Gå til innhold

Termin MAI 2017❤


M79+♂08♥+♂12♥

Anbefalte innlegg

Godt du får god oppfølging denne gangen, Førskolelæreren!!!

Jeg gjorde også det med nr. 2 - ettersom min førstefødte også var liten. Hun ble født i uke 39 (i gangsatt pga vektavvik), og var 2,6 kg.
Nr. 2 ble født i uke 41 (i gangsatt pga vekstavvik på magemålet hennes). Hun var helt perfekt rundt magen, og veide 3,6 kg.

 

Så med nr. 3 fikk jeg ingen ekstra oppfølging, og heller ikke denne gangen :)

Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var dere plaget med mye kvalme ettersom babyene ble små? Bare lurer, min første var over 4 kg til tross for mye kvalme i 11 uker- denne gangen varer kvalmen så langt lengre virker det som... Begynner å bli litt bekymret for at babyen ikke skal vokse "nok" når jeg får i meg mindre enn anbefalt mengde mat... Ikke minst, når jeg ikke klarer spise kjøtt, fisk og alt av næringsstoffer babyen trenger. Tar litt vitaminer da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du får god oppfølging denne gangen, Førskolelæreren!!!

 

Jeg gjorde også det med nr. 2 - ettersom min førstefødte også var liten. Hun ble født i uke 39 (i gangsatt pga vektavvik), og var 2,6 kg.

Nr. 2 ble født i uke 41 (i gangsatt pga vekstavvik på magemålet hennes). Hun var helt perfekt rundt magen, og veide 3,6 kg.

 

Så med nr. 3 fikk jeg ingen ekstra oppfølging, og heller ikke denne gangen :)

 

Lykke til!!!!

Jeg går på blodfortynnende nå i håp om bedre sirkulasjon i livmor.

Måtte du gå på noe med andre mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg melding om endring av timen til OUL! Nå må jeg vente enda lengre, helt til 14 desember.

Dagene må bare fly avgårde i full fart nå😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nei så kjedelig å vente enda lengre førskolelæreren... Gikk slik med meg og, men jeg fikk vite det i uke 13. Jeg skulle egentlig på oul i morgen :sur: , men ble utsatt til 7.desember.. Akk ja. Ventingen er langtekkelig! Er jo så spent:) Men er uansett ikke lenge til vi får se gullene våres igjen da. Hang in there :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastet så ekstremt opp i dag etter å ha prøvd 1 dag uten medisin, så tror ikke jeg skal ha dårlig samvittighet for å ta det nei.. Kan ikke risikere å ikke få i meg næring i uke 16. Er jeg alene om å være så kvalm fortsatt ? :(

Nei, du er ikke alene.. :( Jeg er i uke 15 + 1 idag, er superkvalm dagen lang. Ikke en dag uten oppkast :( Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars deg. Har du prøvd postafen? Det hjelper litt mot oppkastet her... Det er det snilleste kvalmestillende sier de. God bedring! Jeg ligger langflat uke 16/17 i morgen. Aktivitet trigger kvalmen, brekker meg bare jeg prøver å bytte sengetøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+1 Idag og kjenner masse tydlige spark 😄 Er så spent på Ul til mandagen nå (5des). Og ikke minst lurer vi veldig på hvem som bor i magen :-) kjenner liv både innvendig og utvendig nå :-) for en følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere❤️

Stineer: Lykke til på mandag! Misunner deg❤️😊

Idag tok jeg turen innom jordmoren min da jeg har hatt kraftige kynnere den siste uken! Det er skikkelig vondt og ekkelt på en gang😨

Jeg jobber egentlig turnus men jordmor mente jeg måtte sykemeldes 20% og ikke jobbe tredje hver helg. Da har vi 12 timers vakter lørd og søndag.

Så nå skal jeg snakke med lederen min om å søke svangerskapspenger. Håper det ordner seg og at jeg kan senke skuldrene litt. Det værste er jo at jeg er nokså ny i jobben men lederen min sa jeg måtte glemme det helt vekk. Er fast ansatt i Kommunen men likevel redd for intrykket og prøvetiden. Men det ordner seg vell☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ikke kvalm eller uvel en eneste dag med nr. 1 (2,6 kg). La på meg 12 kg., ikke et gram med vann i kroppen. Så har nok ingenting å si om man er kvalm eller ei mtp små/store barn.

​Jeg har gått på blodfortynnende med både nr. 2, nr. 3 og nå med nr. 4. Men alltid stoppet før uke 18. Brukt både Fragmin, Klexane og Abyl-E.

​På forige fredag ble jeg sykemeldt i 2 uker, og i forgårs (mandag) ble jeg sagt opp fra jobben  :angry:   Så verden raser litt sammen nå :frown: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars deg. Har du prøvd postafen? Det hjelper litt mot oppkastet her... Det er det snilleste kvalmestillende sier de. God bedring! Jeg ligger langflat uke 16/17 i morgen. Aktivitet trigger kvalmen, brekker meg bare jeg prøver å bytte sengetøy...

