Gå til innhold

Vi som har fått baby i juni og juli 2015 :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Fytti f! Endelig stoppet han! Økedøgn er slitsomt!!!!!! Er helt drenert for krefter og energi nå. Håper det blir en stund til neste gang,

 

Det er ikke økedøgnet som er jævlig, det er sprengen som følger etter! Baby hadde økedøgn dagen vi dro fra sykehuset.. Dagen etter var hun helt slaktet, lå i matkoma og spiste nesten ingen ting! Det var gruuusomt, puppene mine så ut som ballonger og det rant melk overalt :legrine: måtte ligge på håndkle og holde under puppene når jeg skulle på do på natta!

Det er melkeproduksjonen som kommer i gang.

 

Økedøgn er når baby er i veksthopp og er på puppen hver halvtime i et døgn. Er ufattelig slitsomt. Du bli dødtrøtt, orker ingenting og du blir veldig sulten og tørst. Krever enormt mye av deg både fysisk og psykisk. Det er første gangen siden fødsel at jeg kjente på at jeg var skikkelig utslitt. Vi måtte ta mange lurer i går på opp til 2 timer og sov til 10 i dag. Alle var totalt utmattet i går da mannen måtte ta alt av stell, hente ting til meg og tåle at lunten min var temmelig kort :P Alt jeg klarte var å amme, drikke litt og spise mellom slagene.

 

Men i dag var alt normalt igjen heldigvis! Etter å ha våknet, tatt en lang dusj og fått i meg frokost så var mini blid og fornøyd som en lerke og spiste normalt igjen.

 

Klokka 13.00 var vi på barseltreff og mini sov gjennom hele greien mens de andre babyene hylte, stresset og var skikkelig urolige. Alle de andre slet med ammingen(betennelser, ikke nok melk og kavete baby etc). Så der satt jeg med min ekstremt rolige baby som jeg tok opp én gang for litt pupp når jeg så at han våknet litt, mens de andre måtte bysse, hysje, trøste og bære rundt.

Må si jeg følte meg heldig. De andre mødrene var koselige og vi avtalte å treffes igjen til neste uke så det blir kjekt :)

 

Nå har vi akkurat våknet fra middagslur og skal slappe av og nyte resten av kvelden. På onsdag er det storbarseltreff på Ringen Kino. Flere som skal? Arrangert av Aftenposten på Facebook :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var definitivt økedøgn dagen før hjemreise, hun var limt til puppen :legrine: gruer meg til neste runde hehe, fascinerende greier.

 

Gleder meg til Barselstreffet på onsdag! Får sitte på med mannen inn på morgenen og loffer vel rundt på jobben til jeg skal dra ned. Får heldigvis ta følge med en annen her på forumet som venter. Det blir spennende!

 

Meldte meg faktisk på det forrige store barselstreffet mens jeg var gravid men kansellerte det fordi jeg trodde jeg ikke kunne komme. Fikk beskjed av en dame som arrangerte at det ofte var gravide med på treffet også! Hadde jeg bare visst det da :legrine: Gleder meg i hvert fall til det nå. I morgen skal jeg til Haslien Fotografene for visning av akt gravidfoto og nyfødtfoto av lille sprell! Herregud som jeg gleder meg!

 

De som er interessert i barselstreffet, kikk her da vel: https://www.facebook.com/events/658640437570632/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var definitivt økedøgn dagen før hjemreise, hun var limt til puppen :legrine: gruer meg til neste runde hehe, fascinerende greier.

 

Gleder meg til Barselstreffet på onsdag! Får sitte på med mannen inn på morgenen og loffer vel rundt på jobben til jeg skal dra ned. Får heldigvis ta følge med en annen her på forumet som venter. Det blir spennende!

 

Meldte meg faktisk på det forrige store barselstreffet mens jeg var gravid men kansellerte det fordi jeg trodde jeg ikke kunne komme. Fikk beskjed av en dame som arrangerte at det ofte var gravide med på treffet også! Hadde jeg bare visst det da :legrine: Gleder meg i hvert fall til det nå. I morgen skal jeg til Haslien Fotografene for visning av akt gravidfoto og nyfødtfoto av lille sprell! Herregud som jeg gleder meg!

 

De som er interessert i barselstreffet, kikk her da vel: https://www.facebook.com/events/658640437570632/

Så gøy at du kommer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også Krumelur- er ikke til å ta feil av, presis kl 19 kjører kveldsshowet i gang her, frem til mannen får han i koma ved 21 tiden. Det er det samme hver kveld!!

Jeg roer han fint på dagtid, men på kvelden er det kun far som får det til. Begynner å bli litt bekymret for hvordan det skal gå hvis han er borte en kveld... Og det hender jo st han er det!

Synes første beh hos Kiro hadde best effekt, etter det har det vært stabilt- lite endring. Jaja, det er hvertfall forutsigbart!

Siste døgnet har han ikke bæsjet, men spiser godt og har våte bleier.. Er ikke det rart at det går så lang tid i mellom??

Hvis han bare får morsmelk er det jo helt greit at det går en stund uten bæsj. Min bæsjer hver dag, kommer som regel noe når han får til en skikkelig fjerta også ;-) Hadde en masete formiddag men i kveld har han ikke vært så verst. Her er det ikke noe system, men merker at de dagene han fiser mye er han roligere. Så er helt klart magen han strever med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oii i kveld har jeg hatt hylgrinebaby fra 20.00-22.30

Skulle nok ikke spist den roastbeef baguetten med løksalat på. F.... !!!!! Pupper i søvn nå og håper hun holder seg sovende. Var helt svett på slutten. Satser på at det er løken og at dette ikke blir noe mønster 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii i kveld har jeg hatt hylgrinebaby fra 20.00-22.30

Skulle nok ikke spist den roastbeef baguetten med løksalat på. F.... !!!!! Pupper i søvn nå og håper hun holder seg sovende. Var helt svett på slutten. Satser på at det er løken og at dette ikke blir noe mønster 😜

Huff ja det er slitsomt! Satser på at det er et engangstilfelle, alle babyer kan jo ha en og annen sånn dag. Mange son reagerer på løk, har begynt å holde meg unna selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oii i kveld har jeg hatt hylgrinebaby fra 20.00-22.30

Skulle nok ikke spist den roastbeef baguetten med løksalat på. F.... !!!!! Pupper i søvn nå og håper hun holder seg sovende. Var helt svett på slutten. Satser på at det er løken og at dette ikke blir noe mønster 😜

Huff ja det er slitsomt! Satser på at det er et engangstilfelle, alle babyer kan jo ha en og annen sånn dag. Mange son reagerer på løk, har begynt å holde meg unna selv.
Hun sovnet heldigvis og sov til 04.30 så skal ikke klage da! Var nok den løken tenker jeg. Satser på det 😂 nå har hun sovet i 4 t og syntes det er på tide at hun står opp 😋

Og ja,alle babyer har vel magevondt engan i blandt.

Endret av Marsch83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt rolige dager, ikke noe magevondt. Har rota bort semp dråpene i flyttekaoset, så håper det vedvarer allikevel. Han sover godt, men har gitt opp å legge ham i egen seng. Siden vår seng er så liten har jeg bygd en egen seng til ham på min side, fungerte kjempebra! Han må ha pupp for å sovne, flere som har det sånn? Har jo lest at de skal sovne inn alene, men lett å gi puppen for jeg vet d fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt rolige dager, ikke noe magevondt. Har rota bort semp dråpene i flyttekaoset, så håper det vedvarer allikevel. Han sover godt, men har gitt opp å legge ham i egen seng. Siden vår seng er så liten har jeg bygd en egen seng til ham på min side, fungerte kjempebra! Han må ha pupp for å sovne, flere som har det sånn? Har jo lest at de skal sovne inn alene, men lett å gi puppen for jeg vet d fungerer.

Her våkner han hovedsaklig fordi han trenger bleieskift og mat og så sovner han jo på puppen. Noen ganger er det jo kosepupp, men det tar 2 min så sovner han. Han er bare 3 uker enda. Tenker at det med finne søvnen selv kan innarbeides mer når han er rundt 3 mnd når han kan skille natt og dag(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt rolige dager, ikke noe magevondt. Har rota bort semp dråpene i flyttekaoset, så håper det vedvarer allikevel. Han sover godt, men har gitt opp å legge ham i egen seng. Siden vår seng er så liten har jeg bygd en egen seng til ham på min side, fungerte kjempebra! Han må ha pupp for å sovne, flere som har det sånn? Har jo lest at de skal sovne inn alene, men lett å gi puppen for jeg vet d fungerer.

Jeg har gjort det de to siste dagene pga. Magevondt. Ellers så ammer jeg alltid før leggetid uansett når jeg ga sist. Men så prøver jeg å få hun til å rape og legger over i vugga 😀 funker her i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir også alltid før sovetid, men så våkner han etter kort tid og da er det kun puppen som gjelder. Har også lest at ved 3 måneders alder kan man innføre mer rutiner, helsesøster sa at de da får søvn hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på 6 ukers kontrollen i går. Da fikk mini vaksine mot rota virus. Har hatt sykt mye vondt i magen, urolig og diaré etter det... Noen andre som har fått den vaksinen enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på 6 ukers kontrollen i går. Da fikk mini vaksine mot rota virus. Har hatt sykt mye vondt i magen, urolig og diaré etter det... Noen andre som har fått den vaksinen enda?

Ikke fått den enda,men det er visst noe av bivirkningen et par dager etter. Sjeldent bivirkning andre gangen visst.

 

Mitt råd til alle er å ha gode leggevaner i alle fall. Nå har vi bare en fra før,men har aldri hatt problemer med å legge han og han sovner med engang han blir lagt. Unntak en gang i blandt og ved sykdom.

Husker det var mest pes rundt 10 mnd. alder. Er vel da de får litt seperasjons angst. Og litt rundt bhg start. Men gjelder da å være tolmodig å prøve å se det fra barnets side. Vi snek oss ikke ut men sa natta og prøvde aldri skjule at vi gikk ut av rommet. Ble det gråt,roet vi og prøvde på nytt. Blir spennende om vi kan følge denne oppskriften med tulla også. 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på 6 ukers kontrollen i går. Da fikk mini vaksine mot rota virus. Har hatt sykt mye vondt i magen, urolig og diaré etter det... Noen andre som har fått den vaksinen enda?

Hvor mye var vekt og høyde da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også den vaksinen i dag, men har ikke merket noe, annet enn at han har sovet veldig lenge i ettermiddag, men vet ikke om det har noen sammenheng. Han veide 3850, så går fortsatt opp 300 g i uka, perfekt :) Syv uker og to dager i dag.

 

Jeg vet ikke om det er de dråpene eller hva som har skjedd, men de siste dagene har han vært mye roligere. Han er litt urolig på formiddagen, og jeg ser at han sliter litt med magen, men så fiser han masse og er bra resten av dagen. Det er helt utrolig, såå rolig og sover masse igjen. I dag la jeg han for natta i ni-tida, ikke sikker det funker i lengden men ser ingen grunn til ikke å prøve. Han sovner fint selv så lenge han ikke har vondt, da er det byssing og bæring som gjelder. Håper det varer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde vi enda en økeøkt!

 

Heldigvis ikke et døgn, men tok av fra 17.00 til 22.00. Han var så urolig og kavete og nektet å ligge noe annet sted enn i mastersengen sammen med meg. Han spiste til han spydde, tisset ut en halv bleiepakke og først 22.00 så sovnet han....herremin! Er helt utkjørt her.

 

Men blir spennende å sjekke vekten nå. Veide han på onsdag og da var han nesten 4 kg! :) Med økedøgn på søndag, masse mat siden da og økeøkten i dag så ser burde han bli god og feit til 6 ukerskontrollen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det kjempefint. Han ble født 22. juli og vokser skikkelig fort. Jeg pumper melken og gir ham på flaske og innimellom flaskene så ammer han. Jeg har sånn melkepanikk så om jeg ikke gjør det sånn overbeviser jeg meg selv om at det bare er tørrmelk i puppene og kaster meg over morsmelkerstatningen i vill redsel for å sulte mitt eget barn (ja, snakker av erfaring) ;) Han sver veldig mye, når han er våken er han veldig rolig da også, bortsett fra når han MÅ ha melk TVERT eller må bæsje og ikke får det ut (fotmassasje hjelper) og ikke ligger sånn som han vil. Han er en veldig tydelig baby. Har nå begynt å legge ham i sengen sin et par timer før oss siden han viser tydelig at han er sliten på kvelden, ble så urolig her på stuen i varmen, så vi kjøpte denne neonate babycallen og begynte å legge ham på soverommet sånn rundt 21.30 og det fungerer råbra. Han har helt siden han ble født sovet hele nettene, er oppe kun én gang for mating to ganger på økedagene sine. Ellers sover han godt. Vi har et enetasjes hus altså, så han ligger ikke mutters alene i andre etasje liksom, han ligger rett ved stuen, men i fred på vårt soverom frem til vi legger oss. Veldig rolig gutt, som han forrige gutten vår. Han begynte forøvrig i dag å se på knyttneven sin, slo seg et par ganger på øyet i et ellevillt studie av egen hånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi var på 6 ukers kontrollen i går. Da fikk mini vaksine mot rota virus. Har hatt sykt mye vondt i magen, urolig og diaré etter det... Noen andre som har fått den vaksinen enda?

Hvor mye var vekt og høyde da? :-)

Han veide 5,2 kg og var 56 cm- lå midt i kurven😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde vi enda en økeøkt!

 

Heldigvis ikke et døgn, men tok av fra 17.00 til 22.00. Han var så urolig og kavete og nektet å ligge noe annet sted enn i mastersengen sammen med meg. Han spiste til han spydde, tisset ut en halv bleiepakke og først 22.00 så sovnet han....herremin! Er helt utkjørt her.

 

Men blir spennende å sjekke vekten nå. Veide han på onsdag og da var han nesten 4 kg! :) Med økedøgn på søndag, masse mat siden da og økeøkten i dag så ser burde han bli god og feit til 6 ukerskontrollen :)

Sånn har mini her vært mye når han egentlig har vondt i magen. De tror de er sultne når de kjenner ubehag i magen, og sender signaler om at de vil ha mat- mens de ender opp med å få for mye mat, for mye formelk- som ender med at de får enda mer vondt i magen, kaver og gulper. Vet ikke om det er sånn for deg og din lille, men det kan være noe å tenke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her hadde vi enda en økeøkt!

 

Heldigvis ikke et døgn, men tok av fra 17.00 til 22.00. Han var så urolig og kavete og nektet å ligge noe annet sted enn i mastersengen sammen med meg. Han spiste til han spydde, tisset ut en halv bleiepakke og først 22.00 så sovnet han....herremin! Er helt utkjørt her.

 

Men blir spennende å sjekke vekten nå. Veide han på onsdag og da var han nesten 4 kg! :) Med økedøgn på søndag, masse mat siden da og økeøkten i dag så ser burde han bli god og feit til 6 ukerskontrollen :)

Sånn har mini her vært mye når han egentlig har vondt i magen. De tror de er sultne når de kjenner ubehag i magen, og sender signaler om at de vil ha mat- mens de ender opp med å få for mye mat, for mye formelk- som ender med at de får enda mer vondt i magen, kaver og gulper. Vet ikke om det er sånn for deg og din lille, men det kan være noe å tenke på...

Ja det er ikke uvanlig at de blir litt puppete hvis de har litt vondt i magen. Trenger ikke være det, men noe å tenke på hvis det fortsetter. Men det er jo også vanlig at de er sultne om kvelden i perioder og henger i puppen i ett kjør.

 

Min er litt urolig i natt, mulig det er litt magetrøbbel pga vaksinen. Men han har jo greid å bli forkjøla også, ikke greit når storebror er barnehagegutt.. Han er mildt sagt lite begeistret for den nesesugeren, he he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Vi var på 6 ukers kontrollen i går. Da fikk mini vaksine mot rota virus. Har hatt sykt mye vondt i magen, urolig og diaré etter det... Noen andre som har fått den vaksinen enda?

Hvor mye var vekt og høyde da? :-)
Han veide 5,2 kg og var 56 cm- lå midt i kurven😊

Her måler de ikke lengde før på tremåneders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her hadde vi enda en økeøkt!

 

Heldigvis ikke et døgn, men tok av fra 17.00 til 22.00. Han var så urolig og kavete og nektet å ligge noe annet sted enn i mastersengen sammen med meg. Han spiste til han spydde, tisset ut en halv bleiepakke og først 22.00 så sovnet han....herremin! Er helt utkjørt her.

 

Men blir spennende å sjekke vekten nå. Veide han på onsdag og da var han nesten 4 kg! :) Med økedøgn på søndag, masse mat siden da og økeøkten i dag så ser burde han bli god og feit til 6 ukerskontrollen :)

Sånn har mini her vært mye når han egentlig har vondt i magen. De tror de er sultne når de kjenner ubehag i magen, og sender signaler om at de vil ha mat- mens de ender opp med å få for mye mat, for mye formelk- som ender med at de får enda mer vondt i magen, kaver og gulper. Vet ikke om det er sånn for deg og din lille, men det kan være noe å tenke på...

Ja har lest om det på ammehjelpen :) Men vi merket at han var mer varm og klengete da han stoppet å grine når vi la han på det kjølige stellebordet.

 

Han promper og bæsjer masse så var nok ikke magevondt. Han roet seg veldig når temperaturen i leiligheten ble bedre. Var veldig varmt i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken mat reagerer deres barn på? Er det nie dere helt tydelig ser at gir magetrøbbel? Jeg har fått skikkelig kick på nektariner, men lurer på om mini reagerer litt på det.

 

Anonymous poster hash: 7eb91...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...