Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Jeg titter innom her igjen, må bare skryte litt av meg selv! Har hatt mye sykdom i huset i det siste, så har ikke fått trent. Har heller ikke vært så kjempenøye med kosten. Startvekta var 85 kg 01.07, og i morges viste vekta 75,3! Har som mål å nå 75,0 innen 01.12, og det ser absolutt ikke umulig ut lenger!

 

Lykke til ønskes dere alle!

 

Jaaaaaaa! Jeg kan herved rapportere om at kroppen min "bare" bærer på 74,6 kg! :hoppendeglad:

Neste delmål er 70 kg, og jeg må vel håpe å nå dette i midten av januar 2016.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg titter innom her igjen, må bare skryte litt av meg selv! Har hatt mye sykdom i huset i det siste, så har ikke fått trent. Har heller ikke vært så kjempenøye med kosten. Startvekta var 85 kg 01.07, og i morges viste vekta 75,3! Har som mål å nå 75,0 innen 01.12, og det ser absolutt ikke umulig ut lenger!

 

Lykke til ønskes dere alle!

 

Jaaaaaaa! Jeg kan herved rapportere om at kroppen min "bare" bærer på 74,6 kg! :hoppendeglad:

Neste delmål er 70 kg, og jeg må vel håpe å nå dette i midten av januar 2016.

 

Fy fader, du er god altså :danser: Imponert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Nurantowen!!!

 

Jeg har ikke veid meg siden sist, men har kommet meg inn i ei bukse som har vært trang:-)

 

Har begynt med 'behandling' nå, 3 dager i uka, trening og kosthold, snakker om kroppen og hvordan den fungerer

Skal snakke med en ernæringsfysiolog snart og en psykolog. Vi er ei gruppe, så man kan støtte seg til hverandre og få tips.

Nesten litt kjipt å begynne nå før jul, men da får jeg virkelig testet meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Nurantowen!!!

 

Jeg har ikke veid meg siden sist, men har kommet meg inn i ei bukse som har vært trang:-)

 

Har begynt med 'behandling' nå, 3 dager i uka, trening og kosthold, snakker om kroppen og hvordan den fungerer

Skal snakke med en ernæringsfysiolog snart og en psykolog. Vi er ei gruppe, så man kan støtte seg til hverandre og få tips.

Nesten litt kjipt å begynne nå før jul, men da får jeg virkelig testet meg :-)

Det var du som fikk hjelp av fastlegen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere! Godt å ha noen å dele både sorger og gleder med! :smilyblomst:

Har måttet skifte ut en del av garderoben, men kjenner at hodet ikke har omstilt seg den "nye" kroppen ennå. Har fortsatt lyst å prøve klær i str. XL, men nå bruker jeg M. Jeg regner med at det blir bedre etter hvert. Selv om jeg føler meg stor fortsatt, er jeg ganske gjennomsnittlig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gratulerer Nurantowen!!!

 

Jeg har ikke veid meg siden sist, men har kommet meg inn i ei bukse som har vært trang:-)

 

Har begynt med 'behandling' nå, 3 dager i uka, trening og kosthold, snakker om kroppen og hvordan den fungerer

Skal snakke med en ernæringsfysiolog snart og en psykolog. Vi er ei gruppe, så man kan støtte seg til hverandre og få tips.

Nesten litt kjipt å begynne nå før jul, men da får jeg virkelig testet meg :-)

Det var du som fikk hjelp av fastlegen din?
Ja det er meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Gratulerer Nurantowen!!!

 

Jeg har ikke veid meg siden sist, men har kommet meg inn i ei bukse som har vært trang:-)

 

Har begynt med 'behandling' nå, 3 dager i uka, trening og kosthold, snakker om kroppen og hvordan den fungerer

Skal snakke med en ernæringsfysiolog snart og en psykolog. Vi er ei gruppe, så man kan støtte seg til hverandre og få tips.

Nesten litt kjipt å begynne nå før jul, men da får jeg virkelig testet meg :-)

Det var du som fikk hjelp av fastlegen din?
Ja det er meg.

 

Hvordan klarte du å få skikkelig hjelp av legen din? Fastlegen min bare blåser av meg og synes at overvekten min er et ikke-problem som ikke hun kan hjelpe med i hvert fall :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet vi har forskjellige tilbud her i Trøndelag for folk som vil ned i vekt, men man må ha henvisning. Så jeg spurte bare rett ut om vekta var noe jeg kunne få hjelp til. Og da nevnte han dette opplegget.

 

Jeg veide da 115 kg... nå vet jeg ikke hvor mye du veier, men på gruppa så er vi i alle str.også noen som kun er overvektige men ikke i fedmesonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet vi har forskjellige tilbud her i Trøndelag for folk som vil ned i vekt, men man må ha henvisning. Så jeg spurte bare rett ut om vekta var noe jeg kunne få hjelp til. Og da nevnte han dette opplegget.

 

Jeg veide da 115 kg... nå vet jeg ikke hvor mye du veier, men på gruppa så er vi i alle str.også noen som kun er overvektige men ikke i fedmesonen.

Jeg svinger litt opp og ned rundt 95 - 99, så jeg absolutt godt overvektig og mektig lei av det. Heldig du er som har en så bra fastlege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg vet vi har forskjellige tilbud her i Trøndelag for folk som vil ned i vekt, men man må ha henvisning. Så jeg spurte bare rett ut om vekta var noe jeg kunne få hjelp til. Og da nevnte han dette opplegget.

 

Jeg veide da 115 kg... nå vet jeg ikke hvor mye du veier, men på gruppa så er vi i alle str.også noen som kun er overvektige men ikke i fedmesonen.

Jeg svinger litt opp og ned rundt 95 - 99, så jeg absolutt godt overvektig og mektig lei av det. Heldig du er som har en så bra fastlege :)

Ja er fornøyd med han. Prøv å undersøke hva de kan tilby i kommunen din og være frempå. Hvis du finner nå som kan passe deg så stå på hvis du trenger henvisning eller finn en lege som vil hjelpe deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg titter innom her igjen, må bare skryte litt av meg selv! Har hatt mye sykdom i huset i det siste, så har ikke fått trent. Har heller ikke vært så kjempenøye med kosten. Startvekta var 85 kg 01.07, og i morges viste vekta 75,3! Har som mål å nå 75,0 innen 01.12, og det ser absolutt ikke umulig ut lenger!

 

Lykke til ønskes dere alle!

Jaaaaaaa! Jeg kan herved rapportere om at kroppen min "bare" bærer på 74,6 kg! :hoppendeglad:

Neste delmål er 70 kg, og jeg må vel håpe å nå dette i midten av januar 2016.

Gratulerer så kjempe masse!!!! 😄 🎈 🎉

 

Så flink du er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å veie meg idag, men siden jeg ikke hadde gått ned noe fra sist onsdag til denne onsdagen så gjorde jeg det likevel. Var litt redd jeg hadde gått opp siden jeg spiste en del cashewnøtter og et par sukkerfrie drops igår. Salt og sukkererstatning er ikke det lureste..

Vekta viste likevel faktisk 75,9 kilo!

Jeg er superfornøyd selv om jeg vet at litt av grunnen til at det har gått litt fort i det siste er pga. lite inntak av mat i 2 uker.

Målet om 75 kilo til jul er dermed innen rekkevidde dersom jeg gjør en innsats 😊

 

Det aller beste er at jeg tenker siden jeg skal leve på lavkarbo resten av livet så kommer jeg ikke til å rase opp i vekt igjen til verken jul, sommerferien eller når jeg blir lei. Ikke en gang dersom jeg når målet mitt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg etter 5 dagers eggfaste gått ned 3 kilo :) Er nok mest vann og luft, men motiverende er det :)



Anonymous poster hash: 0d9fe...22c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Da har jeg etter 5 dagers eggfaste gått ned 3 kilo :) Er nok mest vann og luft, men motiverende er det :)

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

 

Klarte jeg å bli anonym igjen :/ Det var altså meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! 😄 😄

Det er kanskje mest vann og luft, men nå har du tømt karbolagrene og lever du nå strengt så er hvert gram som forsvinner rent fett! Det er liksom litt av tanken bak eggefasten 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!!

Det er kanskje mest vann og luft, men nå har du tømt karbolagrene og lever du nå strengt så er hvert gram som forsvinner rent fett! Det er liksom litt av tanken bak eggefasten

Jeg merker det kjemnpegodt på magen, den er mye mindre oppblåst enn før. Bare det er jo motiverende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er herlig å slippe den magen som står veldig ut

Jepp :) Får leve på bare egg og ost for alltid :sjokkert: :sjokkert: :legrine: Er nesten nedtur å spise noe annet :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jah 😉

Eller så må du bare leve veldig strengt nå fremover 😄 Det hjelper det også.

Du kan fint fortsette eggefasten utover 5 dager dersom du halverer fettmengden pr.egg. Eller du kan leve strikt noen dager og ta en ny runde.

Det går også an å legge seg veldig lavt på karbohydrater i 5 dager, som et alternativ til eggefaste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg prøvd å presse i meg mat! Prøvd å få kroppen til å ta imot mer mat enn den vil.

Jeg blir mett av å se på lasagnen og blir kvalm av å spise. Jeg orker ikke å ha det slik lenger. Det går på 3.uka nå.

Idag har jeg spist til frokost, noen ts med økologisk peanøttsmør. Inneholder kun peanøtter og havsalt.

Middag, 1/2 porsjon lasagne.

Mellommåltid, 4 små lavkarbo kakemenn.

Kvelds, et par ts peanøttsmør.

Og jeg regner det for masse mat.

 

Jeg er lei av å være så dårlig.

Jeg har hatt mensen siden sist mandag. Den skulle kommet denne mandagen, og jeg pleier bare ha den i 3-4 dager. Nå er det 10. Leste en plass at spesielt ved ketogen diett så kan man oppleve det. Østrogenet er i fettet, så når man mister masse fett så slipper kroppen løs masse hormoner og man kan få menstruasjonen i hytt og gevær 😕

Har og hatt migrene siden mandag grunnet for lite matinntak. Og jeg som ikke har migrene anfall lenger pga. lavkarbo.

 

Jeg har vondt i hodet, er kvalm, svimmel, ør, varm og kald om hverandre. Og jeg var sikker på at jeg skulle svime av i dusjen imorges igjen! 😕

 

Får krype i seng og håpe på en bedre dag imorgen denne kvelden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Moota, god bedring. Hvil mye, så krysser jeg fingrene for at du blir fort frisk.

 

Her i huset er jeg så utrolig forkjølet, vært mer eller mindre forkjølet siden oktober så nå er jeg så LEI. Det går noen pakker klenex om dagen. (En pall klenex hadde vært fint) heldigvis så hoster jeg litt mindre i dag og jeg tror jaggu storproduksjonen i nesa har minket litt også. Jeg får noen voldsomme hostekuler så at ikke lungene har kommet ut ennå er utrolig.

 

Bortsett fra forkjølelsa koser jeg meg med førjulstid. Håper jo på snø og at den blir liggende. Jeg ønsker meg ski og vil gjerne bli flinkere i langrenn. Men med noen snøfjon i lufta den ene dagen og 6varmegrader og regn den neste så ser det dårlig ut.

 

Får vel liste meg opp på vekta i morra eller fredag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det og god bedring til deg og! 😄

 

Jeg har en sønn som hoster slik. Er bare overrasket over at han ikke har kastet opp enda *bank i bordet*.

Jeg ga ham ventoline for jeg ble så lei. Han sovnet jo aldri! 😕 Det har hjulpet. Mer enn strepsils i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en nedtur på vekta forrige uke ser det ut til at vekta smiler til meg denne uka😛 75.8 forrige fredag, 74.9 i dag👍 skriver opp vekta hver fredag, så krysser drt jeg har for samme resultat i morgen😛

 

Kjedelig å høre at dere er dårlige Løvemamma og moota. Håper dagen i dag er bedre for dere begge😊 og god bedring til sønnen din moota😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått veid meg siden slutten på oktober. Men får kommentarer på at jeg har blitt smalere å det er jo bra. Se om jeg kommer meg på vekta på lørdagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...