Gå til innhold

Førstegangs prøver!


lillevenn17

Anbefalte innlegg

Hei! Førstegangspeøver her også!  

Måtte slutte på p plastret(slutten sv februar) fordi jeg reagerte på limet. Så fant jeg og sambo ut at vi bare skulle starte og prøve, planen var egentlig å vente et par år :-) prøvde en eggløsnings test i går å den var positiv! Trodde ikke kroppen ville komme så kjapt tilbake :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okej, nå er jeg litt forvirra her..  

Fikk TR 20.mars og ble ferdig med den fredag. Tok eggløsningstest nå nettopp og den hadde to streker.. altså positiv. Så fort etter mens?? Er det vanlig? Uansett så var det veldig deilig å se de to strekene for det er bare 1mnd siden jeg slutter på prevensjon. 

 

Skjønner ikke helt hvordan jeg laster opp bilde her forresten

Endret av fsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fsa skrev:

Okej, nå er jeg litt forvirra her..  

Fikk TR 20.mars og ble ferdig med den fredag. Tok eggløsningstest nå nettopp og den hadde to streker.. altså positiv. Så fort etter mens?? Er det vanlig? Uansett så var det veldig deilig å se de to strekene for det er bare 1mnd siden jeg slutter på prevensjon. 

 

Skjønner ikke helt hvordan jeg laster opp bilde her forresten

Er alltid to streker på el tester. Men teststreken skal være sterkere enn konrrollstreken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lillei skrev:

Hei! Førstegangspeøver her også!  

Måtte slutte på p plastret(slutten sv februar) fordi jeg reagerte på limet. Så fant jeg og sambo ut at vi bare skulle starte og prøve, planen var egentlig å vente et par år :-) prøvde en eggløsnings test i går å den var positiv! Trodde ikke kroppen ville komme så kjapt tilbake :-)

 

Så gøy :) 

jeg fikk EL ca 10 dager etter det som er "normalt" :P 23. Mars.. 

 sluttet også i februar.. så da håper jeg at det går en stund før TR kommer. Vil så gjerne :) leeenge å vente på å ta test nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Milisa skrev:

Førstegangsprøver her også :) slutta på P-pillene i februar, fikk første mens igjen 12.mars så er i 1 pp nå :) i følge app så skal EL ha vært enten i går eller i dag, mulig det var noe EL slim i går :kaklehone: spennende å se fremover! Hvis vi skulle være så heldige at det klaffer allerede denne prøveperioden, så blir jo termin ganske oppi jula da :tongue: men gjort er gjort i såfall :wub: Men får nå se nå, tenker det er godt gjort om det klaffer allerede første PP da :Hehe: Jeg blir 32 år i år, så kjenner veldig på at det er på tide å få barn nå, jeg har 3 bonusbarn da, for mannen har 3 barn fra et tidligere forhold, så jeg er bonusmamma for 3 som er hos oss annenhver uke også :) men har et sterkt ønske om eget barn også i tillegg :wub: 

Grunnen til at jeg ikke har prøvd å få barn tidligere er at jeg hadde det veldig tøft i mange år, etter noen veldig tøffe opplevelser da jeg var barn. Men nå har jeg fått det så bra og fått lagt fortiden bak meg, de vonde minnene plager meg ikke lenger. Kjæresten og jeg har vært sammen noen år nå, bodd sammen i snart 2 år og nå er jeg så klar for å få barn føler jeg :hjerte: Siden jeg allerede har passert 30, så er jeg redd for å bli en av sliterne, jeg er også overvektig og vet at det kan påvirke og gjøre det vanskeligere å bli gravid og gi tyngre graviditet. Men jeg jobber med å ha en god og aktiv livsstil, og tanken om å bli gravid er en ekstra motivasjonsfaktor på det også ;)

Godt å høre det er flere i samme båt. 

Slitt en god del jeg også, og ikke tenkt på barn i det hele tatt før i det siste. Har passert 30 år og er også overvektig. Men har det mye bedre med meg selv nå enn når jeg var 15 kg mindre.. klart det gir bekymringer, men jeg har bestemt meg for å ta tak i kosthold og trening mens vi prøver :) så går det nok bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lise91 skrev:

Er alltid to streker på el tester. Men teststreken skal være sterkere enn konrrollstreken

Aha, da lærte jeg noe nytt i dag også gitt ☺️ Takk for svar! Ble sikkelig skuffa, men sånn er det 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Blomsten:) skrev:

Godt å høre det er flere i samme båt. 

