Gå til innhold

Termin MAI 2017❤


M79+♂08♥+♂12♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med jenten! <3 Hanne, jeg vurderte å ikke vite, men syns det er så koselig å vite kjønn når muligheten er der<3 fikk bare bekreftet det vi allerede trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du har svart meg i et annet innlegg også:-) men følte du selv at du ventet enda en gutt? Hvorfor i så fall?:-)

Har dine 3svangerskap vert like?

Har selv 2 gutter (pluss en bonus gutt) og er 110% sikker på at det er en gutt inni magen nå også:-)

Selv om dette svangerskapet er veldig annerledes så bare kjenner jeg det på kroppen :-) men blir likevel spennende å se (hvis han vil vise seg:-)

Ja jeg følte vel egentlig at det var en gutt. Mest av alt fordi vi har 2 fra før og jeg bare føler at vi ikke kommer til å få jenter. Svangerskapene har vært veldig forskjellige. Nr 1 og 2 var som natt og dag:

1: super kvalm døgnet rundt med oppkast til uke 24. Enorm halsbrann og veldige problemer pga bekkenet. Mye hodepine. Gikk opp 35kg! Var generelt et pyton svangerskap

2: bittelitt kvalm fra uke 5 til uke 9. Kastet opp kun 1 gang i løpet av hele svangerskapet. Mindre bekkenplager enn sist, men kjente det tidligere. Mindre halsbrann. Gikk opp 25 kg. Generelt et veldig bra svangerskap.

3 (nå): Kvalm døgnet rundt fra uke 3 til uke 14. Ikke så kvalm at jeg har kastet opp (kun 1 gang), men slik at det hjalp å spise. Veldig fæl halsbrann og bekkenet er midt på treet sammenlignet med de to forrige. Noe hodepine. Føler dette svangerskapet er midt i mellom de to forrige sånn generelt sett. Har foreløpig gått opp ca 3.5kg.

 

Så mine svangerskap har vært veldig forskjellige på tross av at alle er gutter. Så jeg har ikke lenger tro på at symptomene sier noe om kjønn. I tillegg tror jeg ikke på hjerteslagmyten heller lenger, da de to første lå konsekvent på 144 slag i minuttet, mens denne har lagt på 150-170.

Spennende om du gjetter rett da:)

Masse lykke til!

Endret av M79+♂08♥+♂12♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Ja jeg følte vel egentlig at det var en gutt. Mest av alt fordi vi har 2 fra før og jeg bare føler at vi ikke kommer til å få jenter. Svangerskapene har vært veldig forskjellige. Nr 1 og 2 var som natt og dag:

1: super kvalm døgnet rundt med oppkast til uke 24. Enorm halsbrann og veldige problemer pga bekkenet. Mye hodepine. Gikk opp 35kg! Var generelt et pyton svangerskap

2: bittelitt kvalm fra uke 5 til uke 9. Kastet opp kun 1 gang i løpet av hele svangerskapet. Mindre bekkenplager enn sist, men kjente det tidligere. Mindre halsbrann. Gikk opp 25 kg. Generelt et veldig bra svangerskap.

3 (nå): Kvalm døgnet rundt fra uke 3 til uke 14. Ikke så kvalm at jeg har kastet opp (kun 1 gang), men slik at det hjalp å spise. Veldig fæl halsbrann og bekkenet er midt på treet sammenlignet med de to forrige. Noe hodepine. Føler dette svangerskapet er midt i mellom de to forrige sånn generelt sett. Har foreløpig gått opp ca 3.5kg.

 

Så mine svangerskap har vært veldig forskjellige på tross av at alle er gutter. Så jeg har ikke lenger tro på at symptomene sier noe om kjønn. I tillegg tror jeg ikke på hjerteslagmyten heller lenger, da de to første lå konsekvent på 144 slag i minuttet, mens denne har lagt på 150-170.

Spennende om du gjetter rett da:)

Masse lykke til!

Se der ja, ikke så lett å gå ut i fra symptomer nei :-)

Men jeg har trua påmorsinstinktet jeg.

Mine 2 første svangerskap var relativt like igrunn litt forskjell i kvalmen eneste.

Nr.1 kan jeg telle på 10 fingre hvor mange ganger jeg kasta opp.

Nr.2 kasta jeg ikke opp en eneste gang men var konstant kvalm.

Denne gangen har jeg ikke vert kvalm i det hele tatt, så og si ingen plager utenom dette hekkans bekkenet og kviser :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk se en frisk aktiv lita jente på oul i går💕 Fikk termin 7. Mai. ☺️ Har visst morkaka veldig lavt ned så skal inn på ny kontroll i uke 28. De trudde den kom til å flytte seg oppover sv seg selv.. noen andre som har hatt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk se en frisk aktiv lita jente på oul i går Fikk termin 7. Mai. ☺ Har visst morkaka veldig lavt ned så skal inn på ny kontroll i uke 28. De trudde den kom til å flytte seg oppover sv seg selv.. noen andre som har hatt dette?

