Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Nå er jeg tilbake igjen etter å ha nådd mitt absolutte bunnpunkt, tippet 100 kilo :( For halvannen uke siden veide jeg 101 kilo, det var et tall jeg aldri ønsket å se. Så nå prøver jeg å ta meg selv i nakken og skjerpe meg. Veide meg i dag, og veide da 98,6. Det er jo litt bedre i hvert fall.

 

26.09.15 : 101 skrekkelige kilo

06.10.15 : 98,6 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilbake fra Østerrike i går natt. Startet godt før vi dro, planla godt hva jeg skulle ha med. Glemte hele tiden ut at alt jeg ville handle måtte jeg handle før helga. Tok meg selv i å tro vi skulle reise fredag, og at butikkene dermed var åpne. Med i sekken/kofferten ble derfor mange barer, lavkarbo vingummi, sjokolade og nøtter. Ingen knekkebrød og smøreost.

 

Det ble lenge uten mat på vei ned. Kunne ikke spise på flyplassen eller flymaten. Fikk middag på hotellet. Lite, men greit nok. Spiste kanskje ca. 1/2 potet også.

Dagen etterpå var minst like ille. Vi var på denne messa. Det fantes ikke en eneste plass som solgte ligth brus, lite vann, kun et par plasser med transportable toaletter og ikke en eneste matbit jeg kunne spise. Vi gikk over 1 mil, brukte 7 timer. Heldigvis hadde jeg med noen barer og hadde nappet med meg litt vann.

På kvelden skulle vi på steakhouse. Fint tenkte jeg. Endelig god mat. Skulle bare drikke litt også. Men det fantes verken fanta zero eller sprite zero så blandevann ble cola zero. Måtte jo drikke sprit siden de ikke har smirnoff ice lett der nede. Drakk da mentol vodka rent og cola zero ved siden. Gikk fint det. Bortsett fra at jeg ikke tåler så masse. + at jeg hadde jo ikke spist, og i tillegg går på lavkarbo. Det gikk som det måtte.. 😣

 

Nå nyter jeg de siste dagene av høstferien med barna. Mannen har reist på jobb.

Kommer til å slite hele uka med dette. Både gåturen og fyllekula 😕 Men har jo bare meg selv å takke.. 😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vektnedgangen stoppet helt de siste ukene.. tror prevansjonsbytte har litt skyld i det, men også det jeg trykker i kjeften.. når det blir slik daler motivasjonen og jeg blir mindre aktiv her desverre. Må prøve å ta meg sammen snart. Er "bare" 8 kg igjen til mål, så er så dumt å gi seg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her dukket 77,8 opp på vekta (startvekt 85,0). Det går saaaaakte nedover, men jeg tar bilder underveis, og de siste par ukene har det skjedd mye med kroppen selv om det ikke synes så mye på vekta! Har gått ned 2 størrelser siden jeg begynte, så det synes i hvert fall der! Snart kvitt resten av "lovehandlesene" på ryggen!
Gleder meg til jul, i år blir det handlet ny julekjole siden de jeg har fra før er for store!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt litt av. Har ikke vært flink. Men nå har jeg tatt meg i nakken og håper virkelig at jeg klarer å hente meg litt inn igjen og forbli under 80 kilo, og så videre nedover.

 

Har vært med barna i svømmehallen idag, og det var bare oss der, så jeg fikk svømmet noen lengder. Er sliten nok nå, håper jeg sover godt i natt. Har ikke sovet særlig godt de siste nettene. Antageligvis hjelper ikke altslags kunstig søtning som bare gjør at de rundt meg sover godt :rodme:  :Gjesp: ​

 

Jeg hadde jo håp om 75 kilo til jul, men det ser dårlig ut :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

4 oktober: 98.5 kg

12 oktober: 98.3 kg

 

Njoooa.. Sukk..

 

Anonymous poster hash: b3317...7b7

 

 

 

Ned er ned :D :D

 

Jeg tør ikke veie meg en gang denne uka jeg :o:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enda bare onsdag, men jeg har vært så flink denne uka, må få lov å skryte litt :eeeh:

​Har spist nesten ingen karbohydrater denne uka. Starta godt på mandag med null. Eller kanskje 1/2. Det er jo bitte litt i majones da som jeg hadde på eggene mine.

I går hadde jeg noen få ss med bearnaisesaus med lite karbohydrater. 1,4 karbohydrater pr. 100g. Og den samme majonesen.

I dag har jeg spist litt majones, og litt bearnaisesaus, var chili denne gang, tror kanskje den inneholder litt mer, og hadde 2 skiver med cheddar ost.

Føler meg tjukk og oppblåst så tenker jeg har kanskje ikke gått ned noe da :frown:

Skal spise veldig lite karbohydrater frem til fredag, da reiser jeg til Sverige på lavkarbo - harrytur. Så er det ny start på streng lavkarbo fra mandag - mandag uka etter igjen. Håper det skal gjøre at jeg kommer under 80 og holder meg der! Er så lei av å vippe på rundt 80 kilo nå!! :grine:

Skal i alle fall ikke veie meg denne uka!! :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

4 oktober: 98.5 kg

12 oktober: 98.3 kg

 

Njoooa.. Sukk..

 

Anonymous poster hash: b3317...7b7

 

 

 

Ned er ned :D :biggrin:

 

Jeg tør ikke veie meg en gang denne uka jeg :o:P

 

Haha.. Vet ikke hvordan jeg endte opp som anonym gitt! Men den innveiingen var min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

4 oktober: 98.5 kg

12 oktober: 98.3 kg

 

Njoooa.. Sukk..

 

Anonymous poster hash: b3317...7b7

 

 

Ned er ned :D :biggrin:

 

Jeg tør ikke veie meg en gang denne uka jeg :o:P

Haha.. Vet ikke hvordan jeg endte opp som anonym gitt! Men den innveiingen var min :P

Fort gjort 😉

Klarte ikke å holde meg (selvsagt), veide meg på fredag etter 4 dager med nesten 0 karbo. Var nede på 79kilo igjen. Må være fornøyd med det 😊

Kjører noen dager i neste uke også med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, jeg har ikke "turt" å sjekke innom her de siste ukene. Kostholdet mitt er elendig og treningen fraværende. I tillegg har batteriet på badevekten takket for seg, så den ene annen jeg skulle veie meg for å "vekke" meg selv slapp jeg det...

 

Jeg skjønner så godt med hva du mener med å føle deg tjukk Moota! Jeg veier også ca 20 kg mindre nå enn på mitt meste, men tror aldri jeg har følt meg så tjukk som nå :( og det virker jo teit og nesten litt respektløst, ikke sant? jeg mener på ingen måte at de som veier mer enn meg skal skamme seg, men jeg skammer meg. Jeg føler meg midt i mellom, har ikke store klær jeg føler meg fin i, og vanligklær passer ikke. Det tyter her og der. I tillegg har jeg jo lagt på meg 7-8 kg det siste året, og kroppen er mye slappere og bilringen rundt magen er der konstant igjen. Jeg. Kan ikke tro at jeg " kastet bort" det å ligge på 75 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppleves det at broren din gikk ned så mye i våres junimamma?

 

En av mine beste venninner gikk i løpet av fjoråret ned 25 kg, mulig det er enda mer nå. Tipper hun har gått ned fra ca 100 til ca 70. Hun ser altså så flott ut! Og shopper og koser seg med masse nytt tøy.

 

Hun la om kosten og har gått mange lange turer, men ikke trent noe særlig styrke osv. Hun har hatt viljestyrke ut av en annen verden, telt hver eneste kcal, ført regnskap på mobilen og brukt et år. Jeg er altså så misunnelig på viljestyrken og resultatene hennes. Føler jeg virkelig sitter igjen med svarteper her, hvorfor klarte ikke jeg?

 

Hun er singel uten barn og har vært student dette året, så levd et et helt annet liv enn meg med mann, barn og en jobb ikke vet om jeg orker/trives i lenger... Hun gir meg tips og forklarer meg hvordan hun legger opp måltidene, men jeg klarer ikke å følge opp.

 

Jeg unner henne virkelig et ny sunn livsstil og jeg misunner henne hva hun har oppnådd. Hvordan er forholdet til broren din? Jeg har som sagt fortsatt et godt forhold til min venninne, men heg føler meg udugelig fordi jeg sammenligner meg med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppleves det at broren din gikk ned så mye i våres junimamma?

 

En av mine beste venninner gikk i løpet av fjoråret ned 25 kg, mulig det er enda mer nå. Tipper hun har gått ned fra ca 100 til ca 70. Hun ser altså så flott ut! Og shopper og koser seg med masse nytt tøy.

 

Hun la om kosten og har gått mange lange turer, men ikke trent noe særlig styrke osv. Hun har hatt viljestyrke ut av en annen verden, telt hver eneste kcal, ført regnskap på mobilen og brukt et år. Jeg er altså så misunnelig på viljestyrken og resultatene hennes. Føler jeg virkelig sitter igjen med svarteper her, hvorfor klarte ikke jeg?

 

Hun er singel uten barn og har vært student dette året, så levd et et helt annet liv enn meg med mann, barn og en jobb ikke vet om jeg orker/trives i lenger... Hun gir meg tips og forklarer meg hvordan hun legger opp måltidene, men jeg klarer ikke å følge opp.

 

Jeg unner henne virkelig et ny sunn livsstil og jeg misunner henne hva hun har oppnådd. Hvordan er forholdet til broren din? Jeg har som sagt fortsatt et godt forhold til min venninne, men heg føler meg udugelig fordi jeg sammenligner meg med henne.

Det er greit, men kjipt. Han har lagt på seg de siste årene og har hæy forbrenning. Jeg har slitt hele livet føler jeg. Han har en viljestyrke som jeg tydeligvis mangler. Forholdet mellom oss er godt:-) vi er veldig på å hjelpe hverandre, men det er stor forskjell å være mor som meg og far som han. Jeg har en annen samvittighet enn han, og vil være med gutten min når vi kommer hjem fra jobb. Og han drar og trener. ..

 

Men nå har jeg fått ny giv! Har vært på første møte med henvisning fra legen. Spennende opplegg der jeg skal være i gruppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det på høy tid at jeg oppdaterer med ny vekt ser jeg! Det går saaakte, men det går nedover👍

 

Utgangspunkt 2013: 100 kg.

1 juni: 89 kg.

7 august: 83,6 kg.

14 august: 82.5 kg.

21 august: 82.6 kg.

28 august: 80.9 kg.

4 september: 80.6 kg.

11 september: 80.2 kg.

23 oktober: 77.3 kg

 

Er spent på resultate neste uke da tanta kom em tur på besøk på onsdag😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på vekta i dag, selv om det er 1 uke siden sist. Jeg har ikke vært på do siden sist helg, og etter erfaringen med hvor masse man faktisk kan gå å bære på etter flere uker med forstoppelse i og etter ferien i år, dropper jeg vekta til jeg har vært på do :P

Håper jeg får veid meg senest mandag, siden jeg reiser på kurs da.

 

Har ellers vært kjempeflink med maten og ligget lavt på karboene noen dager denne uka også. Har spist 3 lavkarbo skoleboller i dag da :) 

Blir nok ikke like flink mandag, tirsdag og onsdag, men håper at når jeg kommer hjem til mitt eget kjøkken og tilgang til butikkene og kan handle hva jeg vil og lage hva jeg vil så er jeg på rett spor igjen. Håper på noen kilo til frem mot jul, så jeg er super streng med meg selv. Får bare håpe det hjelper, og at jeg får resultater. Ellers er det litt kjipt og kjedelig og jeg blir lite motivert til å fortsette med ekstra innsats. Det er bare ikke godt nok å ligge å vippe på rett under 80 kilo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på vekta i dag, selv om det er 1 uke siden sist. Jeg har ikke vært på do siden sist helg, og etter erfaringen med hvor masse man faktisk kan gå å bære på etter flere uker med forstoppelse i og etter ferien i år, dropper jeg vekta til jeg har vært på do :P

Håper jeg får veid meg senest mandag, siden jeg reiser på kurs da.

 

Har ellers vært kjempeflink med maten og ligget lavt på karboene noen dager denne uka også. Har spist 3 lavkarbo skoleboller i dag da :)

Blir nok ikke like flink mandag, tirsdag og onsdag, men håper at når jeg kommer hjem til mitt eget kjøkken og tilgang til butikkene og kan handle hva jeg vil og lage hva jeg vil så er jeg på rett spor igjen. Håper på noen kilo til frem mot jul, så jeg er super streng med meg selv. Får bare håpe det hjelper, og at jeg får resultater. Ellers er det litt kjipt og kjedelig og jeg blir lite motivert til å fortsette med ekstra innsats. Det er bare ikke godt nok å ligge å vippe på rett under 80 kilo!

Har du lyst til å dele oppskrift på lavkarbo skoleboller?

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har ikke vært på vekta i dag, selv om det er 1 uke siden sist. Jeg har ikke vært på do siden sist helg, og etter erfaringen med hvor masse man faktisk kan gå å bære på etter flere uker med forstoppelse i og etter ferien i år, dropper jeg vekta til jeg har vært på do :P

Håper jeg får veid meg senest mandag, siden jeg reiser på kurs da.

 

Har ellers vært kjempeflink med maten og ligget lavt på karboene noen dager denne uka også. Har spist 3 lavkarbo skoleboller i dag da :)

Blir nok ikke like flink mandag, tirsdag og onsdag, men håper at når jeg kommer hjem til mitt eget kjøkken og tilgang til butikkene og kan handle hva jeg vil og lage hva jeg vil så er jeg på rett spor igjen. Håper på noen kilo til frem mot jul, så jeg er super streng med meg selv. Får bare håpe det hjelper, og at jeg får resultater. Ellers er det litt kjipt og kjedelig og jeg blir lite motivert til å fortsette med ekstra innsats. Det er bare ikke godt nok å ligge å vippe på rett under 80 kilo!

Har du lyst til å dele oppskrift på lavkarbo skoleboller?

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

 

 

 

Selvfølgelig! :D  Jeg har lånt den fra internett etter råd fra andre :)

 

Først, dersom man skal lage vaniljekrem til å ha i midten, bør man lage kremen først, så den får avkjølt og tyknet litt. Dersom du kjøper sukkerfri vaniljesaus på Kiwi/Spar lages denne etter oppskriften bak, men med 1/2 væskemengden. Avkjøl så i kjøleskapet.

 

4 egg

3 ss Tagatesse/sukrin +

50 gram smeltet smør

1 dl fløte

1 dl kokosmel

2 ts bakepulver

3 ss fiberhusk

1 ts kardemomme

Ha egg og tagatesse/sukrin/sukrin + i miksmaster el. og pisk stivt.

Smelt smøret og ha i fløten. Hell det over egg og sukkererstatning og rør godt.

Bland kokosmel, bakepulver, fiberhusk og kardemomme. Ha det oppi det våte og bland godt.

La det så stå i 10 min.

Sett ovnen på 160 grader.

 

Etter de 10 minuttene formes små boller med hendene og legges på bakepapir på en plate. Lag grop i midten til vaniljekremen.

Ha i vaniljekrem, pensle med egg. Stek i 17-18 minutter til de er så faste på sidene at man kan holde i dem uten at de gir etter. Trykk litt på siden med en kniv el. for å se når de er ferdige.

Avkjøl litt, ha på sukrinmelis og koksmasse dersom ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har ikke vært på vekta i dag, selv om det er 1 uke siden sist. Jeg har ikke vært på do siden sist helg, og etter erfaringen med hvor masse man faktisk kan gå å bære på etter flere uker med forstoppelse i og etter ferien i år, dropper jeg vekta til jeg har vært på do :P

Håper jeg får veid meg senest mandag, siden jeg reiser på kurs da.

 

Har ellers vært kjempeflink med maten og ligget lavt på karboene noen dager denne uka også. Har spist 3 lavkarbo skoleboller i dag da :)

Blir nok ikke like flink mandag, tirsdag og onsdag, men håper at når jeg kommer hjem til mitt eget kjøkken og tilgang til butikkene og kan handle hva jeg vil og lage hva jeg vil så er jeg på rett spor igjen. Håper på noen kilo til frem mot jul, så jeg er super streng med meg selv. Får bare håpe det hjelper, og at jeg får resultater. Ellers er det litt kjipt og kjedelig og jeg blir lite motivert til å fortsette med ekstra innsats. Det er bare ikke godt nok å ligge å vippe på rett under 80 kilo!

Har du lyst til å dele oppskrift på lavkarbo skoleboller?

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

 

 

 

Selvfølgelig! :D  Jeg har lånt den fra internett etter råd fra andre :)

 

Først, dersom man skal lage vaniljekrem til å ha i midten, bør man lage kremen først, så den får avkjølt og tyknet litt. Dersom du kjøper sukkerfri vaniljesaus på Kiwi/Spar lages denne etter oppskriften bak, men med 1/2 væskemengden. Avkjøl så i kjøleskapet.

 

4 egg

3 ss Tagatesse/sukrin +

50 gram smeltet smør

1 dl fløte

1 dl kokosmel

2 ts bakepulver

3 ss fiberhusk

1 ts kardemomme

Ha egg og tagatesse/sukrin/sukrin + i miksmaster el. og pisk stivt.

Smelt smøret og ha i fløten. Hell det over egg og sukkererstatning og rør godt.

Bland kokosmel, bakepulver, fiberhusk og kardemomme. Ha det oppi det våte og bland godt.

La det så stå i 10 min.

Sett ovnen på 160 grader.

 

Etter de 10 minuttene formes små boller med hendene og legges på bakepapir på en plate. Lag grop i midten til vaniljekremen.

Ha i vaniljekrem, pensle med egg. Stek i 17-18 minutter til de er så faste på sidene at man kan holde i dem uten at de gir etter. Trykk litt på siden med en kniv el. for å se når de er ferdige.

Avkjøl litt, ha på sukrinmelis og koksmasse dersom ønskelig.

 

Tusen takk, nam nam :)

Hva er forresten forskjell på sukrin og sukrin+, hva er best?

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg har ikke vært på vekta i dag, selv om det er 1 uke siden sist. Jeg har ikke vært på do siden sist helg, og etter erfaringen med hvor masse man faktisk kan gå å bære på etter flere uker med forstoppelse i og etter ferien i år, dropper jeg vekta til jeg har vært på do :P

Håper jeg får veid meg senest mandag, siden jeg reiser på kurs da.

 

Har ellers vært kjempeflink med maten og ligget lavt på karboene noen dager denne uka også. Har spist 3 lavkarbo skoleboller i dag da :)

Blir nok ikke like flink mandag, tirsdag og onsdag, men håper at når jeg kommer hjem til mitt eget kjøkken og tilgang til butikkene og kan handle hva jeg vil og lage hva jeg vil så er jeg på rett spor igjen. Håper på noen kilo til frem mot jul, så jeg er super streng med meg selv. Får bare håpe det hjelper, og at jeg får resultater. Ellers er det litt kjipt og kjedelig og jeg blir lite motivert til å fortsette med ekstra innsats. Det er bare ikke godt nok å ligge å vippe på rett under 80 kilo!

Har du lyst til å dele oppskrift på lavkarbo skoleboller?

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

 

 

 

Selvfølgelig! :D  Jeg har lånt den fra internett etter råd fra andre :)

 

Først, dersom man skal lage vaniljekrem til å ha i midten, bør man lage kremen først, så den får avkjølt og tyknet litt. Dersom du kjøper sukkerfri vaniljesaus på Kiwi/Spar lages denne etter oppskriften bak, men med 1/2 væskemengden. Avkjøl så i kjøleskapet.

 

4 egg

3 ss Tagatesse/sukrin +

50 gram smeltet smør

1 dl fløte

1 dl kokosmel

2 ts bakepulver

3 ss fiberhusk

1 ts kardemomme

Ha egg og tagatesse/sukrin/sukrin + i miksmaster el. og pisk stivt.

Smelt smøret og ha i fløten. Hell det over egg og sukkererstatning og rør godt.

Bland kokosmel, bakepulver, fiberhusk og kardemomme. Ha det oppi det våte og bland godt.

La det så stå i 10 min.

Sett ovnen på 160 grader.

 

Etter de 10 minuttene formes små boller med hendene og legges på bakepapir på en plate. Lag grop i midten til vaniljekremen.

Ha i vaniljekrem, pensle med egg. Stek i 17-18 minutter til de er så faste på sidene at man kan holde i dem uten at de gir etter. Trykk litt på siden med en kniv el. for å se når de er ferdige.

Avkjøl litt, ha på sukrinmelis og koksmasse dersom ønskelig.

 

Tusen takk, nam nam :)

Hva er forresten forskjell på sukrin og sukrin+, hva er best?

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

 

 

Jeg synes sukrin smaker kaldt og kunstig, mens sukrin + er litt rundere og mildere i smaken :)  Tagatesse er også mildere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!!! :D :D

Takk😊 føler ikke selv jeg er flink. Kunne gått ned mer om jeg hadde vært streng med meg selv, men ned er ned😆 har ikke noe å si at nedgangen tar lenger tid siden det er lenge til sommer😛

 

Anonymous poster hash: 0db96...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!!! :D :D

Takk😊 føler ikke selv jeg er flink. Kunne gått ned mer om jeg hadde vært streng med meg selv, men ned er ned😆 har ikke noe å si at nedgangen tar lenger tid siden det er lenge til sommer😛

 

Anonymous poster hash: 0db96...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så flink du er!!! :D :D

Takk😊 føler ikke selv jeg er flink. Kunne gått ned mer om jeg hadde vært streng med meg selv, men ned er ned😆 har ikke noe å si at nedgangen tar lenger tid siden det er lenge til sommer😛

 

Anonymous poster hash: 0db96...059

Ja det er heldigvis en stund igjen til sommeren enda 😉😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på vekta idag, og den sa 78,2. Det betyr at jeg har passert 15 kilo på lavkarbo 😊

Fornøyd med det!

 

Blir spennende å se om jeg har tatt fra 80 tallet for godt 😉

Skal i selskap idag og det blir garantert mas om at jeg må spise ditt og datt og at hun bare har bursdag en gang i året. Men det nytter ikke på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad! Var en tur på besøk til svigerinnen min i dag. Hun har gått en del ned i vekt og hadde masse klær hun ikke brukte lenger. Når jeg fikk se klærne var jeg brennsikker på at de ikke passet, men fant ut at jeg skulle prøve uansett. Jeg ble satt ut! Bukse etter bukse gled på og satt som støpt på meg! Så å gå fra å ha ei bukse som ikke passer lenger, så har jeg nå 7 bukser som sitter helt fantastisk! I tillegg har jeg nå mange overdeler og kjoler som passer meg😆 vi har fryktelig dårlig råd, så disse klærne kom som sendt fra himmelen!

Jeg kan ikke beskrive hvor glad og lettet jeg er😊 endelig kan jeg føle meg vel i klær som passer, og det har ikke gått utover økonomien vår😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...