GĂ„ til innhold

Termin Juni 2017đŸŒ


Gjest Mariamani

Anbefalte innlegg

Hiver meg pÄ her inne, har tisset pÄ pinner i 3 dager og fÄr bare positive tester. Termin 14 juni. Kan ikke tro at det klaffet pÄ fÞrste PP etter Ä ha prÞvd i 8 PP med nr 1!

Grattis 😁

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Da sniker jeg meg forsiktig inn her fra assistert befruktning.

ForelĂžpig termin 7 juni. FryseforsĂžk. Har 2 barn fra fĂžr :-)

 

Ingen symptomer, bittelitt kvalme. HÄper faktisk pÄ at jeg ikke fÄr noen symptomer denne gangen:-| Kvalmen med forrigemann var grusom. Vil fungere best mulig i hverdagen med de 2 andre.

 

Mannen fikk litt sjokk. Trodde nok ikke det skulle sitte pÄ 3 forsÞket ogsÄ. :-p

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Glemte Ă„ oppdatere :)

Mandag var hcg 590

Onsdag var hcg 1296 :) :) :) kan ikke bli bedre enn det :) men ikke fÄtt svar ang parvoviruset enda.

 

SÄ utrolig bra! :D 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Da sniker jeg meg forsiktig inn her fra assistert befruktning.

ForelĂžpig termin 7 juni. FryseforsĂžk. Har 2 barn fra fĂžr :-)

 

Ingen symptomer, bittelitt kvalme. HÄper faktisk pÄ at jeg ikke fÄr noen symptomer denne gangen:-| Kvalmen med forrigemann var grusom. Vil fungere best mulig i hverdagen med de 2 andre.

 

Mannen fikk litt sjokk. Trodde nok ikke det skulle sitte pÄ 3 forsÞket ogsÄ. :-p

Her er vi ogsÄ i sjokk, og mannen fikk den samme "hjelp, jeg skal bli pappa" som sist. :P 

Jeg hadde veldig lite plager med forrige, hvertfall de fÞrste 4 mnd. Men i 2 dager nÄ har jeg hatt sÄ Þm og stikkende mage, Þmme pupper og i dag vÄknet jeg av brekninger. HÄper det gÄr over.. Er alt for opptatt med studier til Ä ha tid til Ä vÊre sjuk, haha! 

 

Jeg kan ikke sÄ mye om assistert befruktning, hva vil fryseforsÞk si? :) 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg har fÄtt time 11 oktober pÄ sykehuset :( men synes det er alt for lenge til... Da er jo sikkert sjansen stor for Ä miste fÞr jeg kommer dit..

Er idag 5+2.

 

Viss dette var dere Ä dere hadde mistet 3 ganger pÄ rad fÞr.. Ville dere gÄtt til en privat gynokolog da?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg har fÄtt time 11 oktober pÄ sykehuset :( men synes det er alt for lenge til... Da er jo sikkert sjansen stor for Ä miste fÞr jeg kommer dit..

Er idag 5+2.

 

Viss dette var dere Ä dere hadde mistet 3 ganger pÄ rad fÞr.. Ville dere gÄtt til en privat gynokolog da?

SkjÞnner at det fÞles lenge ut, Pia91! Hvor raskt fÄr du komme til hos privat da? Jeg tror jeg hadde gjort hva jeg kunne for Ä dempe angsten. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

SkjÞnner at det fÞles lenge ut, Pia91! Hvor raskt fÄr du komme til hos privat da? Jeg tror jeg hadde gjort hva jeg kunne for Ä dempe angsten.

Ja jeg er ikke sÄ opptatt Ä se pÄ ultralyd. Har mere lyst til Ä fÄ hjelp til Ä holde pÄ barnet...

Vet ikke hvor lang tid det tar. La sjef jeg skulle ha ringt

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Her er vi ogsÄ i sjokk, og mannen fikk den samme "hjelp, jeg skal bli pappa" som sist. :P 

Jeg hadde veldig lite plager med forrige, hvertfall de fÞrste 4 mnd. Men i 2 dager nÄ har jeg hatt sÄ Þm og stikkende mage, Þmme pupper og i dag vÄknet jeg av brekninger. HÄper det gÄr over.. Er alt for opptatt med studier til Ä ha tid til Ä vÊre sjuk, haha! 

 

Jeg kan ikke sÄ mye om assistert befruktning, hva vil fryseforsÞk si? :)

Her gÄr det nok ikke helt opp for mannen fÞr magen synes.:-p

 

Jeg tok ut 12 egg etter masse hormoner og eggmodningsprĂžyte i februar 2012. 7 av disse ble befruktet. 1 ble satt inn med en gang mens de resterende 6 ble lagt i fryseren.

 

Mai 2014 ble ett av eskimoeggene tint opp og satt inn pÄ sÞskenforsÞk.

Og nÄ i september ble de resterende 5 tatt opp av fryseren og dyrket frem.

3 av dem overlevde. 1 ble satt inn og 2 stk ble fryst ned igjen.Helt utrolig at det er mulig og helt fantastisk :-D 

 

Hvor mange barn har dere fra fÞr? 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg mista 3 ganger sist fÞr nr 4 satt, gikk til privat gyn. Men ikke sÄ mye de kan gjÞre egentlig. Hadde jeg mistet nr 4 og sÄ hadde je fÄtt progrestonstÞtte :) hÄper det gÄr din vei denne gangen.

Takk for svar :D.. SÄ du brukte ingen hjelp fjerde gangen? HÄper at denne sitter. Ville ikke at det skulle vÊre sÄ stor aldersforjell mellom barna.. Men nÄ blir det det.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Her gÄr det nok ikke helt opp for mannen fÞr magen synes.:-p

 

Jeg tok ut 12 egg etter masse hormoner og eggmodningsprĂžyte i februar 2012. 7 av disse ble befruktet. 1 ble satt inn med en gang mens de resterende 6 ble lagt i fryseren.

 

Mai 2014 ble ett av eskimoeggene tint opp og satt inn pÄ sÞskenforsÞk.

Og nÄ i september ble de resterende 5 tatt opp av fryseren og dyrket frem.

3 av dem overlevde. 1 ble satt inn og 2 stk ble fryst ned igjen.Helt utrolig at det er mulig og helt fantastisk :-D 

 

Hvor mange barn har dere fra fÞr? 

 

Det er helt rÄtt at det gÄr an, kjempebra! Eskimo, sÄ artig! :D 

 

Vi har en pÄ snart 2 Är. :) 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gratulerer med fine hcg mÄlinger Mariamani:-)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Heisann damer! Jeg melder meg inn her :)

 

Jeg kan ikke helt tro det, men jeg er gravid. Testet positivt i gÄr. Det var vÄr fÞrste pp og hadde sex kun en gang :P snakk om flaks

 

Spira er vel 2 uker gammel og da er jeg 4 uker pÄ vei??? Stemmer det?

 

I fÞlge termin kalkulatoren har jeg termin 10-15 juni. Herregud sÄ spennende!

 

NÄr det kommer til symptomer sÄ sliter jeg med konstant hodepine/migrene og noe kvalme. FÞler meg skikkelig uggen :( og puppene er harde og Þmme.

 

Hvis jeg skal gÄ rundt sÄnn her i 9 mnd sÄ blir det tungt gitt! Hodet dundrer :(

 

Jeg er ogsÄ heeelt avhengig at ingen pÄ jobb vekker mistanke da mitt vikariat gÄr ut i midren av november og jeg vil ha forlengelse :P

 

Lykke til alle sammen, hÄper spirene kÞamrer seg fast

Endret av Mrs druestein
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hvordan symptomer har dere damer Ä hvor langt er dere pÄ vei?

 

Er bare 4+5 men ingen symptomer.. Kanskje litt Ăžmme bryst (men ikke mye)

 

Jeg vil ha symptomer uansett om det er kvalme!! Vil virkelig ha trua pÄ at det gÄr rette veien!

 

To graviditeter har jeg hatt shikkelig kvalme pluss trĂžtthet..

De 4 andre graviditetens har det vare vĂŠrt litt kvalme Ă„ Ăžmme bryst Ă„ murringer.

Dubdrende konstant hodepine, kvalme og Þmme pupper. Er ikke sÄ morro :(

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Viktig at du ikke tar ibux for hodepinen. Heller paracet. Puppene pleier Ä gÄ over etter noen uker og sÄ komme tilbake noen uker fÞr termin.

Hodepine er grusomt. Jeg sliter med migrene, men pleier bank i bordet ikke Ä fÄ det sÄ ofte nÄr jeg er gravid. De gangene jeg har fÄtt det har jeg mÄtte ty til paracet.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Viktig at du ikke tar ibux for hodepinen. Heller paracet. Puppene pleier Ä gÄ over etter noen uker og sÄ komme tilbake noen uker fÞr termin.

Hodepine er grusomt. Jeg sliter med migrene, men pleier bank i bordet ikke Ä fÄ det sÄ ofte nÄr jeg er gravid. De gangene jeg har fÄtt det har jeg mÄtte ty til paracet.

Takk for rÄd.

Jeg har ogsÄ migrene, migrene som trigges av hormoner sÄ er jo ikke sÄ rart at de slÄr inn for fullt nÄ. Har ikke tatt noe smertestillende enda, skal ta kontakte legen og spÞrre om det finnes migrene med som ikke er skadelig, da paracet ikke hjelper pÄ migrenen for meg.

 

En annen ting jeg lurte pÄ... Jeg trodde jo ikke jeg var gravid, sÄ siden de to ukene siden unnfangelse har jeg spist bÄde muggoster og salami! Salami hver dag! :( skadelig tror du?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gratulerer, Mrs druestein! Samme fremgangsmÄte som hos oss da :P 
Jeg tror det gÄr helt fint med muggost og salami, atsÄ. :) 

Jeg har vÊrt skikkelig plaget i noen dager nÄ, det er sÄ ulikt fÞrste svangerskap. Hadde nÊrmest ingen plager da, men nÄ har jeg allerede kvalme, murringer i magen og slapphet. Mye av det og! Jeg hÄper spiren blir vÊrende der inne, blir litt ekstra bekymret nÄr jeg har mye vondt i magen. 

Jeg gÄr skole, og er ikke sÄ veldig gira pÄ at andre skal fÄ vite om graviditeten. Det er ikke nÞdvendig Ä si noe til andre enn lÊreren min, slik at jeg fÄr tilrettelagt praksisen min etter jul, sÄ tror jeg holder det for meg selv til det ikke lenger kan skjules som "smÄtjukk". 

Ellers er jeg denne gangen ogsÄ, slik som forrige gang, blitt  helt hekta pÄ serier som dreier seg om graviditet, fÞdsel og baby. Er i full gang med Ä merke meg hva vi trenger av utstyr og hva som kan brukes om igjen. Kanskje litt tidlig, men jeg klarer ikke la vÊre Ä bli sÄ gira. :P 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Sitter pĂ„ nattevakt og syns sĂ„ synd i meg selv đŸ˜© Er sykt kvalm og mĂ„ tygge lovehearts hele tiden pga halsbrann. Er jo kun 5+6 sĂ„ dette kan jo bli gĂžy hvis dette har tenkt Ă„ eskalere de neste ukene 😭 Er ikke vant med sĂ„ mange symptomer fra de to andre graviditetene mine, sĂ„ dette er nytt for meg. Sorry for sutreinnlegget, men trengte bare Ă„ fĂ„ det ut 😅

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Sitter pĂ„ nattevakt og syns sĂ„ synd i meg selv đŸ˜© Er sykt kvalm og mĂ„ tygge lovehearts hele tiden pga halsbrann. Er jo kun 5+6 sĂ„ dette kan jo bli gĂžy hvis dette har tenkt Ă„ eskalere de neste ukene 😭 Er ikke vant med sĂ„ mange symptomer fra de to andre graviditetene mine, sĂ„ dette er nytt for meg. Sorry for sutreinnlegget, men trengte bare Ă„ fĂ„ det ut 😅

Klem til deg, forhÄpentligvis gÄr det over snart.<3

 

Jeg har hatt migrene og kvalme hele helgen, i gÄr kveld slapp det taket og jeg ligger nÄ og nyter at hodet ikke gjÞr vondt

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Klem til deg, forhÄpentligvis gÄr det over snart.<3

 

Jeg har hatt migrene og kvalme hele helgen, i gÄr kveld slapp det taket og jeg ligger nÄ og nyter at hodet ikke gjÞr vondt

Tusen takk for det ❀ Er komt hjem nĂ„ og skal begrave meg i sengen. HĂ„per Ă„ vĂŠre bedre nĂ„r jeg vĂ„kner igjen â˜ș Krysser fingrene for at migrenen din holder seg unna!

Kvalme og migrene er en heftig kombo đŸ˜©

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Tusen takk for det ❀ Er komt hjem nĂ„ og skal begrave meg i sengen. HĂ„per Ă„ vĂŠre bedre nĂ„r jeg vĂ„kner igjen â˜ș Krysser fingrene for at migrenen din holder seg unna!

Kvalme og migrene er en heftig kombo đŸ˜©

I dag er jeg helt fin og med masse energi! Er faktisk litt skremmende, for jeg begynner Ä lure pÄ om spira har forsvunnet eller noe :(

 

Har ikke blÞdd ei drÄpe da, men all plager er borte :o

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

I dag er jeg helt fin og med masse energi! Er faktisk litt skremmende, for jeg begynner Ä lure pÄ om spira har forsvunnet eller noe :(

 

Har ikke blÞdd ei drÄpe da, men all plager er borte :o

Tror det er ganske vanlig at en symptomene svinger en del. PĂ„ meg henger det ogsĂ„ litt sammen med hvor sliten jeg er. Jo mer sliten, jo verre er formen 😅
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...