Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

6 juli: 105 kg

13 juli: 104,7 kg

20 juli: 104,4 kg

26 juli: 104,5 kg

3 august: 103,4 kg

 

Endelig starter man å se det gå bedre fremover...

Slik det er her nå: Går til/fra bhg to ganger pr dag, det blir 12 km 5 dager i uka.. Ellers er jeg ikke i stort av trim, prøvde meg på 30 days shred, men det måtte jeg slutte med, kroppen er plagsom nok fra før av, ble langt fra bedre av det.. Får se hva som hender etter legebesøk. Burde vel ikke gå de 12 km pr dag heller (fordelt på to økter) men ungene trenger å være i bhg, og jeg har ikke førerkort eller penger til offentlig transport.. Men går rolig, og ungene går en del selv.
Maten er ikke lett å forholde seg til, har kuttet alt av brus, iste, saft, godis og kaker (eller, jeg spiste en liten sjokolade på lørdag, og tenker det går greit, må godta at man sprekker av og til) Spiser salat til frokost, spiser 3 brødskiver/knekkebrød med forskjellig pålegg utover dagen, og en liten porsjon middag. Ser ut til å lønne seg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 dag i ny livsstil! Har veid både frokost og lunsjen min idag, lagt det inn på lifesum. Spent på middagen, men den skal også veies. Skal ha under 100g potet/pasta/ris, masse grønnsaker og litt kjøtt/kylling/fisk.

 

Skal se om jeg kommer meg ut på en gåtur ikveld. Alt avhenger om lillegutt sovner i rett tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 93,4 i går, så glad for det! :-)  Startvekta var på 95kg. 

 

Jeg skal ut å gå etterpå, i morra er det uaktuelt å gå for min del da det er meldt lyn og torden :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Ned 1 kg på to dager!😆 og det på tross av birsdagsfeiringer mandag og tirsdag😂 jaja, tydeligvis mye vann som har gått, men utrolig godt for selvfølelsen uansett😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld i stuen.

 

Her går dagene greit, ikke 100% bra i kosten ennå, men det kommer seg. Jeg prøver å fokusere på en ting av gangen nå. Hovedfokus nå er få nok skritt i løpet av dagen, kutte ned på sukker (ble alt for mye av det i ferien, sukkeravhengig much, oooh yes)

 

Grunnen til at hovedfokuset er på skritt er jo den nye jobben som er meget aktiv. I tillegg er jeg veldig sliten etter jobb. Vi står rett opp og ned på ett steingulv hele dagen og det kjennes i hælene. Og vi har 4-6000 turister innom i høysesong=lyd.

 

Nå så sniker jeg inn ekstra skritt med å gå fra toget og 3km til jobb istedet for å gå til bussen og busse opp. I dag er dag 2på jobb etter ferie og jeg er helt skutt. Hælene skulle jeg gjerne ha plukket av og lagt ett annet sted frem til i morgen tidlig.

 

Hvor lang tid bruker dere før alt er tilbake til normalen etter ferie.

 

Til lunsj har jeg vært veldig flink så langt med god, sunn og hjemmelaget mat. Kyllingsalat m bittelitt fullkornspasta. I morgen blir det nok wrap med kylling og salat (jeg stekte en hel kylling på mandag som må spises opp)

 

Kveldens rabling herifra, nå tenker jeg å ta natta snart, klokka ringer som vanlig litt for tidlig i morgen (jeg er dronningen av b-menneskene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 dager uten sjokolade!!!!:-D

 

Har begynt å spise rugsprø til frokost, dette hjalp godt sist jeg gikk ned. Har også kjøpt meg Speltlomper som jeg skal fylle med godt og sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ferie er noe dritt når det kommer til slanking...

Middag ute på restaurant, overdådige frokoster hvor jeg spiser sikkert tre ganger så mye som jeg pleier, is, sjokolade på kveldene, uff og uff.

 

Vet ikke om jeg tør veie meg når jeg kommer hjem engang ;)

 

Men jeg gleder meg til hverdag igjen nå, til grovt brød og sunn mat. En ting er ihvertfall sikkert, det er siste gangen jeg går rundt og ser på de lekreste klær, som jeg har så lyst på, men er for feit til å gå i. Neste sommer skal jeg kunne plukke akkurat de klærne jeg vil, i helt normale størrelser, jeg gleder meg.

 

Har akkurat lest en bok om en alkoholiker, og når hun klarte slutte drikke skal jammen jeg klare slutte spise all denne drittmaten også, det handler om å ville det hardt nok, jeg tror jeg er der nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra fire små troll!!! Jeg tror du har helt rett :)

 

Ukas innveing:

Start 82.4

Forrige fredag 80.9

I dag 79.9

 

Jeg er selvsagt kjempefornøyd :) så deilig å se 79- tallet igjen!

 

Jeg har et mål om å nå 75 før høstferien. denne uka har jeg hatt mulighet til å trene eller gå meg en tur hver dag. Veldig deilig å ha kommet i gang med det etter ferien også!

Nå må jeg bare ta vare på godfølelsen og resultat gjennom helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da starter jeg med ukentlig innveiing:p synes det er best på fredager da motivasjonen for å holde seg unna søtsaker blir større☺ så..

 

Utgangspunkt 2013: 100 kg.

1 juni: 89 kg.

7 august: 83,6 kg.

 

Jeg er så glad! Alle sommerens kg er borte og et fristende 7tall i enden av tunellen😆 den dagen vekta viser 79.9 kg skal det feires! Har ikke sett de tallene på rundt 8 år!😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 116kg... en kg opp på en mnd og ferietid. Ikke verst med tanke på alt jeg spiste i ferien. ....

 

Godt å få i gang treningen igjen, har allerede booket neste ukes trening:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 1 mil gåtur idag:-) det går ikke så fort når 2åringen er med, men det er fortsatt 1mil:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig Junimamma. 1mil er knall.

 

Selv har jeg også gått mye de siste dagene, minimum 8km og flere dager over 1,3mil. Så mål om mer skritt er på plass. Og skal videreføres. Sunn lunsj har jeg også hatt hele uka.

 

Kommende uke er det sukkerfokus på brus og søtsaker som skal til pers, disse skal vekk fra kostholdet igjen. Frukt og sukkerfri saft skal få erstatte. Men jeg vil prøve å drikke mest mulig vann.

 

Nå får jeg hoppe på mølla mens jeg ser på ekstremt vekttap. jeg kun har litt over 4000skritt så langt. 10 000 skal nås så er det natt, før det blir stalljobb i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 juli: 105 kg

13 juli: 104,7 kg

20 juli: 104,4 kg

26 juli: 104,5 kg

3 august: 103,4 kg

10 august: 102,8 kg

 

Jaja, kunne godt vært mer, men ante meg.. Samboeren kom hjem på onsdag, så da går jeg ikke de 12 km pr dag, men prøvd å holde meg aktiv den uka som har gått, men har vært en del møter og lignende etter at han kom hjem, og det blir det denne uka også.. Men prøver å være en del aktiv likevel... 600 gram ned, er bedre enn ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke og disiplinerte dere er :)

 

08.07 : 93,7 kilo

12.07 : 93,5 kilo

19.07 : 95,7 kilo

26.07 : 96,1 kilo

09.08 : 96,6 kilo

 

Etter to uker på krykker og for mange lettvinte matløsninger så er jeg omtrent på stedet hvil, sukk

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal si det fyker noen skritt på stallen. I dag var en rolig dag, og allerede klokken 10 vibrerte Lilly (fitbiten) og varslet 10 000 skritt. Nå runder jeg straks 19000 så det mer enn dobler aktivitetsnivået i forhold til hva jeg har på museet. Og pulsmåleren kunne vise til 3,5timer i fatburn modus. Tror nok denne høsten skal gå strålende, bare jeg holder fokus på sunn mat. Jeg kommer til å veie meg 1 gang i måneden tenker jeg.

 

Startvekt var nok litt høyere enn jeg trodde. 103kg sto den på for ett par dager siden så dvs +4kg i sommer. Og med tanke på alle kakene og brusen jeg har drukket stemmer nok det veldig. Så første fredag i måneden kommer jeg med målinger. 

 

Kostholdet i dag har gått bra. Sjokoladen sto og skrek til meg på butikken, men jeg tok på meg skylappene og holdt meg til handlelista. Nå steker kyllingen i stekovnen og med den er ukas lunsjer klare. Planlegging skal bli mitt nr 1 våpen denna vinteren. Det sparer jeg nok kalorier og penger på. 

Endret av ♥ Løvemamma ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en dansetime idag og core:-) veier maten, noen glipper. Men må få det ut av systemet. ..

 

Skal ut å gå 1 mil imorgen også, onsdag blir treningsfri:-)

 

Som du sier løvemamma, planlegging er viktig. Har derfor kokt 3 egg til imorgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en dansetime idag og core:-) veier maten, noen glipper. Men må få det ut av systemet. ..

 

Skal ut å gå 1 mil imorgen også, onsdag blir treningsfri:-)

 

Som du sier løvemamma, planlegging er viktig. Har derfor kokt 3 egg til imorgen:-)

Dansetime høres kjempemorsomt ut ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

01.07: 85,0 kg

07.07: 83,3 kg

15.07: 82,9 kg

19.07: 81,5 kg

 

Har tatt inn 6 cm rundt midjen og rundt hoftene. Har ikke målt noe ellers, men ser tydelig forskjell, og kroppen har blitt kommentert av kolleger.

01.08: 80,5 kg

 

Trener fortsatt hver dag, men måtte tilpasse treninga siden jeg vrikket foten. Har mistet 13 cm rundt midjen og 11 cm rundt hoftene. Skal snart i gang med level 3, og etter det blir det 6 weeks six pack abs. Regner med å bikke under 80 kg i løpet av uka, og dermed nå mitt første delmål. :D

 

De siste 5 dagene har vekta stått stille på 80,1! :sur: 

Er halvveis på 30 DS Level 3. Gått inn 1 cm ekstra rundt midjen. Merker det på klærne at toppene sitter litt løsere, klistrer seg ikke lenger inntil magen! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må gåturen utgå idag, å gå i lyn pg tordenvær er ikke aktuelt da vi skulle på en topp....

Tar det igjen med sykling til jobb imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Da var det veiedag igjen:

Start: 82.4

Forrige uke: 79.9

I dag 79.3

 

Jeg skeiet veldig ut på lørdag med kebab og altfor mye smågodt. Da jeg veide meg søndag for å sjekke hadde jeg gått opp mye.

Dermed ble jo halve uka brukt til å gå ned det jeg gikk opp. Så jeg er fornøyd med å ha kommet med videre ned etter det. Denne helga skal bli bedre.

 

Dessverre har ryggen min blitt skikkelig vond igjen. Jeg hadde en runde med det for nesten to år siden. Da var jeg sykemeldt en periode og klarte knapt å bevege meg. Nå gikk jeg nok til kiropraktoren litt før så det ikke gikk så langt. Men å ta på seg sokker, eller å sitte/stå er veldig vondt. Ryggen er skjev (jeg går som ei ku...) og jeg har derfor ikke trena siden mandag. Bare den ene styrkeøveøsen jeg fikk av kiropraktoren for ryggen. Jeg håper jeg snart er bedre så jeg kan svette ut noen kcal igjen! Jeg ser det så godt når jeg legger inn hva jeg spiser på appen. Ofte kunne jeg jo trekke fra et par hundre kcal i trening, men det går ikke nå. Jeg vet ikke hvor fort man mister muskelmasse, men innbiller meg at det jeg har gått ned denne uka er muskelmasse -ikke fett. Ja ja, forhåpentligvis er jeg tilbake til normalen om noen uker og da er det jo bare å kjøre på. Jeg er heldig som stort sett er frisk.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag👍

 

Utgangspunkt 2013: 100 kg.

1 juni: 89 kg.

7 august: 83,6 kg.

14 august: 82,5 kg.

 

Kan ikke annet enn å være fornøyd med det resultatet😆 nå føler jeg at jeg har "råd" til å spise litt kaker å kose meg på bursdagen til sønnen min i morgen😆😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skryte litt av meg selv😛 tidligere brukte jeg 85E i change-størrelser. Disse bh'ene har nå blitt for store! Så i dag kjøpte jeg meg 3 bh'er på cubus i 85D! Cubus sine er mindre rundt, så regner med at jeg må ha 80 om jeg skulle handlet på change igjen😂 herregud, så morro😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...