Gå til innhold

Trur jeg mister..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har postet før ang småblødninger.

I får begynte jeg blø litt mere. Når jeg stod opp idag og gikk på do så rant det, som en mens. Har bestilt legetime idag. Vil forlange en UL . Har ingen smerter da.

Har aldri mistet før, så vet jo ikke hvordan en SA er. Blør på 9. Dagen nå.

Anonymous poster hash: 8ef61...e61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du kommet langt? Føler virkelig med deg. Så forferdelig vondt. Sender deg gode tanker.

Anonymous poster hash: f905f...f9c

Skrevet

Sannsynligvis mister du.

Hadde selv en slik blødning i uke 7, og det var hjerteslag, og jeg har nå 11 år ette et friskt barn.

Anonymous poster hash: 84b56...bfa

Skrevet

Ifølge mensterminen er jeg vel 9 uker i morra.. 

Skrevet

Så trist hvis du mister :( Mistet selv i uke 9, men da ble det oppdaget MA på tidlig ultralyd. Jeg hadde ingen blødninger eller smerter.. Kan være at det ikke er sa for din del da :) Mange som blør i svangerskapet :) Lykke til!

Anonymous poster hash: 325dc...87a
Skrevet

Sitter på legen å venter nå da. Håper jeg blir henvist til UL. Gå å vente og se hva som skjer etter 9 dager er ei påkjenning synes jeg. Bedre å vite enn å gå å ikke vite 😒

Skrevet

Hvordan har legen deres vært når dere kommer pga blødning?

Fikk tatt blodprøve nå da, får svar i morgen på den. 

Sendte også henvisning til sykehuset på UL. Men kunne ikke love at jeg fikk, men ho kunne prøve. Pga ferieavvikling og at det ikke var så vanlig å få tidlig UL. Dessuten siden jeg ikke hadde smerter så var den ikke truende mente ho. . Men jeg blør jo så det renner i dag, mere som en liten mens. Det har jeg ikke gjort de andre dagene. Så blødningene har jo forandra seg. 

Jeg sa jeg vil sjekke, og nevnte f.eks hvis det er en MA som kroppen ikke støter ut selv..

Fikk jeg til svar hva en MA var, og at kroppen vil uansett tømme livmorhula. Hvor lang tid det tok var mere usikkert, men kroppen vil alltid tømme den. 

HMM. Ut fra ting jeg har lest på nettet så er det ikke alltid sånn :forvirret:  Har jo lest om utskraping osv også fordi kroppen ikke har tømt seg helt. 

Så får nå bare se da om sykehuset er så snill og sender meg en time  :forvirret:

Skrevet

Har postet før ang småblødninger.

I får begynte jeg blø litt mere. Når jeg stod opp idag og gikk på do så rant det, som en mens. Har bestilt legetime idag. Vil forlange en UL . Har ingen smerter da.

Har aldri mistet før, så vet jo ikke hvordan en SA er. Blør på 9. Dagen nå.

Jeg skjønner at det er fortvilende, men helsevesenet får ikke gjort noe fra eller til. Hvorfor bestiller du ikke privat ul, så får du gjerne raskt time?

Slo meg ikke å ringe til fastlegen og kreve og bli sendt videre til ul, tok heller direkte kontakt med privat gyn da jeg blødde.

Anonymous poster hash: d8f36...0d0

Skrevet

Sannsynligvis mister du.

Hadde selv en slik blødning i uke 7, og det var hjerteslag, og jeg har nå 11 år ette et friskt barn.

Anonymous poster hash: 84b56...bfa

Asså, hallo ! Ta deg sammen !

Anonymous poster hash: a48ce...d1e

Skrevet

Skjønner det er tungt for deg, men så tidlig er det ikke noe å gjøre. Du kan bestille privat ul så slipper du å lure.

Jeg blødde hver dag i 20 uker, det gikk helt fint! Lykke til!

Anonymous poster hash: af0f7...698

Skrevet

Jeg skjønner at det er fortvilende, men helsevesenet får ikke gjort noe fra eller til. Hvorfor bestiller du ikke privat ul, så får du gjerne raskt time?

Slo meg ikke å ringe til fastlegen og kreve og bli sendt videre til ul, tok heller direkte kontakt med privat gyn da jeg blødde.

Anonymous poster hash: d8f36...0d0

Fordi der jeg bestilte privat UL før (vet ikke om andre private klinikker) Har nå et krav om henvisning fra lege. Så da er jeg jo like langt kommet da. Måtte uansett ha ei henvisning. For hadde tenkt å bestille privat sist uke, men da jeg fant ut de har forandret på det gitt. 

Vet de ikke får gjort noe fra eller til. Men jeg vil gjerne vite om det lever eller er dødt. Om det er en begynnende SA. 

Er det så rart da? Etter å ha blødd i 9 dager! Det er ei påkjenning å gå der å vente og vente og ikke vite. 

Heldig du da som kunne bestille privat Gyn da.. Så heldig er ikke jeg dessverre når de har krav om henvisning fra lege! 

