Gå til innhold

Skravletråd


Grøne

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk det, grøne? Fikk du en bedre lege denne gangen?

 

Det ble bare lykke denne uken for vår del, lillegutt har vokst. Han er litt liten, men det er de begge to. Ingen morkakesvikt, bare litt små. Og sånn er det visst med tvillinger. Utrolig deilig!!! 💖 Prøver å kose meg så godt jeg kan nå i innspurten. Uke 33 i dag. Det er TUNGT! 😂

Endret av T&H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å høre T&H :) regner med de følger godt med nå mot slutten, med to små i magen :)

 

Her har det vært travelt med flytting (ikke at jeg var så veeeldig til hjelp da) og vesla har startet i ny barnehage. Gleder meg til vi er skikkelig på plass på nytt sted :)

 

I dag var vi på første vekstkontroll og alt var bra med lille babyen vår. Fikk beskjed om at vi skal følges opp med ultralyder frem mot fødsel, så de fanger opp evt vekstavvik. Så nå er jeg veldig lettet og føler meg godt ivaretatt :) skal tilbake om tre uker for ny ultralyd.

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også flyttet, og du og du for et slit det er med som gravid (med bekkenløsning)... Jeg satt stort sett på en stol å så på, men likevel gikk det en uke å hente seg inn igjen :eeeh:

 

Symfysen er helt skakkjørt og ingenting hjelper. Jeg går med bittesmå steg og håper på det beste. Krykkene har jeg kastet da jeg syntes det gikk hardt ut over ryggen, og jeg vil gjerne ikke ødelegge den også. Skal til jordmor i morgen så får vi se hvordan det blir frem mot jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra T&H

Ja, fekk skikkeleg lege igjen denne gongen, han kunne svara meg på alt og fekk skuldrene mine nedatt. Skal til han neste veke og, framleis ser alt bra ut med lille i magen. Han er godt over snittet stor, så det er ikkje noko krise om han kjem ut før veke 37 heller. Estimert til 2400gram i veke 32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra T&H

Ja, fekk skikkeleg lege igjen denne gongen, han kunne svara meg på alt og fekk skuldrene mine nedatt. Skal til han neste veke og, framleis ser alt bra ut med lille i magen. Han er godt over snittet stor, så det er ikkje noko krise om han kjem ut før veke 37 heller. Estimert til 2400gram i veke 32

Oi, da kan han jo nesten bare komme :) så herlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det unnagjort, ligger med ei særdeles nydelig bittelita jente på bringen. Hastekeisersnitt pga svangerskapsforgiftning. Ta og lytt til kroppen damer. Det er kjempe viktig! Nå skal tiden frem mot jul nytes og jenta skal fetes opp :) Lykke til damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det unnagjort, ligger med ei særdeles nydelig bittelita jente på bringen. Hastekeisersnitt pga svangerskapsforgiftning. Ta og lytt til kroppen damer. Det er kjempe viktig! Nå skal tiden frem mot jul nytes og jenta skal fetes opp :) Lykke til damer!

Å herregud! Gratulerer så mye med barnet og vellykket KS! Fantastisk!! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det unnagjort, ligger med ei særdeles nydelig bittelita jente på bringen. Hastekeisersnitt pga svangerskapsforgiftning. Ta og lytt til kroppen damer. Det er kjempe viktig! Nå skal tiden frem mot jul nytes og jenta skal fetes opp :) Lykke til damer!

Åh, er det sant! Gratulerer så mye!! :) :)

Godt at alt er bra med dere. Nyt tiden. Gleder meg til det blir vår tur <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det unnagjort, ligger med ei særdeles nydelig bittelita jente på bringen. Hastekeisersnitt pga svangerskapsforgiftning. Ta og lytt til kroppen damer. Det er kjempe viktig! Nå skal tiden frem mot jul nytes og jenta skal fetes opp :) Lykke til damer!

 

Gratulerer så mye!!  :D   :klem:  :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det unnagjort, ligger med ei særdeles nydelig bittelita jente på bringen. Hastekeisersnitt pga svangerskapsforgiftning. Ta og lytt til kroppen damer. Det er kjempe viktig! Nå skal tiden frem mot jul nytes og jenta skal fetes opp :) Lykke til damer!

Gratulerer så mye! :blomst:  Var hun ekstra liten i tillegg til hva som ville vært normalt mtp så tidlig fødsel, eller?

 

har vært hos JM. Hode er festet, magen sunket (veldig mye) og kroppen er fødeklar. Jeg skal tilbake på ekstrakontroll om ti dager, og håper på at fødsel ikke skal skje helt enda :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da var det unnagjort, ligger med ei særdeles nydelig bittelita jente på bringen. Hastekeisersnitt pga svangerskapsforgiftning. Ta og lytt til kroppen damer. Det er kjempe viktig! Nå skal tiden frem mot jul nytes og jenta skal fetes opp :) Lykke til damer!

Gratulerer så mye! :blomst:  Var hun ekstra liten i tillegg til hva som ville vært normalt mtp så tidlig fødsel, eller?

 

har vært hos JM. Hode er festet, magen sunket (veldig mye) og kroppen er fødeklar. Jeg skal tilbake på ekstrakontroll om ti dager, og håper på at fødsel ikke skal skje helt enda :sjokkert:

 

Oi, spennende. Når er egentlig termin? Og når var din termin, 1982?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ventende, håpar alt er bra med dykk!

 

Wow venter, klar alt? Vert veldig realistisk når ein får sånne beakjedar litt tidleg, men ein får ta det som kjem.

Her går vaskemaskina for fullt så alt skal vera klart i tilfelle han kjem før oppsett tid.i dag er det Bilstolpose og kluter som skal til pers, har kjøpt posen brukt, så då synst eg den må vaskast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ventende, håpar alt er bra med dykk!

 

Wow venter, klar alt? Vert veldig realistisk når ein får sånne beakjedar litt tidleg, men ein får ta det som kjem.

Her går vaskemaskina for fullt så alt skal vera klart i tilfelle han kjem før oppsett tid.i dag er det Bilstolpose og kluter som skal til pers, har kjøpt posen brukt, så då synst eg den må vaskast.

Jeg vasker alt - både nytt og brukt. Så det synes jeg bare du skal kose deg med. :) Vasker ikke hjemmestrikket, da. Noe av det er så vakkert at jeg tør jo nesten ikke tenke på å bruke det engang! :legrine:  Vasker ikke gulpekluter, heller. Det har vi ikke så mye av ennå, uansett.

 

Nå gleder jeg meg! :D Uke 33 og har begynt å hovne opp i hender og føtter noe voldsomt. Ikke lenge igjen ;)

Endret av T&H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det ble med et veldig realistisk og jeg kjente jeg nesten skalv på stemmen når jeg ringte mannen etterpå. Har jo vasket litt klær og slikt, men bager er ikke pakket og vi flyttet for to uker siden = huset står på hode. Jeg får prøve å få laget meg noen lister slik at mannen kan ordne om noe skulle skje, og ellers ta det med ro.  Termin er likevel ikke før 18. januar så kan jo være jeg blir gående en stund sånn her.

 

Grøne, har du kjøpt dunpose til bilen? Det frister veldig å kjøpe en, men mammaen min fikk strikket en pose forrige gang for oss, og jeg føler litt jeg må bruke den. Kan evt sy en i litt tykk ull til å ha inni, føler ikke et lag med stikket garn er nok jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har ei barnehagejente og, så lettvint å putta lille i bilstolen med pose og berre ta han med på levering kjøpte brukt.

Har ein strikka ein frå forrige, men den er str 6 mnd og altfor stor til nyfødd.

Sist brukte eg berre teppe oppå ho, men ho kom i mai..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ventende, håpar alt er bra med dykk!

 

Wow venter, klar alt? Vert veldig realistisk når ein får sånne beakjedar litt tidleg, men ein får ta det som kjem.

Her går vaskemaskina for fullt så alt skal vera klart i tilfelle han kjem før oppsett tid.i dag er det Bilstolpose og kluter som skal til pers, har kjøpt posen brukt, så då synst eg den må vaskast.

 

Du er et geni! Takk! Jeg skjønner ikke hvordan jeg har klart det (for det var definitivt på "to do"-lista for en stund siden), men alt av vasking (både klær og sengetøy osv!) har blitt totalt glemt.. Jeg trodde det eneste som gjenstod nå var å montere seng og stellebord  :ler:  Tror nesten jeg bare må hive på en maskin med en gang.. gravidhjernen min er ikke til å stole på  :klaske:  

 

Dumt spørsmål kanskje, men: bilstolpose? Finnes dèt også? :o Jeg trodde jeg kunne bruke vognposen (såg ut som at "hullene" til selen passer bilstol-selen også, men jeg har ikke testet det ut i praksis!)  :haar:

 

Vi har forresten vært på vekstkontroll nå, og lillegutt ligger helt på gjennomsnittet ift termin. :wub:  Skal tilbake om fire uker :-) Har i tillegg fått innkalling til ekstra kontroll hos fastlegen min... Føler meg i dårlig form for tiden, men jeg liker ikke å si ifra, så når jeg snakket med JM på sykehuset (ikke hun jeg går til til vanlig) før vekstkontrollen turte jeg naturligvis ikke si noe... så på helsekortet står det "i god form", mens det jeg egentlig kjenner på er svimmelhet, hodepine, og "kan jeg få lov til å sove frem til mandag?"...  :sjenert:   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gratulerer ventende, håpar alt er bra med dykk!

 

Wow venter, klar alt? Vert veldig realistisk når ein får sånne beakjedar litt tidleg, men ein får ta det som kjem.

Her går vaskemaskina for fullt så alt skal vera klart i tilfelle han kjem før oppsett tid.i dag er det Bilstolpose og kluter som skal til pers, har kjøpt posen brukt, så då synst eg den må vaskast.

Du er et geni! Takk! Jeg skjønner ikke hvordan jeg har klart det (for det var definitivt på "to do"-lista for en stund siden), men alt av vasking (både klær og sengetøy osv!) har blitt totalt glemt.. Jeg trodde det eneste som gjenstod nå var å montere seng og stellebord :ler: Tror nesten jeg bare må hive på en maskin med en gang.. gravidhjernen min er ikke til å stole på :klaske:

 

Dumt spørsmål kanskje, men: bilstolpose? Finnes dèt også? :o Jeg trodde jeg kunne bruke vognposen (såg ut som at "hullene" til selen passer bilstol-selen også, men jeg har ikke testet det ut i praksis!) :haar:

 

Vi har forresten vært på vekstkontroll nå, og lillegutt ligger helt på gjennomsnittet ift termin. :wub: Skal tilbake om fire uker :-) Har i tillegg fått innkalling til ekstra kontroll hos fastlegen min... Føler meg i dårlig form for tiden, men jeg liker ikke å si ifra, så når jeg snakket med JM på sykehuset (ikke hun jeg går til til vanlig) før vekstkontrollen turte jeg naturligvis ikke si noe... så på helsekortet står det "i god form", mens det jeg egentlig kjenner på er svimmelhet, hodepine, og "kan jeg få lov til å sove frem til mandag?"... :sjenert:

Vi har tenkt til å bruke bilposene i vogna, fordi den har sånne hull kaller vi de bilposer! Kanskje det er det du har? Eller er det sånn beltegreier i begge deler? Hmmmm... Endret av T&H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er plass til hull i både bilstolposen og vognposer, for vognposer bruker ein jo lenge og vips reiser dei seg og dett ut av vogna...

Trur vognposer vert altfor stor i bilstolen, der skal det ikkje vera så mykje ekstra om det skal vera trygt for lille. Sjekk i allefall godt!

 

Kan nok bruke bilstolposen i vogna, tenkjer at eg og kan det med Ullpelsen under. Tenkjer i utgpk å bruke ull og dyne, men får sjå det litt an.

Ein må jo ikkje ha alle desse posene, syns berre det er lettvint og greitt

 

Haha, Canvas, lett å gløyme det! Dukkar stadig opp ting i skapet som må vaskast, og mykje nye småkle som må vaskast aleine for å ikkje farga kvarandre...styr, men litt koseleg og

Syns du skal seia frå til lege og jm korleis du har det, ikkje for di skuld kanskje, men for lille inni magen som vert påverka av korleis du har det, eg syns den vinklinger er lettare å stå inne for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt stressa av at dere vasker og ordner. Har ikke funnet frem eller vasket noe enda jeg :o

Kanskje jeg burde starte snart jeg også!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er plass til hull i både bilstolposen og vognposer, for vognposer bruker ein jo lenge og vips reiser dei seg og dett ut av vogna...

Trur vognposer vert altfor stor i bilstolen, der skal det ikkje vera så mykje ekstra om det skal vera trygt for lille. Sjekk i allefall godt!

 

Kan nok bruke bilstolposen i vogna, tenkjer at eg og kan det med Ullpelsen under. Tenkjer i utgpk å bruke ull og dyne, men får sjå det litt an.

Ein må jo ikkje ha alle desse posene, syns berre det er lettvint og greitt

 

Haha, Canvas, lett å gløyme det! Dukkar stadig opp ting i skapet som må vaskast, og mykje nye småkle som må vaskast aleine for å ikkje farga kvarandre...styr, men litt koseleg og

Syns du skal seia frå til lege og jm korleis du har det, ikkje for di skuld kanskje, men for lille inni magen som vert påverka av korleis du har det, eg syns den vinklinger er lettare å stå inne for..

Aha :)

 

På Barnas hus har de lammeull med hull til seler. Tror ikke de er så forfedelig dyre. Jeg tenker de kan være fine i første omgang bare under posen i vogna - og om en stund i sportsdelene når(/hvis) det trengs seler. Så slipper man å bytte ut ulla :) Tror nemlig de koster det samme omtrent som de uten hull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er plass til hull i både bilstolposen og vognposer, for vognposer bruker ein jo lenge og vips reiser dei seg og dett ut av vogna...

Trur vognposer vert altfor stor i bilstolen, der skal det ikkje vera så mykje ekstra om det skal vera trygt for lille. Sjekk i allefall godt!

 

Kan nok bruke bilstolposen i vogna, tenkjer at eg og kan det med Ullpelsen under. Tenkjer i utgpk å bruke ull og dyne, men får sjå det litt an.

Ein må jo ikkje ha alle desse posene, syns berre det er lettvint og greitt

 

Haha, Canvas, lett å gløyme det! Dukkar stadig opp ting i skapet som må vaskast, og mykje nye småkle som må vaskast aleine for å ikkje farga kvarandre...styr, men litt koseleg og

Syns du skal seia frå til lege og jm korleis du har det, ikkje for di skuld kanskje, men for lille inni magen som vert påverka av korleis du har det, eg syns den vinklinger er lettare å stå inne for..

 

Ja er ganske sikker på det er vognpose vi har, kanskje vi må investere i bilstolpose også :-) ellers blir det forøvrig ikke spesielt kaldt her (ikke om vinteren heller, nei), så har sett for meg å kunne bruke babyteppe i ull istedenfor, hvis det skulle bli mye styr med vognposen (mest pga den er såpass lang), men samtidig er det jo veldig lettvint med pose (og slipper at den glir av om den lille beveger seg)  :blomst:  

 

Nå har jeg faktisk vært flink og satt på en maskin.. Koselig er det absolutt, enda så kjedelig klesvask er i utgangspunktet  :D

 

Ja jeg vet jeg burde si ifra, men føler ikke jeg blir hørt av legen min.. sånn sett er jeg nok mer komfortabel med "min" jordmor, hun er veldig snill og god, men hun får jo ikke gjort så mye med det... Prøver og alt er helt fint, så det er ikke noe farlig, men likevel ikke særlig behagelig. Men kjenner det vrir seg litt i magen av tanken på å "fortsette sånn" i en måned til (ikke at jeg tror det går over når permisjonen starter, men da kan jeg iallefall hvile litt mer), med stadig mer hektiske og lengre dager på jobb..   :ph34r:   Men lillegutt er absolutt førsteprioritet! :wub:  Jeg skal tåle mye rart så lenge han har det bra, men blir det fare for at det påvirker han, så kan jeg selvsagt ikke fortsette sånn.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt stressa av at dere vasker og ordner. Har ikke funnet frem eller vasket noe enda jeg :o

Kanskje jeg burde starte snart jeg også!? :)

Eg veit jo at eg vert sett i gang seinast 21.12. Og er på kontroll kvar veke for sjekk, der han no er stor nok til å komma ut om det er nødvendig...så då må nesten ein del vera klart til han kjem. Vert for travelt å gjera det etterpå.....sist skrudde vi opp seng og stellebord då vi kom heim med vesla, ho kom fire dagar før tida...det var litt stress, så det vil eg unngå denne gongen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er plass til hull i både bilstolposen og vognposer, for vognposer bruker ein jo lenge og vips reiser dei seg og dett ut av vogna...

Trur vognposer vert altfor stor i bilstolen, der skal det ikkje vera så mykje ekstra om det skal vera trygt for lille. Sjekk i allefall godt!

Kan nok bruke bilstolposen i vogna, tenkjer at eg og kan det med Ullpelsen under. Tenkjer i utgpk å bruke ull og dyne, men får sjå det litt an.

Ein må jo ikkje ha alle desse posene, syns berre det er lettvint og greitt

Haha, Canvas, lett å gløyme det! Dukkar stadig opp ting i skapet som må vaskast, og mykje nye småkle som må vaskast aleine for å ikkje farga kvarandre...styr, men litt koseleg og

Syns du skal seia frå til lege og jm korleis du har det, ikkje for di skuld kanskje, men for lille inni magen som vert påverka av korleis du har det, eg syns den vinklinger er lettare å stå inne for..

 

Aha :)

På Barnas hus har de lammeull med hull til seler. Tror ikke de er så forfedelig dyre. Jeg tenker de kan være fine i første omgang bare under posen i vogna - og om en stund i sportsdelene når(/hvis) det trengs seler. Så slipper man å bytte ut ulla :) Tror nemlig de koster det samme omtrent som de uten hull[/

 

Treng du hull til seler i vogna når dei er så små? I vogna eg har er det ikkje seler i bagdelen, berre i sportsdelen. Men har kjøpt skinn med hull på salg men har eit anna til senga som ikkje har hull, og passar betre i bagdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er plass til hull i både bilstolposen og vognposer, for vognposer bruker ein jo lenge og vips reiser dei seg og dett ut av vogna...

Trur vognposer vert altfor stor i bilstolen, der skal det ikkje vera så mykje ekstra om det skal vera trygt for lille. Sjekk i allefall godt!

Kan nok bruke bilstolposen i vogna, tenkjer at eg og kan det med Ullpelsen under. Tenkjer i utgpk å bruke ull og dyne, men får sjå det litt an.

Ein må jo ikkje ha alle desse posene, syns berre det er lettvint og greitt

Haha, Canvas, lett å gløyme det! Dukkar stadig opp ting i skapet som må vaskast, og mykje nye småkle som må vaskast aleine for å ikkje farga kvarandre...styr, men litt koseleg og

Syns du skal seia frå til lege og jm korleis du har det, ikkje for di skuld kanskje, men for lille inni magen som vert påverka av korleis du har det, eg syns den vinklinger er lettare å stå inne for..

 

Aha :)

På Barnas hus har de lammeull med hull til seler. Tror ikke de er så forfedelig dyre. Jeg tenker de kan være fine i første omgang bare under posen i vogna - og om en stund i sportsdelene når(/hvis) det trengs seler. Så slipper man å bytte ut ulla :) Tror nemlig de koster det samme omtrent som de uten hull[/

 

Treng du hull til seler i vogna når dei er så små? I vogna eg har er det ikkje seler i bagdelen, berre i sportsdelen. Men har kjøpt skinn med hull på salg men har eit anna til senga som ikkje har hull, og passar betre i bagdelen.

 

Mener når de blir store nok til sportsdelen, men man vet jo aldri hva slags unger man får. Detver et justerbart brett og feste til sele i bagene våre også. Hvis jeg ikke husker feil...

 

Og det blir jo vinter flere ganger ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Blir helt stressa av at dere vasker og ordner. Har ikke funnet frem eller vasket noe enda jeg :o

Kanskje jeg burde starte snart jeg også!? :)

Eg veit jo at eg vert sett i gang seinast 21.12. Og er på kontroll kvar veke for sjekk, der han no er stor nok til å komma ut om det er nødvendig...så då må nesten ein del vera klart til han kjem. Vert for travelt å gjera det etterpå.....sist skrudde vi opp seng og stellebord då vi kom heim med vesla, ho kom fire dagar før tida...det var litt stress, så det vil eg unngå denne gongen

Ja, da skjønner jeg godt at du ikke kan vente så mye lengere :) jeg har jo ikke termin før 20.jan, og selvom hun skulle komme ett par uker før som storebror gjorde så har jeg jo fortsatt en del uker igjen.

 

Forrige gang var absolutt alt klart leeeeenge før termin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...