Gå til innhold

Naver for alltid?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kommer til å nave for alltid, slik som din mor. Sosial arv har virkelig slått inn i ditt tilfelle.

 

Du har for store krav og ser bare begrensninger. Tar du lappen og åpner opp muligheten for å jobbe hver tredje eller fjerde helg vil kunne utvide din noe snevre horisont. Du burde absolutt jobbe med holdningene dine og fire ned på kravene.

 

Anonymous poster hash: c3838...840

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer til å nave for alltid, slik som din mor. Sosial arv har virkelig slått inn i ditt tilfelle.

Du har for store krav og ser bare begrensninger. Tar du lappen og åpner opp muligheten for å jobbe hver tredje eller fjerde helg vil kunne utvide din noe snevre horisont. Du burde absolutt jobbe med holdningene dine og fire ned på kravene.Anonymous poster hash: c3838...840

og barna til hi trenger bare å se til sine foreldre, så vet de hva de blir når de blir store.....

 

Anonymous poster hash: 0ee5a...cf7

Skrevet

Jeg kan faktisk ikke forstå at det skal være så enkelt å leve på NAV. Stilles det virkelig ingen krav som helst for at du skal få beholde stønaden din hi? Hvilke praksisplasser er det du har forsøkt via NAV som ikke har ført til jobb, og hvorfor førte de ikke til jobb?

 

Dette med å ikke ville jobbe helg fordi det er familietid er jo bare for dumt. Sånn er det jo for alle! Alle vil helst ha fri hver helg så de kan kose seg med familien, men ikke alle kan det, og aller minst de som har null utdannelse og arbeidserfaring. da må man i grunn bare ta det man får og jobbe seg oppover derfra, sånn er det faktisk verden fungerer.

Hvorfor tar du ikke utdannelse i det minste, sånn at de kan være en mulighet for deg å komme ut i jobb på et eller annet tidspunkt? Søk om støtte til å ta lappen, kjøp deg sykkel eller flytt. Ja, selv om ungene deres går på skole og har venner et sted betyr faktisk ikke det at dere er bundet fast der og ikke kan flytte på dere dersom arbeids- og den økonomiske situasjonen tilsier dette. Sånn er det jo for veldig mange, de flytter pga jobb. Hvorfor skal du/dere være så unike og spesielle at "normale regler" ikke skal gjelde for

dere? Tror det er på tide at du våkner opp og lukter litt på virkeligheten...



Anonymous poster hash: 33b60...7b7
Skrevet

 

Enten så får du skaffe deg en utdannelse. Ellers så må du faktisk jobbe helger. Hva er det som er så spesielt med deg, som gjør at du skal slippe å jobbe helger mens vi andre må?

 

Jeg er 100% alene med 2 barn. Studerer, og jobber annenhver helg. Jeg må skaffe barnevakt til mine barn, dine kan i det minste være sammen med sin far. Og jobber jeg noe ekstra så er det gjerne kveld.

Jeg vil virkelig ikke jobbe helg eller kveld, jeg vil være sammen med barna mine. Skulle så gjerne bare gått på skole og ikke jobbet ved siden av. Men sånn fungerer ikke livet. Jeg må tjene penger for å kunne betale regninger. Jeg kan virkelig ikke sitte og forvente at andre skal betale for at jeg skal ha familietid. Men om 2 år er jeg ferdig utdannet, da trenger jeg ikke å jobbe helg, og jeg kommer til å tjene bra og. Livet våres kommer til å bli så mye bedre da.

 

Anonymous poster hash: e90bd...266 [/acro

 

 

Enten så får du skaffe deg en utdannelse. Ellers så må du faktisk jobbe helger. Hva er det som er så spesielt med deg, som gjør at du skal slippe å jobbe helger mens vi andre må?

 

Jeg er 100% alene med 2 barn. Studerer, og jobber annenhver helg. Jeg må skaffe barnevakt til mine barn, dine kan i det minste være sammen med sin far. Og jobber jeg noe ekstra så er det gjerne kveld.

Jeg vil virkelig ikke jobbe helg eller kveld, jeg vil være sammen med barna mine. Skulle så gjerne bare gått på skole og ikke jobbet ved siden av. Men sånn fungerer ikke livet. Jeg må tjene penger for å kunne betale regninger. Jeg kan virkelig ikke sitte og forvente at andre skal betale for at jeg skal ha familietid. Men om 2 år er jeg ferdig utdannet, da trenger jeg ikke å jobbe helg, og jeg kommer til å tjene bra og. Livet våres kommer til å bli så mye bedre da.

 

Anonymous poster hash: e90bd...266

 

 

Jeg holder på akkurat som deg, det er slitsomt, men fy så deilig det skal bli å se tilbake på alt slitet og vite at det var SÅ verdt det:-) Men jeg har igjen 3 år da :glare:  :D  

 

 

Anonymous poster hash: 1119f...172

Skrevet

Hvis ikke du hadde fått penger fra NAV, HI, så hadde du jobbet. Men du får penger uansett så du gidder ikke. Vi som betaler for deg, jobber ubekvemme tider, mister tid med barna våre og har kanskje jobber som ikke er de mest spennende i verden. Hvorfor syns du at du har rett til mer tid med familien din enn vi har med våre? Du har fått masse gode, konstruktive og støttende svar, men avviser alt. Dette viser at du bare vil bli der du er, snylte på oss andre.

Det er en skam at det ikke blir stilt flere krav til de som tar imot penger fra det offentlige når de ikke er syke.

 

Anonymous poster hash: 548ea...d60

Skrevet

 

Jeg kan faktisk ikke forstå at det skal være så enkelt å leve på NAV. Stilles det virkelig ingen krav som helst for at du skal få beholde stønaden din hi? Hvilke praksisplasser er det du har forsøkt via NAV som ikke har ført til jobb, og hvorfor førte de ikke til jobb?

 

Dette med å ikke ville jobbe helg fordi det er familietid er jo bare for dumt. Sånn er det jo for alle! Alle vil helst ha fri hver helg så de kan kose seg med familien, men ikke alle kan det, og aller minst de som har null utdannelse og arbeidserfaring. da må man i grunn bare ta det man får og jobbe seg oppover derfra, sånn er det faktisk verden fungerer.

Hvorfor tar du ikke utdannelse i det minste, sånn at de kan være en mulighet for deg å komme ut i jobb på et eller annet tidspunkt? Søk om støtte til å ta lappen, kjøp deg sykkel eller flytt. Ja, selv om ungene deres går på skole og har venner et sted betyr faktisk ikke det at dere er bundet fast der og ikke kan flytte på dere dersom arbeids- og den økonomiske situasjonen tilsier dette. Sånn er det jo for veldig mange, de flytter pga jobb. Hvorfor skal du/dere være så unike og spesielle at "normale regler" ikke skal gjelde for

dere? Tror det er på tide at du våkner opp og lukter litt på virkeligheten...

 

Anonymous poster hash: 33b60...7b7

Praksisplassene førte ikke til noe fordi arbeidsgiverne kun ville ha gratis arbeidskraft men ikke ansette noen i ettertid. Det jeg har prøvd er butikk, renhold og telefonsalg. Ingen av delen passer med familie og helsesituasjonen i dag.

Flytte er som sagt ikke aktuelt. Skal høre litt med nav om jeg kan ta et studie. Får ikke studielån da jeg har hatt det før som har gått til is så må få det godkjent fra nav for å ha råd til det... Men først må jeg ta studiekompetansen, og det driver jeg så smått med på kveldstid og noen dager da barna er på skolen.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Skrevet

 

Hi, er du steike dum? Helger er familietid??? Våkn opp! Hva med oss som jobber helger, netter, kvelder og helligdager??? "Vi stenger da bare legevakten i helga, for helg er familietid" ....det må virkelig mangle deg noe!

 

 

Fy faen du gjør deg selv til et null! Pass deg så du ikke blir et på ordentlig!

 

Skaff deg et liv med en jobb der du ikke er til belastning for samfunnet!

 

 

Ja, jeg ser ned på sånne som deg, hi!

 

 

 

Anonymous poster hash: 0ee5a...cf7

De som vil jobbe kvelder og helger får gjøre det, her er det uaktuelt og jeg er ikke dum på grunn av det. Alle tar de valgene som er best for sin familie.

Helger er uaktuelt grunnet da skal jeg være med barn og mann, kvelder og natt fordi jeg ikke har førerkort og mannen kan ikke hente da barna sover.

 

Forresten jeg ser ned på slike som deg. Tror du er så mye bedre enn meg? I rest my case.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

 

Er du dum? Hvorfor ikke sette den late ræva di på en sykkel? Helt latterlig at slike arbeidskye lattsabber som deg blir forsørget av staten og oss som faktisk gidder å jobbe. Du er tragisk hi.

 

 

Anonymous poster hash: 15aa8...37b

Skrevet

Vet dere, hi kommer aldri til å bli noe annet enn en naver!

 

Hun kommer aldri til å stå opp om morgenen, gå på badet og se på seg selv i speilet med respekt. Hun er for lat, og gidder ikke. Om noen her hadde tilbudt henne gratis utdanning eller skyss til jobb, så ville hun kommet med unnskyldninger for å ikke følge opp. Det er sånn hun er og det er sånn hun vil fortsette å være i framtida.

 

 

Vi andre kan se på oss selv med respekt, med respekt for de rundt oss og for samfunnet vi er med å utvikler videre. Vi yter noe, skaper verdier og bidrar til fellesskapet. Vi lar ikke oss selv bli til kviser på samfunnets rompe!

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 0ee5a...cf7

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

 

 

Jeg kan faktisk ikke forstå at det skal være så enkelt å leve på NAV. Stilles det virkelig ingen krav som helst for at du skal få beholde stønaden din hi? Hvilke praksisplasser er det du har forsøkt via NAV som ikke har ført til jobb, og hvorfor førte de ikke til jobb?

 

Dette med å ikke ville jobbe helg fordi det er familietid er jo bare for dumt. Sånn er det jo for alle! Alle vil helst ha fri hver helg så de kan kose seg med familien, men ikke alle kan det, og aller minst de som har null utdannelse og arbeidserfaring. da må man i grunn bare ta det man får og jobbe seg oppover derfra, sånn er det faktisk verden fungerer.

Hvorfor tar du ikke utdannelse i det minste, sånn at de kan være en mulighet for deg å komme ut i jobb på et eller annet tidspunkt? Søk om støtte til å ta lappen, kjøp deg sykkel eller flytt. Ja, selv om ungene deres går på skole og har venner et sted betyr faktisk ikke det at dere er bundet fast der og ikke kan flytte på dere dersom arbeids- og den økonomiske situasjonen tilsier dette. Sånn er det jo for veldig mange, de flytter pga jobb. Hvorfor skal du/dere være så unike og spesielle at "normale regler" ikke skal gjelde for

dere? Tror det er på tide at du våkner opp og lukter litt på virkeligheten...

 

Anonymous poster hash: 33b60...7b7

Praksisplassene førte ikke til noe fordi arbeidsgiverne kun ville ha gratis arbeidskraft men ikke ansette noen i ettertid. Det jeg har prøvd er butikk, renhold og telefonsalg. Ingen av delen passer med familie og helsesituasjonen i dag.

Flytte er som sagt ikke aktuelt. Skal høre litt med nav om jeg kan ta et studie. Får ikke studielån da jeg har hatt det før som har gått til is så må få det godkjent fra nav for å ha råd til det... Men først må jeg ta studiekompetansen, og det driver jeg så smått med på kveldstid og noen dager da barna er på skolen.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Hvis verken butikk, renhold eller telefonsalg "passer" for deg, så er nok toget gått. Fins ikke mer familievennlige jobber enn dette! Har jobba både med renhold og i butikk samtidig som jeg studerte (ja, alle tre på en gang!) og det går bare fint. Renholdere kan ta et skift fra seks om morgenen til 11-12 på formiddagen. Hvis mannen din sender barna på skolen kan du selv hente dem. Butikker er ulike, men mange steder kan du avtale at skiftet ditt slutter 1630. Da er du hjemme og får barna avgårde på skolen. Gubben kan hente deg når han likevel skal på SFO, eller han kan lage dn velsmakende middag mens du kommer deg hjem selv. Vips, masse familietid resten av ettermiddagen.

Telefonsalg kan du ta etter 1930 når de sover, eller mannen kan legge dem og du jobbe.

Endret av Pashla&pashlingene
Skrevet

 

 

 

Jeg kan faktisk ikke forstå at det skal være så enkelt å leve på NAV. Stilles det virkelig ingen krav som helst for at du skal få beholde stønaden din hi? Hvilke praksisplasser er det du har forsøkt via NAV som ikke har ført til jobb, og hvorfor førte de ikke til jobb?

 

Dette med å ikke ville jobbe helg fordi det er familietid er jo bare for dumt. Sånn er det jo for alle! Alle vil helst ha fri hver helg så de kan kose seg med familien, men ikke alle kan det, og aller minst de som har null utdannelse og arbeidserfaring. da må man i grunn bare ta det man får og jobbe seg oppover derfra, sånn er det faktisk verden fungerer.

Hvorfor tar du ikke utdannelse i det minste, sånn at de kan være en mulighet for deg å komme ut i jobb på et eller annet tidspunkt? Søk om støtte til å ta lappen, kjøp deg sykkel eller flytt. Ja, selv om ungene deres går på skole og har venner et sted betyr faktisk ikke det at dere er bundet fast der og ikke kan flytte på dere dersom arbeids- og den økonomiske situasjonen tilsier dette. Sånn er det jo for veldig mange, de flytter pga jobb. Hvorfor skal du/dere være så unike og spesielle at "normale regler" ikke skal gjelde for

dere? Tror det er på tide at du våkner opp og lukter litt på virkeligheten...

 

Anonymous poster hash: 33b60...7b7

Praksisplassene førte ikke til noe fordi arbeidsgiverne kun ville ha gratis arbeidskraft men ikke ansette noen i ettertid. Det jeg har prøvd er butikk, renhold og telefonsalg. Ingen av delen passer med familie og helsesituasjonen i dag.

Flytte er som sagt ikke aktuelt. Skal høre litt med nav om jeg kan ta et studie. Får ikke studielån da jeg har hatt det før som har gått til is så må få det godkjent fra nav for å ha råd til det... Men først må jeg ta studiekompetansen, og det driver jeg så smått med på kveldstid og noen dager da barna er på skolen.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Hvis verken butikk, renhold eller telefonsalg "passer" for deg, så er nok toget gått. Fins ikke mer familievennlige jobber enn dette! Har jobba både med renhold og i butikk samtidig som jeg studerte (ja, alle tre på en gang!) og det går bare fint. Renholdere kan ta et skift fra seks om morgenen til 11-12 på formiddagen. Hvis mannen din sender barna på skolen kan du selv hente dem. Butikker er ulike, men mange steder kan du avtale at skiftet ditt slutter 1630. Da er du hjemme og får barna avgårde på skolen. Gubben kan hente deg når han likevel skal på SFO, eller han kan lage dn velsmakende middag mens du kommer deg hjem selv. Vips, masse familietid resten av ettermiddagen.

Telefonsalg kan du ta etter 1930 når de sover, eller mannen kan legge dem og du jobbe.

Renholder går ikke da jeg har vond rygg og nakke. Komme meg hjem selv går ikke da det er langt og jeg som sagt ikke kjører bil.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Skrevet

Hvem har ikke vond rygg og nakke etter noen år i arbeidslivet tror du?



Anonymous poster hash: 76ef1...ba8
Skrevet

 

 

 

Jeg kan faktisk ikke forstå at det skal være så enkelt å leve på NAV. Stilles det virkelig ingen krav som helst for at du skal få beholde stønaden din hi? Hvilke praksisplasser er det du har forsøkt via NAV som ikke har ført til jobb, og hvorfor førte de ikke til jobb?

 

Dette med å ikke ville jobbe helg fordi det er familietid er jo bare for dumt. Sånn er det jo for alle! Alle vil helst ha fri hver helg så de kan kose seg med familien, men ikke alle kan det, og aller minst de som har null utdannelse og arbeidserfaring. da må man i grunn bare ta det man får og jobbe seg oppover derfra, sånn er det faktisk verden fungerer.

Hvorfor tar du ikke utdannelse i det minste, sånn at de kan være en mulighet for deg å komme ut i jobb på et eller annet tidspunkt? Søk om støtte til å ta lappen, kjøp deg sykkel eller flytt. Ja, selv om ungene deres går på skole og har venner et sted betyr faktisk ikke det at dere er bundet fast der og ikke kan flytte på dere dersom arbeids- og den økonomiske situasjonen tilsier dette. Sånn er det jo for veldig mange, de flytter pga jobb. Hvorfor skal du/dere være så unike og spesielle at "normale regler" ikke skal gjelde for

dere? Tror det er på tide at du våkner opp og lukter litt på virkeligheten...

 

Anonymous poster hash: 33b60...7b7

Praksisplassene førte ikke til noe fordi arbeidsgiverne kun ville ha gratis arbeidskraft men ikke ansette noen i ettertid. Det jeg har prøvd er butikk, renhold og telefonsalg. Ingen av delen passer med familie og helsesituasjonen i dag.

Flytte er som sagt ikke aktuelt. Skal høre litt med nav om jeg kan ta et studie. Får ikke studielån da jeg har hatt det før som har gått til is så må få det godkjent fra nav for å ha råd til det... Men først må jeg ta studiekompetansen, og det driver jeg så smått med på kveldstid og noen dager da barna er på skolen.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Hvis verken butikk, renhold eller telefonsalg "passer" for deg, så er nok toget gått. Fins ikke mer familievennlige jobber enn dette! Har jobba både med renhold og i butikk samtidig som jeg studerte (ja, alle tre på en gang!) og det går bare fint. Renholdere kan ta et skift fra seks om morgenen til 11-12 på formiddagen. Hvis mannen din sender barna på skolen kan du selv hente dem. Butikker er ulike, men mange steder kan du avtale at skiftet ditt slutter 1630. Da er du hjemme og får barna avgårde på skolen. Gubben kan hente deg når han likevel skal på SFO, eller han kan lage dn velsmakende middag mens du kommer deg hjem selv. Vips, masse familietid resten av ettermiddagen.

Telefonsalg kan du ta etter 1930 når de sover, eller mannen kan legge dem og du jobbe.

Renholder går ikke da jeg har vond rygg og nakke. Komme meg hjem selv går ikke da det er langt og jeg som sagt ikke kjører bil.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

 

Du vil egentlig ikke jobbe, vil du vel?

Gjest Antarctica
Skrevet

 

 

 

 

Jeg kan faktisk ikke forstå at det skal være så enkelt å leve på NAV. Stilles det virkelig ingen krav som helst for at du skal få beholde stønaden din hi? Hvilke praksisplasser er det du har forsøkt via NAV som ikke har ført til jobb, og hvorfor førte de ikke til jobb?

 

Dette med å ikke ville jobbe helg fordi det er familietid er jo bare for dumt. Sånn er det jo for alle! Alle vil helst ha fri hver helg så de kan kose seg med familien, men ikke alle kan det, og aller minst de som har null utdannelse og arbeidserfaring. da må man i grunn bare ta det man får og jobbe seg oppover derfra, sånn er det faktisk verden fungerer.

Hvorfor tar du ikke utdannelse i det minste, sånn at de kan være en mulighet for deg å komme ut i jobb på et eller annet tidspunkt? Søk om støtte til å ta lappen, kjøp deg sykkel eller flytt. Ja, selv om ungene deres går på skole og har venner et sted betyr faktisk ikke det at dere er bundet fast der og ikke kan flytte på dere dersom arbeids- og den økonomiske situasjonen tilsier dette. Sånn er det jo for veldig mange, de flytter pga jobb. Hvorfor skal du/dere være så unike og spesielle at "normale regler" ikke skal gjelde for

dere? Tror det er på tide at du våkner opp og lukter litt på virkeligheten...

 

Anonymous poster hash: 33b60...7b7

Praksisplassene førte ikke til noe fordi arbeidsgiverne kun ville ha gratis arbeidskraft men ikke ansette noen i ettertid. Det jeg har prøvd er butikk, renhold og telefonsalg. Ingen av delen passer med familie og helsesituasjonen i dag.

Flytte er som sagt ikke aktuelt. Skal høre litt med nav om jeg kan ta et studie. Får ikke studielån da jeg har hatt det før som har gått til is så må få det godkjent fra nav for å ha råd til det... Men først må jeg ta studiekompetansen, og det driver jeg så smått med på kveldstid og noen dager da barna er på skolen.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Hvis verken butikk, renhold eller telefonsalg "passer" for deg, så er nok toget gått. Fins ikke mer familievennlige jobber enn dette! Har jobba både med renhold og i butikk samtidig som jeg studerte (ja, alle tre på en gang!) og det går bare fint. Renholdere kan ta et skift fra seks om morgenen til 11-12 på formiddagen. Hvis mannen din sender barna på skolen kan du selv hente dem. Butikker er ulike, men mange steder kan du avtale at skiftet ditt slutter 1630. Da er du hjemme og får barna avgårde på skolen. Gubben kan hente deg når han likevel skal på SFO, eller han kan lage dn velsmakende middag mens du kommer deg hjem selv. Vips, masse familietid resten av ettermiddagen.

Telefonsalg kan du ta etter 1930 når de sover, eller mannen kan legge dem og du jobbe.

Renholder går ikke da jeg har vond rygg og nakke. Komme meg hjem selv går ikke da det er langt og jeg som sagt ikke kjører bil.

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Det fikk jeg med meg, men jeg regnet med at sertifikat sto øverst på "to do"-listen, noe annet ville vel være åndssvakt?

Renhold skader ikke ryggen slik det utføres idag, med mopp kan du stå oppreist. Hvis rygg/nakkesmertene er invalidiserende bør du søke uføretrygd, men hvis ikke, bør du prøve mer aktivitet, fysioterapi og riktig trening. Litt ubehag følger med. Sånn er livet, du er mye yngre enn meg og er fortsatt sprek i kroppen. Du har neppe slitasjeskader, når du aldri har jobba.

Skrevet

Hvordan kan ett menneske som bare sitter på ræva ha vondt over alt?

 

Anonymous poster hash: 15aa8...37b

Skrevet

Hvordan kan ett menneske som bare sitter på ræva ha vondt over alt?

 

Anonymous poster hash: 15aa8...37b

Man kan få veldig vondt av å sitte inaktiv å kjenne på alle vondter

 

Anonymous poster hash: a0954...234

Skrevet

Dette er som å høre flesteparten av de jeg har møtt mens jeg jobbet med sosialsaker i NAV.. Dessverre. Dette er ikke så sjelden kost som en del her inne tror.

Skrevet

Hi, du vil ikke jobbe helg, fpr d er det familietid?

 

Men hva mener du med det?

Dersom du og mannen din ikke jobber, da ser dere barna om mrgenen, og kan stå opp og bruke god tid, da ingen av dere foreldre må ut av huset kl 07 på jobb.

 

I tilegg er dere begge to hjemmme hver eneste dag, og kan få unna alt av husarbeid mens unger er på skoe/bhg, noe som vi andre må gjøre på ettermiddag ETTER jobb, mens barna er,

 

Og dere er begge hjemne når barna komer hjem, og er sammen som familie heilt til det er leggetid igjen......hver dag.....dag ut og dag inn.....og alikevel vil du ikje jobbe helg, pga at du vil ha familietid..

 

-Det høres råflott ut.

 

Du er sammen ned mann og barn fryktelig mye mer enn oss andre....

 

Ser du ikje at du virkelig ikke er i en posisjon der du kan KREVE noe?

 

Skal man ha penger må mann yte noe.

 

Anonymous poster hash: 8b488...b2c

Skrevet

Hi, du vil ikke jobbe helg, fpr d er det familietid?

 

Men hva mener du med det?

Dersom du og mannen din ikke jobber, da ser dere barna om mrgenen, og kan stå opp og bruke god tid, da ingen av dere foreldre må ut av huset kl 07 på jobb.

 

I tilegg er dere begge to hjemmme hver eneste dag, og kan få unna alt av husarbeid mens unger er på skoe/bhg, noe som vi andre må gjøre på ettermiddag ETTER jobb, mens barna er,

 

Og dere er begge hjemne når barna komer hjem, og er sammen som familie heilt til det er leggetid igjen......hver dag.....dag ut og dag inn.....og alikevel vil du ikje jobbe helg, pga at du vil ha familietid..

 

-Det høres råflott ut.

 

Du er sammen ned mann og barn fryktelig mye mer enn oss andre....

 

Ser du ikje at du virkelig ikke er i en posisjon der du kan KREVE noe?

 

Skal man ha penger må mann yte noe.

 

Anonymous poster hash: 8b488...b2c

Tydeligvis så må man ikke yte noe som helst desverre

 

Anonymous poster hash: a0954...234

Skrevet

Hi, du vil ikke jobbe helg, fpr d er det familietid?

 

Men hva mener du med det?

Dersom du og mannen din ikke jobber, da ser dere barna om mrgenen, og kan stå opp og bruke god tid, da ingen av dere foreldre må ut av huset kl 07 på jobb.

 

I tilegg er dere begge to hjemmme hver eneste dag, og kan få unna alt av husarbeid mens unger er på skoe/bhg, noe som vi andre må gjøre på ettermiddag ETTER jobb, mens barna er,

 

Og dere er begge hjemne når barna komer hjem, og er sammen som familie heilt til det er leggetid igjen......hver dag.....dag ut og dag inn.....og alikevel vil du ikje jobbe helg, pga at du vil ha familietid..

 

-Det høres råflott ut.

 

Du er sammen ned mann og barn fryktelig mye mer enn oss andre....

 

Ser du ikje at du virkelig ikke er i en posisjon der du kan KREVE noe?

 

Skal man ha penger må mann yte noe.

 

Anonymous poster hash: 8b488...b2c

Dei treng jo tydelegvis ikkje å yte, så lenge andre ofrar kveldar og helger og tid saman med familien.

Skrevet

 

 

Hi, du vil ikke jobbe helg, fpr d er det familietid?

 

Men hva mener du med det?

Dersom du og mannen din ikke jobber, da ser dere barna om mrgenen, og kan stå opp og bruke god tid, da ingen av dere foreldre må ut av huset kl 07 på jobb.

 

I tilegg er dere begge to hjemmme hver eneste dag, og kan få unna alt av husarbeid mens unger er på skoe/bhg, noe som vi andre må gjøre på ettermiddag ETTER jobb, mens barna er,

 

Og dere er begge hjemne når barna komer hjem, og er sammen som familie heilt til det er leggetid igjen......hver dag.....dag ut og dag inn.....og alikevel vil du ikje jobbe helg, pga at du vil ha familietid..

 

-Det høres råflott ut.

 

Du er sammen ned mann og barn fryktelig mye mer enn oss andre....

 

Ser du ikje at du virkelig ikke er i en posisjon der du kan KREVE noe?

 

Skal man ha penger må mann yte noe.

 

Anonymous poster hash: 8b488...b2c

Dei treng jo tydelegvis ikkje å yte, så lenge andre ofrar kveldar og helger og tid saman med familien.

Det å ikke jobbe helger og kvelder er faktisk et valg man har. Slutt å mase om dette og svar heller på hovedinnlegget. Jobbe skal jeg når jeg får en jobb. Gi meg eksempler på jobber jeg kan få som ikke har helger og kveld og ikke er fysisk tunge. Klarer dere ikke det så la være å svar takk!

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

Skrevet

Du er overhodet ikke kvalifisert til noe som helst med holdningene dine!

 

Anonymous poster hash: 76ef1...ba8

Skrevet

Nå er jeg overbevist om at HI troller!

 

Man får ikke drømmejobben når man ikke har vgs en gang...



Anonymous poster hash: 4dc18...72c
Skrevet

 

 

Hi, du vil ikke jobbe helg, fpr d er det familietid?

 

Men hva mener du med det?

Dersom du og mannen din ikke jobber, da ser dere barna om mrgenen, og kan stå opp og bruke god tid, da ingen av dere foreldre må ut av huset kl 07 på jobb.

 

I tilegg er dere begge to hjemmme hver eneste dag, og kan få unna alt av husarbeid mens unger er på skoe/bhg, noe som vi andre må gjøre på ettermiddag ETTER jobb, mens barna er,

 

Og dere er begge hjemne når barna komer hjem, og er sammen som familie heilt til det er leggetid igjen......hver dag.....dag ut og dag inn.....og alikevel vil du ikje jobbe helg, pga at du vil ha familietid..

 

-Det høres råflott ut.

 

Du er sammen ned mann og barn fryktelig mye mer enn oss andre....

 

Ser du ikje at du virkelig ikke er i en posisjon der du kan KREVE noe?

 

Skal man ha penger må mann yte noe.

 

Anonymous poster hash: 8b488...b2c

Dei treng jo tydelegvis ikkje å yte, så lenge andre ofrar kveldar og helger og tid saman med familien.

Det å ikke jobbe helger og kvelder er faktisk et valg man har. Slutt å mase om dette og svar heller på hovedinnlegget. Jobbe skal jeg når jeg får en jobb. Gi meg eksempler på jobber jeg kan få som ikke har helger og kveld og ikke er fysisk tunge. Klarer dere ikke det så la være å svar takk!

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

 

 

Det finnes ingen slik jobb - for DEG! Andre ja, som har enten utdanning eller erfaring, men du har jo ingenting som frister en arbeidsgiver, ikke en gang ståpåvilje. Enten du jobber med deg selv og instillingen din, eller du fortsette å leve på NAV (du er klar over at du hadde sultet ihjel i de aller fleste andre land).

 

Anonymous poster hash: 2838a...275

Skrevet

 

 

Hi, du vil ikke jobbe helg, fpr d er det familietid?

 

Men hva mener du med det?

Dersom du og mannen din ikke jobber, da ser dere barna om mrgenen, og kan stå opp og bruke god tid, da ingen av dere foreldre må ut av huset kl 07 på jobb.

 

I tilegg er dere begge to hjemmme hver eneste dag, og kan få unna alt av husarbeid mens unger er på skoe/bhg, noe som vi andre må gjøre på ettermiddag ETTER jobb, mens barna er,

 

Og dere er begge hjemne når barna komer hjem, og er sammen som familie heilt til det er leggetid igjen......hver dag.....dag ut og dag inn.....og alikevel vil du ikje jobbe helg, pga at du vil ha familietid..

 

-Det høres råflott ut.

 

Du er sammen ned mann og barn fryktelig mye mer enn oss andre....

 

Ser du ikje at du virkelig ikke er i en posisjon der du kan KREVE noe?

 

Skal man ha penger må mann yte noe.

 

Anonymous poster hash: 8b488...b2c

Dei treng jo tydelegvis ikkje å yte, så lenge andre ofrar kveldar og helger og tid saman med familien.

Det å ikke jobbe helger og kvelder er faktisk et valg man har. Slutt å mase om dette og svar heller på hovedinnlegget. Jobbe skal jeg når jeg får en jobb. Gi meg eksempler på jobber jeg kan få som ikke har helger og kveld og ikke er fysisk tunge. Klarer dere ikke det så la være å svar takk!

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

 

Problemet er at du overhodet ikke forstår.

Å ikke jobbe helt er ikke et valg man tar, vi som ønsker å forsørge oss selv tar de jobbene som er og følger det ubekvem arbeidstid med så tar vi søren meg det også, nettopp for å slippe å "nave".

 

Ingen velger å jobbe helger fordi det er så stas, man jobber helger fordi man må.

 

Anonymous poster hash: 5436d...9dc

Skrevet

 

 

Hi, du vil ikke jobbe helg, fpr d er det familietid?

 

Men hva mener du med det?

Dersom du og mannen din ikke jobber, da ser dere barna om mrgenen, og kan stå opp og bruke god tid, da ingen av dere foreldre må ut av huset kl 07 på jobb.

 

I tilegg er dere begge to hjemmme hver eneste dag, og kan få unna alt av husarbeid mens unger er på skoe/bhg, noe som vi andre må gjøre på ettermiddag ETTER jobb, mens barna er,

 

Og dere er begge hjemne når barna komer hjem, og er sammen som familie heilt til det er leggetid igjen......hver dag.....dag ut og dag inn.....og alikevel vil du ikje jobbe helg, pga at du vil ha familietid..

 

-Det høres råflott ut.

 

Du er sammen ned mann og barn fryktelig mye mer enn oss andre....

 

Ser du ikje at du virkelig ikke er i en posisjon der du kan KREVE noe?

 

Skal man ha penger må mann yte noe.

 

Anonymous poster hash: 8b488...b2c

Dei treng jo tydelegvis ikkje å yte, så lenge andre ofrar kveldar og helger og tid saman med familien.

Det å ikke jobbe helger og kvelder er faktisk et valg man har. Slutt å mase om dette og svar heller på hovedinnlegget. Jobbe skal jeg når jeg får en jobb. Gi meg eksempler på jobber jeg kan få som ikke har helger og kveld og ikke er fysisk tunge. Klarer dere ikke det så la være å svar takk!

 

Anonymous poster hash: 77f12...352

 

 

Valg i arbeidslivet har man når man har en god del års arbeidserfaring, relevant utdanning, gode referanser og en bra CV. Før den tid er valgene faktisk ganske begrensede - med mindre man skal gå på NAV, slik du gjør. Så lenge du sitter og finner på unnskyldninger for at du ikke kan jobbe, så vil du heller ikke kunne stå i jobb. 

 

Jeg mistenker at du har lært disse holdningene hjemme? For dine barns skyld, forsøk å virkelig gjøre en innsats for å komme i jobb. Slutt å komme med unnskyldninger for hvorfor du ikke kan, let heller etter ting du kan gjøre og løsninger. Bor du usentralt og det er dårlig kollektivtransporttilbud, må du faktisk bare ta sertifikat. Nytter ikke at mannen din skal kjøre deg hit og dit hele tiden! Og å jobbe kvelder/helger, det er en helt vanlig del av arbeidslivet for mange. Spesielt de som ikke har noe særlig utdanning, slik du har. 

 

Tror du behøver en reality check. Du ser kanskje folk rundt deg med jobber du skulle ønske du hadde, men vet du hvordan de har kommet dit de er i dag? Ofte mange år med studier, studielån, jobbing i det som ikke direkte er drømmejobben og til ukurante tider, men det gir arbeidserfaring og betaler regningene.  

 

Ting kommer ikke av seg selv. Det er noe du tydeligvis ikke har fått med deg hjemmefra, og det er det dessverre ikke alle som gjør, men hvis du tar tak i deg selv, kan du kanskje lære det videre til dine egne barn med tiden, slik at de slipper å ende opp slik du er i dag.

 

Anonymous poster hash: 88118...8c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...