Gå til innhold

Naver for alltid?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamel, og hvor mange er barna dine hi.......¿¿¿

 

Anonymous poster hash: 8b488...b2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med mellomleder i Statoil?

 

Anonymous poster hash: 70439...442

Skrevet

Det du ikke skjønner, hi, er at du ikke har fått med deg arbeidserfaringer som ungdommer og unge voksne får, og som de trenger for å komme seg videre. Jeg var dassvasker og oppvaskhjelp på en kiosk frem til jeg var 18 år, og jeg tror det er der du må begynne! Man tar det man får. Jeg kunne ikke som 15-åring fått drømmejobben min uten vgs og uten arbeidserfaring. Det er jo der du er nå! (Bortsett fra at da jeg var 15 hadde jeg allerede jobbet i to år!)

 

For å få drømmejobben med alle de kravene dine må man ha en utdannelse! Det neste er vel å syte over for dårlig betalt!

 

 

Tenk deg hva som hadde skjedd med landet om alle hadde tenkt som deg! "Nei, vi kan ikke jobbe helg, vil ikke jobbe der, kan ikke jobbe der, gidder ikke,"

 

Og slutt å syt og nakke og rygg-problemene dine! Du bruker det jo som unnskyldning for alt!! Hvordan klarer du å ta vare på barna dine egentlig? Du har iallfall veldig vondt i viljen!

 

Anonymous poster hash: 0efc6...5ac

Så enig!

Min første jobb: barnevakt/trillepike (allerede i barneskolen!), så avisbudjobb (ungdomsskolen), så jobb i gatekjøkken (gikk på videregående). I studietida var det alt mulig, butikkjobb, mer gatekjøkken, pubvertinne, lærervikar i småskolen, jobb i storkjøkken/kantine, timelærer i spansk for voksne, turistguide... Husker ikke alt jeg gjorde. Men de færreste av jobbene var kremjobber uten fysiske utfordringer. Og INGEN var 8-16-jobber!

 

Lurer virkelig hva HI har fordrevet tiden med mellom ungdomsskoleeksamen og fram til første barnet kom. Det må ha vært nærmere ti år hun bare har drevet dank, rent ut sagt, for jeg ser av innleggene hennes at hun ikke har vgs.

 

Anonymous poster hash: edaa9...36b

Skrevet

Fakta om deg:

-32 år

-ingen arbeidserfaring eller utdannelse i det hele tatt

-ser kun begrensninger, negativ holdning til konstruktiv kritikk

-tiltaksløs

-dårlig forebilde fra mor hva gjelder arbeidsliv

 

Resultat:

Du lever av NAV og vil fortsette med det resten av livet.

 

Eneste håp for oss som blir provosert av deg og andre med lignende bortforklaringer hvorfor de ikke jobber er at systemet går over ende og slutter å brødfø dere.

Skrevet

Hva med mellomleder i Statoil?

 

Anonymous poster hash: 70439...442

Superforslag👍🏻 God lønn også. Eventuelt kan du vurdere finansminister. Krever så vidt jeg vet ingen formell utdannelse. Hiv deg på valgkampen nå, så er du der om et par år.

 

Anonymous poster hash: 1b6e4...133

Skrevet

Dette må være tull, noe annet er nesten ubegripelig. Sitter du slik på oppfølgingsmøter på NAV også? Finnes det virkelig ingen som helst krav til egen innsats for å komme seg ut av arbeidsledighet, tiltaksløshet og dumskap?

 

Nå skal jeg kle meg, sette meg i bilen og kjøre på jobb. En god betalt jobb jeg stortives i!

Har et alltid vært slik at lønna var topp og trivselen like så? Nei, langt der i fra, men mat, klær og husly må man ha og alt det koster penger. Derfor har jeg trekt pusten og godt på jobb i 26år.

 

Du skjønner det HI at goder i livet kommer ikke uten innsats. Ha en strålende dag på baken!

 

Anonymous poster hash: 40267...6fb

Skrevet

Interessant nok har du altså pult på deg opptil flere unger, så vidt jeg skjønner. Men altså ikke noen gang hatt mulighet til å brødfø dem. Det burde det jo ikke være lov å gjøre, faktisk. Vil du ikke jobbe får du ikke ha unger.

Men siden det faktisk tydeligvis er noe du får til, så kan du jo bli prostituert. Ut med beina, inn med penga.

Skrevet

1. Ta utdanning. Tenkt 5års plan.

2. Etter hvert, under utdanning,- tenk førerkort vs pris på og flytte bittelitt mer sentralt og ha kollektivt tilgjengelig

3. Enda lenger ut i "skolegang";- begynn og søk på småjobber/ekstrajobber du kan ta ved siden av studiene

4. Du fullfører skolegang, har en CV som student, mamma, og aktiv i arbeidslivet på papiret,- du vil være en attraktiv person for flere arbeidsgivere pga dette alene og sett sammen med at du frem til nå har "NAV"-et har det vist en ekstrem stor vilje til og ta tak i og endre livet ditt. Barna har blitt eldre, så mindre jobb med de,- letter og være mer fleksibel mtp jobb i starten.

 

Men som du har svart tidligere så har du sikkert  "Ingen mulighet" til dette.....  Det er tusener av kvinner og menn som har sjonglert familie, småbarn skole og jobb før deg. Alle med ulike " handicap" mtp og få kabalen til og gå opp.

 

Det er snakk om fem år av ditt liv,- der du må ofre tid med barna,- så har du en verden av muligheter, ferier, reiser, opplevelser med barna foran deg. Men ikke minst,- du kan se deg selv i speilet og vite du er en selvstendig og sterk kvinne som kan ta vare på deg selv og familien.....

 

Men igjen, som du har svart tidligere, så tyder jeg det som;- du synes du er bedre enn alle oss andre,- og fortjener ikke og jobbe for et bedre/enklere liv.



Anonymous poster hash: 902ad...628
Skrevet

Jeg har nok en jobb du kunne trives i. Jeg jobbet på kontor med arbeidstid fra 8-15:30, men flexitid med kjernetid mellom 9 og 14. Jeg jobber aldri (pålagt) overtid eller helger og tar ikke jobben med meg hjem. Jeg er statlig ansatt og er nok sikret jobb i hele min yrkeskarriere om jeg ønsker det.

Men!

Jeg har en mastergrad.

Mens jeg utdannet meg jobbet jeg deltid i klesbutikk.

Før det jobbet jeg i matbutikk mens jeg gikk på vgs.

Før det hadde jeg diverse vaskejobber og sommerjobber som å male, klippe gress og diverse hagearbeid.

Jeg hadde dermed både en utdannelse og arbeidserfaring da jeg fikk den jobben jeg har i dag. Den hadde jeg IKKE fått uten.

Sånn er det i denne verden, man må gjøre en innsats og jobbe for det man vil ha. Svært sjelden kommer det rekende på ei fjøl. Man må som regel gjennom en periode i livet med ubekvem arbeidstid, helge - og kveldsjobbing og kjedelige arbeidsoppgaver. Er du ikke innstilt på det, kommer du neppe noensinne til å få deg en jobb.

 

Jeg lurer bare litt på hvilken jobb du kunne tenke deg, og om du mener det i så fall er realistisk at du skulle få "drømmejobben" uten å ha vært gjennom alt det jeg har skrevet over her?

Jeg kjenner (heldigvis) ingen voksne (eller ungdommer for den saks skyld) som ikke har vært i arbeid eller tatt utdanning, men selv da er det ikke alle som jobber med det de skulle ønske eller har den arbeidstiden de syns er perfekt for seg og sitt liv.

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

Får du ikke jobb i butikk heller?

En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk?

Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet .

Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet.Anonymous poster hash: 5436d...9dc

Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet.

Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken.

Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352

Beklager å si det men du kommer aldri til å få jobb med den holdningen. Hvorfor er ikke helger en mulighet? Hvorfor kan du ikke ta bussen? Anonymous poster hash: 70439...442
Det går ikke busser her. Bor øde til på et lite sted. 4 mil til sentrum og nærmeste arbeidsplass, 5 mil til et annet sentrum en annen vei og 7 mil til det tredje stedet. Null busser her vi bor og nærmeste buss er 2,7 mil unna og går 3 ganger om dagen.

Helger er ingen mulighet da jeg vil ha litt tid med barna og familien også. Uka ellers er fylt opp med skole, lekser og aktiviteter/venner. Helger er familietid. Anonymous poster hash: 77f12...352

Og der ble jeg provosert!!!

 

For det første, ta en god, laaaang kikk på holdningen din. Når du har vært virkesløs så lenge, så tar du det du får. Du har faktisk ikke et eneste salgsargument og kan stille bort imot ingen krav.

For det andre, som egentlig burde være pri. en, ta lappen. Sørg for å være mobil og ikke gjør det selv avhengig av andre tid for å komme deg rundt. Respektløst!

For det tredje, det som virkelig fikk meg til å koke, du skal være glad og lykkelig om du bare fikk jobbe helg. For igjen, du må ta det du får! Du har ikke noe annet valg om du, som du sier, VIRKELIG vil arbeide.

 

Og så, når du har fått litt yrkeserfaring på baken, da, og først da, kan du begynne å være mer selektiv i forhold til hvilke jobber du søker. Men slutt aldri en plass før du har fått en ny jobb!

 

Holdningen du viser vil gjøre deg til naver "for alltid" om du ikke tar et kraftig oppgjør med deg selv.

Tror du ikke vi andre yrkesaktive skulle likt mer tid sammen med familien? Vi har lekser som skal gjøres, middag som skal på bordet, venner som skal pleies og så videre vi også!

 

Skjerp deg!

 

Anonymous poster hash: 40267...6fb

Klart jeg VIL jobbe, men jeg vil ikke ha en jobb som jeg vet jeg ikke liker. Det å mistrives med jobben min er ikke aktuelt. Ergo jeg vil ha en jobb jeg trives med.

Ta lappen vil jeg gjerne men vi har desverre ikke økonomi til det, jeg får ikke hjelp fra nav til det desverre.

Tenker litt på utdanning men må få klarsignal fra nav om at det er greit da ut trenger støtte fra de.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

 

Hahaha, for et jævla i-landsproblem! "vil ikke ha jobb jeg ikke liker". Folk over hele verden, altså folk flest må ha jobber de ikke liker. De aller fleste land har ikke de norske velferdsordningene, og misbruker flere ordninger her i Norge slik som du gjør, så vil hele velferdssystemet kollapse etterhvert. For da blir det flere latinger enn folk som betaler skatt til statskassa, slik at det ikke vil gå rundt. "Jeg vil ikke-jeg gidder ikke"-holdning bør man legge fra seg når man har gått langtids arbeidsledig. Jeg forstår at du ikke ønsker fysisk tunge jobber, det er heller ikke lurt hvis du har ryggplager, for da er sjansen stor for at du blir sykmeldt/havner på aap og i Nav-systemet igjen ganske raskt. Men! Har du søkt som ufaglært assistent i barnehage? Det kan være fysisk utfordrende, men du unngår 50-60-kilos løft og samme arbeidsstilling i 8 timer. Det er også en jobb som er mellom 7/8 og 16/17, fri i helger. Assistent på SFO? Støttekontakt for folk som bor i sentrum der det ikke trengs bil? Dagmamma hjemme hos deg selv? Også en jobb mellom 7/8 og 16/17, fri helger, pluss at du jobber hjemmefra. Salgskonsulent som jobber hjemmefra? Alle butikkjobber bortsett fra matbutikker? De aller fleste småbutikker som selger klær, bøker og lignende stenger jo enten 15 eller 16, har en åpen ettermiddag i uka til kl 18, og 3-4 timer i helga? Til alt dette trenger du ikke utdanning. Kundeservice hos for eksempel Bokklubben eller lignende, de stenger også klokken 16? Eller annen kundeservice? Ei venninne jobber som support for Talkmore, altså ikke teknisk support, men hun hjelper kundene med faktura og sånt, hun har hatt noen ukers opplæring og har ikke hatt noe spesiell utdanning før hun startet? De er åpen til kl 16 eller 17 og stengt i helgene. Et HAV av muligheter, og det eneste du sitter og sier er "ikke liker" og "ikke gidder".

 

Jeg er utenlandsk og har hatt utdanning hjemmefra som jeg ikke kunne bruke her. Jeg måtte også jobbe på gatekjøkken, som telefonselger (hatet hele greia, og selskapet ble stengt etterhvert på grunn av mange misfornøyde kunder siden produktet vi solgte var bare dritt, men kunne ikke slutte før jeg hadde noe annet), som vikar i barnehage og diverse andre jobber. Nå har jeg en jobb der jeg tjener oppunder 600 000 i året, der jeg trives kjempegodt. Men jeg måtte komme dit ved å ta en lang utdanning på fremmedspråk og ta ekstra fag for å bli attraktiv for akkurat de arbeidsplassene der jeg ønsket å jobbe. Jeg satt ikke på rompa og klagde. Har også alvorlig kronisk sykdom som gjør at jeg ikke kan ha fysisk tunge jobber, så jeg unngikk disse, og klarte likevel å få meg jobb som utlending uten norsk utdannelse. Du er norsk antar jeg, så det blir lettere for deg siden folk ikke tror automatisk at du ikke kan norsk når de ser navnet ditt på toppen av søknadsbrevet. Få ræva i gir!

Takk for noen konkrete forslag. :) kundeservice jobber finnes ikke her desverre, butikk er uaktuelt da det ikke fungerer i forhold til rygg/nakke. Barnehager og SFO er jobber jeg absolutt ikke vil ha. Liker ikke andre barn enn mine egne, mye bråk etc.

 

Synes dere virkelig det er så rart at jeg ikke vil ha en jobb som jeg vet jeg ikke vil like? Som for eksempel barnehage? Jeg hadde absolutt ikke likt jobben/arbeidsoppgavene. Skal man ha en jobb så skal det jo være med arbeidsoppgaver man trives med eller?

 

Tipper at det ikke er mange her som har en jobb de ikke liker! Lett å sitte å belære andre når man slipper situasjonen selv...

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

 

Nå må du holde kjeften din godt lukket. Vi har nok ALLE hatt jobber vi ikke liker. For å tjene penger. Skjønner du det eller? Jobbe = penger. Når man ikke har utdanning tar man det man får. Utdanning = jobb man liker. Skjønner du? 

 

Du virker faktisk ekstremt dum, og jeg lurer litt på om du har noen venner i det hele tatt? Finnes det folk som orker å omgås slike som deg? Eller er alle vennene dine også navere, slik at dere støtter hverandre i galskapen? 

 

Du er jo DUM hvis du virkelig tror at folk kun jobber med ting de liker. Hahaha... Herregud, vet du noe som helst? 

 

Du er så langt nede på rangstigen, at får du jobb i det hele tatt skal du prise deg jævlig lykkelig og jobbe ræva av deg for å beholde den.

Men nei, sånn er jo ikke du. For tenk om du ikke LIKER jobben da, huff. Nei da er det bedre å nave.. Jah, mye lettere det. For tenk om man må gjøre noe man ikke vil? Nei, sitt på ræva di du. 

 

Anonymous poster hash: 36249...2fa

Skrevet

Jeg jobbet i 7 år som hjemmehjelp(hver 2. Helg). Var ikke den jobben jeg kunne tenkt meg,men det ga meg penger og jeg kunne kjøpe meg leilighet. Jobbet samtidig i bhg og renhold to kvelder( 1 kveld var i helg) i uka. Jobber nå i bhg 100% , har barn, og går skole etter jobb for å få fagbrev. Står mye sterkere med utdanning ( har også en utdanning fra før) ikke får jeg dekt utdanning min gjennom lånekassen. Må dekke selv.

 

Ta mopedlappen, sikkert billigere enn bil, og du kommer deg rundt. ...

 

Jeg er oppvokst med en mor som jobbet turnus, og hver 2 helg. Da hun hadde kveldsvakt, hadde hun gjort husarbeid og gjort klart middag til oss. Fridager hadde hun også innimellom og var da hjemme når vi kom fra skolen.

 

 

 

Anonymous poster hash: 46565...64d

Skrevet

Flirer godt over hvor hissig dere svarer. 😂

Kos dere i sommerværet, mens jeg koser meg på jobb etter ferien. Jobber faktisk som veileder på nav og stortrives. 😘 hi

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Skrevet

Flirer godt over hvor hissig dere svarer. 😂

Kos dere i sommerværet, mens jeg koser meg på jobb etter ferien. Jobber faktisk som veileder på nav og stortrives. 😘 hi

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Oi. Det er faktisk skremmende. Hvis du ikke troller igjen reduserte du herved integriteten og tilliten til arbeidsplassen din vesentlig.

 

Anonymous poster hash: 1b6e4...133

Skrevet

Flirer godt over hvor hissig dere svarer. 😂

Kos dere i sommerværet, mens jeg koser meg på jobb etter ferien. Jobber faktisk som veileder på nav og stortrives. 😘 hi

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

😂 Syns du skrev litt for bra til å ikke ha fullført vgs! :D Er veldig letta! Kjente dette irriterte meg selv når jeg ikke var pålogget! Skummelt, men sant! Dessverre finnes det mange av sånne folk...

 

Anonymous poster hash: 0efc6...5ac

Skrevet

Flirer godt over hvor hissig dere svarer.

Kos dere i sommerværet, mens jeg koser meg på jobb etter ferien. Jobber faktisk som veileder på nav og stortrives. hi

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Vet ikke hva som skremmer mest, en idiotisk spøk, eller at du jobber i nav...

 

Anonymous poster hash: a6306...496

Skrevet

Flirer godt over hvor hissig dere svarer.

Kos dere i sommerværet, mens jeg koser meg på jobb etter ferien. Jobber faktisk som veileder på nav og stortrives. hi

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Jammen ikke rart at nav får mye pes, når de ansatte sitter på dib og troller, mens de er på jobb

 

Anonymous poster hash: a0954...234

Skrevet

Og mine tanker om nav sank enda mer, håper noen her melder inn denne tråden til moderatorene, slik det ble gjort med de andre trolletrådene!

 

Anonymous poster hash: 0ee5a...cf7

Skrevet

Jeg skjønner jo også bedre hvorfor nav bruker så lang tid på papirarbeid... Men synes det er skikkelig kvalmt å gjøre narr av kundene dine her inne. Du må være veldig ung eller rett og slett litt kort i toppen. Er jo ikke allverdens du måtte kunne for å få den jobben du har.

 

Anonymous poster hash: 6b48b...08f

Skrevet

Hi: fint om du kunne jobbet litt istedenfor å sitte på dib. Jeg har nettopp (nesten mot min vilje) søkt på uføre og må vente 8 måneder for å få behandlet saken.

 

Og for de som lurer så var det legen, Spesialister og NAV som mente det var best pga alvorlig, kronisk diagnose.

 

Anonymous poster hash: 32d93...b75

Skrevet

Hi: fint om du kunne jobbet litt istedenfor å sitte på dib. Jeg har nettopp (nesten mot min vilje) søkt på uføre og må vente 8 måneder for å få behandlet saken.

 

Og for de som lurer så var det legen, Spesialister og NAV som mente det var best pga alvorlig, kronisk diagnose.

 

Anonymous poster hash: 32d93...b75

 

 

Hehe, ja, ikke rart det tar lang saksbehandlingstid hos NAV når saksbehandlere bruker jobbtiden sin på å finne opp trolletråder og følge dem opp.

Skrevet

Hi: fint om du kunne jobbet litt istedenfor å sitte på dib. Jeg har nettopp (nesten mot min vilje) søkt på uføre og må vente 8 måneder for å få behandlet saken.

 

Og for de som lurer så var det legen, Spesialister og NAV som mente det var best pga alvorlig, kronisk diagnose.

 

Anonymous poster hash: 32d93...b75

Hadde første dag på jobb etter ferien i dag og svaret jeg skrev i stad skrev jeg i pausen min så ro ned egga dine. 😘

8 mnd er fast behandlingstid da det er forvaltning som tar seg av den biten.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Skrevet

 

 

Hi: fint om du kunne jobbet litt istedenfor å sitte på dib. Jeg har nettopp (nesten mot min vilje) søkt på uføre og må vente 8 måneder for å få behandlet saken.

 

Og for de som lurer så var det legen, Spesialister og NAV som mente det var best pga alvorlig, kronisk diagnose.

 

Anonymous poster hash: 32d93...b75

 

Hehe, ja, ikke rart det tar lang saksbehandlingstid hos NAV når saksbehandlere bruker jobbtiden sin på å finne opp trolletråder og følge dem opp.

Jobbtiden? I ferien heter det. Lær deg folkeskikk du så du kan svare på en annen måte enn en frekk drittunge.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Skrevet

Jeg lurer på om du troller igjen, men jeg er fristet til å rapportere dette til NAV. De er nok neppe interessert i at deres ansatte setter bedriften i et så dårlig lys.

 

Anonymous poster hash: 1b6e4...133

Skrevet

Skremmende. Spesielt om du er utdannet sosionom. Da har du vel lært å empati og forståelse for ulike mennesker, der mange er i vanskelige livssituasjoner?



Anonymous poster hash: 5838d...b9d
Skrevet

Flirer godt over hvor hissig dere svarer.

Kos dere i sommerværet, mens jeg koser meg på jobb etter ferien. Jobber faktisk som veileder på nav og stortrives. hi

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

 

Om det er sant at du jobber som veileder hos Nav så er det skremmende at du er mer troverdig som snylter enn som navansatt. Og du bekrefter jo det mange har opplevd, at det er altfor mange som har jobb i Nav som ikke har sosiale antenner nok til at de burde jobbe der.

 

Anonymous poster hash: 818bb...366

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...