Gå til innhold

Førstegangs prøver!


lillevenn17

Anbefalte innlegg

Er alle sammen førstegangsprøvere? 

Skal vi lage et eget forum for oss "førstiser"? Eller en gruppe for oss som er her? 

Noen som vet hvordan det fungerer?

Det hadde vært hyggelig :). Jeg har ikke peiling på hvordan vi gjør det. Velkommen Milisa og mispire :) Har du fått TR ennå Lillevenn17? *Spent* Jeg tror jeg har el nå, men tar ikke tester så er ikke helt sikker. Vi har i alle fall fått lagt inn noen aksjer ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje spør en av administratorene, så får vi kanskje laget en førstegangs-gruppe 😊

Nei, foreløpig ingen TR! Håper veldig det holder seg slik. Vært litt usikker på EL, men hadde det uansett søndag 5/2 eller 6/2. Så IKM var i går eller i dag.

Tester på onsdag hvis ingenting skjer før 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En førstegangsprøver her også! Vi har snakket lenge om barn, og bestemt oss for å prøve å få i begynnelsen av 2018. Tok ut min spiral for en mnd siden, og fikk min første mens forrige onsdag. Har alltid gått på prevensjon, så dette føltes nesten ut som en ny opplevelse. Har vært svært hormonell?!

Jeg har en venninne som har slitt i mange år med å få barn, dette endte til slutt med prøverør som var vellykket. Har vel blitt litt skrem av henne, så har bestilt meg en gyn-time hvor jeg har tenkt til å sjekke ut mine egg.

Har null erfarierger på dette med å prøve å få barn, så hele min syklus har jeg ingen anelse på. Jeg var ferdig med mensen idag, når kan jeg regne min EL da? Og er dette bare en dag? (Dumt spørsmål kanskje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle sammen førstegangsprøvere?

Skal vi lage et eget forum for oss "førstiser"? Eller en gruppe for oss som er her?

Noen som vet hvordan det fungerer?

Førstegangsprøvere her iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En førstegangsprøver her også! Vi har snakket lenge om barn, og bestemt oss for å prøve å få i begynnelsen av 2018. Tok ut min spiral for en mnd siden, og fikk min første mens forrige onsdag. Har alltid gått på prevensjon, så dette føltes nesten ut som en ny opplevelse. Har vært svært hormonell?!

Jeg har en venninne som har slitt i mange år med å få barn, dette endte til slutt med prøverør som var vellykket. Har vel blitt litt skrem av henne, så har bestilt meg en gyn-time hvor jeg har tenkt til å sjekke ut mine egg.

Har null erfarierger på dette med å prøve å få barn, så hele min syklus har jeg ingen anelse på. Jeg var ferdig med mensen idag, når kan jeg regne min EL da? Og er dette bare en dag? (Dumt spørsmål kanskje)

 

Hei! Velkommen i klubben 😀

Med mindre du har tenkt å bruke ELtester, så er det kanskje lettest å regne EL etter neste mens. Første dag i menstruasjonen regner du deg tilbake 14 dager, da hadde du EL. Vi har visst alltid TR 14 dager etter EL! Du er fruktbar noen dager før og etter også, de kloke sjelene her inne sier samleie annen hver dag i den perioden. Lykke til hos gyn, krysser fingrene for at alt er normalt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det blir andre saker da. Ingen symptomer på at TR skal komme, så hvis den er på vei vil jeg helst at den kommer fort, for denne ventingen dreper meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir andre saker da. Ingen symptomer på at TR skal komme, så hvis den er på vei vil jeg helst at den kommer fort, for denne ventingen dreper meg.

Det skjønner jeg, noe nytt? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dpo og så lyst til å teste. Spennende å være førstegangsprøver med forberedt på at d ikke klaffer på første forsøk. Tror jo man har symptomer. Men kjenner kanskje ekstra godt etter og da... hadde stikkinger i livmoren 4 dpo (festesmerter? Eller er det for tidlig?)

 

Eller ingenting. Øm i en pupp. Samme side sol jeg kjente el. Og det pleier jeg å ha før mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg, noe nytt? :)

Nei, har ikke testet 😊 orker ikke flere skuffelser.

Tenker jeg tester i mars en gang hvis ingenting har skjedd til da.

Men, la merke til en mørk stripe fra skambenet og 5-7 cm opp mot navlen. Tenkte på den "gravidstripen", men det er jo aalt for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dpo og så lyst til å teste. Spennende å være førstegangsprøver med forberedt på at d ikke klaffer på første forsøk. Tror jo man har symptomer. Men kjenner kanskje ekstra godt etter og da... hadde stikkinger i livmoren 4 dpo (festesmerter? Eller er det for tidlig?)

 

Eller ingenting. Øm i en pupp. Samme side sol jeg kjente el. Og det pleier jeg å ha før mensen.

 

Prøv å vente! 😊 jeg testet alt for mange ganger, og ble mer skuffet enn det jeg trodde 🙁

Jeg hadde også stikniger og brunlig utflod rundt 4dpo, men vet ikke om det er for tidlig for festesmerter.

Jeg var veldig øm i brystknoppene fra 9dpo til 14dpo, men det er over nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kom endelig TR 😊så da fungerer ihvertfall kroppen, så får vi se hvor lang neste syklus blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøver her og! Stemmer ja til egen tråd! Sluttet på p-piller i desember, og hoppet rett inn i 27-28 dagers syklus. Første pp denne måneden, men gjorde ikke et så iherdig forsøk rundt EL, da vinter/vår2018-baby hadde vært å foretrekke. Har altså ikke helt trua, men kan virkelig skrive under på at man tenker jo ikke på annet når man først er igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom endelig TR så da fungerer ihvertfall kroppen, så får vi se hvor lang neste syklus blir.

Det var synd, men greit at man vet at kroppen fungerer! :) Jeg er 9 dpo og innbilt meg at jeg er gravid en hel uke nå . Blir litt gal altså. Jeg har hatt økt utflod, småkvalme, tisser mye oftere etc. Det er nok bare innbilning da, man kan ikke merke noe så tidlig . Jeg håper det klaffet denne måneden, men er usikker. IKM mandag, hvis jeg har stabil syklus, så blir spennende. Jeg er bare på 2 pp, så det er vel mye å forlange at den skal være helt stabil :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøver her og! Stemmer ja til egen tråd! Sluttet på p-piller i desember, og hoppet rett inn i 27-28 dagers syklus. Første pp denne måneden, men gjorde ikke et så iherdig forsøk rundt EL, da vinter/vår2018-baby hadde vært å foretrekke. Har altså ikke helt trua, men kan virkelig skrive under på at man tenker jo ikke på annet når man først er igang!

Velkommen :D

Endret av Nymeria1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd, men greit at man vet at kroppen fungerer! :) Jeg er 9 dpo og innbilt meg at jeg er gravid en hel uke nå . Blir litt gal altså. Jeg har hatt økt utflod, småkvalme, tisser mye oftere etc. Det er nok bare innbilning da, man kan ikke merke noe så tidlig . Jeg håper det klaffet denne måneden, men er usikker. IKM mandag, hvis jeg har stabil syklus, så blir spennende. Jeg er bare på 2 pp, så det er vel mye å forlange at den skal være helt stabil :).

Krysser fingrene for at symptomene stemmer for deg! Jeg hadde jo også maaasse symptomer, men det var jo kroppen som stilte seg tilbake til normalen etter 4-5 år med pillen/p-stav.

Ja, det kan jo hende at syklusen ikke er helt stabil enda. Hvor lang var første syklus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøver her og! Stemmer ja til egen tråd! Sluttet på p-piller i desember, og hoppet rett inn i 27-28 dagers syklus. Første pp denne måneden, men gjorde ikke et så iherdig forsøk rundt EL, da vinter/vår2018-baby hadde vært å foretrekke. Har altså ikke helt trua, men kan virkelig skrive under på at man tenker jo ikke på annet når man først er igang!

Velkommen!

Jeg tenker vi kan bruke denne tråden for oss førstegangsprøvere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!

Jeg tenker vi kan bruke denne tråden for oss førstegangsprøvere?

 

Hehehe, ja, god idé  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at symptomene stemmer for deg! Jeg hadde jo også maaasse symptomer, men det var jo kroppen som stilte seg tilbake til normalen etter 4-5 år med pillen/p-stav.

Ja, det kan jo hende at syklusen ikke er helt stabil enda. Hvor lang var første syklus?

Jeg hadde også en del "symptomer" forrige måned. Jeg tror det samme gjelder for meg. Kroppen trenger nok litt tid på å komme tilbake til normal. Min første syklus var 31 dager. Vi skal i alle fall være glade for at vi har fått tilbake TR etter P pille/stav bruk. Jeg har lest om at det for noen kan ta noen måneder før den kommer tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en del "symptomer" forrige måned. Jeg tror det samme gjelder for meg. Kroppen trenger nok litt tid på å komme tilbake til normal. Min første syklus var 31 dager. Vi skal i alle fall være glade for at vi har fått tilbake TR etter P pille/stav bruk. Jeg har lest om at det for noen kan ta noen måneder før den kommer tilbake. :)

Ja, det er derfor jeg egentlig er veldig glad for at TR kom. For jeg hadde jo tatt en del tester som var negative, senest i går. Og ble VELDIG motløs da jeg begynte å lese om folk som måtte vente 6-18 mnd før TR kom tilbake.

Hvis jeg regner med den blødningen i forbindelse med pilleslutt så var syklusen på 34 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR kom som avtalt. Så vi går over i 2. pp.

MEN. hvis syklusen min er like lang som denne (har gått på P piller så vet ikke om den er stabil...) så blir termin ca 17. Desember. Og alt kan jo skje. Og jeg vil ikke ha noen barn på julaften... hoppe over en Mnd?? 😜 Hva tenker dere andre som prøver om baby i julen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR kom som avtalt. Så vi går over i 2. pp.

MEN. hvis syklusen min er like lang som denne (har gått på P piller så vet ikke om den er stabil...) så blir termin ca 17. Desember. Og alt kan jo skje. Og jeg vil ikke ha noen barn på julaften... hoppe over en Mnd?? 😜 Hva tenker dere andre som prøver om baby i julen ?

Her er TR akkurat ferdig, og vi går også inn i pp2. Hvis jeg følger standard 28 dagers syklus får jeg termin 9. desember. Hvis jeg teller dagene fra første dag i bortfallsblødningen til dagen før TR blir syklusen 34 dager, i så tilfelle er termin 15 desember..

Jeg er litt todelt. Babyønsket er veldig sterkt, så da burde egentlig ikke tidspunktet regjere. MEN det er som du sier, baby på julaften? Så jeg vet ikke. Vi kommer ikke til å bruke EL tester, men vi lar heller ikke være å ha sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...