Gå til innhold

Trur jeg mister..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen ringte. Ho mente hcg verdiene var fine. tilsvarte jeg var 6-8 uker gravid. 1. gangen jeg var det og kjente på meg, så trudde ho jeg ikke var så langt kommet som 8 uker, mere max 6. ifølge mensterminen er jeg akkurat 9 uker idag..  Men jeg sa jeg hadde smerter i natt, men ga seg da jeg stod opp idag. 

Så ble enig om at jeg kunne ta en hcg prøve til i morra. Da ser jeg jo om de har steget. 

Kjenner dette er ei påkjenning og ikke vite. Og mere forvirra blir jeg når hcg prøven var fine som ho sa. Når jeg selv trur jeg mister. 

Men brysta mine er kjemp ømme enda. Så rart hele greia. 

Blør litt mindre idag enn jeg gjorde i går. Så da får jeg iallefall et svar på fredag da om det har steget eller ei.. 

Anonymous poster hash: 8ef61...e61
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 3 menslignende blødninger til riktig tid i første trimester. Det gikk bra,om det er noe trøst. Føler du kvalme? Morgenkvalme?

Anonymous poster hash: aba8f...80c

Skrevet

Legen ringte. Ho mente hcg verdiene var fine. tilsvarte jeg var 6-8 uker gravid. 1. gangen jeg var det og kjente på meg, så trudde ho jeg ikke var så langt kommet som 8 uker, mere max 6. ifølge mensterminen er jeg akkurat 9 uker idag.. Men jeg sa jeg hadde smerter i natt, men ga seg da jeg stod opp idag.

Så ble enig om at jeg kunne ta en hcg prøve til i morra. Da ser jeg jo om de har steget.

Kjenner dette er ei påkjenning og ikke vite. Og mere forvirra blir jeg når hcg prøven var fine som ho sa. Når jeg selv trur jeg mister.

Men brysta mine er kjemp ømme enda. Så rart hele greia.

Blør litt mindre idag enn jeg gjorde i går. Så da får jeg iallefall et svar på fredag da om det har steget eller ei..

Nøyaktig hva var verdien på i går?

Anonymous poster hash: 0d286...b71

Skrevet

Jeg hadde 3 menslignende blødninger til riktig tid i første trimester. Det gikk bra,om det er noe trøst. Føler du kvalme? Morgenkvalme?

Anonymous poster hash: aba8f...80c

Jeg har aldri vært plaga med morgenkvalme i tidligere svangerskap heller.. Så nei Haruki det.

Skrevet

Nøyaktig hva var verdien på i går?

Det sa ho ikke.

Skrevet

Jeg mistet i uke 6 i mars.

Jeg mistet alle gravid symptomer på dagen.

Virker ikke som du blir godt møtt av legen.

Å at det ikke er noe de kan gjøre er faktisk bullshit, de kan kanskje ikke gjøre så mye fysisk, men psykisk kan de gjøre mye.

De kan møte pasientene sine med forståelse, og prøve å gi de svar på det de lurer på.

Det er en helt forferdelig situasjon å være i, og du har min største medfølelse HI <3

Skrevet

Det sa ho ikke.

Spør spesifikt om det. Visst er det verdien fra en gang til neste som betyr noe, men én verdi kan også si noe...

Lykke til videre. Håper at du får tatt en ny prøve i morgen. (Spør da om gårdagens verdi)

Skrevet

Jeg mistet i uke 12. Hadde bare rosa på papirer. Av legen fikk jeg bare beskjed om at spontanaborter forekommer, og at jeg måtte vente til oul for å se hvordan det stod til. Orket ikke å vente to mnd på svar, så jeg bestilte privat ul, og fikk etter timen henvisning til sykehuset for abort dagen etter. Legen kunne uansett ikke gjøre noe, men det var en sårbar situasjon hvor jeg kunne trengt litt mer omtanke. Den private gynekologen var super. Lykke til hi. Håper alt er fint!

Anonymous poster hash: 0c3bb...5c7

Skrevet

Jeg mistet i uke 6 i mars.

Jeg mistet alle gravid symptomer på dagen.

Virker ikke som du blir godt møtt av legen.

Å at det ikke er noe de kan gjøre er faktisk bullshit, de kan kanskje ikke gjøre så mye fysisk, men psykisk kan de gjøre mye.

De kan møte pasientene sine med forståelse, og prøve å gi de svar på det de lurer på.

Det er en helt forferdelig situasjon å være i, og du har min største medfølelse HI <3

Takk. Jeg er ikke helt fornøyd nei. Håper jeg får UL. Ho sendte avgårde ei henvisning. Men kunne ta ei stund før jeg fikk time ( hvis jeg fikk en da..) Men får tatt en blodprøve til i morra. Ble enig om det i tlf. Får jeg vite på fredag om den stiger eller synker..

Skrevet

Spør spesifikt om det. Visst er det verdien fra en gang til neste som betyr noe, men én verdi kan også si noe...

Lykke til videre. Håper at du får tatt en ny prøve i morgen. (Spør da om gårdagens verdi)

Ho sa bare verdiene var fine, fin stigning osv. At jeg var gravid. Sa jeg hadde smerter i natt.. Så ble enig om å ta en ny test i morgen for å se om det stiger. Men jeg skal ikke innom legen, kun labben. Vet ikke om de kantine svaret.

Skrevet

Ho sa bare verdiene var fine, fin stigning osv. At jeg var gravid. Sa jeg hadde smerter i natt.. Så ble enig om å ta en ny test i morgen for å se om det stiger. Men jeg skal ikke innom legen, kun labben. Vet ikke om de kantine svaret.

Joda, det ligger inne på dataen, så det kan alle på legekontoret svare deg på.

Ellers må jeg si at jeg har liten tillit til denne legen. Høres ikke ut som om hun kan så mye, dessverre. Derom du kun har tatt en blodprøve til nå, så kan hun umulig si noe om stigning (som du skriver i første setning her).

Kom tilbake i morgen og si verdien for gårsdagen, så fredag igjen med morgendagens verdi.

Lykke til! :)

Skrevet

Joda, det ligger inne på dataen, så det kan alle på legekontoret svare deg på.

Ellers må jeg si at jeg har liten tillit til denne legen. Høres ikke ut som om hun kan så mye, dessverre. Derom du kun har tatt en blodprøve til nå, så kan hun umulig si noe om stigning (som du skriver i første setning her).

Kom tilbake i morgen og si verdien for gårsdagen, så fredag igjen med morgendagens verdi.

Lykke til! :)

Synes det var svært rart ho kunne se ut fra1 prøve. Men får ta en til i morra. Så da vet jeg vel kanskje litt mere på fredag.. Skal huske å spørre hva 1. prøva hadde

Skrevet

Synes det var svært rart ho kunne se ut fra1 prøve. Men får ta en til i morra. Så da vet jeg vel kanskje litt mere på fredag.. Skal huske å spørre hva 1. prøva hadde

Hun har typisk bare gått inn på en tabell på dataen, og sett at beta hcg er innenfor normalområdet.

Men det er store variasjoner. Uansett viktigst om det stiger (og i såfall tilstrekkelig) eller synker!

Skrevet

Hcg er unøyaktig på dette tidspunktet. Du bør få UL for å få et skikkelig svar.

Fatter ikke at det er så store variasjoner. Her jeg bor har legene aldri nølt med å henvise meg til ul ved blødninger.

Fikk 1 gang i første sv.skap (liten frisk blødning - var ma) og 2 ganger i 4. Sv.skap. (Liten korrvarig blødning i uke 6, kraftigere blødning med mensmurringer i uke 8)

Da jeg var sist gang hadde jeg større blødning. Da sa gynekologen til meg at jeg kunne ta det med ro så lenge det ikke kom klumper ut (kosgulert blod var ok) eller fikk sterkere smerter.

(Jeg som blødde fra uke 8-14)

Anonymous poster hash: fb6be...f12

Skrevet

Hcg er unøyaktig på dette tidspunktet. Du bør få UL for å få et skikkelig svar.

Fatter ikke at det er så store variasjoner. Her jeg bor har legene aldri nølt med å henvise meg til ul ved blødninger.

Fikk 1 gang i første sv.skap (liten frisk blødning - var ma) og 2 ganger i 4. Sv.skap. (Liten korrvarig blødning i uke 6, kraftigere blødning med mensmurringer i uke 8)

Da jeg var sist gang hadde jeg større blødning. Da sa gynekologen til meg at jeg kunne ta det med ro så lenge det ikke kom klumper ut (kosgulert blod var ok) eller fikk sterkere smerter.

(Jeg som blødde fra uke 8-14)

Anonymous poster hash: fb6be...f12

Jeg ba om å bli henvist til UL da jeg var der i går. Så ho gjorde det. Men mente det kunne ta litt tid før jeg fikk time pga ferie. Kom an på hvilken lege som tok i mot henvendelsen hvor prioritert jeg ble.. Håper bare jeg for UL. 1 uke siden jeg var med leven 1. gangen. Skal ta blodprøve nr 2 i morra da.

Skrevet

Vært å tatt ny blodprøve. Glemte å spørre etter verdiene av den siste. Men nå når jeg var på do kom det noe annet enn bare blod ut  :sjokkert: Dvs jeg var på do, tørket kun blod. Men så gikk jeg ut av badet og følte det kom noe mere. Så gikk på do å tørka meg. Da kom noe som jeg ikke helt greier å beskrive hva er.. hang sammen litt med litt lange "tråder" eller hva jeg skal kalle det. 

EKKELT! Men ingen smerte. Hele greia virker så snålt. Blør ikke så mye lengre som jeg gjorde for 2 dager siden. 

Skrevet

Vært å tatt ny blodprøve. Glemte å spørre etter verdiene av den siste. Men nå når jeg var på do kom det noe annet enn bare blod ut :sjokkert: Dvs jeg var på do, tørket kun blod. Men så gikk jeg ut av badet og følte det kom noe mere. Så gikk på do å tørka meg. Da kom noe som jeg ikke helt greier å beskrive hva er.. hang sammen litt med litt lange "tråder" eller hva jeg skal kalle det.

EKKELT! Men ingen smerte. Hele greia virker så snålt. Blør ikke så mye lengre som jeg gjorde for 2 dager siden.

Du kan ha abortert en tvilling.

Anonymous poster hash: b1b6e...af0

Skrevet

Du kan ha abortert en tvilling.

Anonymous poster hash: b1b6e...af0

Tanken har slått meg. Får se om verdiene har steget da. Så får jeg bare håpe jeg får UL snart. For er det ikke vanlig å ha smerter når man aborterer da?

Skrevet

Tanken har slått meg. Får se om verdiene har steget da. Så får jeg bare håpe jeg får UL snart. For er det ikke vanlig å ha smerter når man aborterer da?

Meg som har mast om verdiene her ;)

Husk å i morgen spør om spesifikke verdier for tirsdag og torsdag. Merker jeg er skikkelig nysgjerring på dette (beklager, mener ikke som underholdning, men har mistet 8 ganger selv).

Skrevet

Meg som har mast om verdiene her ;)

Husk å i morgen spør om spesifikke verdier for tirsdag og torsdag. Merker jeg er skikkelig nysgjerring på dette (beklager, mener ikke som underholdning, men har mistet 8 ganger selv).

Ja skal spørre i morra når legen ringer. Har verdiene steget så skjønner jeg ingenting. For var en avlang klump som kom ut. Rødbrun og litt hvit. Men var ikke vondt da den kom ut. Jeg bare kjente det var noe som kom ut som gjorde at jeg gikk på do og tørka meg med et papir. Så da ble det liggende på papiret. Det var ikke koagulere blod. Noe helt annet.

Uff har du mistet hele 8 ganger 😰. Føler med deg. Håper det går rette veien snart.

Skrevet

Ja skal spørre i morra når legen ringer. Har verdiene steget så skjønner jeg ingenting. For var en avlang klump som kom ut. Rødbrun og litt hvit. Men var ikke vondt da den kom ut. Jeg bare kjente det var noe som kom ut som gjorde at jeg gikk på do og tørka meg med et papir. Så da ble det liggende på papiret. Det var ikke koagulere blod. Noe helt annet.

Uff har du mistet hele 8 ganger 😰. Føler med deg. Håper det går rette veien snart.

Vanskelig å vite dessverre, HI. Kan ha vært spontanabort, en tvilling (som noen over foreslår), rett og slett bare litt gusj. Hvem vet uten ultralyd. Håper virkelig at du får det snart!

Ellers skal du være obs på at ved en exu kan verdiene stige. Så stigning er ikke alltid synonymt med gode nyheter.

Men oftest stiger ikke hcg tilstrekkelig, eller "etter boka".

Kjedelig å gå i uvisse slik.

Ønsker deg lykke til og god bedring!

Takk for gode ord. Ikke vær lei deg for meg. Jeg har en nydelig 1 åring nå, og er 9 uker på vei med andremann. Vært på ul 2 ganger alt, og det er godt med liv og hjertet slår som bare det ;)

Skrevet

Vanskelig å vite dessverre, HI. Kan ha vært spontanabort, en tvilling (som noen over foreslår), rett og slett bare litt gusj. Hvem vet uten ultralyd. Håper virkelig at du får det snart!

Ellers skal du være obs på at ved en exu kan verdiene stige. Så stigning er ikke alltid synonymt med gode nyheter.

Takk for gode ord. Ikke vær lei deg for meg. Jeg har en nydelig 1 åring nå, og er 9 uker på vei med andremann. Vært på ul 2 ganger alt, og det er godt med liv og hjertet slår som bare det ;)

Ved exu, altså.

Skrevet

Så bra du har en på vei :) Ja håper jeg får UL snart. Føler det er det eneste som kan gi meg riktig svar 😕 Det går greit med meg om jeg mister. Men synes det er ei påkjenning gå å vente og se hva som skjer. Har igrunn ikke hatt noen store blødninger heller. Hadde jeg hatt det og så denne klumpen og litt smerter, så hadde jeg følt meg mere sikker på dette var en spontanabort. Skal iallfall nevne denne klumpen til legen i morgen.. Har ikke fått noe brev enda fra sykehuset. Så får nå se hvor lang tid det tar.. Hadde jeg bare kunne bestilt privat..

Skrevet

Er det bare meg som har en grei lege? Er det vanlig å måtte vente evigheter på time til ultralyd vedrørende sånne ting? Eg blødde veldig mye i uke 9 ca. Det bare rant i strie strømmer ut av meg... Det var også mye klumper der. Det roet seg etter en times tid, måtte bare sitte på do mens det rant.. Eg fikk time til fastlegen dagen etterpå, det var en søndagskveld det skjedde. Og når eg var der, ringte legen til sykehuset og fikk ordnet time til ultralyd dagen etterpå.. Innvendig ultralyd. Legen sa det hørtes ut som om eg mest sannsynlig hadde mistet. Men mange hadde blødd mye, og det var likevel liv.. Eg var sikker på at eg hadde mistet, så ble veldig overrasket og litt sjokkert, men selvfølgelig veldig glad, når det var liv inni der.. De så ingen god grunn til blødningene, var bare sånn som kunne skje.. Blødde i noen uker etterpå og.. Men da bare som blod på papiret.. Først rødt.. Og deretter brunt... Er nå 19 uker på vei, og venter på neste ultralyd... 😊

Håper det kommer en time til ultralyd veldig snart for deg også, så du får visshet, har desverre ingen andre gode råd. Vet hvordan det er å ikke vite.. Klem til deg... 😊

Anonymous poster hash: efb06...3e1

Skrevet

Er det bare meg som har en grei lege? Er det vanlig å måtte vente evigheter på time til ultralyd vedrørende sånne ting? Eg blødde veldig mye i uke 9 ca. Det bare rant i strie strømmer ut av meg... Det var også mye klumper der. Det roet seg etter en times tid, måtte bare sitte på do mens det rant.. Eg fikk time til fastlegen dagen etterpå, det var en søndagskveld det skjedde. Og når eg var der, ringte legen til sykehuset og fikk ordnet time til ultralyd dagen etterpå.. Innvendig ultralyd. Legen sa det hørtes ut som om eg mest sannsynlig hadde mistet. Men mange hadde blødd mye, og det var likevel liv.. Eg var sikker på at eg hadde mistet, så ble veldig overrasket og litt sjokkert, men selvfølgelig veldig glad, når det var liv inni der.. De så ingen god grunn til blødningene, var bare sånn som kunne skje.. Blødde i noen uker etterpå og.. Men da bare som blod på papiret.. Først rødt.. Og deretter brunt... Er nå 19 uker på vei, og venter på neste ultralyd... 😊

Håper det kommer en time til ultralyd veldig snart for deg også, så du får visshet, har desverre ingen andre gode råd. Vet hvordan det er å ikke vite.. Klem til deg... 😊

Anonymous poster hash: efb06...3e1

Er sikkert mange som har greie leger. Er vel bare jeg som er litt uheldig. Fikk vite det kunne gå lang tid før jeg fikk UL. Dette var på tirsdag ho sendte henvisning. Spørs hva ho har skrevet da., siden jeg ikke hadde smerter var det ikke truende sa ho. Da ho ringte i går om resultat på blodprøven, sa jeg hadde litt smerter den natta, men ga seg på natta og var uten smerter saken stod opp. Da ble vi enig om en blodprøve til.. Den tok jeg idag. Etter jeg kom hjem denne klumpen kom ut. Har ikke hatt smerter i går, natt eller idag.. Like øm i brysta enda. Forstår virkelig ingenting. Blør på dag nr 12 nå. Blødde mest for 2 dager siden. Men ikke så mye som en mens heller. Da mere slutten på en mens. Kjenner ei som bare fossblødde da ho spontanabortere. Så vært litt redd for det skulle skje med meg også. For hun virkelig fossblødde.. Ferie enda, men skal på jobb igjen neste uke. Så litt spent på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...