Gå til innhold

Vi som har fått baby i juni og juli 2015 :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Med forrige barnet hadde jeg forresten altfor mye melk og det var tydelig at han fikk litt magevondt av det, med sånn skummende grønn bæsj. Har du veldig mye melk? Denne gangen har jeg bare akkurat passe, og avføringen er som den skal, så det er nok ikke årsaken for min del.

Helt enorm forskjell på lille etter behandlingen.. Han var rolig i kveld- heldigvis!!!!! Måtte det bare vare!!😊

Storebror her hadde også mye av de samme plagene, men da ventet vi for lenge med å gjøre noe- rådene fra hs om å "se an", og at "alt er normalt" var dårlige råd. Vi fant altfor sent ut at han hadde vondt i nakken og bekken..denne gangen er vi klok av skade og venter ikke med å søke hjelp..

Jeg tror at vondtene i nakken hans nå gjør at han dier for kort, og får i seg for mye formelk og lite av den gode melken som kommer til slutt. I tillegg har jeg nok ganske mye melk også- har heldigvis roet seg litt!

Også er han jo født nesten 3 uker før tiden, noe som også kan bidra til at fordøyelsessystemet er litt umodent. Mange ting her altså.. Men bottom line er at behandlingen ser ut til å ha hjulpet!😊

Blir spennende å høre din erfaring m manuell terapeut, hvis du velger å gå dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har noen tips om hvordan få ungen til å ta smokk? Er ikke så stas å være smokk hele kvelden😩 også får hun jo mer vondt i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen tips om hvordan få ungen til å ta smokk? Er ikke så stas å være smokk hele kvelden😩 også får hun jo mer vondt i magen.

Har du prøvd forskjellige typer? Noen ganger har de preferanser :-) Ellers er det vel ikke alle som vil ta smokk...

Hatt en fin dag her, men en heftig runde skriking nå på kvelden :-( Er så opp og ned! Skal bestille time hos manuellterapeut over helga, han var på ferie forrige uke. Har tenkt litt på at kanskje han kan ha fått seg en trøkk under fødselen, det gikk jo fra to cm til full åpning på to timer...

 

Hvordan går det hos dere, Lavidabella?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil lille bare ha mam smokker, sånn var storebror også..

Nå kommer et politisk ukorrekt tips..😜sukkervann på smokken..har ikke prøvd det selv, annet enn når vi fikk hjelp til å få i gang ammingen på intensiven- der ga de sukkervann for å stimulere barnet til å ta brystet. Tipper det vil funke med smokk også😊

 

Her går det bedre enn det gjorde på det verste, selv om vi hadde noen runder med uro i går kveld igjen. Måtte gå tre trilleturer for å roe han, ingenting annet hjelper.. blir jo veldig god trim- men fyttikatta så slitsomt

Likevel er det mye bedre enn det var, er roligere ved brystet og får i seg mindre luft.

 

Når er det gutten din gråter Krumelur, er det etter mat, på kvelden..? Har du funnet noe mønster i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også mam-smokker som har falt i smak hos mine 😊

 

Vet ikke om jeg synes det er noe mønster nei. I går var han ganske fin på dagen, men mye skriking og uro på kvelden. I dag har det vært mye skriking på dagtid, så får vi se hvordan kvelden blir. Han roer seg i bil og vogn, og sover heldigvis godt om natta. Men det er slitsomt, vil jo gjerne at denne tiden skal være kos og det er det jo ikke når jeg ser at han ikke har det bra. Første smilet lar også vente på seg, ikke rart det 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også, ingen smil å spore- bortsett fra i søvne, Hehe.. Kan jo hende at de tre ukene de er født for tidlig også spiller inn?

Husker at storebror også ventet en stund

med smilene, men nå smiler han stort sett hele tiden😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg velsignet.. Her gråtes kun når vi vil ha pupp eller ikke får til puppen. Hender vi blir sinte om bleia er tung men selv ikke våt eller grumsete bleier blir et problem. Hun sover så tungt at jeg knapt får vekket henne til amming og på morgenen, får bare knirke/koselyder og verdens søteste sovetryne. Pupp skal man til gjengjeld ha titt og ofte. Måtte amme på vei til og fra butikken som er 10 min unna :legrine:

 

Truten og kinnene mine, ørene, nesa og lilletærne til pappa! <3 Hinsides forelsket altså. Knapt tid til annet enn å absorbere dette vesenet.

 

Selv har jeg mye vondt. Verker nedentil, vondt å stå, gå og sitte men nå kan jeg puste normalt da. 6 dager siden fødsel og har mistet 10 kilo til nå. Redd magen min ikke vil trekke deg tilbake igjen men skal kjøre amepure CIY roller på strekkmerker og håper det kanskje hjelper.

 

Men herregud så heldige vi er. De byltene her altså.. som bare har oss og trenger oss så inderlig!

Endret av PersilleBlomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har noen tips om hvordan få ungen til å ta smokk? Er ikke så stas å være smokk hele kvelden😩 også får hun jo mer vondt i magen.

Har du prøvd forskjellige typer? Noen ganger har de preferanser :-) Ellers er det vel ikke alle som vil ta smokk...

Hatt en fin dag her, men en heftig runde skriking nå på kvelden :-( Er så opp og ned! Skal bestille time hos manuellterapeut over helga, han var på ferie forrige uke. Har tenkt litt på at kanskje han kan ha fått seg en trøkk under fødselen, det gikk jo fra to cm til full åpning på to timer...

 

Hvordan går det hos dere, Lavidabella?

Har prøvd to typer,mam og muk? Den ene tar hun absolutt ikke og mam smukken går til nød.Det er ikke noe big deal om hun gjør det heller,men hadde vært litt lettere å få lagt og roet. Men skal ikke klage heller for hun sover jo absolutt hele dagen... Og natten. Endret av Marsch83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg velsignet.. Her gråtes kun når vi vil ha pupp eller ikke får til puppen. Hender vi blir sinte om bleia er tung men selv ikke våt eller grumsete bleier blir et problem. Hun sover så tungt at jeg knapt får vekket henne til amming og på morgenen, får bare knirke/koselyder og verdens søteste sovetryne. Pupp skal man til gjengjeld ha titt og ofte. Måtte amme på vei til og fra butikken som er 10 min unna :legrine:

 

Truten og kinnene mine, ørene, nesa og lilletærne til pappa! <3 Hinsides forelsket altså. Knapt tid til annet enn å absorbere dette vesenet.

 

Selv har jeg mye vondt. Verker nedentil, vondt å stå, gå og sitte men nå kan jeg puste normalt da. 6 dager siden fødsel og har mistet 10 kilo til nå. Redd magen min ikke vil trekke deg tilbake igjen men skal kjøre amepure CIY roller på strekkmerker og håper det kanskje hjelper.

 

Men herregud så heldige vi er. De byltene her altså.. som bare har oss og trenger oss så inderlig!

Vel, min skreik heller ikke de to første ukene... Var såå fornøyd med å ha fått en sånn rolig unge, da storebror var endel urolig pga nakken.

 

Håper smertene gir seg. Magen trekker seg tilbake etterhvert, husker jeg syntes det var merkelig etter førstemann at kroppen ble så og si som før igjen. Ikke over natta da, men kanskje etter et år?

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også, ingen smil å spore- bortsett fra i søvne, Hehe.. Kan jo hende at de tre ukene de er født for tidlig også spiller inn?

Husker at storebror også ventet en stund

med smilene, men nå smiler han stort sett hele tiden😊

Jada, har tenkt samme tanken, min kom to uker før tida. Smiler også i søvne. Han er seks uker i mårra, på den tiden mener jeg at storebror smilte. Han er også en skikkelig glad gutt, det har han alltid vært😊

I dag har det vært myyye skriking. Begynner sånn smått å frykte det unevnelige k-ordet... 😯

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg velsignet.. Her gråtes kun når vi vil ha pupp eller ikke får til puppen. Hender vi blir sinte om bleia er tung men selv ikke våt eller grumsete bleier blir et problem. Hun sover så tungt at jeg knapt får vekket henne til amming og på morgenen, får bare knirke/koselyder og verdens søteste sovetryne. Pupp skal man til gjengjeld ha titt og ofte. Måtte amme på vei til og fra butikken som er 10 min unna :legrine:

 

Truten og kinnene mine, ørene, nesa og lilletærne til pappa! <3 Hinsides forelsket altså. Knapt tid til annet enn å absorbere dette vesenet.

 

Selv har jeg mye vondt. Verker nedentil, vondt å stå, gå og sitte men nå kan jeg puste normalt da. 6 dager siden fødsel og har mistet 10 kilo til nå. Redd magen min ikke vil trekke deg tilbake igjen men skal kjøre amepure CIY roller på strekkmerker og håper det kanskje hjelper.

 

Men herregud så heldige vi er. De byltene her altså.. som bare har oss og trenger oss så inderlig!

Så deilig, sånn var min også de 3-4 første ukene. Nå sover han veldig bra og gråter lite. Men han har begynt å "sutre" så fælt i våken tiden, er liksom litt missfornøyd. Vil bare sitte hos meg eller pappa, krise å bli lagt ned alene. Jeg gikk også ned 10 kg raskt, mangler fortsatt 2 - og de skal bort med ett sunnere kosthold - men det blir først om en uke:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er endelig lille tulla fornøyd og blid. Sparker som en gal og klarer dermed å snu seg både til mage og rygg. Smiler gjør hun også :) Kjempesøtt! Men vi har hatt en slitsom tid. Hun begynte å gå mindre opp i vekt, for å så gå ned i vekt. Viser seg at hun er sugesvak, som igjen førte til at hun ble trøtt, og da ville hun iallefall ikke suge, og det igjen førte til dårlig melkeproduksjon. Stakkars lille, slapp og skrek mye! Nå har vi snart hatt en uke med økedøgn. Ammer OFTE og pumper meg, dag som natt. Måtte bruke litt mme i noen dager for at hun skulle få energi til å suge. I dag har vi klart oss med amming og en flaske med mm :) Så nå er hun mett og fornøyd- endelig!

Endret av ØYNE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iiiiik, det unevnelige K... Ordet- DET sier vi ikke høyt- Hehe!! Har tenkt det jeg også, særlig siste uka. Manuell terapeuten får en tlf i morgen kanskje?😊

Lille her bare sov de første 3-4 ukene, og så begynte det gradvis og endre seg.. I kveld har han faktisk sovet hele tiden, bortsett fra når han har har vært sulten. Er så spent på hvordan natten blir nå kjenner jeg- om det lades opp til å bli et helvete😜 eller, kanskje det er i ferd med å snu... Krysser fingre, og banker i bordet!!

Så bra at det har gått seg til for deg Øyne, det hørtes skikkelig stritt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiik, det unevnelige K... Ordet- DET sier vi ikke høyt- Hehe!! Har tenkt det jeg også, særlig siste uka. Manuell terapeuten får en tlf i morgen kanskje?😊

Lille her bare sov de første 3-4 ukene, og så begynte det gradvis og endre seg.. I kveld har han faktisk sovet hele tiden, bortsett fra når han har har vært sulten. Er så spent på hvordan natten blir nå kjenner jeg- om det lades opp til å bli et helvete😜 eller, kanskje det er i ferd med å snu... Krysser fingre, og banker i bordet!!

Så bra at det har gått seg til for deg Øyne, det hørtes skikkelig stritt ut!

Ja ringer i mårra! Han har sovet en god stund her og nå, skal vekke han så jeg får ammet og forhåpentligvis kommet meg i seng etterhvert. Håper på en bedre dag i mårra 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det går veien nå.. Ny kontroll på helsestasjonen i morgen.

 

K-ordet håper jeg ingen får befatning med!! Bæresjal skal visstnok hjelpe. Forsøkte å legge småen oppi, men hun ble bare sint. Nye forsøk i neste uke, både med sjal og ergo. Savner å ha to armer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sjal har funka greit for å roe han her, men i går ville han ikke det heller. Bare spente hele kroppen da jeg skulle plassere han der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vägrar sjal, vägrar sele... sover 1 timma 20 minutter. Skriker inte, men spänner sig och bajsar en hel del... Vet inte om det är så att han inte får i sig så mycket mat som han vill, att min mjölk inte kommit "ikapp" hans stora behov. Håller på att förlora förståndet.

 

Men vi har köpt miniformdroppar så vi får se om det blir bättre av det snart.

 

På torsdag kommer mannens familj, ska bli väldigt skönt med lite fler som vill hålla honom ;)

 

Krumelur: Hoppas det blir bättre snart! Inte kul att liten har så ont. Min är ganska nöjd alltså, men vaken så fruktansvärt mycket och länge... Börjar bli orolig att han inte ska utvecklas ordentligt om han inte får sova!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på helsestasjonen i dag og da anbefalte helsesøsteren at vi skulle kjøpe semp dråper til nurket, det skal visst være veldig bra for barn med luft i magen. D tar noen dager før det virker da, men er visst dokumentert at det virker. Så nå har vi kjøpt det:). Har også kjøpt nest, men ble litt skuffet da det var så stort. Trodde barnet skulle ligge litt trangt jeg. Vi kjøpte den brukt på finn. no, så kanskje det finnes andre som er mindre. Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med litt avlastning på byssing og bæring ja. Bellellon!

 

Vi har babynest, det Kan strammes i ene enden slik at det blir mindre. Han har trivdes der hele veien, sover der om natta så blir ikke senga så stor.

 

I dag var lillegutt litt urolig på formiddagen, men resten av dagen har han vært så rolig og fornøyd! Fjerta som bare det. :-D Aner ikke hva det skyldes. Håper det er den nye trenden! Kvelden er jo enda ung, så vi får se. Skal sjekke ut de dråpene hvis magevondten fortsetter, googla litt og ser mange har god erfaring. Minifom har ikke funka her iallfall. Skal til manuellterapeut på torsdag, får se om han finner noe. Kjenner skuldrene er litt lavere etter en rolig dag iallefall! Han vil fortsatt holdes mesteparten av tida, men det er ikke det verste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det opp og ned med magen til vesla. Virker som at bæsjen blir litt fastere og kanskje vanskeligere å få ut. Hun skriker mer nå og spenner seg,men ikke så mye at jeg klager. Håper virkelig det hjelper for dere med miniform og annet ☺️ Stakkars små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt babynest kan også strammes i enden, legger også saueskinn oppi, luner enda mer- mini liker godt å ligge der.

Heldigvis har han vært roligere nå de siste dagene, men trenger å bli holdt mye for å roe seg.. Har bæresjal og ergobaby, men synes ikke jeg får ordentlig dreisen på noen av dem.. Han sitter som en ball nede i der😜

 

Fyttikatta, i går begynte jeg faktisk å blø igjen, 3 dager etter kontroll hos legen hvor alt så fint ut.. Er det mulig??trodde denne renselsen var over, men nei da.. Har noen opplevd det samme? At det har kommet tilbake igjen..? Merkelige greier altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt babynest kan også strammes i enden, legger også saueskinn oppi, luner enda mer- mini liker godt å ligge der.

Heldigvis har han vært roligere nå de siste dagene, men trenger å bli holdt mye for å roe seg.. Har bæresjal og ergobaby, men synes ikke jeg får ordentlig dreisen på noen av dem.. Han sitter som en ball nede i der😜

 

Fyttikatta, i går begynte jeg faktisk å blø igjen, 3 dager etter kontroll hos legen hvor alt så fint ut.. Er det mulig??trodde denne renselsen var over, men nei da.. Har noen opplevd det samme? At det har kommet tilbake igjen..? Merkelige greier altså.

Sikker på at det ikke er mensen? Jeg begynte å blø litt omtrent en uke etter renselsen. Tror d er mensen siden jeg delammer. Enig, nurket ligger som en ball i ergo babyen - så bruker den ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt babynest kan også strammes i enden, legger også saueskinn oppi, luner enda mer- mini liker godt å ligge der.

Heldigvis har han vært roligere nå de siste dagene, men trenger å bli holdt mye for å roe seg.. Har bæresjal og ergobaby, men synes ikke jeg får ordentlig dreisen på noen av dem.. Han sitter som en ball nede i der😜

 

Fyttikatta, i går begynte jeg faktisk å blø igjen, 3 dager etter kontroll hos legen hvor alt så fint ut.. Er det mulig??trodde denne renselsen var over, men nei da.. Har noen opplevd det samme? At det har kommet tilbake igjen..? Merkelige greier altså.

Sikker på at det ikke er mensen? Jeg begynte å blø litt omtrent en uke etter renselsen. Tror d er mensen siden jeg delammer. Enig, nurket ligger som en ball i ergo babyen - så bruker den ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:). Nestet fungerer som bare det:). Nurket har sovet i det vedsidna meg i natt og han har vært trygg ( sov lenge) og jeg var trygg ( slapp å bekymre meg for at han ikke får puste godt nok) - så nå trenger vi bare en større seng. Men det hadde vi tenkt å kjøpe uansett, den er bare 140 tror jeg. Knøtteliten for 3 med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...