Gå til innhold

Termin i November ❤


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig å se denne genfeilen på ultralyd da? Eller må du ta blodprøver? Hadde sjekket litt opp hva denne genfeilen innebærer, og hvordan det testes for den. Lykke til! :)

 

Anonymous poster hash: 34fd3...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UL idag viste bare et lite nøste på 5 mm, så jeg hopper nok over til desember gjengen :D Ny kontroll neste fredag for å stavfeste litt mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei var nok ikke det... Ingen baby planer da...

Mulig jeg blander deg med en annen Tinkerbell på et annet forum. ;) Så herlig med bankende hjerte på UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ultralyd onsdag den 6. da er jeg 9+3 :) er det noen som vet om en raskere måte og få ultralyd? bestilte dette i forrige uke. og ifølge min lege har jeg rett på tidlig ultralyd da min bror har fått en sønn med en genefeil, og jeg da kan bære dette også siden det er arvelig. hvor FORT fikk dere ultralyd?

Det raskeste er kanskje å gå privat, men hvis det haster skal man jo komme raskt inn i det offentlige også, selvsagt. Spørsmålet blir da om det haster, og det er det selvsagt umulig for oss å vite noe om... Enig med en annen over her ang å sjekke mer ang testing for denne genfeilen. Det finnes eksperter på medisinsk genetikk, har fastlegen vurdert henvisning dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble henvist til tidlig ultralyd av fastlegen, å har fått time allerede i neste uke. Grunnen til at jeg ikke har fått enda tidligere, er at jeg er i uke 5 bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst å finne frem doppleren min å prøve å finne hjertelyd Blir jo helt misunnelig på alle dersom er på ul!!! Jeg skal nok kun på oul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk lyst å finne frem doppleren min å prøve å finne hjertelyd Blir jo helt misunnelig på alle dersom er på ul!!! Jeg skal nok kun på oul

Jeg skal også kun på oul☺ Er det ikke tidlig å kunne finne hjertelyden med en doppler nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😀 eg er på venterommet for ny tidlig ultralyd. Er så redd for å mista.... meiner å Vera 8+3/4. Sist eg var der var den vesle mindre enn eg meiner den skulle vera.lengter etter å vite om det blir ein reprise på tidlegare eller om me rett og slett ligg an til å bli 3-barns foreldre (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra! Det var feil måling sist. 20 mm, 8+4! Då blei den laga på morsdag/ valentinsdag 😂 som eg trudde 😀hurra hurra, så utruleg letta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia. Jeg har vel også en november spire i magen. Men klarer ikke helt å glede meg pga MA i høst (november). Litt ironisk å ha mistet i november også nå få termin i november. Kan jo bli overtroisk å tru at dette er meningen ;) Men iallefall. Har risikosv. pga diabetes, men er mye bedre regulert nå. Skal å få tidlig ultralyd, men det hadde jeg sist også. Da var spira uke 9+4, og ul ved MA viste at det var 9+5, så dette er falsk trygghet for meg. Da var jeg kommet til 12+2 egentlig.  Men som legen sier....tidlig UL er for å se at alt er på plass..at det ikke er missdannelser. Men jeg vet ikke...gruer meg for det. Har ikke fått time enda, men driver å forbereder meg på å se en skjerm uten hjerteaksjon. Grusomt. 

Har en del stikkinger og smerter. Måtte jo føde ut den lille i desember, så kjenner jo at det ikke er disse rie smertene nå, men jeg er hysterisk for alt som stikker og svir der nede. Blir jo redd bare jeg må bæsje....Og lekker det noe ut av hønemor, så er jeg og ser om det er blod. Fy for en hverdag. Jeg vil bare glede meg over dette. Men det er mitt 4. svangerskap da....Vi får se hvor det går. Har to friske store barn fra før, så dette bør jo absolutt gå min vei nå ;). Jeg vet jo at jeg kan :) Håper jeg får bli her da. Gratulere til oss alle sammen. Har november barn fra før jeg :)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia. Jeg har vel også en november spire i magen. Men klarer ikke helt å glede meg pga MA i høst (november). Litt ironisk å ha mistet i november også nå få termin i november. Kan jo bli overtroisk å tru at dette er meningen ;) Men iallefall. Har risikosv. pga diabetes, men er mye bedre regulert nå. Skal å få tidlig ultralyd, men det hadde jeg sist også. Da var spira uke 9+4, og ul ved MA viste at det var 9+5, så dette er falsk trygghet for meg. Da var jeg kommet til 12+2 egentlig. Men som legen sier....tidlig UL er for å se at alt er på plass..at det ikke er missdannelser. Men jeg vet ikke...gruer meg for det. Har ikke fått time enda, men driver å forbereder meg på å se en skjerm uten hjerteaksjon. Grusomt.

Har en del stikkinger og smerter. Måtte jo føde ut den lille i desember, så kjenner jo at det ikke er disse rie smertene nå, men jeg er hysterisk for alt som stikker og svir der nede. Blir jo redd bare jeg må bæsje....Og lekker det noe ut av hønemor, så er jeg og ser om det er blod. Fy for en hverdag. Jeg vil bare glede meg over dette. Men det er mitt 4. svangerskap da....Vi får se hvor det går. Har to friske store barn fra før, så dette bør jo absolutt gå min vei nå ;). Jeg vet jo at jeg kan :) Håper jeg får bli her da. Gratulere til oss alle sammen. Har november barn fra før jeg :)))))

Kjenner meg godt igjen i følelsene dine. Jeg har hatt 3 ma, 2 sa og 2 kjemiske de siste to årene. Er nå 7+6 å holder på å gå fra vettet. Livredd hele tiden. Går ukentlig til samtale med jordmor, men er egentlig like redd for det. Slitsomt. Tror ikke det kommer til å gå over på en stund heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk A03!💜 mamma igjen og utolmodigemeg: føler med dykk! Alle gode ønsker for dykkas vesle små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi beskjed til meg om dere vil være med i termingruppen på Facebook 😊 Den heter November 2016 ❤️ Men jeg får høre at noen ikke finner den. Skjønner ikke hvorfor.. Håper så mange som mulig vil være med, jo flere jo bedre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også kun på oul☺ Er det ikke tidlig å kunne finne hjertelyden med en doppler nå?

Helt sikkert 😂 Men skader ikke å prøve 😀 Men da må jeg gidde å leite frem den kassa den ligger i 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i følelsene dine. Jeg har hatt 3 ma, 2 sa og 2 kjemiske de siste to årene. Er nå 7+6 å holder på å gå fra vettet. Livredd hele tiden. Går ukentlig til samtale med jordmor, men er egentlig like redd for det. Slitsomt. Tror ikke det kommer til å gå over på en stund heller.

Å, det gjør jo mæ  nervøs da. Tenkte at min uflaks e over no...de fleste miste en gang også klaffe det etterpå. Men ser jo at dette ikke gjelder for alle nei. Men jeg skjønner jo at jeg har en sjanse for å miste igjen.....men det forstår jeg er usannsynlig siden jeg har normale sv.skap bak meg. Masse lykke til. Men ultralyd og samtaler kan ikke stoppe det hvis det går galt, men kjenner litt på at jeg kanskje skulle hatt en snart så jeg får se at det er liv der inne. Man kjenner jo lite tegn når man er så kort på vei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt UL i midten av april, da vil jeg være ca halvveis ut i uke 8. Den lokale gynekologen var fullbooket i laaaang tid framover, så må reise ganske langt. Gruer meg allerede, kjenner jeg. Synes UL tidlig i svangerskapet, før man kjenner liv, er veldig stressende. :/ Har aldri mistet (har to barn fra før), men tenker alltid at DENNE gangen...! Det tok lang tid å lage denne spiren, også. Er vel ikke noe annet å gjøre enn å håpe det beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fortalt det til familien. Er 9+6 uker på vei😊 Fikk en veldig trang til å fortelle det til dem etter at en kollega tittet på magen min og spurte om jeg var gravid 😳 Var ganske oppblåst den dagen, men ønsket ikke at familien skulle høre noe fra koen andre, eller oppdage det selv😊 Hørte også hjertelyden med baby doppler samme dag! Hjertelyden er jo så utrolig rask nå når den er så liten, så vi ble ganske overraska, men lettet. Man er jo alltids litt redd for at alt ikke er helt som det skal. Tidlig ultralyd har vi droppet, fordi den lokale gyn ikke var ledig før i august 😂!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått noen symptomer? =)
Jeg er så ufatteli kveldstrøtt.. må legge meg rundt 9-halv 10. og våkner hver morgen mellom 7-8. uansett når jeg kan sove lengre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig, studentbaby1, hvordan ble nyheten mottatt? Har de vordende besteforeldrene flere barnebarn eller blir det første?

Vi har fortalt det til ganske mange allerede,selv om det fortsatt er tidlig, uke 7+1 i dag. Har mistet to ganger før og synes det er greit at folk vet. Vi er jo i den alderen hvor folk gjerne lurer på om vi ikke skal få flere (og sønnen vår er i rette alderen for å bli storebror), så syns det er greit at folk nær oss vet at vi gjerne vil men at det ikke alltid går bra.

 

Bamse93, Symptomer, ja, jeg er også trøtt, blir uggen og kvalm ganske mange ganger i løpet va døgnet, litt svimmel, stikninger og litt menssmerter. Egentlig ikke voldsomme greiene, men jeg har aldri hatt mange symptomer. Da jeg bar sønnen min var hcg-nivået mitt så lavt at legen trodde jeg skulle miste, så kanskje det er derfor jeg ikke har så mange symptomer. Man sier jo ofte at sterke symptomer er tegn på mye hcg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi beskjed til meg om dere vil være med i termingruppen på Facebook 😊 Den heter November 2016 ❤️ Men jeg får høre at noen ikke finner den. Skjønner ikke hvorfor.. Håper så mange som mulig vil være med, jo flere jo bedre 😊

Venter med Facebook til jeg er kommet litt lengre ut i løypa. Ble med i termingruppe på face med en gang jeg testet positivt sist jeg ble gravid, det var litt kjipt å måtte melde seg ut da det gikk galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig, studentbaby1, hvordan ble nyheten mottatt? Har de vordende besteforeldrene flere barnebarn eller blir det første?

Vi har fortalt det til ganske mange allerede,selv om det fortsatt er tidlig, uke 7+1 i dag. Har mistet to ganger før og synes det er greit at folk vet. Vi er jo i den alderen hvor folk gjerne lurer på om vi ikke skal få flere (og sønnen vår er i rette alderen for å bli storebror), så syns det er greit at folk nær oss vet at vi gjerne vil men at det ikke alltid går bra.

 

Bamse93, Symptomer, ja, jeg er også trøtt, blir uggen og kvalm ganske mange ganger i løpet va døgnet, litt svimmel, stikninger og litt menssmerter. Egentlig ikke voldsomme greiene, men jeg har aldri hatt mange symptomer. Da jeg bar sønnen min var hcg-nivået mitt så lavt at legen trodde jeg skulle miste, så kanskje det er derfor jeg ikke har så mange symptomer. Man sier jo ofte at sterke symptomer er tegn på mye hcg.

De ble veldig glade. Mine foreldre ble overrasket men glade, det blir deres første barnebarn. Svigermor mente hun hadde sett det på meg sist gang, og de virket ikke særlig overrasket. Sambo er minstemann i søskenflokken, så der er det allerede mange barnebarn😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter med Facebook til jeg er kommet litt lengre ut i løypa. Ble med i termingruppe på face med en gang jeg testet positivt sist jeg ble gravid, det var litt kjipt å måtte melde seg ut da det gikk galt.

skal melde meg inn der når jeg er lengre på vei, vi holder det litt "hemmelig" inntil videre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det er for tidlig med termingruppe på FB. Vil i alle fall komme meg til uke 12, helst til etter OUL også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 14. November(6+2) Første barn og 27 år. Krysser armer og ben for at det går bra. Er trøtt og har ømme voksende bryster. Ikke kvalm.. Enda. Håper å slippe den 😑Mye stiking og mens lignende smerter som konmer og går, så merker godt at det skjer noe med kroppen. Ønsker dere alle lykke til ☺️

Er også 27 år og førstegangsgravid😊 Termin 3.november (10+0 i dag). Jeg har symptomer som trøtthet, kvalme, ømme bryster, økt luktesans og dårlig matlyst. Så det går mye i ristet brød med smør, mariekjeks, saftis og juice. Krysser fingrene for at du slipper kvalmen!:) Masse lykke til videre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...