Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #51 Skrevet 6. juni 2016 Niesen min er super allergisk mot nøtter. Fått anafylaktisk sjokk av at noen har tatt på henne etter å ha spist nøtter eller MARSIPANKAKE! Du virker jo dum. Er ikke din sak om hun har vokst det av seg eller ikke. Du var fryktelig heldig skal jeg si deg med at hun ikke reagerte på det. Anonymous poster hash: 33f9d...37b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #52 Skrevet 6. juni 2016 Jeg har ingen allergier, men jeg forstår hvor viktig det er at omgivelsene viser hensyn for allergikere. Du fremstår lite hensynsfull må jeg si... Du gir meg stor sympati for foreldre som har barn med allergi. De må virkelig passe på skjønner jeg når de ikke bare møter lite forståelse, men også at folk tror de lyver. I all verden da!! HI har ikke servert jenta nøtter. På hvilken måte er det du mener hun ikke tar hensyn!? Du er jo helt på bærtur. Anonymous poster hash: 73664...929
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #53 Skrevet 6. juni 2016 Niesen min er super allergisk mot nøtter. Fått anafylaktisk sjokk av at noen har tatt på henne etter å ha spist nøtter eller MARSIPANKAKE! Du virker jo dum. Er ikke din sak om hun har vokst det av seg eller ikke. Du var fryktelig heldig skal jeg si deg med at hun ikke reagerte på det. Anonymous poster hash: 33f9d...37b Ærlig talt, skjerp dere a. Jeg har ikke ment noe vondt, mandler er ikke nøtter og har ikke samme allergener engang. Gi dere nå. Poenget mitt er ikke å servere henne nøtter, men at jeg stusser ved en del ting med allergien hennes. Ta dere litt sammen Anonymous poster hash: 091e9...13a
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #54 Skrevet 6. juni 2016 Niesen min er super allergisk mot nøtter. Fått anafylaktisk sjokk av at noen har tatt på henne etter å ha spist nøtter eller MARSIPANKAKE! Du virker jo dum. Er ikke din sak om hun har vokst det av seg eller ikke. Du var fryktelig heldig skal jeg si deg med at hun ikke reagerte på det. Anonymous poster hash: 33f9d...37b Lukket valnøtt vil en nøtteallergiker reagere på ja. Marsipan er det ikke gitt at nøtteallergiker reagerer på siden marsipan ikke inneholder nøtter!! Anonymous poster hash: 73664...929
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #55 Skrevet 6. juni 2016 Søsteren min (10 år) er allergiker. Hun blir årlig innkalt til poliklinikken for barn for å sjekke om det er noen forandringer Mtp allergiene. De fleste allergiene har blitt bedre med årene, noen er hun kvitt, men noen av de er hun fortsatt dødelig allergisk mot. De med allergier blir fulgt opp, minst en gang i året, så foreldrene har nok oversikt Anonymous poster hash: 8c8d4...d0a
Gjest Muji81 Skrevet 6. juni 2016 #56 Skrevet 6. juni 2016 I all verden da!! HI har ikke servert jenta nøtter. På hvilken måte er det du mener hun ikke tar hensyn!? Du er jo helt på bærtur. Anonymous poster hash: 73664...929 Er det hensynsfullt å tro at andre foreldre lyver om barns allergi..? Jeg synes det er veldig merkelig å mistro noen slik. I hvert fall når det handler om noe så alvorlig. Det koster så lite å tro at de fleste foreldre ønsker å beskytte sine barn. Om en liten promille av disse er hysteriske eller løgneriske, hva så?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #57 Skrevet 6. juni 2016 Hvorfor kan de i 5 og oppover ha med nøtter? Samme skole. Anonymous poster hash: 091e9...13a
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #58 Skrevet 6. juni 2016 Nei, jeg er allergisk mot veps, så jeg unngår å bli stukket, men jeg syns det rare er at hun ikke reagerer når så mange gir faen. Anonymous poster hash: 091e9...13a Hva med å ta til deg noen av de svarene du har fått, HI? 1. Du har fått forklaringer som går på at noen helt eller delvis kan vokse av seg allergier. 2. Du har fått forklaringer som går på at noen reagerer "utypisk" både med og uten straksreaksjoner eller langtidssymptomer. 3. Du har fått forklaringer som går på at når man holder seg unna allergener i lang tid så kan man tåle det i mindre mengder en periode. 1. Du sier dere har et ganske nært forhold til jentas foreldre. Da må det gå an å ta dette opp på en saklig måte. Du ble kjeftet på fordi jenta spiste mandler hos deg. Er det så rart synes du, når de kanskje har erfaringer med å nesten miste jenta pga. slike "glipper"? Det er snakk om det kjæreste de har - deres datter. Det går an å spørre dem hvilke reaksjoner hun har hatt på mandler tidligere, hvor lenge det er siden hun reagerte sist på det ogs. Og så spørre dem om de har sjekket hos lege om hun fremdeles er allergisk for det siden hun ikke reagerte på marsipankaken. 2. Selv om du og andre ikke ser at jenta reagerer så betyr ikke det at hun er kvitt allergien. Kanskje er hun så HELDIG at hun begynner å vokse en eller flere av allergiene av seg. Men dere rundt, dere velger å mistenkeliggjøre foreldrene og teste ut selv om det leger og foreldre har sagt må følges stemmer - så de foreldrene i klassen som sender med nøtter leker leger og eksperimenterer med denne jentas liv. Og pussig nok så virker det som om du synes det er greit at de andre foreldrene gjør det.... for jenta reagerer jo ikke. Hva gjør de/dere om den kommer at jenta er blitt utsatt for for stor dose allergener og går rett i sjokk og kanskje ikke kan reddes. Har de/dere tenkt over hva det vil gjøre med deres barn - som vil vite at de var årsak til at det skjedde? 3. Er du og de andre foreldrene villige til å ta sjansen på at hun har vokst av seg disse allergiene for alltid - eller er de/dere villige til å stå frem etter at de/dere har satt jenta i en livstruende situasjon fordi dere ikke trodde hun var allergisk lenger. Er de/dere virkelig villige til å ta på dere det ansvaret? Jeg ser at du blir frustrert fordi du gjør mye for å ta hensyn til denne jenta. Men en av grunnene til at du får så mye motbør her er nok det at du synes å holde med foreldrene til andre i ungenes klasse som ikke respekterer nøtteallergien til jenta. Å ikke respektere det - eller i det skjulte være enig med de som ikke respekterer det - det er begge deler forkastelig. Det viser svært liten forståelse for og kunnskaper om allergier. Jeg synes du skal snakke med foreldrene igjen om dette. Fortell at du vet andre tar med nøtter på skolen eller nøtteholdig mat og at jenta deres aldri har reagert på dette. Og spør dem så om de kanskje bør få sjekket allergiene hennes på nytt. Det er jo også noen som vokser av seg laktoseintoleranse, så det kan også være greit å sjekke. INGEN ønsker å ta så mye hensyn som det de med verste allergier må, de gjør det ikke for morsomhets skyld. Så foreldrene bør få informasjon om at jenta kanskje reagerer mindre enn tidligere. Men da må du og andre også være åpne for at restriksjonene kanskje må fortsette som før selv om dere ikke har sett henne reagere, fordi risikoen for at hun skal få en større reaksjon igjen kan være tilstede. Om det er noe tak i deg, Hi, da synes jeg du skal ta opp dette temaet på neste felles foreldremøte. Fortell at du vet at det er mange som ikke respekterer forbud mot nøtter osv., og spør om de andre foreldrene er villige til å ta ansvar for det om de bryter restriksjonene og jenta blir alvorlig syk. Min venninne som jeg har skrevet om tidligere i tråden har ved tre anledninger overlevd av en eneste grunn, at hennes tidligere samboer satte epipennen på henne og ikke ventet, men nærmest kastet henne inn i bilen og brøt alle fartsgrenser for å få henne til sykehus eller legevakt. Det har stått om sekunder for å redde livet hennes ved disse tilfellene. Legene har da sagt at hadde han kommet mindre enn fem minutter senere med henne så hadde de ikke greid å redde henne. Og vet du hva? Hun hadde også noen år hvor hun tilsynelatende ikke reagerte så mye på allergenene. Hun tåler ingen nøtter, mandler eller peanøtter, melk eller gluten, men alt av nøtter/mandler/peanøtter kan sende henne rett i sjokk. Så ta det opp med jentas foreldre, og vær tøff nok til å ta det opp på foreldremøte neste gang - etter at du har lest deg litt opp på temaet alvorlig allergi. Anonymous poster hash: 2b094...d60
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #59 Skrevet 6. juni 2016 Syns du skal respektere foreldrene og barnet. Jeg har faktisk en sønn som har blitt innlagt på sykehuset grunnet dehydreringen i dag. Akkurat på grunn av folk som ikke tar hensyn. Han reagerer på rosiner, det skjer ingen plutselig og spontan reaksjon, men han får superdiaré opptil to uker. Anonymous poster hash: 6515e...69b Og hvordan skulle folk ta hensyn til det? Har noen tvangsforet ham med rosiner? Allergikere eller foreldrene må faktisk passe på selv og være veldig tydelige på hva som kan være farlig. Er dere ikke 100% sikker på maten bør dere spise medbrakt. Anonymous poster hash: ae0c5...d3f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #60 Skrevet 6. juni 2016 Er det hensynsfullt å tro at andre foreldre lyver om barns allergi..? Jeg synes det er veldig merkelig å mistro noen slik. I hvert fall når det handler om noe så alvorlig. Det koster så lite å tro at de fleste foreldre ønsker å beskytte sine barn. Om en liten promille av disse er hysteriske eller løgneriske, hva så? Herregud, du må jo være besatt eller noe. Jeg undrer meg fordi 5-10 trinn kan ha med nøtter, og de benytter da de samme Rommene som de i 1-4. Poenget her er at jeg syns det er litt rart at det skal være SÅ ALVORLIG AT HUN IKKE ENGANG KAN PUSTE I DEN SAMME LUFTEN SOM ANDRE. Men hun tåler helt fint at de i 5 spiser nøtter? Utover det så er ikke nøtter er must for meg. Ikke kattene mine heller, selv om de har katt selv. Du må roe deg ned litt. Anonymous poster hash: 091e9...13a
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #61 Skrevet 6. juni 2016 Vet du hva, jeg trodde faktisk at mandel var en frukt og ikke en nøtt... Det var en ærlig tabbe. Anonymous poster hash: 091e9...13a Herregud. Anonymous poster hash: 3ae71...9b8
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #62 Skrevet 6. juni 2016 Er det hensynsfullt å tro at andre foreldre lyver om barns allergi..? Jeg synes det er veldig merkelig å mistro noen slik. I hvert fall når det handler om noe så alvorlig. Det koster så lite å tro at de fleste foreldre ønsker å beskytte sine barn. Om en liten promille av disse er hysteriske eller løgneriske, hva så? På den andre siden bør man også kunne forvente at de som har allergier eller foreldrene gir skikkelig informasjon om hva de tåler og ikke. Her har foreldrene sakt at barnet er allergisk mot nøtter. Det har hi forholdt seg til. Hvis barnet også var allergisk mot mandler burde de gitt beskjed om det. Det er ingen selvfølge.Det er heler ingen selvfølge at alle vet hva som er nøtter. Jordbær er for eksempel en nøttefrukt som skulle gi utslag hvis barnet var allergisk mot alle typer nøtter, men det er det få som tenker på. Anonymous poster hash: ae0c5...d3f
HvittHus Skrevet 6. juni 2016 #63 Skrevet 6. juni 2016 Har barnet med seg epipenn når det er på besøk?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #64 Skrevet 6. juni 2016 Hva med å ta til deg noen av de svarene du har fått, HI? 1. Du har fått forklaringer som går på at noen helt eller delvis kan vokse av seg allergier. 2. Du har fått forklaringer som går på at noen reagerer "utypisk" både med og uten straksreaksjoner eller langtidssymptomer. 3. Du har fått forklaringer som går på at når man holder seg unna allergener i lang tid så kan man tåle det i mindre mengder en periode. 1. Du sier dere har et ganske nært forhold til jentas foreldre. Da må det gå an å ta dette opp på en saklig måte. Du ble kjeftet på fordi jenta spiste mandler hos deg. Er det så rart synes du, når de kanskje har erfaringer med å nesten miste jenta pga. slike "glipper"? Det er snakk om det kjæreste de har - deres datter. Det går an å spørre dem hvilke reaksjoner hun har hatt på mandler tidligere, hvor lenge det er siden hun reagerte sist på det ogs. Og så spørre dem om de har sjekket hos lege om hun fremdeles er allergisk for det siden hun ikke reagerte på marsipankaken. 2. Selv om du og andre ikke ser at jenta reagerer så betyr ikke det at hun er kvitt allergien. Kanskje er hun så HELDIG at hun begynner å vokse en eller flere av allergiene av seg. Men dere rundt, dere velger å mistenkeliggjøre foreldrene og teste ut selv om det leger og foreldre har sagt må følges stemmer - så de foreldrene i klassen som sender med nøtter leker leger og eksperimenterer med denne jentas liv. Og pussig nok så virker det som om du synes det er greit at de andre foreldrene gjør det.... for jenta reagerer jo ikke. Hva gjør de/dere om den kommer at jenta er blitt utsatt for for stor dose allergener og går rett i sjokk og kanskje ikke kan reddes. Har de/dere tenkt over hva det vil gjøre med deres barn - som vil vite at de var årsak til at det skjedde? 3. Er du og de andre foreldrene villige til å ta sjansen på at hun har vokst av seg disse allergiene for alltid - eller er de/dere villige til å stå frem etter at de/dere har satt jenta i en livstruende situasjon fordi dere ikke trodde hun var allergisk lenger. Er de/dere virkelig villige til å ta på dere det ansvaret? Jeg ser at du blir frustrert fordi du gjør mye for å ta hensyn til denne jenta. Men en av grunnene til at du får så mye motbør her er nok det at du synes å holde med foreldrene til andre i ungenes klasse som ikke respekterer nøtteallergien til jenta. Å ikke respektere det - eller i det skjulte være enig med de som ikke respekterer det - det er begge deler forkastelig. Det viser svært liten forståelse for og kunnskaper om allergier. Jeg synes du skal snakke med foreldrene igjen om dette. Fortell at du vet andre tar med nøtter på skolen eller nøtteholdig mat og at jenta deres aldri har reagert på dette. Og spør dem så om de kanskje bør få sjekket allergiene hennes på nytt. Det er jo også noen som vokser av seg laktoseintoleranse, så det kan også være greit å sjekke. INGEN ønsker å ta så mye hensyn som det de med verste allergier må, de gjør det ikke for morsomhets skyld. Så foreldrene bør få informasjon om at jenta kanskje reagerer mindre enn tidligere. Men da må du og andre også være åpne for at restriksjonene kanskje må fortsette som før selv om dere ikke har sett henne reagere, fordi risikoen for at hun skal få en større reaksjon igjen kan være tilstede. Om det er noe tak i deg, Hi, da synes jeg du skal ta opp dette temaet på neste felles foreldremøte. Fortell at du vet at det er mange som ikke respekterer forbud mot nøtter osv., og spør om de andre foreldrene er villige til å ta ansvar for det om de bryter restriksjonene og jenta blir alvorlig syk. Min venninne som jeg har skrevet om tidligere i tråden har ved tre anledninger overlevd av en eneste grunn, at hennes tidligere samboer satte epipennen på henne og ikke ventet, men nærmest kastet henne inn i bilen og brøt alle fartsgrenser for å få henne til sykehus eller legevakt. Det har stått om sekunder for å redde livet hennes ved disse tilfellene. Legene har da sagt at hadde han kommet mindre enn fem minutter senere med henne så hadde de ikke greid å redde henne. Og vet du hva? Hun hadde også noen år hvor hun tilsynelatende ikke reagerte så mye på allergenene. Hun tåler ingen nøtter, mandler eller peanøtter, melk eller gluten, men alt av nøtter/mandler/peanøtter kan sende henne rett i sjokk. Så ta det opp med jentas foreldre, og vær tøff nok til å ta det opp på foreldremøte neste gang - etter at du har lest deg litt opp på temaet alvorlig allergi. Anonymous poster hash: 2b094...d60 Helt ærlig talt tror jeg dere ønsker å tillegge meg egenskaper her jeg ikke har. Jeg serverer henne IKKE nøtter. Jeg har sjeldent nøtter i hus. Jeg må ikke ta spesielt mye hensyn til henne annet enn å kjøpe inn allergifrie ting når hun er på besøk her. Jeg har kattene mine UTE når hun sover her, og jeg vasker og støvsuger halve dagen før hun kommer hit, fordi visstnok er mine maine coon-katter mer allergifremkallende enn deres perserkatt. Jeg stiller spørsmålstegn rundt det. Jeg finner det også underlig at hun ikke har reagert siden hun var tre år, og det har foreldrene selv sagt. Som sagt, denne jenta er her mye. Jeg tar ganske mye hensyn til et barn som ikke er mitt, og jeg har ingen allergiske barn. Å få meg til å fremstå som slem og lite inkluderende blir helt idiotisk når jeg faktisk handler inn allergivennlige varer til henne. Det hadde jeg strengt tatt ikke behøvd. Anonymous poster hash: 091e9...13a
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #65 Skrevet 6. juni 2016 Har barnet med seg epipenn når det er på besøk? Nei. Og barnet har heller ikke epipen. Jeg har spurt. Anonymous poster hash: 091e9...13a
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #66 Skrevet 6. juni 2016 Herregud. Anonymous poster hash: 3ae71...9b8 Herregud hva? Det er jo ikke noen nøtt selv om det likner. Jordbær derimot er en nøttefrukt. Det er det ikke så mange som tenker på. Anonymous poster hash: ae0c5...d3f
Gjest Muji81 Skrevet 6. juni 2016 #67 Skrevet 6. juni 2016 Herregud, du må jo være besatt eller noe. Jeg undrer meg fordi 5-10 trinn kan ha med nøtter, og de benytter da de samme Rommene som de i 1-4. Poenget her er at jeg syns det er litt rart at det skal være SÅ ALVORLIG AT HUN IKKE ENGANG KAN PUSTE I DEN SAMME LUFTEN SOM ANDRE. Men hun tåler helt fint at de i 5 spiser nøtter? Utover det så er ikke nøtter er must for meg. Ikke kattene mine heller, selv om de har katt selv. Du må roe deg ned litt. Anonymous poster hash: 091e9...13a Altså..når noen siterer meg, så svarer jeg. Er liksom slik forum fungerer. Jeg aner ingenting om skolen deres, denne jenta eller hennes foreldre. Den eneste jeg vet om i denne saken er en mor som innbitt prøver å overbevise oss om at allergien til denne jenta er overdrevet, hennes foreldre er hysteriske, og ønsker støtte for det? Hva er det DU ønsker? Å høre at foreldrene til jenta er teite? Å høre at allergikere generelt er hysteriske? At du er flink som passer på å støvsuge selv om du vet jenta ikke er allergisk mot katt?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #68 Skrevet 6. juni 2016 Nei. Og barnet har heller ikke epipen. Jeg har spurt.Anonymous poster hash: 091e9...13a Da tror jeg du har helt rett i at foreldrene overdriver. Anonymous poster hash: ae0c5...d3f
Mamma_til_2 Skrevet 6. juni 2016 #69 Skrevet 6. juni 2016 Hvis hun heller ikke tåler laktose og muligens gluten, burde hun fått en reaksjon på marsipankaken. Anonymous poster hash: 6eb22...cd5 Gluten og laktose reaksjon kommer ikke alltid spontant, min stemor har begge diss intoleransene og spiser hun noe som inneholder dette så får hun en jævlig natt og dager etter med luft, smerter og diaré.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #70 Skrevet 6. juni 2016 Helt ærlig talt tror jeg dere ønsker å tillegge meg egenskaper her jeg ikke har. Jeg serverer henne IKKE nøtter. Jeg har sjeldent nøtter i hus. Jeg må ikke ta spesielt mye hensyn til henne annet enn å kjøpe inn allergifrie ting når hun er på besøk her. Jeg har kattene mine UTE når hun sover her, og jeg vasker og støvsuger halve dagen før hun kommer hit, fordi visstnok er mine maine coon-katter mer allergifremkallende enn deres perserkatt. Jeg stiller spørsmålstegn rundt det. Jeg finner det også underlig at hun ikke har reagert siden hun var tre år, og det har foreldrene selv sagt. Som sagt, denne jenta er her mye. Jeg tar ganske mye hensyn til et barn som ikke er mitt, og jeg har ingen allergiske barn. Å få meg til å fremstå som slem og lite inkluderende blir helt idiotisk når jeg faktisk handler inn allergivennlige varer til henne. Det hadde jeg strengt tatt ikke behøvd. Anonymous poster hash: 091e9...13a Og derfor skrev jeg at jeg forstår frustrasjonen din siden du prøver å ta mye hensyn. Men det å vite at mange andre foreldre bryter restriksjonene som er satt på nøtter, uten at du tar det opp med jentas foreldre og i foreldremøte, det synes jeg er uansvarlig. Ang. det med katter. En annen venninne av meg er allergisk mot katter, får synlige og hørbare reaksjoner, rennende øyne og nese, blir pipete i pusten osv. Hun hadde en katt en gang (hun reddet den fra å dø, reagerte ikke på den og beholdt den siden de ikke fant eieren), den tålte hun pussig nok. Langhåret var den også. Men ingen var i tvil om at hun ikke tålte andre. Så det er faktisk mulig å tåle én enkelt katt, men ikke andre. Anonymous poster hash: 2b094...d60
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #71 Skrevet 6. juni 2016 Altså..når noen siterer meg, så svarer jeg. Er liksom slik forum fungerer. Jeg aner ingenting om skolen deres, denne jenta eller hennes foreldre. Den eneste jeg vet om i denne saken er en mor som innbitt prøver å overbevise oss om at allergien til denne jenta er overdrevet, hennes foreldre er hysteriske, og ønsker støtte for det? Hva er det DU ønsker? Å høre at foreldrene til jenta er teite? Å høre at allergikere generelt er hysteriske? At du er flink som passer på å støvsuge selv om du vet jenta ikke er allergisk mot katt? Herregud. Jeg syns det er rart at dette hyperallergiske barnet aldri har allergiske reaksjoner og at en hel skole må forholde seg til et barn som er 'allergisk' mot det ene og det andre men åpenbart aldri i andres nærvær. Anonymous poster hash: 091e9...13a
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #72 Skrevet 6. juni 2016 Og derfor skrev jeg at jeg forstår frustrasjonen din siden du prøver å ta mye hensyn. Men det å vite at mange andre foreldre bryter restriksjonene som er satt på nøtter, uten at du tar det opp med jentas foreldre og i foreldremøte, det synes jeg er uansvarlig. Ang. det med katter. En annen venninne av meg er allergisk mot katter, får synlige og hørbare reaksjoner, rennende øyne og nese, blir pipete i pusten osv. Hun hadde en katt en gang (hun reddet den fra å dø, reagerte ikke på den og beholdt den siden de ikke fant eieren), den tålte hun pussig nok. Langhåret var den også. Men ingen var i tvil om at hun ikke tålte andre. Så det er faktisk mulig å tåle én enkelt katt, men ikke andre. Anonymous poster hash: 2b094...d60 Dette med nugatti, god morgen osv terpes på på ukeplan og hvert eneste møte. Det skjer allikevel hele tiden. Det syns jeg ikke er så rart, mtp at det gjelder 1-4 trinn hvorav det er et barn i1 klasse som er allergisk. For mange er det nok veldig vanskelig å forholde seg til det, siden hun stort sett omgås de i klassen. Anonymous poster hash: 091e9...13a
Gjest Muji81 Skrevet 6. juni 2016 #73 Skrevet 6. juni 2016 Herregud. Jeg syns det er rart at dette hyperallergiske barnet aldri har allergiske reaksjoner og at en hel skole må forholde seg til et barn som er 'allergisk' mot det ene og det andre men åpenbart aldri i andres nærvær. Anonymous poster hash: 091e9...13a Så ta det opp med foreldrene. Eller som noen nevnte, på et foreldremøte.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #74 Skrevet 6. juni 2016 Foreldrene hennes er jo klar over at det begås brudd på dette hele tiden. Det er ikke som at jeg er ansvarlig for at alle skal avstå fra nøtter, og holde disse reglene. Jeg har faktisk ansvar for mitt barn, og hennes så langt det lar seg gjøre. Men mitt ansvar er ikke å passe på at hele barneskolen følger opp dette. Anonymous poster hash: 091e9...13a
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #75 Skrevet 6. juni 2016 Og hvordan skulle folk ta hensyn til det? Har noen tvangsforet ham med rosiner? Allergikere eller foreldrene må faktisk passe på selv og være veldig tydelige på hva som kan være farlig. Er dere ikke 100% sikker på maten bør dere spise medbrakt. Anonymous poster hash: ae0c5...d3f Det er barnehagen som "glemmer" seg gang på gang. De gir sønnen min rosiner på grøten, til tross for vi har tatt det opp flere ganger at han ikke tåler det. Dette er andre gang han er innlagt nå på grunn av barnehagen. Vurderer å søke på en ny barnehage nå, syns dette er veldig lite greit 😡 Anonymous poster hash: 6515e...69b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå