Gå til innhold

Termin MAI 2017❤


M79+♂08♥+♂12♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gikk det lang tid fra dere var hos lege/JM, til dere fikk OUL-timen i posten?

​Jeg får sikkert ikke time før i januar...antar de er stengt for slike kontroller i romjulen?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk det lang tid fra dere var hos lege/JM, til dere fikk OUL-timen i posten?

 

​Jeg får sikkert ikke time før i januar...antar de er stengt for slike kontroller i romjulen?!!

Fikk time i posten en uke etterpå :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som fortsatt er kvalme? Her er kvalmen stadig tilstede og jeg orker ikke middager, bare skiver og tørr mat. Mister litt motet nå som jeg passerer tiden jeg ble frisk på med første...

Jeg er fortsatt veldig kvalm, måtte begynne med kvalmestillende for to uker siden og det har redda meg 😕 Va mindre kvalm forrige gang. Da kastet jeg opp ganske lenge men var "bare" på morgenen så klarte jeg meg greit gjennom resten av dagen. Ikke sånn den gangen her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fortsatt kvalm *oppmedhånda*. Spyr som regel hver dag men det har hendt siste ukene at jeg har fått en dag pause. Men føler meg litt kvikkere i kroppen sånn generelt så det er deilig. Har tatt postafen et par ganger mot kvalmen. Det slår meg helt ut *snork*. Men det hjelper når kvalmen herjer som verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere god bedring! I dag prøver jeg første dag uten kvalmestillende, tatt postafen nesten daglig siden uke 8, nå uke 16. Også tatt zofran, men jeg har hyperemesis da og vært innlagt 2 ganger. Hvilke kvalmestillende brukte dy liten mageboer og fra hvilken uke? Jeg er jo skeptisk til medisin og små bekymret før ul, men har jo fått det av lege på sykehuset og må man så må man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere god bedring! I dag prøver jeg første dag uten kvalmestillende, tatt postafen nesten daglig siden uke 8, nå uke 16. Også tatt zofran, men jeg har hyperemesis da og vært innlagt 2 ganger. Hvilke kvalmestillende brukte dy liten mageboer og fra hvilken uke? Jeg er jo skeptisk til medisin og små bekymret før ul, men har jo fått det av lege på sykehuset og må man så må man.

Kasta inn håndkleet når jeg bekket over 14 uker.. og fikk postafen av legen da jeg ikke hadde fått i meg noe væske i det hele tatt på 4 dager. Og går på det enda. Er 16+4 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Har fått "første termin" 31mai, i hvertfall frem til Ultralyd 3 jan (leeenge til..blir kanskje en til privat i mellomtiden..) 

Hyggelig å ha ett samle forum her med andre i samme båt! Det gleder meg!

 

Hilsen førstegangsgravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastet så ekstremt opp i dag etter å ha prøvd 1 dag uten medisin, så tror ikke jeg skal ha dårlig samvittighet for å ta det nei.. Kan ikke risikere å ikke få i meg næring i uke 16. Er jeg alene om å være så kvalm fortsatt ? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Jeg har fått oul 29.des da er jeg over 20uker...etter mine beregninger vel å merke :-) men er ikke det litt i seneste laget? Trodde man fikk det rundt uke 18.

 

Menmen, de ser vell det de skal fordet:-) tiden går så fort at plutselig ligger jeg der å ser på lille :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ikke ul før rundt uke 20 med første, desto senere desto bedre tror jeg - mellom uke 17 og 20. Nå har jeg uke 17/18, men tror kanskje det er fordi jeg har vært innlagt 2 ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest at etter uke 20 kan man ikke sette termin ved hjelp av ul. Men man kan jo se på alle kroppsdeler og sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her nå, selv om jeg har smuglest en stund. Har termin 18 mai.

 

I følge retningslinjene skal alle skal få tilbud om ultralyd mellom uke 17-19, men på Ahus kan du få så sent som til uke 22. Sist svangerskap hadde jeg ordinær ultralyd uke 21+6. De setter termin utfra det de ser. (selv om den avvek med 6 dager fra menstermin og ultralyd uke 10+6)

 

Jeg var litt bekymret for at de flyttet meg så mange dager, fordi det gjorde at jeg ikke ville blitt innkalt til overtidskontroll før 1 uke + 6 dager som jeg hadde beregnet. Nå ble det ikke noe problem da barnet kom på den første termindatoen jeg hadde regnet meg fram til.

 

Denne gangen fikk jeg heldigvis OUL før jul i uke 18, dør nesten av spenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor hadde jeg OUL i uke 16.

De sa denne gangen at jeg ville bli innkalt et sted mellom uke 19-21.
​Fikk innkallingen til OUL i går, og det blir når jeg er 17+6.

Hører til på KK i Bergen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min i uke 19, 5 desember. Men innkallingen kom for lenge siden.. Hmm.. ville tatt en telefon å hørt til dere som ikke har blitt kalt inn enda å nærmer dere. Fikk min innkalling i posten i uke 13 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere det mai mammaer?

Her er det litt opp og ned. Har en del vondt i hodet. Men det er i perioder også går det over. Magen min begynner å ta form❤️❤️

Jeg kjenner en liten bevegelse hver dag nå - men av og til kun en mens andre dager flere. Veldig varierende enda.

Jeg er nå 17+3 og håper dagene skal fly avgårde til ultralyden 8 desember.

Jeg er igjenn nervøs selvom jeg har vært på tidlig ul og sett at alt ser fint ut🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)
Her går det fint. Litt vondt i hodet innimellom jeg også, og fortsatt alt for trøtt, men ellers går det bra:)

Er 17+2 i dag og oul er 7.desember. Grugleder meg jeg også, og bare håper at alt er som det skal være med lille gullet. Kjenner ikke mye enda. Av og til jeg lurer på om det var noe, men veldig sjelden. Morkaken ligger visst foran, og da tar det jo ofte litt lenger tid før man kjenner noe særlig. Er også spent på om morkaken har krøpet oppover, for på tidlig ul lå den delvis foran mormunn. Satser på den er flyttet på seg. Ønsker vaginal fødsel!

Er også såååå spent på om det er en lillebror eller en lillesøster i magen :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:  :babysmokk: 1.5 uker igjen nå.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!

Når du nevnte morkaken - så da jordmor til meg på UL at den lå litt langt nede men at den som regel trekker seg opp etter noen uker❤️☺️👍🏻

Jeg har ett KS bak meg, nå vil legene at jeg skal prøve vaginalt hvis babyen denne gangen er store og alt ser fint ut.

Jeg kjenner at jeg tenker mye på dette om dagen - så jeg må ta det opp med sykehuset når jeg skal inn på OuL. Jeg blir fulgt nøye opp denne gangen pgr av liten babyen sist.

Håper morkaken min kan gjøre en god jobb til slutten denne gangen🌸🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!

Når du nevnte morkaken - så da jordmor til meg på UL at den lå litt langt nede men at den som regel trekker seg opp etter noen uker❤☺

Jeg har ett KS bak meg, nå vil legene at jeg skal prøve vaginalt hvis babyen denne gangen er store og alt ser fint ut.

Jeg kjenner at jeg tenker mye på dette om dagen - så jeg må ta det opp med sykehuset når jeg skal inn på OuL. Jeg blir fulgt nøye opp denne gangen pgr av liten babyen sist.

Håper morkaken min kan gjøre en god jobb til slutten denne gangen

Gikk du til termin forrige gang? Og hvor liten var babyen?

​Håper du får velge den fødemetoden du selv er komfortabel med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...