Gå til innhold

Hermes Paris 😳

Anbefalte innlegg

Skrevet

Artig diskusjon å lese gjennom det her! Hva er vitsen med å være så "enten eller"? Som en eller annen skrev i tråden, så er der jo logisk at hvis man kjøper plagg i kvalitet, så varer de lenger, dermed sparer man kanskje også både miljøet OG penger i det lange løp? Det er også logisk at det er forskjell på kvalitet og luksus - kvalitet koster mer, men ikke i nærheten av de svimlende summene man evt bruker på luksusvarer fra Hermés. Jeg kommer aldri til å ha er budsjett som gir meg rom for å kjøpe noe slikt. Det jeg stort sett legger litt mer penger i er jakker og sko, og evnt litt finere kjoler (feks klassiske "den lille sorte"-kjoler). Har flere jakker og skopar som er mange år gamle, og like fine, fordi det er kvalitet (men langt ifra luksus). De fleste, hvis ikke alle, har en klassisk og tidløs stil, som gjør at jeg kan bruke dem år etter år etter år... ellers har jeg faktisk ikke en spesielt klassisk klesstil, men klassiske plagg passer fint sammen med det meste... og kan balansere et antrekk - synes ihvertfall jeg.

Så JA til kvalitet - men også ja til H&M og BikBok.

Kan vel ikke akkurat rope høyt hurra for å bruke ufattelig mye penger på feks et Hermes-skjerf, men har man penger til det så hvorfor ikke liksom... For det ER en sinnsykt bra kvalitet, ei venninne har et par slike skjerf, og tro meg, du både kjenner og ser forskjellen!

Sorry Nurkemamman, jeg ble vel ikke overbegeistret foe skjerfet du har... Men senraskjerfet derimot, kjempefint!!

Anonymous poster hash: 76b54...ec4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Artig diskusjon å lese gjennom det her! Hva er vitsen med å være så "enten eller"? Som en eller annen skrev i tråden, så er der jo logisk at hvis man kjøper plagg i kvalitet, så varer de lenger, dermed sparer man kanskje også både miljøet OG penger i det lange løp? Det er også logisk at det er forskjell på kvalitet og luksus - kvalitet koster mer, men ikke i nærheten av de svimlende summene man evt bruker på luksusvarer fra Hermés. Jeg kommer aldri til å ha er budsjett som gir meg rom for å kjøpe noe slikt. Det jeg stort sett legger litt mer penger i er jakker og sko, og evnt litt finere kjoler (feks klassiske "den lille sorte"-kjoler). Har flere jakker og skopar som er mange år gamle, og like fine, fordi det er kvalitet (men langt ifra luksus). De fleste, hvis ikke alle, har en klassisk og tidløs stil, som gjør at jeg kan bruke dem år etter år etter år... ellers har jeg faktisk ikke en spesielt klassisk klesstil, men klassiske plagg passer fint sammen med det meste... og kan balansere et antrekk - synes ihvertfall jeg.

Så JA til kvalitet - men også ja til H&M og BikBok.

Kan vel ikke akkurat rope høyt hurra for å bruke ufattelig mye penger på feks et Hermes-skjerf, men har man penger til det så hvorfor ikke liksom... For det ER en sinnsykt bra kvalitet, ei venninne har et par slike skjerf, og tro meg, du både kjenner og ser forskjellen!

Sorry Nurkemamman, jeg ble vel ikke overbegeistret foe skjerfet du har... Men senraskjerfet derimot, kjempefint!!

Beklager flere tastebom-skrivefeil...irriterer meg grønn over sånt...😁🙈

Skrevet

Ja det er jo i og for seg meningen. Man skall bygge opp en capsule garderobe bestående av nøkkelplagg hvor du kan varriere med diverse tilbehør og sesong baserte plagg. Søk opp YouTube eller Google capsule wardrobe. Dette er både miljømessig og ikke minst lommebok vennlig. For ja det er en investering men det var det davet du alltid hva hvor og når du skall ha på deg plaggene. Det gjør livet ditt lettere og klarerer hjernen for , for mye "rot ". Det minimalisere ting i livet ditt som gjør det psykologisk sett mindre stresset. Mit mål er det, når jeg har nådd den vekta jeg vill og er ferdig med barn.

For meg høres det fryktelig kjedelig ut. Jeg liker å kjøpe meg noe nytt av og til.

Anonymous poster hash: 6bf14...dd4

Skrevet

Elsker parfumene deres.

Anonymous poster hash: 3de62...b03

Skrevet

For meg høres det fryktelig kjedelig ut. Jeg liker å kjøpe meg noe nytt av og til.

Du skjønner det bare ikke?

Man har en basis garderobe med klassiske plagg, så kan man variere i det uendelige med tilbehør, gjerne av det litt mer rimelige slaget.

Det er tydelig allværsjakke-generasjonen som er her 😂

Anonymous poster hash: 8ee86...c22

Skrevet

Du skjønner det bare ikke?

Man har en basis garderobe med klassiske plagg, så kan man variere i det uendelige med tilbehør, gjerne av det litt mer rimelige slaget.

Det er tydelig allværsjakke-generasjonen som er her

Anonymous poster hash: 8ee86...c22

Du trenger jo ikke å være frekk for å frem poenget ditt, men deg om det

Skrevet

Jeg mener at kjøper man kjente designermerker, kjøper man også en livsstil. Å forsvare kjøp av klær med at det er en investering, er nok bare tull. De eneste gangene det er en investering, er vel om en eller annen kjendis har eid plagget. Har vært i flere "bruktdesign" butikker i både Paris og London og prisene er alltid lavere enn nyprisen. langt lavere faktisk. Akkurat som med luksusbiler.

Skrevet

Jeg er ikke så opptatt av merker, men jeg setter pris på pene saker og kvalitet. Pene saker av god kvalitet har en tendens til å koste mer enn stygge saker av dårlig kvalitet. Tenke seg til ...

Jeg er ikke så opptatt av å ha så mange ting, MEN jeg blir veldig knyttet til tingene mine. Jeg blir så lei meg hvis noe blir borte eller går i stykker. Da er det en fordel at de varer lenge og at jeg kan ha glede av dem i mange år - og at jeg passer ekstra godt på dem fordi de var litt kostbare.

Det er også miljøhensyn her: Det er bedre for miljøet at vi kjøper få, litt dyrere saker som vi har i mange år enn å kjøpe masseproduserte ting som må byttes ut ofte fordi de går i stykker.

En annen ting: klassisk og tidløs design passer inn overalt - uansett hvor du er, hvem du er sammen med eller hva du skal.

Jeg er helt enig med deg i at det er smart å investere i klassiske kvalitetsplagg, i tillegg er det bra for miljøet. Jeg er imidlertidig ikke helt enig i at skjerfet ditt går under tidløs klassisk design som kan passe inn over alt og kan kombineres med alt. Jeg har flere klassiske plagg i min garderobe, ingen av dem kunne kombineres med det motivet (jeg er ikke helt en perlekjede/skjørt/strømper-kinda gal, om du skjønner hva jeg mener? :-) . Zebraskjerfet derimot hadde passet fint i min garderobe :-)

Anonymous poster hash: 32d76...d7e

Skrevet

Du trenger jo ikke å være frekk for å frem poenget ditt, men deg om det

Men hun har jo fullstendig rett!! Det virker som enkelte her ikke eier hverken klasse eller stil. Men godt vi er forskjellige da 😉

Skrevet

Jeg mener at kjøper man kjente designermerker, kjøper man også en livsstil. Å forsvare kjøp av klær med at det er en investering, er nok bare tull. De eneste gangene det er en investering, er vel om en eller annen kjendis har eid plagget. Har vært i flere "bruktdesign" butikker i både Paris og London og prisene er alltid lavere enn nyprisen. langt lavere faktisk. Akkurat som med luksusbiler.

Dette stemmer ikke! Om du kjøpte en Birkin veske i 2004 ga du 20000 for den (ikke eksakt tall men ganske likt) kjøper du en ny en i dag er vi på minimum 75000. Intuktbutikken selges den da for 35000. Så om en dengangen ga 20 da har du jo tjent på den og i tillegg brukt den i alle år. De prisene gjelder jo ikke dagens pris disse veskene går opp i pris hvert år opptil flere ganger. Derfor regnes det som en investering

Skrevet (endret)

Dette stemmer ikke! Om du kjøpte en Birkin veske i 2004 ga du 20000 for den (ikke eksakt tall men ganske likt) kjøper du en ny en i dag er vi på minimum 75000. Intuktbutikken selges den da for 35000. Så om en dengangen ga 20 da har du jo tjent på den og i tillegg brukt den i alle år. De prisene gjelder jo ikke dagens pris disse veskene går opp i pris hvert år opptil flere ganger. Derfor regnes det som en investering

Et kjapt søk på finn, viser jo at skjerfene ikke har nypris lenger i hvert fall. Nå er ikke jeg så veldig inne i veskepriser, men er temmelig sikker på at en brukt veske går for langt mindre enn en ny, selv om de er like. Hadde den ligget høyere i verdi enn en ny, hadde det vært en investering. Samtidig er jo skjerfene på Finn ikke solgt enda, så prisen som er satt der, er ikke nødvendigvis prisen kjøper er villig til å gi.

Endret av prekæs
Skrevet (endret)

Et kjapt søk på finn, viser jo at skjerfene ikke har nypris lenger i hvert fall. Nå er ikke jeg så veldig inne i veskepriser, men er temmelig sikker på at en brukt veske går for langt mindre enn en ny, selv om de er like. Hadde den ligget høyere i verdi enn en ny, hadde det vært en investering.

Må være veldig obs på at 80% av tingene på Finn er fake. Når det er snakk om hermes Endret av vimsa3
Gjest H to the Izzo
Skrevet

Takk til Vimsa3 m.fl. for mye interessant info om et område hun kjenner bedre til enn jeg. Dette var en interessant diskusjon og fin lesing!

Skrevet

Må være veldig obs på at 80% av tingene på Finn er fake. Når det er snakk om hermes

Selvfølgelig. Men det gjelder jo egentlig for brukte vesker og. Helt personlig tenker jeg at om jeg hadde lyst til å kjøpe en Hermesveske, ville jeg kjøpt den ny i en Hermesforhandler, før jeg gamblet med å kjøpe en brukt og tenker også at har jeg råd til å svi av 35 tusen på en veske, betød penger så lite at jeg likegodt kan betale 70 tusen for den.

Skrevet

Selvfølgelig. Men det gjelder jo egentlig for brukte vesker og. Helt personlig tenker jeg at om jeg hadde lyst til å kjøpe en Hermesveske, ville jeg kjøpt den ny i en Hermesforhandler, før jeg gamblet med å kjøpe en brukt og tenker også at har jeg råd til å svi av 35 tusen på en veske, betød penger så lite at jeg likegodt kan betale 70 tusen for den.

Nå finnes det måter å få de autentisert på. Men ja det må skjekkes og vites hva en gjør. Jeg har kjøpt både brukte og nye vesker. Men jeg er alltid 100% sikker før jeg kjøper. Hadde aldri kjøpt om jeg ikke viste. Sannheten med en Birkin eller kelly er jo at du ikke kan bare gå inn og kjøpe. Det er dessverre slik at fåkan noengang kjøpe det i Norge da leveransene er forbeholdt VIP. I tillegg er det ytterst få som kommer til landet. Eneste stedet du har muligheten er i Paris,men der og er det utrolig vanskelig.
Skrevet

Nå finnes det måter å få de autentisert på. Men ja det må skjekkes og vites hva en gjør. Jeg har kjøpt både brukte og nye vesker. Men jeg er alltid 100% sikker før jeg kjøper. Hadde aldri kjøpt om jeg ikke viste. Sannheten med en Birkin eller kelly er jo at du ikke kan bare gå inn og kjøpe. Det er dessverre slik at fåkan noengang kjøpe det i Norge da leveransene er forbeholdt VIP. I tillegg er det ytterst få som kommer til landet. Eneste stedet du har muligheten er i Paris,men der og er det utrolig vanskelig.

Vimsa, du er utlending, ikke sant? (Eller så har du dysleksi - i så fall sorry). Kanskje du kommer fra er land hvor man er mer interessert i sånne ting som dette?

Anonymous poster hash: 795d5...7bf

Skrevet

Vimsa, du er utlending, ikke sant? (Eller så har du dysleksi - i så fall sorry). Kanskje du kommer fra er land hvor man er mer interessert i sånne ting som dette?

Ja jeg er utlending og skriver mye bedre på engelsk. Men nei er nok ikke fra ett land som er noe særlig intressert i det, finnes ikke en hermes butikk en gang 😂. Men har det som en hobby jeg er veldig glad i. Jeg og mannen min deler mye av interessen for klassiske ting han mer klassiske biler og klokker men eier noen flotte vesker og. Jeg er mest intressert i vesker og sko 😂 Mannen min er forøvrig helt norsk.

Skrevet

Men hun har jo fullstendig rett!! Det virker som enkelte her ikke eier hverken klasse eller stil. Men godt vi er forskjellige da

Hvis dere tror at man ikke kan ha stil uten at det skal koste det hvite ut av øyet, så er det virkelig enkelte her som ikke skjønner det. Stil kommer ikke automatisk med dyre plagg. Klasse gidder jeg ikke å kommentere engang. Men hvis det er sånn at man av supedyre klesplagg  blir så overlegen som noen her fremstår, så har jeg det veldig fint med min allværsjakke og genser fra HM.

Skrevet

Ja jeg er utlending og skriver mye bedre på engelsk. Men nei er nok ikke fra ett land som er noe særlig intressert i det, finnes ikke en hermes butikk en gang . Men har det som en hobby jeg er veldig glad i. Jeg og mannen min deler mye av interessen for klassiske ting han mer klassiske biler og klokker men eier noen flotte vesker og. Jeg er mest intressert i vesker og sko Mannen min er forøvrig helt norsk.

Skjønner. Vel, min mening om dette temaet er at folk er forskjellige og har ulike interesser. Jeg synes mange av skjerfene var fine og interessante å se på, men kunne aldri i livet betalt så mye for det som tross alt bare er et skjerf.

Jeg er også opptatt av kvalitet, men ikke av luksusmerker. Kvalitet for meg er plagg/vesker som er laget av gode materialer, og som varer lenge. En god, håndlaget skinnveske feks. Men det kan man få til laaaangt under prisen for en Birkin etc. Og jeg synes nok det er en smule harry og umoralsk å bruke tilsvarende et fattig lands BNP på en veske. Argumentet om at det er bedre å kjøpe en god veske enn mange billige holder ikke helt til mål, for uansett hvor mange "billige" vesker man kjøper, skal det godt gjøres å komme opp i - i løpet av en livstid - slike summer som en Birkin koster.

Husker du en av de siste scenene fra schindlers liste, hvor schindler får et slags sammenbrudd og sier at han burde gjort mer for å redde jøder - han kunne solgt ringen sin feks, og brukt pengene på å kjøpe folk fri. Litt det samme tenker jeg (sånn hvis man skal være i det filosofiske hjørnet) at Birkin-eiere vil tenke den dagen de kommer til Perleporten; "hva tenkte jeg på? Millioner av folk sultet ihjel på jorden. Jeg ga kanskje et par tusen i året til nødhjelp, men brukte 60 000 på en VESKE til meg selv, for å bære mine eiendeler omkring i!"

Skrevet

Skjønner. Vel, min mening om dette temaet er at folk er forskjellige og har ulike interesser. Jeg synes mange av skjerfene var fine og interessante å se på, men kunne aldri i livet betalt så mye for det som tross alt bare er et skjerf.

Jeg er også opptatt av kvalitet, men ikke av luksusmerker. Kvalitet for meg er plagg/vesker som er laget av gode materialer, og som varer lenge. En god, håndlaget skinnveske feks. Men det kan man få til laaaangt under prisen for en Birkin etc. Og jeg synes nok det er en smule harry og umoralsk å bruke tilsvarende et fattig lands BNP på en veske. Argumentet om at det er bedre å kjøpe en god veske enn mange billige holder ikke helt til mål, for uansett hvor mange "billige" vesker man kjøper, skal det godt gjøres å komme opp i - i løpet av en livstid - slike summer som en Birkin koster.

Husker du en av de siste scenene fra schindlers liste, hvor schindler får et slags sammenbrudd og sier at han burde gjort mer for å redde jøder - han kunne solgt ringen sin feks, og brukt pengene på å kjøpe folk fri. Litt det samme tenker jeg (sånn hvis man skal være i det filosofiske hjørnet) at Birkin-eiere vil tenke den dagen de kommer til Perleporten; "hva tenkte jeg på? Millioner av folk sultet ihjel på jorden. Jeg ga kanskje et par tusen i året til nødhjelp, men brukte 60 000 på en VESKE til meg selv, for å bære mine eiendeler omkring i!"

Jeg forstår hva du mener. Men på den andre siden tenker jeg. Dyr bil, båt, klokke oppussing av hus osv. Hvorfor er det bedre? Eller de med svinedyre hobbier da er 70 som en dråpe i havet i løpet av livet. Synes heller at man skall tenke over hva man gjør med livet sitt, uavhengig hva man ønsker å bruke pengene sine på. Føler ikke at bare fordi jeg har dyre vesker, så kan jeg ikke hjelpe andre eller drive med en eller annen form for veldedighet. Bare fordi jeg har en hobby betyr ikke det at jeg er ett egoistisk menneske. Og bare fordi jeg kjøper en haug med billlig ting og bruker pengene mine på røyk og Nille at det gjør meg til ett bra menneske..

Skrevet

Men hun har jo fullstendig rett!! Det virker som enkelte her ikke eier hverken klasse eller stil. Men godt vi er forskjellige da

Du skal ikke være så sikker på om du har klasse selvom du har en Birkin ;-)

Anonymous poster hash: 135ec...aab

Skrevet

Hvorfor ikke? Disse tingene varer evig. Jeg har en chanelveske som jeg har arvet av min bestemor, og som en eventuell svigerdatter igjen kan arve av meg.

Enig. Jeg vil definitivt ha ting som varer hele livet, jeg endrer aldri smak og har tjue år gamle plagg

jeg fremdeles bruker.

Langt flere ting burde vare - biler, småelektrisk, telefoner er jo bare bruk og bytt/kast for svært mange. Og enda verre er at folk har samme innstilling til kjøkkeninnredning, sofa og klær: De mangler en egen forankret smak, antakelig fordi de mangler en forankret personlighet. De bøyes av enhver trend og tror lykken finnes i endringer og nyheter.

Skrevet

Enig. Jeg vil definitivt ha ting som varer hele livet, jeg endrer aldri smak og har tjue år gamle plagg

jeg fremdeles bruker.

Langt flere ting burde vare - biler, småelektrisk, telefoner er jo bare bruk og bytt/kast for svært mange. Og enda verre er at folk har samme innstilling til kjøkkeninnredning, sofa og klær: De mangler en egen forankret smak, antakelig fordi de mangler en forankret personlighet. De bøyes av enhver trend og tror lykken finnes i endringer og nyheter.

Har du ikke forandret fasong heller de siste 20 årene? :-)

Skrevet (endret)

Har du ikke forandret fasong heller de siste 20 årene? :-)

Ikke radikalt nok til at jeg har kvittet meg med plagg jeg er glad i. Opp og ned i graviditeter, og noen fetere og noen magrere år, men alt i alt kan mye brukes hvert år, selv om det ikke gjelder alt. Da venter man bare.

Og sjal, som var utgangspunktet her, er jo ikke avhengig av fasong.

Endret av sug lut
Skrevet

Ikke radikalt nok til at jeg har kvittet meg med plagg jeg er glad i. Opp og ned i graviditeter, og noen fetere og noen magrere år, men alt i alt kan mye brukes hvert år, selv om det ikke gjelder alt. Da venter man bare.

Og sjal, som var utgangspunktet her, er jo ikke avhengig av fasong.

Sjal og vesker kan man bruke uansett fasong ja. Jeg har gitt opp en del klær. Ikke nødvendigvis fordi størrelsen er feil, men fordi kroppen min har endret fasong i løpet av de siste 5 årene. Mer rumpe, lår og mage selv om vekta ikke er spesielt mye høyere. Da utgår en del av de gamle klærne mine med høye kneløft, da feks trange klær ikke er spesielt flatterende om de har feil snitt når man har muffintop-anlegg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...