Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #126 Skrevet 29. desember 2015 Vi fikk penger av svigers. Det er helt fint, vi ønsket oss penger til et bestemt formål. Men det triste er at de bare ga beskjed om at vi fikk penger og satte dem inn på kontoen før jul. På julaften hadde mannen min selv skrev et lite kort og lagt i en konvolutt under treet - til seg selv fra foreldrene... :-( Vi feiret jul sammen med dem, de kunne jo ha laget en slik "gave" selv. Blir lei meg på hans vegne. Anonymous poster hash: f74fe...a48 Du tuller? Anonymous poster hash: 10ac2...cce
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #127 Skrevet 29. desember 2015 Ble litt skuffet når jeg og mannen fikk en liten skål (på str med håndflaten min) og to pakker lovehearts med svigersøsteren min. Ikke fordi vi ikke likte gaven (søt gave, for all del), men litt surt når vi kjøpte en STOR kurv med innhold til nesten 3000 kroner til henne. Syns fordelingen ble litt skeiv. Hun kunne heller ha sagt ifra om at hun slet litt økonomisk sånn at vi kunne blitt enige om en sum eller bare droppet å kjøpe til hverandre så hun kunne ha spart seg de pengene. Føler meg skikkelig utakknemlig nå, men det er sånn jeg føler det. Sa selvsagt takk med ett smil når vi åpnet; men så på henne når hun åpnet fra oss at hun hadde dårlig samvittighet og sånn skal det ikke være Anonymous poster hash: e1a01...12b Spesielt å gi så dyr gave og forvente noe så dyrt tilbake. Anonymous poster hash: 4b056...5c6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #128 Skrevet 29. desember 2015 Jeg blir litt skuffet over at familien ikke klarer å melde fra til hverandre når de kjøper noe fra ønskelisten vår. Vi har fått dobbelt opp av mange ting, og det er ikke alltid like lett å få byttet. Vi bad dem om å gi beskjed så snart som mulig om de kjøpte noe på ønskelisten fordi de ble sendt til begge sider av familien. Neste år får vi gjøre som vi har gjort tidligere, sende ulike ønskelister til de forskjellige besteforeldrene. Vet du hva, det forventer jeg faktisk ikke at folk skal gjøre! Anonymous poster hash: 166a5...441 Ønskelisten til barna mener du vel? Er det til dere voksne så er det isåfall første gang jeg hører om det...bortsett fra til bryllup. Ønskeliste for voksne til jul høres en smule storforlangende ut om det stemmer da. Anonymous poster hash: 17bbc...972 Ønskeliste er genialt!! Da slipper man sånne skuffet over julegaver tråder. Vi sendte ønskeliste med det vi trengte/ønsket oss i forskjellige prisklasser og oppfordret familien til å spleise. Ingen skuffelser her i gården... Anonymous poster hash: 2d75c...fad
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #129 Skrevet 29. desember 2015 Fikk et fleecepledd med heslig julemotiv av svigerinne som fikk innrammet fotografbilde og konfekt av oss. Vår ene sønn fikk et billig memo-spill av dem, mens vi kjøpte gaver for 200kr pr barn til deres fem barn. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Men fikk du dette kun av din svigerinne, ikke av din bror altså? Er hun den eneste som er kjip liksom? 🙄 Anonymous poster hash: fda3a...5ab Bror til min mann, takk! Anonymous poster hash: 1ad2d...549
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #130 Skrevet 29. desember 2015 Jeg blir litt skuffet over at familien ikke klarer å melde fra til hverandre når de kjøper noe fra ønskelisten vår. Vi har fått dobbelt opp av mange ting, og det er ikke alltid like lett å få byttet. Vi bad dem om å gi beskjed så snart som mulig om de kjøpte noe på ønskelisten fordi de ble sendt til begge sider av familien. Neste år får vi gjøre som vi har gjort tidligere, sende ulike ønskelister til de forskjellige besteforeldrene.Vet du hva, det forventer jeg faktisk ikke at folk skal gjøre! Anonymous poster hash: 166a5...441 Ønskelisten til barna mener du vel? Er det til dere voksne så er det isåfall første gang jeg hører om det...bortsett fra til bryllup. Ønskeliste for voksne til jul høres en smule storforlangende ut om det stemmer da. Anonymous poster hash: 17bbc...972 Ønskeliste er genialt!! Da slipper man sånne skuffet over julegaver tråder. Vi sendte ønskeliste med det vi trengte/ønsket oss i forskjellige prisklasser og oppfordret familien til å spleise. Ingen skuffelser her i gården... Anonymous poster hash: 2d75c...fad Det er tydelig at ønskeliste og kan bli feil da Anonymous poster hash: f616e...3fb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #131 Skrevet 29. desember 2015 Fikk et fleecepledd med heslig julemotiv av svigerinne som fikk innrammet fotografbilde og konfekt av oss. Vår ene sønn fikk et billig memo-spill av dem, mens vi kjøpte gaver for 200kr pr barn til deres fem barn. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Fotografi og konfekt er jo IALLEFALL en dårlig gave!!! Anonymous poster hash: 368c6...117 Vi brukte 1500kr på dem, og det er dårlige gaver? Får lyst til å drite i hele gavestyret når jeg leser dette. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Vel jeg antar du mener at dette er et foto av familien din? Det er i såfall en lousy gave! Hvorfor tror du de setter så pris på det? Dessuten; kostet ETT bilde 1500 kr?! Anonymous poster hash: 368c6...117
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #132 Skrevet 29. desember 2015 Fikk et fleecepledd med heslig julemotiv av svigerinne som fikk innrammet fotografbilde og konfekt av oss. Vår ene sønn fikk et billig memo-spill av dem, mens vi kjøpte gaver for 200kr pr barn til deres fem barn. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Men fikk du dette kun av din svigerinne, ikke av din bror altså? Er hun den eneste som er kjip liksom? 🙄 Anonymous poster hash: fda3a...5ab Bror til min mann, takk! Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Ihhh... Beklager altså. La meg omformulere: Fikk du/dere dette kun av din svigerinne og ingenting av din SVOGER altså? Er hun den eneste som er kjip liksom? 🙄 (Svaret begynner for øvrig å gi seg selv her nå, for øvrig...) Anonymous poster hash: fda3a...5ab
Gjest Jigglewiggle Skrevet 29. desember 2015 #133 Skrevet 29. desember 2015 Innlegg som omhandlet noe helt annet enn tema er fjernet. JW, brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #134 Skrevet 29. desember 2015 Ja på sett og vis. Her gjøres det forskjell på våre barn tror det er fordi mannen er kun halvsøsken med de. De gir mye mer omtenksome gaver til de andre niesene/nevøene. Vi gir alltid flotte gaver til ALLE barna Vi ga dem flotte gaver til rundt 350-400 hver, våre barn fikk tilbake noe til rundt en femtilapp. Mens de som var ungene til deres "ekte" søsken fikk alle flotte gaver. Det handler ikke om dårlig råd heller, gavene startet på et vist nivå så vi ville jo gi likt tilbake men så startet gavene å dale nedover. Nå er forskjellen så tydelig at neste år så skal vi si (og avtale) at vi kutter ut gaver til dem. Gidder det rett og slett ikke mer. Kan ikke fatte at folk ikke har mer vett. Men gidder ikke være bitter for det sier mer om dem, så får de bare bli lange i maska når vi sier at vi kutter gavene neste år. Anonymous poster hash: 002d5...506
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #135 Skrevet 29. desember 2015 Fikk et fleecepledd med heslig julemotiv av svigerinne som fikk innrammet fotografbilde og konfekt av oss. Vår ene sønn fikk et billig memo-spill av dem, mens vi kjøpte gaver for 200kr pr barn til deres fem barn. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Fotografi og konfekt er jo IALLEFALL en dårlig gave!!! Anonymous poster hash: 368c6...117 Vi brukte 1500kr på dem, og det er dårlige gaver? Får lyst til å drite i hele gavestyret når jeg leser dette. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Vel jeg antar du mener at dette er et foto av familien din? Det er i såfall en lousy gave! Hvorfor tror du de setter så pris på det? Dessuten; kostet ETT bilde 1500 kr?! Anonymous poster hash: 368c6...117 Det var foto av fadderbarnet deres, 1-årsforografi. Med ramme. I tillegg fikk de Valhrona-sjokolade. Alle deres fem barn fikk gavekort på 200kr hver på Amfi-kjeden. Totalt ble det ca 1500kr. Anonymous poster hash: 1ad2d...549
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #136 Skrevet 29. desember 2015 Fikk en pose te i løsvekt. Vedkommende som ga meg den vet veldig godt at jeg ikke drikker te. Så den går nok rett i bosset dessverre. Men kjenner heller ingen som drikker slik te som jeg fikk. Anonymous poster hash: 336a0...ceb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #137 Skrevet 29. desember 2015 Fikk et fleecepledd med heslig julemotiv av svigerinne som fikk innrammet fotografbilde og konfekt av oss. Vår ene sønn fikk et billig memo-spill av dem, mens vi kjøpte gaver for 200kr pr barn til deres fem barn. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Fotografi og konfekt er jo IALLEFALL en dårlig gave!!! Anonymous poster hash: 368c6...117 Vi brukte 1500kr på dem, og det er dårlige gaver? Får lyst til å drite i hele gavestyret når jeg leser dette. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Vel jeg antar du mener at dette er et foto av familien din? Det er i såfall en lousy gave! Hvorfor tror du de setter så pris på det? Dessuten; kostet ETT bilde 1500 kr?! Anonymous poster hash: 368c6...117 Det var foto av fadderbarnet deres, 1-årsforografi. Med ramme. I tillegg fikk de Valhrona-sjokolade. Alle deres fem barn fikk gavekort på 200kr hver på Amfi-kjeden. Totalt ble det ca 1500kr. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Sorry, jeg synes fortsatt både fotografi og sjokolade er minst like kjipt som pledd. Alle bilder jeg noen gang har fått av mitt fadderbarn, gikk rett i kottet. Og sjokolade er noe man gir til gamle damer på sykehjem. Anonymous poster hash: 368c6...117
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #138 Skrevet 29. desember 2015 Fikk et fleecepledd med heslig julemotiv av svigerinne som fikk innrammet fotografbilde og konfekt av oss. Vår ene sønn fikk et billig memo-spill av dem, mens vi kjøpte gaver for 200kr pr barn til deres fem barn. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Fotografi og konfekt er jo IALLEFALL en dårlig gave!!! Anonymous poster hash: 368c6...117 Vi brukte 1500kr på dem, og det er dårlige gaver? Får lyst til å drite i hele gavestyret når jeg leser dette. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Vel jeg antar du mener at dette er et foto av familien din? Det er i såfall en lousy gave! Hvorfor tror du de setter så pris på det? Dessuten; kostet ETT bilde 1500 kr?! Anonymous poster hash: 368c6...117 Det var foto av fadderbarnet deres, 1-årsforografi. Med ramme. I tillegg fikk de Valhrona-sjokolade. Alle deres fem barn fikk gavekort på 200kr hver på Amfi-kjeden. Totalt ble det ca 1500kr. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Beklager, men foto av fadderbarn er ikke kult å gi vekk. Bilder av barn gis til besteforeldre, oldeforeldre og evt andre som spesifikt ønsker det. Anonymous poster hash: 05597...aaf
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #139 Skrevet 29. desember 2015 Fikk et fleecepledd med heslig julemotiv av svigerinne som fikk innrammet fotografbilde og konfekt av oss. Vår ene sønn fikk et billig memo-spill av dem, mens vi kjøpte gaver for 200kr pr barn til deres fem barn. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Fotografi og konfekt er jo IALLEFALL en dårlig gave!!! Anonymous poster hash: 368c6...117 Vi brukte 1500kr på dem, og det er dårlige gaver? Får lyst til å drite i hele gavestyret når jeg leser dette. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Vel jeg antar du mener at dette er et foto av familien din? Det er i såfall en lousy gave! Hvorfor tror du de setter så pris på det? Dessuten; kostet ETT bilde 1500 kr?! Anonymous poster hash: 368c6...117 Det var foto av fadderbarnet deres, 1-årsforografi. Med ramme. I tillegg fikk de Valhrona-sjokolade. Alle deres fem barn fikk gavekort på 200kr hver på Amfi-kjeden. Totalt ble det ca 1500kr. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Beklager, men foto av fadderbarn er ikke kult å gi vekk. Bilder av barn gis til besteforeldre, oldeforeldre og evt andre som spesifikt ønsker det. Anonymous poster hash: 05597...aaf Vi har 12 nevør og nieser, og har fått bilder av alle mann. Vi setter faktisk pris på dem. Anonymous poster hash: 1ad2d...549
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #140 Skrevet 29. desember 2015 Jeg hadde blitt veldig glad for sjokolade, er selv tilhenger av å gi gaver som kan brukes/spises opp 😊 Jeg ble skuffet da jeg fikk deler av ett servise, som giveren vet jeg absolutt ikke liker (-vi har diskutert servise flere ganger, ingen misforståelse her). Vet ikke helt hva tanken bak er, men mistenker at giveren har mottatt den i gave selv, evt som vervepremie. Anonymous poster hash: 930d4...d1c
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #141 Skrevet 29. desember 2015 Jeg hadde blitt veldig glad for sjokolade, er selv tilhenger av å gi gaver som kan brukes/spises opp 😊 Jeg ble skuffet da jeg fikk deler av ett servise, som giveren vet jeg absolutt ikke liker (-vi har diskutert servise flere ganger, ingen misforståelse her). Vet ikke helt hva tanken bak er, men mistenker at giveren har mottatt den i gave selv, evt som vervepremie. Anonymous poster hash: 930d4...d1c Enig! Blir også superglad for lys, servietter osv i farger folk vet jeg liker. Liker mindre å få fyll til skuffer og skap. Anonymous poster hash: 1ad2d...549
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #142 Skrevet 29. desember 2015 Men absolutt alle her inne har vel ett valg. Uansett økonomi og forutsetninger. Men velger ut fra økonomi og forutsetninger. Hvis dere år etter år blir skuffet over såkalte kjipe, gniene familiemedlemmer og venner, hvorfor legger dere så mye i gavene når dere irriterer dere over forskjellene uansett hvert eneste år? Anonymous poster hash: 782d4...8bb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #143 Skrevet 29. desember 2015 Skuffet over å ikke få noe sjokolade eller konfekt. Jeg har det meste jeg trenger, og elsker sjokolade... Anonymous poster hash: f99a7...4a5
LillePunk Skrevet 29. desember 2015 #144 Skrevet 29. desember 2015 Hadde blitt veldig glad for sjokolade, jeg!
Miss Chocolate Skrevet 29. desember 2015 #145 Skrevet 29. desember 2015 (endret) Vi fikk bare fine gaver. Nå får ikke vi voksne fra så mange da, kun fra mine og min manns foreldre, fra barna og fra andre voksne vi evt feirer med (i år var det ett annet par som ga én gave til meg og én til min mann, kjempefine gaver). Alle vi skal kjøpe til og vet vi får gave fra (til oss eller til barna) både spør vi om ønskeliste fra og leverer ønskeliste til. Selvom jeg vet at min 6-årige gutt ønsket seg feks walkietalkie, kan det godt hende at fetteren på samme alder ikke ønsker seg det (har fra før, liker ikke slike leker osv). Derfor spør vi alltid uansett om jeg "tror" jeg vet. Og står det ikke på øsnkelisten spør jeg noen som kjenner vedkommende bedre enn meg. Feks kjøpte jeg en kjøkkenmaskin til min søster. Den stod ikke på ønskelisten. Jeg spurte da hun som min søster deler leilighet med om de har en slik og om hun trodde hun kunne ønske seg en. Det trodde hun, så da tok jeg sjangsen. Hadde aldri kjøpt om jeg ikke hadde en anelse om at hun kunne få bruk for det. Hun ble veldig glad forresten, og ante ikke selv at hun ønsket seg det Endret 29. desember 2015 av chocolate
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #146 Skrevet 29. desember 2015 Fikk håndjern av svigermor. Og ikke sånne tøysehåndjern med rosa pels på. Men sånne helt ordentlige. Hva i alle dager skal jeg med det? Dama må jo være dement. Anonymous poster hash: f447f...337
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #147 Skrevet 29. desember 2015 Mange storforlangende mennesker her ser jeg. I vår familie forventer vi ikkecallverden og de fleste synes julegaver til voksne er noe stort tull! Bytte ting seg I mellom liksom.. Jeg fikk 5 gaver, en nøtteknekker, ei flaske vin, to par ullsokker, gløgg + kubbelys og sengeklær. Regner med de gavene hadde ødelagt jula for mange her inne.. Anonymous poster hash: 17bbc...972
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #148 Skrevet 29. desember 2015 Mange storforlangende mennesker her ser jeg. I vår familie forventer vi ikkecallverden og de fleste synes julegaver til voksne er noe stort tull! Bytte ting seg I mellom liksom.. Jeg fikk 5 gaver, en nøtteknekker, ei flaske vin, to par ullsokker, gløgg + kubbelys og sengeklær. Regner med de gavene hadde ødelagt jula for mange her inne.. Anonymous poster hash: 17bbc...972 Neida, det er fine gaver. Men sånt som 100 hvite telys fra Nille når folk vet at vi ikke bruker telys (de koster 29,90 for denne pakka) og annet nips bare for å gi er bare tull. Jeg synes ikke gaver til boksne er bare tull, skal man slutte å leve og glede seg over ting når man er voksen? Gaver til barna er jo også å bytte ting seg imellom. Anonymous poster hash: 80433...c5b
Gjest Antarctica Skrevet 29. desember 2015 #149 Skrevet 29. desember 2015 Beklager altså, men syntes dette er trist. Enten var det feil str, pynten til huset var ikke din stil, godteri/sjokolade er kjedelig, en thermokopp er dårlig, det samme med en dyr støvsuger, votter, for billige gaver, såpe som ikke lukter det du liker osv osv. Skam dere. Dere får I allefall gaver, noen har brukt tid å penger på dere. Håper ikke dere overfører deres holdninger til barna deres 😯 Anonymous poster hash: 02dac...4f1 Ja, tid og penger, men i mitt tilfelle ingen tanke. Anonymous poster hash: 34cba...751 Det er jo derfor jeg slår et slag for færre gaver ... Herlig tråd!
Gjest Antarctica Skrevet 29. desember 2015 #150 Skrevet 29. desember 2015 Skuffet og skuffet, Fru Blom, mer overrasket .... min eks-mann ringte akkurat og informerte om at vi sammen har fått julegave (!) av venner av eks-svigerforeldrene mine. Det viser seg at mine eks-svigerforeldre IKKE har fortalt sine venner at vi er skilt (for fem år siden). Er det mulig??? Jeg var imidlertid så storsinnet at min eks-mann får beholde de vakre souvernir-krusene med motiver fra Paris ... *dævver* HA-HA!!!! Fantastisk!!!!! :-DVet ikke helt om jeg skal le eller gråte ... Det er jo veldig spesielt, da 😂Tenk om han hadde hatt med en kjæreste?! Dét kunne jo ha blitt helt krise 😱 Neida, vinn-vinn! Hun får bare kruset du skulle ha fått, blir sikkert kjempeglad... ☕️☕️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå