Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #76 Skrevet 28. desember 2016 Det er jo som mange har sagt, det som er det fine med klassiske ting. Jeg lo i dag for meg selv da vi gikk ut, fordi jeg innså at jeg hadde klær og smykker på meg for et par hundre tusen. Jeg har ikke mye penger, er i lavtlønnsyrke, sykepleier deltid fordi jeg ikke kan jobbe fullt pga små barn, manglende besteforeldre /nettverk og en mann som aldri er hjemme. Men jeg handler konsekvent klassiske ting, enten på salg eller pent brukt. I dag hadde jeg på meg en nærmere 10 år gammel dunkåpe og 15 år gamle støvler, veska jeg kjøpte for røykesluttpengene i 2003, osv osv. Klassiske varige ting alt sammen. Alt er ting som fremdeles er i salg, og mitt er tatt vare på og stelt pent med. Det er mye bedre, og helt ærlig ser mye bedre ut og føles bedre, enn nytt billig engangsopplegg. Og man ser forskjell. Man merker forskjell på min gode gamle pene kasjmirgenser og på naboens nye i polyester til 199. Anonymous poster hash: 032a2...008
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #77 Skrevet 28. desember 2016 Det er jo som mange har sagt, det som er det fine med klassiske ting. Jeg lo i dag for meg selv da vi gikk ut, fordi jeg innså at jeg hadde klær og smykker på meg for et par hundre tusen. Jeg har ikke mye penger, er i lavtlønnsyrke, sykepleier deltid fordi jeg ikke kan jobbe fullt pga små barn, manglende besteforeldre /nettverk og en mann som aldri er hjemme. Men jeg handler konsekvent klassiske ting, enten på salg eller pent brukt. I dag hadde jeg på meg en nærmere 10 år gammel dunkåpe og 15 år gamle støvler, veska jeg kjøpte for røykesluttpengene i 2003, osv osv. Klassiske varige ting alt sammen. Alt er ting som fremdeles er i salg, og mitt er tatt vare på og stelt pent med. Det er mye bedre, og helt ærlig ser mye bedre ut og føles bedre, enn nytt billig engangsopplegg. Og man ser forskjell. Man merker forskjell på min gode gamle pene kasjmirgenser og på naboens nye i polyester til 199. Anonymous poster hash: 032a2...008 Det er nok ikke så mange som ser forskjell på din gamle pene kasjmirgenser, og naboen sin nye i polyester til 199 Anonymous poster hash: 6bf14...dd4
vimsa3 Skrevet 28. desember 2016 #78 Skrevet 28. desember 2016 Det er jo som mange har sagt, det som er det fine med klassiske ting. Jeg lo i dag for meg selv da vi gikk ut, fordi jeg innså at jeg hadde klær og smykker på meg for et par hundre tusen. Jeg har ikke mye penger, er i lavtlønnsyrke, sykepleier deltid fordi jeg ikke kan jobbe fullt pga små barn, manglende besteforeldre /nettverk og en mann som aldri er hjemme. Men jeg handler konsekvent klassiske ting, enten på salg eller pent brukt. I dag hadde jeg på meg en nærmere 10 år gammel dunkåpe og 15 år gamle støvler, veska jeg kjøpte for røykesluttpengene i 2003, osv osv. Klassiske varige ting alt sammen. Alt er ting som fremdeles er i salg, og mitt er tatt vare på og stelt pent med. Det er mye bedre, og helt ærlig ser mye bedre ut og føles bedre, enn nytt billig engangsopplegg. Og man ser forskjell. Man merker forskjell på min gode gamle pene kasjmirgenser og på naboens nye i polyester til 199. Anonymous poster hash: 032a2...008 Jeg er utrolig enig med deg! Og jo man ser forskjellen! Selvsagt ser man kvalitet, mange (la oss kalle de ikke materislbeviste 😂) ser at den er fin, men de greier ikke å sette fingrene på det. Og jeg synes du gjør det kjempe bra! Ikke bry deg om hva anonyme sier og gjør...😉
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #79 Skrevet 28. desember 2016 Jeg er utrolig enig med deg! Og jo man ser forskjellen! Selvsagt ser man kvalitet, mange (la oss kalle de ikke materislbeviste 😂) ser at den er fin, men de greier ikke å sette fingrene på det. Og jeg synes du gjør det kjempe bra! Ikke bry deg om hva anonyme sier og gjør...😉 Det er akkurat det. Min gamle kasjmirgenser ser like fin ut i dag som da jeg kjøpte den(på salg i 2010), og jeg setter meg ved siden av naboen med sin til 199 på pauserommet. Genserne ser kanskje like ut i dag, men naboen sitter så nært meg at hun kommer borti mitt erme, så hun kommenterer: -Oj! Så deilig og myk genser du har!! -Ja, svarer jeg, og smiler. Takk! Og på de seks syv årene jeg har hatt min har hun kjøpt seks syv gensere til 199, brukt kanskje 1500 kroner til sammen på stive nuppegensere fra billigmerker. Jeg bryr meg ikke så mye om hva som synes utad, men jeg vil aldri bytte kasjmir mot polyester. Anonymous poster hash: 032a2...008
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #80 Skrevet 28. desember 2016 Nå er jo hele cluet med klassiske nøkkel plagg at man skall ha de lenge. Dere tror det er forkastelig å bruke mye penger på en ting. Men sannheten er at klær fra hm og andre billigkjeder er det som er forkastelig. Det er miljø messig noe av det verste vi utsetter planeten vår. For ikke snakk om barnearbeid, tap av arbeidskraft i det landet en lever i og utallige kroner rett ut vinduet. Kall meg gjerne idiot, rar eller skrullete, men jeg elsker den klassiske stilen min og de tidløse klærne og tilbehørene jeg har. Eier i tillegg mange vesker og ingen av de er flashy eller skriker merke, men de har alle økt i verdi siden jeg kjøpte de😊 Men vekta mi har variert med 50 kilo opp og ned mange ganger de siste 15 årene. Da er det latterlig å bruke så mye penger på et plagg. Anonymous poster hash: 3a95e...f7b
vimsa3 Skrevet 28. desember 2016 #81 Skrevet 28. desember 2016 Det er akkurat det. Min gamle kasjmirgenser ser like fin ut i dag som da jeg kjøpte den(på salg i 2010), og jeg setter meg ved siden av naboen med sin til 199 på pauserommet. Genserne ser kanskje like ut i dag, men naboen sitter så nært meg at hun kommer borti mitt erme, så hun kommenterer: -Oj! Så deilig og myk genser du har!! -Ja, svarer jeg, og smiler. Takk! Og på de seks syv årene jeg har hatt min har hun kjøpt seks syv gensere til 199, brukt kanskje 1500 kroner til sammen på stive nuppegensere fra billigmerker. Jeg bryr meg ikke så mye om hva som synes utad, men jeg vil aldri bytte kasjmir mot polyester. Anonymous poster hash: 032a2...008 Opplever det samme veldig ofte. Jeg kjøper utrolig lite klær til meg selv, for de tingene jeg har varer, og de varer lenge.. en har alltid det riktige antrekket å komme med. Ser aldri vulgær ut men like klassisk fin hver gang!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #82 Skrevet 28. desember 2016 Opp til et visst punkt så får du igjen i kvalitet det du legger på i pris, men så tar merket over. Ei veske til 60 000,- i skinn er ikke nødvendigvis av bedre kvalitet enn en til 3000,-, og det at prisen holder seg handler om merket, ikke om kvaliteten. Det er slett ikke nødvendig med kåper til 20 000,-, skjerf til 10 000,. og vesker til 60 000,- for å ha noe som varer i mange år. Jeg gikk forøvrig i byen i dag i min 7 år gamle ullkåpe som kostet 1 400,-, mine like gamle Gabor-støvletter som kostet 1 000,- og hadde med meg min skinnveske av ukjent merke som jeg fikk av en kjæreste i 1990. Alt ser like pent ut, og det er fordi jeg tar vare på tingene mine. Ikke fordi de er av et eller annet opphypet designermerke (selv om det kalles "klassisk"). Om du kjøper Burberry, Hermes eller noe annet svindyrt, og behandler det dårlig, så vil det også bli stygt og slitt. Anonymous poster hash: dad21...151
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #83 Skrevet 28. desember 2016 Jeg eier den her https://www.1stdibs.com/fashion/accessories/scarves/hermes-black-white-zebra-scarf/id-v_420772/ er det noen som skall fortelle meg at den er stygg og??😂 Hvorfor så mange bilder av logoen om det ikke har noe særlig å si siden "alle ser det er kvalitet"? Anonymous poster hash: df2bb...5f5
vimsa3 Skrevet 29. desember 2016 #84 Skrevet 29. desember 2016 (endret) Hvorfor så mange bilder av logoen om det ikke har noe særlig å si siden "alle ser det er kvalitet"? Anonymous poster hash: df2bb...5f5 Siden det er en side hvor du selger brukte merke ting (klær, vesker og sko) så er det for å få autentisert plagget. Dette kan gjøres privat om du er flink eller hos proffe. Derfor må bildene tilsvare det de ser på. Endret 29. desember 2016 av vimsa3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #85 Skrevet 29. desember 2016 Dette: glemte linken 😊 https://www.1stdibs.com/fashion/accessories/scarves/hermes-cream-ballerina-print-90cm-silk-scarf/id-v_179340/ Oi, først når jeg så bildet tenkte jeg at det var rart noen syntes det var pent. Så skjønner de som ikke likte det. Men så bladde jeg i bildene, og når jeg fikk se det på dokka, så falt jeg pladask. Aldeles nydelig, og jeg fikk lyst på et sånt selv Anonymous poster hash: f563e...9e1
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #86 Skrevet 29. desember 2016 Hadde ikke takka nei for den røde hermes veska ivertfall. Heter modellen Kelly? Den mange kjendiser har. Driter i hvem som har den altså men den er lekker! Anonymous poster hash: 1e440...e6d
Nebbdyret Skrevet 30. desember 2016 #87 Skrevet 30. desember 2016 Jeg styler skjerfet slik: Sort skjørt og strømper, rosa genser som matcher skjerfet. Skjerf i halsen. Perler. Takk for svar 🙂 Når eg såg skjerfet var det ikkje heilt min stil, men som ei anna påpeika var det nydelig på den dukka. Så no klarar eg å sjå for meg stilen betre. Trur kanskje eg skal ønske meg eit skjerf til neste jul 😄
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #88 Skrevet 30. desember 2016 Nå kjente jeg at jeg ble litt skjelven... Jeg gjorde en stor jobb som en tjeneste for en svært rik mann for noen år tilbake. Som takk fikk jeg en veske, et sjal og et armbånd. Har aldri vært opptatt av merker, men navnet Hermes minnet meg på denne gaven... Gikk å sjekket i skapet nå... Jeg har da hatt en svindyr veske i mange år uten å vite om det.. Anonymous poster hash: d7175...785
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #89 Skrevet 30. desember 2016 #livetleker i en verden med krig, sult og elendighet er dette bare pinlig. Å ha en veske som skal gi en avkastning på 40.000 er jo bare teit. Å snakke om at naboen har en genser til 199,- istedenfor en til1 500,- er så flaut. Mange i min omgangskrets, inkludert meg selv kan kjøpe så dyre plagg, men i all verden? Jeg har ingen behov for å se eksklusiv ut. Dette er en tråd for å forklare at man bør kle seg hinsides dyrt. Pinlig. Anonymous poster hash: 135ec...aab
Catriina27 Skrevet 30. desember 2016 #90 Skrevet 30. desember 2016 #livetleker i en verden med krig, sult og elendighet er dette bare pinlig. Å ha en veske som skal gi en avkastning på 40.000 er jo bare teit. Å snakke om at naboen har en genser til 199,- istedenfor en til1 500,- er så flaut. Mange i min omgangskrets, inkludert meg selv kan kjøpe så dyre plagg, men i all verden? Jeg har ingen behov for å se eksklusiv ut. Dette er en tråd for å forklare at man bør kle seg hinsides dyrt. Pinlig. Anonymous poster hash: 135ec...aab Poenget er vel at noen foretrekker å kjøpe 5 gensere til 1500kr hver, som holder seg like fine i mange år, kontra å kjøpe 5 gensere til 300kr hvert år. Jeg har 4 Michael Kors vesker (jada, vet at dette blir betegnes som billig fjortismerke av mange), men faktumet er at de er av mye bedre kvalitet enn den driten du får kjøpt på HM. Tidligere kjøpte jeg vesker der til ca 500 kr, men enten var det en søm, glidelåsen eller hanken som røk rimelig kjapt. Endte da opp med å kjøpe en ny veske til 500kr omtrent en gang i måneden. Til sammenligning har jeg hatt MC veskene mine i 5 år, og de er fortsatt like fine.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #91 Skrevet 30. desember 2016 Poenget er vel at noen foretrekker å kjøpe 5 gensere til 1500kr hver, som holder seg like fine i mange år, kontra å kjøpe 5 gensere til 300kr hvert år. Jeg har 4 Michael Kors vesker (jada, vet at dette blir betegnes som billig fjortismerke av mange), men faktumet er at de er av mye bedre kvalitet enn den driten du får kjøpt på HM. Tidligere kjøpte jeg vesker der til ca 500 kr, men enten var det en søm, glidelåsen eller hanken som røk rimelig kjapt. Endte da opp med å kjøpe en ny veske til 500kr omtrent en gang i måneden. Til sammenligning har jeg hatt MC veskene mine i 5 år, og de er fortsatt like fine. Men en Michael Kors veske kan vel neppe sammenlignes med en Birkin eller Gucci da.. Poenget mitt er vel at mange kan kjøpe kjøpe sinnsykt dyre merkevesker og merkeplagg, men prioriterer annerledes fordi det er sinnsykt å gå på byen i et antrekk til et par hundretusen.. I en verden med så mye fattigdom er det pinlig å gå rundt som en Kardashian og tro at det gir status.. Anonymous poster hash: 135ec...aab
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #92 Skrevet 30. desember 2016 Poenget er vel at noen foretrekker å kjøpe 5 gensere til 1500kr hver, som holder seg like fine i mange år, kontra å kjøpe 5 gensere til 300kr hvert år. Jeg har 4 Michael Kors vesker (jada, vet at dette blir betegnes som billig fjortismerke av mange), men faktumet er at de er av mye bedre kvalitet enn den driten du får kjøpt på HM. Tidligere kjøpte jeg vesker der til ca 500 kr, men enten var det en søm, glidelåsen eller hanken som røk rimelig kjapt. Endte da opp med å kjøpe en ny veske til 500kr omtrent en gang i måneden. Til sammenligning har jeg hatt MC veskene mine i 5 år, og de er fortsatt like fine. Hvis veskene fra hm ble ødelagt etter en måned burde du gått og klaget og fått ny eller pengene tilbake. For øvrig enig i at det kan lønne seg å kjøpe kvalitet. Jeg gjør begge deler, man blir jo lei av klærne sine også. Så greit å skifte ut litt. Men kjøper ikke disse dyre merkene da, de færreste har vel råd til å kjøpe Hermes og andre luksusmerker. Anonymous poster hash: b77c5...da6
vimsa3 Skrevet 30. desember 2016 #93 Skrevet 30. desember 2016 Nå kjente jeg at jeg ble litt skjelven... Jeg gjorde en stor jobb som en tjeneste for en svært rik mann for noen år tilbake. Som takk fikk jeg en veske, et sjal og et armbånd. Har aldri vært opptatt av merker, men navnet Hermes minnet meg på denne gaven... Gikk å sjekket i skapet nå... Jeg har da hatt en svindyr veske i mange år uten å vite om det.. Anonymous poster hash: d7175...785 Oi om du har lyst til å legge ut bilde kan jeg si hvilken modell det er og hvor mye den eventuelt er verdt. Om du ønsker da.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #94 Skrevet 30. desember 2016 #livetleker i en verden med krig, sult og elendighet er dette bare pinlig. Å ha en veske som skal gi en avkastning på 40.000 er jo bare teit. Å snakke om at naboen har en genser til 199,- istedenfor en til1 500,- er så flaut. Mange i min omgangskrets, inkludert meg selv kan kjøpe så dyre plagg, men i all verden? Jeg har ingen behov for å se eksklusiv ut. Dette er en tråd for å forklare at man bør kle seg hinsides dyrt. Pinlig. Anonymous poster hash: 135ec...aab Det er mitt innlegg angående genseren du har lest. Eller ikke lest. Hvertfall ikke forstått. Jeg skrev ikke noe som helst om hva min genser kostet eller hvilket merke, såvidt jeg husker, men jeg skrev at jeg har færre plagg i bedre kvalitet og som holder seg lenger. Og som jeg antakelig betaler mindre for totalt sett fordi jeg kjøper én klassisk av god kvalitet når naboen( ikke bokstavelig) kjøper fem billige i året. Det er i samme gate som ett skikkelig sjal som er spesielt og varer livet ut kontra ørten syntetiske som nupper og blir kastet. Anonymous poster hash: 032a2...008
vimsa3 Skrevet 30. desember 2016 #95 Skrevet 30. desember 2016 Hvis veskene fra hm ble ødelagt etter en måned burde du gått og klaget og fått ny eller pengene tilbake. For øvrig enig i at det kan lønne seg å kjøpe kvalitet. Jeg gjør begge deler, man blir jo lei av klærne sine også. Så greit å skifte ut litt. Men kjøper ikke disse dyre merkene da, de færreste har vel råd til å kjøpe Hermes og andre luksusmerker. Anonymous poster hash: b77c5...da6 Jeg er ikke enig man har råd til det man ønsker. Ja det er et stort innhogg i lommeboken men om man har spart lenge og eventuelt latt hver å kjøpe ting. Feks har noen faktisk regnet på hvor mye penger man bruker i løpet av året på diverse ting? Feks. Treningssenter man aldri bruker, kjøpe kaffe man bare må ha, ut på byen, ut å spise, røyk, alkohol er utrolig mye unødvendig å ta av.
vimsa3 Skrevet 30. desember 2016 #96 Skrevet 30. desember 2016 #livetleker i en verden med krig, sult og elendighet er dette bare pinlig. Å ha en veske som skal gi en avkastning på 40.000 er jo bare teit. Å snakke om at naboen har en genser til 199,- istedenfor en til1 500,- er så flaut. Mange i min omgangskrets, inkludert meg selv kan kjøpe så dyre plagg, men i all verden? Jeg har ingen behov for å se eksklusiv ut. Dette er en tråd for å forklare at man bør kle seg hinsides dyrt. Pinlig. Anonymous poster hash: 135ec...aab Jeg er veldig uenig med det! Om jeg har kjøpt meg en dyr veske, eller pusser opp en gang i året hjelper ingen mot krig eller sult. Av en grunn blir man dømt i Norge om man har eller samler på dyre ting. Men svindyre biler, oppussingsprosjekter og båter ler man ikke ett øye på en gang. Jeg er veldig glad i tingene mine men kjører hverken dyr bil eller har nyoppusset hus. I tillegg er jeg utrolig takknemlige for det jeg har og ønsker ikke mer,mer og mer. Veldig mange damer kjøper mye og veldig mye av det er ræl. Ja ordentlig ræl. Om en går på kjøpesenter på dagtid hva ser man bo som regel damer som er gravide eller damer med barnevogn. De sitter på kafé koser seg og handler. Dette er utrolig dårlig for miljøet og ikke minst lommeboken deres og det koster mer i løpet av livet en mine eksklusive ting. Av en eller annen merkelig grunn er det mer akseptabelt i dette samfunnet at menn har dyrere ting en damer. Hvorfor er det slik tror dere? Det er fordi mange men kjøper kvalitet frem for kvantitet
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #97 Skrevet 30. desember 2016 Det er mitt innlegg angående genseren du har lest. Eller ikke lest. Hvertfall ikke forstått. Jeg skrev ikke noe som helst om hva min genser kostet eller hvilket merke, såvidt jeg husker, men jeg skrev at jeg har færre plagg i bedre kvalitet og som holder seg lenger. Og som jeg antakelig betaler mindre for totalt sett fordi jeg kjøper én klassisk av god kvalitet når naboen( ikke bokstavelig) kjøper fem billige i året. Det er i samme gate som ett skikkelig sjal som er spesielt og varer livet ut kontra ørten syntetiske som nupper og blir kastet.Anonymous poster hash: 032a2...008 Hvem vil ha et sjal hele livet? Noen bryr seg om at det også skal være pent, ikke bare et kjent merke og dyrt, og da kan man ikke bruke et sjal hele livet altså. Anonymous poster hash: 4d205...050
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #98 Skrevet 30. desember 2016 Hvem vil ha et sjal hele livet? Noen bryr seg om at det også skal være pent, ikke bare et kjent merke og dyrt, og da kan man ikke bruke et sjal hele livet altså. Anonymous poster hash: 4d205...050 Jo det kan man fint, hvis man har klassisk smak. Anonymous poster hash: 4d31d...411
Elsker livet Skrevet 30. desember 2016 #99 Skrevet 30. desember 2016 Hermès er mitt absolutte favoritt merke. Det finnes ingen annet merke som kan måle seg i kvalitet. Det er grise dyrt, men du har varene livet ut om du tar vare på dem. Jeg selv eier en veske og ett skjerf derifra og elsker de. Men det som skall sies at pokerkort og fat og slikt tull kjøper jeg definitivt ikke fra Hermès Hvorfor er det mer tullete om jeg ønsker meg et fat fra hermes enn en veske?
vimsa3 Skrevet 30. desember 2016 #100 Skrevet 30. desember 2016 Hvorfor er det mer tullete om jeg ønsker meg et fat fra hermes enn en veske?Fordi hermès er kjent for sine kunstverk i lær og silke. Originalt var det ett merke som lagde saler og seletøy til hest. Fortrinnsvis gallophester. Derfor er veldig mange av mønstrene deres fortsatt heste inspirert. En kan kjøpe feks. Dyre glass fra BMW men det er bil de er kjent for. Blair akkurat det samme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå