Gå til innhold

Termin MAI 2017❤


M79+♂08♥+♂12♥

Anbefalte innlegg

Vi må nok bli flinkere til å hvile. Igår stod jeg på kjøkkenet hele dagen med middager og dessert - når gjestene kom og vi skulle kose oss var jeg som ett slakt... Verket overalt.

Men nå har jeg enda ett spørsmål som jeg håper noen kan svare på.

Livmortappen - hvis det er den jeg kjenner.

Ligger så lavt hos meg nå? Er veldig vondt med samleie, og jeg skjønte først ikke hva det var.

Noen med erfaringer på dette? Er det normalt alt den ligger lavt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen av dere som har vært på kontroll av blodgjennomstrømning i livmor/navlestrengen?

Skal imorgen og gruer meg.

Dette grunnet lite barn forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På alle mine ordinære ultralyder har legen kontrollert blodgjennomstrømning i navlestrengen😊 Har tenkt at dette er noe alle gjør? Så sikkert ingenting å grue seg til😊 Alle mine har vært normalvektige, 3410gr og 3630gr. Fantastisk å se!💕

Endret av millepersille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har dere lagt på dere?

Uke 25 her.. lagt på meg 9 kilo Så langt!

Er dette mye..?😱😕

 

Anonymous poster hash: 563c4...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 24 og har gått opp ca 5.5 kg. Sikkert ganske normalt med 9 til nå. Jeg legger på meg mest mot slutten av sv skapet. Etter et visst antall uker (husker ikke helt når, men nærmer meg nok veldig tidspunktet) legger jeg på meg minst 1 kg pr uke. Så jeg er bare takknemlig for hver uke som går hvor jeg går opp mindre enn 1 kg. Jeg gikk opp 35 med første og 25 med andre, og hååååper på mindre enn 25 nå. 

 

Heldigvis forsvinner 10-15 kg på sykehuset for min del, da jeg alltid får veldig mye vann i kroppen.

Jeg er også godt overvektig fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært til UL av babyeb og blodgjennomstrømmen. Alt ser heldigvis perfekt ut. Babyen veier ca 640 gram nå :)

Var fin puls i livmoren og navlesnor.

Da kan vi puste ut til neste kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :)

Jeg var på vanlig kontroll i dag, godt å prate med jordmor og sjekke at alt var bra med babyen :) men har vondt/ er øm i dag pga veldig mye nedpress etter å ha gått mye på jobb. Må bare lære meg å sette meg ned, men ble litt mye i dag... Syns det er litt ekkelt, tror det er fordi man er litt "slappere" i musklene med nr 2, tror denne fødselen går fort!! Hvor mye nedpress er egentlig for mye/ når ringe føden eller jordmor/ lege? Dere som har flere. Er vel helt vanlig, men vil ikke fremprovosere det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll tidligere i uken, er nå 24+6. Legen målte symfysemålet mitt på 26 cm, og det er nesten utenfor det grønne omerådet. Flere som har eller har hatt høye symfysemål? Sist så lå jeg helt nederst på det grønne.. føler meg kjeempestor! Og redd for å få en kjempebaby🙈

Har også lagt på meg mye.. har ikke usunt kosthold men kroppen min bare holder fast på alt den får virker det som😣 Sliter fortsatt med dårlig form så det er vel noe av grunnen..

Endret av Litenmageboer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bekymre deg, vær glad for at babyen ikke er for liten! Har hatt det sånn med begge, men selv rast ned i vekt pga kvalme så dette er ikke noe mor kan styre ift mat (som oftest) - har vel mer med gener og arv å gjøre. Og så lenge babyen er innenfor området er jo alt bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått målt symfysemål enda denne gangen, men i begge mine forrige sv skap har jeg alltid lagt utenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som ønsker å ligge litt over. Min mage og baby var veldig liten sist og det var ikke noe gøy.

