Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #101 Skrevet 14. juni 2016 Hei, jeg forstår det er skummelt med en bekymringsmelding. Jeg råder dere til å møte opp på samtalen uten advokat og opptaker. De vil lese opp meldingen for dere og dere vil ha muligheter til å uttale dere om melingen. Vi (jobber i bvtj) har ofte fokus på om dere har samme opplevelser/kjenner dere igjen i beskrivelsene, hvordan dere vil beskrive barnet deres, hva er utfordrende/hva fungerer for dere, hvordan samarbeider dere. Ha fokus på hvordan barnet deres kan ha opplevd det som står i meldingen. Dvs. f.eks kan et barn ha en opplevelse av at det har blitt dyttet av mor i trappen og fortelle det i barnehagen. Mens en i realiteten har dultet i barnet på vei ned med et uhell. Barnet har en opplevelse av at mamma har dyttet - og opplevelsen til barnet er reel. Selvom du aldri med vilje har dyttet barnet ditt i trappen. Vis at du klarer å sette deg inn i hvordan har barnet ditt hatt det når den har trodd at den har blitt dyttet. Sinte foreldre som stiller opp med advokat og båndopptaker (som i tillegg er dårlig på å beskrive barnet sitt. Type kun meg fokus) - tenker vi ofte enten er veldig redd fordi de har for lite kunnskap om barnevernet, eller fordi de har noe å skjule. De går som sagt igjennom meldingen og spør om samtykke til å samarbeide/innhente informasjon fra instanser (f.eks helsesøster, barnehage). De kommer nok på hjemmebesøk, samtaler med barnet/observasjon i barnehage, og møter på kontoret. Det skal være åpenhet rundt tanker og dokumenter/innhentet informasjon. Dere skal ikke måtte bekymre dere. Nb. når dere får et slikt brev er det ikke en alvorlig bekymringsmelding. (hadde innholdet vært alvorlig og det hadde utløst akutt ville de ikke sendt et brev, men handlet med gang). Lykke til, og ikke stress med det. Det er ikke så skummelt :-) Anonymous poster hash: deccc...560 Vi var på møtet i dag. Med båndopptaker. Meldingen gikk på at en fremmed dame som vi ikke kjenner og har ingen relasjon til vår familie var ute å gikk tur med hunden sin når hun oppdager vårt barn i vår oppkjørsel. Hun tar da kontakt med barnet og setter seg på huk. I følge henne så tissa barnet i vår oppkjørsel og dro opp buksa fort. Om h*n tissa eller ikke er ikke relevant. Så begynner hun å spørre barnet spørsmål om hvordan det ser ut inne hos oss, om mamma og pappa er snille osv. Så spør hun barnet hva det gjør der og om han lekte med søppeldunken og da svarte barnet at h*n bodde i søppeldunken. Hun spør h*n da hva han har i søppeldunken og han svarte lekene sine. Så spør hun barnet hva han spiser, og h*n svarer søppel. I løpet av maks 5 min roper faren på barnet at barnet ikke har lov å være ved veien eller snakke med fremmede. Da tusler barnet inn igjen. Derfor mener denne personen som er ansatt i samme barnevernstjeneste som hun meldte oss til, at barnet blir utsatt for grov omsorgssvikt. Vi har barnehagen på vår side, og med hjemmebesøk kan de se at barnet har eget rom, leker og mat. Anonymous poster hash: 516b3...ab1
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #102 Skrevet 14. juni 2016 Å herremin. Noen har virkelig for lite å gjøre på jobb når de må traske rundt i nabolag og stille ledende spørsmål til barn, for så å melde foreldrene til barnevernet. Ut i fra hva jeg har lest, hi, og med forbehold om at all fakta er på bordet, har du min fulle støtte og sympati. Dette ordner seg helt sikkert. Anonymous poster hash: c38f3...3d3
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #103 Skrevet 14. juni 2016 Å herremin. Noen har virkelig for lite å gjøre på jobb når de må traske rundt i nabolag og stille ledende spørsmål til barn, for så å melde foreldrene til barnevernet. Ut i fra hva jeg har lest, hi, og med forbehold om at all fakta er på bordet, har du min fulle støtte og sympati. Dette ordner seg helt sikkert. Anonymous poster hash: c38f3...3d3 Jeg har meldingen fysisk så ikke noe problem å bevise det. Heldigvis virker saksbehandler oppegående og litt flau på kollegaens vegne. I tillegg har vi barnehagen på vår side, med en ped leder som er sjokkert over grunnlaget. Grunnlaget er så dumt at jeg hadde ikke hatt fantasi nok til å finne det på engang. Skummelt med sånne folk, hun kunne for alt vi viste vært pedofil / barnelokker eller gal. Anonymous poster hash: 516b3...ab1
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #104 Skrevet 14. juni 2016 Vi var på møtet i dag. Med båndopptaker. Meldingen gikk på at en fremmed dame som vi ikke kjenner og har ingen relasjon til vår familie var ute å gikk tur med hunden sin når hun oppdager vårt barn i vår oppkjørsel. Hun tar da kontakt med barnet og setter seg på huk. I følge henne så tissa barnet i vår oppkjørsel og dro opp buksa fort. Om h*n tissa eller ikke er ikke relevant. Så begynner hun å spørre barnet spørsmål om hvordan det ser ut inne hos oss, om mamma og pappa er snille osv. Så spør hun barnet hva det gjør der og om han lekte med søppeldunken og da svarte barnet at h*n bodde i søppeldunken. Hun spør h*n da hva han har i søppeldunken og han svarte lekene sine. Så spør hun barnet hva han spiser, og h*n svarer søppel. I løpet av maks 5 min roper faren på barnet at barnet ikke har lov å være ved veien eller snakke med fremmede. Da tusler barnet inn igjen. Derfor mener denne personen som er ansatt i samme barnevernstjeneste som hun meldte oss til, at barnet blir utsatt for grov omsorgssvikt. Vi har barnehagen på vår side, og med hjemmebesøk kan de se at barnet har eget rom, leker og mat. Anonymous poster hash: 516b3...ab1 Du var ikke helt stødig på h*n og han😂😉 Anonymous poster hash: 2abb2...11a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #105 Skrevet 14. juni 2016 Syns nesten ho virka gal, helt sykt at slike folk jobba i barnevernet. Tru kor mange barn ho har fått te å fortelle de sykeste historia pga måten ho stille spm på. Æ jobba sjøl i barnehage som vikar. Et barn fikk mæ te å tru i tre mnd at pappan hennes var dø da ho viste at min pappa var dø. Vi snakka mye om dette æ ville vis at ho kunne snakk med mæ, at det var fint og naturlig å sørge ol. En dag kom pappan høyst levende. Viste sæ at ho hadde sagt det for å trøst mæ, at ikke æ sku føl mæ aleina på en måte. Unga si mye av fantasi, de ska selvsagt bli tatt på alvor og lytta til men fremgangsmåte her høres sprøtt ut. Håpa ho får en kraftig advarsel. E ikke bra å driv å ta kontakt med fremmede unga på den måten heller, de blir usikker, og kan finn på å ta kontakt med andre etter ho har gjordt det nu. Hadde det vært min sønn ville æ tatt en prat med han. Anonymous poster hash: d4e88...370
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #106 Skrevet 14. juni 2016 Vi var på møtet i dag. Med båndopptaker. Meldingen gikk på at en fremmed dame som vi ikke kjenner og har ingen relasjon til vår familie var ute å gikk tur med hunden sin når hun oppdager vårt barn i vår oppkjørsel. Hun tar da kontakt med barnet og setter seg på huk. I følge henne så tissa barnet i vår oppkjørsel og dro opp buksa fort. Om h*n tissa eller ikke er ikke relevant. Så begynner hun å spørre barnet spørsmål om hvordan det ser ut inne hos oss, om mamma og pappa er snille osv. Så spør hun barnet hva det gjør der og om han lekte med søppeldunken og da svarte barnet at h*n bodde i søppeldunken. Hun spør h*n da hva han har i søppeldunken og han svarte lekene sine. Så spør hun barnet hva han spiser, og h*n svarer søppel. I løpet av maks 5 min roper faren på barnet at barnet ikke har lov å være ved veien eller snakke med fremmede. Da tusler barnet inn igjen. Derfor mener denne personen som er ansatt i samme barnevernstjeneste som hun meldte oss til, at barnet blir utsatt for grov omsorgssvikt. Vi har barnehagen på vår side, og med hjemmebesøk kan de se at barnet har eget rom, leker og mat. Anonymous poster hash: 516b3...ab1 :-) Jeg tipper den som meldte nok ikke har barn selv. En kan være uheldig å støte på noen personer i barnevernet som sikkert tar jobben litt for seriøst - nett som i kassa på rema 1000 Men somregel er vi normalt oppegående mennesker som forstår av barn har fantasi. Tipper mine og kunne sagt noe slikt! Om ikke enda verre. Barnevernet skal arbeide etter mildeste inngrepet, noe som betyr at saken skal avsluttes dersom det ikke er grunnlag for videre undersøkelse, eller kun samle inn informasjon der det anses som nødvendig. I neste samtale med barnevernet ville jeg sagt noe om at jeg forstår at personen har reagert når det blir sagt slikt fra et barn - og at det er bra, men at du føler at det har blitt lagt for mye vekt på det. Et barn på 5 tuller og tøyser mye. Påpek at du ønsker å samarbeidet og at de er velkommen både hjem og i samtale med barnehagen. De avslutter nok så fort det er bekreftet at barnet ditt har det fint. :-) Anonymous poster hash: deccc...560
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #107 Skrevet 14. juni 2016 Du var ikke helt stødig på h*n og han😂😉 Anonymous poster hash: 2abb2...11a Var det morsomt? Anonymous poster hash: 2afb5...228
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #108 Skrevet 14. juni 2016 :-) Jeg tipper den som meldte nok ikke har barn selv. En kan være uheldig å støte på noen personer i barnevernet som sikkert tar jobben litt for seriøst - nett som i kassa på rema 1000 Men somregel er vi normalt oppegående mennesker som forstår av barn har fantasi. Tipper mine og kunne sagt noe slikt! Om ikke enda verre. Barnevernet skal arbeide etter mildeste inngrepet, noe som betyr at saken skal avsluttes dersom det ikke er grunnlag for videre undersøkelse, eller kun samle inn informasjon der det anses som nødvendig. I neste samtale med barnevernet ville jeg sagt noe om at jeg forstår at personen har reagert når det blir sagt slikt fra et barn - og at det er bra, men at du føler at det har blitt lagt for mye vekt på det. Et barn på 5 tuller og tøyser mye. Påpek at du ønsker å samarbeidet og at de er velkommen både hjem og i samtale med barnehagen. De avslutter nok så fort det er bekreftet at barnet ditt har det fint. :-) Anonymous poster hash: deccc...560 Hva har det med saken å gjøre om hun har barn eller ei? Anonymous poster hash: 91ec1...775
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #109 Skrevet 15. juni 2016 Kjenner jeg blir forbannet når jeg leser dette her.... En venninne av meg er gift med en voldelig idiot som ruser seg og banker henne foran ungene. Tok 4 år før barnevernet fjernet ungen fra foreldrene! 4 år!! Her er det ikke snakk om at barnevernet ikke visste, for barnvernet har vært involvert siden hun var gravid for første gang. Nå har de fått en ny unge som bor med dem, og barnevernet gjør ikke en skit selv om far har sittet inne for vold flere ganger og fremdeles banker og kontrollerer kona si. Og så kommer det en helt idiotisk melding her, uten fornuftig grunnlag, og DEN skal selvfølgelig sjekkes ut fra alle vinkler. Går det an!? Anonymous poster hash: ad34b...956
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #110 Skrevet 15. juni 2016 Skjønte ikke helt hva dette dreide seg om.. HI, sover ungen din i søppeldunken hele året? får han lov til å komme inn i huset på julaften? Anonymous poster hash: 50885...9e6
Nr4snart Skrevet 15. juni 2016 #111 Skrevet 15. juni 2016 Tror den dama tok barne-tv Gulars litt for seriøst da hun var liten. Det går nemlig ikke an å bo i en søppeldunk selv om Indigo gjorde det på TV. Kanskje hun snart finner et barn som må bo inni en grotte bak veggen også, slik som i Fragglerne...
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #112 Skrevet 15. juni 2016 Vi mener dette er helt feil og veldig tynt grunnlag for en undersøkelse og helt feil bruk av tid og ressurser. Vi bare håper de henlegger fort. Anonymous poster hash: 516b3...ab1
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #113 Skrevet 15. juni 2016 Helt enig med #109. Kjente en gang ei dame med fem barn, der faren drakk og ruset seg. Han truet dem daglig og banket mora. Huset de bodde i var i elendig stand, skittent og med mange syke hunder og katter. Verken barnevernet eller Mattilsynet gjorde noe, enda de ble varslet flere ganger. Barna er den dag i dag svært preget av denne oppveksten, og minstemann på 12 kan knapt lese og skrive pga konsentrasjonsvansker. Han er et skadet barn pga dette, og lever idag med angst og depresjon. Merkelig at det skal være så forskjellig praksis fra barnevernet i dette landet. Anonymous poster hash: c38f3...3d3
Gjest Darwinia:-) Skrevet 15. juni 2016 #114 Skrevet 15. juni 2016 I neste samtale med barnevernet ville jeg sagt noe om at jeg forstår at personen har reagert når det blir sagt slikt fra et barn Anonymous poster hash: deccc...560 Vet du, jeg håper VIRKELIG at du ikke mener at HI burde forstå hvorfor hun ble bekymret! Det betyr at denne dama tydeligvis ikke er alene om å være fullstendig rabiat i barnevernet. Hvis jeg hadde møtt et barn som hevdet å bo i en søppelbøtte hadde jeg tenkt at barnet hadde god fantasi. Å sende bekymringsmelding på et så syltynt grunnlag er hinsides all fornuft og noen burde sørge for at denne dama fjernes fra barnevernet. HI, jeg håper virkelig at du går videre med denne saken.
Hjertefru Skrevet 15. juni 2016 #115 Skrevet 15. juni 2016 Hvis dette er sant høres det ut som maktmisbruk. Skremmende at en ansatt i barnevernet har så lite kjennskap til hvordan barn fungerer. Jeg håper også du går videre med dette. Denne ansatte bør finne seg en annen jobb.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #116 Skrevet 15. juni 2016 Hvis dette er sant høres det ut som maktmisbruk. Skremmende at en ansatt i barnevernet har så lite kjennskap til hvordan barn fungerer. Jeg håper også du går videre med dette. Denne ansatte bør finne seg en annen jobb. Det er dessverre sant. Tuller ikke med slikt og hadde aldri klart å finne på dette. Har meldingen skriftlig også. Vi skal sende saken til fylkesmannen når den blir henlagt, hva annet kan vi gjøre? Anonymous poster hash: 516b3...ab1
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #117 Skrevet 15. juni 2016 Kjenner jeg blir forbannet når jeg leser dette her.... En venninne av meg er gift med en voldelig idiot som ruser seg og banker henne foran ungene. Tok 4 år før barnevernet fjernet ungen fra foreldrene! 4 år!! Her er det ikke snakk om at barnevernet ikke visste, for barnvernet har vært involvert siden hun var gravid for første gang. Nå har de fått en ny unge som bor med dem, og barnevernet gjør ikke en skit selv om far har sittet inne for vold flere ganger og fremdeles banker og kontrollerer kona si. Og så kommer det en helt idiotisk melding her, uten fornuftig grunnlag, og DEN skal selvfølgelig sjekkes ut fra alle vinkler. Går det an!? Anonymous poster hash: ad34b...956 Har og hørt om et par saker hvor far har mishandlet mor. Mor går fra fra far, og bv mener mor ikke kan ha barna fordi hun er preget av det som har skjedd. Men likevel plasserer barna hos far fordi han selvfølgelig ikke er preget av å ha opplevd vold. Det er jo likevel han som er voldelig. Skjønner ikke hvordan det går ann. Anonymous poster hash: 52782...dfe
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #118 Skrevet 15. juni 2016 Hva har det med saken å gjøre om hun har barn eller ei? Anonymous poster hash: 91ec1...775 Fordi folk som har barn vet at man med ledende spørsmål kan få de til å si de villeste ting... Noe de fort kan si uten ledende spørsmål også. Jeg ville i denne saken selvfølgelig samarbeide med barnevernet, men ville spurt dem om det er normal praksis å oppsøke små barn og stille veiledende og villedende spørsmål. Hvilken grunn har barnevernsansatte i det hele tatt til å oppsøke fremmede barn i egen hage. Mine barn har da tisset rundt om i hagen selv om vi har toalett inne. Anonymous poster hash: 09fd2...b07
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #119 Skrevet 15. juni 2016 Noen fra bv som kan svare? Har bv konsulenter egentlig lov å ta kontakt med barn utenfor arbeidstid? Er det ikke slik at politi ikke kan drive å samle inn bevis utenfor arbeidstid og bruke triks for å få informasjon de ønsker slik denne damen har gjort? Har riktignok sett dette med politiet på tv, det skal man jo ikke stille lit til men da vi snakket om det kom det frem fra noen som kjente politikonstabler at dette var reel praksis. Anonymous poster hash: d4e88...370
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #120 Skrevet 15. juni 2016 Syns nesten ho virka gal, helt sykt at slike folk jobba i barnevernet. Tru kor mange barn ho har fått te å fortelle de sykeste historia pga måten ho stille spm på. Æ jobba sjøl i barnehage som vikar. Et barn fikk mæ te å tru i tre mnd at pappan hennes var dø da ho viste at min pappa var dø. Vi snakka mye om dette æ ville vis at ho kunne snakk med mæ, at det var fint og naturlig å sørge ol. En dag kom pappan høyst levende. Viste sæ at ho hadde sagt det for å trøst mæ, at ikke æ sku føl mæ aleina på en måte. Unga si mye av fantasi, de ska selvsagt bli tatt på alvor og lytta til men fremgangsmåte her høres sprøtt ut. Håpa ho får en kraftig advarsel. E ikke bra å driv å ta kontakt med fremmede unga på den måten heller, de blir usikker, og kan finn på å ta kontakt med andre etter ho har gjordt det nu. Hadde det vært min sønn ville æ tatt en prat med han. Anonymous poster hash: d4e88...370 Skriv norsk. Anonymous poster hash: 60ac5...502
Fru vims Skrevet 15. juni 2016 #121 Skrevet 15. juni 2016 Men ærlig talt. Trodde denne personen at barnet deres bodde i søppelkassen og spiste søppel?? Det er jo sånn barn kan finne på å si. Og små barn kan jo og finne på å tisse overalt ute. Denne personen jobber med barn og burdte vite dette. Høres virkelig ikke som at denne personen burdte jobbe der hun jobber. Og kjenner jeg syntes synd på de hun er saksbehandler for.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #122 Skrevet 15. juni 2016 Helt enig med #109. Kjente en gang ei dame med fem barn, der faren drakk og ruset seg. Han truet dem daglig og banket mora. Huset de bodde i var i elendig stand, skittent og med mange syke hunder og katter. Verken barnevernet eller Mattilsynet gjorde noe, enda de ble varslet flere ganger. Barna er den dag i dag svært preget av denne oppveksten, og minstemann på 12 kan knapt lese og skrive pga konsentrasjonsvansker. Han er et skadet barn pga dette, og lever idag med angst og depresjon. Merkelig at det skal være så forskjellig praksis fra barnevernet i dette landet. Anonymous poster hash: c38f3...3d3 Forferdelig Er selv oppvokst med omsorgssvikt så jeg vet hvor jævlig det kan være Kanskje det er derfor jeg blir eitrende forbannet når jeg ser at barnevernet ikke gjør jobben sin? Er veldig enig i det siste du sier der: hvor forskjellig praksisen er de ulike stedene. Det virker nesten som at enten så går de all in eller så gir de faen. Jeg ser så synd i det barnet som nå er født inn i familien jeg fortalte om, jeg skjønner ikke hvorfor kun den eldste ungen blir beskyttet her.. Har og hørt om et par saker hvor far har mishandlet mor. Mor går fra fra far, og bv mener mor ikke kan ha barna fordi hun er preget av det som har skjedd. Men likevel plasserer barna hos far fordi han selvfølgelig ikke er preget av å ha opplevd vold. Det er jo likevel han som er voldelig. Skjønner ikke hvordan det går ann. Anonymous poster hash: 52782...dfe Helt utrolig! Det er er nesten som at man håper på at det ikke stemmer, men etter hva jeg har sett så skal man absolutt ikke se bort fra det. Jeg er 100% for et barnevern, men de må se til å ta en kraftig opprydding i systemet sitt. Anonymous poster hash: ad34b...956
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #123 Skrevet 15. juni 2016 Fordi folk som har barn vet at man med ledende spørsmål kan få de til å si de villeste ting... Noe de fort kan si uten ledende spørsmål også. Jeg ville i denne saken selvfølgelig samarbeide med barnevernet, men ville spurt dem om det er normal praksis å oppsøke små barn og stille veiledende og villedende spørsmål. Hvilken grunn har barnevernsansatte i det hele tatt til å oppsøke fremmede barn i egen hage. Mine barn har da tisset rundt om i hagen selv om vi har toalett inne. Anonymous poster hash: 09fd2...b07 Hvis det er slik at hun jobber i barnevernet burde hun absolutt vite dette. Helt uavhengig om hun har barn eller ikke. Anonymous poster hash: 80009...75b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #124 Skrevet 15. juni 2016 Det er dessverre sant. Tuller ikke med slikt og hadde aldri klart å finne på dette. Har meldingen skriftlig også. Vi skal sende saken til fylkesmannen når den blir henlagt, hva annet kan vi gjøre? Anonymous poster hash: 516b3...ab1 Media. Anonymous poster hash: d4fa5...f1e
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #125 Skrevet 15. juni 2016 Selv om vi ikke har noe å frykte så kjenner jeg at dette skaper mange dårlige følelser hos meg. Er anspent, sover dårlig, vindt i hodet og nedstemt. Håper bare inderlig at barnehagen sier det som sant er og at barnevernet avslutter saken fort. Vi er ho henvist til ppt men da med utgangspunkt i mulig ADHD diagnose og at barnehagen skal få inn mer ressurser. Klarer ikke annet enn å blu trist når jeg tenker på barnet mitt og bare klemmer og holder rundt han. Jeg elsker barna mine så høyt og gjør absolutt alt for de og sørger for at alle behov og litt til blir dekket, både materielle ting men også omsorg, kjærlighet og trygghet. Sammen med barna så er jeg der kun for de, ingen mobil eller pc, vi finner på aktiviteter hjemme og ute og gir de gode opplevelser. Føler meg så innmare krenket som mamma og person, at en ukjent, fremmed person tar seg slik til rette og lager storm i et vannglass i familien vår. Anonymous poster hash: 516b3...ab1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå