Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #101 Skrevet 18. august 2015 Hi, du vil ikke jobbe helg, fpr d er det familietid? Men hva mener du med det? Dersom du og mannen din ikke jobber, da ser dere barna om mrgenen, og kan stå opp og bruke god tid, da ingen av dere foreldre må ut av huset kl 07 på jobb. I tilegg er dere begge to hjemmme hver eneste dag, og kan få unna alt av husarbeid mens unger er på skoe/bhg, noe som vi andre må gjøre på ettermiddag ETTER jobb, mens barna er, Og dere er begge hjemne når barna komer hjem, og er sammen som familie heilt til det er leggetid igjen......hver dag.....dag ut og dag inn.....og alikevel vil du ikje jobbe helg, pga at du vil ha familietid.. -Det høres råflott ut. Du er sammen ned mann og barn fryktelig mye mer enn oss andre.... Ser du ikje at du virkelig ikke er i en posisjon der du kan KREVE noe? Skal man ha penger må mann yte noe.Anonymous poster hash: 8b488...b2c Dei treng jo tydelegvis ikkje å yte, så lenge andre ofrar kveldar og helger og tid saman med familien. Det å ikke jobbe helger og kvelder er faktisk et valg man har. Slutt å mase om dette og svar heller på hovedinnlegget. Jobbe skal jeg når jeg får en jobb. Gi meg eksempler på jobber jeg kan få som ikke har helger og kveld og ikke er fysisk tunge. Klarer dere ikke det så la være å svar takk! Anonymous poster hash: 77f12...352 Kanskje du kan ta legestudiet og deretter jobbe 17 timers vakter både helg, natt og helligdager? Mens du er hjemme og naver er mange leger og sykepleiere på jobb for å stå klare for å hjelpe dem som trenger det. Dette mens barna deres er hjemme og savner mor og far. Sånn er dessverre livet og du gjør barna dine en monstrøs bjørnetjeneste ved å ha slike holdninger, som sannsynligvis også er ekstremt tydelige for barna dine. Anonymous poster hash: 2704a...0d7
*Miss Marple* Skrevet 18. august 2015 #102 Skrevet 18. august 2015 Hva slags jobb ser du for deg da? Jeg skjønner at det er vanskelig å jobbe ettermiddag/natt når du ikke har lappen, men hva med å ta imot de jobbene du kan få, for bare en periode, til du får tatt sertifikat? Da vil du jo bli mye mer selvstendig og fleksibel mtp jobb. Hvis du virkelig har lyst å jobbe, er mulighetene der, men du må også være villig til å ofre noe. Er du det?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #103 Skrevet 18. august 2015 Hi, du vil ikke jobbe helg, fpr d er det familietid? Men hva mener du med det? Dersom du og mannen din ikke jobber, da ser dere barna om mrgenen, og kan stå opp og bruke god tid, da ingen av dere foreldre må ut av huset kl 07 på jobb. I tilegg er dere begge to hjemmme hver eneste dag, og kan få unna alt av husarbeid mens unger er på skoe/bhg, noe som vi andre må gjøre på ettermiddag ETTER jobb, mens barna er, Og dere er begge hjemne når barna komer hjem, og er sammen som familie heilt til det er leggetid igjen......hver dag.....dag ut og dag inn.....og alikevel vil du ikje jobbe helg, pga at du vil ha familietid.. -Det høres råflott ut. Du er sammen ned mann og barn fryktelig mye mer enn oss andre.... Ser du ikje at du virkelig ikke er i en posisjon der du kan KREVE noe? Skal man ha penger må mann yte noe. Anonymous poster hash: 8b488...b2c Dei treng jo tydelegvis ikkje å yte, så lenge andre ofrar kveldar og helger og tid saman med familien.Det å ikke jobbe helger og kvelder er faktisk et valg man har. Slutt å mase om dette og svar heller på hovedinnlegget. Jobbe skal jeg når jeg får en jobb. Gi meg eksempler på jobber jeg kan få som ikke har helger og kveld og ikke er fysisk tunge. Klarer dere ikke det så la være å svar takk! Anonymous poster hash: 77f12...352 Det burde ikke være et valg. Det finnes plenty av slike yrker, men da må du være villig til å utdanne deg. Hva med å få jobb offshore? God lønn, og man kan være ufaglært i endel av stillingene (vet ikke hvordan det er nå med nedkuttingene). Du bor på jobben, så trenger ikke bil. Jobber du 50% har du et hav av tid til familien, men gjør deg samtidig fortjent til mat på bordet og tak over hodet. Anonymous poster hash: 1b6e4...133
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #104 Skrevet 18. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet.Anonymous poster hash: 5436d...9dc Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet. Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken. Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352 Beklager å si det men du kommer aldri til å få jobb med den holdningen. Hvorfor er ikke helger en mulighet? Hvorfor kan du ikke ta bussen? Anonymous poster hash: 70439...442 Det går ikke busser her. Bor øde til på et lite sted. 4 mil til sentrum og nærmeste arbeidsplass, 5 mil til et annet sentrum en annen vei og 7 mil til det tredje stedet. Null busser her vi bor og nærmeste buss er 2,7 mil unna og går 3 ganger om dagen. Helger er ingen mulighet da jeg vil ha litt tid med barna og familien også. Uka ellers er fylt opp med skole, lekser og aktiviteter/venner. Helger er familietid. Anonymous poster hash: 77f12...352 Og der ble jeg provosert!!! For det første, ta en god, laaaang kikk på holdningen din. Når du har vært virkesløs så lenge, så tar du det du får. Du har faktisk ikke et eneste salgsargument og kan stille bort imot ingen krav. For det andre, som egentlig burde være pri. en, ta lappen. Sørg for å være mobil og ikke gjør det selv avhengig av andre tid for å komme deg rundt. Respektløst! For det tredje, det som virkelig fikk meg til å koke, du skal være glad og lykkelig om du bare fikk jobbe helg. For igjen, du må ta det du får! Du har ikke noe annet valg om du, som du sier, VIRKELIG vil arbeide. Og så, når du har fått litt yrkeserfaring på baken, da, og først da, kan du begynne å være mer selektiv i forhold til hvilke jobber du søker. Men slutt aldri en plass før du har fått en ny jobb! Holdningen du viser vil gjøre deg til naver "for alltid" om du ikke tar et kraftig oppgjør med deg selv. Tror du ikke vi andre yrkesaktive skulle likt mer tid sammen med familien? Vi har lekser som skal gjøres, middag som skal på bordet, venner som skal pleies og så videre vi også! Skjerp deg! Anonymous poster hash: 40267...6fb
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #105 Skrevet 18. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet.Anonymous poster hash: 5436d...9dc Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet. Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken. Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352 Beklager å si det men du kommer aldri til å få jobb med den holdningen. Hvorfor er ikke helger en mulighet? Hvorfor kan du ikke ta bussen? Anonymous poster hash: 70439...442 Det går ikke busser her. Bor øde til på et lite sted. 4 mil til sentrum og nærmeste arbeidsplass, 5 mil til et annet sentrum en annen vei og 7 mil til det tredje stedet. Null busser her vi bor og nærmeste buss er 2,7 mil unna og går 3 ganger om dagen. Helger er ingen mulighet da jeg vil ha litt tid med barna og familien også. Uka ellers er fylt opp med skole, lekser og aktiviteter/venner. Helger er familietid. Anonymous poster hash: 77f12...352 Og der ble jeg provosert!!! For det første, ta en god, laaaang kikk på holdningen din. Når du har vært virkesløs så lenge, så tar du det du får. Du har faktisk ikke et eneste salgsargument og kan stille bort imot ingen krav. For det andre, som egentlig burde være pri. en, ta lappen. Sørg for å være mobil og ikke gjør det selv avhengig av andre tid for å komme deg rundt. Respektløst! For det tredje, det som virkelig fikk meg til å koke, du skal være glad og lykkelig om du bare fikk jobbe helg. For igjen, du må ta det du får! Du har ikke noe annet valg om du, som du sier, VIRKELIG vil arbeide. Og så, når du har fått litt yrkeserfaring på baken, da, og først da, kan du begynne å være mer selektiv i forhold til hvilke jobber du søker. Men slutt aldri en plass før du har fått en ny jobb! Holdningen du viser vil gjøre deg til naver "for alltid" om du ikke tar et kraftig oppgjør med deg selv. Tror du ikke vi andre yrkesaktive skulle likt mer tid sammen med familien? Vi har lekser som skal gjøres, middag som skal på bordet, venner som skal pleies og så videre vi også! Skjerp deg! Anonymous poster hash: 40267...6fb Klart jeg VIL jobbe, men jeg vil ikke ha en jobb som jeg vet jeg ikke liker. Det å mistrives med jobben min er ikke aktuelt. Ergo jeg vil ha en jobb jeg trives med. Ta lappen vil jeg gjerne men vi har desverre ikke økonomi til det, jeg får ikke hjelp fra nav til det desverre. 😟 Tenker litt på utdanning men må få klarsignal fra nav om at det er greit da ut trenger støtte fra de. Anonymous poster hash: 77f12...352
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #106 Skrevet 18. august 2015 Hvorfor kan du ikke jobbe i helgene? Anonymous poster hash: b41d7...a15
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #107 Skrevet 18. august 2015 Hvorfor kan du ikke jobbe i helgene? Anonymous poster hash: b41d7...a15 Fordi da skal jeg tilbringe tid med barna mine som er på skole, aktiviteter, lekser osv ellers i uken. Helger er familietid! Anonymous poster hash: 77f12...352
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #108 Skrevet 18. august 2015 Hvorfor kan du ikke jobbe i helgene? Anonymous poster hash: b41d7...a15 Fordi da skal jeg tilbringe tid med barna mine som er på skole, aktiviteter, lekser osv ellers i uken. Helger er familietid! Anonymous poster hash: 77f12...352 Du er faen ikke sann. Dere har familietid hele uka, men må alikevel ha fri hele helga for å ha familietid. Skulle virkelig ønske at nav satte krav til sånne latsabber som deg som ikke aner hvordan det er ute i arbeidslivet. Sånne som deg burde fått stengt pengekrana så du virkelig fikk motivasjon til å få deg jobb. Anonymous poster hash: a0954...234
Luksusdyret Skrevet 18. august 2015 #109 Skrevet 18. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet.Anonymous poster hash: 5436d...9dc Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet.Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken. Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352 Beklager å si det men du kommer aldri til å få jobb med den holdningen. Hvorfor er ikke helger en mulighet? Hvorfor kan du ikke ta bussen? Anonymous poster hash: 70439...442 Det går ikke busser her. Bor øde til på et lite sted. 4 mil til sentrum og nærmeste arbeidsplass, 5 mil til et annet sentrum en annen vei og 7 mil til det tredje stedet. Null busser her vi bor og nærmeste buss er 2,7 mil unna og går 3 ganger om dagen.Helger er ingen mulighet da jeg vil ha litt tid med barna og familien også. Uka ellers er fylt opp med skole, lekser og aktiviteter/venner. Helger er familietid. Anonymous poster hash: 77f12...352 Og der ble jeg provosert!!! For det første, ta en god, laaaang kikk på holdningen din. Når du har vært virkesløs så lenge, så tar du det du får. Du har faktisk ikke et eneste salgsargument og kan stille bort imot ingen krav. For det andre, som egentlig burde være pri. en, ta lappen. Sørg for å være mobil og ikke gjør det selv avhengig av andre tid for å komme deg rundt. Respektløst! For det tredje, det som virkelig fikk meg til å koke, du skal være glad og lykkelig om du bare fikk jobbe helg. For igjen, du må ta det du får! Du har ikke noe annet valg om du, som du sier, VIRKELIG vil arbeide. Og så, når du har fått litt yrkeserfaring på baken, da, og først da, kan du begynne å være mer selektiv i forhold til hvilke jobber du søker. Men slutt aldri en plass før du har fått en ny jobb! Holdningen du viser vil gjøre deg til naver "for alltid" om du ikke tar et kraftig oppgjør med deg selv. Tror du ikke vi andre yrkesaktive skulle likt mer tid sammen med familien? Vi har lekser som skal gjøres, middag som skal på bordet, venner som skal pleies og så videre vi også! Skjerp deg! Anonymous poster hash: 40267...6fb Klart jeg VIL jobbe, men jeg vil ikke ha en jobb som jeg vet jeg ikke liker. Det å mistrives med jobben min er ikke aktuelt. Ergo jeg vil ha en jobb jeg trives med. Ta lappen vil jeg gjerne men vi har desverre ikke økonomi til det, jeg får ikke hjelp fra nav til det desverre. Tenker litt på utdanning men må få klarsignal fra nav om at det er greit da ut trenger støtte fra de. Anonymous poster hash: 77f12...352 Hahaha, for et jævla i-landsproblem! "vil ikke ha jobb jeg ikke liker". Folk over hele verden, altså folk flest må ha jobber de ikke liker. De aller fleste land har ikke de norske velferdsordningene, og misbruker flere ordninger her i Norge slik som du gjør, så vil hele velferdssystemet kollapse etterhvert. For da blir det flere latinger enn folk som betaler skatt til statskassa, slik at det ikke vil gå rundt. "Jeg vil ikke-jeg gidder ikke"-holdning bør man legge fra seg når man har gått langtids arbeidsledig. Jeg forstår at du ikke ønsker fysisk tunge jobber, det er heller ikke lurt hvis du har ryggplager, for da er sjansen stor for at du blir sykmeldt/havner på aap og i Nav-systemet igjen ganske raskt. Men! Har du søkt som ufaglært assistent i barnehage? Det kan være fysisk utfordrende, men du unngår 50-60-kilos løft og samme arbeidsstilling i 8 timer. Det er også en jobb som er mellom 7/8 og 16/17, fri i helger. Assistent på SFO? Støttekontakt for folk som bor i sentrum der det ikke trengs bil? Dagmamma hjemme hos deg selv? Også en jobb mellom 7/8 og 16/17, fri helger, pluss at du jobber hjemmefra. Salgskonsulent som jobber hjemmefra? Alle butikkjobber bortsett fra matbutikker? De aller fleste småbutikker som selger klær, bøker og lignende stenger jo enten 15 eller 16, har en åpen ettermiddag i uka til kl 18, og 3-4 timer i helga? Til alt dette trenger du ikke utdanning. Kundeservice hos for eksempel Bokklubben eller lignende, de stenger også klokken 16? Eller annen kundeservice? Ei venninne jobber som support for Talkmore, altså ikke teknisk support, men hun hjelper kundene med faktura og sånt, hun har hatt noen ukers opplæring og har ikke hatt noe spesiell utdanning før hun startet? De er åpen til kl 16 eller 17 og stengt i helgene. Et HAV av muligheter, og det eneste du sitter og sier er "ikke liker" og "ikke gidder". Jeg er utenlandsk og har hatt utdanning hjemmefra som jeg ikke kunne bruke her. Jeg måtte også jobbe på gatekjøkken, som telefonselger (hatet hele greia, og selskapet ble stengt etterhvert på grunn av mange misfornøyde kunder siden produktet vi solgte var bare dritt, men kunne ikke slutte før jeg hadde noe annet), som vikar i barnehage og diverse andre jobber. Nå har jeg en jobb der jeg tjener oppunder 600 000 i året, der jeg trives kjempegodt. Men jeg måtte komme dit ved å ta en lang utdanning på fremmedspråk og ta ekstra fag for å bli attraktiv for akkurat de arbeidsplassene der jeg ønsket å jobbe. Jeg satt ikke på rompa og klagde. Har også alvorlig kronisk sykdom som gjør at jeg ikke kan ha fysisk tunge jobber, så jeg unngikk disse, og klarte likevel å få meg jobb som utlending uten norsk utdannelse. Du er norsk antar jeg, så det blir lettere for deg siden folk ikke tror automatisk at du ikke kan norsk når de ser navnet ditt på toppen av søknadsbrevet. Få ræva i gir!
Luksusdyret Skrevet 18. august 2015 #110 Skrevet 18. august 2015 Hvorfor kan du ikke jobbe i helgene? Anonymous poster hash: b41d7...a15 Fordi da skal jeg tilbringe tid med barna mine som er på skole, aktiviteter, lekser osv ellers i uken. Helger er familietid! Anonymous poster hash: 77f12...352 Du er faen ikke sann. Dere har familietid hele uka, men må alikevel ha fri hele helga for å ha familietid. Skulle virkelig ønske at nav satte krav til sånne latsabber som deg som ikke aner hvordan det er ute i arbeidslivet. Sånne som deg burde fått stengt pengekrana så du virkelig fikk motivasjon til å få deg jobb. Anonymous poster hash: a0954...234 Tro meg, det blir nok gjort etterhvert. For flere og flere kommer til å utnytte systemet, og landet vil begynne å gå i minus. Hjelper ikke med oljepenger når folk ikke vil jobbe. Det er en skam, har flere venner fra såpass industrielle land som USA, Japan og Tyskland, og de mener det er forakt at friske nordmenn ikke vil jobbe fordi jobben ikke er "fin" nok. Der borte er veldig mange glade for at de har en jobb, alenemødre ser nesten ikke barna sine da de må sjonglere 2-3 jobber for å kunne betjene husleie og betale for mat! Og her sitter man i rike Norge på ræva og syter???
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #111 Skrevet 18. august 2015 Hvorfor kan du ikke jobbe i helgene? Anonymous poster hash: b41d7...a15 Fordi da skal jeg tilbringe tid med barna mine som er på skole, aktiviteter, lekser osv ellers i uken. Helger er familietid! Anonymous poster hash: 77f12...352 He he det er ikke verdt kaloriene det tar å nedverdige dette med et svar. Lykke til med livet på NAV. Anonymous poster hash: b41d7...a15
Gjest Jigglewiggle Skrevet 18. august 2015 #112 Skrevet 18. august 2015 Personangrep fjernet fra tråden. JW, brukermoderator
Gjest Antarctica Skrevet 18. august 2015 #113 Skrevet 18. august 2015 Personangrep fjernet fra tråden. JW, brukermoderator Å anta at dette enten er tull ELLER at vi har å gjøre med noe utenfor normalbegavelsesområdet er IKKE personangrep. Nå får du gi deg. Jeg skal gå med på "spekulasjoner", men ikke "personangrep".
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #114 Skrevet 18. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet.Anonymous poster hash: 5436d...9dc Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet.Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken. Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352 Beklager å si det men du kommer aldri til å få jobb med den holdningen. Hvorfor er ikke helger en mulighet? Hvorfor kan du ikke ta bussen? Anonymous poster hash: 70439...442 Det går ikke busser her. Bor øde til på et lite sted. 4 mil til sentrum og nærmeste arbeidsplass, 5 mil til et annet sentrum en annen vei og 7 mil til det tredje stedet. Null busser her vi bor og nærmeste buss er 2,7 mil unna og går 3 ganger om dagen.Helger er ingen mulighet da jeg vil ha litt tid med barna og familien også. Uka ellers er fylt opp med skole, lekser og aktiviteter/venner. Helger er familietid. Anonymous poster hash: 77f12...352 Og der ble jeg provosert!!! For det første, ta en god, laaaang kikk på holdningen din. Når du har vært virkesløs så lenge, så tar du det du får. Du har faktisk ikke et eneste salgsargument og kan stille bort imot ingen krav. For det andre, som egentlig burde være pri. en, ta lappen. Sørg for å være mobil og ikke gjør det selv avhengig av andre tid for å komme deg rundt. Respektløst! For det tredje, det som virkelig fikk meg til å koke, du skal være glad og lykkelig om du bare fikk jobbe helg. For igjen, du må ta det du får! Du har ikke noe annet valg om du, som du sier, VIRKELIG vil arbeide. Og så, når du har fått litt yrkeserfaring på baken, da, og først da, kan du begynne å være mer selektiv i forhold til hvilke jobber du søker. Men slutt aldri en plass før du har fått en ny jobb! Holdningen du viser vil gjøre deg til naver "for alltid" om du ikke tar et kraftig oppgjør med deg selv. Tror du ikke vi andre yrkesaktive skulle likt mer tid sammen med familien? Vi har lekser som skal gjøres, middag som skal på bordet, venner som skal pleies og så videre vi også! Skjerp deg! Anonymous poster hash: 40267...6fb Klart jeg VIL jobbe, men jeg vil ikke ha en jobb som jeg vet jeg ikke liker. Det å mistrives med jobben min er ikke aktuelt. Ergo jeg vil ha en jobb jeg trives med.Ta lappen vil jeg gjerne men vi har desverre ikke økonomi til det, jeg får ikke hjelp fra nav til det desverre. Tenker litt på utdanning men må få klarsignal fra nav om at det er greit da ut trenger støtte fra de. Anonymous poster hash: 77f12...352 Hahaha, for et jævla i-landsproblem! "vil ikke ha jobb jeg ikke liker". Folk over hele verden, altså folk flest må ha jobber de ikke liker. De aller fleste land har ikke de norske velferdsordningene, og misbruker flere ordninger her i Norge slik som du gjør, så vil hele velferdssystemet kollapse etterhvert. For da blir det flere latinger enn folk som betaler skatt til statskassa, slik at det ikke vil gå rundt. "Jeg vil ikke-jeg gidder ikke"-holdning bør man legge fra seg når man har gått langtids arbeidsledig. Jeg forstår at du ikke ønsker fysisk tunge jobber, det er heller ikke lurt hvis du har ryggplager, for da er sjansen stor for at du blir sykmeldt/havner på aap og i Nav-systemet igjen ganske raskt. Men! Har du søkt som ufaglært assistent i barnehage? Det kan være fysisk utfordrende, men du unngår 50-60-kilos løft og samme arbeidsstilling i 8 timer. Det er også en jobb som er mellom 7/8 og 16/17, fri i helger. Assistent på SFO? Støttekontakt for folk som bor i sentrum der det ikke trengs bil? Dagmamma hjemme hos deg selv? Også en jobb mellom 7/8 og 16/17, fri helger, pluss at du jobber hjemmefra. Salgskonsulent som jobber hjemmefra? Alle butikkjobber bortsett fra matbutikker? De aller fleste småbutikker som selger klær, bøker og lignende stenger jo enten 15 eller 16, har en åpen ettermiddag i uka til kl 18, og 3-4 timer i helga? Til alt dette trenger du ikke utdanning. Kundeservice hos for eksempel Bokklubben eller lignende, de stenger også klokken 16? Eller annen kundeservice? Ei venninne jobber som support for Talkmore, altså ikke teknisk support, men hun hjelper kundene med faktura og sånt, hun har hatt noen ukers opplæring og har ikke hatt noe spesiell utdanning før hun startet? De er åpen til kl 16 eller 17 og stengt i helgene. Et HAV av muligheter, og det eneste du sitter og sier er "ikke liker" og "ikke gidder". Jeg er utenlandsk og har hatt utdanning hjemmefra som jeg ikke kunne bruke her. Jeg måtte også jobbe på gatekjøkken, som telefonselger (hatet hele greia, og selskapet ble stengt etterhvert på grunn av mange misfornøyde kunder siden produktet vi solgte var bare dritt, men kunne ikke slutte før jeg hadde noe annet), som vikar i barnehage og diverse andre jobber. Nå har jeg en jobb der jeg tjener oppunder 600 000 i året, der jeg trives kjempegodt. Men jeg måtte komme dit ved å ta en lang utdanning på fremmedspråk og ta ekstra fag for å bli attraktiv for akkurat de arbeidsplassene der jeg ønsket å jobbe. Jeg satt ikke på rompa og klagde. Har også alvorlig kronisk sykdom som gjør at jeg ikke kan ha fysisk tunge jobber, så jeg unngikk disse, og klarte likevel å få meg jobb som utlending uten norsk utdannelse. Du er norsk antar jeg, så det blir lettere for deg siden folk ikke tror automatisk at du ikke kan norsk når de ser navnet ditt på toppen av søknadsbrevet. Få ræva i gir! Takk for noen konkrete forslag. kundeservice jobber finnes ikke her desverre, butikk er uaktuelt da det ikke fungerer i forhold til rygg/nakke. Barnehager og SFO er jobber jeg absolutt ikke vil ha. Liker ikke andre barn enn mine egne, mye bråk etc. Synes dere virkelig det er så rart at jeg ikke vil ha en jobb som jeg vet jeg ikke vil like? Som for eksempel barnehage? Jeg hadde absolutt ikke likt jobben/arbeidsoppgavene. Skal man ha en jobb så skal det jo være med arbeidsoppgaver man trives med eller? Tipper at det ikke er mange her som har en jobb de ikke liker! Lett å sitte å belære andre når man slipper situasjonen selv... Anonymous poster hash: 77f12...352
Gjest Antarctica Skrevet 18. august 2015 #115 Skrevet 18. august 2015 Ok. Du må være et troll. Eller så er du arbeidsufør av grunner jeg ikke får lov å skrive. Ha et fint liv. Vær glad du er i Norge.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #116 Skrevet 18. august 2015 Jeg forstår ikke hvordan du kan bare si at du ikke vil like en jobb. Jeg har gjort mye rart i mitt liv, men jeg har alltid jobbet hardt for å finne noe positivt i jobbene mine. Uansett har det jo vært givende å ha kollegaer som man treffer hver dag, et arbeid som jeg har sett at jeg har blitt bedre i og en lønn som jeg vet jeg har gjort meg fortjent til. alle jobbene jeg har hatt har økt kompetansen min, selv de som ikke var spennende har jo gitt meg en erfaring som jeg tar med meg videre. Anonymous poster hash: d1966...20e
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #117 Skrevet 18. august 2015 For det første: Dette MÅ være trolling!!! Men hvis ikke: SKJERP DEG!!!!!!!!! Anonymous poster hash: bd54a...ab6
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #118 Skrevet 18. august 2015 Klart jeg VIL jobbe, men jeg vil ikke ha en jobb som jeg vet jeg ikke liker. Det å mistrives med jobben min er ikke aktuelt. Ergo jeg vil ha en jobb jeg trives med. Ta lappen vil jeg gjerne men vi har desverre ikke økonomi til det, jeg får ikke hjelp fra nav til det desverre. Tenker litt på utdanning men må få klarsignal fra nav om at det er greit da ut trenger støtte fra de. Anonymous poster hash: 77f12...352 Du har fått masse forslag på disse sidene, Hi, men det er lite du tar tak i og svarer på. Du har problemer med nakke og rygg.... vel, da får du begynne å trene, du har jo tid til det siden du bare går hjemme likevel. De fleste kommuner har i dag "Aktiv på dagtid", Friskvernklinikk med samarbeid med kommunen eller grønn resept eller lignende. Ingen unnskyldning for ikke å trene deg opp. (og ja, jeg vet hva jeg snakker om både av egen erfaring og pga. utdanning). Ellers tror jeg seriøst at du trenger hjelp til å få opp selvbildet ditt. Jeg får inntrykk av at du bruker en hel rekke unnskyldninger for deg selv slik at du skal kunne forsvare å ikke jobbe. Rygg/nakke... kan trenes. Jobb du ikke liker - det kan man likevel holde ut en periode siden en slik ugrei jobb trolig kan skaffe deg en jobb du liker mye bedre. Ubekvem arbeidstid - unnskyldning for å slippe å ta jobber du ikke vil ha, selv om dette - om du gidder å ha en slik jobb en periode - vil gi deg arbeidserfaring som er det du trenger for å få jobber du vil ha. Det er ikke rart du ikke ønsker deg en jobb du ikke liker. Men det er veldig, veldig, veldig rart at du ikke er villig til å gjøre en slik jobb en periode slik at du får arbeidserfaring og en god referanse slik at du på sikt kan få en jobb du liker. Du flykter fra realitetene, Hi. Du er ikke i en situasjon hvor du har råd til den luksusen å være kresen akkurat når du skal inn på arbeidsmarkedet. Om du virkelig ønsker å jobbe, da er du også villig til å gjøre det som skal til for å få de jobbene du ønsker deg. Men jeg tror ikke du er villig - du skriver jo selv at du ikke er villig til å gjøre det som skal til. Og tro meg, du har ikke god tid! Du er 32 år, det HASTER for deg å få deg arbeidserfaring. Spiller ingen rolle hva du får av første og ev. andre jobb, bare du får en jobb. Ønsker du deg virkelig en jobb så innser du dette og gjør det som skal til. Men enten så er du ikke villig til å gjøre det som skal til for å på sikt få en jobb du liker, eller så lager du deg alle disse unnskyldningene fordi du egentlig er vettskremt fra å feile og ikke greie en jobb fordi du har mistet selvtilliten ved å aldri ha en ordentlig jobb. Du kan få selvtillit ved å sette din stolthet og fremtid i å gjøre en god jobb med hva som helst en periode. Har du en jobb er du MYE mer attraktiv på arbeidsmarkedet enn om du er 32-33-38-45 år og aldri har hatt en jobb. Så hvis du virkelig VIL jobbe, Hi, da har du mange muligheter! Men er du villig til å gjøre det som skal til en periode? Jeg tror ikke du tør - og da trenger du hjelp. Snakk med legen din, få deg psykolog som kan hjelpe deg med kognitiv terapi for å endre tankemønster som er uhensiktsmessig for fremtiden og livet ditt. Anonymous poster hash: 818bb...366
Luksusdyret Skrevet 18. august 2015 #119 Skrevet 18. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet.Anonymous poster hash: 5436d...9dc Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet.Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken. Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352 Beklager å si det men du kommer aldri til å få jobb med den holdningen. Hvorfor er ikke helger en mulighet? Hvorfor kan du ikke ta bussen? Anonymous poster hash: 70439...442 Det går ikke busser her. Bor øde til på et lite sted. 4 mil til sentrum og nærmeste arbeidsplass, 5 mil til et annet sentrum en annen vei og 7 mil til det tredje stedet. Null busser her vi bor og nærmeste buss er 2,7 mil unna og går 3 ganger om dagen.Helger er ingen mulighet da jeg vil ha litt tid med barna og familien også. Uka ellers er fylt opp med skole, lekser og aktiviteter/venner. Helger er familietid. Anonymous poster hash: 77f12...352 Og der ble jeg provosert!!! For det første, ta en god, laaaang kikk på holdningen din. Når du har vært virkesløs så lenge, så tar du det du får. Du har faktisk ikke et eneste salgsargument og kan stille bort imot ingen krav. For det andre, som egentlig burde være pri. en, ta lappen. Sørg for å være mobil og ikke gjør det selv avhengig av andre tid for å komme deg rundt. Respektløst! For det tredje, det som virkelig fikk meg til å koke, du skal være glad og lykkelig om du bare fikk jobbe helg. For igjen, du må ta det du får! Du har ikke noe annet valg om du, som du sier, VIRKELIG vil arbeide. Og så, når du har fått litt yrkeserfaring på baken, da, og først da, kan du begynne å være mer selektiv i forhold til hvilke jobber du søker. Men slutt aldri en plass før du har fått en ny jobb! Holdningen du viser vil gjøre deg til naver "for alltid" om du ikke tar et kraftig oppgjør med deg selv. Tror du ikke vi andre yrkesaktive skulle likt mer tid sammen med familien? Vi har lekser som skal gjøres, middag som skal på bordet, venner som skal pleies og så videre vi også! Skjerp deg! Anonymous poster hash: 40267...6fb Klart jeg VIL jobbe, men jeg vil ikke ha en jobb som jeg vet jeg ikke liker. Det å mistrives med jobben min er ikke aktuelt. Ergo jeg vil ha en jobb jeg trives med.Ta lappen vil jeg gjerne men vi har desverre ikke økonomi til det, jeg får ikke hjelp fra nav til det desverre. Tenker litt på utdanning men må få klarsignal fra nav om at det er greit da ut trenger støtte fra de. Anonymous poster hash: 77f12...352 Hahaha, for et jævla i-landsproblem! "vil ikke ha jobb jeg ikke liker". Folk over hele verden, altså folk flest må ha jobber de ikke liker. De aller fleste land har ikke de norske velferdsordningene, og misbruker flere ordninger her i Norge slik som du gjør, så vil hele velferdssystemet kollapse etterhvert. For da blir det flere latinger enn folk som betaler skatt til statskassa, slik at det ikke vil gå rundt. "Jeg vil ikke-jeg gidder ikke"-holdning bør man legge fra seg når man har gått langtids arbeidsledig. Jeg forstår at du ikke ønsker fysisk tunge jobber, det er heller ikke lurt hvis du har ryggplager, for da er sjansen stor for at du blir sykmeldt/havner på aap og i Nav-systemet igjen ganske raskt. Men! Har du søkt som ufaglært assistent i barnehage? Det kan være fysisk utfordrende, men du unngår 50-60-kilos løft og samme arbeidsstilling i 8 timer. Det er også en jobb som er mellom 7/8 og 16/17, fri i helger. Assistent på SFO? Støttekontakt for folk som bor i sentrum der det ikke trengs bil? Dagmamma hjemme hos deg selv? Også en jobb mellom 7/8 og 16/17, fri helger, pluss at du jobber hjemmefra. Salgskonsulent som jobber hjemmefra? Alle butikkjobber bortsett fra matbutikker? De aller fleste småbutikker som selger klær, bøker og lignende stenger jo enten 15 eller 16, har en åpen ettermiddag i uka til kl 18, og 3-4 timer i helga? Til alt dette trenger du ikke utdanning. Kundeservice hos for eksempel Bokklubben eller lignende, de stenger også klokken 16? Eller annen kundeservice? Ei venninne jobber som support for Talkmore, altså ikke teknisk support, men hun hjelper kundene med faktura og sånt, hun har hatt noen ukers opplæring og har ikke hatt noe spesiell utdanning før hun startet? De er åpen til kl 16 eller 17 og stengt i helgene. Et HAV av muligheter, og det eneste du sitter og sier er "ikke liker" og "ikke gidder". Jeg er utenlandsk og har hatt utdanning hjemmefra som jeg ikke kunne bruke her. Jeg måtte også jobbe på gatekjøkken, som telefonselger (hatet hele greia, og selskapet ble stengt etterhvert på grunn av mange misfornøyde kunder siden produktet vi solgte var bare dritt, men kunne ikke slutte før jeg hadde noe annet), som vikar i barnehage og diverse andre jobber. Nå har jeg en jobb der jeg tjener oppunder 600 000 i året, der jeg trives kjempegodt. Men jeg måtte komme dit ved å ta en lang utdanning på fremmedspråk og ta ekstra fag for å bli attraktiv for akkurat de arbeidsplassene der jeg ønsket å jobbe. Jeg satt ikke på rompa og klagde. Har også alvorlig kronisk sykdom som gjør at jeg ikke kan ha fysisk tunge jobber, så jeg unngikk disse, og klarte likevel å få meg jobb som utlending uten norsk utdannelse. Du er norsk antar jeg, så det blir lettere for deg siden folk ikke tror automatisk at du ikke kan norsk når de ser navnet ditt på toppen av søknadsbrevet. Få ræva i gir! Takk for noen konkrete forslag. kundeservice jobber finnes ikke her desverre, butikk er uaktuelt da det ikke fungerer i forhold til rygg/nakke. Barnehager og SFO er jobber jeg absolutt ikke vil ha. Liker ikke andre barn enn mine egne, mye bråk etc. Synes dere virkelig det er så rart at jeg ikke vil ha en jobb som jeg vet jeg ikke vil like? Som for eksempel barnehage? Jeg hadde absolutt ikke likt jobben/arbeidsoppgavene. Skal man ha en jobb så skal det jo være med arbeidsoppgaver man trives med eller? Tipper at det ikke er mange her som har en jobb de ikke liker! Lett å sitte å belære andre når man slipper situasjonen selv... Anonymous poster hash: 77f12...352 Du kan ikke lese, kan du? Jeg har nettopp (!) skrevet i mitt innlegg, som du siterer, at jeg har måttet ha jobber jeg absolutt ikke trivdes med, fordi jeg trengte penger! Jeg hadde ikke noe NAV i ryggen som støttet meg, da jeg var gift og NAV fortalte oss at mannen måtte forsørge meg, slik at jeg ikke fikk en krone derfra hvis jeg ikke gadd å jobbe. Mitt stipend var ikke nok, så jeg måtte jobbe ved siden av studiene. Hadde også små barn, og fikk det til å fungere. Hvordan er butikker som selger bøker, skolesaker, klær, kjøkkenutstyr og annet smånips en fare for rygg og nakke, egentlig? Du VIL ikke jobbe, du, hvorfor starte tråd om det da? Du har jo bestemt deg at med mindre du får fancy kontorjobb med høy lønn så vil du fortsette å trø hjemme. For et forbilde for barna. Vent til dagen da barna spør hvorfor mamma ikke jobber, hva svarer du da? Fordi du ikke finner en jobb du liker og derfor er det greit å sitte på ræva?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #120 Skrevet 18. august 2015 Hi, er du steike dum? Helger er familietid??? Våkn opp! Hva med oss som jobber helger, netter, kvelder og helligdager??? "Vi stenger da bare legevakten i helga, for helg er familietid" ....det må virkelig mangle deg noe! Fy faen du gjør deg selv til et null! Pass deg så du ikke blir et på ordentlig! Skaff deg et liv med en jobb der du ikke er til belastning for samfunnet! Ja, jeg ser ned på sånne som deg, hi! Anonymous poster hash: 0ee5a...cf7 I 2016 stenger operasjon i alle helger og helligdager 😂😂 Anonymous poster hash: 9a6dd...d3f
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #121 Skrevet 18. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet.Anonymous poster hash: 5436d...9dc Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet.Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken. Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352 Beklager å si det men du kommer aldri til å få jobb med den holdningen. Hvorfor er ikke helger en mulighet? Hvorfor kan du ikke ta bussen? Anonymous poster hash: 70439...442 Det går ikke busser her. Bor øde til på et lite sted. 4 mil til sentrum og nærmeste arbeidsplass, 5 mil til et annet sentrum en annen vei og 7 mil til det tredje stedet. Null busser her vi bor og nærmeste buss er 2,7 mil unna og går 3 ganger om dagen.Helger er ingen mulighet da jeg vil ha litt tid med barna og familien også. Uka ellers er fylt opp med skole, lekser og aktiviteter/venner. Helger er familietid. Anonymous poster hash: 77f12...352 Og der ble jeg provosert!!! For det første, ta en god, laaaang kikk på holdningen din. Når du har vært virkesløs så lenge, så tar du det du får. Du har faktisk ikke et eneste salgsargument og kan stille bort imot ingen krav. For det andre, som egentlig burde være pri. en, ta lappen. Sørg for å være mobil og ikke gjør det selv avhengig av andre tid for å komme deg rundt. Respektløst! For det tredje, det som virkelig fikk meg til å koke, du skal være glad og lykkelig om du bare fikk jobbe helg. For igjen, du må ta det du får! Du har ikke noe annet valg om du, som du sier, VIRKELIG vil arbeide. Og så, når du har fått litt yrkeserfaring på baken, da, og først da, kan du begynne å være mer selektiv i forhold til hvilke jobber du søker. Men slutt aldri en plass før du har fått en ny jobb! Holdningen du viser vil gjøre deg til naver "for alltid" om du ikke tar et kraftig oppgjør med deg selv. Tror du ikke vi andre yrkesaktive skulle likt mer tid sammen med familien? Vi har lekser som skal gjøres, middag som skal på bordet, venner som skal pleies og så videre vi også! Skjerp deg! Anonymous poster hash: 40267...6fb Klart jeg VIL jobbe, men jeg vil ikke ha en jobb som jeg vet jeg ikke liker. Det å mistrives med jobben min er ikke aktuelt. Ergo jeg vil ha en jobb jeg trives med.Ta lappen vil jeg gjerne men vi har desverre ikke økonomi til det, jeg får ikke hjelp fra nav til det desverre. Tenker litt på utdanning men må få klarsignal fra nav om at det er greit da ut trenger støtte fra de. Anonymous poster hash: 77f12...352 Hahaha, for et jævla i-landsproblem! "vil ikke ha jobb jeg ikke liker". Folk over hele verden, altså folk flest må ha jobber de ikke liker. De aller fleste land har ikke de norske velferdsordningene, og misbruker flere ordninger her i Norge slik som du gjør, så vil hele velferdssystemet kollapse etterhvert. For da blir det flere latinger enn folk som betaler skatt til statskassa, slik at det ikke vil gå rundt. "Jeg vil ikke-jeg gidder ikke"-holdning bør man legge fra seg når man har gått langtids arbeidsledig. Jeg forstår at du ikke ønsker fysisk tunge jobber, det er heller ikke lurt hvis du har ryggplager, for da er sjansen stor for at du blir sykmeldt/havner på aap og i Nav-systemet igjen ganske raskt. Men! Har du søkt som ufaglært assistent i barnehage? Det kan være fysisk utfordrende, men du unngår 50-60-kilos løft og samme arbeidsstilling i 8 timer. Det er også en jobb som er mellom 7/8 og 16/17, fri i helger. Assistent på SFO? Støttekontakt for folk som bor i sentrum der det ikke trengs bil? Dagmamma hjemme hos deg selv? Også en jobb mellom 7/8 og 16/17, fri helger, pluss at du jobber hjemmefra. Salgskonsulent som jobber hjemmefra? Alle butikkjobber bortsett fra matbutikker? De aller fleste småbutikker som selger klær, bøker og lignende stenger jo enten 15 eller 16, har en åpen ettermiddag i uka til kl 18, og 3-4 timer i helga? Til alt dette trenger du ikke utdanning. Kundeservice hos for eksempel Bokklubben eller lignende, de stenger også klokken 16? Eller annen kundeservice? Ei venninne jobber som support for Talkmore, altså ikke teknisk support, men hun hjelper kundene med faktura og sånt, hun har hatt noen ukers opplæring og har ikke hatt noe spesiell utdanning før hun startet? De er åpen til kl 16 eller 17 og stengt i helgene. Et HAV av muligheter, og det eneste du sitter og sier er "ikke liker" og "ikke gidder". Jeg er utenlandsk og har hatt utdanning hjemmefra som jeg ikke kunne bruke her. Jeg måtte også jobbe på gatekjøkken, som telefonselger (hatet hele greia, og selskapet ble stengt etterhvert på grunn av mange misfornøyde kunder siden produktet vi solgte var bare dritt, men kunne ikke slutte før jeg hadde noe annet), som vikar i barnehage og diverse andre jobber. Nå har jeg en jobb der jeg tjener oppunder 600 000 i året, der jeg trives kjempegodt. Men jeg måtte komme dit ved å ta en lang utdanning på fremmedspråk og ta ekstra fag for å bli attraktiv for akkurat de arbeidsplassene der jeg ønsket å jobbe. Jeg satt ikke på rompa og klagde. Har også alvorlig kronisk sykdom som gjør at jeg ikke kan ha fysisk tunge jobber, så jeg unngikk disse, og klarte likevel å få meg jobb som utlending uten norsk utdannelse. Du er norsk antar jeg, så det blir lettere for deg siden folk ikke tror automatisk at du ikke kan norsk når de ser navnet ditt på toppen av søknadsbrevet. Få ræva i gir! Takk for noen konkrete forslag. kundeservice jobber finnes ikke her desverre, butikk er uaktuelt da det ikke fungerer i forhold til rygg/nakke. Barnehager og SFO er jobber jeg absolutt ikke vil ha. Liker ikke andre barn enn mine egne, mye bråk etc. Synes dere virkelig det er så rart at jeg ikke vil ha en jobb som jeg vet jeg ikke vil like? Som for eksempel barnehage? Jeg hadde absolutt ikke likt jobben/arbeidsoppgavene. Skal man ha en jobb så skal det jo være med arbeidsoppgaver man trives med eller? Tipper at det ikke er mange her som har en jobb de ikke liker! Lett å sitte å belære andre når man slipper situasjonen selv... Anonymous poster hash: 77f12...352 Du kan ikke sammenligne deg med andre på din egen alder når det kommer til hva slags yrker de har. Du må nå starte der de fleste andre starter som 15-16-åringer: med å ta det du kan få. Spør nesten hvem som helst i vennekretsen hva som var deres første jobb. Vedder på at ingen av dem startet rett i drømmejobben, rett og slett fordi at det er sjelden sånn det funker. Og sånn vil det heller ikke funke for deg. Stikk fingern'n i jorda et sekund, så ser du det nok selv. Noen eksempler: Min mann er systemarkitekt inne data, tjener grovt med penger. Første jobb: lager Jeg jobber på kontor, som du ønsker deg. Første jobb: butikk i helger og kvelder Søsknene mine. Første jobber: avisbud, pleiemedhjelper og postbud venninna mi, ingeniør. Første jobb: vaskehjelp osv. Anonymous poster hash: 9a2d9...68d
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #122 Skrevet 18. august 2015 Hi, er du steike dum? Helger er familietid??? Våkn opp! Hva med oss som jobber helger, netter, kvelder og helligdager??? "Vi stenger da bare legevakten i helga, for helg er familietid" ....det må virkelig mangle deg noe! Fy faen du gjør deg selv til et null! Pass deg så du ikke blir et på ordentlig! Skaff deg et liv med en jobb der du ikke er til belastning for samfunnet! Ja, jeg ser ned på sånne som deg, hi! Anonymous poster hash: 0ee5a...cf7 I 2016 stenger operasjon i alle helger og helligdager 😂😂Anonymous poster hash: 9a6dd...d3f ???😳😳 Anonymous poster hash: 76ef1...ba8
valnøtta Skrevet 18. august 2015 #123 Skrevet 18. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet.Anonymous poster hash: 5436d...9dc Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet.Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken. Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352 Beklager å si det men du kommer aldri til å få jobb med den holdningen. Hvorfor er ikke helger en mulighet? Hvorfor kan du ikke ta bussen? Anonymous poster hash: 70439...442 Det går ikke busser her. Bor øde til på et lite sted. 4 mil til sentrum og nærmeste arbeidsplass, 5 mil til et annet sentrum en annen vei og 7 mil til det tredje stedet. Null busser her vi bor og nærmeste buss er 2,7 mil unna og går 3 ganger om dagen.Helger er ingen mulighet da jeg vil ha litt tid med barna og familien også. Uka ellers er fylt opp med skole, lekser og aktiviteter/venner. Helger er familietid. Anonymous poster hash: 77f12...352 Og der ble jeg provosert!!! For det første, ta en god, laaaang kikk på holdningen din. Når du har vært virkesløs så lenge, så tar du det du får. Du har faktisk ikke et eneste salgsargument og kan stille bort imot ingen krav. For det andre, som egentlig burde være pri. en, ta lappen. Sørg for å være mobil og ikke gjør det selv avhengig av andre tid for å komme deg rundt. Respektløst! For det tredje, det som virkelig fikk meg til å koke, du skal være glad og lykkelig om du bare fikk jobbe helg. For igjen, du må ta det du får! Du har ikke noe annet valg om du, som du sier, VIRKELIG vil arbeide. Og så, når du har fått litt yrkeserfaring på baken, da, og først da, kan du begynne å være mer selektiv i forhold til hvilke jobber du søker. Men slutt aldri en plass før du har fått en ny jobb! Holdningen du viser vil gjøre deg til naver "for alltid" om du ikke tar et kraftig oppgjør med deg selv. Tror du ikke vi andre yrkesaktive skulle likt mer tid sammen med familien? Vi har lekser som skal gjøres, middag som skal på bordet, venner som skal pleies og så videre vi også! Skjerp deg! Anonymous poster hash: 40267...6fb Klart jeg VIL jobbe, men jeg vil ikke ha en jobb som jeg vet jeg ikke liker. Det å mistrives med jobben min er ikke aktuelt. Ergo jeg vil ha en jobb jeg trives med.Ta lappen vil jeg gjerne men vi har desverre ikke økonomi til det, jeg får ikke hjelp fra nav til det desverre. Tenker litt på utdanning men må få klarsignal fra nav om at det er greit da ut trenger støtte fra de. Anonymous poster hash: 77f12...352 Hahaha, for et jævla i-landsproblem! "vil ikke ha jobb jeg ikke liker". Folk over hele verden, altså folk flest må ha jobber de ikke liker. De aller fleste land har ikke de norske velferdsordningene, og misbruker flere ordninger her i Norge slik som du gjør, så vil hele velferdssystemet kollapse etterhvert. For da blir det flere latinger enn folk som betaler skatt til statskassa, slik at det ikke vil gå rundt. "Jeg vil ikke-jeg gidder ikke"-holdning bør man legge fra seg når man har gått langtids arbeidsledig. Jeg forstår at du ikke ønsker fysisk tunge jobber, det er heller ikke lurt hvis du har ryggplager, for da er sjansen stor for at du blir sykmeldt/havner på aap og i Nav-systemet igjen ganske raskt. Men! Har du søkt som ufaglært assistent i barnehage? Det kan være fysisk utfordrende, men du unngår 50-60-kilos løft og samme arbeidsstilling i 8 timer. Det er også en jobb som er mellom 7/8 og 16/17, fri i helger. Assistent på SFO? Støttekontakt for folk som bor i sentrum der det ikke trengs bil? Dagmamma hjemme hos deg selv? Også en jobb mellom 7/8 og 16/17, fri helger, pluss at du jobber hjemmefra. Salgskonsulent som jobber hjemmefra? Alle butikkjobber bortsett fra matbutikker? De aller fleste småbutikker som selger klær, bøker og lignende stenger jo enten 15 eller 16, har en åpen ettermiddag i uka til kl 18, og 3-4 timer i helga? Til alt dette trenger du ikke utdanning. Kundeservice hos for eksempel Bokklubben eller lignende, de stenger også klokken 16? Eller annen kundeservice? Ei venninne jobber som support for Talkmore, altså ikke teknisk support, men hun hjelper kundene med faktura og sånt, hun har hatt noen ukers opplæring og har ikke hatt noe spesiell utdanning før hun startet? De er åpen til kl 16 eller 17 og stengt i helgene. Et HAV av muligheter, og det eneste du sitter og sier er "ikke liker" og "ikke gidder". Jeg er utenlandsk og har hatt utdanning hjemmefra som jeg ikke kunne bruke her. Jeg måtte også jobbe på gatekjøkken, som telefonselger (hatet hele greia, og selskapet ble stengt etterhvert på grunn av mange misfornøyde kunder siden produktet vi solgte var bare dritt, men kunne ikke slutte før jeg hadde noe annet), som vikar i barnehage og diverse andre jobber. Nå har jeg en jobb der jeg tjener oppunder 600 000 i året, der jeg trives kjempegodt. Men jeg måtte komme dit ved å ta en lang utdanning på fremmedspråk og ta ekstra fag for å bli attraktiv for akkurat de arbeidsplassene der jeg ønsket å jobbe. Jeg satt ikke på rompa og klagde. Har også alvorlig kronisk sykdom som gjør at jeg ikke kan ha fysisk tunge jobber, så jeg unngikk disse, og klarte likevel å få meg jobb som utlending uten norsk utdannelse. Du er norsk antar jeg, så det blir lettere for deg siden folk ikke tror automatisk at du ikke kan norsk når de ser navnet ditt på toppen av søknadsbrevet. Få ræva i gir! Takk for noen konkrete forslag. kundeservice jobber finnes ikke her desverre, butikk er uaktuelt da det ikke fungerer i forhold til rygg/nakke. Barnehager og SFO er jobber jeg absolutt ikke vil ha. Liker ikke andre barn enn mine egne, mye bråk etc. Synes dere virkelig det er så rart at jeg ikke vil ha en jobb som jeg vet jeg ikke vil like? Som for eksempel barnehage? Jeg hadde absolutt ikke likt jobben/arbeidsoppgavene. Skal man ha en jobb så skal det jo være med arbeidsoppgaver man trives med eller? Tipper at det ikke er mange her som har en jobb de ikke liker! Lett å sitte å belære andre når man slipper situasjonen selv... Anonymous poster hash: 77f12...352 Hvilken jobber kunne du tenke deg da?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #124 Skrevet 18. august 2015 Som regel irriterer jeg meg over tråder jeg tror er tull. Denne gang håper jeg virkelig for din skyld at du tuller, HI. Hvis ikke er det faktisk synd på deg. Hva har du egentlig gjort hittil i livet? Anonymous poster hash: 52718...959
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #125 Skrevet 18. august 2015 Det du ikke skjønner, hi, er at du ikke har fått med deg arbeidserfaringer som ungdommer og unge voksne får, og som de trenger for å komme seg videre. Jeg var dassvasker og oppvaskhjelp på en kiosk frem til jeg var 18 år, og jeg tror det er der du må begynne! Man tar det man får. Jeg kunne ikke som 15-åring fått drømmejobben min uten vgs og uten arbeidserfaring. Det er jo der du er nå! (Bortsett fra at da jeg var 15 hadde jeg allerede jobbet i to år!) For å få drømmejobben med alle de kravene dine må man ha en utdannelse! Det neste er vel å syte over for dårlig betalt! Tenk deg hva som hadde skjedd med landet om alle hadde tenkt som deg! "Nei, vi kan ikke jobbe helg, vil ikke jobbe der, kan ikke jobbe der, gidder ikke," Og slutt å syt og nakke og rygg-problemene dine! Du bruker det jo som unnskyldning for alt!! Hvordan klarer du å ta vare på barna dine egentlig? Du har iallfall veldig vondt i viljen! Anonymous poster hash: 0efc6...5ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå