Gå til innhold

Mottatt bekymringsmelding på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sannsynligvis mindre alvorlig bekymringer fra en nabo eller en forelder.

Barnet kan jo f.eks ha skrytt på seg at han får drikke red Bull, spille/se film med 18 års grense, være våken så lenge han vil. Kanskje han har kommet på besøk og sagt at han ikke har spist hele dagen ( selv om han har det) osv kanskje har han gått tynnkledt en dag, syklet uten hjelm, sneket seg ned til sjøen, bannet, kastet stein på bil, dratt en katt i halen, blitt sint å sagt at han skal drepe vedkommende, vist tisser sin.

Enkelte tar alt barn sier bokstavelig. Så sitter de der, med helt feil inntrykk og er så konfliktsky at de ikke spør foreldrene rett ut. Når de da sitter der med et dårlig inntrykk, så legger de merke til små bagateller som de ikke hadde reagert så sterkt på om de hadde et godt inntrykk fra før.

Tenker at dere kan slappe heeelt av :)

Anonymous poster hash: 9040c...8af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har vi fått oppklaring på meldingen.

Meldingen er anonym, fra en fremmed person som ikke kjenner oss eller barnet.

Personen hadde med seg en hund og barnet løp ned innkjørselen for å hilse på hunden.

Meldingen gikk på at barnet var observert ved veien alene.

Det var snakk om noen få minutter fra vi så at h*n ikke var foran døra til vi ropte på h*n at h*n ikke fikk lov å være der eller snakke med fremmede. Damen sto da sammen med h*n og snakka med h*n.

Navnene våre fikk hun fra postkassa.

Vi skal på møte i morgen med barnevernstjenesten så får vi se om de henlegger saken eller velger å igangsette undersøkelse

Anonymous poster hash: 516b3...ab1

Skrevet

Folk er GALE!!! Stakkars dere!

Anonymous poster hash: 6d59c...13e

Skrevet

Folk er GALE!!! Stakkars dere!

Anonymous poster hash: 6d59c...13e

Helt sinnsykt. Snakket med saksbehandleren i dag. Som hun sa, var ikke noe kjempe alvorlig men at det sto så og si bare at barnet var observert ved veien.

Men veien er en rolig gate med 30 sone og blindkjøring lenger oppi veien.

Så ja, finnes mange skumle og farlige mennesker der ute

Skrevet

Da har vi fått oppklaring på meldingen.

Meldingen er anonym, fra en fremmed person som ikke kjenner oss eller barnet.

Personen hadde med seg en hund og barnet løp ned innkjørselen for å hilse på hunden.

Meldingen gikk på at barnet var observert ved veien alene.

Det var snakk om noen få minutter fra vi så at h*n ikke var foran døra til vi ropte på h*n at h*n ikke fikk lov å være der eller snakke med fremmede. Damen sto da sammen med h*n og snakka med h*n.

Navnene våre fikk hun fra postkassa.

Vi skal på møte i morgen med barnevernstjenesten så får vi se om de henlegger saken eller velger å igangsette undersøkelse

Oi, det høres litt vilt ut. Hvor gammelt er barnet?

Anonymous poster hash: 91ec1...775

Skrevet

Oi, det høres litt vilt ut. Hvor gammelt er barnet?

Barnet er 5 år

Skrevet

Barnet er 5 år

Hjelpes tid. Det høres jo helt sprøtt ut. Trodde kanskje det var snakk om en ettåring eller noe sånt i det minste. Snakk om å kaste bort barnevernets ressurser

Skrevet

Hjelpes tid. Det høres jo helt sprøtt ut. Trodde kanskje det var snakk om en ettåring eller noe sånt i det minste. Snakk om å kaste bort barnevernets ressurser

Hadde skjønt det hvis det var snakk om mye yngre barn men neida barnet er 5 , snart 5,5 år og sto i vår innkjørsel mot veien med 30 sone og med blindvei lenger oppi veien.

Håper bare at barnevernstjenesten skjønner at dette er helt ulogisk

Skrevet

Helt utrolig at barnevernet bruker ressurser på dette.Denne meldingen burde ikke være alvorlig nok til at de gjør noe med det.Dette er jo på samme nivå som å melde folk som gir ungene godteri midt i uka!

Anonymous poster hash: 6db03...c68

Skrevet

Helt utrolig at barnevernet bruker ressurser på dette.Denne meldingen burde ikke være alvorlig nok til at de gjør noe med det.Dette er jo på samme nivå som å melde folk som gir ungene godteri midt i uka!

Vet virkelig ikke hvorfor de har valgt på grunnlag av den meldingen å sette igang en undersøkelse i stedet for å ta et møte for å høre om det er grunnlag for eventuell undersøkelse

Skrevet

Vet virkelig ikke hvorfor de har valgt på grunnlag av den meldingen å sette igang en undersøkelse i stedet for å ta et møte for å høre om det er grunnlag for eventuell undersøkelse Anonymous poster hash: 516b3...ab1

Nei dette henger ikke på greip.Trodde de hadde NOE sunn fornuft,men den har tydeligvis forduftet i dette tilfellet.Det vil jo si at ungen ikke engang kan hente posten uten at dere kan risikere å bli meldt til barnevernet.Dette blir for dumt på en så stor unge!

Skrevet

Hvorfor blir man meldt på et sånn grunnlag, og hvorfor kaller de inn til et møte på et sånt grunnlag

Anonymous poster hash: 44d27...8f6

Skrevet

Nei dette henger ikke på greip.Trodde de hadde NOE sunn fornuft,men den har tydeligvis forduftet i dette tilfellet.Det vil jo si at ungen ikke engang kan hente posten uten at dere kan risikere å bli meldt til barnevernet.Dette blir for dumt på en så stor unge!

Vi må jo parkere foran garasjen vår som er ved siden av innkjørselen ved veien.

Jeg er helt sjokkert og aner virkelig ikke hva som skjer

Skrevet

Hvorfor blir man meldt på et sånn grunnlag, og hvorfor kaller de inn til et møte på et sånt grunnlag

Anonymous poster hash: 44d27...8f6

Skulle virkelig vist det selv men finner vel utav det i morgen

Skrevet

jøss, noe så idiotisk. Hvis dette stemmer er det jammen ikke merkelig BV har for mye å gjøre.. jeeez..

Anonymous poster hash: b964d...6a3
Skrevet

Og... Jammen ikke folk er redd for å bli meldt for tulleting og at sak åpnes ( selv om den skulle bli henlagt, er jo en påkjenning) når folk faktisk melder for noe sånn som dette ???

Anonymous poster hash: 38d84...62b

Skrevet

Rart og provoserende at det ikke finnes sanksjoner for slike mennesker. Sjokkert!

Anonymous poster hash: 82faf...436

Skrevet

Barnet er 5 år

Hva i all verden. Vi bor i et felt med 30 sone, nesten alle barna går til hverandre her fra rundt 5 år. Jeg blir nesten ledd av fordi jeg først slapp 7 åringen i år, minste som har lekt ute uten tilsyn her er 3 år (akkurat det synes jeg er altfor tidlig, men ikke 5 år).

Anonymous poster hash: 2e32a...636

Skrevet

Ang. Opptak av samtaler som det er referert til lenger oppe i tråden.

Jeg vil gå lenger enn å påpeke at privatpersoner har lov til å ta opp alle samtaler de er en del av. Jeg vil si at man er "dum" hvis man ikke tar opp all kontakt man har med skole/bv/nav/skatteetat/byggningsetat/alt av kontakt med det offentlige. Legg gjerne også til håndverker-firmaer hva angår avtaler til store penger, bilkjøp og lignende.

Alle smarttelefoner har opptaksfunksjon og nærmest ubegrenset lagringskapasitet.

Anonymous poster hash: 67334...98d

Skrevet

Jeg har sendt inn bekymringsmelding på ett av to barn da jeg kun hadde det ene barnet på min avdeling i barnehagen..

Anonymous poster hash: 9885e...9d1

Skrevet

haha sykeste jeg har hørt! Bra melder ikke bor her da.. her er alle ungene ute å leker i gata alene fra de er 4 år!

Anonymous poster hash: 4d6e2...ee1
Skrevet

Vi håper at saksbehandleren er såpass oppegående at saken henlegges i morgen.

Velger de likevel å kjøre undersøkelse så kontakter vi advokat for dette er altfor tynt grunnlag.

Skrevet

Jeg har jobbet i barnevernet og tenker at siden det går 5 uker fra mottak til innkallelse betyr at det ikke er alvorlig men at de må sjekke ut med dere det som står i bekymringsmeldingen.

Når dere kommer til samtale vil dere helt sikkert få vite hva som står der men ikke helt sikkert vite hvem som har sendt meldingen fordi det kan være sendt anonymt.

I løpet av møtet vil det fort bli klart for dere hva som skjer, og om det er en falsk melding eller det beror på en misforståelse blir det raskt oppklart og saken er ute av verden.

Anonymous poster hash: 30ef0...7e3

Det betyr ikke noe alvorlig?jeg meldte inn en sak hvor far banket mor og drakk og det tok 6uker før barnevernet innkalte til møtet!! Tenk 6 uker...går ikke ann!det stakars lille barnet lever fortsatt med mor og far.

Anonymous poster hash: 95ae2...b28

Skrevet

Det betyr ikke noe alvorlig?jeg meldte inn en sak hvor far banket mor og drakk og det tok 6uker før barnevernet innkalte til møtet!! Tenk 6 uker...går ikke ann!det stakars lille barnet lever fortsatt med mor og far.

Anonymous poster hash: 95ae2...b28

Jeg har og meldt inn en bekymring i forbindelse med jobben min. Familien var og meldt fra flere andre instanser, saken ble henlagt uten at vi engang ble kontaktet. Barnet bor og fremdeles der. Så det er tydeligvis store forskjeller

Skrevet

Det er selvsagt OK å ha med seg advokat, men det er en kraftig overraksjon. Jeg ville heller ha reist begge to og så vurdert derifra

Anonymous poster hash: c3d42...ec0

Overreaksjon?

Det er det vel ikke!

Anonymous poster hash: 69f81...ff0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...