Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #101 Skrevet 28. desember 2015 Fikk et fleecepledd med heslig julemotiv av svigerinne som fikk innrammet fotografbilde og konfekt av oss. Vår ene sønn fikk et billig memo-spill av dem, mens vi kjøpte gaver for 200kr pr barn til deres fem barn. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Høres rimelig jevnt ut spør du meg. Ift skuffende gaver mener jeg. Anonymous poster hash: fda3a...5ab ?????? Anonymous poster hash: 1ad2d...549
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #102 Skrevet 28. desember 2015 Fikk et fleecepledd med heslig julemotiv av svigerinne som fikk innrammet fotografbilde og konfekt av oss. Vår ene sønn fikk et billig memo-spill av dem, mens vi kjøpte gaver for 200kr pr barn til deres fem barn. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Fotografi og konfekt er jo IALLEFALL en dårlig gave!!! Anonymous poster hash: 368c6...117
Ladybird2014 Skrevet 28. desember 2015 #103 Skrevet 28. desember 2015 Fikk et fleecepledd med heslig julemotiv av svigerinne som fikk innrammet fotografbilde og konfekt av oss. Vår ene sønn fikk et billig memo-spill av dem, mens vi kjøpte gaver for 200kr pr barn til deres fem barn. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Fotografi og konfekt er jo IALLEFALL en dårlig gave!!! Anonymous poster hash: 368c6...117 Smaken her inne er jo så sær. Jeg ble kjempeglad for bilde av fadderbarnet mitt. Og sjokolade er en sikker vinner her i huset. Fleecepledd hadde jeg stusset over.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #104 Skrevet 28. desember 2015 Fikk et fleecepledd med heslig julemotiv av svigerinne som fikk innrammet fotografbilde og konfekt av oss. Vår ene sønn fikk et billig memo-spill av dem, mens vi kjøpte gaver for 200kr pr barn til deres fem barn. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Fotografi og konfekt er jo IALLEFALL en dårlig gave!!! Anonymous poster hash: 368c6...117 Vi brukte 1500kr på dem, og det er dårlige gaver? Får lyst til å drite i hele gavestyret når jeg leser dette. Anonymous poster hash: 1ad2d...549
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #105 Skrevet 28. desember 2015 Fikk et fleecepledd med heslig julemotiv av svigerinne som fikk innrammet fotografbilde og konfekt av oss. Vår ene sønn fikk et billig memo-spill av dem, mens vi kjøpte gaver for 200kr pr barn til deres fem barn. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Fotografi og konfekt er jo IALLEFALL en dårlig gave!!! Anonymous poster hash: 368c6...117 Vi brukte 1500kr på dem, og det er dårlige gaver? Får lyst til å drite i hele gavestyret når jeg leser dette. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Men ut fra hva du skriver virker det nesten som om du forventer at de skal bruke like mye på ditt ene barn som dere har brukt på deres FEM barn. Du ser ikke at det blir litt rart?? Anonymous poster hash: fda3a...5ab
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #106 Skrevet 28. desember 2015 Fikk et fleecepledd med heslig julemotiv av svigerinne som fikk innrammet fotografbilde og konfekt av oss. Vår ene sønn fikk et billig memo-spill av dem, mens vi kjøpte gaver for 200kr pr barn til deres fem barn. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Fotografi og konfekt er jo IALLEFALL en dårlig gave!!! Anonymous poster hash: 368c6...117 Vi brukte 1500kr på dem, og det er dårlige gaver? Får lyst til å drite i hele gavestyret når jeg leser dette. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Men ut fra hva du skriver virker det nesten som om du forventer at de skal bruke like mye på ditt ene barn som dere har brukt på deres FEM barn. Du ser ikke at det blir litt rart?? Anonymous poster hash: fda3a...5ab Synes de kan gi litt mer enn 79kr, ja. Vi gir mer til barnløse søsken enn til de som har unger. Anonymous poster hash: 1ad2d...549
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #107 Skrevet 28. desember 2015 Beklager altså, men syntes dette er trist. Enten var det feil str, pynten til huset var ikke din stil, godteri/sjokolade er kjedelig, en thermokopp er dårlig, det samme med en dyr støvsuger, votter, for billige gaver, såpe som ikke lukter det du liker osv osv. Skam dere. Dere får I allefall gaver, noen har brukt tid å penger på dere. Håper ikke dere overfører deres holdninger til barna deres 😯 Anonymous poster hash: 02dac...4f1 Fikk ikke gave i det heletatt av svigers. Ikke felles en gang. Alle de andre fikk og jeg har alltid fått. Er skuffet og tror det er greit😊 Anonymous poster hash: ef04c...25f Kanskje gaven er gjenglemt et sted? Det skjedde oss i år med en pose med gaver. Anonymous poster hash: 9f257...4c1 Det var nøyaktig det som skjedde😊 Jeg fikk gavekort på 1000kr hos kicks. Ble målløs❤️❤️❤️❤️❤️ Anonymous poster hash: ef04c...25f
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #108 Skrevet 28. desember 2015 Fikk et fleecepledd med heslig julemotiv av svigerinne som fikk innrammet fotografbilde og konfekt av oss. Vår ene sønn fikk et billig memo-spill av dem, mens vi kjøpte gaver for 200kr pr barn til deres fem barn. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Fotografi og konfekt er jo IALLEFALL en dårlig gave!!! Anonymous poster hash: 368c6...117 Vi brukte 1500kr på dem, og det er dårlige gaver? Får lyst til å drite i hele gavestyret når jeg leser dette. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Sorry, er enig i at bilde og konfekt er like dritt som pledd😂 Anonymous poster hash: 8811e...a05
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #109 Skrevet 28. desember 2015 Fikk et fleecepledd med heslig julemotiv av svigerinne som fikk innrammet fotografbilde og konfekt av oss. Vår ene sønn fikk et billig memo-spill av dem, mens vi kjøpte gaver for 200kr pr barn til deres fem barn. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Fotografi og konfekt er jo IALLEFALL en dårlig gave!!! Anonymous poster hash: 368c6...117 Vi brukte 1500kr på dem, og det er dårlige gaver? Får lyst til å drite i hele gavestyret når jeg leser dette. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Det kommer vel ann på om dere gav ett bilde og en konfekt som dere tror de ville bli glad for, eller om dere forventer at gaven er bra pga prisen?😊 Anonymous poster hash: 930d4...d1c
MammantilNurket Skrevet 28. desember 2015 #110 Skrevet 28. desember 2015 Skuffet og skuffet, Fru Blom, mer overrasket .... min eks-mann ringte akkurat og informerte om at vi sammen har fått julegave (!) av venner av eks-svigerforeldrene mine. Det viser seg at mine eks-svigerforeldre IKKE har fortalt sine venner at vi er skilt (for fem år siden). Er det mulig??? Jeg var imidlertid så storsinnet at min eks-mann får beholde de vakre souvernir-krusene med motiver fra Paris ... *dævver* HA-HA!!!! Fantastisk!!!!! :-D Vet ikke helt om jeg skal le eller gråte ... Det er jo veldig spesielt, da 😂 Tenk om han hadde hatt med en kjæreste?! Dét kunne jo ha blitt helt krise 😱
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #111 Skrevet 28. desember 2015 Fikk et fleecepledd med heslig julemotiv av svigerinne som fikk innrammet fotografbilde og konfekt av oss. Vår ene sønn fikk et billig memo-spill av dem, mens vi kjøpte gaver for 200kr pr barn til deres fem barn. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Fotografi og konfekt er jo IALLEFALL en dårlig gave!!! Anonymous poster hash: 368c6...117 Vi brukte 1500kr på dem, og det er dårlige gaver? Får lyst til å drite i hele gavestyret når jeg leser dette. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Sorry, er enig i at bilde og konfekt er like dritt som pledd😂 Anonymous poster hash: 8811e...a05 Dårlig smak er ikke lett å kurere😉 Anonymous poster hash: 1ad2d...549
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #112 Skrevet 28. desember 2015 Etter å ha lest denne tråden dropper vi gavene neste år, og støtter Redd Barna med 15.000 i stedet💕❤️ Anonymous poster hash: 1ad2d...549
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #113 Skrevet 28. desember 2015 Herregud. Får lyst til å melde meg ut av hele gavekaoset. Her har jeg prøvd å si til min søster at vi kan kutte ut gaver til hverandre, vi har ALT, og jeg vet at hu sitter der og gnåler på samme viset som mange i denne tråden om det vi gir. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal finne på, jeg ønsker ikke å bruke en masse penger på det, det må kunne sendes i posten+++ Hun kjøper dyre gaver til oss som jeg sier at vi ikke trenger..... Føler meg kjip og utakknemlig. Fikk barna dine gaver til "bare" 200 kr? Supert! Fikk barnet ditt "bare" et memospill? Mine ble aller mest glad for modelleire! Fikk "bare" en støvsuger og ikke noe til bare meg... Fikk "bare" sjokolade! Glimrende, kan spises opp! Brukte 3000 kr på svigerinna og drit tilbake? Jaja, kanskje hun syntes det var pinlig å ikke kunne gi som dere pleier. Nei, dette ble jeg i dårlig humør av. Anonymous poster hash: 4eee0...9b6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #114 Skrevet 29. desember 2015 Fikk et fleecepledd med heslig julemotiv av svigerinne som fikk innrammet fotografbilde og konfekt av oss. Vår ene sønn fikk et billig memo-spill av dem, mens vi kjøpte gaver for 200kr pr barn til deres fem barn. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Men fikk du dette kun av din svigerinne, ikke av din bror altså? Er hun den eneste som er kjip liksom? 🙄 Anonymous poster hash: fda3a...5ab
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #115 Skrevet 29. desember 2015 Jeg blir litt skuffet over at familien ikke klarer å melde fra til hverandre når de kjøper noe fra ønskelisten vår. Vi har fått dobbelt opp av mange ting, og det er ikke alltid like lett å få byttet. Vi bad dem om å gi beskjed så snart som mulig om de kjøpte noe på ønskelisten fordi de ble sendt til begge sider av familien. Neste år får vi gjøre som vi har gjort tidligere, sende ulike ønskelister til de forskjellige besteforeldrene. Vet du hva, det forventer jeg faktisk ikke at folk skal gjøre! Anonymous poster hash: 166a5...441
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #116 Skrevet 29. desember 2015 Jeg blir litt skuffet over at familien ikke klarer å melde fra til hverandre når de kjøper noe fra ønskelisten vår. Vi har fått dobbelt opp av mange ting, og det er ikke alltid like lett å få byttet. Vi bad dem om å gi beskjed så snart som mulig om de kjøpte noe på ønskelisten fordi de ble sendt til begge sider av familien. Neste år får vi gjøre som vi har gjort tidligere, sende ulike ønskelister til de forskjellige besteforeldrene. Vet du hva, det forventer jeg faktisk ikke at folk skal gjøre! Anonymous poster hash: 166a5...441 Ønskelisten til barna mener du vel? Er det til dere voksne så er det isåfall første gang jeg hører om det...bortsett fra til bryllup. Ønskeliste for voksne til jul høres en smule storforlangende ut om det stemmer da. Anonymous poster hash: 17bbc...972
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #117 Skrevet 29. desember 2015 Vi fikk penger av svigers. Det er helt fint, vi ønsket oss penger til et bestemt formål. Men det triste er at de bare ga beskjed om at vi fikk penger og satte dem inn på kontoen før jul. På julaften hadde mannen min selv skrev et lite kort og lagt i en konvolutt under treet - til seg selv fra foreldrene... :-( Vi feiret jul sammen med dem, de kunne jo ha laget en slik "gave" selv. Blir lei meg på hans vegne. Anonymous poster hash: f74fe...a48
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #118 Skrevet 29. desember 2015 Vi fikk penger av svigers. Det er helt fint, vi ønsket oss penger til et bestemt formål. Men det triste er at de bare ga beskjed om at vi fikk penger og satte dem inn på kontoen før jul. På julaften hadde mannen min selv skrev et lite kort og lagt i en konvolutt under treet - til seg selv fra foreldrene... :-( Vi feiret jul sammen med dem, de kunne jo ha laget en slik "gave" selv. Blir lei meg på hans vegne. Anonymous poster hash: f74fe...a48 Trist? Virkelig???? Mamma setter alltid over penger til oss. Hun orker ikke kjøpe gaver og vil at vi får noe vi ønsker oss. Får ikke noe kort i tillegg, men jeg vet at mamma er glad i oss. Jeg kjøper noe til meg og mannen fra mamma og noe til barna fra mormor. Aldri tenkt tanken at det er trist!! Anonymous poster hash: 9f257...4c1
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #119 Skrevet 29. desember 2015 En en meter høy engel i stein... Den veier da litt.. Vi skal ta fly hjem. Nå er jeg ikke akkurat så veldig religiøs, og engler kommer ikke inn i mitt hjem. Glad mamma har en stor bod... ☺ Anonymous poster hash: 50736...401 Oi, det var veldig spesielt. Hvem gir en 1 meter høy engel i gave uten å vite at det er noe mottakeren ønsker seg veldig. Uff, jeg tror jeg skulle fått problemer med å holde maska da Anonymous poster hash: f616e...3fb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #120 Skrevet 29. desember 2015 Herregud. Får lyst til å melde meg ut av hele gavekaoset. Her har jeg prøvd å si til min søster at vi kan kutte ut gaver til hverandre, vi har ALT, og jeg vet at hu sitter der og gnåler på samme viset som mange i denne tråden om det vi gir. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal finne på, jeg ønsker ikke å bruke en masse penger på det, det må kunne sendes i posten+++ Hun kjøper dyre gaver til oss som jeg sier at vi ikke trenger..... Føler meg kjip og utakknemlig. Fikk barna dine gaver til "bare" 200 kr? Supert! Fikk barnet ditt "bare" et memospill? Mine ble aller mest glad for modelleire! Fikk "bare" en støvsuger og ikke noe til bare meg... Fikk "bare" sjokolade! Glimrende, kan spises opp! Brukte 3000 kr på svigerinna og drit tilbake? Jaja, kanskje hun syntes det var pinlig å ikke kunne gi som dere pleier. Nei, dette ble jeg i dårlig humør av. Anonymous poster hash: 4eee0...9b6 Jeg har bare sagt at vi kutter ut gaver til alle andre enn de vi feirer med (av de som har egne familier, kjøper selvsagt til de uetablerte og besteforeldre osv). Anonymous poster hash: 9f257...4c1
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #121 Skrevet 29. desember 2015 Vi fikk penger av svigers. Det er helt fint, vi ønsket oss penger til et bestemt formål. Men det triste er at de bare ga beskjed om at vi fikk penger og satte dem inn på kontoen før jul. På julaften hadde mannen min selv skrev et lite kort og lagt i en konvolutt under treet - til seg selv fra foreldrene... :-( Vi feiret jul sammen med dem, de kunne jo ha laget en slik "gave" selv. Blir lei meg på hans vegne. Anonymous poster hash: f74fe...a48 Trist? Virkelig???? Mamma setter alltid over penger til oss. Hun orker ikke kjøpe gaver og vil at vi får noe vi ønsker oss. Får ikke noe kort i tillegg, men jeg vet at mamma er glad i oss. Jeg kjøper noe til meg og mannen fra mamma og noe til barna fra mormor. Aldri tenkt tanken at det er trist!! Anonymous poster hash: 9f257...4c1 Enig. Ser ikke hva som er trist? Og forstår heller ikke poenget med å lage en konvolutt selv, og så legge under treet? Fristende å spørre om innlegget over bør leses til trist fiolinmusikk også..... Anonymous poster hash: 930d4...d1c
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #122 Skrevet 29. desember 2015 Ble litt skuffet når jeg og mannen fikk en liten skål (på str med håndflaten min) og to pakker lovehearts med svigersøsteren min. Ikke fordi vi ikke likte gaven (søt gave, for all del), men litt surt når vi kjøpte en STOR kurv med innhold til nesten 3000 kroner til henne. Syns fordelingen ble litt skeiv. Hun kunne heller ha sagt ifra om at hun slet litt økonomisk sånn at vi kunne blitt enige om en sum eller bare droppet å kjøpe til hverandre så hun kunne ha spart seg de pengene. Føler meg skikkelig utakknemlig nå, men det er sånn jeg føler det. Sa selvsagt takk med ett smil når vi åpnet; men så på henne når hun åpnet fra oss at hun hadde dårlig samvittighet og sånn skal det ikke være Anonymous poster hash: e1a01...12b Hvis du skjønner hun sliter økonomisk fra hennes gave, bør du vel være ekstra glad for at dere ga henne en flott gave i år da, så kanskje hun føler seg bedre. Eller er det sånn at man gir billig dritt til de med dårlig råd fordi de ikke kan gi like mye tilbake? Anonymous poster hash: f99a7...4a5
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #123 Skrevet 29. desember 2015 Skal eg vere heilt ærleg, synest eg dei fleste i svigerfam. er smålege/gjerrige! Julegåver til niesene sine til 150-200 kr, når dei berre har nokre få å kjøpe til + får for 400-500 til eigne barn, er gjerrig! Ønskelistene er heller ikkje beskjedne på vegne av eigne barn, så eg syns dei kan bla opp litt meir til andres og. Seier ingenting, takkar fint og fortset å kjøpe til eit anstendig beløp - men tenkjer mitt. Anonymous poster hash: 65ec1...5b2 Jeg ber ikke om at noen skal kjøpe for 4-500 kroner til mine barn, for vi har ikke under noen omstendigheter råd til å gi gaver for de summene tilbake. Det til tross for at vi har ikke mange vi skal gi til. Synes du er frekk og storforlangende og ikke minst arrogant av deg å forvente gaver for en viss sum. Da har du misforstått giverglede og mottakerglede. Jeg bruker tid på julegavene jeg kjøper, tenker at det skal passe, men likevel har jeg ikke anledning til å kjøpe for mer enn 150-200 kroner, gjerne mindre om jeg finner noe fint på salg. Anonymous poster hash: 782d4...8bb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #124 Skrevet 29. desember 2015 Skal eg vere heilt ærleg, synest eg dei fleste i svigerfam. er smålege/gjerrige! Julegåver til niesene sine til 150-200 kr, når dei berre har nokre få å kjøpe til + får for 400-500 til eigne barn, er gjerrig! Ønskelistene er heller ikkje beskjedne på vegne av eigne barn, så eg syns dei kan bla opp litt meir til andres og. Seier ingenting, takkar fint og fortset å kjøpe til eit anstendig beløp - men tenkjer mitt. Anonymous poster hash: 65ec1...5b2 Jeg ber ikke om at noen skal kjøpe for 4-500 kroner til mine barn, for vi har ikke under noen omstendigheter råd til å gi gaver for de summene tilbake. Det til tross for at vi har ikke mange vi skal gi til. Synes du er frekk og storforlangende og ikke minst arrogant av deg å forvente gaver for en viss sum. Da har du misforstått giverglede og mottakerglede. Jeg bruker tid på julegavene jeg kjøper, tenker at det skal passe, men likevel har jeg ikke anledning til å kjøpe for mer enn 150-200 kroner, gjerne mindre om jeg finner noe fint på salg. Anonymous poster hash: 782d4...8bb Ver nå ikkje så hårsår! Det er ikkje nødvendig å ty til personkarakteristikkar. Eg ventar ingenting, men tenkjer mitt. Det er jul ein gong i året. Denne feiringa kjem ikkje uventa, og er éin av dei to gongene barna får noko frå den kanten. Kvifor ikkje gi ei gåve som viser litt igjen, og ikkje ein kjip hm-genser til 149,-, f.eks., som vi kan kjøpe når som helst sjølv? Kvifor har ein ikkje lyst, dersom ein har råd, til å unne nokon ei ordentleg gåve til jul? Det er det eg synest er det rare, at ein ikkje har lyst til å vere litt rausare. Det handlar om givarglede for meg, i alle fall, å gi noko som mottakaren kanskje ikkje hadde fått hadde det ikkje vore for at dei fekk det til jul. Det er ikkje eg som skal vise mottakarglede uansett, då vi vaksne ikkje utvekslar gåver. Dette er også på initiativ av svigerfamilien, då dei ikkje ville bruke pengar på gåver til vaksne. Eg oppmodar borna til å takke og snakkar fint om gåva, men teier om kva eg eigentleg tenkjer. Det kan godt vere at du ikkje har pengar til å bruke meir enn 200 kr, eller mindre. Eg veit ikkje noko om den økonomiske situasjonen din. Eg skriv utifrå eigne erfaringar. Anonymous poster hash: 65ec1...5b2
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #125 Skrevet 29. desember 2015 Fikk et fleecepledd med heslig julemotiv av svigerinne som fikk innrammet fotografbilde og konfekt av oss. Vår ene sønn fikk et billig memo-spill av dem, mens vi kjøpte gaver for 200kr pr barn til deres fem barn. Anonymous poster hash: 1ad2d...549 Hva var fotografiet av da? Ellers må jeg si det er temelig spesielt å gi bilde og konfekt i gavebtil svigerinne. Regner med dere er slike som tror alle vil ha et bilde av deres familie. Høres ut som hun kanskje har nok med å skulle henge opp bilder av egne barn. Syns fleecepledet hørtes ut som det var på samme stadiet som gaven fra dere. Hva fikk dere fra v partnern hennes da siden hun var alene om dette. Har mange søsken selv de eneste som får bilde av oss er besteforeldre og oldeforeldre. Folk ellers har faktisk nok med å finne veggplass til egne barn. Anonymous poster hash: 9d460...f52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå