Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #26 Skrevet 2. april 2016 Nr. 13 igjen her.... etter å ha tenkt meg om, gikk jeg inn igjen i tråden for å skrive akkurat det du skriver her. Om det er slik at 13-åringen alene har ansvar for søsken på natt tre ganger i uken så mener jeg at det er en barnevernssak. Ikke bare for 13-åringen, som jeg skrev over, men også mtp. småsøsknene. Hi - hvor mange småsøsken har 13-åringen og hvor gamle er de? Anonymous poster hash: 07e1f...594 Ja, jeg blir skremt på vegne av 13 åringen og de yngre søsknene . Det er ikke forsvarlig for 5 øre . Anonymous poster hash: 7d8fe...9a2
Roheryn Skrevet 2. april 2016 #27 Skrevet 2. april 2016 Sier som alle de andre her: dette er alt for mye. Med mindre det er hennes hund (hvilket det ikke bør være, for en trettenåring bør ikke eie en hund) er det urimelig at hun skal ta alle turene med den. Det er også urimelig at det tilsynelatende kun faller på henne å ta både søppel og oppvaskmaskin. Og mest av alt: det er overhode ikke greit å sette en trettenåring til å ta ansvar for småsøsken morgen og kveld. Og hvis det er tilfelle at hun også da er alene med dem om natta tre ganger i uka så er vi vel nærmere barnevernssak enn normal barneoppdragelse. Hun er et barn selv, og skal overhode ikke ha ansvar for småsøsken på den måten! Her må du enten få far på banen (hvor er han?) eller se din begrensning og be om hjelp - evt finne en jobb som er forenelig med det å ha barn.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #28 Skrevet 2. april 2016 Nr. 13 igjen her.... etter å ha tenkt meg om, gikk jeg inn igjen i tråden for å skrive akkurat det du skriver her. Om det er slik at 13-åringen alene har ansvar for søsken på natt tre ganger i uken så mener jeg at det er en barnevernssak. Ikke bare for 13-åringen, som jeg skrev over, men også mtp. småsøsknene. Hi - hvor mange småsøsken har 13-åringen og hvor gamle er de? Anonymous poster hash: 07e1f...594 En jeg kjenner er faktisk fosterhjem for en jente som hadde tilsvarende forhold hjemme. Hun er 15 og kontaktet selv bv. Alle ungene ble tatt fra moren og jenta på 15 sier hun ALDRI vil treffe moren igjen. Anonymous poster hash: 00124...4d6
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #29 Skrevet 2. april 2016 En jeg kjenner er faktisk fosterhjem for en jente som hadde tilsvarende forhold hjemme. Hun er 15 og kontaktet selv bv. Alle ungene ble tatt fra moren og jenta på 15 sier hun ALDRI vil treffe moren igjen. Anonymous poster hash: 00124...4d6 Om 13-åringen skulle finne på å lese her så håper jeg faktisk hun selv tar kontakt med barnevernet, for hun har rett til å være barn. Det får hun ikke lov til å være nå. Noen plikter er det naturlig å ha. Men å ha så mye ansvar daglig og det å ha ansvar for flere barnehagebarn kveld, natt? og morgen før hun selv skal på skolen, det er omsorgssvikt overfor alle barna, ikke bare 13-åringen. Anonymous poster hash: 07e1f...594
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #30 Skrevet 2. april 2016 Ja, et alt for mye forlangt! Hun er ikke forelderen i huset! Anonymous poster hash: d3fe6...f30
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #31 Skrevet 2. april 2016 Sykeste jeg har hørt på lenge! Min 14-åring tar ut søpla hver dag, rydder og støvsuger kjelleren en gang i uka (eget rom, gang og kjellerstue), dekker bord o.l i forbindelse med middag og passer småsøsken av og til ved behov (i snitt en gang i måneden, et par timer) At en 13-åring skal ha alt ansvar for hunden og så mye jobb med småsøsken er helt vannvittig. Anonymous poster hash: 2d99f...8e0
Mamma til 2 søte Skrevet 2. april 2016 #32 Skrevet 2. april 2016 Når skal hun få tid til å være TRETTEN ÅR??? Klarer ikke ta dette seriøst...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #33 Skrevet 2. april 2016 Alt for mye ansvar for en 13 åring. Anonymous poster hash: a8ee3...941
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #34 Skrevet 2. april 2016 Stakkars jente :-( Anonymous poster hash: 2dc8d...d8c
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #35 Skrevet 2. april 2016 Huff, kjenner det knyter seg i magen her. Stakkars jente! Og dette gjør hun i tillegg til å skulle konsentrere seg om skole? Hun er ikke voksen! Om den hunden er hennes, (noe jeg går utifra iom at bare hun lufter den) så er faktisk du den voksne her og kan umulig ha tenkt at hun skulle ha fullt ansvar for den? Et barn klarer ikke forstå hva det innebærer. Det at hun er alene med småsøsken orker jeg ikke kommentere en gang. Jeg håper du leser svarene her og tar et lite oppgjør med deg selv. Anonymous poster hash: 58853...31d
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #36 Skrevet 2. april 2016 Oi! Må støtte de andre her. Dette er omsorgssvikt for de minste og barnevernssak for 13 åringen. Anonymous poster hash: c32d3...8a9
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #37 Skrevet 2. april 2016 Hi her. Jeg tror at jeg har forklart meg dårlig, for det er absolutt ikke på grensen til noe barnevernssak hjemme hos oss. Det er hennes egen hund, det var hun som ville ha den. Jeg ga beskjed på forhånd om at den i så fall ble hennes ansvar fullt ut. Likevel har jeg vasket etter hunden og går noen av turene. Men hun visste før hun fikk den at den ville bli hennes. Hun har bare to yngre søsken, de er 5 år. Hun trenger bare å gi dem kveldsmat og legge dem, samt vekke dem og gi dem frokost. Jeg legger fram klær. Greit at hun kanskje gjør litt mer enn enkelte andre på samme alder, men dere snakker jo som om det er hårreisende mye. Det er det IKKE. Hi Anonymous poster hash: 0ef3f...034
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #38 Skrevet 2. april 2016 Ho har rett. Einig i alt dei over her seier, du burde vurdere å kalle jo Askepott. Anonymous poster hash: 28477...39f
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #39 Skrevet 2. april 2016 Hi her. Jeg tror at jeg har forklart meg dårlig, for det er absolutt ikke på grensen til noe barnevernssak hjemme hos oss. Det er hennes egen hund, det var hun som ville ha den. Jeg ga beskjed på forhånd om at den i så fall ble hennes ansvar fullt ut. Likevel har jeg vasket etter hunden og går noen av turene. Men hun visste før hun fikk den at den ville bli hennes. Hun har bare to yngre søsken, de er 5 år. Hun trenger bare å gi dem kveldsmat og legge dem, samt vekke dem og gi dem frokost. Jeg legger fram klær. Greit at hun kanskje gjør litt mer enn enkelte andre på samme alder, men dere snakker jo som om det er hårreisende mye. Det er det IKKE. Hi Anonymous poster hash: 0ef3f...034 Hvorfor legger ikke pappaen dem? Jo Hi du driver med omsorgsvikt Anonymous poster hash: 7d8fe...9a2
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #40 Skrevet 2. april 2016 Hi her. Jeg tror at jeg har forklart meg dårlig, for det er absolutt ikke på grensen til noe barnevernssak hjemme hos oss. Det er hennes egen hund, det var hun som ville ha den. Jeg ga beskjed på forhånd om at den i så fall ble hennes ansvar fullt ut. Likevel har jeg vasket etter hunden og går noen av turene. Men hun visste før hun fikk den at den ville bli hennes. Hun har bare to yngre søsken, de er 5 år. Hun trenger bare å gi dem kveldsmat og legge dem, samt vekke dem og gi dem frokost. Jeg legger fram klær. Greit at hun kanskje gjør litt mer enn enkelte andre på samme alder, men dere snakker jo som om det er hårreisende mye. Det er det IKKE. Hi Anonymous poster hash: 0ef3f...034 Jeg har en fireåring og en sjuåring. Det er ikke bare å kle og lage frokost. Noen ganger slår de seg vrang etc. Ikke andre barn sitt ansvar. Helt legitimt at du hjelper datteren med hunden innimellom selv om den er "hennes". Hun hjelper deg med veldig, veldig mye mer. Anonymous poster hash: 28477...39f
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #41 Skrevet 2. april 2016 Er hun alene med dem om kvelden og natten? Hvor er pappaen? Det er fortsatt ille, selv om 5åringene er enkle! Hva gjør du neste år når de går på skole? Skal hun pakke skolesekken og sjekke lekser? Anonymous poster hash: 490a6...16a
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #42 Skrevet 2. april 2016 Hi her. Jeg tror at jeg har forklart meg dårlig, for det er absolutt ikke på grensen til noe barnevernssak hjemme hos oss. Det er hennes egen hund, det var hun som ville ha den. Jeg ga beskjed på forhånd om at den i så fall ble hennes ansvar fullt ut. Likevel har jeg vasket etter hunden og går noen av turene. Men hun visste før hun fikk den at den ville bli hennes. Hun har bare to yngre søsken, de er 5 år. Hun trenger bare å gi dem kveldsmat og legge dem, samt vekke dem og gi dem frokost. Jeg legger fram klær. Greit at hun kanskje gjør litt mer enn enkelte andre på samme alder, men dere snakker jo som om det er hårreisende mye. Det er det IKKE. Hi Anonymous poster hash: 0ef3f...034 Bare to yngre søsken ... Jaha ... 5 åringer , tvillinger da ? Lett alder , og attpå til to stk. Om du jobber natt begynner du vel 22 da? Fremfor å sove da , tar du heller vare på DINE barn når det er kveldstell . Anonymous poster hash: 7d8fe...9a2
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #43 Skrevet 2. april 2016 Hi her. Jeg tror at jeg har forklart meg dårlig, for det er absolutt ikke på grensen til noe barnevernssak hjemme hos oss. Det er hennes egen hund, det var hun som ville ha den. Jeg ga beskjed på forhånd om at den i så fall ble hennes ansvar fullt ut. Likevel har jeg vasket etter hunden og går noen av turene. Men hun visste før hun fikk den at den ville bli hennes. Hun har bare to yngre søsken, de er 5 år. Hun trenger bare å gi dem kveldsmat og legge dem, samt vekke dem og gi dem frokost. Jeg legger fram klær. Greit at hun kanskje gjør litt mer enn enkelte andre på samme alder, men dere snakker jo som om det er hårreisende mye. Det er det IKKE. Hi Anonymous poster hash: 0ef3f...034 Da regner jeg med at faren er hjemme på natten. Hvorfor tar ikke han seg av de minste. Jeg synes det er helt greit at hun har ansvaret for hunden, men da kan hun ikke ha alle de andre pliktene og alt det ansvaret du legger på henne. Ser du ikke det, tar du ikke til deg de svarene du får? Og jo, det er hårreisende mye Anonymous poster hash: f3d60...c2a
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #44 Skrevet 2. april 2016 Hi her. Jeg tror at jeg har forklart meg dårlig, for det er absolutt ikke på grensen til noe barnevernssak hjemme hos oss. Det er hennes egen hund, det var hun som ville ha den. Jeg ga beskjed på forhånd om at den i så fall ble hennes ansvar fullt ut. Likevel har jeg vasket etter hunden og går noen av turene. Men hun visste før hun fikk den at den ville bli hennes. Hun har bare to yngre søsken, de er 5 år. Hun trenger bare å gi dem kveldsmat og legge dem, samt vekke dem og gi dem frokost. Jeg legger fram klær. Greit at hun kanskje gjør litt mer enn enkelte andre på samme alder, men dere snakker jo som om det er hårreisende mye. Det er det IKKE. Hi Anonymous poster hash: 0ef3f...034 Jo, det er helt hårreisende mye og du burde skamme deg!! Anonymous poster hash: 303cc...188
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #45 Skrevet 2. april 2016 Ok. Du har fått 33 svar som sier på at dette er for mye, og det eneste du svarer er et forsøk på å moderere deg? Du kan ikke regne med at et barn forstår fullt ut konsekvensen av å ta ansvar for et dyr. Du kan ikke alvorlig talt mene at "det bare er å sørge for at de legger seg etc".. Hva hvis noe skjer?? Sykdom, brann, innbrudd. Er du ikke det minste bekymret? 3 ganger i uka? Det er datteren din som bærer dette ansvaret nå, 13 år gammel. Sykt. Anonymous poster hash: 58853...31d
Superdolly Skrevet 2. april 2016 #46 Skrevet 2. april 2016 Hi her. Jeg tror at jeg har forklart meg dårlig, for det er absolutt ikke på grensen til noe barnevernssak hjemme hos oss. Det er hennes egen hund, det var hun som ville ha den. Jeg ga beskjed på forhånd om at den i så fall ble hennes ansvar fullt ut. Likevel har jeg vasket etter hunden og går noen av turene. Men hun visste før hun fikk den at den ville bli hennes. Hun har bare to yngre søsken, de er 5 år. Hun trenger bare å gi dem kveldsmat og legge dem, samt vekke dem og gi dem frokost. Jeg legger fram klær. Greit at hun kanskje gjør litt mer enn enkelte andre på samme alder, men dere snakker jo som om det er hårreisende mye. Det er det IKKE. Hi Anonymous poster hash: 0ef3f...034 Et barn er ikke i stand til å forstå konsekvensene av å skaffe seg en hund: Tre ture daglig i all slags vær i ti, tolv, femten år framover. Og en trettenåring er et barn. Det er de voksnes som må ta ansvaret, og vil ikke de voksne det må de si nei til hund. Og jo, hi, det er fryktelig mye ansvar du legger på et barn. Hun trenger "bare" å gi småsøsknene kveldsmat og legge dem og vekke dem og gi dem frokost for du legger fram klær til dem. Du får ikke noen medalje for det altså. Det er ikke "bare" å pålegge en trettenåring dette ansvaret. Jo, det er hårreisende mye. Stakkars jente!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #47 Skrevet 2. april 2016 Håper fortsatt dette er trolling. STAKKARS unger. Og for en udugelig ansvarsløs mor du er. Håper at noen melder deg til bv. Hadde aldri trodd jeg skulle bli en av disse som roper bv her inne. Det gjør jeg nå. Hva om det skjer en ulykke, det begynner å brenne? Du virker helt tanketom. Anonymous poster hash: 00124...4d6
Yellow Brick Road Skrevet 2. april 2016 #48 Skrevet 2. april 2016 Enten er du et troll eller så er du et troll. Jeg håper du er et nett-troll for dette er hårreisende ansvar å gi en 13-åringen. "Forsvaret" ditt gjorde ikke saken bedre, ikke i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #49 Skrevet 2. april 2016 Jeg syns mye av det egentlig ikke er for mye, men jeg har noen kommentarer: - Har hun fullt ansvar for både søppel og oppvask? Eller deler dere på det lik at hun ikke har fullt ansvar for dette hele tiden? At hun tar det når hun ser det er fullt syns jeg er riktig å lære barna, men om det er kun hun som må ta dette hele tiden så er det litt for mye sammen med det andre. Å holde rommet i orden og støvsuge litt er i orden å kreve syns jeg. - Samarbeider dere om hunden? Jeg syns hun er alt for liten til å ha fullstendig ansvar for en hund alene. - Passe mindre søsken såpass mye og alene (tolket det slik) mens du er borte er alt for mye ansvar. At hun kanskje kan gjøre det en gang i blant kan jeg forstå, men regelmessig alene med ansvaret for to femåringer om natt og morgen er alt for mye. Her burde du finne en annen løsning for de kveldene du jobber nattevakt. Jeg er enig med mange av de andre her at du må passe på slik at jenta de ikke blir mammaen i familien. Det er kanskje ikke oppgavene eller mange oppgaver i seg selv, men det at oppgavene innebærer veldig mye ansvar for noen som knapt er kommet i puberteten. Du må la datteren din slappe av og være et barn fremdeles. Anonymous poster hash: e0976...c63
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #50 Skrevet 2. april 2016 Herregud hvis dette er sant, psykomamma!!! Alle vet vel at en 13 åring ikke fult ut forstår ansvaret ved å ha hund?? Det burde være et familieansvar og vil ikke de voksne bidra så blir det ingen hund. 3 ganger om dagen, makan! Hvis du ikke har tid til så mange barn så Bøe du vel tenke på å jobbe redusert da, evt au pair eller nå. Merkelig å ansette sin egen datter iallfall. . Anonymous poster hash: 5d220...5ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå