Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Jeg er så glad! Var en tur på besøk til svigerinnen min i dag. Hun har gått en del ned i vekt og hadde masse klær hun ikke brukte lenger. Når jeg fikk se klærne var jeg brennsikker på at de ikke passet, men fant ut at jeg skulle prøve uansett. Jeg ble satt ut! Bukse etter bukse gled på og satt som støpt på meg! Så å gå fra å ha ei bukse som ikke passer lenger, så har jeg nå 7 bukser som sitter helt fantastisk! I tillegg har jeg nå mange overdeler og kjoler som passer meg vi har fryktelig dårlig råd, så disse klærne kom som sendt fra himmelen!

Jeg kan ikke beskrive hvor glad og lettet jeg er endelig kan jeg føle meg vel i klær som passer, og det har ikke gått utover økonomien vår

 

Å så kjekt!! :D :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Jeg er så glad! Var en tur på besøk til svigerinnen min i dag. Hun har gått en del ned i vekt og hadde masse klær hun ikke brukte lenger. Når jeg fikk se klærne var jeg brennsikker på at de ikke passet, men fant ut at jeg skulle prøve uansett. Jeg ble satt ut! Bukse etter bukse gled på og satt som støpt på meg! Så å gå fra å ha ei bukse som ikke passer lenger, så har jeg nå 7 bukser som sitter helt fantastisk! I tillegg har jeg nå mange overdeler og kjoler som passer meg vi har fryktelig dårlig råd, så disse klærne kom som sendt fra himmelen!

Jeg kan ikke beskrive hvor glad og lettet jeg er endelig kan jeg føle meg vel i klær som passer, og det har ikke gått utover økonomien vår

 

Å så kjekt!! :D :D

Superkjekt!😆 fant ut i dag at det er snakk om rundt 40 plagg i bukser, topper, kjoler, tunikaer og tightser. Nå trenger jeg kun nytt undertøy og et par nye sko, så har jeg ALT jeg trenger fremover😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er så glad! Var en tur på besøk til svigerinnen min i dag. Hun har gått en del ned i vekt og hadde masse klær hun ikke brukte lenger. Når jeg fikk se klærne var jeg brennsikker på at de ikke passet, men fant ut at jeg skulle prøve uansett. Jeg ble satt ut! Bukse etter bukse gled på og satt som støpt på meg! Så å gå fra å ha ei bukse som ikke passer lenger, så har jeg nå 7 bukser som sitter helt fantastisk! I tillegg har jeg nå mange overdeler og kjoler som passer meg vi har fryktelig dårlig råd, så disse klærne kom som sendt fra himmelen!

Jeg kan ikke beskrive hvor glad og lettet jeg er endelig kan jeg føle meg vel i klær som passer, og det har ikke gått utover økonomien vår

 

Å så kjekt!! :D :biggrin:

Superkjekt! fant ut i dag at det er snakk om rundt 40 plagg i bukser, topper, kjoler, tunikaer og tightser. Nå trenger jeg kun nytt undertøy og et par nye sko, så har jeg ALT jeg trenger fremover

 

 

Oi det var masse! :D   Du er heldig som har så snill svigerinne! :)

Jeg har heldigvis klær som passer selv om jeg når målet og litt til så jeg slipper å bruke penger på klær på en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det rimelig labert! :Gjesp:    

 

Jeg var på rehabiliteringskurs noen dager i sist uke, så hadde mer enn nok med det. Har vært sliten etter at jeg kom hjem også.

Jeg spiste greit. 'Skeiet ut' med noen få kjøttboller av et slag og litt brun saus mandag og tirsdag kveld. Ellers var det kalorifattig mat med fisk og grønnsaker og kylling og salat. Lite for meg til å bli mett på med andre ord. Hadde forberedt meg godt med å ha med litt mat, og på mandagen og spist en svær porsjon med rømmegrøt så jeg hadde fett å tære på, men utover onsdagen slet jeg litt og etter lunsj bestående av kylling og salat var jeg så sulten etter knappe 2 timer at jeg spiste en skyr og 2 barer på båten på vei hjem. 

 

Litt senere på vei hjem ringte også mannen for å høre om jeg kunne kjøpe med melk. Fint tenkte jeg, så kan jeg kjøpe mer rømme og lage rømmegrøt ikveld og. På butikken, ihjelsulten og sliten, full av migrene og andre uhumske vondter fristet det mer med is (sorbet og annen is med lite karbohydrater), så det ble middag/kvelds den dagen. Hev på litt cashewnøtter og litt sukkerfri sjokolade også. Bare sånn for sikkerhetsskyld :klaske:     ​

 

Dagen etter ble ikke bedre, langet innpå resten av sjokoladen sånn at i løpet av de 2 dagene klarte jeg å legge i meg en hel 100g sukkerfri sjokolade.

Klar for å starte strengt igjen neste dag, fredag nå før helga som var. Men jeg får det ikke helt til. Jeg er sulten, selv veldig kort tid etter mat, og orker nok litt mer enn vanlig. Jeg er sliten, slapp, føler jeg mangler energi og at jeg tappes fort. Det er litt sånn som med en gang jeg ble syk. Jeg følte da at jeg hele tiden var på underskudd av energi, og trang en bit sjokolade for å gå opp trappene og ta en vaskemaskin, to biter for å sette meg i bilen og kjøre 500m for å hente minsten i bhg. Sånn har jeg det nå. Det blusser opp med symptomer og jeg føler meg helt ødelagt :frown:  :tristbla:   

​Prøver å ikke spise noe som jeg ikke skal, og har klart å følge lavkarbo, men det blir alt for masse mat. Ikke får jeg gå på do heller skikkelig, så jeg er rar og litt stappt i magen også.

Jeg må bare prøve å ta det med ro noen dager og se om det kommer seg etter hvert. Tenker i alle fall ikke å ligge strikt nå. Vil først og fremst bare komme meg over denne fæle perioden. Så får jeg heller gå opp litt fordi jeg spiser for masse, bare det er rett mat, lavt på karbohydrater. Nå synes jeg så synd på meg selv her når jeg har skrevet ned hvordan jeg har det, at jeg kjenner det er rett før jeg går i kjøleskapet og finner sjokolade og is og det som verre er :grine:

Håper jeg klarer å holde meg til jeg har fått vært på do, og så veid meg, og krysser fingrene for at det ikke er for ille, slik at jeg mister hele motet der også.. :forvirret:

 

​ ​          ​

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg igjen her? :o

 

Jeg har ikke vært så veldig flink i det siste. Har blitt flere dager der jeg har spist av lavkarbogodteriet og noen nøtter. Sliter enda med at jeg føler meg ekstra sliten, og har mer smerter i tillegg til at jeg føler meg sulten konstant. Det er slitsomt. Jeg går ikke ned når jeg spiser så masse sukkererstatninger.

 

Føler heller ikke at jeg legger på meg, heldigvis. Men jeg vil jo lenger ned!

 

Får prøve å gjøre en innsats til neste helg, og håpe jeg går nedover igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her, men det går litt trått. Men det går da i hvert fall nedover.

 

26.09.15 : 101 skrekkelige kilo

06.10.15 : 98,6 kilo

07.11.16 : 93,4 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er helt sant valnøtta. Du går i alle fall nedover 😄

 

Jeg har bare gått ned noen få kilo siden ferien, og på de 2 siste veiingene har jeg gått opp 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, joda jeg er her også.

 

Har insett at jeg ikke er 20 og dessverre kommer ikke kiloene like lett av som da. Så det holder ikke kun å jobbe i stall som er en meget aktiv hverdag. Kostholdet har jeg skjerpet igjen og nå kryper det saaakte nedover igjen.

 

Og så må helgene bli mere aktive, ulempen er at jeg sliter med en betennelse i en sene under venstre fot. Denne trosser jeg hver dag ikke pokker om jeg blir sykmeldt. I helgene hviler jeg beinet mest mulig selv om jeg burde være aktiv da også. Jeg håper å nå 95 kg til jul og -5kg burde være lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her også. Begynner snart på opplegget jeg spurte legen om og er veldig spent.

Har lyst til å få i gang treningen, men har nok med skole og 100% jobb akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her også. Begynner snart på opplegget jeg spurte legen om og er veldig spent.

Har lyst til å få i gang treningen, men har nok med skole og 100% jobb akkurat nå...

Hva slags opplegg har du fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får oppfølging med 3 kursdager i uka frem til juk.Har ikke startet ennå, så er ikke helt sikker. Men blir fulgt opp av lege, fysioterapeut og ernæringsfysiolog. Får kostholdstips og det er en del trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her dukket 77,8 opp på vekta (startvekt 85,0). Det går saaaaakte nedover, men jeg tar bilder underveis, og de siste par ukene har det skjedd mye med kroppen selv om det ikke synes så mye på vekta! Har gått ned 2 størrelser siden jeg begynte, så det synes i hvert fall der! Snart kvitt resten av "lovehandlesene" på ryggen!

Gleder meg til jul, i år blir det handlet ny julekjole siden de jeg har fra før er for store!!! :D

 

07.11.15: 76,5 kg. Går fortsatt sakte, men det går nedover i hvert fall! Har et håp om å nå 75 kg til 1.desember, men så lenge jeg når dette tallet i 2015 er jeg fornøyd. Så tar jeg de siste 10-15 i 2016!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her enda jeg også, men klarer pokker ikke gå ned noe....

 

Var vel ca 83 kg i slutten av august, og jeg makter ikke komme videre ned. 

Har en dårlig periode og klarer ikke ta skikkelig tak i kosten, og det er kosten jeg må ta tak i.

 

Ny uke, nye muligheter, jeg har ikke gitt opp altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har startet en ny runde med eggefaste idag. Klarer ikke å få opp formen, motivasjonen eller kontrollen etter det kurset for 2 uker siden. Har vært over 80 kilo de 3 siste veiingene. Jeg klarer altså ikke å holde meg under og komme meg lavere. Jeg hater det!!!! Jeg blir sprø!! 

 

Kjører 4-5 dager og utfasing i helga. Håper det skal ta knekken på suget også. Hater kroppen min og hater formen min nå etter kurset så jeg må gjøre noe for å komme tilbake til den gode driven jeg hadde før jeg reiste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her også. Begynner snart på opplegget jeg spurte legen om og er veldig spent.

Har lyst til å få i gang treningen, men har nok med skole og 100% jobb akkurat nå...

Så spennende :) Og så heldig du er som har en lege som tar tak i det

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smyger litt innom her, men er ikke så flink til å skrive desverre. Vekta går enprmt sakte ned,en heldigvis går den som regel ned og ikke opp😛 vekta viste 76 kg på fredag. Hadde en kjærestehelg med mannen i helga hvor vi hadde bestemt at vi skulle spise hva vi ville og når vi ville. Det resulterte i en veltoppgang på 2 kg på 3 dager😣 takk gud for at den ene kiloen er borte allerede😛 krysser fingrene for at jeg er ned på 76 igjen på fredag👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. dagen på eggefaste. Jeg er nokså lei egg he he  :wacko: ​

 

Gleder meg til å lage noe godt i helgen  ​ :spise:

Og jeg er spent på om jeg får resultater eller om det hele er forgjeves :klo:

 

Det er så masse som skjer på hjemmebane også nå. Mest med barna, og det er både tidkrevende og energikrevende.

Har en som har vondt i beina og venter på MR og ultralyd, hopper rundt på krykker de verste dagene. Jeg må kjøre han på skolen og alle andre plasser han skal, og han klarer ikke å bære med seg noe. Det tar på kjenner jeg. Bruker kanskje noen ekstra kalorier på det da :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. dagen på eggefaste. 1 måltid igjen. Skal utfase i helga med 1 måltid egg og resten strikt lavkarbo.

 

Shoppestopp ble opphevet idag. Har handlet meg en herlig Bergans ull/fleece jakke for et par uker siden når jeg byttet noen sko som var alt for små til minsten, men ellers holdt meg greit.

 

Idag fikk jeg mast meg til en 'arbeidscollegejakke' av mannen og kjøpte meg en Bergans ulljakke til + en sånn herlig ullgenser som Bergans har som ligner litt på sånn Ullvang villmarksgenser. Ullriken heter den. Super god og herlig og på tilbud denne uka hos mxsport. Så da har jeg fått svidd opp noe mer penger. Prøver meg på en liten shoppestopp videre fremover til over jul 😄😄

 

Har egentlig mer enn nok klær, men er så forbanna lei av å fryse alltid! Og jeg er alltid så kald. Så da var det litt nyttig hehe 😉 😆

 

Har ikke vært på do denne uka, så lurer på om det har gitt noe resultater i det hele tatt imorgen på vekta 😕 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også frysepinne, så jeg har flyttet inn i ull. Brrrrrr.

 

Vekta viser igjen 99kg, så jeg er super happy. Nå blir det bare og fortsette, så kommer jeg i mål til slutt. Målet er 95 kg før jul, gjerne mer men det er bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte av med lappen og på med genseren med en gang igår og har bodd i den siden 😊

Sitter foran vedovnen og fryser nå 😯

 

Igår kveld ble jeg plutselig veldig dårlig. Fikk hjertebank, ble en kort stund kjempe varm, var svimmel og ekstrem kvalm og kjentes ut som skikkelig lavt blodtrykk. Måtte bare kave meg i seng. Ble fort nok kald igjen også. Har så sovet overraskende godt i natt.

Er litt bedre idag, men ikke masse. Har overlatt frokostlaging til mannen. Orker ikke tanken på mat eller å stå..

 

Jeg er nå også ferdig med eggefasten. Hadde gått ned 2 kilo når jeg var på vekta idag. Så da er jeg nede på 78,4 kilo igjen. Etter et par uker på rundt 80 tallet etter det kursoppholdet.

 

Gidder ikke å sette meg noe mål til jul siden jeg går ned, men hele tiden havner opp igjen rundt 80. Får ta tiden til hjelp og bare gjøre så godt jeg kan.

 

Tenker på å ta en uke med strikt lavkarbo nå siden man helst ikke skal eggefaste så raskt etter hverandre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også her, men klarer ikke å skjerpe meg. Har gått opp en del i høst, veide i dag 81.5. ( veide meg i dag, hadde ikke veide meg på mange, mange uker)

 

I dag har jeg vært i byen for å kjøpe meg to bukser i større str. De jeg har er for små... Den fine håpa jeg kjøpte meg i fjor passer heller ikke, ei heller de to kjolene jeg kjøpte til jul i fjor.

 

Jeg er ca 7 kg tyngre nå enn jeg var på samme tid i fjor. Great...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også her, men klarer ikke å skjerpe meg. Har gått opp en del i høst, veide i dag 81.5. ( veide meg i dag, hadde ikke veide meg på mange, mange uker)

 

I dag har jeg vært i byen for å kjøpe meg to bukser i større str. De jeg har er for små... Den fine håpa jeg kjøpte meg i fjor passer heller ikke, ei heller de to kjolene jeg kjøpte til jul i fjor.

 

Jeg er ca 7 kg tyngre nå enn jeg var på samme tid i fjor. Great...

Sånn hadde jeg det ifjor høst og hele vinteren og en del av våren. Gikk opp 10 kilo på 2 måneder og mer totalt. Det var grusomt!

Håper motivasjonen kommer tilbake til deg snart 😊 🌼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg en positiv overraskelse på jobben. Jeg fikk to nye dressbukser til jobben den ene kunne jeg ikke lukke knappen på rn gang så den har ligget innerst i skapet. I dag satt den som ett skudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...