Gå til innhold

Førstegangs prøver!


lillevenn17

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ånei, i dag kom det litt blod:/ som en dråpe. Er 7 dpo ifg tempinga.. håper det er festeblødning, men redd mensen kommer! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blomsten:) skrev:

Ånei, i dag kom det litt blod:/ som en dråpe. Er 7 dpo ifg tempinga.. håper det er festeblødning, men redd mensen kommer! 

 

Neeei, håper det er festeblødning! Hvordan føler du deg ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lillevenn17 skrev:

Neeei, håper det er festeblødning! Hvordan føler du deg ellers?

Kun den dråpen i dag tidlig. Løpt på do 100 ganger i dag for å sjekke. :P 

Føler meg som normalt egentlig! Bare litt trøtt.. ellers jeg kjenner litt stikkinger i magen av og til. Men kan like gjerne være mensen og hormoner tror jeg. Ikke fått første normal menstrasjon etter jeg sluttet på pilla, så tør ikke å håpe for mye 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomsten:) skrev:

Kun den dråpen i dag tidlig. Løpt på do 100 ganger i dag for å sjekke. :P 

Føler meg som normalt egentlig! Bare litt trøtt.. ellers jeg kjenner litt stikkinger i magen av og til. Men kan like gjerne være mensen og hormoner tror jeg. Ikke fått første normal menstrasjon etter jeg sluttet på pilla, så tør ikke å håpe for mye 😊 

Åh, nei da forstår jeg. Første pp etter pilleslutt kjente jeg allslags og var så sikker på at alt jeg kjente betød at jeg var gravid. Tok tester i hytt og pine 😂 nå er jeg 13 dpo tror jeg, men tester ikke før mandag hvis TR ikke dukker opp i morgen. Men, jeg kjenner litt svaaak murring, så det går nok ikke veien 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillevenn17 skrev:

Åh, nei da forstår jeg. Første pp etter pilleslutt kjente jeg allslags og var så sikker på at alt jeg kjente betød at jeg var gravid. Tok tester i hytt og pine 😂 nå er jeg 13 dpo tror jeg, men tester ikke før mandag hvis TR ikke dukker opp i morgen. Men, jeg kjenner litt svaaak murring, så det går nok ikke veien 🙃

Jeg kjenner ikke så mange andre symptomer. Men den bloddråpen har jeg nok ikke innbilt meg :) så da er jeg spent på hva som skjer :) 

Satse på du ikke får TR i morra da :)  hvor lenge har dere prøvd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Blomsten:) skrev:

Jeg kjenner ikke så mange andre symptomer. Men den bloddråpen har jeg nok ikke innbilt meg :) så da er jeg spent på hva som skjer :) 

Satse på du ikke får TR i morra da :)  hvor lenge har dere prøvd? 

Tok siste pille i slutten av januar, så vi er bare i 2 pp. Vi angrer jo nå på at vi ikke begynte tidligere, men men. Tror jeg får TR :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2017 den 18.31, lillevenn17 skrev:

Mitt beste tips, spis det du har lyst på, og bruk gjerne mye fløte i maten 😁 veldig veldig godt!

yep! vi er veldig glad i fløte her i huset, både jeg og sambo. så vi spiser helt ærlig sjeldent sunne middag, vi spiser det vi har lyst på. jeg må bli flinkere til å huske på å spise frokost, gjør ikke det før tidlig vakt ( da er jeg oppe klokken 0500, og spiser kanskje ikke før i 9tiden ) men før senvakt så burde jeg klare å presse i meg noe. vanligvis står jeg opp 10 og spiser ikke før klokken 15 ca. så føler kanskje det er en viktig faktor. har også blitt flinkere til å ha med middag når jeg jobber sent, tidligere ble det mye knekkebrød og baguette til middag på kveldvakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lillevenn17 skrev:

Tok siste pille i slutten av januar, så vi er bare i 2 pp. Vi angrer jo nå på at vi ikke begynte tidligere, men men. Tror jeg får TR :(

Jeg er også litt overrasket hvor lang tid dette skulle ta. Haha, vi var jo forberedt på at det kan ta 1 år, men jeg tenkte at det kom til klaffe med engang. Jeg fikk litt brunlig utflod i dag :( Så tror TR er i anmarsj. Jeg har veldig lyst til å håpe at det er en veldig sein festeblødning ;). Nei, jeg får vel være realistisk så blir jeg i alle fall ikke skuffa. :) Håper det klaffet for deg lillevenn 17 og deg Blomsten, det kan jo være at det var en festeblødning :)  

Endret av Nymeria1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nymeria1 skrev:

Jeg er også litt overrasket hvor lang tid dette skulle ta. Haha, vi var jo forberedt på at det kan ta 1 år, men jeg tenkte at det kom til klaffe med engang. Jeg fikk litt brunlig utflod i dag :( Så tror TR er i anmarsj. Jeg har veldig lyst til å håpe at det er en veldig sein festeblødning ;). Nei, jeg får vel være realistisk så blir jeg i alle fall ikke skuffa. :) Håper det klaffet for deg lillevenn 17 og deg Blomsten. Det var sikkert en festeblødning :)  

trist det her! når man bestemmer seg for å prøve så vil man jo helst at det skal skje samme dagen, helst dagen før! jeg er på 8 mnd med prøving nå.. hadde aldri sett for meg at det skulle ta så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel der at jeg bare er redd jeg ikke får det til! Men håper inderlig! Har ikke prøvd lenge nok til å begynne å være redd for det ennå. 

Jeg har blødd littegrann mer i kveld. Men stopper opp før det har begynt, aldri vært sånn før. Får bare se ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Nymeria1 skrev:

Jeg er også litt overrasket hvor lang tid dette skulle ta. Haha, vi var jo forberedt på at det kan ta 1 år, men jeg tenkte at det kom til klaffe med engang. Jeg fikk litt brunlig utflod i dag :( Så tror TR er i anmarsj. Jeg har veldig lyst til å håpe at det er en veldig sein festeblødning ;). Nei, jeg får vel være realistisk så blir jeg i alle fall ikke skuffa. :) Håper det klaffet for deg lillevenn 17 og deg Blomsten, det kan jo være at det var en festeblødning :)  

Takk det samme 😊 Tør ikke å tro jeg har vært så heldig.. men håper :) vet ikke hvordan kroppen min er uten pilla egentlig, men ikke blødd som dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nymeria1 skrev:

Jeg er også litt overrasket hvor lang tid dette skulle ta. Haha, vi var jo forberedt på at det kan ta 1 år, men jeg tenkte at det kom til klaffe med engang. Jeg fikk litt brunlig utflod i dag :( Så tror TR er i anmarsj. Jeg har veldig lyst til å håpe at det er en veldig sein festeblødning ;). Nei, jeg får vel være realistisk så blir jeg i alle fall ikke skuffa. :) Håper det klaffet for deg lillevenn 17 og deg Blomsten, det kan jo være at det var en festeblødning :)  

Ja, merkelig med det der. Forbereder seg mentalt på at jo, dette kan ta lang tid og at vi bare må være tålmodig. Hva skjer? Tolker ALLE symptomer og ikke symptomer og blir såå skuffa når testene er blenda 😧😂 leit hvis TR kommer, Nymeria1. Når forventer du TR i syklusen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme greia i dag. Så spørs nok om det er mensen som kommer. Er bare så lite liksom. Pleier å måtte bruke den største OB'n, men bruker den minste nå og det synes bare litt på den etter noen timer. (Sorry detaljer) .. visste jeg var utålmodig, men herregud :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, lillevenn17 skrev:

Ja, merkelig med det der. Forbereder seg mentalt på at jo, dette kan ta lang tid og at vi bare må være tålmodig. Hva skjer? Tolker ALLE symptomer og ikke symptomer og blir såå skuffa når testene er blenda 😧😂 leit hvis TR kommer, Nymeria1. Når forventer du TR i syklusen din?

TR kom i går kveld/dag. Så da er det bare å bestille flere g-tester og et termometer og gjøre seg klar til neste pp :D! I følge appen min skulle TR kommet på søndag, så den stemmer nesten :). Fikk den ett par dager før appen forutså sist også.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, angel100 skrev:

trist det her! når man bestemmer seg for å prøve så vil man jo helst at det skal skje samme dagen, helst dagen før! jeg er på 8 mnd med prøving nå.. hadde aldri sett for meg at det skulle ta så lang tid.

Ja! Men det sies at det er vanlig at det kan ta ett år. Jeg tror de fleste tenker: "vi er sikkert en av de som klaffer med engang";). Håper det skjer snart for deg (dere) angel100! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nymeria1 skrev:

Ja! Men det sies at det er vanlig at det kan ta ett år. Jeg tror de fleste tenker: "vi er sikkert en av de som klaffer med engang";). Håper det skjer snart for deg (dere) angel100! :) 

ja, det er sant! gikk jo på ppiller i 8 år før jeg sluttet så hørt at det også kan kan ta laaaang tid før alt det drittet er ute av kroppen.

 

tusen takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi igang igjen. Førstegangsprøver. Klaffet ikke på første forsøk i januar. Hoppet over februar. Vi ble enige om at advent ikke skulle ha noen bursdagsbarn i familien. Setter i gang prøvingen igjen nå. Selv om termin kan bli ila første uke av 2018 hvis d passer. Likevel bedre med et nyttårsbarn tenker vi. Men statistikken sier vel at førstegangsfødende føder etter termin som regel 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å lure på om jeg egentlig har hatt EL. Tror jeg hadde positiv ELtest 17/3. Så IKM var 31/3. 30 dagers syklus. Men nå ser jeg at forrige syklus (hvis jeg regner med bortfallsblødningen etter pilleslutt) var 34 dager.. så jeg tør ikke teste før tidligst mandag, i tilfelle syklusen er lenger enn 30 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lillevenn17 skrev:

Begynner å lure på om jeg egentlig har hatt EL. Tror jeg hadde positiv ELtest 17/3. Så IKM var 31/3. 30 dagers syklus. Men nå ser jeg at forrige syklus (hvis jeg regner med bortfallsblødningen etter pilleslutt) var 34 dager.. så jeg tør ikke teste før tidligst mandag, i tilfelle syklusen er lenger enn 30 dager. 

Det lønner seg nok å vente litt da, så slipper du å bli skuffa i tilfelle negativ test. Når gjetter appen din på at TR kommer? :) Krysser fingrene for deg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, mispire skrev:

Da er vi igang igjen. Førstegangsprøver. Klaffet ikke på første forsøk i januar. Hoppet over februar. Vi ble enige om at advent ikke skulle ha noen bursdagsbarn i familien. Setter i gang prøvingen igjen nå. Selv om termin kan bli ila første uke av 2018 hvis d passer. Likevel bedre med et nyttårsbarn tenker vi. Men statistikken sier vel at førstegangsfødende føder etter termin som regel 😜

Velkommen hit og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nymeria1 skrev:

Det lønner seg nok å vente litt da, så slipper du å bli skuffa i tilfelle negativ test. Når gjetter appen din på at TR kommer? :) Krysser fingrene for deg! :) 

Den sier at TR skulle komme 31/3. Men det er fordi jeg regnet med en 30dagers syklus ettersom ELtesten var positiv 17/3. 

Vi tester tidligst i morgen, som da er dag 34 og det var da jeg fikk TR sist gang 😊Takk for det 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, ja så bra gikk det. Testet halv 5 nå i ettermiddag med babyplan og vanlig strimmel fra billigetester, begge negativ. 

Er nok TR som er forsinket 🙁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

Meg og kjæresten er nå blitt førstegangsprøvere da kjæresten kom til meg med ønske om barn. Har alltid ønsket det selv, men har ikke vært riktig tidspunkt! Så nå gleder vi oss veldig, samtidig jeg er redd for at det ikke skal klaffe. Sluttet på p pillen 20 mars, og hadde første "mensen" etter pillen 24.mars. Så spennende med første PP nå. Murrer masse i underlivet og hatt stikninger i flere dager nå, så kjenner kroppen jobber etter pillen :) Foreløpig er det kun mødrene våres som vet om dette, så herlig å ha dette forumet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...