Gå til innhold

Skravletråd


Grøne

Anbefalte innlegg

T&H, ikke mageknip her i hus så lenger jeg holder meg unna bønner *bank i bordet*.

 

Derimot våkner jeg av menssmerter hver morgen. MEN det gjør ikke noe, UL i dag viste at han er akkurat der han skal være +- 1%!  så nå kan jeg virkelig slappe av. Jeg er ikke så redd for å bevege meg lengre kjenner jeg, så så lenge bekkenet kan bære meg går dette veien :) SÅ deilig :)  Hun mente også det ikke var noe spesielt som skulle tilsi at han kom veldig mye før, hun mente jordmødrene tok like mye feil som rett når det gjaldt slikt :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig, venter! Da kan du jo bare kose deg så godt du kan den siste tiden :) Om du snart er i uke 36/37 så har det jo ikke så mye å si heller :)

Nå har jeg endelig fått ut fingeren og begynt å pakke fødebagen. Hva har jeg glemt, tro?  :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34+6 i dag, så om han gidder vente ei uke er jeg fornøyd, da slipper vi lungemodningssprøyter og slikt ;)

 

Fødebagen har jeg liggende i bilen at jeg, sammen med stelleveske med ting til lillebror. Vi må ha med klær og salver til den lille om man blir liggende på hotellet, så har pakket litt. Av erfaring fra forrige gang er det viktigste til seg selv singletter til å amme i. Jeg kjøpte noen billige noen forrige gang som jeg har pakket denne gangen også. Om jeg skal anbefale BH vil jeg absolutt si disse: https://ammebutikken.no/produkt/36/bravado-seamless-amme-bh.aspx?farge=Elfenben De er fantastiske i starten hvor størrelsen ikke er stabil, uten spiler så du ikke får betennelse/knuter og gode å sove i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal henta ned kofferten frå,loftet i dag vi og, den som skal vera fødebag...sågar eg ei god veke å pakka på. Tenkjer i allefall i ha med ammebh og ammesinglet, kjøpt på Kappahl. Likte dei godt sist. Og så drøyer eg ein mnd eller så med å kjøpa skikkeleg ammebh, då tenkjer eg str er meir stabil. Blir for dyrt å investera skikkeleg i mange str. Tenkjer og å ha med ammeinnlegg i ull. Og den magiske Asan intimolja, somhjelpte så godt nedi der etter fødsel...gull verd sist.

 

Elles litt lause kle, har eit sett md bukse og jakke i tyn ullblanding, og ei vanleg tynn kosebukse frå Cubus som nok gjer nytten. Elles litt kle til meg og lille, ullteppe hans og litt slikt.

Håpar å få koma kjapt heim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er, høres ut som alt er klart til lille kommer. Her er det ikke pakket enda, men tror ikke det haster enda (uke 33) var på ultralyd i dag og vesla fulgte kurven sin fint :) så da er det tilbake i romjulen for ny ulralyd. Så beroligende å bli fulgt godt opp :)

 

T&H: Hos dere kan det vel bli fødsel når som helst :) spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er, høres ut som alt er klart til lille kommer. Her er det ikke pakket enda, men tror ikke det haster enda (uke 33) var på ultralyd i dag og vesla fulgte kurven sin fint :) så da er det tilbake i romjulen for ny ulralyd. Så beroligende å bli fulgt godt opp :)

 

T&H: Hos dere kan det vel bli fødsel når som helst :) spennende!

 

Veldig! Får anfall av panikk iblant... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

No er lillebror her❤️ Kom på måndag son planlagt. Snart vore eitt døgn i lysbehandling, vi håpar å få koma heim i kveld.

God jul damer, snart er alle skattene her💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er lillebror her❤ Kom på måndag son planlagt. Snart vore eitt døgn i lysbehandling, vi håpar å få koma heim i kveld.

God jul damer, snart er alle skattene her

Så fantastisk! Gratulerer så mye <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillebror har det heldigvis fint på innsiden enda. Jula har vært litt slitsom (selskap to dager her alt, og et i vente), men bekkenet er ikke helt gale. Kjenner det enda er mindre styr med baby på innsiden enn baby på utsiden, i hvert fall med mye selskaper ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det var veeeeldig deilig med en rolig dag hjemme i dag :) var i selskap i går med kun kjøkkenstoler å sitte på, det ble vel hardt for en gravid kropp ;) jeg hadde ikke ankler igjen når vi kom hjem. Så i dag har det vært en lat dag på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det greit, men merker jeg er mer sliten enn ellers.

Var en tur på føden i går kveld. Hadde kjent mye mindre liv i magen i løpet av et par dager og begynte å bli rimelig bekymret for frøkna der ine. Alt var heldigvis bra! Og i dag har hun vært kjempe altiv igjen :)

Men, ble tatt i mot på føden av samme jordmor jeg hadde første del av forrige fødsel. For å si det sånn så ødela hun mye av fødselsopplevelsen. Så nå har jeg begynt å grue meg ekstra til fødsel og er livredd for å møte på henne igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også i rolige dager :) ble til slutt 100% sykemeldt (nå har permisjonen startet tho), var nok i seneste laget så nå blir sofaen utsatt for mye slitasje, og i morgen når det er hverdag igjen skal jeg avgårde og hente krykker hos lageret til kommunen. Jaja :)

 

Ellers blir det ny ul like over nyttår for å avgjøre om jeg evt skal settes igang, men foreløpig er det ingenting som tyder på at jeg ikke skal kunne gå til termindato og enda litt til :)

 

Forøvrig sover høyrehånda mi konstant.. Men sålenge jeg har normal bevegelse og ikke mister følelsen i fingrene så går det visst bra, er bare utrolig ekkelt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sover dere, da? Akk som jeg lengter etter søvn... og det blir vel noen år til neste gang 😂

 

Jeg har også hender som dovner bort, Canvas. Om det er noen trøst 😉 Men ikke konstant.

 

Æsj, sånt helsepersonell er ikke noe trivelig. Bruk henne til det du kan og steng henne ute så godt du kan! Om du får henne på føden, mener jeg.

 

De vi har møtt til nå (st. Olavs) har bare slått meg som fine og kunnskapsrike mennesker. Bank i bordet! :)

 

Gleder meg til jeg er ferdig nå. Begynner å bli inmari sliten. Når klokka nærmer seg midnatt på nyttårsaften skal jeg dundre på med alle kjærringråd. Så om dere har noen må dere bare komme med de :) (for å sette i gang fødsel selv altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sover dere, da? Akk som jeg lengter etter søvn... og det blir vel noen år til neste gang

 

Jeg har også hender som dovner bort, Canvas. Om det er noen trøst Men ikke konstant.

 

Æsj, sånt helsepersonell er ikke noe trivelig. Bruk henne til det du kan og steng henne ute så godt du kan! Om du får henne på føden, mener jeg.

 

De vi har møtt til nå (st. Olavs) har bare slått meg som fine og kunnskapsrike mennesker. Bank i bordet! :)

 

Gleder meg til jeg er ferdig nå. Begynner å bli inmari sliten. Når klokka nærmer seg midnatt på nyttårsaften skal jeg dundre på med alle kjærringråd. Så om dere har noen må dere bare komme med de :) (for å sette i gang fødsel selv altså)

 

Uff ikke godt med lite søvn... er jo nå du burde fått ladet opp frem til de små kommer  :klem:

 

Jeg har sovet som en stein den siste uka (når jeg først har sovnet, vel å merke, på kveldene har jeg noe voldsomt med halsbrann så blir liggende en del lengre før jeg sovner enn normalt..), og føler jeg går rundt i en sånn kronisk halvsove-tilstand  :ler:  Bare i går sov jeg først frem til kl 12 på dagen, og så fra 16-19, før jeg sovnet igjen rundt midnatt... enda er jeg like stuptrøtt, kanskje problemet er at jeg sover litt for mye...  :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lillebror kommet. Deilig med en kropp som endelig fungerer, men livet er slitsomt på andre måter i stede (søvn og veskebehov!) Han var ikke veldig stor, 2950g og 48 cm, men sikkert helt innenfor når man er født i uke37 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lillebror kommet. Deilig med en kropp som endelig fungerer, men livet er slitsomt på andre måter i stede (søvn og veskebehov!) Han var ikke veldig stor, 2950g og 48 cm, men sikkert helt innenfor når man er født i uke37 :)

Gratulerer så mye!

Ble det 2015 eller 2016 baby?

Kos dere fremover, selv om denne perioden også er vanvittig slitsom. :) <3

 

Her er frøkna fortsatt i magen, og jeg venter spent på ultralyd på mandag. Legen sliter med å finne leie og mener hun kanskje ligger i tverrleie. Så blir spennende å få bekreftet/avkreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lillebror kommet. Deilig med en kropp som endelig fungerer, men livet er slitsomt på andre måter i stede (søvn og veskebehov!) Han var ikke veldig stor, 2950g og 48 cm, men sikkert helt innenfor når man er født i uke37 :)

Gratulerer så masse Håper alt gikk fint og at alt er bra med dere!

 

Her er alt bra med lille og hun vokser som hun skal, så hun blir nok i magen en god stund til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her har lillebror kommet. Deilig med en kropp som endelig fungerer, men livet er slitsomt på andre måter i stede (søvn og veskebehov!) Han var ikke veldig stor, 2950g og 48 cm, men sikkert helt innenfor når man er født i uke37 :)

Gratulerer så mye!

Ble det 2015 eller 2016 baby?

Kos dere fremover, selv om denne perioden også er vanvittig slitsom. :) <3

Her er frøkna fortsatt i magen, og jeg venter spent på ultralyd på mandag. Legen sliter med å finne leie og mener hun kanskje ligger i tverrleie. Så blir spennende å få bekreftet/avkreftet.

Han kom på tirsdag, så er 2015-barn :)

 

Lykke til på UL! Det er alltid kjekt å sjå de små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Vi ble også mammaer i 2015. Gullungene kom 29.12. Stoltest i verden!! ;)

Gratulerer så mye med de små <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...