Gå til innhold

biomor blander seg igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest igjennom det dere skriver og det jeg selv har skrevet og ser at jeg har ordlagt meg veldig klønete. Men selfølgelig har jeg noen motstridende følelse for jenta som jeg trodde det var trygt å lufte åpnet anonymt forum. Sakens kjerne var vel at jeg blei forbanna da jentas mor kom og skulle legge seg bort i hvordan vi skulle gjennomføre vårt bryllup mer enn det at jenta sang.

Vi hadde spurt om barna ville fremføre etil dikt sammen i kirka å da svarte jenta at det ville hun ikke for hun ville ikke bidra på vår dag. Da ville heller ikke våre barn lese diktet.

Jenta skal få synge men da men hun selv komme og fortelle med eller faren dette ettersom hu har sagt hu ikke vil delta med noe tidligere.

Jentas mor som dere vil jeg skal omtale henne som er kjernen i mitt problem og ikke jenta selv jeg vet at jenta er et produkt av oppdragelsen hun får, men min manns eks skal ikke få komme og mene eller bestemme noe over vårt bryllup.

Hi

Anonymous poster hash: 6ed8e...df9

Hun kommer til å mene nøyaktig hva hun vil. Bestemme kan hun derimot ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest igjennom det dere skriver og det jeg selv har skrevet og ser at jeg har ordlagt meg veldig klønete. Men selfølgelig har jeg noen motstridende følelse for jenta som jeg trodde det var trygt å lufte åpnet anonymt forum. Sakens kjerne var vel at jeg blei forbanna da jentas mor kom og skulle legge seg bort i hvordan vi skulle gjennomføre vårt bryllup mer enn det at jenta sang.

Vi hadde spurt om barna ville fremføre etil dikt sammen i kirka å da svarte jenta at det ville hun ikke for hun ville ikke bidra på vår dag. Da ville heller ikke våre barn lese diktet.

Jenta skal få synge men da men hun selv komme og fortelle med eller faren dette ettersom hu har sagt hu ikke vil delta med noe tidligere.

Jentas mor som dere vil jeg skal omtale henne som er kjernen i mitt problem og ikke jenta selv jeg vet at jenta er et produkt av oppdragelsen hun får, men min manns eks skal ikke få komme og mene eller bestemme noe over vårt bryllup.

Hi

Så en trettenåring har ikke lov til å ombestemme seg? Hun MÅ vite med en gang om hun tør synge eller ikke? Har dere gitt henne alternativ eller sa dere at hun måtte lese dikt? Jeg hater dikt selv, men liker å synge, og hadde takket nei til å lese dikt offentlig, noe så kleint.

Anonymous poster hash: f7970...a11

Skrevet

Hi

Hvorfor er det bedre at hun fremfører dikt enn at hun synger? Er det fordi at det er dere som har bestemt det?

Anonymous poster hash: b28fa...935

Skrevet

Selfølgelig kan man ombestemme seg men er man 13 år skulle man vel klare å snakke med far eller stemor selv og ikke sende mamma. Faren skal snakke med henne nå til helga å høre hva hun selv vil. Som sagt det var i frustrasjon over hennes mor dette innlegget ble skrevet men desverre så vinklet jeg det over på jenta.

Dette med diktet var noe presten foreslo som vi spurte barna om. Men vi skal vel finne ein måte så alle føler seg inkludert. Bortsett fra moren til jenta.

Skrevet

Og pappaen i dette tilfellet syntes det var fantastisk at datteren ønsket å synge i bryllupet.

Men det teller visst ikke...

Anonymous poster hash: 0f917...325

Beklager, men det hadde jeg gått glipp av. Ja, hvis pappaen gjerne vil at hun skal få synge, så er det jo selvfølgelig greit. De er TO stk i brudeparet. :-)

Anonymous poster hash: 2ec98...797

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Hi

Og det er dette barnets uskyldige ønske muligens har blitt til for deg: enda en arena der mannens eks skal bestemme. Men husk at da reagerer du på "symbolverdien" av et slikt ønske, ikke selve handlingen. Den er jo enkel nok.

Kjenner meg til dels igjen i at livet med en "fjernstyrt" mann (en som hopper når eksen ringer og sier hopp) er helt håpløst. I alle fall hvis de tingene hun ønsker å bestemme ikke har noe med barnas velferd å gjøre.

Her er det at kommunikasjonen må opphøre via kanalen biomor-stemor (om akkurat dette temaet) og så får det heller opprettes en kommunikasjon mellom far og datter. HAN må spørre sitt barn uten at mora er der, om det virkelig er sånn at hun har et ønske om å synge, og i så fall hva; og så får du og han få det til å passe i timeplanen.

Endret av Pashla
Skrevet

De blir gjerne kverulerende som voksne?

Anonymous poster hash: 6c1c2...0e9

Touché!!! Dagens beste kommentar 😂

Skrevet

Hi

Det har ikke slått deg at jentas mor ikke prøver å bestemme over bryllupet deres, men bare forsøker å hindre at jenta skal føle seg utenfor familien?

Jentas mor bestemmer da ikke noe over bryllupet selv om hun påpeker noe som 99 % av de som har svart her inne mener er opplagt at jenta må få gjøre.

Du må lære deg å se ting for det de er og ikke henge alt på det vanskelige forholdet du og jentas mor tydeligvis har.

Som Pashla sier, overlat kommunikasjonen til far.

Og slutt å straffe jenta for ting moren hennes ev. gjør...

Nå skal jenta få synge hvis hun selv kommer og sier det - men helt ærlig, du har ikke lagt forholdene tilrette for at jenta skal føle at det er greit. Det er en grunn til at jenta ikke kom til dere og fortalte det, og det bør du ta til deg istedenfor å angripe jentas mor som bare prøver å hjelpe jenta.

Anonymous poster hash: 0f917...325

Skrevet

Jeg likte slutten på denne tråden mye bedre enn begynnelsen, mye mer nyansert og ute etter å faktisk forstå hverandre 👍

Til HI, flott at dere har funnet en løsning :)

Anonymous poster hash: dd067...aa8

Skrevet

Jeg likte slutten på denne tråden mye bedre enn begynnelsen, mye mer nyansert og ute etter å faktisk forstå hverandre

Til HI, flott at dere har funnet en løsning :)

Mens du framstår som selvutnevnt dommer fremdeles, og det er fremdeles like frastøtende.

Anonymous poster hash: 08fc0...0c8

Skrevet

Mens du framstår som selvutnevnt dommer fremdeles, og det er fremdeles like frastøtende.

Anonymous poster hash: 08fc0...0c8

Ok, men nå er ikke jeg viktig i forhold til tematikken i saken, så jeg er likevel glad når mennesker viser tegn på å ville forstå hverandre.

Skrevet

Ok, men nå er ikke jeg viktig i forhold til tematikken i saken, så jeg er likevel glad når mennesker viser tegn på å ville forstå hverandre.

Jesus-kompleks?

Skrevet

Jesus-kompleks?

Nja... mer "kjerringa mot strømmen" :)

Skrevet

Nja... mer "kjerringa mot strømmen" :)

Du er vel mer en trådkupper enn noe annet

Skrevet

Du er vel mer en trådkupper enn noe annet

Kupper og kupper, har nå holdt meg til temaet, føler jeg. Men nå føler jeg det holder på å gli ut og handle om meg som person. Kjent greie det, "shoot the messenger", da må vedkommende nødvendigvis holde kjeft :D

Skrevet

Her kommer en oppdatering fra oss. Far tok med seg datteren ut på middag slik at de fikk snakket sammen, og hun vil egentlig ikke synge i bryllupet heller men biomor har presset dette på henne fordi hun da mener at hun også kan komme i kirken for å se på at datteren synger. Jenta synes det er vanskelig da det er tydelig at moren presser henne for informasjon om oss og om bryllupet og hun føler seg mellom barken og vederlag.... det er like før jeg tropper opp på døra til biomor å forteller henne akkurat hva jeg mener om henne å hva hun driver med.

Hi

Skrevet

Kupper og kupper, har nå holdt meg til temaet, føler jeg. Men nå føler jeg det holder på å gli ut og handle om meg som person. Kjent greie det, "shoot the messenger", da må vedkommende nødvendigvis holde kjeft :D

Som sagt, Jesus-kompleks. Naglet til et kors på jorden, men du lider så gjerne, siden det opprettholder en ide om at kun du har sett lyset og kan bringe det glade budskap til den formørkete jord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...