Gå til innhold

Juni2015:)


Mor til 2 snart 3❤️

Anbefalte innlegg

Blir jo gira av å lese. Er så spent på når jeg skal føde. 1 uke til termin så da om jeg maxer denne gangen også så er det 3 uker igjen.

Nå har jo føden blitt litt mer restriktive på overtid så får vel nesten ikke gå i 3 uker

 

Jeg ble fortalt at  1. kontroll på sykehuset blir 41+3 så tar de det derifra og at 11 dager over anses som overtid og da skal det mye til for at de ikke setter igang

 

 

Har ikke stort ønske om overtid, men de to neste ukene er fulle av sommeravslutninger og foreldremøter så det blir spennende å se hva jeg får vært med på :)

 

 

 

Kjedelig at det drøyer sånn Mor til 2!  Plutselig skjer det noe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg fått rier (som er vonde.. Jippi😣😉) og er nå flyttet til fødeavd.. Riene er foreløpig litt uregelmessige😖 men håper det gir resultater allikevel:)

Krysser fingrene for at dette ikke tar alt for lang tid✌️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kl 05.56 var vår lille prinsesse født💖 vi er så glade og forelsket i dette lille vidunderet✨ Nyter hvert sekund vi kan😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk☺️💖 ønsker alle dere som fortsatt venter på å møte det lille vidunderet i magen, masse masse lykke til!! For en fantastisk opplevelse å kunne bringe nytt liv til verden✨❤️ Litt trist og vemodig å ikke skulle gjøre det igjen.. Men nå er familien vår komplett😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk☺️💖 ønsker alle dere som fortsatt venter på å møte det lille vidunderet i magen, masse masse lykke til!! For en fantastisk opplevelse å kunne bringe nytt liv til verden✨❤️ Litt trist og vemodig å ikke skulle gjøre det igjen.. Men nå er familien vår komplett😍

Gratulerer så mye😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Tusen takk alle! 😊 j hadde snuppa mi i armene kl 18.39 i går! Og vi koser oss sånn! Hun hadde virkelig plantet rumpa si godt ned i bekkenet, så vending var mislykket! Hun er selvfølgelig helt perfekt! Hihi. Veide 3075gram. Lengde Vet vi ikke enda pga seteleie, hun ligger litt frosk enda, Hehe. Vi koser oss masse, men j har ganske heavy smerter etter ks, og mye etter rier i tillegg til luft i magen! Som er umulig og vondt å prøve og få ut! 😤 ( beklager detaljer ) men, d er utrolig deilig at d er over!

Grattis så masse!! :)
Tusen takk : )
Gratulerer så mye💓

Takk takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kl 05.56 var vår lille prinsesse født💖 vi er så glade og forelsket i dette lille vidunderet✨ Nyter hvert sekund vi kan😍

Gratulerer!! 😊👏 endelig skjedde d noe! Gikk fort når riene først kom?

Ja, Hehe, d stemmer, vi satt der! 😉 er litt stas å se gravide når man nettopp har født selv! Kose dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, her var d rett på butikken kl 07 idag tidlig å kjøpe mme og flaske!!😠 hun suger så hardt st puppene mine ser ut som kjøttkaker 😁 så j må avlaste de litt med mme innimellom. Kjedelig at d blir sånn, d er så forferdelig vondt! 😣 men j har mye melk, jordmødrene på barsel hadde aldri noen gang sett så mye råmelk! 😳 håper ikke dette gjør at j mister!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner❤️

 

Åhhh så heldig du er som har fått igang melkeproduksjonen, Vil ha nr 2!! Her pumper jeg meg jevnlig, men det har ikke kommet en eneste dråpe herfra😔 av erfaring så får jeg ikke i gang ordentlig produksjon før 4. dagen (skjedd begge gangene før), men litt råmelk har kommet like før. Dessuten sliter jeg med brystvorter som er helt avflatede så lille snupp klarer ikke å ta tak på brystet heller😖 prøver å bruke skjold og legge til med litt nan i, men foreløpig ingen stor suksess!

Men føler med deg.. Er ingen god situasjon å være helt i andre delen av skalaen heller.. Disse stakkars puppene trenger jo litt tilvenningstid til ammingen også, for huden blir jo nesten slitt bort av sterke kjever/gummer som skal ha mat hver 3.t.. Du kan jo evt prøve å håndmelke/pumpe for å holde produksjonen i gang og gi det på flaske som avlastning da.. Vær veldig nøye med håndhygiene på puppene om du er sår..sist fikk jeg streptokokk infeksjon etter barseloppholdet og måtte tilbake dit for prøver og antibiotikabehandling:( 40 i feber i tillegg.. Veldig kjedelig.

Ammet/pumpet rett og slett på meg et kjøttsår som ble infisert😖 håper det går seg til!! Smør puppene med morsmelk og gå med dem fritt hjemme så de får lufttørket seg:) vært igjennom hele spekteret selv😄👍

 

Men så hyggelig å se deg da☺️🌸dere så veldig lykkelige ut der dere satt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dere er jo heldige da :)

 

Husker sist, fikk jo beskjed om å ligge på føden i 2 timer med frøkna koblet til puppen før jeg skulle få dusje.

 

Det gikk nok 3 timer og hadde allerede da blemmer på puppene :)

 

Vondt når det er sårt. har jo nesten glemt de smertene man får av ammingen innimellom

 

Jeg er plaget av psoriasis og får psoriasis i sårene så det hender jeg  virkelig må bite tennene sammen. Heldigvis så er jeg nå klar over at det der psoriasis og ikke sopp så jeg får smurt med kortison om det kommer. 

 

 

Nå har jeg 6 dager til termin  !! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til dere som har født! 

