<3Barn&Engler<3 Skrevet 17. august 2015 #51 Skrevet 17. august 2015 Jeg har ikke skrevet at jeg ikke vil ta en utdanning! Anonymous poster hash: 77f12...352 Så ta deg en utdanning. Jeg ga deg det forslaget helt i starten.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #52 Skrevet 17. august 2015 Vil tro hi's barn stiller med samme spm om 30 års tid. Og kommer med samme treige unnskyldninger når de stilles til veggs. What comes around, goes around! Anonymous poster hash: 0ee5a...cf7
soleia Skrevet 17. august 2015 #53 Skrevet 17. august 2015 Vi er mange som livnærer oss ved å jobbe til ubekvemme tider, utan at familien vår lid av det. Om du er navar og mannen din uføretrygda, så får ungane dykkar rikeleg med tid saman med foreldra sine. Det dei manglar er å bli bli lært om innsatsvilje og arbeidsmoral. Du er sjølv eit eksempel på korleis tiltaksløyse går i arv.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #54 Skrevet 17. august 2015 Hvorfor kan du ikke jobbe ettermiddager/kveld? Mannen din er ufør og jobber ikke. Han greier vel å legge skolebarna? Han klarer det, men han kan ikke hente henne fra jobb etter leggetid, for man kan jo ikke kjøre fra sovende barn. Løsningen her må jo være å bruke nettverket rundt dere. La en nabo se til ungene mens han henter, eller få noen til å hente. Anonymous poster hash: 51042...bb1
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #55 Skrevet 17. august 2015 Jeg jobber på NAV - sosial på et kontor på Østlandet. Det er slettes ikke familievennlig skal jeg si deg. Minimum 3 dager i uken jobber jeg, og alle kollegaene mine på saksbehandling overtid slik at brukerne skal få utbetalt penger til livsopphold og nødhjelp. 3 dager i uken der jeg ikke får se barna mine annet enn i sovende tilstand. Felles for 80% av brukerne mine? De har nøyaktig, faktisk ordrett, samme bortforklaringene som du kommer med her. De har i tillegg nesten alltid arvet denne innstillingen fra foreldrene sine. Det tristeste som finnes er når brukerne mine kommer drassende med barna sine på 18 års dagen deres og fyller ut skjemaet for sosialhjelp for de. Det er til å grine av. Hovedproblemet etter min erfaring er total mangel på realistiske forventninger til arbeidslivet. Finnes ikke perspektiv eller bakkekontakt. Om du genuint ønsker en endring ber du om å bli vurdert som kandidat til kvalifiseringsprogrammet, alle NAV-kontor er lovpålagt å ha dette tilbudet. Anonymous poster hash: a29f0...ffc
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #56 Skrevet 18. august 2015 Jeg jobber på NAV - sosial på et kontor på Østlandet. Det er slettes ikke familievennlig skal jeg si deg. Minimum 3 dager i uken jobber jeg, og alle kollegaene mine på saksbehandling overtid slik at brukerne skal få utbetalt penger til livsopphold og nødhjelp. 3 dager i uken der jeg ikke får se barna mine annet enn i sovende tilstand. Felles for 80% av brukerne mine? De har nøyaktig, faktisk ordrett, samme bortforklaringene som du kommer med her. De har i tillegg nesten alltid arvet denne innstillingen fra foreldrene sine. Det tristeste som finnes er når brukerne mine kommer drassende med barna sine på 18 års dagen deres og fyller ut skjemaet for sosialhjelp for de. Det er til å grine av. Hovedproblemet etter min erfaring er total mangel på realistiske forventninger til arbeidslivet. Finnes ikke perspektiv eller bakkekontakt. Om du genuint ønsker en endring ber du om å bli vurdert som kandidat til kvalifiseringsprogrammet, alle NAV-kontor er lovpålagt å ha dette tilbudet. Anonymous poster hash: a29f0...ffc Stakkars brukerene dine når du har et slik syn på dem. Fysj, du burde virkelig ikke jobbet med mennesker som har det vanskelig! Anonymous poster hash: 77f12...352
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #57 Skrevet 18. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet.Anonymous poster hash: 5436d...9dc Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet. Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken. Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352 Beklager å si det men du kommer aldri til å få jobb med den holdningen. Hvorfor er ikke helger en mulighet? Hvorfor kan du ikke ta bussen? Anonymous poster hash: 70439...442 Det går ikke busser her. Bor øde til på et lite sted. 4 mil til sentrum og nærmeste arbeidsplass, 5 mil til et annet sentrum en annen vei og 7 mil til det tredje stedet. Null busser her vi bor og nærmeste buss er 2,7 mil unna og går 3 ganger om dagen. Helger er ingen mulighet da jeg vil ha litt tid med barna og familien også. Uka ellers er fylt opp med skole, lekser og aktiviteter/venner. Helger er familietid. Anonymous poster hash: 77f12...352 Da må du begynne med å ta lappen. Anonymous poster hash: 2704a...0d7
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #58 Skrevet 18. august 2015 Jeg jobber på NAV - sosial på et kontor på Østlandet. Det er slettes ikke familievennlig skal jeg si deg. Minimum 3 dager i uken jobber jeg, og alle kollegaene mine på saksbehandling overtid slik at brukerne skal få utbetalt penger til livsopphold og nødhjelp. 3 dager i uken der jeg ikke får se barna mine annet enn i sovende tilstand. Felles for 80% av brukerne mine? De har nøyaktig, faktisk ordrett, samme bortforklaringene som du kommer med her. De har i tillegg nesten alltid arvet denne innstillingen fra foreldrene sine. Det tristeste som finnes er når brukerne mine kommer drassende med barna sine på 18 års dagen deres og fyller ut skjemaet for sosialhjelp for de. Det er til å grine av. Hovedproblemet etter min erfaring er total mangel på realistiske forventninger til arbeidslivet. Finnes ikke perspektiv eller bakkekontakt. Om du genuint ønsker en endring ber du om å bli vurdert som kandidat til kvalifiseringsprogrammet, alle NAV-kontor er lovpålagt å ha dette tilbudet. Anonymous poster hash: a29f0...ffc Stakkars brukerene dine når du har et slik syn på dem. Fysj, du burde virkelig ikke jobbet med mennesker som har det vanskelig! Anonymous poster hash: 77f12...352 hoho! Du er naver skjønner jeg, det står vel gjerne 'livets harde skole' også, på facebookkontoen din, der vi andre skriver hva slags utdanning vi har.... Anonymous poster hash: 0ee5a...cf7
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #59 Skrevet 18. august 2015 Du kan søke jobb som tannhelsesekretær. I vår bransje har vi det fint, bare dagtid, aldri helg og mye ferie i året (hvis du jobber privat). Du må dog kunne omgås mennesker da, tror det skal mye til at du får en jobb uten kontakt med mennesker altså hi. Bare et tips. Anonymous poster hash: 915ad...aea
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #60 Skrevet 18. august 2015 Jeg jobber på NAV - sosial på et kontor på Østlandet. Det er slettes ikke familievennlig skal jeg si deg. Minimum 3 dager i uken jobber jeg, og alle kollegaene mine på saksbehandling overtid slik at brukerne skal få utbetalt penger til livsopphold og nødhjelp. 3 dager i uken der jeg ikke får se barna mine annet enn i sovende tilstand. Felles for 80% av brukerne mine? De har nøyaktig, faktisk ordrett, samme bortforklaringene som du kommer med her. De har i tillegg nesten alltid arvet denne innstillingen fra foreldrene sine. Det tristeste som finnes er når brukerne mine kommer drassende med barna sine på 18 års dagen deres og fyller ut skjemaet for sosialhjelp for de. Det er til å grine av. Hovedproblemet etter min erfaring er total mangel på realistiske forventninger til arbeidslivet. Finnes ikke perspektiv eller bakkekontakt. Om du genuint ønsker en endring ber du om å bli vurdert som kandidat til kvalifiseringsprogrammet, alle NAV-kontor er lovpålagt å ha dette tilbudet. Anonymous poster hash: a29f0...ffc Stakkars brukerene dine når du har et slik syn på dem. Fysj, du burde virkelig ikke jobbet med mennesker som har det vanskelig! Anonymous poster hash: 77f12...352 Fy faen for en ufin kjerring du er. Anonymous poster hash: 70439...442
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #61 Skrevet 18. august 2015 Du kan søke jobb som tannhelsesekretær. I vår bransje har vi det fint, bare dagtid, aldri helg og mye ferie i året (hvis du jobber privat). Du må dog kunne omgås mennesker da, tror det skal mye til at du får en jobb uten kontakt med mennesker altså hi. Bare et tips. Anonymous poster hash: 915ad...aea Og de aller fleste som får disse jobbene i dag har fagbrev. Hi har som kjent arbeids- og utdanningsvegring. Anonymous poster hash: 70439...442
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #62 Skrevet 18. august 2015 Hi, er du steike dum? Helger er familietid??? Våkn opp! Hva med oss som jobber helger, netter, kvelder og helligdager??? "Vi stenger da bare legevakten i helga, for helg er familietid" ....det må virkelig mangle deg noe! Fy faen du gjør deg selv til et null! Pass deg så du ikke blir et på ordentlig! Skaff deg et liv med en jobb der du ikke er til belastning for samfunnet! Ja, jeg ser ned på sånne som deg, hi! Anonymous poster hash: 0ee5a...cf7
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #63 Skrevet 18. august 2015 Jeg jobber på NAV - sosial på et kontor på Østlandet. Det er slettes ikke familievennlig skal jeg si deg. Minimum 3 dager i uken jobber jeg, og alle kollegaene mine på saksbehandling overtid slik at brukerne skal få utbetalt penger til livsopphold og nødhjelp. 3 dager i uken der jeg ikke får se barna mine annet enn i sovende tilstand. Felles for 80% av brukerne mine? De har nøyaktig, faktisk ordrett, samme bortforklaringene som du kommer med her. De har i tillegg nesten alltid arvet denne innstillingen fra foreldrene sine. Det tristeste som finnes er når brukerne mine kommer drassende med barna sine på 18 års dagen deres og fyller ut skjemaet for sosialhjelp for de. Det er til å grine av. Hovedproblemet etter min erfaring er total mangel på realistiske forventninger til arbeidslivet. Finnes ikke perspektiv eller bakkekontakt. Om du genuint ønsker en endring ber du om å bli vurdert som kandidat til kvalifiseringsprogrammet, alle NAV-kontor er lovpålagt å ha dette tilbudet. Anonymous poster hash: a29f0...ffc Stakkars brukerene dine når du har et slik syn på dem. Fysj, du burde virkelig ikke jobbet med mennesker som har det vanskelig! Anonymous poster hash: 77f12...352 Det er det eneste du har å si etter alt hun har skrevet?? For en håpløs kjerring du er. Du vil jo ikke jobbe i det hele tatt. Anonymous poster hash: 50e3f...978
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #64 Skrevet 18. august 2015 Enten er dette troll, eller så er det desverre sant. Jeg kjenner noen som HI som har vært navere så og si hele livet. NAV har endelig fått de ut i jobb nå og de har jobbet i litt over et år begge to. Det eneste de gjorde før var å sitte hjemme og trø ut unger og se på TV. Bare masse unnskyldninger for ikke å ta seg jobb. Jeg håper du gjør det samme som denne familien. Begge to har butikkjobb og må sjonglere for å få kabalen til å gå opp, men det gjøres nå hvertfall med stolthet. De bor også landlig til og nå har bilen konka. Da kjøpte fruen i huset moped, og far tar bussen. Med den holdingen din kommer garantert ungene dine til å søke om sosialstønad på 18-årsdagen. Lurer på hva som hadde skjedd om alle foreldre hadde samme holdning som deg, da hadde du faktisk ikke kunnet kjøpe mat i butikken etter klokka fem, kommet deg på legevakta i helga eller fått dekket livsviktige operasjoner. Spark deg selv i ræva og kom deg ut i jobb/utdanning, og få lappen! Anonymous poster hash: 4dc18...72c
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #65 Skrevet 18. august 2015 Hi, er du steike dum? Helger er familietid??? Våkn opp! Hva med oss som jobber helger, netter, kvelder og helligdager??? "Vi stenger da bare legevakten i helga, for helg er familietid" ....det må virkelig mangle deg noe! Fy faen du gjør deg selv til et null! Pass deg så du ikke blir et på ordentlig! Skaff deg et liv med en jobb der du ikke er til belastning for samfunnet! Ja, jeg ser ned på sånne som deg, hi! Anonymous poster hash: 0ee5a...cf7 De som vil jobbe kvelder og helger får gjøre det, her er det uaktuelt og jeg er ikke dum på grunn av det. Alle tar de valgene som er best for sin familie. Helger er uaktuelt grunnet da skal jeg være med barn og mann, kvelder og natt fordi jeg ikke har førerkort og mannen kan ikke hente da barna sover. Forresten jeg ser ned på slike som deg. Tror du er så mye bedre enn meg? I rest my case. Anonymous poster hash: 77f12...352
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #66 Skrevet 18. august 2015 Jeg jobber på NAV - sosial på et kontor på Østlandet. Det er slettes ikke familievennlig skal jeg si deg. Minimum 3 dager i uken jobber jeg, og alle kollegaene mine på saksbehandling overtid slik at brukerne skal få utbetalt penger til livsopphold og nødhjelp. 3 dager i uken der jeg ikke får se barna mine annet enn i sovende tilstand. Felles for 80% av brukerne mine? De har nøyaktig, faktisk ordrett, samme bortforklaringene som du kommer med her. De har i tillegg nesten alltid arvet denne innstillingen fra foreldrene sine. Det tristeste som finnes er når brukerne mine kommer drassende med barna sine på 18 års dagen deres og fyller ut skjemaet for sosialhjelp for de. Det er til å grine av. Hovedproblemet etter min erfaring er total mangel på realistiske forventninger til arbeidslivet. Finnes ikke perspektiv eller bakkekontakt. Om du genuint ønsker en endring ber du om å bli vurdert som kandidat til kvalifiseringsprogrammet, alle NAV-kontor er lovpålagt å ha dette tilbudet. Anonymous poster hash: a29f0...ffc Stakkars brukerene dine når du har et slik syn på dem. Fysj, du burde virkelig ikke jobbet med mennesker som har det vanskelig! Anonymous poster hash: 77f12...352 Det er det eneste du har å si etter alt hun har skrevet?? For en håpløs kjerring du er. Du vil jo ikke jobbe i det hele tatt. Anonymous poster hash: 50e3f...978 Jo da jeg vil jobbe jeg. Søker på alle jobber jeg kan... Anonymous poster hash: 77f12...352
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #67 Skrevet 18. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet. Anonymous poster hash: 5436d...9dc Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet. Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken. 😞 Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352 Altså, se bort ifra dette med buss. Hvis du skal være på et kontor og jobbe selvstendig, må du ha en utdannelse. Det blir mer og mer krav til utdannelse nå. Har man utdannelse, skulle man helst hatt mer. Du må nok innse at drømmejobben får du ikke, og du må jobbe andre tider enn det du ser for deg. Anonymous poster hash: d0743...bbc
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #68 Skrevet 18. august 2015 Jeg jobber på NAV - sosial på et kontor på Østlandet. Det er slettes ikke familievennlig skal jeg si deg. Minimum 3 dager i uken jobber jeg, og alle kollegaene mine på saksbehandling overtid slik at brukerne skal få utbetalt penger til livsopphold og nødhjelp. 3 dager i uken der jeg ikke får se barna mine annet enn i sovende tilstand. Felles for 80% av brukerne mine? De har nøyaktig, faktisk ordrett, samme bortforklaringene som du kommer med her. De har i tillegg nesten alltid arvet denne innstillingen fra foreldrene sine. Det tristeste som finnes er når brukerne mine kommer drassende med barna sine på 18 års dagen deres og fyller ut skjemaet for sosialhjelp for de. Det er til å grine av. Hovedproblemet etter min erfaring er total mangel på realistiske forventninger til arbeidslivet. Finnes ikke perspektiv eller bakkekontakt. Om du genuint ønsker en endring ber du om å bli vurdert som kandidat til kvalifiseringsprogrammet, alle NAV-kontor er lovpålagt å ha dette tilbudet. Anonymous poster hash: a29f0...ffc Stakkars brukerene dine når du har et slik syn på dem. Fysj, du burde virkelig ikke jobbet med mennesker som har det vanskelig! Anonymous poster hash: 77f12...352 Det er det eneste du har å si etter alt hun har skrevet?? For en håpløs kjerring du er. Du vil jo ikke jobbe i det hele tatt. Anonymous poster hash: 50e3f...978 Jo da jeg vil jobbe jeg. Søker på alle jobber jeg kan... Anonymous poster hash: 77f12...352 Det er vel neppe så mange.... Anonymous poster hash: b8763...451
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #69 Skrevet 18. august 2015 Enten så får du skaffe deg en utdannelse. Ellers så må du faktisk jobbe helger. Hva er det som er så spesielt med deg, som gjør at du skal slippe å jobbe helger mens vi andre må? Jeg er 100% alene med 2 barn. Studerer, og jobber annenhver helg. Jeg må skaffe barnevakt til mine barn, dine kan i det minste være sammen med sin far. Og jobber jeg noe ekstra så er det gjerne kveld. Jeg vil virkelig ikke jobbe helg eller kveld, jeg vil være sammen med barna mine. Skulle så gjerne bare gått på skole og ikke jobbet ved siden av. Men sånn fungerer ikke livet. Jeg må tjene penger for å kunne betale regninger. Jeg kan virkelig ikke sitte og forvente at andre skal betale for at jeg skal ha familietid. Men om 2 år er jeg ferdig utdannet, da trenger jeg ikke å jobbe helg, og jeg kommer til å tjene bra og. Livet våres kommer til å bli så mye bedre da. Anonymous poster hash: e90bd...266
Himmel og hav Skrevet 18. august 2015 #70 Skrevet 18. august 2015 Jeg jobber på NAV - sosial på et kontor på Østlandet. Det er slettes ikke familievennlig skal jeg si deg. Minimum 3 dager i uken jobber jeg, og alle kollegaene mine på saksbehandling overtid slik at brukerne skal få utbetalt penger til livsopphold og nødhjelp. 3 dager i uken der jeg ikke får se barna mine annet enn i sovende tilstand. Felles for 80% av brukerne mine? De har nøyaktig, faktisk ordrett, samme bortforklaringene som du kommer med her. De har i tillegg nesten alltid arvet denne innstillingen fra foreldrene sine. Det tristeste som finnes er når brukerne mine kommer drassende med barna sine på 18 års dagen deres og fyller ut skjemaet for sosialhjelp for de. Det er til å grine av. Hovedproblemet etter min erfaring er total mangel på realistiske forventninger til arbeidslivet. Finnes ikke perspektiv eller bakkekontakt. Om du genuint ønsker en endring ber du om å bli vurdert som kandidat til kvalifiseringsprogrammet, alle NAV-kontor er lovpålagt å ha dette tilbudet. Anonymous poster hash: a29f0...ffc Stakkars brukerene dine når du har et slik syn på dem. Fysj, du burde virkelig ikke jobbet med mennesker som har det vanskelig! Anonymous poster hash: 77f12...352 Det er det eneste du har å si etter alt hun har skrevet?? For en håpløs kjerring du er. Du vil jo ikke jobbe i det hele tatt. Anonymous poster hash: 50e3f...978 Jo da jeg vil jobbe jeg. Søker på alle jobber jeg kan... Anonymous poster hash: 77f12...352 Men søker du på jobber det er realistisk at du kan få, eller søker de bare på de du vil ha? Du må nok dessverre innse at som en på over 30 og uten utdanning og arbeidserfaring, så stiller du langt bak i køen, og at det er lite trolig at du vil få kontorjobber. De fleste kontorjobber har hauger av kvalifiserte søkere med både erfaring og kompetanse. Det er, som mange har prøvd å si deg i denne tråden, sånn at de fleste av oss har begynt med ubekvemme arbeidstider i noe annet enn drømmejobben, for det er gjerne der man starter. Du bør ta til deg den realitetsorienteringen som damer her i tråden, og sikkert også NAV har prøvd å gi deg. Den største sjansen du har til å få jobb er i yrker der det er både kvelds- og helgejobbing, og ved å være så bastant på at det vil du ikke, så velger du i realiteten bort jobb for å kunne ha fritid og sosialstønad. Så ta en runde til med deg selv og alle "kan ikke, vil ikke" punktene dine, og se nøye på dem. Går det faktisk an å gjøre noe med dem? Du KAN jobbe helg, men du vil ikke - det handler om manglende vilje og ønske om å forsørge deg selv, tåle litt "ubehag" for til gjengjeld å kunne stå på egne bein for første gang som 32- åring, og kunne være en rollemodell for barna dine og vise dem at "man gjør det som trengs for å forsørge seg selv": Du KAN jobbe med andre mennesker, men ønsker ikke (til info, så innebærer de fleste kontorjobber også interaksjon med andre) - dette handler også om viljen til å strekke seg ut av komfortsonen. Jeg skjønner at terskelen for å gjøre ting man ikke liker blir veldig høy når man har vært hjemme i lang tid, og alltid har muligheten til å gjøre som man føler for, men det er ikke sånn det egentlig er å være en ansvarlig voksen. Føler jeg for å stå opp og slepe meg til jobb mandag morgen? Sjelden. Gjør jeg det allikevel? Absolutt, hvor skal ellers pengene jeg bruker til å finansiere den delen av livet mitt jeg fryder meg over komme fra? Akkurat nå, så tror jeg at du selv er det aller største hinderet for at du skal komme i jobb. Innse at du med stor sannsynlighet ikke vil få en kontorjobb fra 9-17, men at det er et fint langsiktig mål å ha. Det du kan starte med nå er å skaffe deg noe å ha på cv'en din. Butikk, bensinstasjon, vikariater, ringevikar. Start med å prøve å få et bein innafor et sted, vis hva du duger til, og så kan du starte klatringen derfra. Det er sånn de fleste av oss har gjort det. Jeg startet med å plukke jordbær som 13- åring, i butikk fra jeg var 17, jobbet ved siden av utdannelse både i PU-bolig og matbutikk, kvelder, helger,påska, jula osv. Så innen jeg kunne begynne å søke de jobbene jeg hadde utdannet meg til, og ønsket meg, så hadde jeg allerede mange års erfaring som arbeidstaker. Det mangler du, og det er der du må begynne nå. Når du har litt på cv'en din, har noen referanser som kan fortelle om dine gode egenskaper og positivitet, så er du straks mer interessant til andre jobber også, men du må ut av komfortsonen. Lykke til!
Gjest Antarctica Skrevet 18. august 2015 #71 Skrevet 18. august 2015 Trist lesning. Nesten så man håper det er trolling. Godt oppsummert av Himmel&Hav. Gud, jeg er glad sønnen min er med i en elevbedrift og allerede ser for seg et liv med jobbing...
oslofrk Skrevet 18. august 2015 #72 Skrevet 18. august 2015 Enten så får du skaffe deg en utdannelse. Ellers så må du faktisk jobbe helger. Hva er det som er så spesielt med deg, som gjør at du skal slippe å jobbe helger mens vi andre må? Jeg er 100% alene med 2 barn. Studerer, og jobber annenhver helg. Jeg må skaffe barnevakt til mine barn, dine kan i det minste være sammen med sin far. Og jobber jeg noe ekstra så er det gjerne kveld. Jeg vil virkelig ikke jobbe helg eller kveld, jeg vil være sammen med barna mine. Skulle så gjerne bare gått på skole og ikke jobbet ved siden av. Men sånn fungerer ikke livet. Jeg må tjene penger for å kunne betale regninger. Jeg kan virkelig ikke sitte og forvente at andre skal betale for at jeg skal ha familietid. Men om 2 år er jeg ferdig utdannet, da trenger jeg ikke å jobbe helg, og jeg kommer til å tjene bra og. Livet våres kommer til å bli så mye bedre da. Anonymous poster hash: e90bd...266 Heia! Deg har jeg respekt for! Så flott at du tar tak og endrer livet og tenk for et forbilde du er for barna dine - de dr heldige! 😊
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #73 Skrevet 18. august 2015 Hi, er du steike dum? Helger er familietid??? Våkn opp! Hva med oss som jobber helger, netter, kvelder og helligdager??? "Vi stenger da bare legevakten i helga, for helg er familietid" ....det må virkelig mangle deg noe! Fy faen du gjør deg selv til et null! Pass deg så du ikke blir et på ordentlig! Skaff deg et liv med en jobb der du ikke er til belastning for samfunnet! Ja, jeg ser ned på sånne som deg, hi! Anonymous poster hash: 0ee5a...cf7 De som vil jobbe kvelder og helger får gjøre det, her er det uaktuelt og jeg er ikke dum på grunn av det. Alle tar de valgene som er best for sin familie. Helger er uaktuelt grunnet da skal jeg være med barn og mann, kvelder og natt fordi jeg ikke har førerkort og mannen kan ikke hente da barna sover. Forresten jeg ser ned på slike som deg. Tror du er så mye bedre enn meg? I rest my case. Anonymous poster hash: 77f12...352 Det er tragisk at det er så lett å suge til seg penger. Hadde det blitt satt arbeidskravkrav til late sosialmottakere så hadde det nok ikke vært så attraktivt å nave lenger. Anonymous poster hash: a0954...234
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #74 Skrevet 18. august 2015 Hi, er du steike dum? Helger er familietid??? Våkn opp! Hva med oss som jobber helger, netter, kvelder og helligdager??? "Vi stenger da bare legevakten i helga, for helg er familietid" ....det må virkelig mangle deg noe! Fy faen du gjør deg selv til et null! Pass deg så du ikke blir et på ordentlig! Skaff deg et liv med en jobb der du ikke er til belastning for samfunnet! Ja, jeg ser ned på sånne som deg, hi! Anonymous poster hash: 0ee5a...cf7 De som vil jobbe kvelder og helger får gjøre det, her er det uaktuelt og jeg er ikke dum på grunn av det. Alle tar de valgene som er best for sin familie. Helger er uaktuelt grunnet da skal jeg være med barn og mann, kvelder og natt fordi jeg ikke har førerkort og mannen kan ikke hente da barna sover. Forresten jeg ser ned på slike som deg. Tror du er så mye bedre enn meg? I rest my case. Anonymous poster hash: 77f12...352 ja, jeg snylter ikke. Jeg er ikke en blodigle som deg. Synes synd i ungene dine som har slik en evneveik og tragisk morsfigur. Null evne til å se verden som den er, du er forsøkt realitetsorientert av alle her inne, men du vil eller klarer ikke å forstå det. Hva som er verst vet jeg ikke. Du evner ikke å se hva som er best for barna dine i alle fall. Dine holdninger er hittil de verste jeg har sett her inne på dib, så gratulerer med den! Anonymous poster hash: 0ee5a...cf7
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #75 Skrevet 18. august 2015 Hi, er du steike dum? Helger er familietid??? Våkn opp! Hva med oss som jobber helger, netter, kvelder og helligdager??? "Vi stenger da bare legevakten i helga, for helg er familietid" ....det må virkelig mangle deg noe! Fy faen du gjør deg selv til et null! Pass deg så du ikke blir et på ordentlig! Skaff deg et liv med en jobb der du ikke er til belastning for samfunnet! Ja, jeg ser ned på sånne som deg, hi! Anonymous poster hash: 0ee5a...cf7 De som vil jobbe kvelder og helger får gjøre det, her er det uaktuelt og jeg er ikke dum på grunn av det. Alle tar de valgene som er best for sin familie. Helger er uaktuelt grunnet da skal jeg være med barn og mann, kvelder og natt fordi jeg ikke har førerkort og mannen kan ikke hente da barna sover. Forresten jeg ser ned på slike som deg. Tror du er så mye bedre enn meg? I rest my case. Anonymous poster hash: 77f12...352 Det er da ingen som vil jobbe helger, det gjør man fordi man må. Anonymous poster hash: 5436d...9dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå