Gjest Antarctica Skrevet 15. november 2016 #101 Skrevet 15. november 2016 Anonyme aa8 engasjerer seg visst mye mer enn hi selv.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #102 Skrevet 15. november 2016 Nei, du kan føle deg helt og fullstendig trygg på at den delen av meg som er stemor, og det er faktisk en stor del av meg, en viktig del av meg, absolutt ikke vil i samme bås som en del av de som her på forumet kaller seg stemødre. Jeg uttaler meg på grunnlag av mine erfaringer som stemor, som mamma og som voksen. Det medfører som jeg ser det å kunne sette egne interesser i baksetet, det kan medføre utstrakt kamelsvelging, det kan medføre mye som der og da ikke er veldig morsomt for meg. Og mitt stebarn og jeg har hatt konflikter, selvfølgelig har vi det. Men det barnet aldri har tvilt på, og det vet jeg fordi barnet er voksent nok til at det har vært omtalt, barnet har aldri tvilt på at barnet kommer først. Jeg er helt åpen for det at det enkleste for meg personlig hadde vært om min mann var barnløs da jeg traff ham, men det var han ikke. Og jeg visste ikke hva jeg gikk til, for jeg hadde ikke egne barn da, men én ting visste jeg , og det var at i vårt forhold ville alltid et barn komme først. Akkurat som barna kommer først nå, når de er blitt flere. Foran alt, for det er det ansvaret jeg har påtatt meg. Som mamma. Som biologisk mamma, som bonusmamma, som fostermamma og som voksen omsorgsperson. Det er ingenting overfladisk i det, det er ikke forenklet. Det er bare sånn det er. Takk og lov for at det er sånn i min verden. Jeg har rett og slett vansker med å forstå hvordan du kan forsvare HI her, og du vil ikke kunne overbevise meg om at ditt synspunkt er riktig, akkurat som du åpenbart kke ser verden med mine briller. Ditt forhold til ditt eget liv er selvfølgelig ikke overfladisk, det høres tvert imot veldig gjennomtenkt ut. Det som blir for lettvint, er å være bastant om andres liv på bakgrunn av egne erfaringer. Anonymous poster hash: dd067...aa8
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #103 Skrevet 15. november 2016 Anonyme aa8 engasjerer seg visst mye mer enn hi selv. Der kan vi være enige 👍 Anonymous poster hash: dd067...aa8
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #104 Skrevet 15. november 2016 Anonyme aa8 engasjerer seg visst mye mer enn hi selv. Jeg priser min skaper for at aa8 ikke er stemor til mine barn, eller noen gang blir det. Anonymous poster hash: 08fc0...0c8
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #105 Skrevet 15. november 2016 Ditt forhold til ditt eget liv er selvfølgelig ikke overfladisk, det høres tvert imot veldig gjennomtenkt ut. Det som blir for lettvint, er å være bastant om andres liv på bakgrunn av egne erfaringer. Anonymous poster hash: dd067...aa8 Men du gjør jo akkurat det samme? Du uttaler deg helt bastant om hi's situasjon. Alle som er uenige med deg (og hi) er hodeløse høns som klukker i kor og svarer det samme i alle innlegg. Anonymous poster hash: 6c1c2...0e9
amandine Skrevet 15. november 2016 #106 Skrevet 15. november 2016 Ditt forhold til ditt eget liv er selvfølgelig ikke overfladisk, det høres tvert imot veldig gjennomtenkt ut. Det som blir for lettvint, er å være bastant om andres liv på bakgrunn av egne erfaringer. Anonymous poster hash: dd067...aa8 Det finnes absolutter i mitt liv. En av dem er at hensyn til barn trumfer hensyn til voksne. Det er en av de absoluttene jeg mener burde gjelde alle. Kall meg gjerne bastant.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #107 Skrevet 15. november 2016 Jeg priser min skaper for at aa8 ikke er stemor til mine barn, eller noen gang blir det. Anonymous poster hash: 08fc0...0c8 Sånne som hun er jo den beste grunn til å holde på mannen med begge hender. Gud forby at barna mine skal måtte forholde seg til slike mennesker! Anonymous poster hash: 6c1c2...0e9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #108 Skrevet 15. november 2016 Men du gjør jo akkurat det samme? Du uttaler deg helt bastant om hi's situasjon. Alle som er uenige med deg (og hi) er hodeløse høns som klukker i kor og svarer det samme i alle innlegg. Anonymous poster hash: 6c1c2...0e9 Gjør jeg? Tror det eneste jeg har gitt uttrykk for er forståelse for følelsene hennes. Jeg er rimelig sikker på at jeg også har uttrykt forståelse for de som ikke føler som henne. Det jeg IKKE har uttrykt forståelse for, er denne trangen til å sette seg til doms over andres liv og følelser, dertil på syltynt grunnlag. Anonymous poster hash: dd067...aa8
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #109 Skrevet 15. november 2016 😳 Noen burde vært på jobb her Anonymous poster hash: 4239d...f23
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #110 Skrevet 15. november 2016 Det finnes absolutter i mitt liv. En av dem er at hensyn til barn trumfer hensyn til voksne. Det er en av de absoluttene jeg mener burde gjelde alle. Kall meg gjerne bastant. Igjen, det gjelder deg og ditt liv ja. Hvorfor denne trangen til å sette seg moralsk til doms over andre? Jeg er også sikker på at du ikke alltid lar dine barns behov trumfe dine - og det er bra! Anonymous poster hash: dd067...aa8
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #111 Skrevet 15. november 2016 Er hun flink å synge da? Anonymous poster hash: 80472...2f1
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #112 Skrevet 15. november 2016 Igjen, det gjelder deg og ditt liv ja. Hvorfor denne trangen til å sette seg moralsk til doms over andre? Jeg er også sikker på at du ikke alltid lar dine barns behov trumfe dine - og det er bra! Anonymous poster hash: dd067...aa8 Du tar ikke deg noen innspill? De aller fleste (alle, bortsett fra hi?) er uenig med deg, likevel er du like hellig overbevist om at du har den eneste sannhet? Man har et ord for sånt, vet du. Anonymous poster hash: 6c1c2...0e9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #113 Skrevet 15. november 2016 Du tar ikke deg noen innspill? De aller fleste (alle, bortsett fra hi?) er uenig med deg, likevel er du like hellig overbevist om at du har den eneste sannhet? Man har et ord for sånt, vet du. Anonymous poster hash: 6c1c2...0e9 Nå har jeg aldri hatt en trang til å marsjere i takt, så det går helt fint. Dessuten er vel jeg egentlig den eneste her som IKKE er hellig overbevist om at jeg sitter på sannheten. Anonymous poster hash: dd067...aa8
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #114 Skrevet 15. november 2016 Ditt forhold til ditt eget liv er selvfølgelig ikke overfladisk, det høres tvert imot veldig gjennomtenkt ut. Det som blir for lettvint, er å være bastant om andres liv på bakgrunn av egne erfaringer. Anonymous poster hash: dd067...aa8 Traff ikke den døren deg akkurat ganske hardt i panna? Anonymous poster hash: 0f917...325
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #115 Skrevet 15. november 2016 Noen burde vært på jobb her Anonymous poster hash: 4239d...f23 Inkludert deg selv da eller? Anonymous poster hash: b28fa...935
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #116 Skrevet 15. november 2016 Nå har jeg aldri hatt en trang til å marsjere i takt, så det går helt fint. Dessuten er vel jeg egentlig den eneste her som IKKE er hellig overbevist om at jeg sitter på sannheten. Anonymous poster hash: dd067...aa8 Såvidt jeg har lest her inne er vel du den eneste som mener du sitter på en sannhet - men hva den sannheten din er, det er fremdeles uklart. Anonymous poster hash: 0f917...325
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #117 Skrevet 15. november 2016 Traff ikke den døren deg akkurat ganske hardt i panna? Anonymous poster hash: 0f917...325 Hvem sitt liv uttaler jeg meg bastant om da? Føler tvert imot jeg argumenterer ganske hardt for "den kjenner best hvor skoen trykker, som har han på". Anonymous poster hash: dd067...aa8
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #118 Skrevet 15. november 2016 Såvidt jeg har lest her inne er vel du den eneste som mener du sitter på en sannhet - men hva den sannheten din er, det er fremdeles uklart. Anonymous poster hash: 0f917...325 Ok, da tror jeg vi har lest forskjellige tråder: "du visste hva du gikk til", "en ordentlig mann setter alltid barnet først", "HI er en umoden gammal kjerring med prinsessenykker" etc. etc. Min "sannhet": verden er full av individer som har forskjellig motivasjon for sine handlinger, og i de forskjellige situasjonene er der en lang rekke faktorer som spiller inn. Det er derfor meningsløst å sette seg til doms over andre på bakgrunn av SINE erfaringer med SIN situasjon. Ikke bare er det meningsløst, men det er fordummende og selvforherligende. Noe sånt. Anonymous poster hash: dd067...aa8
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #119 Skrevet 15. november 2016 Hvem sitt liv uttaler jeg meg bastant om da? Føler tvert imot jeg argumenterer ganske hardt for "den kjenner best hvor skoen trykker, som har han på". Anonymous poster hash: dd067...aa8 Litt rart da at ikke flere (noen?) er enige med deg? Enten er du elendig på å få frem meningen din eller så skjønner du ikke selv hva du skriver. Anonymous poster hash: 6c1c2...0e9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #120 Skrevet 15. november 2016 Litt rart da at ikke flere (noen?) er enige med deg? Enten er du elendig på å få frem meningen din eller så skjønner du ikke selv hva du skriver. Anonymous poster hash: 6c1c2...0e9 Eller vi mennesker er en flokk sauer som følger den som skriker høyest, og det hjelper selvfølgelig også at denne/disse påberoper seg størst moralsk opphøyethet. Det krever adskillig mer mot å innrømme slike følelser som HI strever med, både ovenfor seg selv og andre. Det er tabuer som vi ikke liker å snakke om, og dersom noen setter ord på dem er det viktig å straks markere at man er på lag med de moralske/gode. Anonymous poster hash: dd067...aa8
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #121 Skrevet 15. november 2016 Eller vi mennesker er en flokk sauer som følger den som skriker høyest, og det hjelper selvfølgelig også at denne/disse påberoper seg størst moralsk opphøyethet. Det krever adskillig mer mot å innrømme slike følelser som HI strever med, både ovenfor seg selv og andre. Det er tabuer som vi ikke liker å snakke om, og dersom noen setter ord på dem er det viktig å straks markere at man er på lag med de moralske/gode. Anonymous poster hash: dd067...aa8 Nettopp! Er nettopp slike følelser man burde gjemme langt, langt bort i sitt mørkeste rom og aldri si høyt. Føler man at en 13 åring som vil synge høyt i sin fars bryllup er en trussel burde man aldri si det høyt. For ethvert oppegående menneske ville reagert på det!!! Anonymous poster hash: 34d79...cf0
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #122 Skrevet 15. november 2016 Eller vi mennesker er en flokk sauer som følger den som skriker høyest, og det hjelper selvfølgelig også at denne/disse påberoper seg størst moralsk opphøyethet. Det krever adskillig mer mot å innrømme slike følelser som HI strever med, både ovenfor seg selv og andre. Det er tabuer som vi ikke liker å snakke om, og dersom noen setter ord på dem er det viktig å straks markere at man er på lag med de moralske/gode. Anonymous poster hash: dd067...aa8 Men her er det jo du som roper høyest og ingen følger deg? Teorien din holder bare ikke samme hvor sterk og egenrådig du føler du er som 'går mot strømmen'. Og det er tabu å snakke om at man er sjalu på et barn fordi det rett og slett er feil. Anonymous poster hash: 6c1c2...0e9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #123 Skrevet 15. november 2016 Men her er det jo du som roper høyest og ingen følger deg? Teorien din holder bare ikke samme hvor sterk og egenrådig du føler du er som 'går mot strømmen'. Og det er tabu å snakke om at man er sjalu på et barn fordi det rett og slett er feil. Anonymous poster hash: 6c1c2...0e9 Det siste der er din sannhet, og dessuten din subjektive tolkning av HIs følelser. Jeg roper ikke høyt, jeg kverulerer. Men ikke for kveruleringens skyld da, men fordi jeg oppriktig føler at dere gjør en lite reflektert sak, der dere står med deres harmdirrende moralske pekefinger. Anonymous poster hash: dd067...aa8
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #124 Skrevet 15. november 2016 Det siste der er din sannhet, og dessuten din subjektive tolkning av HIs følelser. Jeg roper ikke høyt, jeg kverulerer. Men ikke for kveruleringens skyld da, men fordi jeg oppriktig føler at dere gjør en lite reflektert sak, der dere står med deres harmdirrende moralske pekefinger. Anonymous poster hash: dd067...aa8 Som en sa før meg, hvem er disse 'dere' du stadig henviser til? Jeg har aldri svart i en stemor-tråd før. Og mitt engasjement i denne er pga ditt påståelige ståsted. Du anklager andre for å ikke se nyansene, mens du selv helt kategorisk nekter å ta til deg noe av alle de gode innspillene som er kommet her. Igjen, når du ikke klarer å få en eneste av deltakerne i denne diskusjonen med på din tankerekke, kan det ikke da tenkes at den ikke er helt rett? Selv hi har meldt seg ut av dette korstoget ditt. Anonymous poster hash: 6c1c2...0e9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #125 Skrevet 15. november 2016 Som en sa før meg, hvem er disse 'dere' du stadig henviser til? Jeg har aldri svart i en stemor-tråd før. Og mitt engasjement i denne er pga ditt påståelige ståsted. Du anklager andre for å ikke se nyansene, mens du selv helt kategorisk nekter å ta til deg noe av alle de gode innspillene som er kommet her. Igjen, når du ikke klarer å få en eneste av deltakerne i denne diskusjonen med på din tankerekke, kan det ikke da tenkes at den ikke er helt rett? Selv hi har meldt seg ut av dette korstoget ditt. Anonymous poster hash: 6c1c2...0e9 Men hva er jeg påståelig på? At enhver kjenner sin egen situasjon best og at det ikke er en fasit i disse sakene. Kan det virkelig kalles påståelig når man fordømmer at andre dømmer? Ja, kanskje. I tilfelle, ja, det er jeg skyldig i. Det du derimot vil ha meg til å si meg enig i, er stemor shaming på tynt grunnlag. For ordens skyld, er ikke ute etter likes altså, da hadde jeg jo svart og hevdet slike meninger som deg. Anonymous poster hash: dd067...aa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå