Gå til innhold

Foreldre som lyver om allergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

I første klasse her er det en jente som ee 'hyperallegisk' mot nøtter. Derfor er ikke nugatti osv lov.

Når det er avslutning er det enda verre, for dette barnet tåler ikke laktose heller, og skal helst unngå gluten.

Jeg kan klare meg uten nøtter, men jeg kjenner det er litt rart at det skal være så ille allergi? Jenta var på bursdag her, og spiste marsipankake, uten å reagere på den. Jeg var dum nok til å tenke at marsipan ikke er nøtter, men det var det visst.

Barna mine sier ofte at andre barn har med nøtter o.l på skolen uten at denne jenta reagerer. Er det rart å tenke at hun ikke er så allergisk som foreldrene skal ha det til?

Jeg finner det litt rart at hun aldri reagerer på disse tingene når andre glemmer seg. Hele SFO er uten nøtter pga denne jenta..

Anonymous poster hash: 091e9...13a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg finner det litt rart at ikke du tenker at du isåfall hadde vanvittig flaks når du ikke tenkte deg om og serverte marsipankake så du slipper å ha et liv på samvittigheten.

Anonymous poster hash: e6c6f...bbb

Skrevet

Vet du hva, jeg trodde faktisk at mandel var en frukt og ikke en nøtt... Det var en ærlig tabbe.

Skrevet

Marsipan er laget av mandler og mandler trenger ikke en nøttealergiker reagere på.

Tviler på at foreldrene lyver om alergien til jenta si, for nøtter, laktose og gluten er helt innafor!

Skrevet

Vet du hva, jeg trodde faktisk at mandel var en frukt og ikke en nøtt... Det var en ærlig tabbe.

Det er faktisk ingen ærlig tabbe, det er noe du burde forsikret deg 100 % om, ikke bare tro. Nøtteallergi kan fort være dødelig, og da si, men jeg trodde.............

Anonymous poster hash: 62d94...dab

Skrevet

Joda, moren bedyrer at mandler er kraftig allergen for datteren. Det er grunnet en del sånne tilfeller dette året at jeg sår litt tvil om dette barnets allergi.. Det er jo ikke uten grunn.

Skrevet

Det er faktisk ingen ærlig tabbe, det er noe du burde forsikret deg 100 % om, ikke bare tro. Nøtteallergi kan fort være dødelig, og da si, men jeg trodde.............

Mandel er en frukt. Det er en stenfrukt. Slapp helt av - mandler er ikke nøtter.

Skrevet

Jeg ler meg ihjel, trodde du mandel var frukt??

Men ja, flaks det ikke sto om liv... En gutt på vår skole kan ikke gå inn i et rom hvor det har vært nøtter før neste er 113...

Anonymous poster hash: 8f271...65b

Skrevet

Men ja, flaks det ikke sto om liv... En gutt på vår skole kan ikke gå inn i et rom hvor det har vært nøtter før neste er 113...

Men har du sagt at hun spiste marsipan hos dere da? Hun kan jo ha vokst det av seg?

Anonymous poster hash: 5aea2...98a

Skrevet

Mandel ER en frukt, dumt at du ikke vet det.

Som sagt: det er mange som har med ting med nøtter i på skolen, uten at jenta dør eller blir allergisk av det. Jeg stusser rett og slett på dette!

Skrevet

En venninne av meg har vært på nippet til å dø mange ganger fordi noen ikke tror hun som er så frisk ellers kan være så allergisk. En smule av nøtter er nok til å sette henne rett inn i allergisk sjokk, hun rekker sjelden bruke epipennen selv, så fort går det.

Husk at det er ikke alle allergier eller intoleranser som gir reaksjoner umiddelbart. Noen har mer diffuse reaksjoner timer eller dager etter inntak av det de ikke tåler. Heller ikke sikkert at de reaksjonene jenta får er noe som dere vil fange opp eller se.

Anonymous poster hash: 2b094...d60
Skrevet

En skolejente er vell gammel nok til å vite at marsipan er en av de tingene hun kan reagere på hvis hun er allergisk. Allergikere kan ikke bare regne med at andre har kontroll på hva de tåler og ikke. Da får de heller ta med egen mat.

Anonymous poster hash: ae0c5...d3f

Skrevet

Men har du sagt at hun spiste marsipan hos dere da? Hun kan jo ha vokst det av seg?

Anonymous poster hash: 5aea2...98a

Ja, jeg sa i fra. Jenta hadde spist to stykker kake og spurte meg om det var 'sukkerpasta eller marsipan' - jeg sa at det var marsipan. Da sa hun at det tålte hun ikke og kunne dø. Jeg ringte moren med en gang og jeg var virkelig veldig lei meg og stresset. Jeg ble skjelt ut, men barnet fikk ingen reaksjoner.

Skrevet

En venninne av meg har vært på nippet til å dø mange ganger fordi noen ikke tror hun som er så frisk ellers kan være så allergisk. En smule av nøtter er nok til å sette henne rett inn i allergisk sjokk, hun rekker sjelden bruke epipennen selv, så fort går det.

Husk at det er ikke alle allergier eller intoleranser som gir reaksjoner umiddelbart. Noen har mer diffuse reaksjoner timer eller dager etter inntak av det de ikke tåler. Heller ikke sikkert at de reaksjonene jenta får er noe som dere vil fange opp eller se.

Anonymous poster hash: 2b094...d60

Tja, ifølge mor får barnet anafylaktisk sjokk og må ha epipen og hele pakka...

Gjest Muji81
Skrevet

Du må jo være litt dum, rett og slett. Nøtteallergi kan være kjempefarlig. Flaks for deg at du ikke endte opp med en frådende unge som ble kvalt mens dere ventet på ambulansen...

Slike som deg er grunnen til at foreldre med hyperallergiske barn må passe på konstant!

Skrevet

En skolejente er vell gammel nok til å vite at marsipan er en av de tingene hun kan reagere på hvis hun er allergisk. Allergikere kan ikke bare regne med at andre har kontroll på hva de tåler og ikke. Da får de heller ta med egen mat.

Anonymous poster hash: ae0c5...d3f

Heihei, jenta er fritatt all skyld. Hun er bare et barn. Hun spurte riktignok etter to stykker, men hun har ikke ansvar for å ettergå sånt, det har moren - og i dette tilfellet var det min feil som trodde mandel var OK.

Skrevet

Mandel er ikke en nøtt.

Anonymous poster hash: 73664...929

Skrevet

Du må jo være litt dum, rett og slett. Nøtteallergi kan være kjempefarlig. Flaks for deg at du ikke endte opp med en frådende unge som ble kvalt mens dere ventet på ambulansen...

Slike som deg er grunnen til at foreldre med hyperallergiske barn må passe på konstant!

Ro deg ned et par hakk er du snill. Mandler er ikke nøtter, og marsipan regnes som allergivennlig i alle former. Det var som sagt et uhell, og jeg har ikke servert denne ungen noe lignende noengang igjen. Hun er ofte på besøk her, og jeg har ingen planer om å drepe henne eller noe. Jeez folk her inne er gale.

Grunnen til at jeg lurer er fordi såpass mange andre bommer med dette, og barnet reagerer aldri!

Skrevet

Jeg kjenner til et lite barn som har fått påvist allergi mot hasselnøtter. Alle andre nøtter reagerer dette barnet ikke på foreløpig, men foreldrene har fått beskjed av fastlegen om å ikke gi andre nøtter til barnet heller for sikkerhets skyld. Det er også mye lettere å gi beskjed til andre om å ikke gi nøtter til barnet fremfor hvilken nøttetype da mange kan ta feil og det kan bli veldig alvorlig.

Du skal være glad ungen ikke fikk anafylaktisk sjokk og at du ikke har et liv på samvittigheten nå! Nøtteallergi kan være veldig alvorlig!

Anonymous poster hash: bf6e1...ecd

Gjest Muji81
Skrevet

Ro deg ned et par hakk er du snill. Mandler er ikke nøtter, og marsipan regnes som allergivennlig i alle former. Det var som sagt et uhell, og jeg har ikke servert denne ungen noe lignende noengang igjen. Hun er ofte på besøk her, og jeg har ingen planer om å drepe henne eller noe. Jeez folk her inne er gale.

Grunnen til at jeg lurer er fordi såpass mange andre bommer med dette, og barnet reagerer aldri!

Du skriver jo at du ikke tror hun er så allergisk som foreldrene sier. Håper foreldrene til denne jenta forstår at du ikke er en ansvarlig voksen som de kan stole på.

Men du er vel "hyperempatisk".

Skrevet

Jeg kjenner til et lite barn som har fått påvist allergi mot hasselnøtter. Alle andre nøtter reagerer dette barnet ikke på foreløpig, men foreldrene har fått beskjed av fastlegen om å ikke gi andre nøtter til barnet heller for sikkerhets skyld. Det er også mye lettere å gi beskjed til andre om å ikke gi nøtter til barnet fremfor hvilken nøttetype da mange kan ta feil og det kan bli veldig alvorlig.

Du skal være glad ungen ikke fikk anafylaktisk sjokk og at du ikke har et liv på samvittigheten nå! Nøtteallergi kan være veldig alvorlig!

Mandler er ikke nøtter. Jeg har ikke servert henne nøtter. Jeg er ikke sykelig opptatt av å lage kaker med nøtter. Jeg liker ikke nøtter engang!!

Skrevet

Mandel er ikke en nøtt!!!!!

Skrevet

Du skriver jo at du ikke tror hun er så allergisk som foreldrene sier. Håper foreldrene til denne jenta forstår at du ikke er en ansvarlig voksen som de kan stole på.

Men du er vel "hyperempatisk".

Nei, jeg tror ikke på at hun er hyperallegisk rett og slett. Jeg finner det veldig rart at hun dør av å komme inn i et rom med nøtter, når så mange slurver med hva de sender med barna sine.

Jeg stiller spørsmålstegn ved denne påståtte allergien fordi den helt åpenbart aldri slår ut. Litt som at barnet også er allergisk mot katter, så kattene her må være ute når hun er her, men selv har de en perser.

Og igjen: mandler er IKKE nøtter. Jeg syns bare det er underlig å pålegge hele småskolen å være nøttefri når barnet aldri får allergiske reaksjoner.

Skrevet

Mandel er ikke en nøtt!!!!!

Takk!!!!!

Skrevet

Mandel er en frukt. Det er en stenfrukt. Slapp helt av - mandler er ikke nøtter.

Mandler ligger under nøtteallergi har vi fått beskjed om

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...