi er også førstegangsprøvere 😊 Jeg har ikke gått på p-piller på 2,5 år, men vi begynte prøvingen først i sommer. Vi er nå i pp3, men jeg er ganske sikker på at jeg misset el i de to første periodene. Jeg har nemlig funnet ut av at jeg må teste for el to ganger om dagen istedenfor en gang for å få positiv test, fordi jeg har veldig kort periode med verdistigning. Vi bruker ingen hjelpemidler annet enn el-test. Jeg tar folat og omega 3.

El er i disse dager og vi er veeeeeldig innstilt på maibaby 😬🤗🤞🏼

Det er veldig spennende å følge dere andre i samme situasjon 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/25/2017 den 10.45, FruLind skrev:

Vi er også førstegangsprøvere 😊 Jeg har ikke gått på p-piller på 2,5 år, men vi begynte prøvingen først i sommer. Vi er nå i pp3, men jeg er ganske sikker på at jeg misset el i de to første periodene. Jeg har nemlig funnet ut av at jeg må teste for el to ganger om dagen istedenfor en gang for å få positiv test, fordi jeg har veldig kort periode med verdistigning. Vi bruker ingen hjelpemidler annet enn el-test. Jeg tar folat og omega 3.

El er i disse dager og vi er veeeeeldig innstilt på maibaby 😬🤗🤞🏼

Det er veldig spennende å følge dere andre i samme situasjon 😊 

Spennende tider! Tar selv omega 3 og folat. Har diskutert el-tester med samboer, men vi tenker først å prøve å bare "la det skje" i første omgang. Så tar imot all kunnskap ang el-tester :)  Krysser fingrene for deg! 

Krysser fingrene for deg også Lillevenn17, hold oss gjerne oppdatert på fremgangen din :) Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2017 den 21.17, Stinaaj skrev:

Hei. Ser ut som det har vært stille på tråden en stund nå, og lurer på hvordan det går med alle?? 

Har lest igjennom hele tråden, siden jeg og min samboer også er førstegangsprøvere, og veldig nysgjerrig på hvilke "hjelpemidler" dere bruker og hvor lang tid folk bruker.  Veldig ferske enda da, da jeg sluttet på p-piller for kun litt over to uker siden. Har jo veldig lyst til at det skal skje fort, og som nevnt av andre så - skulle jeg helst vært gravid i går :D

 

Liten oppdatering herifra og. Er i 3.pp, Ikm til torsdag (tror jeg, kan være senere og). Tok en test i går, men den var negativ, og har null symptomer.. til og med ikke ømme pupper som jeg alltid har før ikm. Så ser dårlig ut😝 Forberedt på At det kan ta ett år, men gud så utålmodig man blir.. nesten så man tror det er noe galt (selv om jeg vet det er normalt). 

Jeg tar kun folat. Tok el-tester første måned, men jeg ble veldig stresset av det og har latt være de to siste månedene. Kanskje jeg prøver igjen om det går mange måneder uten resultat! 

Lykke til til deg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jocca skrev:

Liten oppdatering herifra og. Er i 3.pp, Ikm til torsdag (tror jeg, kan være senere og). Tok en test i går, men den var negativ, og har null symptomer.. til og med ikke ømme pupper som jeg alltid har før ikm. Så ser dårlig ut😝 Forberedt på At det kan ta ett år, men gud så utålmodig man blir.. nesten så man tror det er noe galt (selv om jeg vet det er normalt). 

Jeg tar kun folat. Tok el-tester første måned, men jeg ble veldig stresset av det og har latt være de to siste månedene. Kanskje jeg prøver igjen om det går mange måneder uten resultat! 

Lykke til til deg!:)

Tok en test i dag selv om ikm er på onsdag, utålmodig. Den var jo negativ, og hadde heller ikke forventet at det skulle skje så fort, men man håper jo alltid :-)

Et lite spørsmål som sikkert flere her kan svare på:

Nå er det snart en måned siden jeg sluttet på p-piller og kan da mensen min bli forskyvet med noen dager? Fordi når jeg begynte på nytt brett gikk jeg på pillene i en uke før vi bestemte oss for å prøve, og sluttet med en gang. Hadde 2-3 dager med små blødninger, så gikk ikke ut ifra at det var mensen, siden jeg hadde den kun under to uker før da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2017 den 19.19, Blomsten:) skrev:

Jeg har akkurat oppdaget fordelen med å tempe nå 😊 I dag fikk jeg beskjed om at jeg hadde eggløsning på torsdag.. altså 10 dager etter jeg trodde jeg hadde det. Første syklus etter pilleslutt, så har ikke hatt peiling. Var veldig godt å faktisk få bekreftet at det har skjedd noe også 😊 

Hei! Hvordan fungerte denne tempen? Er super grønn på dette, og jeg kun brukt et par eggløsningstester, men  blir bare forvirret og stressa av hele greia :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2017 den 2.48, Stinaaj skrev:

Spennende tider! Tar selv omega 3 og folat. Har diskutert el-tester med samboer, men vi tenker først å prøve å bare "la det skje" i første omgang. Så tar imot all kunnskap ang el-tester :)  Krysser fingrene for deg! 

Krysser fingrene for deg også Lillevenn17, hold oss gjerne oppdatert på fremgangen din :) Lykke til! 

Jeg fikk klart positiv el-test for første gang denne pp. I motsetning til tidligere, så tester jeg nå to ganger om dagen og ikke med den første morgenutinen. Jeg har testet i 11-12-tiden på formiddagen og på kvelden en gang. Pass på at urinen ikke er for vannet ut (dere bør være ca 3-4 timer siden forrige toalettbesøk). 

Min erfaring med el-test er at de kan være litt forvirrende og stressende. Egentlig merker jeg godt på kroppen selv når jeg har eggløsning og testene er dessuten ikke 100% pålitelige. Med andre ord er de ikke noe must synes jeg, men det kan være greit å teste ut for å bli kjent med syklusen sin dersom man har gått lenge på p-piller feks. De mest rutinerte temper har jeg lest, men dit har ikke jeg kommet enda :) 

angående spørsmålet ditt om forskjøvet mensen så har jeg dessverre ikke nok kunnskap om dette, men jeg tror ikke den første blødningen etter pilleslutt regnes som "ekte" mensen. Jeg hørte på en episode om fertilitet på ingefær podcast, og der sa frøyaklinikken at mange er ekstra fruktbare rett etter pilleslutt faktisk, før det tar seg ned. 

Masse lykke til til deg 😊💐

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2017 den 23.30, Stinaaj skrev:

Tok en test i dag selv om ikm er på onsdag, utålmodig. Den var jo negativ, og hadde heller ikke forventet at det skulle skje så fort, men man håper jo alltid :-)

Et lite spørsmål som sikkert flere her kan svare på:

Nå er det snart en måned siden jeg sluttet på p-piller og kan da mensen min bli forskyvet med noen dager? Fordi når jeg begynte på nytt brett gikk jeg på pillene i en uke før vi bestemte oss for å prøve, og sluttet med en gang. Hadde 2-3 dager med små blødninger, så gikk ikke ut ifra at det var mensen, siden jeg hadde den kun under to uker før da.

Du bør ikke regne med at du fortsetter med samme syklus som da du hadde pillen. Kan ta ganske lang tid før du får menstruasjonen tilbake. De blødningene du hadde er bortfallsblødning, som jo er normalt. 

Ikke meningen å virke pessimistisk, men jeg var veeeldig giret selv og ville ikke høre på de som sa det kunne ta lang tid før mensen kom tilbake og et år eller mer for syklusen til å stabilisere seg.

Jeg hadde 34 dager fra bortfallsblødning til første mens, neste syklus var 39 dager, neste 84 dager (trigget med Primolut) og nå 54 dager 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En generell oppdatering her i fra.

Vi fikk som sagt henvisning etter at vi var hos fastlegen forrige uke. Trengte egentlig ikke si noe mer enn at jeg var kommet til dag 52 og at EL-testene var positive hele tiden. Fortalte også at jeg temper, og at tempen viste at kroppen prøvde på EL uten å få det til. Han tok UL av eggstokkene og sendte med henvisningen. 

Vi ønsket oss til Klinikk Hausken for å komme igang raskere, og få tatt fertilitetssjekken.

Veldig overraskende fikk jeg menstruasjon av meg selv etter 55 dager (ikke 54 som jeg skrev over her). Lite håp om at ting fikser seg selv. Får ikke tempet fra syklusdag 8 til 16 pga ferie med min mor som ikke vet noe om prøvingen, og jeg temper med LadyComp (lager mye lyd). Så jeg håper ikke jeg får EL da, for samboer skal ikke bli med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg og min samboer snakket om temaet barn tidligere i år, og vi skal kanskje slutte på p-pillen til nyåret. Vi har karantene til og med november pga ferie i Zika-land. Så her tar vi ingen sjanser akkurat nå :)
Men jeg syns jeg det er vanskelig å ikke vite hvor lang tid det vil ta... Har aldri vært gravid før, så vet ikke om jeg kan bli det engang, eller om det kan være problemer hos partner. Vi har begge lyst på barn, men blir litt skremt av denne usikkerheten om at det kan skje på første forsøk eller ta to år liksom!

Er det flere enn meg som tenker slik? At du har lyst på barn, men er både redd for at det skal skje "for fort" eller gå veldig lang tid? :wacko: :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, cyss skrev:

Hei! 

Jeg og min samboer snakket om temaet barn tidligere i år, og vi skal kanskje slutte på p-pillen til nyåret. Vi har karantene til og med november pga ferie i Zika-land. Så her tar vi ingen sjanser akkurat nå :)
Men jeg syns jeg det er vanskelig å ikke vite hvor lang tid det vil ta... Har aldri vært gravid før, så vet ikke om jeg kan bli det engang, eller om det kan være problemer hos partner. Vi har begge lyst på barn, men blir litt skremt av denne usikkerheten om at det kan skje på første forsøk eller ta to år liksom!

Er det flere enn meg som tenker slik? At du har lyst på barn, men er både redd for at det skal skje "for fort" eller gå veldig lang tid? :wacko: :bond: 

Hei. Vi hadde det på akkurat samme måte!! Snakket mye om barn, men vi var også i zika karantene.. Jeg var sikker på at det kom til å ta litt tid før den satt, eller at vi kanskje ikke kunne få barn, har vært sammen i 10 år, og aldri vært gravid... men første menstrasjon etter karantene kom aldri. Så for min del så så skjedde det akkurat når det skulle!! 😊 Jeg er ikke så langt på vei enda, så krysser fingrene for at spira sitter!! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FjelletKaller skrev:

Hei. Vi hadde det på akkurat samme måte!! Snakket mye om barn, men vi var også i zika karantene.. Jeg var sikker på at det kom til å ta litt tid før den satt, eller at vi kanskje ikke kunne få barn, har vært sammen i 10 år, og aldri vært gravid... men første menstrasjon etter karantene kom aldri. Så for min del så så skjedde det akkurat når det skulle!! 😊 Jeg er ikke så langt på vei enda, så krysser fingrene for at spira sitter!! 😊

Så godt å høre det ikke bare er meg 😊 I mitt hode kan prøvinga gjerne ta 3-4 måneder, bare så vi får kjenne på følelsen av å prøve å bli gravid og være mentalt forberedt. Hadde vi visst på forhånd at jeg kan bli gravid fort hadde vi kanskje venta litt? Men det er tanken om at det ikke går som skremmer meg. Jeg er 26, han 30 år. Dessuten jobber mannen offshore og kan komme til å være borte i flere fertile perioder, og da kan det gjerne ta si tid 😊 Gratulerer med spire, håper den sitter! :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2017 den 13.20, cyss skrev:

Så godt å høre det ikke bare er meg 😊 I mitt hode kan prøvinga gjerne ta 3-4 måneder, bare så vi får kjenne på følelsen av å prøve å bli gravid og være mentalt forberedt. Hadde vi visst på forhånd at jeg kan bli gravid fort hadde vi kanskje venta litt? Men det er tanken om at det ikke går som skremmer meg. Jeg er 26, han 30 år. Dessuten jobber mannen offshore og kan komme til å være borte i flere fertile perioder, og da kan det gjerne ta si tid 😊 Gratulerer med spire, håper den sitter! :hjertesmil:

Slutt gjerne på pillen nå slik at kroppen får justert seg etter hormonene. I periodene han er hjemme må dere bare være flinke å bruke kondom, frem til grønt lys i november 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...