Ja min lå delvis foran mormunn i uke 13. Men på oul nå i uke 19 hadde den trukket seg lengre opp og helt bort fra mormunn:)

Fikk vite at som oftest trakk den seg vekk av seg selv, men viktig å få det sjekket:)

Masse lykke til og gratulerer med frisk liten jente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja min lå delvis foran mormunn i uke 13. Men på oul nå i uke 19 hadde den trukket seg lengre opp og helt bort fra mormunn:)

Fikk vite at som oftest trakk den seg vekk av seg selv, men viktig å få det sjekket:)

Masse lykke til og gratulerer med frisk liten jente:)

Takk:)

Ja det virket som de ikke var noe bekymret for det så den går nok opp av seg selv håper jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi var også på oul den 7 desember. Termin ble satt til 9 mai og det er ei aktiv lillesøster i magen. Veldig gøy :) Det blir stas for storebror. Formen er bra og håper  det fortsetter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jenter i magen🌸💗🌸

Må være så godt å få sett babyen og bekrefte at alt er som det skal💗💗💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Fikk se en frisk aktiv lita jente på oul i går💕 Fikk termin 7. Mai. ☺️ Har visst morkaka veldig lavt ned så skal inn på ny kontroll i uke 28. De trudde den kom til å flytte seg oppover sv seg selv.. noen andre som har hatt dette?

Hadde delvis foran mormunn med en av gutta (første tror jeg) fikk komme inn på ny kontroll å da var den flytta seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Kjenner dere mye liv? Akkurat uke 18 nå og kjenner bare litt romestering av og til :) annengangs

Går inn i uke 18 imorgen (17+0)

Kjenner veldig lite, litt spark i ny og ne. Så er spent på oul om morkaka ligger foran å demper :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 19+ og morkaken ligger foran. Har kjent litt de 3 siste dagene. Tidligere har jeg lurt på om jeg har kjent noe. Dette har vært litt sånn "boble-greier" og begynte vel for ca 2 uker siden.

Ellers har jeg skremmende mye kynnere. Er det vanlig å få mye av dette så tidlig? Er det fordi jeg er 3.gangs? I forrige sv skap hadde jeg en god del og, men da var det bare ca de 4 siste ukene, og kom stort sett når jeg var i aktivitet. Denne gnagen kommer det selv når jeg ligger i ro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte veldig for å svare deg angående kynnere! Jeg er også ekstremt plaget med dette og de begynte i uke 17. Jeg tok dette opp med jordmor og hun ville jeg skulle ro tempoet ned. Så prøvde jeg ei uke uten at det hjalp. Nå har vi fylt ut ett skjema angående svangerskapspenger for 25%. Jeg har jobb helg tredje hver helg, da jobber jeg lør og søn 12 timers vakter. Disse er jeg sykemeldt fra nå. Ellers så har jeg mest dagvakter og da er det stille på huset når brukerene er på skolen til kl 14.

Mitt råd er at du tar dette seriøst, bestill en time hos lege eller jordmor og se om du kan jobbe litt mindre?

Mye kynnere kan tyde på stress. Og min jordmor sa at de ikke skulle være så hyppige så tidlig i svangerskapet.

Angående spark så har jeg kjent "noe" nokså lenge. Men det er først nå jeg ser aktivitet utpå magen og mannen fikk ett glimt for noen dager siden❤️😍 veldig koselig. Nå teller vi ned til ultraen på onsdag-krysser alt for at babyen har det fint inni magen og at morkaken min gjør en fin jobb🌸💗

Endret av førskolelæreren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førskolelæreren: Tusen takk for svaret! Ja jeg har tenkt på at det skyldes stress... I tillegg til hundre prosent jobb og mine to barn, har jeg en alvorlig hjertesyk mor som jeg må handle for og besøke litt fast, i tillegg til en alvorlig MS syk bror som jeg også har måtte handle til å besøke fast hver uke nå etter at min mor har blitt så syk. Og min bror bor en time unna hver vei og min mor en halv time unna hver vei.. Så jeg stresser alt for mye og har tenkt selv at det kanskje er det som gjør det :forvirret: Føler meg bare så maktesløs rett og slett. Men har tenkt at jeg må ta det opp med jordmor. Men skal ikke der før i januar. Kan man få bestilt en time tidligere tror du?

Masse masse lykke til med UL på onsdag :babygutt: Håper gutten har det supert, og at morkaken gjør akkurat det den skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig mye å tenke på, og ikke minst mange du skal ta vare på❤️ Men en skal ikke glemme seg selv og knøttet! 🌸

Når jeg kjente kynnerene så ofte ringte jeg bare og fikk time samme uka. Tror de tar det ganske alvorlig når det er så tidlig!😔

Bare ring imorgen og snakk med jordmor. Jeg føler at jordmor har mer kompetanse enn fastlegen min.

Du må få tilrettelagt jobben, og bør søke svangerskapspenger.

Jeg har fått en ny hverdag uten helgearbeidet og kan ta det mer med ro.

Samtidig som mannen må stå for alt fysisk som er tungt/krevende. Igår tok han støvsugeren i hele huset og vasket gulvene! Fantastisk!!

Hold oss oppdatert❤️🌟 masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Ja da må jeg få ringt jordmor og snakket med henne. Jeg har snakket med jobben angående tilrettelegging, og de var veldig villig og imøtekommende. Men jeg ser at det blir ikke mulig å følge det opp i praksis. Det er alltid noe som skjer som gjør at jeg ikke får gjort det jeg skal/ikke skal. Så jeg får høre med jordmor hva hun tenker. 

Tusen takk for gode tilbakemeldinger :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik var det for meg også - arbeidsgiver ville tilrettelegge og var veldig imøtekommende men det gikk desverre ikke i praksis.

Håper du får den beste ordningen! 😍❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ultralyd og sett lillebror som er blitt så fin og stor😊💙

Alt var heldigvis som det skulle, og det var en veldig aktiv liten kar inne i magen min.

Terminen stemmer fremdeles med alle mål - så han vokser akkurat som han skal.

Morkaken lå på fremsiden med navlesnor midt på - noe som var bra for da fikk babyen godt med næring!!

Vi er så takknemlige for at babyen er frisk og alt går som det skal🌸🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent mye liv flere uker nå. Mer jevnlig siste uka. Til og med kjent hikking☺️ Er 19+6. Hadde veldig mye kynnere forrige uke, da var jeg mye stresset og sliten. Mindre kynnere nå som jeg har mulighet til å ta det mer med ro kjenner jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Ååå, gleder meg vilt til å kjenne liv...aldri måttet vente så lenge me de 2 andre :-( Hehe...den ubeskrivelige følelsen :-) åh, smiler ved tanken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere mai mammaer😊

Hvordan går det med dere? Travle juletider?

Her går det mye bedre med 20% sykemelding, nyter helgene hjemme i eget tempo. Ellers så føler jeg at kynnerene har avtatt bittelitt - noe jeg er veldig glad for.

Nå har jeg senket skuldrene litt etter sist ultralyd hvor alt var som det skulle.

Neste UL er 17 januar for å se på babyen og morkaken/navlesnor.

Veldig deilig med regelmessige kontroller og ultralyder etter en skummel førstegangs graviditet!

Jeg kjenner daglig spark - men ikke sånn kjempe masse. Ett par dytt før det blir stille igjenn❤️☺️

Jeg har begynt å tenke på fødsel. Gruer meg sånn passe mtp at jeg er risiko fødende etter ett Ks fra før. Jeg kan ikke føde i badekar. Håper bare jeg overlever😂👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere mai mammaer😊

Hvordan går det med dere? Travle juletider?

Her går det mye bedre med 20% sykemelding, nyter helgene hjemme i eget tempo. Ellers så føler jeg at kynnerene har avtatt bittelitt - noe jeg er veldig glad for.

Nå har jeg senket skuldrene litt etter sist ultralyd hvor alt var som det skulle.

Neste UL er 17 januar for å se på babyen og morkaken/navlesnor.

Veldig deilig med regelmessige kontroller og ultralyder etter en skummel førstegangs graviditet!

Jeg kjenner daglig spark - men ikke sånn kjempe masse. Ett par dytt før det blir stille igjenn❤️☺️

Jeg har begynt å tenke på fødsel. Gruer meg sånn passe mtp at jeg er risiko fødende etter ett Ks fra før. Jeg kan ikke føde i badekar. Håper bare jeg overlever😂👍🏻

Hei hei☺️ Så bra at du får slappa av litt og nye førjulstida😊

Her har kvalmen blitt mye bedre men må fortsatt ta postafen for å ikke bli slått ut av kvalme og oppkast. Bekkenet har så klart begynt å krangle nå da🙈 Men men.. må bare passe på å ta det med ro når jeg har mulighet😊

Fødsel ja.. har begynt å tenke smått på den jeg å, hadde en kjempefin fødsel sist gang men kjenner jeg gruer meg litt likevel. Så forstår godt at du gruer deg hvis du ikke hadde så bra opplevelse sist.. men som alle sier, det er verdt strevet😁💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...