Gå til innhold

Foreldre som lyver om allergi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagen jeg ble den slemme barnemorderinnen på DIB pga mandler...

 

Anonymous poster hash: 091e9...13a

Gjest Muji81
Skrevet

Nei, jeg tror ikke på at hun er hyperallegisk rett og slett. Jeg finner det veldig rart at hun dør av å komme inn i et rom med nøtter, når så mange slurver med hva de sender med barna sine.

 

Jeg stiller spørsmålstegn ved denne påståtte allergien fordi den helt åpenbart aldri slår ut. Litt som at barnet også er allergisk mot katter, så kattene her må være ute når hun er her, men selv har de en perser.

 

Og igjen: mandler er IKKE nøtter. Jeg syns bare det er underlig å pålegge hele småskolen å være nøttefri når barnet aldri får allergiske reaksjoner.

 

 

Anonymous poster hash: 091e9...13a

Alle er ikke som deg... Tror de fleste respekterer regler som beskytter helsen til andre barn.. Heldigvis.

 

Og du. Hvorfor tror du ørten produkter er merket med "kan inneholde spor av nøtter" selv om nøtter ikke er en ingrediens? Det er for hyperallergikere.

 

Men du har bestemt deg for å ikke ta hensyn. Jeg synes det er utrolig egoistisk. Og den dette går mest utover er et uskyldig barn. Skam deg.

Skrevet

Alle er ikke som deg... Tror de fleste respekterer regler som beskytter helsen til andre barn.. Heldigvis.

 

Og du. Hvorfor tror du ørten produkter er merket med "kan inneholde spor av nøtter" selv om nøtter ikke er en ingrediens? Det er for hyperallergikere.

 

Men du har bestemt deg for å ikke ta hensyn. Jeg synes det er utrolig egoistisk. Og den dette går mest utover er et uskyldig barn. Skam deg.

Unnskyld meg!??? Jeg har faktisk ALDRI SERVERT HENNE NØTTER OG DENNE JENTA ER HER GANSKE OFTE!!!!!! JEG STØVSUGER OG VASKER SOM ET HELVETE HER NÅR HUN SKAL SOVE HER FORDI HUN VISSTNOK ER HYPERALLERGISK MOT KATTER DE SELV HAR SÅ HVOR FÅR DU DET FRA AT JEG PRØVER Å DREPE DETTE BARNET???

 

 

Anonymous poster hash: 091e9...13a

Skrevet

Mandler er ikke nøtter. Jeg har ikke servert henne nøtter. Jeg er ikke sykelig opptatt av å lage kaker med nøtter. Jeg liker ikke nøtter engang!! Anonymous poster hash: 091e9...13a

Rolig!

 

Jeg skal understøtte litt info for deg. Fra norsk astma og allergiforbund:

 

"Nøtter, mandler og peanøtter har ingen allergifremkallende stoffer (allergener) til felles. Det betyr at den som er allergisk overfor en av delene ikke nødvendigvis er allergisk overfor de andre."

 

Jeg tror ikke du er en ond barnemorder, men du må være mer forsiktig i fremtiden når du ikke vet fakta ennå.

 

Ha en fin dag!

 

Anonymous poster hash: bf6e1...ecd

Skrevet

Rolig!

 

Jeg skal understøtte litt info for deg. Fra norsk astma og allergiforbund:

 

"Nøtter, mandler og peanøtter har ingen allergifremkallende stoffer (allergener) til felles. Det betyr at den som er allergisk overfor en av delene ikke nødvendigvis er allergisk overfor de andre."

 

Jeg tror ikke du er en ond barnemorder, men du må være mer forsiktig i fremtiden når du ikke vet fakta ennå.

 

Ha en fin dag!

 

Anonymous poster hash: bf6e1...ecd

Tja, om du leser svar fra brukeren over her så er jeg visst slem og har bestemt meg for å plage denne ungen.

 

Anonymous poster hash: 091e9...13a

Skrevet

Min sønn var allergisk mot sitrusfrukter, han ble rød rundt munnen av det og klødde i halsen, men han vokste det av seg :) kan jo være noen har trodd jeg har løyet om allergien fordi jeg før sa han reagerte på det, men at han nå tåler det 100%

 

Anonymous poster hash: 8c8d4...d0a

Gjest Muji81
Skrevet

Unnskyld meg!??? Jeg har faktisk ALDRI SERVERT HENNE NØTTER OG DENNE JENTA ER HER GANSKE OFTE!!!!!! JEG STØVSUGER OG VASKER SOM ET HELVETE HER NÅR HUN SKAL SOVE HER FORDI HUN VISSTNOK ER HYPERALLERGISK MOT KATTER DE SELV HAR SÅ HVOR FÅR DU DET FRA AT JEG PRØVER Å DREPE DETTE BARNET???

 

 

Anonymous poster hash: 091e9...13a

Jeg har da ikke skrevet at du vil drepe noen. Men du mistror hennes foreldre, dvs de som har størst kunnskap om denne jenta, og deres informasjon om et potensielt dødelig allergi.

 

Hvorfor i alle dager skulle du gamble med noe så viktig? Helt uforståelig for meg. Jeg skjønner du ikke liker foreldrene hennes, men det er seriøst ikke jentas problem.

 

Så beklager, men din mor-godhjerta holdning holder ikke vann når du faktisk ikke forstår alvoret i allergien hennes.

Skrevet

Min sønn var allergisk mot sitrusfrukter, han ble rød rundt munnen av det og klødde i halsen, men han vokste det av seg :) kan jo være noen har trodd jeg har løyet om allergien fordi jeg før sa han reagerte på det, men at han nå tåler det 100%

 

Anonymous poster hash: 8c8d4...d0a

 

Dette. Det er noe sånt jeg rett og slett lurer på om kan være tilfelle med denne jenta, at hun faktisk ikke reagerer like sterkt lenger

 

 

Anonymous poster hash: 091e9...13a

Skrevet

Jeg har da ikke skrevet at du vil drepe noen. Men du mistror hennes foreldre, dvs de som har størst kunnskap om denne jenta, og deres informasjon om et potensielt dødelig allergi.

 

Hvorfor i alle dager skulle du gamble med noe så viktig? Helt uforståelig for meg. Jeg skjønner du ikke liker foreldrene hennes, men det er seriøst ikke jentas problem.

 

Så beklager, men din mor-godhjerta holdning holder ikke vann når du faktisk ikke forstår alvoret i allergien hennes.

 

Når har jeg gamblet med allergien hennes mener du? Den ene gangen jeg serverte marsipan, som ikke er en frukt og som jeg trodde var OK og som hun ikke reagerte på? De gangene hun sover her og jeg så og si renser huset for spor av kattene? Når jeg passer på å kjøpe laktosefrie produkter når hun er her?

 

Som sagt, jeg finner det svært underlig at hele barnetrinnet skal avstå fra nøtter når dette barnet - aldri - har reaksjoner og ikke har hatt det siden hun var 2 år.

 

Jeg må faktisk få lov å mistro hva jeg vil, det betyr ikke at jeg forsøker å gi henne mat hun ikke tåler.

 

 

Anonymous poster hash: 091e9...13a

Skrevet

Jeg ler meg ihjel, trodde du mandel var frukt??

Men ja, flaks det ikke sto om liv... En gutt på vår skole kan ikke gå inn i et rom hvor det har vært nøtter før neste er 113...

 

Anonymous poster hash: 8f271...65b

Mandler ER en frukt. Hvem skal du le av nå? Deg selv, kanskje?

 

Anonymous poster hash: 1f37d...af6

Skrevet

Og du, jeg har ingen problemer med foreldre hennes, vi omgås ganske mye siden barna våre er bestevenner. Slapp helt av, det er ikke noe ondt blod mellom oss.

 

Anonymous poster hash: 091e9...13a

Skrevet

Hvis hun heller ikke tåler laktose og muligens gluten, burde hun fått en reaksjon på marsipankaken.

 

Anonymous poster hash: 6eb22...cd5

Gjest Muji81
Skrevet

Du må få lov til å tro at foreldrene lyver om allergi... hehe, du er ikke sann. Håper som sagt at foreldrene skjønner tegninga med deg.

Skrevet

Vi hadde et tilfelle på skolen med en gutt som hadde vokst av seg nøtteallergi. Han spiste ikke nøtter i store mengder, men god morgen spiste han nå og da. Helt til den dagen han gikk i bakken.

 

Allergier er lumske. Dersom du unngår en vare kan du tåle den litt i en periode før den plutselig slår ut igjen og det du trodde du tålte nesten dreper deg.

Skrevet

Du må få lov til å tro at foreldrene lyver om allergi... hehe, du er ikke sann. Håper som sagt at foreldrene skjønner tegninga med deg.

Haha, du er faen ikke sann! Du må ha hatt en grusom oppvekst med en slem tante som ikke brydde seg om allergien din eller noe.

 

 

Anonymous poster hash: 091e9...13a

Skrevet

Vi hadde et tilfelle på skolen med en gutt som hadde vokst av seg nøtteallergi. Han spiste ikke nøtter i store mengder, men god morgen spiste han nå og da. Helt til den dagen han gikk i bakken.

 

Allergier er lumske. Dersom du unngår en vare kan du tåle den litt i en periode før den plutselig slår ut igjen og det du trodde du tålte nesten dreper deg.

Ja, men jeg har INGEN Planer om å prøve ut allergien hennes, men jeg undrer veldig over denne påståtte hyperallegien, som er så ille at hun kan svime av ved sporstoffer i luften.

 

Det jeg lurer på er om foreldrene kan ha fått skrekken den ene gangen hun fikk sjokk, og i ettertid bare har finnet ut at de vil safe.

 

 

Anonymous poster hash: 091e9...13a

Gjest Muji81
Skrevet

Haha, du er faen ikke sann! Du må ha hatt en grusom oppvekst med en slem tante som ikke brydde seg om allergien din eller noe.

 

 

Anonymous poster hash: 091e9...13a

Jeg har ingen allergier, men jeg forstår hvor viktig det er at omgivelsene viser hensyn for allergikere. Du fremstår lite hensynsfull må jeg si... Du gir meg stor sympati for foreldre som har barn med allergi. De må virkelig passe på skjønner jeg når de ikke bare møter lite forståelse, men også at folk tror de lyver.

Skrevet

Jeg har ingen allergier, men jeg forstår hvor viktig det er at omgivelsene viser hensyn for allergikere. Du fremstår lite hensynsfull må jeg si... Du gir meg stor sympati for foreldre som har barn med allergi. De må virkelig passe på skjønner jeg når de ikke bare møter lite forståelse, men også at folk tror de lyver.

Nei, jeg pleier ikke å ettergå de. Jeg syns bare det er merkelig at alle skal ta hensyn til et barn som aldri reagerer på noe. Jeg er ikke slem mot denne jenta eller foreldrene, selv om du tror det.

 

Anonymous poster hash: 091e9...13a

Skrevet

Ja, men jeg har INGEN Planer om å prøve ut allergien hennes, men jeg undrer veldig over denne påståtte hyperallegien, som er så ille at hun kan svime av ved sporstoffer i luften.

 

Det jeg lurer på er om foreldrene kan ha fått skrekken den ene gangen hun fikk sjokk, og i ettertid bare har finnet ut at de vil safe.

 

 

Anonymous poster hash: 091e9...13a

Synes du det er rart? Jeg fikk allergisk sjokk av ibux. Jeg spiser jo ikke ibux mer og unngår alt av antiflogistika og tabletter med acetylsalisylsyre. Kanksje tåler jeg det, men ikke pokker om jeg har tenkt å finne det ut.

Skrevet

Synes du det er rart? Jeg fikk allergisk sjokk av ibux. Jeg spiser jo ikke ibux mer og unngår alt av antiflogistika og tabletter med acetylsalisylsyre. Kanksje tåler jeg det, men ikke pokker om jeg har tenkt å finne det ut.

Nei, jeg er allergisk mot veps, så jeg unngår å bli stukket, men jeg syns det rare er at hun ikke reagerer når så mange gir faen.

 

 

Anonymous poster hash: 091e9...13a

Skrevet

Syns du skal respektere foreldrene og barnet.

 

Jeg har faktisk en sønn som har blitt innlagt på sykehuset grunnet dehydreringen i dag. Akkurat på grunn av folk som ikke tar hensyn. Han reagerer på rosiner, det skjer ingen plutselig og spontan reaksjon, men han får superdiaré opptil to uker.

 

Anonymous poster hash: 6515e...69b

Skrevet

Syns du skal respektere foreldrene og barnet.

 

Jeg har faktisk en sønn som har blitt innlagt på sykehuset grunnet dehydreringen i dag. Akkurat på grunn av folk som ikke tar hensyn. Han reagerer på rosiner, det skjer ingen plutselig og spontan reaksjon, men han får superdiaré opptil to uker.

 

Anonymous poster hash: 6515e...69b

Jeg har ikke tenkt til å servere barnet deres nøtter eller noe annet.

 

Anonymous poster hash: 091e9...13a

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, HI, og det er det sikkert flere her som gjør, men som ikke orker å bli med i diskusjonen. Du skjønner, på dib er livet såre enkelt: enten så et det hvitt, eller så er det svart. ;-)

 

Anonymous poster hash: 3d83e...22e

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, HI, og det er det sikkert flere her som gjør, men som ikke orker å bli med i diskusjonen. Du skjønner, på dib er livet såre enkelt: enten så et det hvitt, eller så er det svart. ;-)

 

Anonymous poster hash: 3d83e...22e

Jo takk, hadde virkelig aldri forventet å få anklager mot meg når det kommer til en unge jeg liker, foreldre jeg liker og i det hele tatt. Jeg bare tror det kunne vært lettere om man visste eksakt mer om hva denne jenta tåler og ikke tåler, siden det aldri forekommer reaksjoner, på ting hun ikke tåler. Det blir jo veldig strikt og skulle en dag noe skje fordi noen glipper er det faktisk fælt

 

 

Anonymous poster hash: 091e9...13a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...