Gå til innhold

Vi som har fått baby i juni og juli 2015 :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når begynner eventuellt skrikingen på disse små? Hun er 3,5 uke nå men sååå rolig. Gråter nesten aldri...heldigvis for det da.. Men kan jeg være så heldig at det varer?

Min bare sov frem til han var 3-4 uker ish- så begynte det i det små og bli mer og mer uro. Ikke så uvanlig tror jeg.. Han er roligere nå enn han var- uke 4-5 var verst. Endel gråt på kveldstid fortsatt, men det er jo normalt tross alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff det er slitsomt og gjør vondt i mamma ❤️ Når de skriker og kaver slik. Håper jeg er skikkelig heldig denne gangen å slipper unna det værste! Husker godt jeg bærte meg i hjel med broren. Varte ikke så lenge,men er jo slitsomt når det står på.

Håper bebisene deres roer seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld var det nok halvannen time med skriking, det er vel det lengste. Men han har skreket og vært urolig mer eller mindre hele våkentiden i dag. Synes det er så trist, det er jo den tiden man skal bruke på tilknytning også er det bare sorgen 😞 Er jo ikke alle dager som er fullt så ille da, dette har vel vært en av de verste. Han sover heldigvis om natta, håper det fortsetter sånn. Hvor lenge skriker din da, Lavidabella? Er så vondt å se på når det står på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den verste dagen gråt han mer eller mindre sammenhengende i 5 timer, det var helt jævlig.. Vanligvis har han uro og gråt mellom kl 19-21, ca 2 timer. Vi må bare ta hensyn til at det er sånn nå, vi kan ikke invitere gjester o.l på kveldstid. Godt at dette er 2.mann, nå vet jeg at dette går over, selv om det er skikkelig dritt når det står på... Så godt at han sover om natten Krumelur, det er gull verdt for å ha krefter til å tåle det.

Leste at ukene 6-8 var verst for de små som gråt mye, hvis vi skal tro på det må vi jo snart se lyset i tunnelen!

Anbefaler en utrolig fin og morsom bok; "mammasjokket"- den var bare herlig å lese nå altså! God trøst til et slitent mamma💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mini 3 uker i dag og gråter fremdeles aldri utenom ved sult/bleieskift. Han er utrolig rolig og tilfredsstilt og når han er våken så ligger han bare og titter rundt og pludrer for seg selv.

 

I dag morges så smilte han i full våken tilstand mens jeg stellet han ❤️❤️❤️ Er første gangen, de andre gangene har det vært reflekssmil i søvne.

 

Babynestet er fremdeles gullverdt. Han har endelig akseptert den :) På natten så er det så enkelt å bare legge han over i nestet når han har sovnet mett og fornøyd og på morgenen er det så greit å bære hele nestet inn på stuen så mannen får sovet ut. På stuen bruker jeg ammepute som er helt fantastisk der jeg har begge hendene fri mens han bare ligger og spiser :)

 

Vi har også en fin rytme nå. Lurer på det holder eller plutselig endrer seg. Står opp 07-08 hver dag. Setter oss på stuen, han får frokost og sovner i nestet. Jeg slapper av med frokost, kaffe, tv, surfing, steller meg og slapper av. Mini våkner igjen rundt 11.00 for mer mat. Steller og mater han, pludrer litt for å så sovne.

 

Mannen våkner, i 12 tiden stikker vi ut på trilletur i 2-3 timer. Veksler litt om mini holder seg i de 3 timene eller om vi må ta et skift og matpause, men det går jo så greit nå :) Kommer hjem i 15-16 tiden, han spiser og stelles, pludrer og sover til rundt 18-19.00. Legges da inn på soverommet, mates og sover til ca. 21.00. Mates igjen sover til 24-00.30. Og så er det ca. 2 matinger og så på an igjen klokka 07-08 :)

 

Ikke trenger han å rapes, ikke har han vondt i magen...gulper kun når han har vært litt vel ivrig på puppen :P

 

Føler meg utrolig heldig som har en så fornøyd og blid baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mini 3 uker i dag og gråter fremdeles aldri utenom ved sult/bleieskift. Han er utrolig rolig og tilfredsstilt og når han er våken så ligger han bare og titter rundt og pludrer for seg selv.

 

I dag morges så smilte han i full våken tilstand mens jeg stellet han ❤️❤️❤️ Er første gangen, de andre gangene har det vært reflekssmil i søvne.

 

Babynestet er fremdeles gullverdt. Han har endelig akseptert den :) På natten så er det så enkelt å bare legge han over i nestet når han har sovnet mett og fornøyd og på morgenen er det så greit å bære hele nestet inn på stuen så mannen får sovet ut. På stuen bruker jeg ammepute som er helt fantastisk der jeg har begge hendene fri mens han bare ligger og spiser :)

 

Vi har også en fin rytme nå. Lurer på det holder eller plutselig endrer seg. Står opp 07-08 hver dag. Setter oss på stuen, han får frokost og sovner i nestet. Jeg slapper av med frokost, kaffe, tv, surfing, steller meg og slapper av. Mini våkner igjen rundt 11.00 for mer mat. Steller og mater han, pludrer litt for å så sovne.

 

Mannen våkner, i 12 tiden stikker vi ut på trilletur i 2-3 timer. Veksler litt om mini holder seg i de 3 timene eller om vi må ta et skift og matpause, men det går jo så greit nå :) Kommer hjem i 15-16 tiden, han spiser og stelles, pludrer og sover til rundt 18-19.00. Legges da inn på soverommet, mates og sover til ca. 21.00. Mates igjen sover til 24-00.30. Og så er det ca. 2 matinger og så på an igjen klokka 07-08 :)

 

Ikke trenger han å rapes, ikke har han vondt i magen...gulper kun når han har vært litt vel ivrig på puppen :P

 

Føler meg utrolig heldig som har en så fornøyd og blid baby :)

He he, det er som å høre om min de 4 første ukene. Etterhvert ble han mer våken, og mer sosial - ville sitte hos meg hele tiden. Frem til siste uka har han også hatt litt magevondt, men det har blitt helt bra de 2 siste dagene. Så når vi pakka resten, nesten 2 timer, lå han og koste seg på gulvet. Utrolig:). Første gang på lenge. Nå sitter jeg i bilen, farvel løkka - hei Asker😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er mini 3 uker i dag og gråter fremdeles aldri utenom ved sult/bleieskift. Han er utrolig rolig og tilfredsstilt og når han er våken så ligger han bare og titter rundt og pludrer for seg selv.

 

I dag morges så smilte han i full våken tilstand mens jeg stellet han ❤️❤️❤️ Er første gangen, de andre gangene har det vært reflekssmil i søvne.

 

Babynestet er fremdeles gullverdt. Han har endelig akseptert den :) På natten så er det så enkelt å bare legge han over i nestet når han har sovnet mett og fornøyd og på morgenen er det så greit å bære hele nestet inn på stuen så mannen får sovet ut. På stuen bruker jeg ammepute som er helt fantastisk der jeg har begge hendene fri mens han bare ligger og spiser :)

 

Vi har også en fin rytme nå. Lurer på det holder eller plutselig endrer seg. Står opp 07-08 hver dag. Setter oss på stuen, han får frokost og sovner i nestet. Jeg slapper av med frokost, kaffe, tv, surfing, steller meg og slapper av. Mini våkner igjen rundt 11.00 for mer mat. Steller og mater han, pludrer litt for å så sovne.

 

Mannen våkner, i 12 tiden stikker vi ut på trilletur i 2-3 timer. Veksler litt om mini holder seg i de 3 timene eller om vi må ta et skift og matpause, men det går jo så greit nå :) Kommer hjem i 15-16 tiden, han spiser og stelles, pludrer og sover til rundt 18-19.00. Legges da inn på soverommet, mates og sover til ca. 21.00. Mates igjen sover til 24-00.30. Og så er det ca. 2 matinger og så på an igjen klokka 07-08 :)

 

Ikke trenger han å rapes, ikke har han vondt i magen...gulper kun når han har vært litt vel ivrig på puppen :P

 

Føler meg utrolig heldig som har en så fornøyd og blid baby :)

Herlig å høre at det går så bra med din lille, og med deg! Nyt!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den verste dagen gråt han mer eller mindre sammenhengende i 5 timer, det var helt jævlig.. Vanligvis har han uro og gråt mellom kl 19-21, ca 2 timer. Vi må bare ta hensyn til at det er sånn nå, vi kan ikke invitere gjester o.l på kveldstid. Godt at dette er 2.mann, nå vet jeg at dette går over, selv om det er skikkelig dritt når det står på... Så godt at han sover om natten Krumelur, det er gull verdt for å ha krefter til å tåle det.

Leste at ukene 6-8 var verst for de små som gråt mye, hvis vi skal tro på det må vi jo snart se lyset i tunnelen!

Anbefaler en utrolig fin og morsom bok; "mammasjokket"- den var bare herlig å lese nå altså! God trøst til et slitent mamma💖

Fem timer, det nærmer seg tortur... Er nok lurt å gjøre som du sier, bare innfinne seg med at sånn er det nå. Kan stemme det med 6-8 uker, min er 7 uker på mandag og den siste uka har vært klart verst! Da sier vi det, en uke til skal jeg klare :-)

 

I dag har vi så langt hatt en fin dag, han har vært så rolig! Vi har vært på stranda og han har bare ligget og kikka og slumra, helt fantastisk. I tillegg sov han seks timer i strekk i natt! Får se hvordan kvelden blir, men jeg tåler den skrikinga på kvelden så lenge ikke hele dagen har vært strevsom i tillegg.

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, føle med dere som har baby som gråter❤️ Kan tenke meg at det er slitsomt.

 

I dag har vi vært ute i hele dag! Er jo så nydelig vær! Så da ble det picnic i parken, cafékos og masse gåing i sola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme type baby som deg MoD. Umulig å vekke når hun først sover :legrine: Formen min er ikke like bra, stingene gror sakte og revnet nok. Har ikke vært mye ute men det har nok litt med at vi bor her vi bor å gjøre også.. *sukk* Kvier meg for den første bussturen. Er en time til Lillestrøm og så en halvtime derfra med buss eller 15-20 med tog.. synes hun er litt liten og jeg er litt for fersk til det ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme type baby som deg MoD. Umulig å vekke når hun først sover :legrine: Formen min er ikke like bra, stingene gror sakte og revnet nok. Har ikke vært mye ute men det har nok litt med at vi bor her vi bor å gjøre også.. *sukk* Kvier meg for den første bussturen. Er en time til Lillestrøm og så en halvtime derfra med buss eller 15-20 med tog.. synes hun er litt liten og jeg er litt for fersk til det ennå

Skjønner første turen kan være litt skummel, men så lenge du har klarer å skifte bleie og mate henne så er det faktisk ikke så mye som kan gå galt ute på tur :P Men første turen vi tok var sammen med mannen. Da fikk vi øvd oss litt alle tre. Knotet litt med å amme med ammeteppe så lærte at det faktisk var enklere med en stor collegejakke med glidelås. Utover det så sov han jo bare. Bleieskift kan en enkelt ta oppi vognen med engangsunderlag om det er mangel på stellebord.

 

Etter et par turer med mannen så følte jeg meg veldig sikker alene og jeg tror at det er lurt å trille så fort som mulig da en lett kan bygge opp en "sperre" for å gå ut dess lenger en venter.

 

Men om du er veldig sår etter revningen så er det greit å ta det litt med ro. Greit å kunne gå/sitte uten å smerter og ubehag, iallefall siden turen tar så lang tid med offentlig transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag lider verkligen med er som har fått en gråtbebis. Själv har jag ju bara fått en som aldrig sover, man han är ju nästan alltid nöjd. Kan bara tänka mig hur det skulle vara om han skrek också. USCH!

 

Men, det har varit nätter då jag gråtit och önskat att han var kvar inne i magen istället :P. Nåväl. Nu har han sovit i hela tre timmar två nätter i rad, det gör verkligen underverk på mig, får hoppas det inte är tillfälligt. Annars är det väl inte mycket som sker, känns skönt att man i alla fall börjar komma in i "det nya livet" och börjar förstå och kunna tolka lillen, och att lillen känner sig trygg och säker med mig och sin far.

 

Han får också många komplimanger från okända för att han är så himla söt, det är ju alltid kul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme type baby som deg MoD. Umulig å vekke når hun først sover :legrine: Formen min er ikke like bra, stingene gror sakte og revnet nok. Har ikke vært mye ute men det har nok litt med at vi bor her vi bor å gjøre også.. *sukk* Kvier meg for den første bussturen. Er en time til Lillestrøm og så en halvtime derfra med buss eller 15-20 med tog.. synes hun er litt liten og jeg er litt for fersk til det ennå

Ikke stress. Ta det i ditt eget tempo, det er ingenting som haster. Det er jo ikke så lenge siden du fødte heller! Det er forskjellig hvordan formen er, du må kjenne på hva du orker, ikke sammenligne deg med andre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tydeligvis sårskorpen som løsnet ja. Etter siste klumpen så har det såvidt kommet bittelitt rosa utflod. Utrolig digg! :)

 

I natt sov både jeg og mini som steiner. Var godt og slitsomt med lang tur og picnic i sola i går gitt. Men i dag har han vært veldig klengete siden frokost klokka 08.00. Vil på død og liv ligge på ammeputen med meg.

 

Snorksover i sekundet han får ligge der og når jeg prøve å snike han oppi nestet så bli han lys våken og Wææææ, wææææææ,wææææææ :P Lille hissige søtnosen. Men går fint siden ammeputen er sånn med kuler i og er superpraktisk så jeg har begge hendene fri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tydeligvis sårskorpen som løsnet ja. Etter siste klumpen så har det såvidt kommet bittelitt rosa utflod. Utrolig digg! :)

 

I natt sov både jeg og mini som steiner. Var godt og slitsomt med lang tur og picnic i sola i går gitt. Men i dag har han vært veldig klengete siden frokost klokka 08.00. Vil på død og liv ligge på ammeputen med meg.

 

Snorksover i sekundet han får ligge der og når jeg prøve å snike han oppi nestet så bli han lys våken og Wææææ, wææææææ,wææææææ :P Lille hissige søtnosen. Men går fint siden ammeputen er sånn med kuler i og er superpraktisk så jeg har begge hendene fri :)

Tipper du har Cozyfix ammepute? Jeg har også den, men nå har min blitt så stor at jeg syntes det er bedre uten. Men veldig greit å kunne gå og hente ting med den uten å måtte legge fra seg babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke klengete...økedøgn!

 

Omg, jeg brenner opp! Føles som om det er 100x varmere enn det er så forbrenningen får kjørt seg.

 

Mini er på puppen hvert 40. minutt. Kanskje én time pause om jeg er heldig.

 

Men bra det skjedde i dag da siden jeg har barselgruppe imorgen. Nytter ikke å gå ut når det er økedøgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Var tydeligvis sårskorpen som løsnet ja. Etter siste klumpen så har det såvidt kommet bittelitt rosa utflod. Utrolig digg! :)

 

I natt sov både jeg og mini som steiner. Var godt og slitsomt med lang tur og picnic i sola i går gitt. Men i dag har han vært veldig klengete siden frokost klokka 08.00. Vil på død og liv ligge på ammeputen med meg.

 

Snorksover i sekundet han får ligge der og når jeg prøve å snike han oppi nestet så bli han lys våken og Wææææ, wææææææ,wææææææ :P Lille hissige søtnosen. Men går fint siden ammeputen er sånn med kuler i og er superpraktisk så jeg har begge hendene fri :)

Tipper du har Cozyfix ammepute? Jeg har også den, men nå har min blitt så stor at jeg syntes det er bedre uten. Men veldig greit å kunne gå og hente ting med den uten å måtte legge fra seg babyen.

Nei, er ikke sånn som jeg fester, men funker som fjell når jeg sitter i sofaen og som hode og ryggstøtte når jeg ammer liggende på siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har samme type baby som deg MoD. Umulig å vekke når hun først sover :legrine: Formen min er ikke like bra, stingene gror sakte og revnet nok. Har ikke vært mye ute men det har nok litt med at vi bor her vi bor å gjøre også.. *sukk* Kvier meg for den første bussturen. Er en time til Lillestrøm og så en halvtime derfra med buss eller 15-20 med tog.. synes hun er litt liten og jeg er litt for fersk til det ennå

Ikke stress. Ta det i ditt eget tempo, det er ingenting som haster. Det er jo ikke så lenge siden du fødte heller! Det er forskjellig hvordan formen er, du må kjenne på hva du orker, ikke sammenligne deg med andre :-)

 

 

Jeg kvier meg mest til å håndtere barnevognen alene på buss og tog. Dessuten gruer jeg meg til å sitte nesten 1 time på bussen til Lillestrøm for å bytte der. Kjenner at suget etter lappen bare blir større og større! Nå blir det jo barselstreff på onsdag i Oslo da! Sitter på med mannen inn og hjem i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Har samme type baby som deg MoD. Umulig å vekke når hun først sover :legrine: Formen min er ikke like bra, stingene gror sakte og revnet nok. Har ikke vært mye ute men det har nok litt med at vi bor her vi bor å gjøre også.. *sukk* Kvier meg for den første bussturen. Er en time til Lillestrøm og så en halvtime derfra med buss eller 15-20 med tog.. synes hun er litt liten og jeg er litt for fersk til det ennå

Ikke stress. Ta det i ditt eget tempo, det er ingenting som haster. Det er jo ikke så lenge siden du fødte heller! Det er forskjellig hvordan formen er, du må kjenne på hva du orker, ikke sammenligne deg med andre :-)

Jeg kvier meg mest til å håndtere barnevognen alene på buss og tog. Dessuten gruer jeg meg til å sitte nesten 1 time på bussen til Lillestrøm for å bytte der. Kjenner at suget etter lappen bare blir større og større! Nå blir det jo barselstreff på onsdag i Oslo da! Sitter på med mannen inn og hjem i det minste :)

Tok trikken uten stress her om dagen 😊 Men ên time er ganske lenge da. Nei, lappen blir bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på bærtur 😂

Vesla sover jo bare,men hun skulle jo ha mat langt inni furuskauen der ☺️ Ble stående amming som var nytt for oss begge men funket fint.

2,5 åringen fløy rundt å plukket på alt annet enn blåbær enda det er hans favorittbær!!! Hørte et lite hyyl og grin,ser han har begge henda inni munnen å "forsøker" å få ut det som plager han. Hadde jo med både mann og mamma. Han er var veldig opptatt av sopp og plukket stadig på de selvom vi forbød det hele tiden.. Var det dette han hadde spist tro?? Vi spurte å han sa ja og hyla. Ville ha trøst av mommo og opp på fanget. Mannen ringte giftsentralen for å høre/beskrive hva slags sopper som var i nærheten. Hva han hadde fått i seg visste vi ikke da ingen av oss så direkte hva som skjedde. men han roet seg også så spurte jeg im han hadde spist sopp,ja sa han. Har du au i munnen? Ja,sa han(tunga). Pekte på kinnet å spurte om au. Ja,sa han. Så pekte jeg på armen. Ja,sa han og grein og skulle ha trøst igjen. Vi konkluderte med at han syntes det var "deilig" å grine litt å få trøst og at han mest sannsynlig ikke spiste noe sopp,men at fingrene med div. Soppsmak er det som utløste det hele. Hun på giftsentralen mente også at mange av de giftige soppene smaker så fælt at barn ikke orker eller klarer å spise det. Håper han ikke skremmer oss slik igjen.... Så det var litt av en tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti f! Endelig stoppet han! Økedøgn er slitsomt!!!!!! Er helt drenert for krefter og energi nå. Håper det blir en stund til neste gang,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti f! Endelig stoppet han! Økedøgn er slitsomt!!!!!! Er helt drenert for krefter og energi nå. Håper det blir en stund til neste gang,

Det er ikke økedøgnet som er jævlig, det er sprengen som følger etter! Baby hadde økedøgn dagen vi dro fra sykehuset.. Dagen etter var hun helt slaktet, lå i matkoma og spiste nesten ingen ting! Det var gruuusomt, puppene mine så ut som ballonger og det rant melk overalt :legrine: måtte ligge på håndkle og holde under puppene når jeg skulle på do på natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Fytti f! Endelig stoppet han! Økedøgn er slitsomt!!!!!! Er helt drenert for krefter og energi nå. Håper det blir en stund til neste gang,

Det er ikke økedøgnet som er jævlig, det er sprengen som følger etter! Baby hadde økedøgn dagen vi dro fra sykehuset.. Dagen etter var hun helt slaktet, lå i matkoma og spiste nesten ingen ting! Det var gruuusomt, puppene mine så ut som ballonger og det rant melk overalt :legrine: måtte ligge på håndkle og holde under puppene når jeg skulle på do på natta!
He he sånn er det for alle når melka kommer, tror ikke det har noe med økedøgn å gjøre, grusomt vondt! Tror ikke man snakker om økedøgn før produksjonen har stabilisert seg litt mer men jeg kan ta feil.

 

Etter en strålende dag på lørdag var det pån igjen i går og i dag med mageknip og skriking. Har time hos manuellterapeut i mårra, spørs om det hjelper men er jo verdt et forsøk. Og onsdag er det seks ukers kontroll så da kan jeg iallefall høre om de har noen tips. Tærer på humøret at lillemann er så misfornøyd hele tida! Det rare er at han sover så godt om natta, sover fem seks timer i strekk hver natt, får pupp og sover et par timer til før han blir mer urolig. Det hjelper iallfall på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også Krumelur- er ikke til å ta feil av, presis kl 19 kjører kveldsshowet i gang her, frem til mannen får han i koma ved 21 tiden. Det er det samme hver kveld!!

Jeg roer han fint på dagtid, men på kvelden er det kun far som får det til. Begynner å bli litt bekymret for hvordan det skal gå hvis han er borte en kveld... Og det hender jo st han er det!

Synes første beh hos Kiro hadde best effekt, etter det har det vært stabilt- lite endring. Jaja, det er hvertfall forutsigbart!

Siste døgnet har han ikke bæsjet, men spiser godt og har våte bleier.. Er ikke det rart at det går så lang tid i mellom??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...