For jeg bestilte nemlig privat UL der sist svangerskap i uke 10. Da var ikke det krav. Men nå er det det. Jeg bor ikke i en stor by med mange private klinikker dessverre. Så da hadde det kanskje slått deg også å dra til legen din å be om UL likevel? 

Skrevet

Skjønner det er tungt for deg, men så tidlig er det ikke noe å gjøre. Du kan bestille privat ul så slipper du å lure.

Jeg blødde hver dag i 20 uker, det gikk helt fint! Lykke til!

Sist svangerskap kunne jeg bestille privat gyn.. ikke nå, for nå har de forandret på det at man må ha henvisning fra legen.. Flere private vet jeg ikke om i området.. 

Skrevet

Du sier du tok blodprøve, regner med dette var for å måle hcg? Da bør du ta en ny prøve ca 2 døgn etterpå. Da kan svaret gi en god indikasjon på om du mister nå eller ikke. Kun en enkelt blodprøve sier ingenting, for nivåene på hcg varierer mye. Finnes det ikke en privat klinikk i naboby eller noe sånt? Det er grusomt å gå slik og ikke vite. Lykke til, håper det er en uskyldig blødning!

Anonymous poster hash: d347e...b7e

Skrevet

Om det er bien trøst så blødde jeg også masse (med smerter) uten å miste barnet

Anonymous poster hash: 288c5...903

Skrevet

Ho sa ingenting om ei blodprøve til.. Bare at jeg får svar i morra på den jeg tok i dag. 

Joda finnes en privat i nærmeste by (liten by) Men nå må man ha henvisning fra Lege for å bestille GU med ultralyd  :frown:

Flere vet jeg dessverre ikke om. Da hadde jeg bestilt allerede sist uke. 

Skrevet

Om det er bien trøst så blødde jeg også masse (med smerter) uten å miste barnet

Hvor lenge blødde du? 

Skrevet

Lykke til, håper det går bra <3

Anonymous poster hash: fb6be...f12

Skrevet

Hvor lenge blødde du?

Husker ikke helt, for det er lenge siden, men en mnd, kanskje. Det begynnte med litt blod, så masse, og så avtok det. Men jeg hadde store smerter også, kanskje fordi det var 3. Svangerskap og livmoren da jobber annerledes. Jeg vet ikke... Jeg fikk beskjed på legevakten at det var en SA, men en uke senere fikk jeg ul, og ingenting var galt. Jeg spurte om jeg kanskje hadde abortert en tvilling, men det var ingenting som tydet på det. De mente det var cyster som sprakk.

Skrevet

Ho sa ingenting om ei blodprøve til.. Bare at jeg får svar i morra på den jeg tok i dag. Joda finnes en privat i nærmeste by (liten by) Men nå må man ha henvisning fra Lege for å bestille GU med ultralyd  :frown:Flere vet jeg dessverre ikke om. Da hadde jeg bestilt allerede sist uke.  Anonymous poster hash: 8ef61...e61

Ok, det er dessverre ikke alle fastleger som kan like mye på det området der. Du må ha to prøver med et par dagers mellomrom for å sjekke om hcg stiger eller synker. Er hcg synkende er det dessverre ingen håp, da mister du nok. Er hcg økende så er det et godt tegn. Nå ser jeg at du er i uke 9, og hcg stiger saktere/stabiliserer seg ofte rundt uke 10 (mener jeg å huske), men resultatene bør uansett gi en god indikasjon. Be om å få ta ny blodprøve når du ringer for å få resultatet på dagens prøve. Prøve nr 2 bør du ta på torsdag.

Anonymous poster hash: d347e...b7e

Skrevet

Får svar på sms ikke tlf. Vet ikke om jeg gidder å mase mere på den legen der. Heldigvis ikke fastlegen min. Han er sikkert på ferie. 

Får bare håpe jeg får en UL. Hadde jeg kunnet bestilt privat hadde jeg gjort det. 

Skrevet

Hvordan går det,hi?

Anonymous poster hash: c21b9...eda

Skrevet

Ingen forandring. Blør enda, kanskje litt mindre enn før idag. Litt varierende. Mindre enn en vanlig mens da. Ingen smerter. bortsett fra disse vanlige gravid "murringene" man gjerne har. 

Så ikke godt å si hva dette her ender med.. 

Skrevet

Friskt blod eller koagulert og klumpete ?

Anonymous poster hash: 70a9f...d0d

Skrevet

Friskt, var litt koagulert blod før idag, men ikke mye. Det er det ikke nå. 

Skrevet

Sist svangerskap kunne jeg bestille privat gyn.. ikke nå, for nå har de forandret på det at man må ha henvisning fra legen.. Flere private vet jeg ikke om i området..

Jeg skjønner. Håper det går bra likevel! Mamma blødde i 5 mnd med meg. Kjenner mange som blødde i svangerskapet hvor det likevel gikk fint. Krysser fingrene for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...