Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #101 Skrevet 2. april 2016 Hva hadde du gjort med tvillingene om du ikke hadde trettenåringen da? Man kan ikke ta nattevaktsjobb når man er alene uten å betale en voksen barnevakt. Anonymous poster hash: 62367...1aa
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #102 Skrevet 2. april 2016 Jeg spurte her inne om akkurat dette før jeg tok jobben. Om det var greit at ei på 13 passet småsøsken over natta eller om det ble feil. Ble da kalt hysterisk! Det hadde nemlig alle gjort selv da de var tenåringer. Anonymous poster hash: 0ef3f...034 Kjære vene , du finnes jo ikke skikket til å ta vare på barn ! Jeg husker tråden din , om en 13 åring kunne være alene en natt . Til nøds går det , men synes Max en natt fordi ingen andre kunne passe hun hadde gått . Å ha ansvar for to andre er ikke ansvarlig . Anonymous poster hash: 7d8fe...9a2
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #103 Skrevet 2. april 2016 Hva om det begynner å brenne? Huff dette er ille. Kan du ikke høre på jobben om du kan få dag stilling? Anonymous poster hash: 6227c...a09
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #104 Skrevet 2. april 2016 Kjære vene , du finnes jo ikke skikket til å ta vare på barn ! Jeg husker tråden din , om en 13 åring kunne være alene en natt . Til nøds går det , men synes Max en natt fordi ingen andre kunne passe hun hadde gått . Å ha ansvar for to andre er ikke ansvarlig . Anonymous poster hash: 7d8fe...9a2 Det er ikke samme tråd i såfall. Jeg anonymiserte den med å gi meg ut for å være min egen venninde som lurte på om ikke det ble litt feil at datteren min skulle være alene på natta med småsøsken. Da fikk "venninden" så hatten flagret. Om hun ikke hadde viktigere ting å tenke på, om hun var helt hysterisk. JEg kan ikke be om dagstilling. Men jeg sier jo til dere at jeg hører hva dere sier, og jeg skjønner at jeg har lagt lista for høyt. Jeg skal si opp jobben og blir sykemeldt i oppsigelsestiden. Så skal jeg tenke på hvordan vi kan løse dette. Jeg trenger ikke mere kjeft nå. Anonymous poster hash: 0ef3f...034
Elsker livet Skrevet 2. april 2016 #105 Skrevet 2. april 2016 Det er ikke samme tråd i såfall. Jeg anonymiserte den med å gi meg ut for å være min egen venninde som lurte på om ikke det ble litt feil at datteren min skulle være alene på natta med småsøsken. Da fikk "venninden" så hatten flagret. Om hun ikke hadde viktigere ting å tenke på, om hun var helt hysterisk. JEg kan ikke be om dagstilling. Men jeg sier jo til dere at jeg hører hva dere sier, og jeg skjønner at jeg har lagt lista for høyt. Jeg skal si opp jobben og blir sykemeldt i oppsigelsestiden. Så skal jeg tenke på hvordan vi kan løse dette. Jeg trenger ikke mere kjeft nå. Anonymous poster hash: 0ef3f...034 Jeg er helt enig. Du trenger ikke mer kjeft nå. Det er heller ikke en sak for barnevernet i og med at du har selvinnsikt og har planer om å gjøre noe med situasjonen. Håper det ordner seg for dere.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #106 Skrevet 2. april 2016 Hva med barnevakt?kan få tilskudd av kommunen. Jeg er selv alene med tre og jobber turnus. Lykke til. Anonymous poster hash: 6227c...a09
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #107 Skrevet 2. april 2016 Jeg synes fortsatt dette er en sak for barnevernet , hvis hun må inn her for å se at hun har handlet feil , trenger hun absolutt mye råd og veiledning for å komme på riktig vei igjen Anonymous poster hash: 7d8fe...9a2
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #108 Skrevet 2. april 2016 Jeg synes fortsatt dette er en sak for barnevernet , hvis hun må inn her for å se at hun har handlet feil , trenger hun absolutt mye råd og veiledning for å komme på riktig vei igjen Anonymous poster hash: 7d8fe...9a2 Jeg tror ikke de som er en sak for barnevernet spør noen om de handler feil, det har de ikke selvinnsikt til... Anonymous poster hash: 0ef3f...034
*Miss Marple* Skrevet 2. april 2016 #109 Skrevet 2. april 2016 Det er ikke samme tråd i såfall. Jeg anonymiserte den med å gi meg ut for å være min egen venninde som lurte på om ikke det ble litt feil at datteren min skulle være alene på natta med småsøsken. Da fikk "venninden" så hatten flagret. Om hun ikke hadde viktigere ting å tenke på, om hun var helt hysterisk. JEg kan ikke be om dagstilling. Men jeg sier jo til dere at jeg hører hva dere sier, og jeg skjønner at jeg har lagt lista for høyt. Jeg skal si opp jobben og blir sykemeldt i oppsigelsestiden. Så skal jeg tenke på hvordan vi kan løse dette. Jeg trenger ikke mere kjeft nå. Anonymous poster hash: 0ef3f...034 Det er godt at du tar til deg synspunktene, men du bør kanskje tenke deg godt om før du sier opp jobben din? Det er kanskje ikke så lett å få en ny sånn med det samme. Hva med å få en barnevakt de dagene det trengs? Det vil nok lønne seg økonomisk for dere. Jeg syns også at du må revurdere at datteren din har fult ansvar for hunden. Det er ganske mye forlangt av en 13 åring å lufte tre ganger hver eneste dag.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #110 Skrevet 2. april 2016 Jeg lurer også på om 5-åringene er alene hjemme når 13-åringen lufter hunden morgen og kveld? Anonymous poster hash: 07e1f...594
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #111 Skrevet 2. april 2016 Det er ikke samme tråd i såfall. Jeg anonymiserte den med å gi meg ut for å være min egen venninde som lurte på om ikke det ble litt feil at datteren min skulle være alene på natta med småsøsken. Da fikk "venninden" så hatten flagret. Om hun ikke hadde viktigere ting å tenke på, om hun var helt hysterisk. JEg kan ikke be om dagstilling. Men jeg sier jo til dere at jeg hører hva dere sier, og jeg skjønner at jeg har lagt lista for høyt. Jeg skal si opp jobben og blir sykemeldt i oppsigelsestiden. Så skal jeg tenke på hvordan vi kan løse dette. Jeg trenger ikke mere kjeft nå. Anonymous poster hash: 0ef3f...034 Du kan jo ikke planlegge å bli sykmeldt i oppsigelsestiden. Ikke er du syk, og det er slett ikke sikkert at du klarer å lyve deg til en sykemelding Anonymous poster hash: f3d60...c2a
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #112 Skrevet 2. april 2016 En 13 åring skal ikke være alene på nettene. Du behandler henne som en voksen, hun er et barn. Et barn skal ikke få kjæledyr uten at foreldrene tar ansvar. Et dyr er alltid den voksnes ansvar, selv om barn kan gå turer osv. Stakkars jente som må være voksen og ta ansvar kveld og natt når du er på jobb. Når jobber du egentlig? Fra 20-8? Siden hun både må legge søsken og følge de i barnehagen. Min 13-åring har MYE lekser, mye prøver og trenger tid for å få gode karakter. I tillegg trener han og er med venner. Han rydder rommet hver kveld, rydder sine ting (klær, tallerk, gymtøy) og hjelper til ved behov. Hele familien vasker huset sammen 2 timer hver helg. Ellers har han nok med lekser, trening og venner. Han skal få være et barn. Datteren din er en slave som blir utnyttet av sin mor. Når har hun tid til å være en jente? Være med venninner? Gjøre lekser? Puste ut uten ansvar? Du kommer til å slite henne ut, hun kommer til å gå på en kraftig smell, utmattet av ansvar, forventning og flink-pike-syndrom. Hadde jeg visst hvem du var hadde jeg meldt deg til barnevernet. Jenta di blir behandlet som en slave og har for stort ansvar. Hun har ansvar 3 netter, du 4 netter. Du bør beklage til din datter, si hun skal få være et barn igjen, si at du har tatt feil. Kanskje bør dere gi bort hunden. Skaff barnevakt om du skal jobbe nattevakt, evt bytt jobb, ta bort pliktene og spør jenta hva hun ønsker å bidra med. La ho få tid til venner og trening. Anonymous poster hash: 5047a...313
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #113 Skrevet 2. april 2016 Jeg lurer også på om 5-åringene er alene hjemme når 13-åringen lufter hunden morgen og kveld? Anonymous poster hash: 07e1f...594 Selvsagt ikke. Anonymous poster hash: 0ef3f...034
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #114 Skrevet 2. april 2016 Det er godt at du tar til deg synspunktene, men du bør kanskje tenke deg godt om før du sier opp jobben din? Det er kanskje ikke så lett å få en ny sånn med det samme. Hva med å få en barnevakt de dagene det trengs? Det vil nok lønne seg økonomisk for dere. Jeg syns også at du må revurdere at datteren din har fult ansvar for hunden. Det er ganske mye forlangt av en 13 åring å lufte tre ganger hver eneste dag. Jeg tror det er bedre at jeg begynner å jobbe på dagtid. Men du har sikkert rett når det gjelder hunden. Anonymous poster hash: 0ef3f...034
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #115 Skrevet 2. april 2016 Jeg tror ikke de som er en sak for barnevernet spør noen om de handler feil, det har de ikke selvinnsikt til... Anonymous poster hash: 0ef3f...034 Hun spør ikke om hun handler feil , hun spør om datteren har rett i at hun krever for mye . Hun så ingen feil i at barna var overlatt til seg selv før alle andre her skrev at det er omsorgssvikt , til og med da prøvde hun å si at datteren fikk jo penger for det . Anonymous poster hash: 7d8fe...9a2
*Miss Marple* Skrevet 2. april 2016 #116 Skrevet 2. april 2016 Jeg tror det er bedre at jeg begynner å jobbe på dagtid. Men du har sikkert rett når det gjelder hunden. Anonymous poster hash: 0ef3f...034 Hvis du har mulighet til det er selvsagt det best. Men da lurer jeg litt på hvorfor du ikke alt har ordnet det sånt? Jeg ville trodd at å overlate så mye ansvar til datteren din var siste utvei?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #117 Skrevet 2. april 2016 Omsorgssvikt? Er du dum?! Herlighet for en gjeng med tullete damer om sitter her inne å svarer!!!! Ja, datteren hennes blir nok fullstendig ødelagt av å ha litt ansvar!! Anonymous poster hash: 5f536...f0c Det er ikke snakk om litt ansvar. Dette er mye ansvar, for mye! En ting er at trettenåringen ikke får tid til å være ungdom. Men hva med de to små barna? De er i aller høyeste grad utsatt for omsorgssvikt. To femåringer som blir fulgt opp av storesøster på 13 tre dager i uka. Det er ikke riktig. Anonymous poster hash: 272ac...5e9
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #118 Skrevet 2. april 2016 Jeg var barnevernsbarn, og bodde på ungdomshjem. Vi fikk inn 2 jenter som måtte hjelpe til for mye hjemme. Den ene kuttet kontakten helt, den andre beholdt litt kontakt grunnet lillebroren. Så jo det er faktisk en barnevernssak. Men håper det virkelig stemmer, at hun skal få gjøre mindre hjemme. Selv har jeg en 14 åring, hun skal holde rommet sitt i orden, støvsuge en gang i uka, ta oppvaskmaskinen en gang i uken. Så passer hun broren sin på 9 år, noen får timer 1-2 ganger i måneden. Anonymous poster hash: 84548...40b
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #119 Skrevet 2. april 2016 Du får oppgavene til datteren din til å høres så enkle ut. Det å stelle mat til to femåringer, få de til å sitte pent å spise, få de på badet, dusjet de, tanntråd, tannpuss, fluor, dobesøk, nattaeventyr, få de til å bli i sengene sine, kanskje er de tørste eller må på do 10 ganger, måtte være våken til det er stille i huset, trøste ved mareritt, skifte med evt. nattuhell, vekke de, passe på at de tar nok klær på, stelle mat, passe på at de ikke somler med spisingen, stelle barnehagemat, tannpuss, ytterklær, følge til barnehagen, stresse til skolen. Muligens litt stell av seg selv, frokost og matpakke om det var tid til det innimellom alt det andre. Men du har jo gjort grovarbeidet for datteren din -du la jo frem klærne dagen før. Og dette var kun et av punktene på arbeidslisten til datteren din. Ikke en gang alle voksne støvsuger vel huset 3 ganger i uka. Anonymous poster hash: 653a2...c39
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #120 Skrevet 2. april 2016 Tenk deg hvor alene datteren din føler jeg , virkelig , den ensomheten på kvelden og natta må være helt forferdelig. samme med 5 åringene, de har trygge store søster som sikkert er ett flott menneske . I morgen når datteren din våkner synes jeg virkelig du skal be hun om unnskyldning , så får du håpe hun en dag klarer å tilgi deg. Anonymous poster hash: 7d8fe...9a2
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #121 Skrevet 2. april 2016 Men kan ikke du legge 5 åringene og ordne dem mår du lommer fra jobb om morgenen? Ei på 13 kan jo passe dem men høres litt mye ut med 3 ganger I uka. Anonymous poster hash: 5d220...5ce
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #122 Skrevet 2. april 2016 Du ødelegger barndommen til barnet ditt. Dette med ansvaret for to femåringer synes jeg høres helt hårreisende ut. Anonymous poster hash: 232dd...c99
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #123 Skrevet 2. april 2016 Dette er det jeg ber henne om å gjøre: - Ta ut søpla når den er full (daglig) - Tømme oppvaskmaskin (daglig) - Støvsuge et par rom (3 ganger i uka) - Gå tur med hunden (3 ganger daglig) - Vaske bad en sjelden gang - Lage middag en sjelden gang - Holde orden på eget rom (alltid) - Ansvar for å få småsøsknene i seng på kvelden og klar til bhg neste morgen mens jeg er på nattevakt (3 ganger i uka) Hun er 13 og gjør et stort nummer ut av at hun mener dette er for mange plikter. Men sånn er kanskje alle tenåringer? Anonymous poster hash: 0ef3f...034 Ja, jeg synes du krever mye. Jeg har også en 13 år gammel jente. Fast plikt er å holde rommet og badet sitt rent og ryddig. Gå tur med hunden sporadisk når jeg ikke har tid. Øvrige ting kan hun gjøre mot betaling når hun ønsker å tjene penger. Anonymous poster hash: f0f43...817
Merdee Skrevet 2. april 2016 #124 Skrevet 2. april 2016 Dette er det jeg ber henne om å gjøre: - Ta ut søpla når den er full (daglig) - Tømme oppvaskmaskin (daglig) - Støvsuge et par rom (3 ganger i uka) - Gå tur med hunden (3 ganger daglig) - Vaske bad en sjelden gang - Lage middag en sjelden gang - Holde orden på eget rom (alltid) - Ansvar for å få småsøsknene i seng på kvelden og klar til bhg neste morgen mens jeg er på nattevakt (3 ganger i uka) Hun er 13 og gjør et stort nummer ut av at hun mener dette er for mange plikter. Men sånn er kanskje alle tenåringer? Anonymous poster hash: 0ef3f...034 Jøss, ja, det var ekstremt mange plikter...! Alt for mange! Hva i alle dager gjør egentlig du selv her...!? Og hva gjør småsøsken (som er hvor gamle?) ?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #125 Skrevet 2. april 2016 Jeg skjønner at du er i en vanskelig og tung situasjon, som er helt alene med 3 barn. Men datteren din på 13 er helt uskyldig for situasjonen, og hun er et barn, og må få lov og tid til å være et barn! Får hun tid til lekser? Får hun tid til å slappe av? Får hun tid og lov til å ha besøk av venner, og gå på besøk? Jeg er selv alene med ett barn på 13 og hund, og jobber natt 3 ganger i uken som deg. Jeg legger henne før jobb, går tur med hunden, jobber, kommer hjem, vekker henne, lager frokost, går tur med hunden og kjører henne til skolen før jeg legger meg. Hvorfor kan ikke du legge barna før du går på jobb? Og gå på tur med hunden på morgenen? Eller lage matpakkene klare kvelden før? Hun har titt og ofte rotete rom, rydder det ca en dag i uken. Hun går daglig tur med hunden etter skolen, legger på plass sine egne nyvaskede klær, og hjelper meg innimellom med middag og husvask. Jeg gjør resten, og har likevel god tid til å slappe av selv. Anonymous poster hash: 3ec8f...c8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå