Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Hvordan slutte å være en naver? Jeg er 32 år og har to barn i skolealder. Min mor levde nav i alle år. Jeg har også levd på sosialstønad i alle år. Har hatt noen små jobber innimellom, men har aldri hatt en fast jobb. Jeg vil jo ikke leve på nav og bare gå hjemme. Hvor kan jeg begynne for å gjøre noe med dette? Jeg får jo ingen jobb jeg søker på da jeg ikke har erfaring og nav vil ikke hjelpe med praksisplass. Noen råd til meg? Anonymous poster hash: 77f12...352
kristinehufine Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 Gå ut av huset med en haug av CVer og snakk godt for deg selv på de stedene du ønsker jobb. Ikke sitt på dataen og søk, men vis deg!
<3Barn&Engler<3 Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Aktuelt med skolegang igjen? Mange opplever at det er lettere å komme seg ut i arb.livet (igjen) etter noe skolegang, for da har man mer å vise til, man har ikke bare gått hjemme, eller bare vært naver Og om du tenker på alderen din, så slapp av, det er mange i 30 årene som befinner seg der hvor de sitter på skolebenken igjen, enten for å bli mer ettertraktet på arb. markedet, eller fordi det tok de så lang til å finne ut hva de egentlig ønsket Annet alternativ er å dele ut en god del åpne søknader i butikker og lignende nær deg, mange av de sjekker åpne søknader, før de utlyser stillinger Vikarbyrå kan også være veien inn til fast jobb! Samboeren her fikk seg fast jobb etter vikariat i firmaet gjennom jobzone, når vikariatet var over, ville ikke jobben gi slipp på han, så de tilbød fast stilling, da hadde han vært arb.ledig i 7 år ca.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet. Anonymous poster hash: 5436d...9dc
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 Så flott at du vil ta tak i livet ditt! NAV skal hjelpe deg! I mange kommuner er det arbeidsmarkedstiltak. Du kan jo begynne å søke plass der. Så vil du få på plass en attest som vil kunne gi deg jobb videre. De har også gjerne avtale om praksisplasser i butikker osv. Anonymous poster hash: 00831...34a
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet. Anonymous poster hash: 5436d...9dc Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet. Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken. 😞 Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #7 Skrevet 17. august 2015 Så flott at du vil ta tak i livet ditt! NAV skal hjelpe deg! I mange kommuner er det arbeidsmarkedstiltak. Du kan jo begynne å søke plass der. Så vil du få på plass en attest som vil kunne gi deg jobb videre. De har også gjerne avtale om praksisplasser i butikker osv. Anonymous poster hash: 00831...34a Nav vil ikke gi meg praksisplass da det har vært forsøkt flere ganger før uten at det har ført til jobb. 😔 Anonymous poster hash: 77f12...352
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #8 Skrevet 17. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet. Anonymous poster hash: 5436d...9dc Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet. Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken. 😞 Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352 Beklager å si det men du kommer aldri til å få jobb med den holdningen. Hvorfor er ikke helger en mulighet? Hvorfor kan du ikke ta bussen? Anonymous poster hash: 70439...442
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #9 Skrevet 17. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet. Anonymous poster hash: 5436d...9dc Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet. Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken. 😞 Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352 Beklager å si det men du kommer aldri til å få jobb med den holdningen. Hvorfor er ikke helger en mulighet? Hvorfor kan du ikke ta bussen? Anonymous poster hash: 70439...442 Det går ikke busser her. Bor øde til på et lite sted. 4 mil til sentrum og nærmeste arbeidsplass, 5 mil til et annet sentrum en annen vei og 7 mil til det tredje stedet. Null busser her vi bor og nærmeste buss er 2,7 mil unna og går 3 ganger om dagen. Helger er ingen mulighet da jeg vil ha litt tid med barna og familien også. Uka ellers er fylt opp med skole, lekser og aktiviteter/venner. Helger er familietid. Anonymous poster hash: 77f12...352
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #10 Skrevet 17. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet. Anonymous poster hash: 5436d...9dc Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet. Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken. Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352 Hvis du presanterer deg slik får du nok ingen jobb nei. Først bør du ta førerkort eller flytte til et sted du ikke trenger det. Begyn å trene for å styrke ryggen og nakken (få hjelp av en fyseoterapaut). Selvstendig kontorjobb kan du nesten glemme hvis du ikke har utdanning og ikke har bevist fra tidligere jobber hva du duger til. Søk jobber du har mulighet for å få. Anonymous poster hash: 33b94...cf2
TPK Skrevet 17. august 2015 #11 Skrevet 17. august 2015 (endret) At du ønsker å ha fri i helgene er da virkelig ikke noen god grunn til å nave! Alle ønsker vel det, men får du bare helgejobb så må du jo ta den! Det er vel sannsynligvis bare midlertidig uansett. Kan du ta scooterlappen? Det er vel billigere enn bil? Ellers så må dere kanskje vurdere å flytte altså. Det er ikke en menneskerettighet å alltid får jobbe når og hvor man vil... Endret 17. august 2015 av TPK
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #12 Skrevet 17. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet. Anonymous poster hash: 5436d...9dc Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet. Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken. 😞 Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352 Vel, vi andre tar lappen, vi sykler og kjører buss. Vi jobber kvelder og helger. Vi står på selv om vi sliter med nakke og rygg (herregud, jeg har tre revmatiske diagnoser, men med smertestillende, betennelsesdempende og behandling er jeg da i jobb) Jobbe for deg selv fordi du ikke er så glad i mennesker? Du er nødt til å se realiteten i øynene, uten erfaring får du selvfølgelig ingen selvstendig jobb, du må ha rettledning, opplæring og veiledning. Skal du jobbe på kontor må du ha relevant utdanning. Du høres ærlig talt ut som en sytepave. Tror du alle andre lever livet sitt på en rosa sky men at alt er så mye vanskeligere for deg. Ta deg selv i nakken og rist deg ut av apatien, tøff deg opp litt. Ta en tur til nærmeste barnehage og sfo da, spør om du kan få ha praksis der noen uker uten lønn (du får jo penger av nav). Gjør du en god jobb får du kanskje være vikar og vips har du et bein på innsiden. Anonymous poster hash: 5436d...9dc
Mandala Skrevet 17. august 2015 #13 Skrevet 17. august 2015 Et sted må du jo begynne. Og da er feks annenhver lørdag et bra sted. Det er haugevis av yrker og arbeidsplasser der man må jobbe helg. At du ikke vil jobbe helg når du har så lite å velge i vitner om dårlig arbeidsmoral og ikke egentlig et reelt ønske om å ta tak i livet ditt.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #14 Skrevet 17. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet. Anonymous poster hash: 5436d...9dc Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet.Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken. Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352 Hvis du presanterer deg slik får du nok ingen jobb nei. Først bør du ta førerkort eller flytte til et sted du ikke trenger det. Begyn å trene for å styrke ryggen og nakken (få hjelp av en fyseoterapaut). Selvstendig kontorjobb kan du nesten glemme hvis du ikke har utdanning og ikke har bevist fra tidligere jobber hva du duger til. Søk jobber du har mulighet for å få. Anonymous poster hash: 33b94...cf2 Ta førerkort har vi ikke råd til da jeg kun får livsopphold fra nav sosial og mannen min er ufør. Flytte er uaktuelt da barna går på skole her og det er her de har vennene sine. Det er pokker ikke lett dette. 😞 Anonymous poster hash: 77f12...352
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #15 Skrevet 17. august 2015 At du ønsker å ha fri i helgene er da virkelig ikke noen god grunn til å nave! Alle ønsker vel det, men får du bare helgejobb så må du jo ta den! Det er vel sannsynligvis bare midlertidig uansett. Kan du ta scooterlappen? Det er vel billigere enn bil? Ellers så må dere kanskje vurdere å flytte altså. Det er ikke en menneskerettighet å alltid får jobbe når og hvor man vil... Som skrevet før så er helger uaktuelt da jeg også skal ha tid med barna. Ikke noe vits i å terpe videre på dette da jeg har skrevet at det er uaktuelt! Flytte gjøre vi heller ikke se tidligere svar. Anonymous poster hash: 77f12...352
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #16 Skrevet 17. august 2015 At du ønsker å ha fri i helgene er da virkelig ikke noen god grunn til å nave! Alle ønsker vel det, men får du bare helgejobb så må du jo ta den! Det er vel sannsynligvis bare midlertidig uansett. Kan du ta scooterlappen? Det er vel billigere enn bil? Ellers så må dere kanskje vurdere å flytte altså. Det er ikke en menneskerettighet å alltid får jobbe når og hvor man vil... Som skrevet før så er helger uaktuelt da jeg også skal ha tid med barna. Ikke noe vits i å terpe videre på dette da jeg har skrevet at det er uaktuelt! Flytte gjøre vi heller ikke se tidligere svar. Anonymous poster hash: 77f12...352 Da vil du ikke nok! Så enkelt er det. Hadde du virkelig syntes det var ugreit å være en naver, så hadde du tatt en helgejobb. Svarene dine tyder på at du synes det er helt greit å snylte på statskassa, for du er hevet over oss "helgearbeidere". Du synes det er helt greit at vi jobber helger og betaler din lønn, for du og dine barn er verdt mer enn oss og våre barn. Anonymous poster hash: 5436d...9dc
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #17 Skrevet 17. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet. Anonymous poster hash: 5436d...9dc Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet.Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken. Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352 Hvis du presanterer deg slik får du nok ingen jobb nei. Først bør du ta førerkort eller flytte til et sted du ikke trenger det. Begyn å trene for å styrke ryggen og nakken (få hjelp av en fyseoterapaut). Selvstendig kontorjobb kan du nesten glemme hvis du ikke har utdanning og ikke har bevist fra tidligere jobber hva du duger til. Søk jobber du har mulighet for å få. Anonymous poster hash: 33b94...cf2 Ta førerkort har vi ikke råd til da jeg kun får livsopphold fra nav sosial og mannen min er ufør. Flytte er uaktuelt da barna går på skole her og det er her de har vennene sine. Det er pokker ikke lett dette. 😞 Anonymous poster hash: 77f12...352 Er mannen din ufør så tar han ungene i helgene så du kan komme deg ut og JOBBE! Anonymous poster hash: 70439...442
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #18 Skrevet 17. august 2015 Går du på NAV har du MYE mer tid i ukedagene med barna enn vi som jobber. Jeg jobber 100%, annenhver lørdag. Ingen menneskerett å ha fri hver helg.. Anonymous poster hash: 4043c...94c
Iselilja Skrevet 17. august 2015 #19 Skrevet 17. august 2015 Beggars can't be choosers er det noe som heter, og hvor brutalt det enn måtte lyde, er det mye sannhet i det. Du må rett og slett i en periode være villig til å jobbe ubekvemme tider for å komme deg inn på arbeidsmarkedet. Vis barna at du er et forbilde, og at du er villig til å ta i et tak, stå opp for deg selv og yte din skjerv. Hvorfor har ikke praksisene du tidligere har hatt ført til jobb?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #20 Skrevet 17. august 2015 Håper du får krav om aktivitet for å kunne beholde sosialstøtte, blir helt dårlig av å lese hva du skriver. Det er en stor skam. Ser du ikke hvor forferdelig holdning du har? Du virker utrolig egoistisk og slapp. Kan jo håpe dette er et tulleinnlegg skrevet for å provosere. Anonymous poster hash: 2b9e7...6e3
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #21 Skrevet 17. august 2015 Får en følelse av at du egentlig ikke gidder å jobbe. Og du har til og med en hjemmeværende mann som du er sammen med hele døgnet? Hjelpes! Hele familien forsørges av det offentlige. Pinlig HI! Anonymous poster hash: 76ef1...ba8
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #22 Skrevet 17. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet. Anonymous poster hash: 5436d...9dc Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet. Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken. 😞 Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352 Vel, vi andre tar lappen, vi sykler og kjører buss. Vi jobber kvelder og helger. Vi står på selv om vi sliter med nakke og rygg (herregud, jeg har tre revmatiske diagnoser, men med smertestillende, betennelsesdempende og behandling er jeg da i jobb) Jobbe for deg selv fordi du ikke er så glad i mennesker? Du er nødt til å se realiteten i øynene, uten erfaring får du selvfølgelig ingen selvstendig jobb, du må ha rettledning, opplæring og veiledning. Skal du jobbe på kontor må du ha relevant utdanning. Du høres ærlig talt ut som en sytepave. Tror du alle andre lever livet sitt på en rosa sky men at alt er så mye vanskeligere for deg. Ta deg selv i nakken og rist deg ut av apatien, tøff deg opp litt. Ta en tur til nærmeste barnehage og sfo da, spør om du kan få ha praksis der noen uker uten lønn (du får jo penger av nav). Gjør du en god jobb får du kanskje være vikar og vips har du et bein på innsiden. Anonymous poster hash: 5436d...9dc Du som stadig drar frem "jeg har 3 revmatiske diagnoser....". Tror du er en av få her inne..., du er her en hel del! Kanskje du har en veldig rolig jobb? Anonymous poster hash: eba15...1f1
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #23 Skrevet 17. august 2015 Du kommer alltid til å være naver ja. Garantert. Anonymous poster hash: b8763...451
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #24 Skrevet 17. august 2015 Får du ikke jobb i butikk heller? En ekstrahjelp som er tilgjengelig på kort varsel må da være gull for en butikk? Jeg er butikksjef og jeg ansatte en ufør dame som ville jobbe litt. Hun hadde bare annenhver lørdag fast også ringte vi om det var sykdom e.l. så vi trengte vikar (og det skjer jo støtt og stadig), hun kulle stille på kort varsel, alle ukedager, dag som kveld og var jo helt perfekt å ha på ringelisten. Hun jobbet i snitt 2-3 dager i uken og var strålende fornøyd med det.... Det var synd hun flyttet . Du må skrive en søknad med hva du har å tilby. Det er klart det taler mot deg at du han vært så arbeidssky hele livet, man ønsker jo ikke folk på lønningslisten som helt vil slippe å jobbe. Men om du virkelig ønsker å ut i jobb så må du formidle det, og formidle hva du kan tilby, f.eks fleksibilitet. Anonymous poster hash: 5436d...9dc Nei jeg får desverre ikke det. Er veldig trangt arbeidsmarked her og kan ikke si jeg er så veldig stabil. Kan ikke jobbe sene kvelder da barna legger seg 19.30 og mannen må hente meg da jeg ikke har førerkort. Jobbe helger er heller ingen mulighet.Ønsker meg en jobb 9-17, helst kontor etc slik at jeg kan jobbe selvstendig for meg selv da jeg ikke er veldig glad i andre mennesker. Kan ikke ha tunge fysiske jobber da jeg har ryggplager og problemer med nakken. 😞 Vil så gjerne jobbe men får ingen jobb, blir ikke innkalt til intervju engang... Anonymous poster hash: 77f12...352 Vel, vi andre tar lappen, vi sykler og kjører buss. Vi jobber kvelder og helger. Vi står på selv om vi sliter med nakke og rygg (herregud, jeg har tre revmatiske diagnoser, men med smertestillende, betennelsesdempende og behandling er jeg da i jobb) Jobbe for deg selv fordi du ikke er så glad i mennesker? Du er nødt til å se realiteten i øynene, uten erfaring får du selvfølgelig ingen selvstendig jobb, du må ha rettledning, opplæring og veiledning. Skal du jobbe på kontor må du ha relevant utdanning. Du høres ærlig talt ut som en sytepave. Tror du alle andre lever livet sitt på en rosa sky men at alt er så mye vanskeligere for deg. Ta deg selv i nakken og rist deg ut av apatien, tøff deg opp litt. Ta en tur til nærmeste barnehage og sfo da, spør om du kan få ha praksis der noen uker uten lønn (du får jo penger av nav). Gjør du en god jobb får du kanskje være vikar og vips har du et bein på innsiden. Anonymous poster hash: 5436d...9dc Du som stadig drar frem "jeg har 3 revmatiske diagnoser....". Tror du er en av få her inne..., du er her en hel del! Kanskje du har en veldig rolig jobb? Anonymous poster hash: eba15...1f1 Hva har det med saken å gjøre??? Anonymous poster hash: 76ef1...ba8
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #25 Skrevet 17. august 2015 Med ufør mann kan i det minste han kjøre deg til og fra jobb når som helst. Nattevakt på en bomsatasjon eller en nattåpen bensinstasjon kunne kanskje gå an. Da får du være mest alene og kan sove mens ungene er på skolen. Anonymous poster hash: 33b94...cf2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå