Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Ferdig på eggefaste. Gikk ned bare 900g på de 5 dagene. Men 1,2 kilo på de 3 dagene før så er fornøyd sånn sett med 2,1 kilo siden sist torsdag, altså på 9 dager.

 

Kommer ikke til å hive meg på mer eggefaste med det første.

 

Var 80,2 idag, så toppen er innen rekkevidde 😄

 

Skal ikke veie meg før neste helg eller mandagen, så håper jeg at jeg er under 80 da 😉 Det er fort gjort å legge litt på seg igjen etter en slik ekstremkur så en vet jo aldri.. 😑

Endret av moota m storebror&lillebror
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg shoppet litt arbeidsklær til meg selv, jeg tok turen innom Stormberg og der hadde de mye fint, jeg ville ha med meg mye mer enn det jeg kjøpte. Det ble to nye bukser og en tynn jakke. Nå håper jeg buksene holder ut litt og ikke slites istykker så fort. Har hittil slitt ut 2bukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar innveiingen i dag jeg dere, har ikke stort av tid på morgenen til uka, må si jeg er både overrasket og veldig fornøyd med resultatet i dag ;)

 

6 juli, startvekt: 105 kg

01 sep: 99,8 kg

06 sep: 98.5 kg

 

1,3 kg på noen få dager, tror det er enkel forklaring da: Hadde mensen denne uka, og jeg "samler" vann fra EL til mensen, så kan være resultatene de siste to ukene ikke stemte helt, men det ga god boost ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar innveiingen i dag jeg dere, har ikke stort av tid på morgenen til uka, må si jeg er både overrasket og veldig fornøyd med resultatet i dag ;)

 

6 juli, startvekt: 105 kg

01 sep: 99,8 kg

06 sep: 98.5 kg

 

1,3 kg på noen få dager, tror det er enkel forklaring da: Hadde mensen denne uka, og jeg "samler" vann fra EL til mensen, så kan være resultatene de siste to ukene ikke stemte helt, men det ga god boost ;) hehe

Kjempebra!! Det er litt ekstra gøy når man får så gode resultater 😄 Da er der verd det også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tar innveiingen i dag jeg dere, har ikke stort av tid på morgenen til uka, må si jeg er både overrasket og veldig fornøyd med resultatet i dag ;)

 

6 juli, startvekt: 105 kg

01 sep: 99,8 kg

06 sep: 98.5 kg

 

1,3 kg på noen få dager, tror det er enkel forklaring da: Hadde mensen denne uka, og jeg "samler" vann fra EL til mensen, så kan være resultatene de siste to ukene ikke stemte helt, men det ga god boost ;) hehe

Kjempebra!! Det er litt ekstra gøy når man får så gode resultater Da er der verd det også

 

Jupps :) I morgen starter jeg med mest mulig rent kjøtt (blir nok mest fisk og kylling) og grønnsaker og kutter ut mye karbohydrater :) Samboeren blir "stor fornøyd" (ekstremt sarkastisk!) når han kommer hjem til det nye regimet mitt, men hååååper å rekke å se det gå under 90 kg til jula :P og da må man av og til booste kroppen også, ligger jeg fast på "maks 2000 kalorier pr dag" så roer vekttapet seg, slik har kroppen min vært hele tiden, så jeg må jevnlig bytte strategi :P Levde lavkarbo livet for noen år siden, det funket fint i 3 mnd, så gikk jeg kun ned 100 gram pr uke.. Men det vil nok gå, litt type lavkarbo nå, så variere mellom 1600-1800 kalorier før jula, så holder jeg nok kroppen gåen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Tar innveiingen i dag jeg dere, har ikke stort av tid på morgenen til uka, må si jeg er både overrasket og veldig fornøyd med resultatet i dag ;)

 

6 juli, startvekt: 105 kg

01 sep: 99,8 kg

06 sep: 98.5 kg

 

1,3 kg på noen få dager, tror det er enkel forklaring da: Hadde mensen denne uka, og jeg "samler" vann fra EL til mensen, så kan være resultatene de siste to ukene ikke stemte helt, men det ga god boost ;) hehe

Kjempebra!! Det er litt ekstra gøy når man får så gode resultater Da er der verd det også

Jupps :) I morgen starter jeg med mest mulig rent kjøtt (blir nok mest fisk og kylling) og grønnsaker og kutter ut mye karbohydrater :) Samboeren blir "stor fornøyd" (ekstremt sarkastisk!) når han kommer hjem til det nye regimet mitt, men hååååper å rekke å se det gå under 90 kg til jula :P og da må man av og til booste kroppen også, ligger jeg fast på "maks 2000 kalorier pr dag" så roer vekttapet seg, slik har kroppen min vært hele tiden, så jeg må jevnlig bytte strategi :P Levde lavkarbo livet for noen år siden, det funket fint i 3 mnd, så gikk jeg kun ned 100 gram pr uke.. Men det vil nok gå, litt type lavkarbo nå, så variere mellom 1600-1800 kalorier før jula, så holder jeg nok kroppen gåen..

 

Jeg elsker lavkarbo 😄

Sitter å legger i meg ostekake akkurat nå. Herlig avslutning på en lang dag 😊

 

Mannen min er fornøyd med lavkarbo selv om han ikke spiser det selv. Når konen er fornøyd er mannen fornøyd 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Tar innveiingen i dag jeg dere, har ikke stort av tid på morgenen til uka, må si jeg er både overrasket og veldig fornøyd med resultatet i dag ;)

 

6 juli, startvekt: 105 kg

01 sep: 99,8 kg

06 sep: 98.5 kg

 

1,3 kg på noen få dager, tror det er enkel forklaring da: Hadde mensen denne uka, og jeg "samler" vann fra EL til mensen, så kan være resultatene de siste to ukene ikke stemte helt, men det ga god boost ;) hehe

Kjempebra!! Det er litt ekstra gøy når man får så gode resultater Da er der verd det også
Jupps :) I morgen starter jeg med mest mulig rent kjøtt (blir nok mest fisk og kylling) og grønnsaker og kutter ut mye karbohydrater :) Samboeren blir "stor fornøyd" (ekstremt sarkastisk!) når han kommer hjem til det nye regimet mitt, men hååååper å rekke å se det gå under 90 kg til jula :P og da må man av og til booste kroppen også, ligger jeg fast på "maks 2000 kalorier pr dag" så roer vekttapet seg, slik har kroppen min vært hele tiden, så jeg må jevnlig bytte strategi :P Levde lavkarbo livet for noen år siden, det funket fint i 3 mnd, så gikk jeg kun ned 100 gram pr uke.. Men det vil nok gå, litt type lavkarbo nå, så variere mellom 1600-1800 kalorier før jula, så holder jeg nok kroppen gåen..

 

Jeg elsker lavkarbo

Sitter å legger i meg ostekake akkurat nå. Herlig avslutning på en lang dag

 

Mannen min er fornøyd med lavkarbo selv om han ikke spiser det selv. Når konen er fornøyd er mannen fornøyd

 

Trivdes med det jeg også, men vekta flatet ut, jeg ga opp og ga etter for mat inntak igjen, så jeg har forstått jeg må holde vektnedgangen gående på et noe større nivå, og for å klare det, så må jeg variere en del på taktikken, men helt greit for så vidt. Kommer meg ned til mål, så vurderer jeg Lavfodmap eller redusert karbo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Tar innveiingen i dag jeg dere, har ikke stort av tid på morgenen til uka, må si jeg er både overrasket og veldig fornøyd med resultatet i dag ;)

 

6 juli, startvekt: 105 kg

01 sep: 99,8 kg

06 sep: 98.5 kg

 

1,3 kg på noen få dager, tror det er enkel forklaring da: Hadde mensen denne uka, og jeg "samler" vann fra EL til mensen, så kan være resultatene de siste to ukene ikke stemte helt, men det ga god boost ;) hehe

Kjempebra!! Det er litt ekstra gøy når man får så gode resultater Da er der verd det også
Jupps :) I morgen starter jeg med mest mulig rent kjøtt (blir nok mest fisk og kylling) og grønnsaker og kutter ut mye karbohydrater :) Samboeren blir "stor fornøyd" (ekstremt sarkastisk!) når han kommer hjem til det nye regimet mitt, men hååååper å rekke å se det gå under 90 kg til jula :P og da må man av og til booste kroppen også, ligger jeg fast på "maks 2000 kalorier pr dag" så roer vekttapet seg, slik har kroppen min vært hele tiden, så jeg må jevnlig bytte strategi :P Levde lavkarbo livet for noen år siden, det funket fint i 3 mnd, så gikk jeg kun ned 100 gram pr uke.. Men det vil nok gå, litt type lavkarbo nå, så variere mellom 1600-1800 kalorier før jula, så holder jeg nok kroppen gåen..

Jeg elsker lavkarbo

Sitter å legger i meg ostekake akkurat nå. Herlig avslutning på en lang dag

 

Mannen min er fornøyd med lavkarbo selv om han ikke spiser det selv. Når konen er fornøyd er mannen fornøyd

Trivdes med det jeg også, men vekta flatet ut, jeg ga opp og ga etter for mat inntak igjen, så jeg har forstått jeg må holde vektnedgangen gående på et noe større nivå, og for å klare det, så må jeg variere en del på taktikken, men helt greit for så vidt. Kommer meg ned til mål, så vurderer jeg Lavfodmap eller redusert karbo :)

Ja det forstår jeg 😄

Jeg ville også valgt det som ga resultater. Jeg har prøvd så utrolig masse forskjellig også. Grunnen til at jeg gikk for lavkarbo igjen ifjor var jo helsen min. Og jeg har faktisk blitt bedre. Vektnedgangen er en stor bonus. Og nå vet jeg at jeg kan leve på lavkarbo i ferien, og jul osv. Og så er det så veldig greit for meg, for jeg kan si at jeg tåler ikke mel og sukker. Det stemmer jo til og med 😉

Synes det er ekstra greit i forhold til barna. De vet at mamma spiser annen mat fordi hun ikke tåler mel og sukker, ikke fordi hun slanker seg el.

Jeg kommer nok til å legge meg noe høyere på karboene jeg også dersom jeg når målet mitt. Men nettopp pga. at jeg reagerer er planen å bruke lavkarbo fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gågågågågå og sånn går no dagan. Over 32 400 skritt i dag, dvs litt over 2,2 mil. Sånn går det når arvingen vil i stallen og ri på kvelden. Jeg storkoser meg, og er glad han viser glede over dyr, og elsker å være med meg på jobb. Nå skal jeg straks finne senga, ønsker dere alle en sporty uke og fokus på god og sunn mat.

 

WE CAN DO THIS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gågågågågå og sånn går no dagan. Over 32 400 skritt i dag, dvs litt over 2,2 mil. Sånn går det når arvingen vil i stallen og ri på kvelden. Jeg storkoser meg, og er glad han viser glede over dyr, og elsker å være med meg på jobb. Nå skal jeg straks finne senga, ønsker dere alle en sporty uke og fokus på god og sunn mat.

 

WE CAN DO THIS!

 

Å herlighet så flink du er! Jeg synes det er masse når jeg bikker et par tusen hehe 😄😄

 

Herlig at barna kan dele noen av interessene våre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! 

 

Jeg falt helt av lasset (igjen!), og all jobben ble forgjeves. Jeg har vært så dårlig og hatt en skikkelig tung periode fysisk, og da er det så lett å ty til sånn høykarbo og sukkerk-kick. Jeg vet det ikke er bra, det hjelper ingenting, men når man først har begynt å dytte i seg rosinboller, sjokolade og potetgull er det jo nesten umulig å slutte igjen. Fader altså, jeg ødelegger jo sånn for meg selv igjen og igjen...

 

Sånn har 2015 vært så langt:

Januar- 87,5 kg

Mai- 79 kg

August- 83,5 kg

1.september- 85,5 kg

 

I dag veide jeg 83,9 kg

 

Jeg håper jeg har greit å snu det igjen, jeg har faktisk gått ned en god del på 8 dager, og vil fortsette samme vei. 

Jeg følger ingen bestemt diett, jeg spiser egentlig helt greit, grovt og grønt i normale mengder. Hele mitt problem er småspising mellom måltidene, og de mellommåltidene består utelukkende av dritt jeg overholdet ikke behøver. Jeg har ikke gjort noe annet siste uken enn å droppe skoleboller, sjokolade, kjeks og slike ting. Jeg tror jeg må ha det, er helt avhengig, men det gir meg ingenting annet enn ekstra fett på kroppen så jeg er nødt til å slutte nå.

 

Jeg gir ikke opp!

Det er veldig motiverende å lese hvor flinke mange av dere andre er da, stå på, dette går veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også slik. Kroppen hyler og skriker etter boller, sjokolade, godteri og kjeks dersom jeg går på høykarbo.

Jeg klarer ikke å slutte og er faktisk rett og slett sulten konstant. Det er heller ikke noe som heter litt, det heter alt, alltid.

Det er vondt, for det er en syk avhengighet og jeg klarer ikke slutte. Kroppen må ha og jeg finner på unnskyldninger hele tiden for å spise noe.

 

Når jeg faktisk tenker over hva sukker gjør med meg er jeg så superglad for at jeg ikke spiser den giften lenger!!!

 

Håper du får bedre/lettere tider i møte og at du fortsetter på den gode veien 😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

<3Barn&engler<3 Jeg tror jeg må ha shoppestop nå og tenke at jeg kan unne meg noen klær når jeg kommer under 75 kilo.

Har handlet klær for nesten 1000kr igår og idag, igjen 😨

 

Bilen måtte en tur på verksted i dag, så da var det jo hva jeg skulle finne på i 30-40 min..

Men! Siden jeg bestemte meg for det så kikket jeg bare når jeg var på senteret nå i ettermiddag mens eldste var på trening. De hadde tom. Bergans på tilbud, og jeg elsker Bergans 😄

Kikket også bare på h&m, og det er en bragd i seg selv 😊 Selv om jeg faktisk egentlig lette etter en bukse jeg har sett på nett 😉

 

Fikk i alle fall litt trim idag da 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<3Barn&engler<3 Jeg tror jeg må ha shoppestop nå og tenke at jeg kan unne meg noen klær når jeg kommer under 75 kilo.

Har handlet klær for nesten 1000kr igår og idag, igjen

 

Bilen måtte en tur på verksted i dag, så da var det jo hva jeg skulle finne på i 30-40 min..

Men! Siden jeg bestemte meg for det så kikket jeg bare når jeg var på senteret nå i ettermiddag mens eldste var på trening. De hadde tom. Bergans på tilbud, og jeg elsker Bergans

Kikket også bare på h&m, og det er en bragd i seg selv Selv om jeg faktisk egentlig lette etter en bukse jeg har sett på nett

 

Fikk i alle fall litt trim idag da

Prøv å spar pengene ja ;) hehe

Du får se slik på det; dumt å kjøpe klær nå, som blir for store snart ;) ;) Og klær i rett str og passform er lettere når man kan prøve de på seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

<3Barn&engler<3 Jeg tror jeg må ha shoppestop nå og tenke at jeg kan unne meg noen klær når jeg kommer under 75 kilo.

Har handlet klær for nesten 1000kr igår og idag, igjen

 

Bilen måtte en tur på verksted i dag, så da var det jo hva jeg skulle finne på i 30-40 min..

Men! Siden jeg bestemte meg for det så kikket jeg bare når jeg var på senteret nå i ettermiddag mens eldste var på trening. De hadde tom. Bergans på tilbud, og jeg elsker Bergans

Kikket også bare på h&m, og det er en bragd i seg selv Selv om jeg faktisk egentlig lette etter en bukse jeg har sett på nett

 

Fikk i alle fall litt trim idag da

Prøv å spar pengene ja ;) hehe

Du får se slik på det; dumt å kjøpe klær nå, som blir for store snart ;) ;) Og klær i rett str og passform er lettere når man kan prøve de på seg :D

 

 

Huff ja jeg rydda i klesskapet her en dag, og har vanvittige mengder med klær. Når skal jeg gå med alt? :o

Så nå må jeg bare klare å ta en pause!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

<3Barn&engler<3 Jeg tror jeg må ha shoppestop nå og tenke at jeg kan unne meg noen klær når jeg kommer under 75 kilo.

Har handlet klær for nesten 1000kr igår og idag, igjen

 

Bilen måtte en tur på verksted i dag, så da var det jo hva jeg skulle finne på i 30-40 min..

Men! Siden jeg bestemte meg for det så kikket jeg bare når jeg var på senteret nå i ettermiddag mens eldste var på trening. De hadde tom. Bergans på tilbud, og jeg elsker Bergans

Kikket også bare på h&m, og det er en bragd i seg selv Selv om jeg faktisk egentlig lette etter en bukse jeg har sett på nett

 

Fikk i alle fall litt trim idag da

Prøv å spar pengene ja ;) hehe

Du får se slik på det; dumt å kjøpe klær nå, som blir for store snart ;) ;) Og klær i rett str og passform er lettere når man kan prøve de på seg :D

 

 

Huff ja jeg rydda i klesskapet her en dag, og har vanvittige mengder med klær. Når skal jeg gå med alt? :o

Så nå må jeg bare klare å ta en pause!! :Nikke:

 

Ligger noe i det også ja :) hehe..

Her har jeg 4 bukser, 8 t-skjorter, 4 gensere og en del undertøy (pluss 1 kjole, en kjoletunika og en capribukse) samboeren mener jeg bør kjøpe nye klær, siden de alle er utslitt, men som jeg sier: Sparer heller på pengene, frem til jeg har gått ned en del, fremfor å kjøpe inn nye klær nå, og måtte kjøpe nye igjen om noen mnd :P

Nå har jeg gått ned 5 cm i livet på en uke, så må jo snart ned en str alt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke kom jeg frem til at det å veie seg alene, egentlig ikke er nok, så jeg sjekket mål på kroppen, og kan tro det gir glede: midjen -5 cm, hofter - 5 cm, lår -2,5 cm, bryst -3 cm, mage (rett over navlen) -5,5 cm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke kom jeg frem til at det å veie seg alene, egentlig ikke er nok, så jeg sjekket mål på kroppen, og kan tro det gir glede: midjen -5 cm, hofter - 5 cm, lår -2,5 cm, bryst -3 cm, mage (rett over navlen) -5,5 cm :D

 

 

Huff jeg våger ikke si hvor masse klær jeg har da :o  Blir flau!

 

Herlig å måle seg! Jeg merker det på klærne jeg også. Og så har jeg såå veldig lyst å veie meg, men får vente til mandag.

Er snart på vei ut dørene til flyplassen og Oslo med eldste, blir kanskje litt (lavkarbo) kos på turen, så spørs om det ødelegger for meg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Forrige uke kom jeg frem til at det å veie seg alene, egentlig ikke er nok, så jeg sjekket mål på kroppen, og kan tro det gir glede: midjen -5 cm, hofter - 5 cm, lår -2,5 cm, bryst -3 cm, mage (rett over navlen) -5,5 cm :D

 

 

Huff jeg våger ikke si hvor masse klær jeg har da :o  Blir flau!

 

Herlig å måle seg! Jeg merker det på klærne jeg også. Og så har jeg såå veldig lyst å veie meg, men får vente til mandag.

Er snart på vei ut dørene til flyplassen og Oslo med eldste, blir kanskje litt (lavkarbo) kos på turen, så spørs om det ødelegger for meg da..

 

 

Synes ikke jeg merker noe på klærne mine jeg, men nå var de fleste av de så slitt fra før, så de hang og slang :P haha.. Men moro å se endring på målene av og til, selv om vekta står stille, så kan målene endre seg, tenkte det var et smart trekk, da jeg har lett for å gi opp om vekta står stille/nesten stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkes på klærne her og. Buksa mi som var åletrang tidligere sitter nå helt perfekt:p var til og med å kjøpte meg 2 nye topper for et par dager siden da de fleste jeg har er ganske store nå. Kjøpte da bl.a ei skjorte i str 42!! Kan ikke huske sist jeg brukte str 42😂 så nå får jeg ikke bruke de største toppene mine blant folk lenger da de er aaalt for store😂 nesten 20 kg ned vises for å si det slik😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgangspunkt 2013: 100 kg.

1 juni: 89 kg.

7 august: 83,6 kg.

14 august: 82.5 kg.

21 august: 82.6 kg.

28 august: 80.9 kg.

4 september: 80.6 kg.

11 september: 80.2 kg.

 

Ikke særlig godt resultat, men har hatt mens denne uka. Jeg må bli flinkere på kostholdet. Spiser ikke potetgull og godis, men registrerer heller ikke det jeg spiser😣 jaja, håper jeg kan få se 7 tallet snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

01.07: 85 kg

10.09: 79,2 kg

 

Det går nedover, har vært en pause på et par uker der vekta sto stille (men gikk ikke opp!!!). Nå er jeg i gang med ripped in 30 med Jillian, så får vi se hvordan det går. Neste delmål er 75 kg, og håper å nå 70 kg til 1.desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...