Jeg ble strippet hos jordmor i dag. Hadde 3 cm åpning, men 1 cm livmorhals... Eller myk og moden, og hun fikk tøyd litt. Hun mente det ikke var mange dagene til nå, men siden jeg gikk så langt over med første, måtte jeg ikke forvente noe før termin (9 dager til). Hadde håpet strippinga skulle sette i gang noe her, merkbar modning i det minste, men har knapt svake murringer sånn innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å  da har du jo i alle fall begynt innspurten!   Jeg  har ingen flere jm eller legetimer før termin og håper jeg slipper timen jeg har hos JM 4. siden det er over termin :) Det er spennende tider fremover :) 

 

Skal noe hver kveld nå så da er det bare å knipe ;) I alle fall når jeg er på farten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner❤️

 

Åhhh så heldig du er som har fått igang melkeproduksjonen, Vil ha nr 2!! Her pumper jeg meg jevnlig, men det har ikke kommet en eneste dråpe herfra😔 av erfaring så får jeg ikke i gang ordentlig produksjon før 4. dagen (skjedd begge gangene før), men litt råmelk har kommet like før. Dessuten sliter jeg med brystvorter som er helt avflatede så lille snupp klarer ikke å ta tak på brystet heller😖 prøver å bruke skjold og legge til med litt nan i, men foreløpig ingen stor suksess!

Men føler med deg.. Er ingen god situasjon å være helt i andre delen av skalaen heller.. Disse stakkars puppene trenger jo litt tilvenningstid til ammingen også, for huden blir jo nesten slitt bort av sterke kjever/gummer som skal ha mat hver 3.t.. Du kan jo evt prøve å håndmelke/pumpe for å holde produksjonen i gang og gi det på flaske som avlastning da.. Vær veldig nøye med håndhygiene på puppene om du er sår..sist fikk jeg streptokokk infeksjon etter barseloppholdet og måtte tilbake dit for prøver og antibiotikabehandling:( 40 i feber i tillegg.. Veldig kjedelig.

Ammet/pumpet rett og slett på meg et kjøttsår som ble infisert😖 håper det går seg til!! Smør puppene med morsmelk og gå med dem fritt hjemme så de får lufttørket seg:) vært igjennom hele spekteret selv😄👍

 

Men så hyggelig å se deg da☺️🌸dere så veldig lykkelige ut der dere satt😊

Ja d er jo supert at produksjonen er på topp 😊 jordmødrene hadde aldri sett så mye råmelk noen gang..Hehe, så snuppa drukner jo nesten!

Men ting er allerede så mye bedre nå! Lufter de hele dagen, smører med morsmelk og lufttørker, smører med bephanten også. Også gitt ett par runder mme innimellom. Så nå er d ikke like vondt å legge henne til! Jippi 👏 kanskje de begynner å bli herdet!

Har mye vondt i opr såret også, d gjør jo ikke ting noe bedre akkurat! I tillegg masse etter rier fortsatt! 😣 d er SÅ vondt!

 

Håper alt er bra med dere! Og melken din er nok der snart! 😉👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som vil ta dere tid til å se et bilde av dopapiret etter toalettbesøk i natt og i dag tidlig ? Det er et ekkelt bilde, så det er sagt... Slim og blod. Men lurer veldig på hva som foregår. Hvordan dette har tatt seg opp kan dere lese på et innlegg jeg har skrevet anonymt inne på 3.trimester - 37/38uker på vei blodslim... Jeg har ikke snakket med føden, ettersom jeg ikke har sovet i natt.

Lagt med veldig menskensmertervekt og prøvd å sove på morgenen i noen timer.

 

Har foresten bildet i galleriet.

Endret av Gravidmednr1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som vil ta dere tid til å se et bilde av dopapiret etter toalettbesøk i natt og i dag tidlig ? Det er et ekkelt bilde, så det er sagt... Slim og blod. Men lurer veldig på hva som foregår. Hvordan dette har tatt seg opp kan dere lese på et innlegg jeg har skrevet anonymt inne på 3.trimester - 37/38uker på vei blodslim... Jeg har ikke snakket med føden, ettersom jeg ikke har sovet i natt.

Lagt med veldig menskensmertervekt og prøvd å sove på morgenen i noen timer.

 

Har foresten bildet i galleriet.

Har heller ikke barn selv, men det høres ut som om du skal føde??! Beklager, orker ikke se bilde ( akkurat lagd meg frokost). Uansett, jeg hadde ringt føden på rappen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at slimproppen går. Det er IKKE hele som er på dopapiret på bildet du har lagt ut. Kanskje hele eller deler av den har gått, men det trenger ikke bety fødsel på gang. Slimproppen kan gå ukevis før noe mer skjer.

Jeg forsto i det innlegget på 3. trimester at du hadde hatt sex? Det kan forklare murringene dine. Sæd kan modne ting oppi der... Helt normalt. 

Jeg ville uansett ringt føden, særlig hvis det kun var blod som havnet i doskålen og ikke slimete blod... Det kan selvfølgelig være fødsel på gang, at murringene er rier/går over til rier. 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hele natt har det kommer mye, når jeg røyste meg opp rant det slimblod også.. I doskålen var det to slags klipper med blod... Murringene begynte mange timer etter sex.. Skal få i meg mat og ta kontakt med føden for å snakke med jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker bare som slimproppen på meg, i hvert fall. Og den i seg selv er helt ufarlig at går. Murringene kan derimot tyde på forestående fødsel, men også bare modning (jeg hadde helt sinnssyke modningsrier med førstemann, men da fødte jeg etter to dager også, 9 dager etter termin). Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble junibaby på oss:) fødte en frisk liten gutt i går formiddag. En dag over termin.

Gratulerer så mye! :) Jeg hadde termin i går. Fått time til trivselskontroll om en uke, men håper å føde innen den tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...