Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #1 Skrevet 10. juni 2016 Har i dag mottatt bekymringsmelding på et av to barn. Det står at de på bakgrunn av meldingen vil sette i gang en undersøkelse. Vi er uenige her hjemme. Jeg mener at vi bør møte opp, ta opp samtalen og se hva meldingen går utpå. Mannen mener at vi bør ha med advokat. Vi har ingen anelse på hvorfor den meldingen har kommet eller på hvilket grunnlag. Hva bør vi gjøre? Hva er rettighetene våre? Anonymous poster hash: 516b3...ab1
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #2 Skrevet 10. juni 2016 Har i dag mottatt bekymringsmelding på et av to barn. Det står at de på bakgrunn av meldingen vil sette i gang en undersøkelse. Vi er uenige her hjemme. Jeg mener at vi bør møte opp, ta opp samtalen og se hva meldingen går utpå. Mannen mener at vi bør ha med advokat. Vi har ingen anelse på hvorfor den meldingen har kommet eller på hvilket grunnlag. Hva bør vi gjøre? Hva er rettighetene våre? Anonymous poster hash: 516b3...ab1 Det er selvsagt OK å ha med seg advokat, men det er en kraftig overraksjon. Jeg ville heller ha reist begge to og så vurdert derifra Anonymous poster hash: c3d42...ec0
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #3 Skrevet 10. juni 2016 Selvsagt stiller dere opp til samtale. Kjenner dere dere igjen i beskyldningene da ? Er det noe i dette, eller er det oppspinn? Anonymous poster hash: c99cb...ae7
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #4 Skrevet 10. juni 2016 Har dere ingenting å skjule er det da ikke nødvendig med advokat! Å ta opp samtalen virker også litt paranoid for meg, men okey.. Anonymous poster hash: 318f3...178
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #5 Skrevet 10. juni 2016 Har i dag mottatt bekymringsmelding på et av to barn. Det står at de på bakgrunn av meldingen vil sette i gang en undersøkelse. Vi er uenige her hjemme. Jeg mener at vi bør møte opp, ta opp samtalen og se hva meldingen går utpå. Mannen mener at vi bør ha med advokat. Vi har ingen anelse på hvorfor den meldingen har kommet eller på hvilket grunnlag. Hva bør vi gjøre? Hva er rettighetene våre? Anonymous poster hash: 516b3...ab1 Advokat? Lydopptak av samtalen? Er dere klin gærne? Anonymous poster hash: 3549a...6ed
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #6 Skrevet 10. juni 2016 Oi, har dere gjort noe veldig alvorlig mot barnet, siden far vurderer advokat og lydopptak Anonymous poster hash: 44d27...8f6
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #7 Skrevet 10. juni 2016 Jeg har alltid hatt veldig troen på barnevernet og alt det gode de gjør, men etter alt grumset som har vært de siste årene ville jeg nok tatt med meg advokat jeg også, uansett hvor uskyldig jeg hadde vært. Anonymous poster hash: 7242b...f65
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #8 Skrevet 10. juni 2016 Det står ingeting om hva meldingen går ut på. Vi har et meget stabilt forhold, eier eget hus vi har bodd i i 10 år, gode jobber, god økonomi, god utdannelse. Vi har heller ikke mottatt noen varslerfra barnehage eller skole eller andre. Mannen har lest alle skrekk historiene på Internett om barnevernet, derfor tenker han advokat. Jeg mener at det holder at vi bare møter opp, finner ut hva den meldingen går på og hvem som har sendt den og eventuelt tar opp samtalen. Vi har som sagt to barn og aldri opplevd noe slikt. Ikke drikker vi, røyker, driver med narkotika eller noen form for vold. Anonymous poster hash: 516b3...ab1
Kubbelyset Skrevet 10. juni 2016 #9 Skrevet 10. juni 2016 Det står ingeting om hva meldingen går ut på. Vi har et meget stabilt forhold, eier eget hus vi har bodd i i 10 år, gode jobber, god økonomi, god utdannelse. Vi har heller ikke mottatt noen varslerfra barnehage eller skole eller andre. Mannen har lest alle skrekk historiene på Internett om barnevernet, derfor tenker han advokat. Jeg mener at det holder at vi bare møter opp, finner ut hva den meldingen går på og hvem som har sendt den og eventuelt tar opp samtalen. Vi har som sagt to barn og aldri opplevd noe slikt. Ikke drikker vi, røyker, driver med narkotika eller noen form for vold. Anonymous poster hash: 516b3...ab1 Da ville jeg prøvd å tatt det mest mulig med ro, la advokat ligge foreløpig og bare dra på møtet for å høre hva det er snakk om.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #10 Skrevet 10. juni 2016 Da ville jeg prøvd å tatt det mest mulig med ro, la advokat ligge foreløpig og bare dra på møtet for å høre hva det er snakk om. Det er planen min men utrolig ekkelt. Men hvilke rettigheter har vi? Og hva skjer ? Anonymous poster hash: 516b3...ab1
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #11 Skrevet 10. juni 2016 Jeg har alltid hatt veldig troen på barnevernet og alt det gode de gjør, men etter alt grumset som har vært de siste årene ville jeg nok tatt med meg advokat jeg også, uansett hvor uskyldig jeg hadde vært. Anonymous poster hash: 7242b...f65 Hva slags grusomt? Ta gjerne med advokat (de tar 2-3000 i honorar per time (som som regel er 45 minutter)). Sannsynligvis helt unødvendig og får dere til å virke som dere har noe å skjule. Dessuten umulig å komme i noe dialog som regel, da advokatene bare vil kverulere og alt vokser seg mye mer alvorlig enn det er. Ta gjerne opp samtalen også, men det er faktisk ulovlig å ta opptak av noe uten deres viten. Virker nok også ganske rart og som om dere har noen svin på skogen eller er mer enn gjennomsnittet paranoide. Står det hvem som har meldt og hva meldingen omhandler? Anonymous poster hash: 4dbe5...9af
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #12 Skrevet 10. juni 2016 Hva slags grusomt? Ta gjerne med advokat (de tar 2-3000 i honorar per time (som som regel er 45 minutter)). Sannsynligvis helt unødvendig og får dere til å virke som dere har noe å skjule. Dessuten umulig å komme i noe dialog som regel, da advokatene bare vil kverulere og alt vokser seg mye mer alvorlig enn det er. Ta gjerne opp samtalen også, men det er faktisk ulovlig å ta opptak av noe uten deres viten. Virker nok også ganske rart og som om dere har noen svin på skogen eller er mer enn gjennomsnittet paranoide. Står det hvem som har meldt og hva meldingen omhandler? Anonymous poster hash: 4dbe5...9af Nei står ingenting om hva meldingen går ut på eller hvem som har meldt. Hvis det hadde vært barnehagen hadde det vel stått? Anonymous poster hash: 516b3...ab1
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #13 Skrevet 10. juni 2016 Har altid trodd det beste om barnevernet og var bok tidligere en av de som ville sagt at du ikke hadde trengt å bekymre deg om du ikke har noe å skjule. Men har en helt annen oppfatning i dag. Er nok en del bv kontor som fungerer utmerket og gjør en god jobb. Er du riktig uheldig så møter du på et helt feil bv og dårlige saksbehandlere. Dette er min, venner og andre fagfolk jeg har snakket med sin erfaring. Så ha med advokat. Har møtt gode mødre som blir totalslaktet og dårlige foreldre som blir rost opp i skyene. Og dette går igjen i den samme kommunen. Dette er ikke for å skremme deg. Mest sannsynligvis går det veldig bra. Men best å være på den sikre siden. Anonymous poster hash: 52782...dfe
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #14 Skrevet 10. juni 2016 Dette er meldingen. Den kom til oss nesten 5 uker etter at barnevernstjenesten har mottatt den. Syns dette er merkelig. Som sagt før, kom på kun det ene barnet og vi har to Anonymous poster hash: 516b3...ab1
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #15 Skrevet 10. juni 2016 Ta det med ro. Er nok ikke "verre" enn at noen er sure på dere. Anonymous poster hash: fd7c7...c14
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #16 Skrevet 10. juni 2016 Huffda, så ekke. Jeg hadde nok ikke blandet inn en advokat på det første møtet. Men om barnevernet virker veldig beskymret eller om beskymringsmeldingen er alvorlig så kunne jeg vurdert advokat på neste møte. Anonymous poster hash: 44d27...8f6
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #17 Skrevet 10. juni 2016 Ta det med ro. Er nok ikke "verre" enn at noen er sure på dere. Anonymous poster hash: fd7c7...c14 Håper for Guds skyld at det ikke er noen som legger inn falske meldinger Anonymous poster hash: 516b3...ab1
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #18 Skrevet 10. juni 2016 Dette er meldingen. Den kom til oss nesten 5 uker etter at barnevernstjenesten har mottatt den. Syns dette er merkelig. Som sagt før, kom på kun det ene barnet og vi har to Anonymous poster hash: 516b3...ab1 Ja veldig merkelig at den kom så lenge etter. Kanskje det var en useriøs bekymringsmelding, men at de bare vil undersøke nærmere. Anonymous poster hash: 52782...dfe
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #19 Skrevet 10. juni 2016 Huffda, så ekke. Jeg hadde nok ikke blandet inn en advokat på det første møtet. Men om barnevernet virker veldig beskymret eller om beskymringsmeldingen er alvorlig så kunne jeg vurdert advokat på neste møte. Anonymous poster hash: 44d27...8f6 Ja er det jeg mener også, tror jeg får mannen med på det også. Men er så utrolig ekkelt. Vi har absolutt ingenting å skjule, og vi har heller ikke gjort noe mot noen av barna. Men syns det er rart at det har kommet på kun en og ikke begge hvis den meldingen hadde vært alvorlig Anonymous poster hash: 516b3...ab1
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #20 Skrevet 10. juni 2016 Ja veldig merkelig at den kom så lenge etter. Kanskje det var en useriøs bekymringsmelding, men at de bare vil undersøke nærmere. Anonymous poster hash: 52782...dfe Ja syns det er lenge etterpå. Hadde den vært type akutt hadde det vel kommet før? Anonymous poster hash: 516b3...ab1
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #21 Skrevet 10. juni 2016 Det at meldingen har kommet på bare det ene barnet betyr jo at den/de som har meldt har med det ene barnet å gjøre. Jeg jobber i skolen, og vi får av og til brev fra barnevernet om at noen har meldt bekymring på et eller flere søsken av en elev. Da er vi forpliktet til å sende inn opplysninger/svare på spørsmål om det barnet vi har med å gjøre, selv om bekymringen ikke gjelder akkurat det barnet. Det kan tenkes at det har tatt noen uker før dere fikk brevet fordi barnevernet har innhentet informasjon fra skolen og barnehagen til begge barna før dere blir innkalt til møte. P.S, vi som jobber i skolen (og de i barnehagen) har ikke lov til å melde bekymring anonymt, og når vi får slike "søskensaker" meldt til oss, så står det alltid i brevet at familien har samtykket til at informasjonen blir innhentet fra oss. Jeg tror derfor at deres bekymringsmelding er sendt inn av noen utenfor barnehage/skole, som har kontakt med dette ene barnet deres. Ønsker dere lykke til med utredningen. Anonymous poster hash: 3cfcf...fe9
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #22 Skrevet 10. juni 2016 Dette er meldingen. Den kom til oss nesten 5 uker etter at barnevernstjenesten har mottatt den. Syns dette er merkelig. Som sagt før, kom på kun det ene barnet og vi har to Anonymous poster hash: 516b3...ab1 Dårlig at det ikke står fra hvem meldingen kommer og hva den omhandler. Når de mottok den for fem uker siden er det i sannsynligvis ikke noe veldig alvorlig. Rettighetene deres er å ta med hvem dere vil på samtalen, men advokat må dere selv betale. Dere kan ikke motsette dere undersøkelse. Lar dere vær å møte til samtale kan bvtj gjennomføre hjemmebesøk, innhenting av opplysninger og samtale med barnet alene. Dere har innsyn i alle sakens dokumenter, med mindre det kommer frem forhold som omhandler straffeloven, da kan bvtj tilbakeholde opplysningene til politiet har foretatt avhør mm. Bvtj skal gjennomføre undersøkelsen minst mulig inngripende, men har rett og plikt til å undersøke barnets omsorgssituasjon grundige nok til å kunne vurdere om det bør settes i verk tiltak eller ikke. De fleste undersøkelser ender med hjelpetiltak eller henleggelse (litt ulikt fra kommune til kommune). Tro det eller ei, men veldig mange familier finner ut at de gjerne kunne tenke seg hjelp fra bv. Anbefaler bvtj hjelpetiltak og dere ikke ønsker, henlegges saken. Noen ganger er man bekymret for barna og henlegger med bekymring. Da kan bvtj kontakte familien på ny etter 6 måneder. De som mister omsorgen har som regel mottatt mange hjelpetiltak uten at barna får det bedre. Anonymous poster hash: 4dbe5...9af
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #23 Skrevet 10. juni 2016 Dette er meldingen. Den kom til oss nesten 5 uker etter at barnevernstjenesten har mottatt den. Syns dette er merkelig. Som sagt før, kom på kun det ene barnet og vi har to Anonymous poster hash: 516b3...ab1 Hadde det vært en alvorlig bekymring så hadde barnevernet kommer på dagen. Så det er sikkert en helt ordinær bekymring, og ikke sikkert det blir noe mer ut av det enn det møte. Men dere kan jo ta opptak på mobilen, det er ofte lurt hvis de senere vrir på sannheten. Noen steder er barnevernstjenesten bra mens andre plasser så har den et dårlig rykte, så det er greit å ha bevis om det skulle være noe. Anonymous poster hash: 990a5...97b
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #24 Skrevet 10. juni 2016 Det at meldingen har kommet på bare det ene barnet betyr jo at den/de som har meldt har med det ene barnet å gjøre. Jeg jobber i skolen, og vi får av og til brev fra barnevernet om at noen har meldt bekymring på et eller flere søsken av en elev. Da er vi forpliktet til å sende inn opplysninger/svare på spørsmål om det barnet vi har med å gjøre, selv om bekymringen ikke gjelder akkurat det barnet. Det kan tenkes at det har tatt noen uker før dere fikk brevet fordi barnevernet har innhentet informasjon fra skolen og barnehagen til begge barna før dere blir innkalt til møte. P.S, vi som jobber i skolen (og de i barnehagen) har ikke lov til å melde bekymring anonymt, og når vi får slike "søskensaker" meldt til oss, så står det alltid i brevet at familien har samtykket til at informasjonen blir innhentet fra oss. Jeg tror derfor at deres bekymringsmelding er sendt inn av noen utenfor barnehage/skole, som har kontakt med dette ene barnet deres. Ønsker dere lykke til med utredningen. Anonymous poster hash: 3cfcf...fe9 Syns dette bare er merkelig hele greia. Vi har ingentig å skjule uansett men hvis dette er falsk melding så er det unødvendig å bruke så mye ressurser Anonymous poster hash: 516b3...ab1
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #25 Skrevet 10. juni 2016 Dette er meldingen. Den kom til oss nesten 5 uker etter at barnevernstjenesten har mottatt den. Syns dette er merkelig. Som sagt før, kom på kun det ene barnet og vi har to Anonymous poster hash: 516b3...ab1 Jeg har jobbet i barnevernet og tenker at siden det går 5 uker fra mottak til innkallelse betyr at det ikke er alvorlig men at de må sjekke ut med dere det som står i bekymringsmeldingen. Når dere kommer til samtale vil dere helt sikkert få vite hva som står der men ikke helt sikkert vite hvem som har sendt meldingen fordi det kan være sendt anonymt. I løpet av møtet vil det fort bli klart for dere hva som skjer, og om det er en falsk melding eller det beror på en misforståelse blir det raskt oppklart og saken er ute av verden. Anonymous poster hash: 30ef0...7e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå