Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg har ødelagt hele (etter)virkningen av eggefasten nå mens vi var i Oslo :frown:

Jeg har tatt meg så ut at jeg er helt ødelagt. Spiste godt i går før vi reiste, men det var så stor påkjenning for meg med en veldig travel dag før vi dro, og jeg kjørte meg enda lenger ned når jeg er så redd for å fly.

Var sulten i går kveld når vi kom til Oslo, men hadde ikke med mat pga. jeg pleier ikke å spise mer etter middag. Ble derfor 2 barer, den ene var ikke god en gang, for jeg hadde kjøpt feil, igjen! + noen cashewnøtter.

Ny dag i dag, var sliten, men tidlig opp for å være klar til timen på Riksen. God frokost, men ble rett og slett ganske sulten igjen bare etter få timer. Kjøpte lunsj før vi dro fra Riksen. Lunsjen var fæl!, men dyr, så jeg følte jeg måtte spise opp salaten og en fæl rømmedressing jeg hadde tatt på.

Spiste så en skyr før flyet. Sulten igjen når vi var på vei hjem, stoppet på en butikk og endte med 2 barer i dag også. Kjørte hjem, og orker ikke lage mat i tillegg til at jeg er så kvalm at jeg nok ikke hadde klart å spise det jeg hadde lagt.

Spiste en muslibar enda litt senere.

 

Nå er jeg så dårlig og kvalm og uvel og ja jeg er oppblåst og magen min er ikke helt fornøyd heller :forvirret:

Mannen dro på jobb nå ikveld, og det er sjelden jeg er så lei meg for det som jeg er i dag. Jeg trenger trøst, en klem og oppmuntring og noen jeg kan klage til :grine:  :tristbla:

Jeg må bare gå å legge meg og hvile mest mulig i morgen og søndag! Mannen har gitt meg klar beskjed om å ikke gjøre en dritt. Godt vaskehjelpen var her mens jeg var i Oslo om ikke annet ;)

 

Satser på at jeg er bedre i morgen og kan spise litt mer (vanlig) mat de 2 dagene før veiing på mandag, og håper at ikke hele opplegget er ødelagt slik at jeg ikke kommer under 80 kilo på mandag. Men, alle de barene lover ikke godt dessverre.

Huff så synd jeg synes på meg selv i dag :sjenert:  Det er best jeg bare går å legger meg, er så sliten at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Burde vært i seng for lenge siden :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skuffende dag på vekta i dag med 80,3 kilo. Opp 100g fra sist lørdag. Hadde så lyst å se 7 tallet først, men etter flere kilo ned på veldig kort tid må jeg vel bare forvente at det også kan stå litt i ro. Har kanskje ødelagt litt også ved å spise en del godteri, barer ol. med kunstig søtning.

 

Det er ingenting annet å gjøre enn å bare fortsette, med godt mot. Blir nok veiing flere ganger denne uka da, i håp om at jeg tilslutt bikker under 80 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er ikke en god dag.. tanbtrekking i morrest, så matlysten er på bunn.. har spist 1 skyr med blåbær og cottage cheese. Nå er mannen på pizzabakeren for å kjøpe mat, så håper faktisk jeg får i meg litt mat nå selv om det er maks usunt! Til gjengjeld så jeg 7tallet på vekta i dag😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er ikke en god dag.. tanbtrekking i morrest, så matlysten er på bunn.. har spist 1 skyr med blåbær og cottage cheese. Nå er mannen på pizzabakeren for å kjøpe mat, så håper faktisk jeg får i meg litt mat nå selv om det er maks usunt! Til gjengjeld så jeg 7tallet på vekta i dag😂

Så flink du er!! Kjempemisunnelig 😮 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I dag er ikke en god dag.. tanbtrekking i morrest, så matlysten er på bunn.. har spist 1 skyr med blåbær og cottage cheese. Nå er mannen på pizzabakeren for å kjøpe mat, så håper faktisk jeg får i meg litt mat nå selv om det er maks usunt! Til gjengjeld så jeg 7tallet på vekta i dag😂

Så flink du er!! Kjempemisunnelig 😮 😝

Ikke så veldig flink nei. Spiste en halv pizza fordelt utover kvelden*klasker seg selv i panna* satser på en sunnere dag i morgen!😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har PMSen tatt kontroll over kroppen og hue! Det eneste jeg tenker er "Jeg MÅÅÅÅÅÅ ha sjokolade!!!". Har trykket i meg en hel 200 grams plate i dag, og ennå skriker kroppen etter mer!

Kjenner pmsen noe helt ekstremt etter jeg la om kostholdet og kuttet ut daglig sjokolade og usunn mat.

 

Nå må jeg ta dobbel workout, har spist 1000 kalorier for mye i dag! :frustrert:

 

(Forresten, vekta er på 79,0 kg (før pmsen)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

I dag er ikke en god dag.. tanbtrekking i morrest, så matlysten er på bunn.. har spist 1 skyr med blåbær og cottage cheese. Nå er mannen på pizzabakeren for å kjøpe mat, så håper faktisk jeg får i meg litt mat nå selv om det er maks usunt! Til gjengjeld så jeg 7tallet på vekta i dag

Så flink du er!! Kjempemisunnelig

Ikke så veldig flink nei. Spiste en halv pizza fordelt utover kvelden*klasker seg selv i panna* satser på en sunnere dag i morgen!

 

 

Oi! Jaja glem det og start på nytt med en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våget nesten ikke gå på vekta idag. Var redd resultatet skulle slå meg i bakken 😕

Det gjorde det nesten også,men ikke på den måten jeg trodde. Endelig er jeg under 80 kilo. Var nemlig 79,0 kilo idag 😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

01.07: 85 kg

10.09: 79,2 kg

 

Det går nedover, har vært en pause på et par uker der vekta sto stille (men gikk ikke opp!!!). Nå er jeg i gang med ripped in 30 med Jillian, så får vi se hvordan det går. Neste delmål er 75 kg, og håper å nå 70 kg til 1.desember.

21.09: 78,8 kg.

Jeg er kjempefornøyd! Forrige uke bestod mesteparten av inntaket av sjokolade og junk i tillegg til feiring av bursdag hos svigers med kake, og restekake et par dager etter der igjen! Er fortsatt på Ripped in 30, nå på week 2 som er drepen...!

Nå blir det en stund uten kake og sjokolade tenker jeg, så skal vi se at det går unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt syk. Trodde først det var ME'n som fortalte meg at jeg må roe ned tempoet. For jeg har malt på kjøkkenet. Men idag var minste også syk, og eldste sier mange i klassen og lærere har hatt det samme.

Jeg har vondt i hodet, magen, er svimmel, kvalm, uvel og ja har det bare grusomt. Får i meg litt lite mat, men dessverre er ikke det jeg får i meg bare bra mat heller.. Prøver å skjerpe meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt syk. Trodde først det var ME'n som fortalte meg at jeg må roe ned tempoet. For jeg har malt på kjøkkenet. Men idag var minste også syk, og eldste sier mange i klassen og lærere har hatt det samme.

Jeg har vondt i hodet, magen, er svimmel, kvalm, uvel og ja har det bare grusomt. Får i meg litt lite mat, men dessverre er ikke det jeg får i meg bare bra mat heller.. Prøver å skjerpe meg

God bedring! Hørtes forferdelig ut :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har blitt syk. Trodde først det var ME'n som fortalte meg at jeg må roe ned tempoet. For jeg har malt på kjøkkenet. Men idag var minste også syk, og eldste sier mange i klassen og lærere har hatt det samme.

Jeg har vondt i hodet, magen, er svimmel, kvalm, uvel og ja har det bare grusomt. Får i meg litt lite mat, men dessverre er ikke det jeg får i meg bare bra mat heller.. Prøver å skjerpe meg

God bedring! Hørtes forferdelig ut :o

 

 

Å så godt det føles med litt sympati!! :D  :duskedame:    Tusen takk!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått drastisk til verk og snakket med fastlegen. Har nå fått henvising til å få hjelp med vekta.ikke operasjon, men kosthold og trening og oppfølging skal selvsagt være flink frem til timen... håper dette kan endre livsstilen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 79 sist mandag, 80 på tirsdag 😕

Har vært sjuk/dårlig hele uka og spist nesten bare feil mat. Masse masse barer og lavkarbo godteri. Var 79,5 idag og skal nok bare være overlykkelig. Er faktisk helt overrasket over at det går an å gå ned i vekt med slikt feil kosthold..

Skal nå prøve 1 uke uten barer, sjokolade og godteri. Blir overrasket dersom jeg klarer det hehe 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått drastisk til verk og snakket med fastlegen. Har nå fått henvising til å få hjelp med vekta.ikke operasjon, men kosthold og trening og oppfølging skal selvsagt være flink frem til timen... håper dette kan endre livsstilen min

 

Lykke til!!! 😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det jenter? Her har jeg klart å holde meg borte fra lavkarbo godteri hele uka. Var tom. uten komfyr fra mandag etter middag til tirsdag kveld. Stekeovnen sluttet å virke som den skulle, så måtte avgårde å få ny komfyr. Da ble det nøtter til middag. Sånn er det bare når jeg ikke kan varme pasta og ost i mikroen som barna fikk. Jeg hadde litt dårlig samvittighet for den kjipe middagen, men barna var superglade :D  Foreldremøte var det også, det varte i nesten 2 1/2 time, så var ikke kjempe interresert i å

lage middag når jeg kom hjem. Men, men, det er var jo et engangstilfelle. Pleier jo å lage meg skikkelig middag :P  

 

På mandag reiser vi til Østerrike. Spent på hvordan det blir med maten i og med at vi får servert en del mat. Jeg må nok pakke noen knekkebrød og noen barer og ha på lur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til junimamma! Var det du som i en periode hadde pt? Du tar virkelig ansvar for egen helse -tommel opp for deg :)

 

Det er så bra at du holder koken moota! De gangene jeg sniker meg inn, uten å skrive er det ofte en oppdatering fra deg :)

 

Det virker på tråden som at det er flere enn meg som sliter om dagen...

 

I dag har jeg veid meg og vekta viste 81.4 :( altså ca 3 kg opp. Det er 10 uker til jul. Og jeg har ingen motivasjon for å snu den negative spiralen. Kreftene strekker liksom ikke til? Jeg pakker meg inn i unnskyldninger, og legger på meg 3 kg på noen uker. Jada...

 

Jeg vil, jeg vil, men jeg får det ikke til. Eller kanskje jeg ikke vil? Jeg vil i alle fall ikke ofre noe virker det som. Jeg er sint på verden fordi jeg alltid må slanke meg og aldri blir tynn. Så derfor driter jeg i å spise sunt og spiser alt mulig på trass. Også blir jeg superdeppa når jeg legger på meg og klærne ikke passet og jeg føler meg ekkel og feit. Jada! Skikkelig modent altså... Beklager et utrolig barnslig innlegg. Jeg vet jo hvor dumt det er! Så er det det å gjøre noe med det da.

 

-Jeg må finne en diett som kan funke for meg -og holde meg til den!

-slutte å syntes synd på meg selv fordi jeg ikke kan hive i meg alt mulig - hvem kan vel egentlig det?

-jeg må trene regelmessig - finne en treningsform som jeg kan like og gjennomføre treningen!

- få opp selvtilliten og selvbildet - være stolt av det jeg får til og de gode valgene jeg tar

- ikke la vekten / spiseproblemene mine definere hvem jeg er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til junimamma! Var det du som i en periode hadde pt? Du tar virkelig ansvar for egen helse -tommel opp for deg :)

 

Det er så bra at du holder koken moota! De gangene jeg sniker meg inn, uten å skrive er det ofte en oppdatering fra deg :)

 

Det virker på tråden som at det er flere enn meg som sliter om dagen...

 

I dag har jeg veid meg og vekta viste 81.4 :( altså ca 3 kg opp. Det er 10 uker til jul. Og jeg har ingen motivasjon for å snu den negative spiralen. Kreftene strekker liksom ikke til? Jeg pakker meg inn i unnskyldninger, og legger på meg 3 kg på noen uker. Jada...

 

Jeg vil, jeg vil, men jeg får det ikke til. Eller kanskje jeg ikke vil? Jeg vil i alle fall ikke ofre noe virker det som. Jeg er sint på verden fordi jeg alltid må slanke meg og aldri blir tynn. Så derfor driter jeg i å spise sunt og spiser alt mulig på trass. Også blir jeg superdeppa når jeg legger på meg og klærne ikke passet og jeg føler meg ekkel og feit. Jada! Skikkelig modent altså... Beklager et utrolig barnslig innlegg. Jeg vet jo hvor dumt det er! Så er det det å gjøre noe med det da.

 

-Jeg må finne en diett som kan funke for meg -og holde meg til den!

-slutte å syntes synd på meg selv fordi jeg ikke kan hive i meg alt mulig - hvem kan vel egentlig det?

-jeg må trene regelmessig - finne en treningsform som jeg kan like og gjennomføre treningen!

- få opp selvtilliten og selvbildet - være stolt av det jeg får til og de gode valgene jeg tar

- ikke la vekten / spiseproblemene mine definere hvem jeg er

 

 

Vi har vel alle vært der! :sur:  I alle fall jeg. Når det går den rette vei er det lett(ere) og ting går av seg selv. Innstillingen er positiv og holdningen er god. Tålmodigheten er bare en lek og humøret er på topp.

Men når det da går feil vei snur alt!! Jeg blir sur, har en negativ innstilling til både meg selv, prosjektet mitt, livsstilen min, maten jeg spiser osv. osv. Holdningen er på bånn, jeg eier ikke tålmodighet, og jeg er sur og gretten og faktisk lei meg.

 

Jeg håper og tror du klarer å snu det, du må bare ta tiden til hjelp.

 

 

 

Jeg føler jeg har litt kontroll nå når jeg lever på lavkarbo. Siden kroppen reagerer så hardt på mel og/eller sukker så har jeg bestemt meg for at jeg skal leve på lavkarbo og innfunnet meg med det. Det gjør ting lettere også. Jeg har ikke skeid ut eller hoppet av siden jeg startet i april, men jeg har ikke vært like streng og spist rett hver dag. Likevel faller jeg for fristelsen for en lavkarbobar, eller 2. Eh eller en 100grams plate med sukkerfri sjokolade. Det stopper der, og jeg henter meg inn igjen og blir jo som oftest sittende en del på do etter for masse slike inntak. Likevel går det opp og ned for meg også.

 

Har fortsatt holdt meg unna sukkererstatninger denne uka, men ble en del nøtter igjen i går på åpen dag på skolen til eldste. De solgte pølser, pizza, lapper, kaker, kjeks, popcorn osv. Så da hadde jeg med en del nøtter og lagde middag når jeg kom hjem. Håper ikke nøttene har ødelagt noe denne uka, har så lite lyst å være over 80 igjen :sur:

 

Det er en ting jeg har lyst å spørre dere om også. Jeg har den siste uka, spesielt, følt meg veldig tjukk. Jeg er jo tjukk, så det er ikke det, men 'ekstra' tjukk. Tjukkere. Jeg ser magen, lår, hengearmer osv. Ser og merker på klær at det ikke stemmer, men ser i speilet og på meg selv at jeg ser så tjukk ut. Litt som den følelsen jeg har fått før når jeg har gått ned mange mange kilo, at hadde jeg visst hvor feit jeg var når jeg veide eks. 90 eller 100 kilo så hadde jeg aldri gått ut døra.

Prøver å ikke veie meg flere ganger i uka for det går litt opp og ned på vekta i forhold til dobesøk osv., så jeg er usikker på om det spiller inn.

Spørsmålet er vel om det er andre som har det slik, at de i perioder føler seg tjukkere/mindre enn de 'vet' de er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 juli, startvekt: 105 kg

14 sep: 98.7 kg

21 sep: 98 kg

 

:)

04 oktober: 98.5 (er på slutten av mensen, men skulle jo like fullt vært lavere enn hva det var for 2 uker siden :/ )

 

Har ikke hatt noe tid til oppdateringer her.. Eller til å trene stort... Så prøver å tenke mat konsekvent, men er ikke bare bare når man er matlei, og ikke har tid til noe matlaging heller.. Får prøve å få bedre tid denne uka som kommer, men ungene har ferie og samboeren er sykmeldt og trenger en del hjelp.. Så får da se hvordan det hele går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

01.07: 85 kg

10.09: 79,2 kg

 

Det går nedover, har vært en pause på et par uker der vekta sto stille (men gikk ikke opp!!!). Nå er jeg i gang med ripped in 30 med Jillian, så får vi se hvordan det går. Neste delmål er 75 kg, og håper å nå 70 kg til 1.desember.

21.09: 78,8 kg.

Jeg er kjempefornøyd! Forrige uke bestod mesteparten av inntaket av sjokolade og junk i tillegg til feiring av bursdag hos svigers med kake, og restekake et par dager etter der igjen! Er fortsatt på Ripped in 30, nå på week 2 som er drepen...!

Nå blir det en stund uten kake og sjokolade tenker jeg, så skal vi se at det går unna!

 

03.10: 78,0 kg.

Har byttet over til 6 week six pack abs siden jeg sleit med ripped. Burde gjøre litt mer med kostholdet, evt. trene litt mer for å gå ned litt raskere, men kjenner ikke at motivasjonen er der. Jeg går ned selv om det tar litt tid. Jeg har jo gått ned 7 kg på 3 måneder, så kan ikke være helt misfornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol-regn-latter; jeg brukte broren min som PT da han selv gikk ned 20 kg før sommeren.

 

Er spent på timen jeg fikk henvisning til. Det handler om hva jeg putter inn men vanskelig når jeg prøver å få med hele familien, men ender opp med feks chips til middag og null grønnsaker når samboer lager mat. Noe han gjør ofte for han er hjemme først.

 

Men nå er jeg dårlig og får ikke i meg noe særlig. Null smak og appetitt. .. is er det beste for halsen men kan jo ikke bare spise det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 79,3 idag. Var jo 79 for et par uker siden eller noe, så ikke helt fornøyd. Var 79,5 sist mandag!??

Imorgen blir det tur til Østerrike. Skal holde meg til lavkarbo, men kan være det blir litt mange barer og slikt da. Vanskelig å vite hva man får servert på tur i noen dager.

 

Har vært på Mc Donalds idag, spiste bare burger, salat og ost, ingen brød eller pomfri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...