Gå til innhold

Naver for alltid?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om du troller igjen, men jeg er fristet til å rapportere dette til NAV. De er nok neppe interessert i at deres ansatte setter bedriften i et så dårlig lys.

 

Anonymous poster hash: 1b6e4...133

Setter ikke NAV i er dårlig lys jeg. Setter dib brukere i et dårlig lys som dømmer og er frekke i kjeften når jeg påstod at jeg mottok sosialstøtte. Når jeg da sier at jeg faktisk jobber på nav så gjøre jeg visst narr av brukerne våre... Nei jeg gjør ikke det, men frekke dibbere ser ned på de brukerne som vi faktisk hjelper. Tror nok mange her inne burde kommet seg vekk fra butikkjobben eller jobben som barnehagetanter å få oppleve hvordan det virkelige arbeidslivet fungerer.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Jeg lurer på om du troller igjen, men jeg er fristet til å rapportere dette til NAV. De er nok neppe interessert i at deres ansatte setter bedriften i et så dårlig lys.

 

Anonymous poster hash: 1b6e4...133

Setter ikke NAV i er dårlig lys jeg. Setter dib brukere i et dårlig lys som dømmer og er frekke i kjeften når jeg påstod at jeg mottok sosialstøtte. Når jeg da sier at jeg faktisk jobber på nav så gjøre jeg visst narr av brukerne våre... Nei jeg gjør ikke det, men frekke dibbere ser ned på de brukerne som vi faktisk hjelper. Tror nok mange her inne burde kommet seg vekk fra butikkjobben eller jobben som barnehagetanter å få oppleve hvordan det virkelige arbeidslivet fungerer.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

 

Skammelig oppførsel! Jeg har dessverre en ansatt som minner meg om deg og som jeg har lyst til å bli kvitt. Kanskje det er deg?

 

Anonymous poster hash: 50e3f...978

Skrevet

 

Jeg lurer på om du troller igjen, men jeg er fristet til å rapportere dette til NAV. De er nok neppe interessert i at deres ansatte setter bedriften i et så dårlig lys.

 

Anonymous poster hash: 1b6e4...133

Setter ikke NAV i er dårlig lys jeg. Setter dib brukere i et dårlig lys som dømmer og er frekke i kjeften når jeg påstod at jeg mottok sosialstøtte. Når jeg da sier at jeg faktisk jobber på nav så gjøre jeg visst narr av brukerne våre... Nei jeg gjør ikke det, men frekke dibbere ser ned på de brukerne som vi faktisk hjelper. Tror nok mange her inne burde kommet seg vekk fra butikkjobben eller jobben som barnehagetanter å få oppleve hvordan det virkelige arbeidslivet fungerer.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

 

Så å jobbe i barnehage eller butikk er ikke en ordentlig jobb i det virkelige arbeidslivet?

 

Anonymous poster hash: a0954...234

Skrevet

 

 

 

Jeg lurer på om du troller igjen, men jeg er fristet til å rapportere dette til NAV. De er nok neppe interessert i at deres ansatte setter bedriften i et så dårlig lys.

 

Anonymous poster hash: 1b6e4...133

Setter ikke NAV i er dårlig lys jeg. Setter dib brukere i et dårlig lys som dømmer og er frekke i kjeften når jeg påstod at jeg mottok sosialstøtte. Når jeg da sier at jeg faktisk jobber på nav så gjøre jeg visst narr av brukerne våre... Nei jeg gjør ikke det, men frekke dibbere ser ned på de brukerne som vi faktisk hjelper. Tror nok mange her inne burde kommet seg vekk fra butikkjobben eller jobben som barnehagetanter å få oppleve hvordan det virkelige arbeidslivet fungerer.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Så å jobbe i barnehage eller butikk er ikke en ordentlig jobb i det virkelige arbeidslivet?

 

Anonymous poster hash: a0954...234

Nei det er ikke en ordentlig jobb i den forstand. Det er noe man gjør mens man er student osv. Voksne mennesker som har slike jobber er gjerne de uten ambisjoner og er gjerne veldig late og bedagelige...

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Skrevet

 

 

 

Jeg lurer på om du troller igjen, men jeg er fristet til å rapportere dette til NAV. De er nok neppe interessert i at deres ansatte setter bedriften i et så dårlig lys.

 

Anonymous poster hash: 1b6e4...133

Setter ikke NAV i er dårlig lys jeg. Setter dib brukere i et dårlig lys som dømmer og er frekke i kjeften når jeg påstod at jeg mottok sosialstøtte. Når jeg da sier at jeg faktisk jobber på nav så gjøre jeg visst narr av brukerne våre... Nei jeg gjør ikke det, men frekke dibbere ser ned på de brukerne som vi faktisk hjelper. Tror nok mange her inne burde kommet seg vekk fra butikkjobben eller jobben som barnehagetanter å få oppleve hvordan det virkelige arbeidslivet fungerer.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Skammelig oppførsel! Jeg har dessverre en ansatt som minner meg om deg og som jeg har lyst til å bli kvitt. Kanskje det er deg?

 

Anonymous poster hash: 50e3f...978

Hi hi hi. Kanskje det. Må gudskjelov mye til før man kan si opp en arbeidstaker og godt er det med slike ledere som deg. 😘

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Skrevet

Hi hi hi hi, HI :) Fortsett å tro det :)



Anonymous poster hash: 50e3f...978
Skrevet

Så vi som jobber i bhg, er ikke viktig og kjenner ikke arbeidslivet?

Vi tar faktisk vare på det aller viktigste for alle andre arbeidstakere!!!

Du tror kanskje vi bare sitter og leker oss på jobb. Ikke passer på at barna har det de trenger, får den hjelpen de trenger... sørger for at de lærer det de trenger for å gå videre i livet.

 

At du er en nav ansatt.... har ikke ord!!

 

 

Anonymous poster hash: 46565...64d

Skrevet

 

 

 

Jeg lurer på om du troller igjen, men jeg er fristet til å rapportere dette til NAV. De er nok neppe interessert i at deres ansatte setter bedriften i et så dårlig lys.

 

Anonymous poster hash: 1b6e4...133

Setter ikke NAV i er dårlig lys jeg. Setter dib brukere i et dårlig lys som dømmer og er frekke i kjeften når jeg påstod at jeg mottok sosialstøtte. Når jeg da sier at jeg faktisk jobber på nav så gjøre jeg visst narr av brukerne våre... Nei jeg gjør ikke det, men frekke dibbere ser ned på de brukerne som vi faktisk hjelper. Tror nok mange her inne burde kommet seg vekk fra butikkjobben eller jobben som barnehagetanter å få oppleve hvordan det virkelige arbeidslivet fungerer.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Så å jobbe i barnehage eller butikk er ikke en ordentlig jobb i det virkelige arbeidslivet?

 

Anonymous poster hash: a0954...234

Nei det er ikke en ordentlig jobb i den forstand. Det er noe man gjør mens man er student osv. Voksne mennesker som har slike jobber er gjerne de uten ambisjoner og er gjerne veldig late og bedagelige...

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

 

Jaha, så barnehagelærer og barne.og ungomsarbeider er ikke en ordentlig jobb? Tror du det er bare studenter som jobber i barnehager? Hvilken planet kommer du fra?

 

Anonymous poster hash: a0954...234

Skrevet

Damer, HI liker å provosere. Samme dama hver gang som liker å påstå at hun jobber i NAV og ser ned på folk. Sosialklient på det beste. 



Anonymous poster hash: 50e3f...978
Skrevet

 

Damer, HI liker å provosere. Samme dama hver gang som liker å påstå at hun jobber i NAV og ser ned på folk. Sosialklient på det beste. 

 

Anonymous poster hash: 50e3f...978

 

Regner med det er samme dame som og ønsker seg jobb.......men som ikke jobbe med noe som helst omtrent, og ikke kunne jobbe i helger. Navansatt er hun i hvert fall ikke, nekter å tro at de ansetter så hjernedøde folk

 

Anonymous poster hash: a0954...234

Skrevet

 

Jeg lurer på om du troller igjen, men jeg er fristet til å rapportere dette til NAV. De er nok neppe interessert i at deres ansatte setter bedriften i et så dårlig lys.

 

Anonymous poster hash: 1b6e4...133

Setter ikke NAV i er dårlig lys jeg. Setter dib brukere i et dårlig lys som dømmer og er frekke i kjeften når jeg påstod at jeg mottok sosialstøtte. Når jeg da sier at jeg faktisk jobber på nav så gjøre jeg visst narr av brukerne våre... Nei jeg gjør ikke det, men frekke dibbere ser ned på de brukerne som vi faktisk hjelper. Tror nok mange her inne burde kommet seg vekk fra butikkjobben eller jobben som barnehagetanter å få oppleve hvordan det virkelige arbeidslivet fungerer.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

 

"det virkelige arbeidslivet"?!? Nå jobber jeg verken i butikk eller i barnehage, men fy faen så frekk du er! Er det sånn du snakker til de du skal veilede og kjelpe på nav også? Du burde virkelig ikke jobbe med mennesker. :angry:  

 

Anonymous poster hash: 33b60...7b7

Skrevet

Jeg håper egentlig at hun faktisk er sosialklient, bedre det enn at et menneske som hun jobber i NAV. Som sosialklient ødelegger hun for seg selv og sin familie, som NAV ansatt ødelegger hun potensiell for mange.



Anonymous poster hash: 2838a...275
Skrevet

Er for dumt at folk med null peiling på det de driver med får jobbe med mennesker...:( Håper arbeidsgiveren din finner ut hvordan du egentlig er, og faktisk blir naver for alltid!

 

Anonymous poster hash: 0efc6...5ac

Gjest Antarctica
Skrevet

 

Jeg lurer på om du troller igjen, men jeg er fristet til å rapportere dette til NAV. De er nok neppe interessert i at deres ansatte setter bedriften i et så dårlig lys.

 

Anonymous poster hash: 1b6e4...133

Setter ikke NAV i er dårlig lys jeg. Setter dib brukere i et dårlig lys som dømmer og er frekke i kjeften når jeg påstod at jeg mottok sosialstøtte. Når jeg da sier at jeg faktisk jobber på nav så gjøre jeg visst narr av brukerne våre... Nei jeg gjør ikke det, men frekke dibbere ser ned på de brukerne som vi faktisk hjelper. Tror nok mange her inne burde kommet seg vekk fra butikkjobben eller jobben som barnehagetanter å få oppleve hvordan det virkelige arbeidslivet fungerer.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Det var da ingen her som så ned på hjelpetrengende mennesker. Den rollen du har spilt var jo tvert imot rollen som svindler. Dem kan man godt se ned på. Det de gjør er jo å stjele.

 

Selv ser du ned på folk som jobber i barnehager og butikker. Jeg har til gode å kjenne til et samfunn som fungerer dersom det verken finnes barnetilsyn eller matdistribusjon til innbyggerne. Men mange samfunn fungerer fint uten byråkrater. Så "det virkelige arbeidslivet" er nok ikke noe du har vært i nærheten av ...

Skrevet

jeg skjønner ikke hvorfor ikke nav krever at allesom mottar penger kommer ned på kontoret og er der store deler av dagen for å søke jobb. Å hvis man ikke møter opp så får man ikke penger. Da luker man ut de som egentlig bare vil gå hjemme. Samme sykedager som vanlig selvsagt. Blir nok billigere å sette opp ett par haller og en aktivitetsleder, enn å fortsette slik det er nå. er nok mange som heller ville valgt en jobb da, når de alikevel må opp og ut ved 7-8 tiden...

Skrevet

Sette opp noen dataer sånn at de kan søke på jobber å da.

Gjest Antarctica
Skrevet

Sette opp noen dataer sånn at de kan søke på jobber å da.

Les tråen å da!

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

Får du ikke jobb i butikk heller?

En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk?

Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet .

Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet.Anonymous poster hash: 5436d...9dc

Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet.

Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken.

Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352

Beklager å si det men du kommer aldri til å få jobb med den holdningen. Hvorfor er ikke helger en mulighet? Hvorfor kan du ikke ta bussen? Anonymous poster hash: 70439...442
Det går ikke busser her. Bor øde til på et lite sted. 4 mil til sentrum og nærmeste arbeidsplass, 5 mil til et annet sentrum en annen vei og 7 mil til det tredje stedet. Null busser her vi bor og nærmeste buss er 2,7 mil unna og går 3 ganger om dagen.

Helger er ingen mulighet da jeg vil ha litt tid med barna og familien også. Uka ellers er fylt opp med skole, lekser og aktiviteter/venner. Helger er familietid. Anonymous poster hash: 77f12...352

Og der ble jeg provosert!!!

 

For det første, ta en god, laaaang kikk på holdningen din. Når du har vært virkesløs så lenge, så tar du det du får. Du har faktisk ikke et eneste salgsargument og kan stille bort imot ingen krav.

For det andre, som egentlig burde være pri. en, ta lappen. Sørg for å være mobil og ikke gjør det selv avhengig av andre tid for å komme deg rundt. Respektløst!

For det tredje, det som virkelig fikk meg til å koke, du skal være glad og lykkelig om du bare fikk jobbe helg. For igjen, du må ta det du får! Du har ikke noe annet valg om du, som du sier, VIRKELIG vil arbeide.

 

Og så, når du har fått litt yrkeserfaring på baken, da, og først da, kan du begynne å være mer selektiv i forhold til hvilke jobber du søker. Men slutt aldri en plass før du har fått en ny jobb!

 

Holdningen du viser vil gjøre deg til naver "for alltid" om du ikke tar et kraftig oppgjør med deg selv.

Tror du ikke vi andre yrkesaktive skulle likt mer tid sammen med familien? Vi har lekser som skal gjøres, middag som skal på bordet, venner som skal pleies og så videre vi også!

 

Skjerp deg!

 

Anonymous poster hash: 40267...6fb

Klart jeg VIL jobbe, men jeg vil ikke ha en jobb som jeg vet jeg ikke liker. Det å mistrives med jobben min er ikke aktuelt. Ergo jeg vil ha en jobb jeg trives med.

Ta lappen vil jeg gjerne men vi har desverre ikke økonomi til det, jeg får ikke hjelp fra nav til det desverre.

Tenker litt på utdanning men må få klarsignal fra nav om at det er greit da ut trenger støtte fra de.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

 

Hahaha, for et jævla i-landsproblem! "vil ikke ha jobb jeg ikke liker". Folk over hele verden, altså folk flest må ha jobber de ikke liker. De aller fleste land har ikke de norske velferdsordningene, og misbruker flere ordninger her i Norge slik som du gjør, så vil hele velferdssystemet kollapse etterhvert. For da blir det flere latinger enn folk som betaler skatt til statskassa, slik at det ikke vil gå rundt. "Jeg vil ikke-jeg gidder ikke"-holdning bør man legge fra seg når man har gått langtids arbeidsledig. Jeg forstår at du ikke ønsker fysisk tunge jobber, det er heller ikke lurt hvis du har ryggplager, for da er sjansen stor for at du blir sykmeldt/havner på aap og i Nav-systemet igjen ganske raskt. Men! Har du søkt som ufaglært assistent i barnehage? Det kan være fysisk utfordrende, men du unngår 50-60-kilos løft og samme arbeidsstilling i 8 timer. Det er også en jobb som er mellom 7/8 og 16/17, fri i helger. Assistent på SFO? Støttekontakt for folk som bor i sentrum der det ikke trengs bil? Dagmamma hjemme hos deg selv? Også en jobb mellom 7/8 og 16/17, fri helger, pluss at du jobber hjemmefra. Salgskonsulent som jobber hjemmefra? Alle butikkjobber bortsett fra matbutikker? De aller fleste småbutikker som selger klær, bøker og lignende stenger jo enten 15 eller 16, har en åpen ettermiddag i uka til kl 18, og 3-4 timer i helga? Til alt dette trenger du ikke utdanning. Kundeservice hos for eksempel Bokklubben eller lignende, de stenger også klokken 16? Eller annen kundeservice? Ei venninne jobber som support for Talkmore, altså ikke teknisk support, men hun hjelper kundene med faktura og sånt, hun har hatt noen ukers opplæring og har ikke hatt noe spesiell utdanning før hun startet? De er åpen til kl 16 eller 17 og stengt i helgene. Et HAV av muligheter, og det eneste du sitter og sier er "ikke liker" og "ikke gidder".

 

Jeg er utenlandsk og har hatt utdanning hjemmefra som jeg ikke kunne bruke her. Jeg måtte også jobbe på gatekjøkken, som telefonselger (hatet hele greia, og selskapet ble stengt etterhvert på grunn av mange misfornøyde kunder siden produktet vi solgte var bare dritt, men kunne ikke slutte før jeg hadde noe annet), som vikar i barnehage og diverse andre jobber. Nå har jeg en jobb der jeg tjener oppunder 600 000 i året, der jeg trives kjempegodt. Men jeg måtte komme dit ved å ta en lang utdanning på fremmedspråk og ta ekstra fag for å bli attraktiv for akkurat de arbeidsplassene der jeg ønsket å jobbe. Jeg satt ikke på rompa og klagde. Har også alvorlig kronisk sykdom som gjør at jeg ikke kan ha fysisk tunge jobber, så jeg unngikk disse, og klarte likevel å få meg jobb som utlending uten norsk utdannelse. Du er norsk antar jeg, så det blir lettere for deg siden folk ikke tror automatisk at du ikke kan norsk når de ser navnet ditt på toppen av søknadsbrevet. Få ræva i gir!

Takk for noen konkrete forslag. :) kundeservice jobber finnes ikke her desverre, butikk er uaktuelt da det ikke fungerer i forhold til rygg/nakke. Barnehager og SFO er jobber jeg absolutt ikke vil ha. Liker ikke andre barn enn mine egne, mye bråk etc.

 

Synes dere virkelig det er så rart at jeg ikke vil ha en jobb som jeg vet jeg ikke vil like? Som for eksempel barnehage? Jeg hadde absolutt ikke likt jobben/arbeidsoppgavene. Skal man ha en jobb så skal det jo være med arbeidsoppgaver man trives med eller?

 

Tipper at det ikke er mange her som har en jobb de ikke liker! Lett å sitte å belære andre når man slipper situasjonen selv...

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

 

 

Jo, det er mange som har jobber som de ikke liker! Men man gjør det pga at man trenger pengene! Mannen hater til tider jobben sin. Men han gjør det mens han søker på andre jobber! Han jobber som renholder. Han blir utnyttet av arbeidsgiver (får betalt for et fast antall timer, mens jobben alltid tar lengre tid, slik at han jobber mange timer i uka gratis). I tillegg har han psoriasis og får eksem, blir tørr og sprekker opp på hendene ved kontakt med vann (han har prøvd alle mulige slags  hansker, men det hjelper ikke). Men selv når han har vondt og klør på hendene, gjør han det når han må. Han er helt motsatt av deg da. Han blir deprimert av å gå hjemme uten jobb. Han liker ikke tanken på at han ikke er med og forsørger. Han gjør derfor hva som helst for å få en inntekt. 

Og angående å se familien. Det har vært dager der jeg ikke har sett mannen min på 3-4 dager. Han har kommet hjem fra jobb etter jeg har lagt meg, og så har jeg dratt på jobb før han har våknet. Slik som nå i helgen så ikke dattera vår faren sin, for han jobbet morgen til kveld (i to ulike deltidsjobber) fredag-søndag. 

 

Første bud når man er arbeidsledig er å få en jobb.... En hvilken som helst jobb! Dersom denne jobben er en jobb man misliker, så må man bare fortsette jobbsøkingen. Når man har en jobb, er det også enklere å få en annen jobb. Arbeidsgivere kan jo bli skremt av at en person aldri har vært ute i jobb, og ikke har noen referanser eller noe. 

 

Etter å nå ha jobbet som renholder i 3 år og vært ut og inn av hudlegekontoret jobber mannen min nå også en del som servitør. 

En ting jeg er stolt av han for er at han står på og sier aldri nei til noe når det gjelder jobb! Han gjør sitt beste selv om han hater det og til tider ligger våken hele natta og klør etterpå. 

 

Du har et syn på ting som viser at du ikke har så mye kunnskap om ting. Hvem er det som ikke ønsker å ha familietid i helger??? Alle som har barn ønsker jo å tilbringe tid sammen med barna sine! Så når du sier at det er et valg man tar... NEI, det er det det ikke er! Man gjør det pga at man ikke har noe valg! Pga at valget muligens hadde vært å blitt "naver", noe de aller fleste ser på som aller siste mulighet etter at alt annet er utprøvd! 

 

Anonymous poster hash: 266da...62b

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

 

Får du ikke jobb i butikk heller?

En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk?

Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet .

Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet.Anonymous poster hash: 5436d...9dc

Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet.

Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken.

Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352

Beklager å si det men du kommer aldri til å få jobb med den holdningen. Hvorfor er ikke helger en mulighet? Hvorfor kan du ikke ta bussen? Anonymous poster hash: 70439...442
Det går ikke busser her. Bor øde til på et lite sted. 4 mil til sentrum og nærmeste arbeidsplass, 5 mil til et annet sentrum en annen vei og 7 mil til det tredje stedet. Null busser her vi bor og nærmeste buss er 2,7 mil unna og går 3 ganger om dagen.

Helger er ingen mulighet da jeg vil ha litt tid med barna og familien også. Uka ellers er fylt opp med skole, lekser og aktiviteter/venner. Helger er familietid. Anonymous poster hash: 77f12...352

Og der ble jeg provosert!!!

 

For det første, ta en god, laaaang kikk på holdningen din. Når du har vært virkesløs så lenge, så tar du det du får. Du har faktisk ikke et eneste salgsargument og kan stille bort imot ingen krav.

For det andre, som egentlig burde være pri. en, ta lappen. Sørg for å være mobil og ikke gjør det selv avhengig av andre tid for å komme deg rundt. Respektløst!

For det tredje, det som virkelig fikk meg til å koke, du skal være glad og lykkelig om du bare fikk jobbe helg. For igjen, du må ta det du får! Du har ikke noe annet valg om du, som du sier, VIRKELIG vil arbeide.

 

Og så, når du har fått litt yrkeserfaring på baken, da, og først da, kan du begynne å være mer selektiv i forhold til hvilke jobber du søker. Men slutt aldri en plass før du har fått en ny jobb!

 

Holdningen du viser vil gjøre deg til naver "for alltid" om du ikke tar et kraftig oppgjør med deg selv.

Tror du ikke vi andre yrkesaktive skulle likt mer tid sammen med familien? Vi har lekser som skal gjøres, middag som skal på bordet, venner som skal pleies og så videre vi også!

 

Skjerp deg!

 

Anonymous poster hash: 40267...6fb

Klart jeg VIL jobbe, men jeg vil ikke ha en jobb som jeg vet jeg ikke liker. Det å mistrives med jobben min er ikke aktuelt. Ergo jeg vil ha en jobb jeg trives med.

Ta lappen vil jeg gjerne men vi har desverre ikke økonomi til det, jeg får ikke hjelp fra nav til det desverre.

Tenker litt på utdanning men må få klarsignal fra nav om at det er greit da ut trenger støtte fra de.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Hahaha, for et jævla i-landsproblem! "vil ikke ha jobb jeg ikke liker". Folk over hele verden, altså folk flest må ha jobber de ikke liker. De aller fleste land har ikke de norske velferdsordningene, og misbruker flere ordninger her i Norge slik som du gjør, så vil hele velferdssystemet kollapse etterhvert. For da blir det flere latinger enn folk som betaler skatt til statskassa, slik at det ikke vil gå rundt. "Jeg vil ikke-jeg gidder ikke"-holdning bør man legge fra seg når man har gått langtids arbeidsledig. Jeg forstår at du ikke ønsker fysisk tunge jobber, det er heller ikke lurt hvis du har ryggplager, for da er sjansen stor for at du blir sykmeldt/havner på aap og i Nav-systemet igjen ganske raskt. Men! Har du søkt som ufaglært assistent i barnehage? Det kan være fysisk utfordrende, men du unngår 50-60-kilos løft og samme arbeidsstilling i 8 timer. Det er også en jobb som er mellom 7/8 og 16/17, fri i helger. Assistent på SFO? Støttekontakt for folk som bor i sentrum der det ikke trengs bil? Dagmamma hjemme hos deg selv? Også en jobb mellom 7/8 og 16/17, fri helger, pluss at du jobber hjemmefra. Salgskonsulent som jobber hjemmefra? Alle butikkjobber bortsett fra matbutikker? De aller fleste småbutikker som selger klær, bøker og lignende stenger jo enten 15 eller 16, har en åpen ettermiddag i uka til kl 18, og 3-4 timer i helga? Til alt dette trenger du ikke utdanning. Kundeservice hos for eksempel Bokklubben eller lignende, de stenger også klokken 16? Eller annen kundeservice? Ei venninne jobber som support for Talkmore, altså ikke teknisk support, men hun hjelper kundene med faktura og sånt, hun har hatt noen ukers opplæring og har ikke hatt noe spesiell utdanning før hun startet? De er åpen til kl 16 eller 17 og stengt i helgene. Et HAV av muligheter, og det eneste du sitter og sier er "ikke liker" og "ikke gidder".

 

Jeg er utenlandsk og har hatt utdanning hjemmefra som jeg ikke kunne bruke her. Jeg måtte også jobbe på gatekjøkken, som telefonselger (hatet hele greia, og selskapet ble stengt etterhvert på grunn av mange misfornøyde kunder siden produktet vi solgte var bare dritt, men kunne ikke slutte før jeg hadde noe annet), som vikar i barnehage og diverse andre jobber. Nå har jeg en jobb der jeg tjener oppunder 600 000 i året, der jeg trives kjempegodt. Men jeg måtte komme dit ved å ta en lang utdanning på fremmedspråk og ta ekstra fag for å bli attraktiv for akkurat de arbeidsplassene der jeg ønsket å jobbe. Jeg satt ikke på rompa og klagde. Har også alvorlig kronisk sykdom som gjør at jeg ikke kan ha fysisk tunge jobber, så jeg unngikk disse, og klarte likevel å få meg jobb som utlending uten norsk utdannelse. Du er norsk antar jeg, så det blir lettere for deg siden folk ikke tror automatisk at du ikke kan norsk når de ser navnet ditt på toppen av søknadsbrevet. Få ræva i gir!

Takk for noen konkrete forslag. :) kundeservice jobber finnes ikke her desverre, butikk er uaktuelt da det ikke fungerer i forhold til rygg/nakke. Barnehager og SFO er jobber jeg absolutt ikke vil ha. Liker ikke andre barn enn mine egne, mye bråk etc.

 

Synes dere virkelig det er så rart at jeg ikke vil ha en jobb som jeg vet jeg ikke vil like? Som for eksempel barnehage? Jeg hadde absolutt ikke likt jobben/arbeidsoppgavene. Skal man ha en jobb så skal det jo være med arbeidsoppgaver man trives med eller?

 

Tipper at det ikke er mange her som har en jobb de ikke liker! Lett å sitte å belære andre når man slipper situasjonen selv...

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Nå må du faen med ta å skjerpe deg! Det er mange som har hatt en jobb man misliker, men man fortsetter i jobben fordi man trenger pengene og har nok selvrespekt til å ikke gå å nave.

 

Min samboer er utlending og flyktet fra hjemlandet sitt som 13åring etter å ha blitt torturert. Han flyktet gjennom Europa helt alene i 3 år dør han kom til Norge som 16 åring. Han fikk sin første jobb 3 mnd etter han kom til Norge.

Og tro meg, han har hatt mange drittjobber, men han har stått på fordi penger må man ha for å overleve.

Han har jobbet på en restaurant og vasket opp for 50kr timen, mens alle andre fikk 90kr time, han har jobbet på lager med mange tunge løft, selvom han sliter med ryggen etter å ha blitt torturert. Han tok de jobbene han fikk og har jobbet hele tiden mens han studerte, selvom enkelte av jobbene var helt jævlig og han ble utnyttet.

 

Men aldri har han tenkt tanken på å gå hjemme og motta penger fra NAV når han er frisk til å jobbe. Nå har han en god jobb og tjener rundt 600 000kr i året. Han kom til Norge med kun de klærne han gikk i og nå 13 år senere han han(vi) hus, to biler, to barn og penger på bok.

 

Det handler bare om hvilken innstilling man har her i livet. Og dessverre så er din innstilling at det er greit å misbruke velferdssystemet vårt. At du ikke er flau over deg selv? Og hvilke innstillinger tror du ikke du viderefører til barna dine? At det er greit å gå hjemme og nave. Om 20 år sitter vel de og der og naver..

 

Anonymous poster hash: b3448...68e

Skrevet

 

Sette opp noen dataer sånn at de kan søke på jobber å da.

Les tråen å da!

 

har lest tråden. Jeg tror at det denne personen (og mange andre) trenger er å gå ut av huset sitt hver morgen. På den måten vil de se hvordan det er å gå på jobb og derfor heller ta de jobbene de får i stedet for å sitte på navkontoret hele dagen. Selvfølgelig er det deilig å ha fri å være hjemme, men det er ikke så gøy uten penger til livsopphold.

Skrevet

ok da. så hoppet jeg over de to siste sidene.... :-) men poenget mitt står fortsatt  ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...