Selv veide jeg 90 kilo og trodde jeg skulle få en stor baby men ut kom en liten gutt på 2.3 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må spørre her og jenter, hva tenker dere om å spise bitte litt potet som er tynt skåret og stekt etter å ha lagt i rom temp 1 døgn? Har litt noia for bakterier etter all kvalmen... Og etter å ha prøvd så lenge å bli gravid + måtte gjennomgå op for å bli det. Kan det oppstå listeria eller toxo her tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med dere damer?🌹 Litt stille her inne for tiden?

Jeg har såklart fått halsbetennelse og ligger her som ett slakt med 39 i feber.

Jeg har til og med brukt litt nesespray (for barn - legen mente det gikk ok!) for å klare å overleve.

Legen utførte en lungetest og jeg har litt mindre lungekapasitet enn jeg bør. Så nå er jeg hjemme hele denne uken. Er så elendig i formen. Må levere guttungen i barnehagen imorgen og lurer på om jeg overlever😅😑

Har hatt mamge bekymringer tilknyttet knøttet, men legen mente dette ikke skadet babyen på noe vis.

Kjenner han daglig - og det er veldig betryggende!

klem fra meg til alle dere 😊❤️❤️❤️❤️😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med dere damer?🌹 Litt stille her inne for tiden?

Jeg har såklart fått halsbetennelse og ligger her som ett slakt med 39 i feber.

Jeg har til og med brukt litt nesespray (for barn - legen mente det gikk ok!) for å klare å overleve.

Legen utførte en lungetest og jeg har litt mindre lungekapasitet enn jeg bør. Så nå er jeg hjemme hele denne uken. Er så elendig i formen. Må levere guttungen i barnehagen imorgen og lurer på om jeg overlever😅😑

Har hatt mamge bekymringer tilknyttet knøttet, men legen mente dette ikke skadet babyen på noe vis.

Kjenner han daglig - og det er veldig betryggende!

klem fra meg til alle dere 😊❤️❤️❤️❤️😊

Huff, masse god bedring! Men du kan trygt bruke nesespray for voksne så du klarer å puste skikkelig ❤ Har vært mye syk selv til nå denne graviditeten pga små bhg barn som tar med seg alt hjem til mor 😅 Legger ved en link til trygg mammamedisin som jeg anbefaler alle å bruke om dere er usikker på medisinbruk i graviditeten 😊 https://www.tryggmammamedisin.no/?page_id=433&tID=31

 

Anonymous poster hash: cd2c0...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Hei damer, trenger nok litt pepper så skriver her å velger å ikke være anonym.

 

Jeg har alltid ønsket meg barn, alltid. Å selvfølgelig en datter. Det er min store drøm. Oppleve å bli mormor å få det mor datter forholdet.

 

Min ektemann har en sønn fra før og sammen har vi to sønner.

Jeg ble uventet gravid i 2015 men mistet i uke8.

Ble gravid igjen august/september 2016 å ble jo overlykkelig. Endelig!:-)

Et lys av håp tente seg inni meg om at kanskje denne gang kom jenta. Hvorfor skulle ikke vi være en av de som fikk motsatt kjønn etter 2 av samme? Men det første jeg selv så på oul var noe mellom bena på den lille. Så trengte ikke spør etter kjønn engang. Men min mann spurte å da gikk jordmor tilbake å sjekket å bekreftet det jeg hadde sett, mest sannsynlig enda en gutt.

 

Jeg er så trist, å er så skuffet over meg selv at jeg er trist for noe slik som dette. Det ligger jo en frisk nydelig gutt inni magen min. Å jeg klarer ikke å glede meg. Orker ikke tenke på navn, tilberedelser eller noe som helst.

 

Det er så urettferdig!!! Hvorfor får ikke alle barn av begge kjønn? Hvorfor får noen bare jenter å noen bare gutter.

Kjenner jeg bærer et stort "nag" til min ektemann, sier det er hans feil å at han bare kan lage gutter. Selv om jeg vet det kan være meg også. Å nå er jeg 110% sikker på at graviditeten som endte i sa var en jente å at kroppen min støter bort jenter:-(

Huff ble veldig langt dette, men det er så vondt å føle det slik!:-( vil glede meg over den lille i magen å all bevegelse, ikke gå rundt å ønske at jeg ikke var gravid :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mammantil2prinser.

 

Synes du er tøff som står fram med alle følelsene dine! Jeg er selv mamma til tre gutter, og har kjent på alt det du skriver i dette innlegget. Mellom gutt nr.1 og nr.2 mistet også jeg et foster i MA som jeg var sikker på var en jente. Var så dum og tok en test i det svangerskapet og som viste jente, og jeg gikk overlykkelig rundt et par uker med følelsen av at jeg og skulle få en datter. Jeg ble derfor fullstendig knust da jeg en kveld gikk på do og oppdaget blod som ble slutten på det hele. Ble raskt gravid etter det, men bare visste at det var en gutt. Og med nr. 3 tok vi et skikkelig forsøk på jente med sex 5 dager før eggløsning, men skjønte raskt at det også ble en gutt når den spisse magen begynte å vokse igjen. Tror også jeg frastøter meg jentefostre.

 

Skuffelsen var så stor i tredje svangerskap i tillegg til masse plager så jeg utviklet en dyp svangerskapsdepresjon. Ville ikke møte folk, ta på meg et falskt smil når folk spurte om hva det ble, så jeg isolerte meg siste del av svangerskapet. Handlet ingenting, ville ikke ha babyshower. Følte bare så stor skuffelse og sorg over at min siste mulighet på en datter var borte. Hvordan ville livet mitt bli uten en datter? Jeg som har så nært forhold med min mor. Det er trist å tenke på at jeg aldri får oppleve det selv. Vil mitt voksne og eldre liv bli ensomt med bare sønner som er opptatt med konene sine og sitt liv? Sånne tanker fikk jeg. Nå er min minste sønn 9 mnd, og det går stadig bedre. Venner meg mer og mer til livet med tre gutter og trives bedre og bedre med det. De er mine tre små herlige gutter. Elsker dem så mye. De er uerstattelige, selv om man også hadde en drøm og et ønske om en jente og. Tror dette er helt normale tanker du har nå, ikke ha dårlig samvittighet. Tillat deg å kjenne på alt du føler. Veldig flott at du skriver et åpent innlegg om det, for vil tippe at det hjalp litt bare det å få det ned og ut!

 

Vet at du vil elske din tredje prins når han kommer. Min tredje gutt er så herlig og god så jeg blir jo helt forelska på nytt hver dag jeg får med han :)

 

Gled deg til snart å møte din tredje sønn, sniffe babylukt og kose masse med gutten din. Du vil garantert komme over dette savnet etter en jente da. Kanskje ikke med det samme, men etter hvert.

 

Klem fra en litt feig anonym guttemamma 😉💙💙💙

 

Anonymous poster hash: 8c472...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<3 å jeg kan forstå sårheten deres, men vær takknemlig for de friske fine guttene dere har og får. Jeg venter andre jenten så kan ikke sette meg inn i følelsen, men kan forstå at man som mor kan ha et ønske om en jente og. Jeg vet ikke om jeg vil savne det å ikke oppleve å få en gutt, men det må jo være kjekt å erfare begge deler tenker jeg. Til syvende og sist tror jeg dere ender opp med å kose dere med de små fine babyene deres uansett <3

Når man er gravid er jo bekymringene størst og, så glemmer man litt etter litt.

 

Tok glukosebelastning i dag og som det ante meg var den helt fin, ikke noe utslag. Veldig kvalm og svimmel - dårlig under testen. Flere?

Hjertelyden var fin og jeg fikk snakket med legen om bekymringer rundt mat, nærmest fått en spise forstyrrelse etter all kvalmen og har er anstrengt forhold til både poteter og annet (kan jo le litt av det selv, men hyperemesis gjør en syk mens det står på!!)

God helg henter og kos dere med magene:) den beste starten vi kan gi de små er å klappe på magen og snakke med de:) alt går nok bra til tross for våre mange bekymringer underveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med dere damer?🌹 Litt stille her inne for tiden?

Jeg har såklart fått halsbetennelse og ligger her som ett slakt med 39 i feber.

Jeg har til og med brukt litt nesespray (for barn - legen mente det gikk ok!) for å klare å overleve.

Legen utførte en lungetest og jeg har litt mindre lungekapasitet enn jeg bør. Så nå er jeg hjemme hele denne uken. Er så elendig i formen. Må levere guttungen i barnehagen imorgen og lurer på om jeg overlever😅😑

Har hatt mamge bekymringer tilknyttet knøttet, men legen mente dette ikke skadet babyen på noe vis.

Kjenner han daglig - og det er veldig betryggende!

klem fra meg til alle dere 😊❤️❤️❤️❤️😊

God bedring til deg :) her har jeg brukt vanlig nesespray (med måte, selvfølgelig) for å komme gjennom den værste perioden. Var så tett at jeg hadde dotter i øra i 3-4 uker, Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesespray går greit, for det er så lokalt. Evt vicks salve under nesen? God bedring!

Jeg har strekt meg skikkelig på høyre siden etter å ha løftet jenten min på 20 kg litt feil. Gjør vondt når jeg beveger meg/ reiser/ setter meg og går. Noen som har erfart det? Er det greit å løfte tungt i uke 25? Nå blir det full stopp i løfting frem til fødsel for min del i hvertfall! Au!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte føden og jordmor trodde det var muskulært, men måtte ringe igjen ved blødning/ smerter. Skikkelig strekk på den siden jeg har morkaken. Noen med erfaring med tidlig delvis/ helt morkakeløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye har dere lagt på dere? 



27+0 idag og allerede fått 9 kg ekstra :-( 

er dette mye?



Anonymous poster hash: 563c4...1d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hvor mye har dere lagt på dere? 

 

 

 

27+0 idag og allerede fått 9 kg ekstra :-( 

 

er dette mye?

 

Anonymous poster hash: 563c4...1d5

 

I mitt forrige svangerskap hadde jeg gått opp 9 kg i uke 27. I mitt første gikk jeg enda mer opp innen uke 27. Denne gangen er jeg hittil opp 6kg og er i uke 26+4. Så jeg vil tro det er ganske normalt med 9kg opp i uke 27. Jeg er i hvert fall veldig overrasket over at jeg ikke har gått opp mer enn mine 6 til nå dette sv skapet. Men det ser jo ut som det er veldig variabelt fra person til person og til og med fra svangerskap til svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🌸Hei damer🌸 Da har jeg levert i barnehagen og ligger og nyter tomt hus og fyr i peisen🔥

Formen er litt opp og ned. Jeg opplever mye svimmelhet uten at legen kan forklare hvorfor. Blodprøvene er fine. Jeg synes det er litt skummelt.

Ellers har vi fått vite at halvparten av 40 ansatte må reduseres på jobb, noe som betyr at jeg står i fare for å miste jobben🤷🏼‍♀️

Jobber Kommunalt og begynte for 4 månder siden, så jeg er nok noen av de første som ryker. Arbeidsgiver mener de jobber mot arbeidsledighet og skal prøve å omplassere oss. Jeg krysser fingrene.

Snakket med jordmor om dette, jeg engster meg og vet ikke helt hva jeg skal tenke.

Jordmor mener at fokus på jobben må komme i andre rekke nå. Så det blir kanskje full sykemelding etterhvert hvis jeg ikke klarer å roe meg ned. Jeg har i tillegg fått masse vonde kynnere, noe som tyder på en stresset kropp🙍🏼🤰🏼

Ellers er lillegutt veldif aktiv, kan kjenne han omtrent hele tiden og det gir meg ro.

Håper det står bra til med dere? Er dere i full jobb fremdeles?

🌸Klem fra førskolelæreren🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles i full jobb, kjenner at det er litt tyngre å stå opp om mårran, men utover det går det fint. 
Har en del kynnere jeg også, men ikke vonde eller såpass at jeg reagerer på dem nei:-) 

Jenta i magen er vilter og sparker godt i ribbein hver dag :P 

Håper du beholder jobben og at kynnerne gir seg litt førskolelæreren! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...