Huff, så kjedelig :/ Jeg kaster også opp bare jeg har vært i butikken.. Prøvd postafen, afipran og zofran (i 1 trimester da det var som værst), men ingenting har hatt noe effekt.. :/ Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg :-( hvorfor ble du sagt opp? Uff så leit.. Venter ikke du nr 4? Beste ønsker herfra!!

 

Jo, vi venter vårt 4. barn nå.

​Både min mann og jeg er oppsagt - jobber på samme plass. Jeg har oppsigelsestid ut denne mnd, mens gubben har ut februar.

De skal avvikle driften, så alle blir oppsagt :sur: 

Men det kom jo på verste tidspunkt, dette her :frown: 

 

Heldigvis har vi alt av barneutstyret fra 1-åringen vår. Og så prøver vi alltid å se etter arveklær :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suusa: huff, føler med deg. Nå bruker jeg bare postafen og det tar oppkastet, men kvalmen er så sterk at jeg får i meg veldig lite. Nesten -10 kg. Jeg prøvde og zofran mot slutten av 1. Trimester, på det verste. Men liker ikke å ta så mye piller :(

Endret av MaiBaby13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi venter vårt 4. barn nå.

​Både min mann og jeg er oppsagt - jobber på samme plass. Jeg har oppsigelsestid ut denne mnd, mens gubben har ut februar.

De skal avvikle driften, så alle blir oppsagt :sur:

Men det kom jo på verste tidspunkt, dette her :frown:

 

Heldigvis har vi alt av barneutstyret fra 1-åringen vår. Og så prøver vi alltid å se etter arveklær :jepp:

Stakkars dere :( det er leit. Håper det ordner seg for dere, dere har vel rett på en del støtte fra NAV siden dere har jobbet begge to og blir oppsagt. Klem fra meg - det ordner seg nok for dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi venter vårt 4. barn nå.

​Både min mann og jeg er oppsagt - jobber på samme plass. Jeg har oppsigelsestid ut denne mnd, mens gubben har ut februar.

De skal avvikle driften, så alle blir oppsagt :sur:

Men det kom jo på verste tidspunkt, dette her :frown:

 

Heldigvis har vi alt av barneutstyret fra 1-åringen vår. Og så prøver vi alltid å se etter arveklær :jepp:

Oh herlighet ! Stakkars dere! Hvordan ligger dere an med tanke på huslån og sånne ting dere for jo dagpenger fra nav? Utrolig stusselig at du ikke for lønn ut oppsigelsestiden for da hadde du jo kunne brukt det for permisjon. Men den ene løsningen er jo å ta permisjon før babyen er født altså begynne den om en måned alt. Det kan kanskje lønne seg i ditt tilfelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt av situasjonen... På toppen av kvalmen har jeg blitt forkjølet. Ingen feber heldigvis, og tett nese så er nok ikke influensa. Får heldigvis i meg te. Ikke bare bare å være gravid. Har ikke tatt vaksine heller pga kvalmen. Satser på det er over på noen dager?!? Husker fra sist at man kan bli veldig tett i bihulene... Flere som er forkjølet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt av situasjonen... På toppen av kvalmen har jeg blitt forkjølet. Ingen feber heldigvis, og tett nese så er nok ikke influensa. Får heldigvis i meg te. Ikke bare bare å være gravid. Har ikke tatt vaksine heller pga kvalmen. Satser på det er over på noen dager?!? Husker fra sist at man kan bli veldig tett i bihulene... Flere som er forkjølet?

Jeg var forkjølet for et par uker siden. Ikke noe voldsomme greier. Blir og veldig lett tett i bihulene som gravid, selv når jeg er frisk. Ellers ligger mannen hjemme med noe som jeg antar er influensa. 39 i feber på 3.dagen nå. Jeg er spent, for pga av at jeg akkurat har vært syk selv, har jeg ikke fått tatt vaksinen enda.. Bare hååååper jeg styrer unna. Holder meg noen meter unna han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ikke blir smittet - har hørt at man da bare må kontakte lege og prøve å holde feberen under 38,5 med paracet. Det går nok bra :) Jeg var også plaget med tett nese under forrige svangerskap, krysser fingrene for at det gir seg fort. Vanskelig å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Håper noen her inne leser dette...har de siste 3 dagene hatt veldig vondt i magen. Må innrømme at dette er veldig skremmende når jeg nå kun forbinder magesmerter med sa.

 

Har tatt smertestillende. Er det livmoren som strekker seg rett og slett? Det er type slike smerter/menssmerter..andre som opplever dette? Er 15+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 16/17. Har mye stikk/ er øm nederst til venstre i magen. Tror det er livmoren ja. Jeg har ingen erfaring med sa da... Det er nok helt normalt, ring legen om du er usikker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...