Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #151 Skrevet 7. juni 2016 Da er du rett og slett en tankeløs idiot Anonymous poster hash: 62d94...dab Nei, da er jeg realistisk til hvordan verden fungerer. Anonymous poster hash: ae0c5...d3f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #152 Skrevet 7. juni 2016 Min bestemor har nøtteallergi. Hun driter i det og spiser sjokolade med nøtter når det passer henne. Av og til reagerer hun og får pustebesvær. En gang ble det blålys til sykehuset med lege som følge. Men det skjedde jo bare en gang, sier bestemor. Og spiser litt til. Allergier trenger ikke slå ut i hytt og vær for å være alvorlige. Anonymous poster hash: 18b50...c20
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #153 Skrevet 7. juni 2016 Nei, da er jeg realistisk til hvordan verden fungerer. Anonymous poster hash: ae0c5...d3f Anonymous poster hash: d5bbc...48c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #154 Skrevet 7. juni 2016 Min bestemor har nøtteallergi. Hun driter i det og spiser sjokolade med nøtter når det passer henne. Av og til reagerer hun og får pustebesvær. En gang ble det blålys til sykehuset med lege som følge. Men det skjedde jo bare en gang, sier bestemor. Og spiser litt til. Allergier trenger ikke slå ut i hytt og vær for å være alvorlige. Anonymous poster hash: 18b50...c20 Hvorfor nevner du bestemora di egentlig? Anonymous poster hash: 091e9...13a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #155 Skrevet 7. juni 2016 Nei, da er jeg realistisk til hvordan verden fungerer. Anonymous poster hash: ae0c5...d3f En realist totalt blottet for empati, i alle fall Anonymous poster hash: d5bbc...48c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #156 Skrevet 7. juni 2016 Hvorfor nevner du bestemora di egentlig? Anonymous poster hash: 091e9...13a Kanskje du kan gjette? For å illustrere at man kan ha alvorlig allergi uten reagere hver gang. Noen kan til og med spise allergenet uten reaksjon. Helt til reaksjonen kommer. Jeg mener det illustrerer at man ikke bør mistro alkergikere selv om man ikke har sett noen resksjon. Burde selvsagt tatt høyde for at ikke alle kan lese og tenke samtidig, og lagt ut koklusjon også. Skal bli bedre på det. Anonymous poster hash: 18b50...c20
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #157 Skrevet 7. juni 2016 Kanskje du kan gjette? For å illustrere at man kan ha alvorlig allergi uten reagere hver gang. Noen kan til og med spise allergenet uten reaksjon. Helt til reaksjonen kommer. Jeg mener det illustrerer at man ikke bør mistro alkergikere selv om man ikke har sett noen resksjon. Burde selvsagt tatt høyde for at ikke alle kan lese og tenke samtidig, og lagt ut koklusjon også. Skal bli bedre på det. Anonymous poster hash: 18b50...c20 Men da er vel ikke bestemora di hyperallergisk g dør av nøttestoff i lufta heller? Neste! Anonymous poster hash: 091e9...13a
Mostly Harmless Skrevet 7. juni 2016 #158 Skrevet 7. juni 2016 Nei, da er jeg realistisk til hvordan verden fungerer. Anonymous poster hash: ae0c5...d3f Når du nekter å ta ansvaret for dine barns matpakker, kan du ikke skylde på verden og kalle deg selv realist. En realist ville innsett at den som kan styre hva som er i dine barns matpakker er du, og ikke det allergiske barnet på skolen. Søren at syke barn skal være avhengig av velviljen til skolekameraters late foreldre.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #159 Skrevet 7. juni 2016 Min datter begynte i 1 klasse nå i høst og fikk seg raskt en ny bestis. Den ungen er mye på besøk her, og spiser da også her. Fikk klar beskjed i fra foreldrene at barnet hverken skulle ha gluten eller melk. Så jeg har lest meg opp da, sørger for å alltid ha mat i hus som hun kan spise og har vært supernøye på at ikke maten hennes kommer i kontakt med vår mat. Har til og med kjøpt eget vaffeljern til henne. Snakket i dag med bestemoren til ungen og hun kunne fortelle at ungen ikke finnes allergisk. Foreldrene har fått det for seg at gluten og ku- melk er roten til alt ondt og derfor skal de ikke spise det. Blir faktisk mektig irritert jeg da! Anonymous poster hash: fb94c...b06 Anonymous poster hash: 59b39...ae2
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #160 Skrevet 7. juni 2016 Når hun ikke har epipenn hverken hjemme el på skolen overdriver foreldrene. Garantert! Og joda noen folk finner på, her dreiv mor til min stedatter å sa hun ikke tålte melk eller gluten. Vi dreiv i flere år og kjøpte og bakte egen mat til henne. Det visste seg det kun var løgn, jenta er 22 nå og det kom for en dag da hun var tenåring. Så joda det finnes mange rare folk der ute. Kjipt for stedatter i årevis å ha gått glipp av mye godt for mange glutenfrie alternativer er virkelig ikke gode alternativer. Anonymous poster hash: 8c878...73b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #161 Skrevet 7. juni 2016 Når du nekter å ta ansvaret for dine barns matpakker, kan du ikke skylde på verden og kalle deg selv realist. En realist ville innsett at den som kan styre hva som er i dine barns matpakker er du, og ikke det allergiske barnet på skolen. Søren at syke barn skal være avhengig av velviljen til skolekameraters late foreldre.De aller fleste dagene har jeg god kontroll, men noen ganger er jeg bortreist, noen ganger overnatter barna hos venner bare for moro og etter som de blir eldre blir det naturlig at de smører maten sin selv. Jeg har heller ikke full kontroll på om minstemann kan ha stappet en hasselnøtt i lomma til eldste eller at ungene plukker med seg markjordbær på veien. Det kan også være at jeg faktisk ikke får med meg at et eller annet kan inneholde spor av nøtter. Det gjelder mange matvarer. Det er mulig du har 100% kontroll over alt hva dine barn har med seg til enhver tid,en det har ikke jeg. Anonymous poster hash: ae0c5...d3f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #162 Skrevet 8. juni 2016 Selv om hun er allergisk og har fått påvist allergi kan det gå BRS både en og to ganger, men tredje gangen kan det gå skikkelig ille. Syns du burde tenke deg om før du anklager foreldrene for å lyve om allergi, hva får de ut av det? Du skal prise deg lykkelig for at det faktisk gikk bra og heller dobbeltsjekke og trippelsjekke neste gang. Anonymous poster hash: c968b...61b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #163 Skrevet 8. juni 2016 Jeg tar hensyn til allergier, men jeg nekter å ta ansvaret for å garantere at barnet ikke utsettes for noe det ikke tåler. Noen ganger er det tante som smører barnas skolemat, en gang har vi kanskje ikke fått med oss at det var nøtter i kjeksene barna hadde med på tur osv. Jeg har ikke dårlig samvittighet for slike feil. Det er noe en allergiker må regne med. Anonymous poster hash: ae0c5...d3f Nei!! Det er ikke noe en allergiker må regne med!! Herregud! Det er gitt beskjed og skolen har gitt dere beskjed! Skjerp deg - du er faktisk ansvarlig for at ditt barn ikke utsetter dette barnet med allergi for mulig situasjon der døden er et mulig tilfelle- dersom det skulle bli ordentlig allergisk reaksjon. Anonymous poster hash: c968b...61b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #164 Skrevet 8. juni 2016 Nei!! Det er ikke noe en allergiker må regne med!! Herregud! Det er gitt beskjed og skolen har gitt dere beskjed! Skjerp deg - du er faktisk ansvarlig for at ditt barn ikke utsetter dette barnet med allergi for mulig situasjon der døden er et mulig tilfelle- dersom det skulle bli ordentlig allergisk reaksjon. Anonymous poster hash: c968b...61b Nei, jeg er faktisk ikke ansvarlig for at barnet kan bli sykt. Vil de sikre seg 100% må de innføre kantine med bare trygg mat og sluse der barn og voksne skifter klær før og etter skole. Da vil det kunne bli ganske trygt. Anonymous poster hash: ae0c5...d3f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #165 Skrevet 8. juni 2016 Kanskje foreldrene overdriver fordi hun feks er allergisk mot hasselnøtter og har fått beskjed om å ikke trigge nøtteallergien ved å eksponere henne for andre. Jeg vet med meg selv at hvis mitt barn hadde en kjempeallergi mot en spesiell ting og vi hadde fått beskjed om å vise varsomhet med lignende produkter hadde jeg valgt å si til alle at hun var allergisk mot alt. Ofte er folk litt slappe hvis de ikke føler det handler om liv og død. Og uansett, synes det er litt usmakelig å sette spørsmålstegn ved foreldrenes motiver til å si det. Mitt barn har en skjult sykdom som gjør han forstoppet (han har måttet få løse opp forstoppelse i narkose) han skal ha minimalt med raffinerte matvarer. Jeg har måttet si til svigermor og tanter at han har allergier fordi de ikke forstår hvor alvorlig det er. Han kan få én kjeks eller bolle innimellom men vi må da regulere han med avføringsmiddel. Svigermor er av den oppfatning at en eller ti kjeks ikke kan gjøre så stor skade. Så jeg kan forstå foreldre som velger å overdrive for å sikre barnet. Anonymous poster hash: 623b9...686
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #166 Skrevet 8. juni 2016 Nei, da er jeg realistisk til hvordan verden fungerer. Anonymous poster hash: ae0c5...d3f Nei, du er en egoist. Hvis du bryr deg om livet til allergikerne sørger du for at du VET at du ikke sender med ting som forårsaker anfall. Hvis du ikke forsikrer deg er du ansvarlig for konsekvensene. Det er ikje kult å ta livet av et barn fordi man ikke gadd informere tante eller lese innholdsfortegnelsen på en pakke kjeks. Anonymous poster hash: 73664...929
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #167 Skrevet 8. juni 2016 Nei, du er en egoist. Hvis du bryr deg om livet til allergikerne sørger du for at du VET at du ikke sender med ting som forårsaker anfall. Hvis du ikke forsikrer deg er du ansvarlig for konsekvensene. Det er ikje kult å ta livet av et barn fordi man ikke gadd informere tante eller lese innholdsfortegnelsen på en pakke kjeks. Anonymous poster hash: 73664...929 Jeg må bare skyte inn at kommentaren om realistisk ikke er HI Anonymous poster hash: 091e9...13a
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #168 Skrevet 8. juni 2016 Litt på siden her men, inneholder ikke butikkbrød ofte spor av nøtter? Anonymous poster hash: c06f8...50f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #169 Skrevet 8. juni 2016 Litt på siden her men, inneholder ikke butikkbrød ofte spor av nøtter? Anonymous poster hash: c06f8...50f Jo, det stemmer. Det samme gjelder noen ganger hjemmebakt brød hvis for eksempel nøtter og mel oppbevares i samme skap eller hvis vi har brudt samme fjellet til å hakke nøtter på som til å kna deigen. Å garantere at man aldri har spor av nøtter i maten er helg urealistisk. Anonymous poster hash: ae0c5...d3f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #170 Skrevet 8. juni 2016 Nei, jeg er faktisk ikke ansvarlig for at barnet kan bli sykt. Vil de sikre seg 100% må de innføre kantine med bare trygg mat og sluse der barn og voksne skifter klær før og etter skole. Da vil det kunne bli ganske trygt. Anonymous poster hash: ae0c5...d3f Du er ansvarlig for at ditt barn ikke har med seg mat det andre barnet kan bli sykt av, så jo sånn er det faktisk bare. Anonymous poster hash: 530f5...7a1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #171 Skrevet 8. juni 2016 Syns det hørtes veldig spesielt ut at de ble hysteriske og forlangte at du skulle vaske ut hus under barneselskapet, men ikke hentet jenta. Hadde stusset selv. Anonymous poster hash: df9ec...95c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #172 Skrevet 8. juni 2016 Du er ansvarlig for at ditt barn ikke har med seg mat det andre barnet kan bli sykt av, så jo sånn er det faktisk bare. Anonymous poster hash: 530f5...7a1 Det er et ansvar jeg - og tydeligvis flere med meg - ikke vil ta. Sånn er det faktisk bare. Anonymous poster hash: a8400...1b8
Mostly Harmless Skrevet 8. juni 2016 #173 Skrevet 8. juni 2016 Jo, det stemmer. Det samme gjelder noen ganger hjemmebakt brød hvis for eksempel nøtter og mel oppbevares i samme skap eller hvis vi har brudt samme fjellet til å hakke nøtter på som til å kna deigen. Å garantere at man aldri har spor av nøtter i maten er helg urealistisk. Anonymous poster hash: ae0c5...d3f Alle vet da at man skal ha ett fjell til nøtter, og et annet til brøddeig! Er så mye fjell i dette landet, så det må alle klare å få til!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #174 Skrevet 9. juni 2016 Hei HI! Har ikke lest hele tråden, gidder ikke alle de surmaga bedrevitersvarene du får her.. Jeg bare lurer på hva mora sa da hun fikk høre at ungen hadde spist marsipan? Og hva gjorde mora da? ...og aldri i verden om en såå allergisk unge ikke har med seg epipen.... aldri! Anonymous poster hash: 4a154...686
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #175 Skrevet 10. juni 2016 Hei HI! Har ikke lest hele tråden, gidder ikke alle de surmaga bedrevitersvarene du får her.. Jeg bare lurer på hva mora sa da hun fikk høre at ungen hadde spist marsipan? Og hva gjorde mora da? ...og aldri i verden om en såå allergisk unge ikke har med seg epipen.... aldri! Anonymous poster hash: 4a154...686 Hun ble fly forbanna og skjelte meg ut, for hun mente mandler var nøtter og høyst dødelig. Men barnet var her halvannen time etter det mens jeg vasket og støvsuge ogfikk ike reaksjoner Anonymous poster hash: 091e9...13a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå