Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Å, tusen takk, men "kampen" er langt fra over. Drømmen er jo å komme under 60, men tar først 70, så 65, så får vi se.

Hadde jo håpet på 70 i år, men tenker at alt ned er bra, uansett hvor mye eller lite. Så lenge det ikke går oppover så er det positivt. :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Under 60? Hvor høy er du? Jeg er 169 og tenker at dersom jeg noen gang kommer ned til 65 kilo så kommer jeg til å være i ekstase! Og mannen blir nok sur :/  hehe :D

 

Det er litt tungt å tenke på at jeg har over 10 kilo igjen til drømmen. Målet er jo egentlig 70, så det ser litt lysere ut. Må ikke ha et mål jeg aldri noensinne vil nå heller.

 

Jeg kjenner idag at det hadde vært godt med noe lavkarbogodteri eller noen nøtter eller noe annet bare til å putte i munnen. Jeg er mett nok etter middagen, og har ikke behov for noe, men godt hadde det vært likevel :)  Holder ut til jula starter, så har jeg litt bedre samvittighet. Dessuten skal jeg på vekta på onsdag, og om jeg skal ha noe håp og sjans i det hele tatt til å være mindre enn sist lørdag, må jeg bare jobbe på. Tviler sterkt! Men, men, jeg har kommet langt, og kan fortsette med strikt og strengt og alt det etter nyttår igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink moota! Jeg er ikke like flink, men med avtalen i bakhodet blir det myyye mindre snavling! I dag har jeg bakt muffins med smak av jul, og måtte bare ha en mens de var varme enda. Fyyy søren de er gode! Til vanlig ville jeg spist både fire og fem, men begrenset meg til en denne gang. Laget og brente mandler, og prøvesmakte 3-4 stk kontra halve ladningen som jeg ville gjort tidligere😂 til kvelds laget vi potetbåter av mandelpotet og fylt paprika med tacokjøtt, sopp, løk og ost. Spiste nok litt for mye da, men hadde spist bare 2 brødskiver, 1 muffin og 3-4 mandler tidligere på dagen.. siden det var mannen som handlet i dag hadde han såklart kjøpt med potetgull.. det der fullkornspotetgullet til meg. Som regel trykker jeg i meg hele posen i løpet av kvelden, men tok kun en neve i dag👍

 

Så jeg er ikke superflink som moota, men jeg klarer iallefall å begrense meg stooort nå i.f.t tidligere👏 jeg må å si det vises på vekta👏👏 (ja, dumme meg.. veier meg hver dag.. kan noen arrestere den vekta??😂)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du -er- superflink Ønsker*Drømmer*Håper!! Avtalen var jo for å gjøre en ekstra innsats, for å ikke slippe alle hemninger 1 uke før jul.

Og det er jo akkurat det du har gjort hver dag. Du står over, holder igjen, stopper, tenker, vurderer, reflekterer og begrenser deg 😄

Du burde være kjempe stolt! Les innleggene dine igjen, som om det var noen andre som hadde skrevet dem. Da hadde du ikke vært så streng 😉

Dessuten viser vekta at du gjør det rett 😃

 

Vær fornøyd med en flott innsats og slapp av og nyt at du klarer å begrense deg. Det er den viktigste tingen å lære seg for å gå ned i vekt, og å bli der 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk😙 det var ord jeg trengte i dag! Tenkte jo heg skulle klare å holde meg helt unna, men med baking på gang, bakst og godis i hus er det klin umulig å holde seg helt unna desverre. Hadde det vært en "vanlig dag" hadde jeg ikke snavlet noe da jeg holder meg unna potetgull og sjokolade. Jeg skal ta til meg det du sier. Påenget med avtalen var å ikke ta av før julen faktisk er her😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste nokså stor frokost idag med 2 hamburgere, 3 sliser cheddar, litt lavkarbo bearnaisesaus, noen agurkskiver og litt ketchup uten sukker. Ble faktisk så mett at jeg ikke trang mer mat idag. Vi hadde besøk og jeg lagde mange pannekaker til dem. Selv om jeg elsker pannekaker kommer jeg ikke på at jeg skal spise noen.

 

Håper resten av uka går like lett og at det gir resultater 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på et senter igår med min søster. Skulle egentlig ikke ha noe særlig, men prøvde litt klær. Var veldig gøy å prøve bukser i str.42 og passe dem :D

Kjøpte en som jeg skal gi til mannen slik at han kan legge den i julestrømpen min hehe :P:D  Jeg kan jo ikke ha godteri i strømpen og spiser jeg slike mengder med lavkarbogodteri sitter jeg på do med oppblåst mage til det nærmer seg påske :o

 

Lurer på hva vekta sier imorgen. Spent på å se om den stramme linja har veid opp for kaker søndag, mandag OG tirsdag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsøkt i huset idag. Rydding, vasking og pynting:-)

Spent på de kommende dagene når det kommer til kosthold. Men vurderer på 1 juledag å gå hjem fra Svigers for å få rørt meg:-)

 

Fikk forresten på meg en bukse i str mindre nå:-) litt trang enda men jeg får igjen knappen;-) håper jeg klarer å følge sammen utvikling de to neste månedene, da kan det bli -15 kg til sammen og da er jeg under tresifret!

Endret av junimamma81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag sa vekta 75,4. Jeg kjenner at jeg ikke er fornøyd. Men mtp. de tidligere nevnte kakene og div. så får jeg vel bare innse at det må være bra nok.

Trooor ikke jeg har vært så lavt siden 2012, så jeg har jo kommet langt. Får ta på den videre kampen etter nyttår. Nå blir fokus på å ikke gå opp mer enn et par kilo i jula som jeg satser på skal være mest vann og salt.

 

Avtalen avsluttes for min del idag, mannen og jeg skal kose oss med god mat ikveld. Blir selvfølgelig bare lavkarbo for meg, men litt ekstra karbohydrater blir det nok 😃

 

Nå får vi dra ut å handle, vri bankkortet for de siste kronene. I år har jeg ordnet og handlet alt så det minker. Heldigvis har vi felles økonomi og mannen har vel plenty da siden han ikke har bidratt med noe enn så lenge 😉

 

 

Ønsker alle en god og fredelig jul!!! 😊😊 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtalen avsluttes i kveld ja, til grevinne og hovmesteren for min del. Er usikker på hva vekta mi var på når vi inngikk avtalen forrige uke, men vekta viste i dag 74.2, noe jeg er knallfornøyd med! Avtalen funket knall, selv om jeg spiste litt godt underveis. Nå ser jeg fram til ei skikkelig julefeiring, og en frisk start 1 januar👍

God jul alle sammen!🎅🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt 35 (!) Kg å gå ned for å komme dit dere er.... :(

Men er nå på vei. Har satt meg diverse delmål (igjen). ..

 

God jul:-)

Endret av junimamma81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt 35 (!) Kg å gå ned for å komme dit dere er.... :(

Men er nå på vei. Har satt meg diverse delmål (igjen). ..

 

God jul:-)

Synes du er flink jeg!!☺ startet selv på 100 kg for 2 1/2 år siden, så vet hvordan det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har fortsatt 35 (!) Kg å gå ned for å komme dit dere er.... :(

Men er nå på vei. Har satt meg diverse delmål (igjen). ..

 

God jul:-)

Synes du er flink jeg!!☺ startet selv på 100 kg for 2 1/2 år siden, så vet hvordan det er..

 

Takk :-D

Selv om det er lite så er det ned:-)

 

Dere er kjempeflinke alle sammen og forbilde for meg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Jeg har fortsatt 35 (!) Kg å gå ned for å komme dit dere er.... :(

Men er nå på vei. Har satt meg diverse delmål (igjen). ..

 

God jul:-)

Synes du er flink jeg!!☺ startet selv på 100 kg for 2 1/2 år siden, så vet hvordan det er..

Takk :-D

Selv om det er lite så er det ned:-)

 

Dere er kjempeflinke alle sammen og forbilde for meg;-)

Ned er ned!😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt 35 (!) Kg å gå ned for å komme dit dere er.... :(

Men er nå på vei. Har satt meg diverse delmål (igjen). ..

 

God jul:-)

 

Jeg startet på 100,2 kilo en gang i 2010, og hele 93,7 i april nå i 2015 igjen. Så vet alt om den lange veien.

 

Men vi er her med deg og for deg og skal gå hele veien sammen med deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt 35 (!) Kg å gå ned for å komme dit dere er.... :(

Men er nå på vei. Har satt meg diverse delmål (igjen). ..

 

God jul:-)

 

Du kommer dit, du også! Ned er ned, og det tar tid.

Jeg starta på 95 kg i 2012, og det er nå først det siste halve året at jeg har kommet ordentlig i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig imponerende å lese om resultatene -så flinke dere er :)

 

Jeg har ikke veid meg på mange uker, men i dag viste vekta 85 kg. Så da er det 10 kg opp i høst. Ikke rart jeg trenger nye bukser.

Jeg må bli med og lage avtale med dere i januar. Jeg har ikke hatt det godt nå som jeg har lagt på meg. Savner å føle meg vel. Det nye året skal bli mitt år ;)

 

Jeg startet også på 99 kg Junimamma. Som du skjønner strever jeg fortsatt.

 

God jul jenter - dere er gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord♥

 

Har planlagt 3-4 treninger allerede i jula og skal

være forsiktig med maten:-)

 

God jul alle dere herlige jenter her inne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god jul jenter, og så gøy å lese om gode resultater. Her står vekta stille heldigvis. Buksene sitter løsere og jeg er litt strammere i kroppen. Har gått ned en størrelse i bukser og beltene er på innerste hakket. Kostholdet er fremdeles en utfordring, tungt kroppsarbeid øker virkelig matlysten. Og jeg sliter med å holde sukkerinntaket nede. Men jeg er så fornøyd med styrken og utholdenheten jeg har. Nå har vi juleferie og i romjula skal jeg hjem og jobbe noen dager.

 

I kveld gleder jeg meg på pinnekjøtt her hos svigermor på forblåste vestlandet.

 

Ønsker dere alle en fin feiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget til en pose med litt klær og lavkarbo godteri som mannen skulle legge i julestrømpen min. Gomlet på det igår og idag og hadde vondt i magen igår frem til jeg fikk rømmegrøt utpå dagen.

Idag har jeg så vondt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg og det blir tidenes korteste 1.dags besøk hos svigerforeldrene mine.

Til glede for barna blir det tid til film og leker og bygging når vi kommer hjem. Starter ikke morgendagen med lavkarbo godteri for å si det slik 😕 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra! 😄 Jeg er langt fra aktiv i alle fall..

Spiser godt og sløver i sofaen 😉

 

Håndballturnering imorgen med yngste da 😊 Får være aktiv og heie litt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter!

 

I dag er det nyttårsaften. Vi skal ha gjester og blir i alt 13 til bords -koselig!

 

I dag gikk jeg på vekta, og så at min fråtsing den siste mnd selvsagt har gitt 'resultater' 5 kg opp siden november! Tenk at det er mulig å legge på seg så mye! Jeg kjenner flesket overalt. Det er så flaut. Jeg vil tro de rundt meg ser det, men ikke vet hva de skal si. Ikke har jeg trent i desember eller. Ikke en eneste gang.

 

Nå er jeg på en rar måte lettet over at det er nyttår. Ferdig med denne jula og etegildet jeg tillot meg. Nå skal det blir slutt på fråtsing. Denne gangen må jeg klare det. Det er ikke godt å legge seg hver kveld med dårlig selvfølelse. Forsetter jeg som dette er jeg jo oppe i 100 kg igjen i løpet av våren og det ønsker jeg ikke.

 

Det er helt tydelig at jeg har en spiseforstyrrelse i hjernen, så nå må jeg få med meg hodet. Hvis ikke må jeg kanskje få hjelp med et kurs eller noe? Jeg har tidligere gått mange roede kurs, men følte ikke at det var sånn kjempebra med tanke på tankegang. Jeg har jo bøkene og oppskriftene.

 

Jeg føler meg motivert nå, men vet at om bare noen dager eller timer kommer crawings. Det er da det gjelder! I tillegg er jo januar full av bursdag, dåp, vinterfest, juletrefester og besøk. Så mulighetene for å fortsette vektoppgangen er virkelig tilstede.

 

Jeg skal veie meg hver fredag og måle cm en gang i mnd. Legge inn det jeg spiser på fitnesspal og trene 3 ganger i uka. Dette må jeg hvis jeg skal nå målet mitt. Første mål er ned 11.4 kg til 75.

Så er målet 10 til til 65. Det kan jeg aldri huske å ha veid.

 

Godt nytt år til dere, håper 2016 vil bringe bedre helse og vekttap for oss alle! Vi må støtte hverandre videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julas etegilde har fått vekta til å skyte til værs! Har gått fra 74.2 til 77.5!😨krysser det jeg har for at det går lett av..! 3 kg på 1 uke må jo være mye vann og mageinnhold?!?😣 nå kan jeg bare angre på alt jeg har spist nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år og takk for det gamle alle dere flotte, fantastiske jenter!!!! 😄 😄 😊

 

 

Høres ut som om dere er klar for ny start og motiverte til å gå godt i gang 😊

 

Det er ofte tungt etter jul og nyttår og man har gjerne ikke spist og gjort som man hadde tenkt. Vekta viser fæle tall. Det er kjipt og man tenker på det og irriterer seg over seg selv. Men det hjelper lite. Vi må se fremover og tenke at nå har vi nye muligheter til å gjøre noe med det.

Det er hva man gjør fremover som betyr noe og gjelder, ikke hva vi gjorde feil i desember.

 

Ny start, videre på veien, nye mål, gode resultater, gode tanker om oss selv, gjør det beste for deg selv. Vi klarer det! Men det tar tid. Det er 2 skritt frem og 1 tilbake.

 

Jeg har i alle fall spist nok erstatningsprodukter og skal etterhvert inn på noen uker med strikt.

Veide meg på tirsdag tror jeg. Hadde da gått opp 1,3 kilo. Har nok blitt noen gram til nå. Starter med strikt på tirsdag. Usikker på hva jeg gjør før. Må se hvor stor viljestyrken er he he 😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...