Gå til innhold

Trur jeg mister..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen skulle ringe, så jeg ventet på tlf fra henne. Derfor ringte jeg ikke. Ho ringte halv fire tiden onsdag. Når Kl ble over 16 jeg begynte å tvile på at ho ringte. Og da var jo det forsent å ringe selv. Hadde jeg skjønt det litt før skulke jeg ha ringt. Var jo spent på de blodprøvene. Men nå er det snart mandag. Men skal også ringe sykehuset og høre ang henvisningen. Jeg er en person som er lutt redd for å mase. Kanskje derfor jeg virker tafatt? Følte jeg maste da jeg bestilte time på legen tirsdag igjen. Da spurte jeg om UL. Ho kunne sende henvisning, men det var ikke vanlig å få så tidlig UL så var ikke sikkert jeg ble prioritert. Kom litt an på hvilken lege som tok imot. Men har ikke hørt noe. Da ho sendte hadde jeg heller ingen smerter eller kommet ut den klumpen. Så kan jo nevne det. Skader ikke ringe å høre. Men nevnte smertene til legen da ringte onsdag ang blodprøven . Spurte om jeg hadde hørt fra sykehuset. Jeg sa nei. Det kan ta litt tid sa hun. Og så ble vi enig om en ny HCG prøve torsdag. Sa hun er bare vente å se. Kan være enten eller., Det skjønner jeg også, synes bare det er trassig å gå og vente og ikke vite. Men ei natt igjen, og det første jeg gjør i morra er å ringe etter blodprøven. Få verdien på begge. Så ringer jeg sykehuset og høre om de har sett på henvendelsen. Hvis det går tid, ringer jeg til den private jeg fant etter å ha googla flere ganger. Jeg har ikke ville sagt hvor jeg bor fordi jeg ville være mest mulig anonym. Vil ikke bli kjent igjen. Fant klinikken ved at den ble nevnt på et forum etter å ha googlet. Kjente ikke til den fra før. Navnet har jo med helse og trening å gjøre også. Så hadde ikke slått meg de hadde sånt der.

 

Anonymous poster hash: 8ef61...e61

Så lenge det er bare du og mannen din som vet om dette, så er det jo ingen mulighet for at noen kan vite hvem du er, selv om du forteller hvor du bor. Kanskje du kunne fått noen gode tips

 

Anonymous poster hash: 7cfe1...fd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bry deg om de negative surmeggene.

 

Folk er forskjellige og reagerer forskjellig. Vi gjør ikke akkurat de samme tingene andre ville gjort.

 

Da jeg var i samme situasjon var blødningen alt jeg kunne tenke på. Det blir så altoppslukende. Skjønner godt at du trenger å få satt ord på bekymringene og diskutert med andre. Hvis det hjelper deg å takle ventetiden og usikkerheten så skal du bare fortsette å skrive her. Vi er flere som bryr oss og gjerne leser og støtter.

 

Håper virkelig alt er ok. Hvis du sier du er brkymret for exu (graviditet utenfor livmoren), så bør legen ta deg på alvor og sende deg kjapt på ul. (Det er nødvendigvis ikke en løgn heller, det kan jo faktisk hende det er exu.)

 

Skal i hvert fall krysse fingrene for at alt går bra.

 

Anonymous poster hash: fb6be...f12

Skrevet

Ikke bry deg om de negative surmeggene.

 

Folk er forskjellige og reagerer forskjellig. Vi gjør ikke akkurat de samme tingene andre ville gjort.

 

Da jeg var i samme situasjon var blødningen alt jeg kunne tenke på. Det blir så altoppslukende. Skjønner godt at du trenger å få satt ord på bekymringene og diskutert med andre. Hvis det hjelper deg å takle ventetiden og usikkerheten så skal du bare fortsette å skrive her. Vi er flere som bryr oss og gjerne leser og støtter.

 

Håper virkelig alt er ok. Hvis du sier du er brkymret for exu (graviditet utenfor livmoren), så bør legen ta deg på alvor og sende deg kjapt på ul. (Det er nødvendigvis ikke en løgn heller, det kan jo faktisk hende det er exu.)

 

Skal i hvert fall krysse fingrene for at alt går bra.

 

Anonymous poster hash: fb6be...f12

Takk for gode ord ❤️

 

Anonymous poster hash: 8ef61...e61

Skrevet

Tafatt? Nå må dere gi dere!

 

Det er ingenting hun kan gjøre ift graviditeten! Hun kan få svar om eventuell SA, men hun får ikke gjort noe med det uansett.

 

 

 

Anonymous poster hash: 1c959...f62

Skrevet

Syns heller ikke at du er tafatt ❤ Du får ringe legekontoret når de åpner i morgen, legevakten er for akutte tilfeller og ditt er ikke akutt. Det er selvfølgelig grusomt å gå sånn men legevakten må ta seg av de som er syke/skadet og trenger behandling. Så du gjør rett i å ikke ringe legevakten.

 

Anonymous poster hash: 3dd53...e6c

Skrevet

Hei HI.
​Jeg kan på en måte forstå hvordan du har det. Synes ikke du er tafatt.

Jeg er også der du er.

Jeg begynte å blø torsdag den 28. Begynte med brun utflod. Så klumper. Også fersk blod. Jeg blør ennå. For min del, veit jeg vel 99% sikkert at det ikke finnes noe der inne nå. Jeg (er) var uke 7. Uke 8 på tirsdag. Mistet sist i mars, uke 10.

 

Jeg tok kontakt med jordmor, på mandag.. Fikk beskjed om jeg ikke blødde mye eller har sterke smerter skulle jeg vente til legen kom igjen fra ferie. Ringe føden/gynekologisk, kunne få time torsdag om jeg ville. (4 aug) men takket nei, imed jeg lette etter en privat for å få fortgang. Ringte legevakt pågrunn av at jeg var så lei av å ikke vite, dette var på tirsdag. Fikk beskjed om at kom jeg til legevakt vart det bare å snu i døra. Det ville jeg ikke.

Nå sitter jeg her, venter på i morgen. Skal ringe legen og be etter ultralyd. Den første uken var verst. Men nå vet jeg på en måte hva som har skjedd... Tror jeg. Håper ennå, men ikke like mye.

 

Jeg har latt det gå så lenge, bare fordi det ble slik: Ville vite hva som skjedde. Så vil jeg ikke vite. Vil ikke møte skuffelsen engang til. Derfor har jeg ventet. Men nå må jeg.

 

Håper du snart får vite noe <3 Tenker på deg.

 



Anonymous poster hash: 25832...627
Skrevet

For å finne ut om legen i det hele tatt har sendt henvisning, kan du sjekke selv på helsenorge.no.

Håper du får god hjelp i morgen ❤️

 

Anonymous poster hash: 9841b...24d

Skrevet

 

Hei HI.

​Jeg kan på en måte forstå hvordan du har det. Synes ikke du er tafatt.

Jeg er også der du er.

Jeg begynte å blø torsdag den 28. Begynte med brun utflod. Så klumper. Også fersk blod. Jeg blør ennå. For min del, veit jeg vel 99% sikkert at det ikke finnes noe der inne nå. Jeg (er) var uke 7. Uke 8 på tirsdag. Mistet sist i mars, uke 10.

 

Jeg tok kontakt med jordmor, på mandag.. Fikk beskjed om jeg ikke blødde mye eller har sterke smerter skulle jeg vente til legen kom igjen fra ferie. Ringe føden/gynekologisk, kunne få time torsdag om jeg ville. (4 aug) men takket nei, imed jeg lette etter en privat for å få fortgang. Ringte legevakt pågrunn av at jeg var så lei av å ikke vite, dette var på tirsdag. Fikk beskjed om at kom jeg til legevakt vart det bare å snu i døra. Det ville jeg ikke.

Nå sitter jeg her, venter på i morgen. Skal ringe legen og be etter ultralyd. Den første uken var verst. Men nå vet jeg på en måte hva som har skjedd... Tror jeg. Håper ennå, men ikke like mye.

 

Jeg har latt det gå så lenge, bare fordi det ble slik: Ville vite hva som skjedde. Så vil jeg ikke vite. Vil ikke møte skuffelsen engang til. Derfor har jeg ventet. Men nå må jeg.

 

Håper du snart får vite noe <3 Tenker på deg.

 

 

Anonymous poster hash: 25832...627

Uff føler med deg. Vi er nok i samme båt da ja. Krysser fingrene for deg at lille spiren sitter der enda. Ønsker deg lykke til

 

Anonymous poster hash: 8ef61...e61

Skrevet

Fikk svar på SMS fra legen. Stod bare : s-HCG ligger kring 2000 som forenlig med svk-lengde innen 4 uker. Skjønte ikke helt hva ho mente, siden jeg ikke har peiling på verdier. Etter å ha googlet så har jeg vel synker og har ikke verdier mere enn som jeg skulle vært 4 uker gravid. Så da har jeg nok mista. Takk for dere som har støttet meg. Var godt å lufte mine tanker her inne.

 

Anonymous poster hash: 8ef61...e61

Skrevet

Fikk svar på SMS fra legen. Stod bare : s-HCG ligger kring 2000 som forenlig med svk-lengde innen 4 uker. Skjønte ikke helt hva ho mente, siden jeg ikke har peiling på verdier. Etter å ha googlet så har jeg vel synker og har ikke verdier mere enn som jeg skulle vært 4 uker gravid. Så da har jeg nok mista. Takk for dere som har støttet meg. Var godt å lufte mine tanker her inne.

 

Anonymous poster hash: 8ef61...e61

Ikke godt nok!

Ring poliklinikken på sykehuset (gyn), forklar saken og krev ultralyd!!

 

 

Anonymous poster hash: 0d286...b71

Skrevet

Ikke godt nok!

Ring poliklinikken på sykehuset (gyn), forklar saken og krev ultralyd!!

 

 

Anonymous poster hash: 0d286...b71

Jeg hadde forresten hcg på 1692 da jeg var 5+1, og det gikk helt fint.

Det er så store variasjoner, og det er stigning som betyr noe.

Tenk om du går rundt med en exu, feks.

Dette må sjekkes. Alt for enkelt å sende en sms å opplyse om bare den ene verdien.

 

Anonymous poster hash: 0d286...b71

Skrevet

Ikke godt nok!

Ring poliklinikken på sykehuset (gyn), forklar saken og krev ultralyd!!

 

 

Anonymous poster hash: 0d286...b71

Jeg regner med jeg har mista. 2000 da må det ha sunket mye på 2 dager. Googlet verdier på 6-8 uker svangerskap. Det var betydelig mye høyere. Noen sier jeg er tafatt. Men jeg synes legen er. Sendte SMS til legekontoret om svar på 1.prøve. Hvis jeg ikke hører noe ang sms så ringer jeg ( de foretrekker man sender SMS)

 

Anonymous poster hash: 8ef61...e61

Skrevet

Jeg hadde forresten hcg på 1692 da jeg var 5+1, og det gikk helt fint.

Det er så store variasjoner, og det er stigning som betyr noe.

Tenk om du går rundt med en exu, feks.

Dette må sjekkes. Alt for enkelt å sende en sms å opplyse om bare den ene verdien.

 

Anonymous poster hash: 0d286...b71

Tirsdag var verdiene 6-8 uker gravid ( fikk ikke talla da) Så vil tru verdiene har synker ja. Men denne legen sa til meg da jeg var der 2. gangen. Jeg nevnte MA for tenkte det er sånn kroppen ikke alltid støter ut selv. Men fikk fortalt at det gjorde den alltid. Kroppen ordner alltid opp selv. Synes det er litt rart når jeg hører om de som får utskrapning. Mente bare en Evt MA ville ta litt lengre tid. Men torsdag kom jo det ut en avlang klump. Så spørs om det var da jeg aborterte. Men ja jeg skal ha svar på verdiene på 1. Blodprøve. Likevel jrg er sikker på de har synket. For det skrev ho ingenting om.

 

Anonymous poster hash: 8ef61...e61

Skrevet

Uff, leit å høre.

 

Jeg ville tatt en blodprøve neste uke for å være sikker på at hcg er borte.

 

Med min ex.u hadde jeg sparsommelig blødning og hcg som sank saaaakte. Slapp cellegift, men ble fulgt opp veldig tett med blodprøver for å se at kroppen ordnet opp av seg selv. Tror jeg blødde i over 1 mnd

 

Anonymous poster hash: 1c959...f62

Skrevet

Da ringte legen. Hadde 9000 første prøven, og 2000 nå. Så jeg mister ja. Men godt å få det avklart. Menge kroppen kom til å rense seg selv. Jeg har ikke smerter og blødningene har avtatt litt.

 

Anonymous poster hash: 8ef61...e61

Skrevet

Uff, føler med deg uansett. 



Anonymous poster hash: a492e...b7e
Skrevet

Så trist. Har sjølv opplevd det 2 gongar. No er det viktig at du er snill med deg sjølv og hugs dette er også ei sorg av verdi. Du har lov å sørga!❤

Skrevet

At et legekontor gjer melding til folk PER SMS om at dei mister barnet er i det minste høgst kritikkverdig!!! Du bør ta ein ny hcg prøve om 2 veker. Dersom den ikkje då nærmer seg 0 må du få ul for å forsikre at kroppen ikkje treng hjelp til å kvitta seg med alt. Ser jo ut som kroppen din kvitter ordner opp fint sjølv. Men for ein kunnskapslaus lege. Alle me som har måtta gått gjennom utskrapning og cytotek kurer har jo erfart at det slett ikkje alltid er slik. Sjokkert over legen din.eg hadde bytta.

Skrevet

Men vet du hva, nå er jeg også enig at du er utrolig tafatt. Jeg tror nesten ikke lengre på deg, eller så bare liker du oppmerksomhet:

-2.august har du blødd i 9 dager og først nå går du til lege

-du kan ikke bestille privat ul. Folk spør hvor du bor, så de kan hjelpe deg å Google og plutselig finner du kanskje noen som kunne gått. Å brukt en dag på dette hadde de fleste gjort selvom det er lang kjørevei. Og hadde det vært viktig nok for deg, hadde du også ordnet barnevakt. Eller eventuelt tatt det som en kjøretur med barna og forklart situasjonen da du kom fram at barna måtte være med.

-du glemmer å stille spørsmål om prøvesvarene ved første blodprøve når du er og tar andre

- du ringer ikke legen på fredag, men venter på telefon. Så ender det opp med at du må gå helgen igjennom og kan få litt mer oppmerksomhet her.

 

Irriteter meg at jeg har brukt tid på deg tidligere.

 

Anonymous poster hash: 41520...912

For en herlig person du er 👌🏼🙄

 

 

Anonymous poster hash: 96c28...871

Skrevet

Så utrolig trist å høre 💙💙

 

Anonymous poster hash: c21b9...eda

Skrevet

Trist å høre hi. Ønsker deg alt godt, og håper dere snart blir gravide igjen.

 

Anonymous poster hash: 60cf0...c05

Skrevet

Takk for omtanken :) Det går bra med meg. Har heldigvis barn fra før. Men er jo ei lita påkjenning å gå å ikke vite. Så greit å få det bekreftet. Så man kan gå videre. 

Legen er ikke min fastlege. Så slipper å bytte lege. men sånn er det i ferietidene. Leger har ferie de også, så da ender man opp med en annen lege. 

 

 



Anonymous poster hash: 8ef61...e61
Skrevet

Uff, så trist at du mistet😢 Men godt at du endelig fikk vite det. Jeg mistet selv i ma for et par år siden. Fikk ingen hjelp hos legen da jeg selv mistenkte abort pga rosa på papiret og plutselig bortfall av svangerskapsplager (bare informasjon om abortstatistikk og beskjed om å vente nesten to mnd til ordinær ul for å se). Det verste for meg var å ikke vite, så jeg dro til nærmeste by for privat ul. Da jeg fikk mine mistanker bekreftet var det vondt, men kaoset roet seg, og det var godt å få et svar. Håper det går bra med deg også, hi.

 

Anonymous poster hash: 0c3bb...5c7

Skrevet

Trist å høre. Hadde virkelig håpet det var uskyldige blødninger. Men virker som kroppen din ordner opp av seg selv ganske greit, så om ikke lenge kan du prøve igjen.

 

Lykke til <3 Neste gang sitter den <3

 

Anonymous poster hash: fb6be...f12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...