Slitt en god del jeg også, og ikke tenkt på barn i det hele tatt før i det siste. Har passert 30 år og er også overvektig. Men har det mye bedre med meg selv nå enn når jeg var 15 kg mindre.. klart det gir bekymringer, men jeg har bestemt meg for å ta tak i kosthold og trening mens vi prøver :) så går det nok bra :) 

Så godt å høre vi er flere :) ja samme tankene her også ja :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, lillei skrev:

Hei! Førstegangspeøver her også!  

Måtte slutte på p plastret(slutten sv februar) fordi jeg reagerte på limet. Så fant jeg og sambo ut at vi bare skulle starte og prøve, planen var egentlig å vente et par år :-) prøvde en eggløsnings test i går å den var positiv! Trodde ikke kroppen ville komme så kjapt tilbake :-)

Ta flere EL tester så er du sikker på at du har truffet. Og husk, teststreken skal være like sterk eller helst sterkere enn kontrollstreken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillevenn17 skrev:

Ta flere EL tester så er du sikker på at du har truffet. Og husk, teststreken skal være like sterk eller helst sterkere enn kontrollstreken.

Begge strekene var sterk :-D tok en til i morges den var svakere. 

Står så enormt forskjellig på nett, blir jo ikke klok på d 😂 D å ikke ha sex på noen dager oppimot EL- kontra å ha hverdag/Anna hverdag? Noen formeninger om det? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, lillei skrev:

Begge strekene var sterk :-D tok en til i morges den var svakere. 

Står så enormt forskjellig på nett, blir jo ikke klok på d 😂 D å ikke ha sex på noen dager oppimot EL- kontra å ha hverdag/Anna hverdag? Noen formeninger om det? :-)

Det er bedre å ha sex enn og ikke ha sex! Hvorfor skulle man ikke ha sex i dagene før EL? Egget har ikke sluppet enda når man får positiv EL test, så hvis man venter til den dagen testen er positiv, så risikerer man å bomme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2017 den 14.44, fsa skrev:

Spennende! Krysser alt som går å krysses for deg ☺️ Håper du er preggis! Men ja, kan jo være pms også. Vi får håpe det ikke er det 🙏🏼 Helt enig, veldig rart å prøve å bli kjent med kroppen sin igjen.. 

Her er en liten oppdatering. Jeg trodde det var i dag jeg skulle få TR men det er INGEN tegn til at den kommer. Jeg har ingen symptomer på graviditet heller så tror ikke jeg hadde EL for 14 dager siden :P. Haha, jeg tror jeg må begynne med EL-tester for jeg blir gal av å ikke vite når egentlig TR skal komme. Jeg tok en test i går som var negativ så tror ikke det gikk denne gangen. Hvordan går det med deg fsa? Er det flere her som venter på TR nå? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter fortsatt på TR etter å ha avsluttet Proverakur på søndag. Håper den kommer i morgen eller på torsdag da det passer best med EL i forhold til mannens jobbreiser 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Nymeria1 skrev:

Her er en liten oppdatering. Jeg trodde det var i dag jeg skulle få TR men det er INGEN tegn til at den kommer. Jeg har ingen symptomer på graviditet heller så tror ikke jeg hadde EL for 14 dager siden :P. Haha, jeg tror jeg må begynne med EL-tester for jeg blir gal av å ikke vite når egentlig TR skal komme. Jeg tok en test i går som var negativ så tror ikke det gikk denne gangen. Hvordan går det med deg fsa? Er det flere her som venter på TR nå? :) 

Begynn med EL tester ja, det hjelper deg sikkert. Og hvis du orker kan du tempe også, for da vet du HELT sikkert når EL har vært, og kan bli kjent med syklusen din 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, MajaThorup skrev:

Vi er gravide! 😍

Gratulerer! 

Hvor lang tid tok det for dere? Og hvor langt har du kommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nymeria1 skrev:

Her er en liten oppdatering. Jeg trodde det var i dag jeg skulle få TR men det er INGEN tegn til at den kommer. Jeg har ingen symptomer på graviditet heller så tror ikke jeg hadde EL for 14 dager siden :P. Haha, jeg tror jeg må begynne med EL-tester for jeg blir gal av å ikke vite når egentlig TR skal komme. Jeg tok en test i går som var negativ så tror ikke det gikk denne gangen. Hvordan går det med deg fsa? Er det flere her som venter på TR nå? :) 

Om jeg har 28 dagers syklus etter pilleslutt, skal TR komme i morgen. Men temper, og den sa jeg hadde eggløsning den 23... så nå vet jeg ikke :P Hehe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillevenn17 skrev:

Begynn med EL tester ja, det hjelper deg sikkert. Og hvis du orker kan du tempe også, for da vet du HELT sikkert når EL har vært, og kan bli kjent med syklusen din 😊

Ja, det er nok lurt. Dette er et dumt spørsmål, men hvordan temper man? Hvordan temperaturmåler må jeg kjøpe? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Blomsten:) skrev:

Om jeg har 28 dagers syklus etter pilleslutt, skal TR komme i morgen. Men temper, og den sa jeg hadde eggløsning den 23... så nå vet jeg ikke :P Hehe.. 

Da kommer den nok 14 dager etter eggløsning. Det er veldig vanlig og ha litt unormal syklus etter pilleslutt. Jeg har foreløpig hatt 31 dager og 29 dager, men lest om personer som ikke har fått tr på flere måneder også. Det er nok lurt å tempe, det tror jeg at jeg skal begynne med. :P Jeg trodde det holdt å være relativt "aktive" hele syklusen ;)Nå er jeg på dag 26 i denne syklusen :) (trodde tr skulle komme pga jeg var overbevist om at jeg hadde el-slim for 14 dager siden ;)) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lillevenn17 skrev:

Gratulerer! 

Hvor lang tid tok det for dere? Og hvor langt har du kommet?

Tusen takk ❤ Tok ut p stav 3. Januar. I følge apper er jeg 4+3 ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nymeria1 skrev:

Ja, det er nok lurt. Dette er et dumt spørsmål, men hvordan temper man? Hvordan temperaturmåler må jeg kjøpe? :) 

Du må kjøpe et basaltermometer, disse viser to desimaler. Så er det lurt å tempe til samme tidspunkt hver dag. Fått anbefalt fertilityfriend appen. Men helt ærlig, så er det best å google - jeg har ikke forstått det helt selv enda. Begynner med temping neste pp dersom det ikke klaffer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, MajaThorup skrev:

Tusen takk ❤ Tok ut p stav 3. Januar. I følge apper er jeg 4+3 ❤

Gratulerer :D Så herlig at det gikk så fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg veldig usikker på om jeg har EL. Tester med CBD og har hatt høy fertilitet i 6 dager nå, men ikke maksimal enda... Mulig jeg begynte testingen 1 dag for sent, men skal det ha noe å si? Jaja.. Akkurat nå føler jeg at jeg Veldig gjerne vil få til dette, men samtidig er det også greit å vente til neste måned og få januarbaby istedet :) 

i forrige uke var jeg hos legen for noe annet og nevnte dette. Vi har jo bare prøvd siden desember, men da jeg var ung gikk jeg på hormoner for å stanse veksten, og det har i ettertid vist seg at dette Kan gi minsket fertilitet :( derfor satte hun opp et lite opplegg der jeg skal inn og ta blodprøve nå på mandag for å se om jeg har hatt EL. Videre skal jeg ta blodprøve 3 mensdag for å sjekke at alle hormoner er slik de skal i den fasen av syklusen. Så får vi se :) 

men håper jo at jeg slipper det og kan avlyse timene fordi jeg blir gravid :):):) 

Endret av FruAnonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Nymeria1 skrev:

Her er en liten oppdatering. Jeg trodde det var i dag jeg skulle få TR men det er INGEN tegn til at den kommer. Jeg har ingen symptomer på graviditet heller så tror ikke jeg hadde EL for 14 dager siden :P. Haha, jeg tror jeg må begynne med EL-tester for jeg blir gal av å ikke vite når egentlig TR skal komme. Jeg tok en test i går som var negativ så tror ikke det gikk denne gangen. Hvordan går det med deg fsa? Er det flere her som venter på TR nå? :) 

Jeg venter på eggløsning, kalenderen sier jeg skal ha det 31.mars. Så her humpes det for harde livet. :ler: Tar EL tester som har blitt sterkere på tre dager nå, MEN det som er flaks og perfekt (ubevisst) timet er at jeg skal til gynekologen i morgen for å ta en vanlig sjekk + celleprøve. De finner nok fort ut av om jeg har eggløsning nå i disse dager eller ikke. :D Vi er altså i pp2 nå, hadde egentlig tenkt å ikke prøve denne mnd med tanke på termin hvis det klaffer, men vi har så lyst på et lite nurk at vi klarer ikke å kaste bort en måned. :wub:  Er veldig spent på undersøkelsen i morgen, håper gynekologen sier; her er det eggløsning på gang, hump i vei! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...