soleia Skrevet 1. januar 2017 #151 Skrevet 1. januar 2017 Yes, er mange svært kunnskapsløse folk i dette landet. De fleste jeg kjenner kjøper billig skvip flere ganger i året og skifter ut jakker og sko veldig ofte. Burberrykåpen min i ull har jeg nå hatt i 10 år og den ser like fin ut. Jeg slipper å skifte ut garderoben min hele tiden, det lønner seg å gå for kvalitet.Trur vi har svært ulik forståing av kva det inneber å vere kunnskapsrik. Det er mange ting som står over på mi liste over ting det er verd å ha kunnskap om, enn det kjennskap til franske luksusmerke gjer. Men takka vere dib får eg fyllt i stadig fleire hol i allmennkunnskapen min. No er det rett før eg googlar korleis ein kan bruke 18 mnd på å produsere eit skjerf. Det må vel vere inkludert livssyklusen til silkeormen? I såfall er ullunderskjortene mine i same liga 🙃
sug lut Skrevet 1. januar 2017 #152 Skrevet 1. januar 2017 Sjal og vesker kan man bruke uansett fasong ja. Jeg har gitt opp en del klær. Ikke nødvendigvis fordi størrelsen er feil, men fordi kroppen min har endret fasong i løpet av de siste 5 årene. Mer rumpe, lår og mage selv om vekta ikke er spesielt mye høyere. Da utgår en del av de gamle klærne mine med høye kneløft, da feks trange klær ikke er spesielt flatterende om de har feil snitt når man har muffintop-anlegg... Anonymous poster hash: 32d76...d7e Men de klærne man vet virkelig aldri kan passe igjen tas vare på fordi de nettopp er godt design og kvalitet og - i mitt tilfelle - man aldri vil få tak i maken igjen. Da kan man håpe de kan gå i arv til noen som også setter pris på det.
Iselilja Skrevet 1. januar 2017 #153 Skrevet 1. januar 2017 Men de klærne man vet virkelig aldri kan passe igjen tas vare på fordi de nettopp er godt design og kvalitet og - i mitt tilfelle - man aldri vil få tak i maken igjen. Da kan man håpe de kan gå i arv til noen som også setter pris på det. Skulle ønske min mor tenkte slik, da hun kastet(!!!) sin klassiske Chanel-drakt fra 60-tallet😫
sug lut Skrevet 1. januar 2017 #154 Skrevet 1. januar 2017 Skulle ønske min mor tenkte slik, da hun kastet(!!!) sin klassiske Chanel-drakt fra 60-tallet Det er forferdelig. Min mor har også vært en kaster, hun har kvittet seg med en fantastisk turkis drakt med kort trangt skjørt og en utringet jakke av noe som jeg husker som "blonde" eller noe sånt - det skjedde for tidlig til at jeg rakk å redde den. Jeg har en teori om at det er annenhver generasjon som forstår og annehver som kaster. Min bestemor hadde et helt fantastisk loft med femtitallsklær, jeg har to kjoler derfra (som VIRKELIG ikke passer lenger, men som jeg brukte mye da jeg var 15-20) og litt diverse annet (sko, anorakk, strikkegenser osv) og sånt loft vil jeg også ha. Nå ser det dessverre ut til at vintage-genet er helt fraværende hos min datter (igjen, teori bekreftet) men jeg får satse på barnebarn.
Iselilja Skrevet 1. januar 2017 #155 Skrevet 1. januar 2017 Det er forferdelig. Min mor har også vært en kaster, hun har kvittet seg med en fantastisk turkis drakt med kort trangt skjørt og en utringet jakke av noe som jeg husker som "blonde" eller noe sånt - det skjedde for tidlig til at jeg rakk å redde den. Jeg har en teori om at det er annenhver generasjon som forstår og annehver som kaster. Min bestemor hadde et helt fantastisk loft med femtitallsklær, jeg har to kjoler derfra (som VIRKELIG ikke passer lenger, men som jeg brukte mye da jeg var 15-20) og litt diverse annet (sko, anorakk, strikkegenser osv) og sånt loft vil jeg også ha. Nå ser det dessverre ut til at vintage-genet er helt fraværende hos min datter (igjen, teori bekreftet) men jeg får satse på barnebarn. Kan være noe i det. Min bestemor sparte på alt julegavepapir. Strøk det med strykejern, rullet det pent sammen og la det i en kiste i gangen❤️
vimsa3 Skrevet 1. januar 2017 #156 Skrevet 1. januar 2017 Kan være noe i det. Min bestemor sparte på alt julegavepapir. Strøk det med strykejern, rullet det pent sammen og la det i en kiste i gangen❤️ Sånn er jeg absolutt ikke men min mor er slik. Jeg tenker at hermes og Chanel ikke bare er ett luksus merke som mange påpeker her. Det er kultur arv, på lik linje med en gammel jaguar du finner i garasjen til en død slektning, du sender ikke den på høggern heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå